Partyflock
 
Forumonderwerp · 772211
­ Nederland
 
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate




even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)



andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder
 
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.

vertel eens..welke feesten waren dat?:S
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 mei 2005 om 19:26:
- Zijn harde beter/slechter dan zachte autoplastieken of maakt het geen verschil?

Denk dat dit voornamelijk voor het comfort is...
de zachte zitten lekkerder als je ze lang in hebt is mij verteld...
ik heb ze niet van de Hans Anders dus kweet niet of ze goed heel goed zijn...
maar het is altijd nog beter dan gehoorverlies :)
sorry kan je niet helpen... ik heb vroeger wel oordopjes gehad voor mijn oorbuisjes en die zaten perfect en hielde de hoge tonen tegen...

maar die gele sponsdopjes zijn ook goed hoor (knip ze door midden zodat het niet lijkt dat je patat in je oren heb :))

afz. de eend
geluid kan me niet hard genoeg :p
 
Ik heb ze voor mijn werk niet van hans anders maar toch! Harde zijn beter want die zachte die gaan zweten in je oor en als je die harde een paar keer in hebt gehad merk je er niks meer van!
 
Je hebt groot gelijk in denk er ook om voortaan oordoppen in te doen.
laatste aanpassing
 
Precies techno ;-) doof zijn op m'n 20e lijkt me niks :no:
 
gelijk heb je hoor... en geloof mij... het geluid word er nog mooier en duidelijker op ook...
en daarnaast kan je iedereen goed verstaan... misschien wel beter als normaal?
alleen je hoord je zelf ook praten :9 dat is wel ff vreemd...
dat is wennen... net als dat je iets harder moet praten dan je gewend bent 8)
 
het geluid word er nog mooier en duidelijker op ook...

Welke heb jij? Heb ze ook bijna ooit gehaald, maar toen vertelde iemand me dat het geluid er echt slecht van werd, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als geluid gewoon mooi blijft klinken wil ik ze ook :yes:

Wat kosten die van jou? En waar heb je ze gehaald?
 
Nou ik ga denk ik wel een afspraak maken, die harde zullen vast wel goed zijn en ik gebruik ze toch alleen voor feesten. Ik neem aan dat die van de Hans anders in kwaliteit niet minder zullen zijn dan anderen.??
 
Ik heb zelf zacht oordoppen... heb ze via mn werk gekregen :9
niet dat ik ze daar nodig had... maar we hebben een overeenkomst met hun....
voor ons zijn ze 75... maar geloof dat je al snel tussen de 125 en 175 uitkomt...
maar goed... je gehoor is ook wat waard!! :jaja:
nadat ik 2 dagen lang een piep na een feest had...
en gewoon pijn aan mn oren tijdens het feest.. ben ik wel gaan nadenken...

ik vind het geluid duidelijker worden... tis eerst even wennen...
maar al snel hoor je dat het goed gefiltert is :jaja:
serieus waar tegenwoordig herken ik platen nog eerder...
en zijn de overgangen duidelijk :jaja:

Tjah weetje voor 65 euri heb je echt niet een onwijze miskoop...
en idd.. je hebt ze alleen voor feesten (Y) je hoeft er niet 36 uur mee te lopen door de weeks :)
of de kwaliteit minder is? daar durf ik me niet aan te wagen...
 
www.filterz.nl
 
Heb harde van m'n werk, heb ze alleen al een paar jaar te lang (dempen wat minder). Neem ze tegenwoordig altijd mee naar feestjes, maar bij mij is't redden wat er nog te redden valt. Ga al 13 jaar naar feestjes.. Heb een piep in m'n oren die niet weggaat en das behoorlijk IRRITANT.
Denk dat ik ook maar 's naar H. A. ga want m'n baas is een krent..
 
voor 65 euri heb je echt niet een onwijze miskoop...

Dat is ook zo en als ik na die tijd nog een piep hoor klaag ik de HA gewoon aan :-)
 
ik had er laatst een paar op de kop getikt bij het kruidvat :yes:
 
:-) herriestoppers zeker:-), tot ik nog niks anders heb zal ik het ook met die dingen moeten doen....ik ga niet meer zonder gehoorbescherming naar een feest...:no:
 
geen ervaring, maar ben nog steeds opzoek naar die dingen

overigens werken zachte bij mij ook prima :d

en lekker goedkoop :p
Zelf heb ik zachte doppen op maat gemaakt. Alleen iets duurder.

Zachte doppen geven minder irritatie in je oor en het inbrengen gaat veel gemakkelijker en ze blijven beter zitten dan de harde otoplastieken.
Je moet er rekening mee houden dat je ze op een feest voor langdurige tijd inhebt. Dus kan ik je aanraden om zachte doppen aan te laten meten.
wat ik nou het relaxte vind van oordoppen

als iemand ze inheeft, hoef je niet te bleren in diegene's oor als je wat wilt zeggen :D!

kan je gewoon op een normale toon praten..:) (en das soms best handig ;))

las trouwens laatst dat het qua voorkomen van gehoorbeschadiging niet eens zo héél veel uitmaakt...

nee heb geen bron ;)
 
las trouwens laatst dat het qua voorkomen van gehoorbeschadiging niet eens zo héél veel uitmaakt...

Ik hoef ze niet als het toch niks uit maakt, ik ga niet voor mijn lol €65 euro betalen.....

Er wordt beweerd dat je na het stappen geen piep of ruis meer hoord en dat is de reden waarom ik ze wil.
 
Artiest Sentinel
Wel beter mijn gehoor is compleet naar de klote :yes:
Ik heb ook lang getwijfeld tussen het aanschaffen van of hans anders of die van elacin / exinore

Ben uit eindelijk voor exinore gegaan ... omdat hans anders waarschijnlijk geen vlakke dempings filters gebruikt of hoe dat ook mag noemen waardoor de muziek vervormd en dat wil je toch niet...

Ik ben er tevreden mee... eindelijk geen piep in me oren meer en verwaarloosbare vervorming in de muziek... tis gewoon als of het zachter gedraait word.

Ik ben ook nog steeds met schoonenberg hoorcomfort in de weer
Ik heb de Exinore ER Flexcomfort en ik heb 9 db dempings filter en 15 db dempings filter al geprobeert... en denk toch dat ik het beste het 15 db dempings filter kan houden.
Maar ik heb nog tot eind deze maand de tijd om definitief antwoord daarover te geven.. is gewoon service .. dat mag ook wel voor 160 euro.. en als er iets mee is kan ik ook terug ermee.

er hangt ook dusprijskaartje aan van +/- 160 euro aan deze gehoorbeschermers... maar dat vond ik het al met al toch waard.

En ik weet eigenlijk niet eens of het nu harde of zachte otoplastieken zijn.. ik weet wel dat ik ze niet eens meer voel zitten op een feest ;) soms afgelopen ghosttown d8 ik soms wel is zijn ze eruit gevallen... maar nee... ze blijven stevig een goed zitten heb zelfs moeite met het eruit halen... maar alles wend

en wat betreft filterz.... volgens mij kan je dan net zo goed die van hans anders nemen... kwa prijs/kwaliteit verhouding... want filterz gebruikt ook geen vlakke demping.

120 tegen over 60 euro. interessant topic erover....
[topic=673140]{element is niet toegankelijk}

Verder is Gehoorbescherming aan laten meten een heel interesant topic en NEE ik ben geen vertegenwoordiger van exinore :[
 
Uitspraak van broski op dinsdag 3 mei 2005 om 23:25:
als iemand ze inheeft, hoef je niet te bleren in diegene's oor als je wat wilt zeggen

et mooie is.... ik kan ook opeens gesprekken afluisteren van mensen die naast je staan!? :[ :9 hehehe!
Of je zachte/harde otoplastiken neemt is ook afhankelijk van de vorm van je gehoorgang. Ik geloof dat je bij smalle gehoorgang alleen harde kan laten aanmeten.
 
heheh Sniep (Y)
Artiest {SHOWLIST artist 45171, 39934}
ik ben naar Beter Horen gegaan en heb ze daar op maat laten maken. Ik heb ' harde ' otoplastiken. Ze doen het prima, als je ze in hebt geen piep of wat dan ook na een feestje.
Gesprekken voeren gaat nog prima/beter dan zonder oordoppen.
ik heb er 120 euro incl. verzekering voor betaald.
Ik heb mijn filterz net een week, ga ze donderdag testen
 
et mooie is.... ik kan ook opeens gesprekken afluisteren van mensen die naast je staan!? :[ :9 hehehe!

O:) :devil:
ik heb zelf zachte. ben er erg tevreden mee. :D

enige nadeel is een beetje dat als je gaat zweten dat ze "los" kunnen gaan zitten.

Verder de ruis is de piep is weg en je kan idd gesprekken afluisteren :yes: altijd leuk!!

grtz
 
Ik heb een afspraak gemaakt, duurt alleen wel 3 à 4 weken voor ze klaar zijn.
 
jep... ze komen neit kant en klaar uit je oren rollen :9 heheh
niet van hans anders maar van een gehoortoestellen zaak of hoe je het ook wilt noemen

en moet zeggen het is super

ik heb de zwaarste filters erin zitten ook ivm met me werk
 
Weet ik, maar wachten duurt altijd lang hè:-)
 
weet ik :9 zeker als je iets graag wilt uitproberen enz :)
 
Ja, daarom, ben nogal ongeduldig wat dat betreft :-)
 
Kan wel zijn, maar ik wil dat ik de muziek over 10 jaar nog steeds kan horen :yes:

Ik zie dat ik niet de enige zal zijn met deze 'doppen' in mijn oren, dus dat is een hele geruststelling ;-)
 
Uitspraak van :yes: ramona :yes: loves the dj op woensdag 4 mei 2005 om 17:39:
nou, wou dat de muziek altijd nog wat harder stond, dus oordoppen heb ik niet nodig

kan ook zo zijn dat je gewoon minder hoort.. en dat de muziek wel hard genoeg staat :9
 
;-) Zo kun je het ook opvatten ja.
ja mies heel verstandig.. dan ga je nog meer mee.. naar feesten goed plan..... :YES:

kunnen we eindelijk bij de boxen springen ahhaha en ze niet vermijden......

liefs ilse
heel erg aan te raden die doppen!! ik heb ook van exinore! ik gebruik ze om er mee te draaien en omdat het lijkt alsof het geluid alleen maar zachter wordt gedraaid is helemaal top! vlakke demping is het. En echt, hoge tonen zijn goed te horen! toppertje. je hebt maar een paar oren he :) en die dingen zijn op maat gemaakt en zitten dan ook erg goed.
heel erg aan te raden die doppen!! ik heb ook van exinore! ik gebruik ze om er mee te draaien en omdat het lijkt alsof het geluid alleen maar zachter wordt gedraaid is helemaal top! vlakke demping is het. En echt, hoge tonen zijn goed te horen! toppertje. je hebt maar een paar oren he :) en die dingen zijn op maat gemaakt en zitten dan ook erg goed.

:yes:

En hans anders heeft dus geen vlakke demping, ik heb ze wel eens opgebeld... en krijg een telefoniste aan de lijn die er ook niet al te veel verstand van heeft maar kon mij vertellen dat ze voor party scene 35 db decibel demping gebruiken :S das beetje te veel van het goeie naar mijn mening... check anders nogmaals
http://vip.partyflock.nl/topic/749235 daarvoor.

Ik heb nu op moment ER 15 db demping in mijn exinore flexcomfort zitten. Maar heb ook 9 db gehad zoals ik hier al boven vermelde...
 
Werkzaam bij Rage-Online
moet ze ook nog kopen

aangezien ik vaak op "harde" feesten ben
wat voor demping zitten er dan in die Filterz?, alleen de hoge tonen worden eruit gefilterd weet ik.
 
maar 9 db demping is toch te weinig denk ik dan? 80 db kun je ongeveer 8 uur in staan zonder gehoorbeschadiging...in een discotheek of op een concert is het geluid ongeveer 120 db dacht ik:s

Ik heb aan die telefoniste gevraagd of ze ook geschikte hebben voor in een discotheek en die hadden ze ook zei ze.
laatste aanpassing
Als het even kan de zwaarste demping nemen, dan loop je het minste risico op gehoorbeschadiging. 15 dB is voor een beetje feest gewoon te weinig. Met Filterz* worden niet alleen de hoge tonen eruit gefilterd, wel wordt er meer hoog dan laag uit gehaald.

NB Filterz* worden in een Nederlands NEN-EN-ISO 9001-2000 gecertificeerd laboratorium vervaardigd, niet zoals Hans Anders in het Oostblok.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 mei 2005 om 11:19:
maar 9 db deming is toch te weinig denk ik dan? 80 db kun je ongeveer 8 uur in staan zonder gehoorbeschadiging...

dat hangt van een aantal factoren af... sta je vaak dicht bij de boxen? ben je veel in beweging? heb je gevoelige oren? snel pijn? hoe oud ben je? hoe lang is je gehoorgang?

in mijn geval was 9 dB dus voldoende, al zullen de meesten wel op 15 dB uitkomen denk ik


een klein voordeeltje van 9 dB doppen is overigens dat je ze ook kunt gebruiken op kleinere feestjes waar voor je gevoel het geluid nét even niets te hard staat

als je er op zo'n moment een 25 dB dop in stopt, hoor je dan natuurlijk bijna niets meer :P
laatste aanpassing
Uitspraak van OEI op woensdag 4 mei 2005 om 10:09:
ik ben naar Beter Horen gegaan en heb ze daar op maat laten maken. Ik heb ' harde ' otoplastiken. Ze doen het prima, als je ze in hebt geen piep of wat dan ook na een feestje.
Gesprekken voeren gaat nog prima/beter dan zonder oordoppen.
ik heb er 120 euro incl. verzekering voor betaald.

wat verzeker je dan? geen schade of t kwijtraken? :/
 
t kwijtraken :)

je kunt je natuurlijk nooit tegen gehoorschade verzekeren, tenzij er op t hele feest een notaris achter je aanloopt die kan verklaren dat je ze de hele tijd hebt ingehad

verzekeren moet je gewoon altijd doen (ik ben er zelf ook wel eens eentje kwijtgeraakt)
laatste aanpassing