Partyflock

Forumonderwerp · 772211

Waarschuw beheerder
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate

even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)

andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Dan zal er misschien 1 trilhaartje sneuvelen van de 2 x 15.000 die je er nog heb ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb adrukken laten maken van mij oren bij HA en duidelijk aangegeven dat ik ze ga gebruiken tijdens het stappen, volgens de verkoper had ik dan 26 db filters nodig......hopen dat het goed is zo.....heb ze eind van de maand binnen als het goed is.
Waarschuw beheerder
Heeft r iemand hier zowel HA als andere filterdopjes gehad? -26dB lijkt me wel een beetje overdreven als met andere dopjes voor de meeste mensen -15dB al goed is..

Waarschuw beheerder
:s mij ook, maar volgens die meneer was dit goed zo.

:[ o wee als dat niet zo is ;-)

Waarschuw beheerder
in die van mij hadden ze 28 gestopt, de lichtste bij HA zijn 21, ik zou die proberen, die van 28 zijn iig te zwaar..
Waarschuw beheerder
Heeft iemand die HA21 filters al getest?
Waarschuw beheerder
donateur
Pff, heb ík weer...
Had m'n doppen naar Boxtel teruggebracht voor andere filters, na 3 weken maar s bellen of ze al klaar zijn...is gvd heel dat filiaal pleite, weg, opgeheven!!!!
Kan nu mooi achter m'n doppen aan gaan bellen en maar hopen dat ze boven water komen, mét nieuwe filters :( :(
Waarschuw beheerder
donateur
En hebben ze je niet ff ingelicht? :o

Wat een malafide zooi ... :/ haha

Moet wel stiekem lachen :) haha :X

Sorry :$

Zit is te kijken naar die van boxtel ook op internet?..... Zit dat hoofdkantoor dan in Tilburg? Maggie wel snel wezen straks is dat ook opgedoekt :o
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, ze hadden me idd niet ingelicht....ben ook ff heel kwaad geweest ja.
En ja ze staan wel ergens op internet, meerdere filialen. Ik ga morgen bellen.

wordt vervolgd

de aso's :@
Waarschuw beheerder
welke winkel was dat? Ga ik daar zoiezo niet heen :D
maar echt klote voor je :( Ben ook wel s opgelicht (maar dan door personen, waaronder iemand van PF, niet door bedrijven)

Waarschuw beheerder
Dan sta je leip te kijken, ben eergisteren nog bij een Van Boxtel winkel geweest voor mijn nieuwe filters, van het weekend ga ik ze testen.

Zoals ik heb begrepen is Van Boxel een grote winkel keten door heel Nederland. Bij je oordoppen heb je ook een pasje gekregen met het nummer van je dopjes, daar kunnen ze als het goed is in elke winkel mee zien waar je dopjes zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Filiaal is Rotterdam, Zuidplein.
En ze hebben idd heel veel filialen door heel Nederland, dus het is niet zo, dat ineens alles weg zal zijn.
Ik heb ondertussen gebeld (paar keer natuurlijk :/ ) en er is een persoon opgezet, die het voor me gaat uitzoeken.
Diegene die ik heb gesproken, 3 verschillende mensen, waren allemaal erg verbaasd (natuurlijk!) maar gingen wel aan de slag voor me (y)
Volgende week hoor ik meer...
hahaha, lijkt wel een klucht, dit.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op donderdag 2 juni 2005 om 01:25:
Dus je kan NIET spreken van 120 -15 of -25... dus liniair van elkaar op of aftrekken...

op zich zijn decibels zo gemaakt dat je ze wél kunt optellen of aftrekken, alleen loopt de bijbehorende waarde in pure geluidsenergie niet lineair mee, maar exponentieel

vuistregel: 3 dB verschil is 2x zoveel geluidsenergie, dus een 80 Watt versterker maakt eigenlijk maar 3 dB meer herrie van een 40 Watt versterker

dus:

met 9 dB dopjes klinkt 2x8000 Watt als 2x1000
met 15 dB dopjes klinkt 2x8000 Watt als 2x250
met 25 dB dopjes klinkt 2x8000 Watt als 2x30
met 35 dB dopjes klinkt 2x8000 Watt als 2x3½ << totaal niks dus :P

de dB is overigens als eenheid gekozen omdat het makkelijk rekent en ongeveer het kleinste verschil is dat een ongetraind gezond oor kan horen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gisteren gaan stappen met mijn nieuwe doppen (die tot 120 dB moeten filteren). Aangezien ik de gele dummy dopjes al 3 jaar gewend ben, was het even vreemd dat ik nu het geluid normaal hoorde i.p.v. 80% bas en de rest vervormd. Eerst dacht ik dat ze helemaal niks filterde, totdat ik moest lachen, waardoor ze iets verschoven en toen kreeg ik een sec de volle laag geluid op mijn oren. Dat vind ik dus ook het nadeel aan deze doppen, steeds als ik moet lachen dan "lekken" ze een beetje. Verder zitten ze zo goed, dat ik wel 100x gecontroleerd heb of ik ze nog wel in had.

Het is ook erg fijn dat je met je dopjes in tegen elkaar kunt praten, zonder je de longen uit het lijf te hoeven schreeuwen in de zaal, hoe dat werkt? En dat als je in de wandelgangen loopt, op normaal niveau kunt praten, met die gele dopjes verstond ik dan niets.

Het gemiddelde geluidsniveau in de discotheek (Himmerich, Duitsland) was is de house zaal een 120 dB. Ik ben achter de dj boot gaan staan en de decibel meter schommelde tussen de 117 en 122 dB met pieken naar 127 dB. Echt ongelofelijk als je dan mensen zonder dopjes op een verhoging pal naast de speaker ziet hakkuh...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
(y)

Ik heb ze gister heel erg gemist Muziek stond erg hard en vooral met spacy hoge tonen-series...pff
Heb nu een wat dof/dovig gehoor met een zoem erin :S

Ik ga Boxtel ook maar gelijk aansprakelijk stellen voor gehoorbeschadiging hahaha ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 juni 2005 om 10:54:
steeds als ik moet lachen dan "lekken" ze een beetje

Muziek is ook doodserieus en lachen is verboden :)

Ik heb er zelf trouwens niet zo'n last van (ik ik lach soms ook wel)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 juni 2005 om 10:54:
die tot 120 dB moeten filteren

toch is dat van de verkoper een uiterst slechte omschrijving geweest want het zegt dus helemaal niks over wat je dopjes DOEN ;) behalve dat "voor de gemiddelde mens geluidsnivo's tot 120 dB er redelijk veilig mee zijn"

maar als je dus bv een lange gehoorgang hebt of juist heel gevoelige oren, heb je niks aan "gemiddeld"... sterker nog, volgens mij is zo'n omschrijving zelfs stijdig met de Warenwet :O

Waarschuw beheerder
Heb met die man hier nog een hele discussie over gehad, omdat ik op Internet overal lees minus x aantal dB en hij steeds praatte over t/m 120 dB gegarandeerd en gecertificeerd door TNO. Hij legde me uit dat het inderdaad aan de gehoorgang en gevoeligheid van de oren lag, maar dat men een gemiddelde nam en dan dus van een gemiddeld filter sprak t/m 120 dB.

Ik had gisteravond geen dof gevoel in mijn oren dus ze zullen hun werk wel doen.

Trouwens met -25 dB dopjes had je gisteren nog de hele avond een 90 tot 100 dB te voorduren. En volgens mij zat ik steeds net op de rand van 80 of iets erover.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 juni 2005 om 14:52:
en hij steeds praatte over t/m 120 dB gegarandeerd

maar dat men een gemiddelde nam

...en die twee uitspraken maken het bij elkaar dus tot "misleiding" want met gemiddelden KUN je iets niet garanderen ;)

"Ja, ik garandeer dat t bij de gemiddelde persoon goed gaat... oh, U heeft nu toch een piep in Uw oor? Nou, dan bent U dus kennelijk niet gemiddeld he?"

Ik had gisteravond geen dof gevoel in mijn oren dus ze zullen hun werk wel doen.

en dat is natuurlijk ook het belangrijste ;)

Trouwens met -25 dB dopjes had je gisteren nog de hele avond een 90 tot 100 dB te voorduren.

Dat kun je best hebben, afhankelijk van een heleboel factoren... die 90 à 100 dB is niet continu en je hebt zelf waarsch niet stilgestaan, dus dan is de fase ook steeds anders

Waarschuw beheerder
Nou mijn doppen zijn binnen. Binnen drie weken nog wel, best netjes vind ik.

Ik weet niet of ik dit weekend nog uit ga, maar ben zeer benieuwd hoe het bevalt!

Ik hou jullie op de hoogte.
Waarschuw beheerder
donateur
En hier is mijn voorlopige vervolg...

Medewerkster van een ander filiaal is woensdag naar mijn (ex)filiaal geweest, vond daar mijn doppen in t etuitje op de balie!!!! :/ (geverivieerd met idd het nummer op mijn pasje)... met nog de oude filters er in (waarschijnlijk dan, ik dacht nl dat er witte in zaten, en die zaten er nog steeds in),
De dame in kwestie vond en vindt het ook allemaal erg klantonvriendelijk en erg vreemnd, heeft wel 5 keer excuseses aangeboden, en heeft mijn wensen omtrent de filters genoteerd, en zal verder actie ondernemen....

Wordt vervolgd

pfff

:D (blijven lachen)

Waarschuw beheerder
:D (blijven lachen)

Ja heel goed, altijd blijven lachen ;-)

Maar soms..................:[

Waarschuw beheerder
Als ik naar een feest ga hoop ik toch altijd dat de muziek harder staat. hoe harder hoe beter.
goeie harde muziek geeft goeie feeststemming:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
ben er toch ook aan t denken om ze aan te schaffen:yes:

ik merk dat mijn oren toch al enge beschadiging hebben opgelopen ,loop regelmatig met een piep of ruis rond en merk dat t alleen maar erger word:/

En met de planning om nog heel wat feestjes mee te pakken lijkt t me toch wel verstandiger om t niet erger te laten worden.
Waarschuw beheerder
heb net een oor operatie achter de rug dus lijkt me slim om ze toch wel te gebruiken... :yes:
Artiest The Jackal
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb ook vaak last van pijn in mn oor en na een feest dat gesuis is ook niet alles als je wilt slapen! het kost wel wat maar ik denk dat je er later meer spijt van hebt als je ze niet genomen hebt en doof bent! ga er maar eens goed over denken..
Waarschuw beheerder
ik heb nu nog gewoon van die gewone oordopjes, van die zachte die je kan kneden, maar ga binnenkort zeker goede aanschaffen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TB op vrijdag 17 juni 2005 om 14:16:
ga er maar eens goed over denken..

niet denken...DOEN !!

:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
En voor iedereen, die ze gaat aanschaffen, ik denk, na t volgen en lezen van vele topics én DarkSkywise's uitgebreide kennis, dat onderstaande doppen het beste zijn. Wel ook het duurst, maar een paar tientjes meer of minder...ach, is 1 feestje minder op een heel mensen(oren)leven
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op woensdag 18 mei 2005 om 19:30:
Exinore ER Flexcomfort met (-9dB en )-15dB

Waarschuw beheerder
ik heb vandaag voor het eerst met doppen gefeest :D beviel me erg goed moet ik zeggen :yes:

ik heb op maat gemaakte dure siliconen dingen... maar men buurman werkt voor zo'n bedrijf... die dingen zijn normaaal iets van 200 euro... maar ik kreeg ze gratis :|
wel lief van hem:D

maar geluid is idd zuiver en geen last van men oren! het praten met mensen ging ook wel, soms wel wat moeizaam... iemand moet wel bij je oor praten zeg maar haha

maar nu ik thuis ben, heb ik geen piep, heerlijk! :D
Ben blij dat ik ze nu heb en ga ze zeker vaak indoen!! want wil over 10 jaar nog graag muziek luisteren ;)
ik kan het iedereen aanraden (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
die dingen zijn normaaal iets van 200 euro

Zit er bling bling aan ofzo? :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op zondag 19 juni 2005 om 12:26:
Zit er bling bling aan ofzo?

nee zijn gewoon op maat gemaakte dingen... van speciaal spul! weet ik da waarom ze zo duur zijn:S
Waarschuw beheerder
donateur
het praten met mensen ging ook wel, soms wel wat moeizaam... iemand moet wel bij je oor praten zeg maar haha

Daar heb ik nu totaal geen last van... sterker nog... ik versta mensen beter en ik praat zachter of eigenlijk op normaal niveau ipv dat ik schreeuw :o , mensen moet allemaal hè zeggen tegen mij als ik naar hun toe praat :o

Ik versta ze vanaf een afstand ( meter ofzo. )

Ik ben nu wel benieuwt naar wat voor doppen jij exact heb.

[img width=640 height=480 cacheid=000827a000166365cfedc8c91a00cdb7a5]http://www.euronet.nl/users//gnhhom/partyflock/exinore%20er15%20flexcomfort%20harold%20aangepast.JPG[/img]

Zo zien die vanmij eruit. ( Exinore / Elacin Flexcomfort met ER15 filter erin. )

Maar je heb ook...

[img width=277 height=182]http://home.versatel.nl/hgabri/motorr3.jpg[/img]
of

[img width=139 height=120 cacheid=0013513500005e142fa073061a00cdb7a5]http://www.hansanderszakelijk.com/site/files/otoplastiek.jpg[/img]

of

[img width=300 height=300]http://www.filterz.net/content/img/FilterzOordoppen.jpg[/img]

En vast nog 10 talen andere soorten.

Heb je misschien merk en type van die "dingen" (gehoorbeschermers) ?
Waarschuw beheerder
is er misschien een site ofzo met informatie over die dingen? hoop dat ik ze vergoed krijg, omdat ik net operatie achter de rug heb enzo..

Waarschuw beheerder
En eindelijk heb ik ze dan!
Mijn otoplastieken van de Hans Anders.
Ik heb ze zaterdag meteen uitgeprobeerd in discotheek Zak, dat leek me een goede test.
Ik kan maar één ding zeggen GEWELDIG! De muziek klonk erg helder en bleef de hele avond zo helder. Wat betreft het praten is er weinig veranderd, ik kan mensen wel beter verstaan, maar ze moeten toch nog wel dicht bij mijn oor praten.
Ik maakte me zorgen dat het misschien te veel zou dempen, maar daar heb ik zaterdag totaal geen last van gehad.....ik had op een gegeven moment helemaal niet meer het gevoel dat ik ze nog in had en de muziek klonk zo goed dat ik het idee had dat het niet werkte..........toen ik één van de doppen er uit haalde was het een gigantisch schel en irritant geluid.....dat ik dat ik daar altijd maar in heb gestaan :s. Toen ik na een lange nacht stappen mijn doppen uit deed in de auto klonk alles zo helder.....en daar doe ik het voor!

Kortom, ik vind ze persoonlijk zeker aan te raden! Ben blij dat ik nooit meer een 'piep' hoef te hebben na het stappen:d .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2005 om 17:41:
Ik kan maar één ding zeggen GEWELDIG

:D (y) Fijn hoor!

2 **Kwezel**: lees wat topics hier (zoek gehoorbescherming; oordoppen; ed), tis ff doorbijten, maar dan weet je gelijk veel meer dan via de sites van de verschillende doppen fabrikanten.
Waarschuw beheerder
2 **Kwezel**: lees wat topics hier (zoek gehoorbescherming; oordoppen; ed), tis ff doorbijten, maar dan weet je gelijk veel meer dan via de sites van de verschillende doppen fabrikanten.

Ja ga ik ook zeker doen, maar moet volgende week naar het ziekenhuis dus ik ga dan vragen enzo of ze misschien vergoed worden enzo. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien kun je beter vooraf al bij de ziektekostenverzekering informeren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maike-013 op maandag 20 juni 2005 om 19:15:
is er misschien een site ofzo met informatie over die dingen?

partyflock.nl :D

volgens mij is er verder geen enkele site waar je zó veel info over dit onderwerp kunt vinden hahaha

Waarschuw beheerder
Klopt! Heb uren op Internet informatie gezocht, maar hier op PartyFlock gevonden wat ik wilde weten en mijn overige vragen worden goed beargumenteerd beantwoord! Als ik tijd heb ga ik alles samenvatten en op mijn website zetten.

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb trwns even een aantal andere relevante topics in de openingspost neergezet :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben er inmiddels te laat mee maar ik heb nu op maat gemaakte oordoppen van Exinore (y)

Gehoorschade heb ik niet (getest) maar wel een heel licht vast piepje in de oren. Het is een aantal maanden erg hinderlijk geweest maar als ik er nu niet op let heb ik er ook geen last van (het is godzijdank na de eerste 4 a 6 weken ook iets minder hard geworden).

Het was even 160 Euro ophoesten maar nieuwe oren zijn niet te koop en gehoorschade (/een vaste piep horen) is niet te genezen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op maandag 20 juni 2005 om 01:52:
Ik ben nu wel benieuwt naar wat voor doppen jij exact heb.

het enige wat ik aan info kan vinden is:
earguard 29220 ze zijn verder doorzichtig blauw van kleur!
kan er verder geen plaatje van vinden!
Waarschuw beheerder
donateur
Als je het mij vraagt zijn het dan toch deze

[img width=700]www.euronet.nl/users/gnhhom/partyflock/earguard.JPG[/img]

zoek zoek zoek... internet afstruinen... ff hutsel de klutsel

Onee... die maken ook nog speciale voor muziekanten idd.... voor een hogere prijs dan de groeneveld elcea groep( exinore /elacin ervoor vraagt....

[img width=406 height=540]http://home.versatel.nl/hgabri/Varifo6.jpg[/img]

Afkomstig van deze pagina

http://home.versatel.nl/hgabri/muzikant.htm

Dan valt het puzzeltje ook weer op z'n plaats dat jij riep 200 euro :o maar of ze nu ook weer beter zijn dan die van Groeneveld elcea... ik weet het niet :/

Verdiep me er nog is verder in en dat plaatje het varifo dus zal ook wel de product naam zijn. Waarschijnlijk komen die echt uit het buitenland (zwitserland misschien) vandaar hun hoge prijs.

*edit

Ik zie nu ook in eens dat Van Boxtel Gehoorbescherming BV

[img width=117 height=112]http://home.versatel.nl/hgabri/muzika1.jpg[/img]
plaatjes gebruikt van www.westone.com(USA) :o

Komen die doppen helemaal daar vandaan? :o
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
die van mij komen idd ook vanuit het buitenland... men buurman reist behoorlijk wat af zeg maar!!
en ze worden ook voor communicatie gemaakt enz...

en tzijn niet die op het plaatje, ze zien er toch anders uit ze lijken meer op deze:

[img width=471 height=225 cacheid=00093923001a288aaa2ca4111a00cf298a]http://www.tele-v.nl/images/OORDOPPEN_PROF_bijgesneden.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Beetje op die van filterz dus ook.

Die komen denk ik dus van alpine hearing protection.

www.alpine.nl

Maar voor de volle 100% durf ik me daar ook niet achter te scharen?

Jij hebt dus geen vlakke dempings filters erin zitten ofwel?
Vervormt de muziek als je je doppen in heb?

Waarschuw beheerder
het bedrijf heet stil.
maar kon het verder niet op i-net vinden...

en haha geen idee of er vlakke dempings filters in zitten of niet?!
de muziek klinkt goed! zuiver enzo (Y)
de schadelijke frequenties worden er uit gefilterd volgens mij!

Waarschuw beheerder
haha nee gewoon stil