Partyflock

Forumonderwerp · 772211

Waarschuw beheerder
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate

even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)

andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dave op woensdag 22 juni 2005 om 05:23:
Gehoorschade heb ik niet (getest) maar wel een heel licht vast piepje in de oren.

Ben je de laatste tijd erg verkouden geweest, of oren verstopt? Ik heb sinds een maand ook ruis en een piep in vooral mijn rechter oor. Na diverse bezoeken aan de huisarts blijkt er troep achter het trommelvlies te zitten en dit kan ook ruis/piepen veroorzaken. In het begin werd ik er gek van, net of ik een kapotte harddisk in mijn hoofd had. Nu is de ruis (en soms piep) maar af en toe hoorbaar. Zelfs als ik er op let hoor ik het meestal niet meer. Ik was als de dood voor gehoorbeschadiging, omdat ik rond die tijd ook een keer mijn (toen nog herriestop) oordopjes vergeten was (1x in drie jaar tijd, hoezo paranoïde...).

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb momenteel ook een ruispiepje in mijn linkeroor... erg lastig als je CD-masters moet maken (= mijn werk)

t komt waarsch door vocht in t middenoor, alleen doen de medicijnen t nog steeds niet :(
Waarschuw beheerder
donateur
@Spijker, neeh tussendoor is er in beide oren iets geplopt waardoor het nu bijna weg is maar dat ploppen deed wel zeer. Bloedvaatje wat knapte ofzo. Was pas na een maand ofzo dat het eerste oor dat deed en merkte meteen dat het piepen minder hard was geworden. Het ander oor volgde een of twee weken later.

Maar helemaal weg is het dus niet. Ben ook redelijk para om nu nog maar iets te bezoeken zonder ook maar iets van bescherming. Als je er meer over gaat lezen dan schrik je toch wel een beetje. Kon de eerste weken er ook nauwelijks van slapen, werd er gek van.
Waarschuw beheerder
ik heb ze vandaag aan laten meten bij beterhoren over 5 à 10 dagen zijn ze klaar :D ben benieuwd... ze houden 9 decibel tegen en als ik daar niet tevreden mee ben kan ik het altijd nog laten veranderen :D'

kan niet wachten tot ik ze heb.. op sensation ga ik ze uittesten :D

ze waren geloof ik 167 euro en dan komt er nog verzekring bij voor 9 euro en nog een extra verzekering voor 10 euro :)

Gelukkig heb ik lieve ouders die het betalen :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maike-013 op dinsdag 28 juni 2005 om 16:13:
op sensation ga ik ze uittesten

en dan horen we graag hoeveel commentaar je er ook op hebt gekregen ;)

Vrienden van me weten dat ik ze draag en zeggen er weinig over maar over het algemeen krijg je er wel opmerkingen over ;). Maar dat boeit me niets want ik heb de volgende dagen geen last van de piep en hoor de muziek perfect!
Waarschuw beheerder
wat andere mensen ervan vinden maakt me geen zak uit...
het is MIJN gehoor en IK wil daar later ook nog plezier van hebben :yes:
Andere mensen zouden misschien wat slimmer moeten zijn..

Moet wel eerlijk toegeven dat als ik niet al een slecht gehoor had, ik ook nooit aan deze oordopjes had gedacht...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MvB op dinsdag 28 juni 2005 om 17:19:
dan horen we graag hoeveel commentaar je er ook op hebt gekregen

heb er nog geen negatief commentaar op gekregen, wel verbaasde..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juni 2005 om 20:51:
heb er nog geen negatief commentaar op gekregen, wel verbaasde..

Echt negatief commentaar heb ik ook niet gekregen hoor. Maar wel vragen waarom in ze in heb enzo. Als ik dan uitleg dat ik een vrij gevoelig gehoor heb en na een feest 2 dagen een piep in me oren heb en zo niet dan begrijpen ze het wel.

Maar echt negatieve opmerkingen heb ik ook niet gehad

Waarschuw beheerder
als ik uitleg dat ik een piep in m'n oren heb die niet meer weggaat, snappen ze 't ook wel

Waarschuw beheerder
ik krijg juist alleen positieve reacties erop!!!
en boeiend dat je ze ziet zitten! bij mij hangt er gelukkig wel haar overheen :D

Waarschuw beheerder
Ik heb tot nu toe ook nog geen negatieve reacties gehad.
Maar dan nog zou het me niks uit maken, want ik heb na het stappen geen piep meer in mijn oor :D Me = very happy :D
Waarschuw beheerder
pfff werd vanochtend gebeld door beterhoren dat er een afdruk niet diep genoeg was, en dus over nieuw moet...

zal ze dus denk ik niet hebben met sensation... balen :(
Waarschuw beheerder
donateur
Had ik ook, sluit het je gehoorgang niet goed af als ze die mal toch gebruiken.
Waarschuw beheerder
inderdaad, het scheelde maar 1 milimeter zei hij.. pech hebben dus, maar hij wist zeker dat het nu wel goed was, hij zou proberen om ze voor zaterdag terug te hebben, hij had er een briefje met spoed bij gedaan...

ik hoop zoo dat ik ze heb zaterdag :D
Artiest The Jackal
Waarschuw beheerder
donateur
nou ik heb ze binnen! morgen dus testen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TB op donderdag 7 juli 2005 om 16:10:
nou ik heb ze binnen! morgen dus testen!

(y)
Mijne zijn ook van een nieuw filter voorzien, maar liggen nog in een ander filiaal :(
't Schiet allemaal niet op dus
Waarschuw beheerder
Heb ze net opgehaald :d morgen dus uittesten op sensation :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maike-013 op vrijdag 8 juli 2005 om 16:46:
Heb ze net opgehaald

Jee, dat is snel!!! (y)
Succes!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bloesem op donderdag 7 juli 2005 om 17:09:
Mijne zijn ook van een nieuw filter voorzien

mijn nieuwe filter zou vandaag binnen zijn... niet dus :(

Maar de lieve dame gaat even kijken of ze ze morgen ff bij me thuis langs dropt (want de winkel is morgen gesloten)
Waarschuw beheerder
donateur
Morgen heb je in de arena echt wel aan -15db genoeg, denk ik... ( ik heb ook niet sterker ) :9

Staat volgens mij best wel zacht daarzo...
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.discoparadijs.nl/shop/N_art_1994.html

heeft iemand hier ervaring mee?
(ikzelf ben nog altijd te dom om ze alleen al maar te testen op een feest :P)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op vrijdag 8 juli 2005 om 18:41:
Morgen heb je in de arena echt wel aan -15db genoeg,

zeker weten dat je daar genoeg aan hebt in de ArenA, heb daarom ook ff 9 besteld
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MvB op vrijdag 8 juli 2005 om 19:07:
zeker weten dat je daar genoeg aan hebt in de ArenA, heb daarom ook ff 9 besteld

Ik heb eerst ER -9db gehad.... die heb ik getest in de westergas en dat vond ik te weinig dempen.

[Deja vu mode] o:) [/deja vu mode]

zie me post van 18 mei 2005 in dit topic van dit jaar 8)
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb 15. vanavond testen dus :D
Waarschuw beheerder
tjah ik heb een -9db we zullen zien of het genoeg is...

ik heb ze trouwens bij beter horen gehaald en ben echt super tevreden over de service bij die winkel, de afdrukken waren eerst verkeerd gemaakt, toen werd ik gelijk opgebeld of er nieuwe gemaakt konden worden..
ik gelijk die dag erheen, gezegd dat ik naar sensation ging en dat ik ze toch eigenlijk wel voor zaterdag wilde hebben..
Had die man er een briefje bi gedaan met spoed, en hij zou ook nog naar het lab bellen voor de zekerheid...

PERFECT DUS... Kon ze na 4 dagen alweer ophalen :D :respect:
Waarschuw beheerder
voor mij werk in bedrijfskleding en pbm's meet ik otoplastieken aan van Alphine

ze zijn te krijgen in hard en zacht

kosten 95 euro ex btw
levertijd na aanmeten ongeveer 3 weken

er kunnen verschillende dempingen in

zijn er met en zonder aanpak touwtjes en de hele ratteplan te krijgen

er kunnen ook comunicatie setjes op

deze gebruiken ook veel mensen op motoren

kijk eens op onze site www.groenendijkwoerden.nl

dit is geen reclame maar voor mensen in de buurt van woerden die echt fgoede willen hebben.

ook verzekeren en onderhoud setjes zijn te verkrijgen maar je kan ze gewoon onder de kraan afspoelen

ik raad zachte aan voor het comford

ik hoor de vragen wel
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op vrijdag 8 juli 2005 om 19:39:
.... die heb ik getest in de westergas

In de HMH vind ik 15 ook precies goed hoor
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben benieuwd hoe je bevinding zijn met -9db of -15db MvB

Ik ga je misschien zien vanavond! :bounce:

Let op die gozer met een witte broek een een zwarte pull over en een zwarte bril op z'n kop B) en die exinore dopjes in 8)

Die vind je dan wel zo :P

-------------------------

24:00 of 1:30 ofzo van de MAINSTAGE naar de VIP AREA

DARK niveau 3 (RINUS MICHELS zaal) ???????

Voor die ingang dus?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb gisteren moeten werken met die wegwerp oordopjes...
Wat een pleurisdingen zeg!!!

Muziek veel te leuk... Dus ze er naar meer voor de sier in gedaan...
Om maar gezeik te voorkomen :D
Waarschuw beheerder
donateur
nou gister geprobeerd en het was echt super!! muziek hoorde je gewoon supergoed.. alleen als het stil was hoorde je echt iedereen praten! net een kippehok haha!

vraag me alleen af hoe het zit bij feestjes waar het geluid minder hard staat..gister stond het echt heel hard! misschien dat ik 9 en 15 wil zodat je ze kan aanpassen op het geluidsniveau
Waarschuw beheerder
Met die vraag zit ik dus ook.
Wil idd doppen gaan aanschaffen, maar ik ben er nog niet uit welke. Zoiezo zachte, maar of ik nou 9 of 15 neem, daar ben ik nog niet uit.
Blijft lastig...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op zaterdag 9 juli 2005 om 14:26:
Let op die gozer met een witte broek een een zwarte pull over

witte broek op black :S :S :/

Als ik je zie zal ik je wel ff aanschieten
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MvB op zaterdag 9 juli 2005 om 15:16:
witte broek op black :S :S :/

Als ik je zie zal ik je wel ff aanschieten

Die wordt vanzelf wel zwart daar :9
Waarschuw beheerder
donateur
we gaan nu een beetje offtopic maar kun je dan niet beter een donker blauwe spijkerbroek aandoen??
Waarschuw beheerder
donateur
we gaan nu een beetje offtopic maar kun je dan niet beter een donker blauwe spijkerbroek aandoen??

[offtopic]Kan, kan ook wel zwart aan trekken maar die zit voor geen meter. En ik ga niet speciaal een goeie zwarte broek kopen voor zo'n feest. Ik trek gewoon me witte broek aan :9 Die is toch helemaal verlapt aan de onderkant van de feesten :( dure broek aan gossie. Deze houd ik altijd voor zulke feesten. Ze gaan toch niet zeiken. Vorig jaar liepen er gewoon ook gasten in normale GEEN ENKEL zwart te bekenen. Kleding. Me zus was vorig jaar ook in gave grijze outfit. Je mot wat om gezien te worden haha :P[/offtopic]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op zaterdag 9 juli 2005 om 15:42:
Vorig jaar liepen er gewoon ook gasten in normale GEEN ENKEL zwart te bekenen

vriend van me kwam 2 jaar geleden niet binnen omdat zijn shirt niet zwart was.

Toen heb ik nog een t-shirt á 20 euro gekocht binnen die hij toen aan kon doen. :/

Ik ben vanavond trouwens te herkennen aan het zwarte shirt met een oranje kruis met "Don't Stop the Music"

(start thinking, stop copying)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb ze gister uitgetest, en ik had op een geven moment helemaal nie tdoor dat ik ze nog inhad, dacht soms dat ik ze kwijt was.. voelde ze gewoon neit zitten...

heb ze 1x uit gedaan maar daarna ook maar weer snel ingedaan...

kan niet meer zonder :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maike-013 op zondag 10 juli 2005 om 20:06:
ik heb ze gister uitgetest, en ik had op een geven moment helemaal nie tdoor dat ik ze nog inhad, dacht soms dat ik ze kwijt was.. voelde ze gewoon neit zitten...

nou dat had ik niet.. ik voelde ze echt zitten.. vond dat soms wel een beetje vervelend..
Waarschuw beheerder
donateur
En ik ga ze woensdag bestellen! Zelfde als tjitse :lief:
Heb na dit weekend weer behoorlijk een piep in mijn oren gehad.. En vind dit toch wel een beetje beangstigend!
Vooral ook omdat we ongeveer elke week naar een feest gaan!
Die 200 euro heb je dus zo eruit.. Het lijkt me het zeker waard!
Waarschuw beheerder
donateur
Afgelopen weekeinde dus voor het eerst de 9 db dop ingehad. Ik kreeg ze zaterdag om 18.30 thuisgebracht door de lieve dame van de winkel die speciaal voor mij naar de winkel was gegaan omdat ze waren gesloten.

De 9 db dempt op deze locatie (ArenA) perfect voor mij. Vorige week vond ik de 15 db teveel dempen (normaal vind ik ut juist wel goed in bijvoorbeeld de HMH of een lokale locatie hierzo).

Wel vond ik dat het geluid in het begin van de avond wat zacht in de ArenA stond (was ook te merken doordat bij de DJ wissel van Yves naar Tom de speakers ineens voluit gingen).

Ik ben dus zeer tevreden over de 9 db dop in de ArenA. Wat ik wel merkte is dat je met de 15 db mensen perfect hoort praten van een afstandje. Met de 9 db is dit iets minder het geval
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vond in bepaalde delen van de arena -15db idd ook teveel dempen. Deed ik ze uit vond ik het weer te hard.

Ik heb ook nog in de VIP voor de BOXEN staan springen met -15db voor me gevoel al te hard idd. En kwam dus ook met een hele lichte piep terug in me auto haha... waar ik ze toen uit deed... of dat niet echt fysiek beschadiging of psychisch was? :/ :S
Waarschuw beheerder
donateur
vorige week heb ik ze dus niet ingehad. Ik stond op de loge en daar was het geluid precies goed.

Toen ik in het veld stond hoorde ik dat het geluid te hard stond (ik hoor wanneer ik pijn in me oren krijg de volgende dag) en met doppen was het te zacht, vandaar dat ik maar ff die 9 db dingen had besteld

Maar de VIP stond vorige week inderdaad ook snoeihard (helemaal in verhouding tot het veld)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op maandag 11 juli 2005 om 20:13:
En kwam dus ook met een hele lichte piep terug in me auto haha... waar ik ze toen uit deed... of dat niet echt fysiek beschadiging of psychisch was?

Merk bij mezelf op dat toen ik de gele gummy dopjes gebruikte dat ik nergens over nadacht, plop doppen op het eind van de avond eruit en nooit last van dofheid/ruis of piep. Nu heb ik doppen laten aanmeten, welke theoretisch beter moeten beschermen en als ik bij de auto kom, zit ik heel gefocussed te controleren of ik een dofheid/ruis of piep merk. En het erste is nog dat ik een lichte ruis/piep heb door troep achter mijn trommelvlies (die af en toe op komt zetten). Laatst drukte ik mijn doppen in de oren met een lichte ruis/piep (twee weken niet wezen stappen) en kwam de discotheek uit met een hele lichte haperende piep, alleen te horen als ik me er écht op focusde. Is het dan van de rommel of dempen de doppen niet goed, denk je dan. We gaan er maar vanuit dat het de troep is, want mijn oren kraken als chips als ik slik en de huisarts schrijft maar middeltjes voor :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
of dat niet echt fysiek beschadiging of psychisch was?

Niet moet natuurlijk NU zijn maar da begrijpen jullie wel :D
Sorry ben nu eenmaal een angammabeet...:D

welke theoretisch beter moeten beschermen

Dat zijn toch die gele doppen dan uiteindelijk die beter beschermen of zie ik dat verkeerd?

Als ze 200 db draaien op een feest (onmogelijk) dan heb je ook nix meer aan je individueel gemaakte beschermers. Maar daarmee probeer ik maar aan te geven dat een geluidsgolf toch beter door een gaatje/filter gaat dan door een gele prop, met gevolg dus dat je nog kans loopt op gehoorbeschadiging.

Waarschuw beheerder
De gele dopjes dempen maar max 33 dB heb ik gelezen, daarboven gaan ze ook "geluid doorlaten". En dan moeten ze goed in je oor zitten (en niet half eruit hangen, zoals bij de meeste mensen). Ik kreeg ze altijd in losse doosjes (per set) van mijn vader. Dit was ideaal, alleen zat ik een half uur de rommelen om ze goed in mijn linkeroor te krijgen. Meer informatie over de dempingwaarden vind je hier op de website van E.A.R.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op donderdag 19 mei 2005 om 20:59:
25 euro per filtertje dus zegmaar ongeveer 50 euro .... voor setje...(

Ik ging ze net dus afrekenen, die dingen die ik zaterdag heb gekregen en ik moest maar 27 euro betalen.

Of ze hebben de fout gemaakt dat ze dachten dat het per setje was of ze zijn flink goedkoper geworden
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ze vandaag aan laten meten! Probeer het met de 9 en kan altijd met mn vriendje een keertje wisselen. Hij heeft de 15.
Die vent zei dat ze eerst 27 euro waren maar dat de prijs nu duurder is als je losse filters wilt.. Van 27 naar 33 euro ofzo..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TB op zondag 10 juli 2005 om 21:16:
Uitspraak van **LiefKleinKwezeltje** [:kusje:] op zondag 10 juli 2005 om 20:06:

nou dat had ik niet.. ik voelde ze echt zitten.. vond dat soms wel een beetje vervelend..

Ik voel de mijne ook niet zitten. ga je soms echt effe an je oor voelen maar je merkt het wel als ze uit zouden zijn want scheeld echt veel.
Waarschuw beheerder
goeie actie van pearle...ow nee das wat anders