Partyflock
 
Forumonderwerp · 772211
­ Nederland
 
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate




even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)



andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder
 
dat hangt van een aantal factoren af... sta je vaak dicht bij de boxen? ben je veel in beweging? heb je gevoelige oren? snel pijn? hoe oud ben je? hoe lang is je gehoorgang?

Ja daar heb je ook wel gelijk in. Nou ik zal het voor de zekerheid allemaal nog eens navragen, maar mij is verteld dat ze ook geschikt zijn voor in een discotheek, dus dan moet dat wel goed zijn.
Neem ns contact op met een gediplomeerd audicien of een KNO-arts, het allerbelangrijkste is het volume en hoeveel tijd je in het geluid doorbrengt. Check anders http://www.hoorstichting.nl (zitten ook achter www.oorcheck.nl) zij kunnen je heel veel vertellen over welke zaken schadelijk zijn voor je gehoor.
 
Werkzaam bij Stylez-eventz
Ik ga er toch ook maar over nadenken!Want heb nu toch een irritante piep in mijn oren!Word er gek van!En heb het idee dat ik alles 3x zo zacht hoor! :S
laatste aanpassing
NB Filterz* worden in een Nederlands NEN-EN-ISO 9001-2000 gecertificeerd laboratorium vervaardigd, niet zoals Hans Anders in het Oostblok.

Het oostblok wilt tegenwoordig ook al bij de europese unie horen dussen zullen die ISO normen ook wel gelden :[

*edit

Bovendien is het nog zo ook tenminste neem aan dat ze wel naleven wat ze schrijven...

Alle otoplastieken worden uitgeleverd in een etui met reinigingsdoekjes en curumenpen.

Levering op rekening geschiedt na opdracht van uw organisatie d.m.v. een door u ondertekende opdrachtbon, uitgegeven door Hans Anders Zakelijk. Extra opties dienen altijd op de opdrachtbon te staan, anders wordt er zonder geleverd.

De Hans Anders organisatie is ISO-9001/ 2000 gecertificeerd, dus gegarandeerde kwaliteit.

Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW, prijswijzigingen voorbehouden.

Bron:

http://www.hansanderszakelijk.com/pagina.php?Pagina_id=33

Dus proberen hans anders zwart te maken en filterz voor op te stellen hè :S Zaken leven is hard... Je weet toch op partyflock geen commercieel gedoe ;)

En waarom hoor ik filterz niet blaten over norm EN352-2 ?
laatste aanpassing
Aanvulling nog op dit topic...

Kom er ineens achter via hansanderszakelijk.com en via via

kom ik uit op http://www.tympro.nl/nl/index.html

Dus waarschijnlijk koopt hans anders ze gewoon daarin!

Misschien nog goedkoper als je rechtstreeks bij hun doet... wat je krijgt dezelfde oordoppen....

Dus voor de gene die het geen bal uitmaakt dat er vervorming optreed... ga eens langs bij http://www.tympro.nl/_vti_bin/shtml.dll/nl/aanschaf.html zou ik zeggen

Misschien dat het 10 euro scheelt is toch weer 4 a 5 biertje op een feest :bier: of misschien ook niet... ben je bij H.A. toch beter af
laatste aanpassing
 
Dus proberen hans anders zwart te maken en filterz voor op te stellen hè :S

ik ben inmiddels in overleg met t Pf-bestuur wat hier precies de richtlijnen voor zijn
Beste o.a. DSW,

Ik voel me geroepen als er een discussie/vraag/opmerking op PF verschijnt te reageren op deze discussie/vraag/opmerking. Simpelweg om een stukje professionele kennis te delen omdat er veel onbekendheid is over het gehoor, gehoorbeschadiging en gehoorbescherming. Dit is niet op enige wijze bedoeld met commerciele intenties, puur ter informatie.

Daarnaast proberen wij NIET een van de concurenten zwart te maken. Ik geef alleen aan dat Filterz* gewoon in Nederland in een gecertificeerd lab worden geproduceerd. Let er op dat "Hans Anders Zakelijk" andere producten levert dan wat ze aan consumenten leveren. Die kunnen nml rustig "buiten Nederland" geproduceerd worden. Iedereen heeft recht dit te weten.

Mijn voorstel is naar o.a. DSW toe eens af te spreken om alles duidelijk uit te spreken/op te lossen. Kom langs en zie met eigen ogen hoe we werken en wat voor informatie er allemaal is. PF is een zeer goede website die gelukkig onafhankelijk is en goed is in "hoor en wederhoor", iedereen krijgt een stem. Filterz* vindt het belangrijk dat gehoorbescherming aandacht krijgt, en ziet daarvoor graag een plek op PF. Wat denk je van een samenwerking DSW?

Met as always een vriendelijke groet,

Robbert
Let er op dat "Hans Anders Zakelijk" andere producten levert dan wat ze aan consumenten leveren. Die kunnen nml rustig "buiten Nederland" geproduceerd worden. Iedereen heeft recht dit te weten.

Dat zouden we dan graag onderbouwd zien. En hans anders besteed dat gewoon UIT. En dat besteden ze vermoed ik uit aan Tympanitec omdat die gehoorbeschermers er het exact hetzelfde uitzien. Logisch toch?



tegen

Ja dat is wel logisch, alleen het logo en identificatie nummer ontbreekt, ik zeg niets meer over HA. I rest my case... ;)
Artiest EJ_V
Heb ook pluggen van de Hans Anders, maar er zijn hier meer topics over geweest.

Anyway, die dingen van Hans Anders heb ik nu meer dan een jaar en ben er erg over te spreken, moest er wel even aan wennen.
Ik heb ze van Filterz......ik draag ze niet altijd, alleen op feesten waar het geluid veel en veel te hard staat. Ik heb nl geen zin in die piep in me oren (dat betekent nl dat je permanente gehoorbeschadiging heb opgelopen)
 
Nou heb die piep nog steeds in mijn oren,wel niet meer zo Erg,maar hoor hem nog steeds...Pff word er beetje gek Van!
 
:s die van mij is gelukkig weer weg, wel heb ik nog een lichte soort van 'ruis' in mijn oren :-(
Nou donderdag mijn Filterz getest.

Goed bevallen moet ik zeggen, in het begin stond de muziek erg zacht (was in Nightllive maastricht)met de oordoppen in. Naderhand ging het volume omhoog en was het geluid gewoon redelijk goed (wel hoor je meer bas nu naar mijn gevoel). Enige wat ik vreemd vond, is dat mijn linkeroordop licht verschoof, terwijl ik praatte of slikte bv, en ik het volle geluid hoorde, en na 1/2 sec de oordop weer verschoof en ik het gefilterde geluid weer hoorde....

Wat een openbaring toen ik buiten kwam en de doppen uitdeed en heerlijk in bed zonder ruis!
Enige wat ik vreemd vond, is dat mijn linkeroordop licht verschoof, terwijl ik praatte of slikte bv, en ik het volle geluid hoorde, en na 1/2 sec de oordop weer verschoof en ik het gefilterde geluid weer hoorde....

Zeker gefabriceerd in het oostblok :[
ik heb ze beter horen weg. Voor 15 euries. Werken op zich best chill, alleen zal woensdag eens bij hans anders kijken?
ik heb ze beter horen weg. Voor 15 euries. Werken op zich best chill, alleen zal woensdag eens bij hans anders kijken?

15 euro???? :/ We hebben het hier over individueel aangepaste gehoorbeschermers

Neem aan dat die niet voor 15 euro te krijgen zijn :/

Je bedoelt zeker gewoon pluggies? die je in je gehoorgang propt ... pak dan een prop watjes :9 zonde van je 15 euro....
Ik ga binnenkort ook maar eens ffe kijken voor de Exinore.
Je kunt wel gaan mekkeren over een paar Euro, maar beter in 1x goed dan dat je loopt te kloten met doppen die niet lekker zitten of gauw naar de kl*te zijn.

PS: Voor mensen die disposable (1malig gebruik) willen gebruiken raad ik de Aearo Ear Classic aan. Dit zijn gele doppen van Engelse makelij die heel makkelijk in te brengen zijn en t voor een wegwerpdop best goed doen.
Deze vind ik beter dan die merkloze doppen die een oplopende vorm hebben (van dik naar dun). Die zijn echt lastig in te brengen.

Oja, het nut van oordoppen zul je vast wel ervaren als je naar de oudere jaren gaat. Dan zul je blij zijn dat je oren nog goed zijn.
laatste aanpassing
Je bedoelt zeker gewoon pluggies? die je in je gehoorgang propt ... pak dan een prop watjes zonde van je 15 euro

Nein, zijn dopjes met filter en alles erin. Maar ga woensdag ff langs HA. Wil ze toch op maat hebben!!!
 
Ik moet binnenkort naar Zwolle om ze te laten maken, moest ook een afspraak maken.....dus ik denk niet dat je zo naar HA kunt gaan en ter plekke die dingen kunt laten maken.
Het duurt een week à 3 - 4 voor ze klaar zijn.
 
Mijn oren zijn ook naar z'n...
Ik ben bij Schoonenberg hoorcomfort die Exenore ER FlexComfort gaan laten aanmeten. En ik heb ze binnen 2 weken. -9dB leek mij op het eertse zicht zeer weinig. Ik heb de -15dB besteld en een setje losse filters van -25dB. Je kan zelf de filters verwissselen. Dan kan ik de verschillende filters eens testen.... Moest die -25dB echt teveel filteren, zodat er niets meer aan het feest is. Dan ruil ik deze wel in voor een setje -9. Kan je die nog gebruiken voor op een klein feestje waar het geluid juist iets te luid is.... Maar de laatste tijd heb ik op feesten toch het gevoel, dit staat niet iets te luid. Maar veeeeeel te luid en probeer ik zo ver mogelijk van de boxen weg te vluchten. Tja, ik moet wel. Mijn oren zijn mijn werk... maar ik ga ook graag feesten.....

[$]t@Lk€r, Exenore ER FlexComfort zijn altijd zachte...

Steken jullie die oordopppen direkt in je oor als je op een feest komt. Of pas na een tijdje als je het gevoel hebt dit staat te luid. Meestal treed er wel na een tijdje gewenning op en heb je niet meer door hoe luid het echt stond. Dus mischien beter direkt insteken...? Mijn volgende feest is in de HMH waar ik ze zal testen. Ik weet hoe luid het daar normaal staat, dus binnenkomen en direkt in mijn oor proppen gaat het worden. Ik ben eens benieuwd hoe het gaat klinken met die Er15... Ik hoop dat ze niet te hard uit mijn oren komen.... Maar minder opvallen dan die gele wegwerpdoppen zullen ze in ieder geval doen...
laatste aanpassing
Ik doe ze meteen in..anders 'valt 't tegen' als je later pas je doppen indoet en het geluid ineens veel zachter is.
 
Ik ga zondag weer uit en tot die tijd zal ik het met die lelijke gele oorplugjes moeten doen :-(

Ik denk idd dat je ze beter gelijk in kunt doen bij een feest, zou ik wel zo doen in ieder geval.
Ik ben gister naar Venetian Snares geweest in Den Haag, typhus hard geluid vanaf het begin.
Heb ze na een kwartiertje maar in gedaan. Toch wel stuk relaxter.
 
Uitspraak van Franzino op donderdag 12 mei 2005 om 14:29:
Dan ruil ik deze wel in voor een setje -9. Kan je die nog gebruiken voor op een klein feestje waar het geluid juist iets te luid is....

dat is idd HEEL makkelijk :yes:

t brengt t dan precies terug naar een aangenaam volume :D
 
Uitspraak van RJ op zaterdag 7 mei 2005 om 20:31:
wel hoor je meer bas nu naar mijn gevoel

dat is omdat sommige soorten doppen meer hoge tonen weghalen dan lage tonen ;)
 
Ik heb ze vandaag laten aanmeten bij Beter Horen :)

Ben benieuwd, hoop dan iig lekker snel te kunnen slapen als ik thuis kom en niet meer de hele tijd naar dat gepiep in m'n oren hoef te luisteren :S
Uitspraak van Franzino op maandag 10 januari 2005 om 16:45:
uit Gehoorbescherming

Zat er iemand tegen mij te lullen en ik had het niet door, tot ik plots de andere richting uitkeek. Wow! Als je van die geel doppen in je oren hebt dan zie je dit toch direkt zitten? Ik ga mij wel een setje Filterz aanschaffen.

Daar zei je nog dat je filterz ging aanschaffen... en nu toch ineens Exinores.... waarom ineens van keuze verandere? :)
laatste aanpassing
Ik heb ze nu drie kwart jaar en ze bevallen me prima. Met name in de HMH is het perfect om ze in te hebben. Alle hoge schelle tonen worden eruit gevist en je hebt dus geen piep meer in je oren. In eerste instantie leek het me niets om ermee te lopen maar een regelmatige piep is ook niet alles.

Die gele propjes zijn slecht. Het dempt al je geluid. Terwijl de dure op maat gemaakte de schelle tonen eruit haalt waardoor het geluid ook veel beter klinkt.

Ik heb ze trouwens niet van Filterz of de Hans Anders maar via een lokale toko hier in de buurt.
laatste aanpassing
Ik doe altijd propjes papier in mn oren, werkt ook goed!! Geen piep in de oren. Misschien niet zo goed als doppen, maarja beter dan niks.
 
Alle hoge schelle tonen worden eruit gevist en je hebt dus geen piep meer in je oren.

die "dus" klopt niet helemaal ;) ...je kunt ook heel goed gehoorbeschadiging van lage tonen krijgen

t is alleen zo dat het menselijk gehoor in het "presence" gebied (rond 4 kHz) het gevoeligst is en daar sneller beschadigd raakt, maar dat wil nog niet zeggen dat alleen het wegfilteren van die "schelle" tonen een waarborg is voor t voorkomen van gehoorbeschadiging
laatste aanpassing
Mwa, het geluid klinkt met papier niet goed.
 
ben gisteren naar The Bridge in Duitsland geweest......was mijn oordopjes vergeten.....dus heb weer mijn gezellige piep in mijn oren.
26 mei duurt nog zo lang.....
 
Uitspraak van Franzino op donderdag 12 mei 2005 om 14:29:
Steken jullie die oordopppen direkt in je oor als je op een feest komt

Ja ik doe ze wel gelijk in (Y)
een paar minuten is in principe al te lang :9

ik heb iig genoeg jaloerse blikken en opmerkingen gehad gister in de N&W :D geluid stond weer moeilijk hard :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 mei 2005 om 20:55:
Ja ik doe ze wel gelijk in

Bij mij ligt het er dus aan. Bepaalde tent in Haarlem doe ik ze direct in omdat het schelle geluid bij mij gelijk pijn aan de oren doet.

In de HMH met tiësto niet direct. Toen het voorprogramma was met Mason stonden de speakers nog niet zo hard. Toen Tiësto ging draaien heb ik ze gelijk ingedaan.
 
ik heb iig genoeg jaloerse blikken en opmerkingen gehad gister in de N&W

zoiets had ik een keer in de Melkweg... t was daar toen best wel vol behalve in de buurt van de boxen, want die stonden best wel hard

nou, daar had *ik* dus een mooi dansplekje dankzij mijn dopjes :D (en een hoop mensen die zagen waarom ik t daar überhaupt uit kon houden wilden toen ook meteen dopjes gaan kopen)
 
ik heb nu lang genoeg gewacht.........als ik aan tafel zit ...dan hoor ik iemand die links van me praat voor geen meter meer....en ik heb al een lichte piep...die gewoon nooit stopt, niet dat ik er wakker van lig, maar als het erger word dan sla ik mezelf later voor mn kop zeg maar;)(Y)

ik ga gewoon naar beter horen hier in de stad...
en kga kiezen tussen filterz of elacin (die van darkie)
geld moet +- 100 euries zijn..

daarbij heb ik nog zeker wel vragen.....
aangezien ik al een gaatje in mn trommelvlies heb, wilt het (in geval van oorontsteking) wel is van die zoi uitkomen......als ik dan zo'n dopje inheb, of keihard heb gezopen ofwat..dan raak ik zo'n klein klereding natuurlijk kwijt........hiervoor wil ik verzekert zijn.....kmag hopen dat dat niet al te duur zal zijn!
 
dat was bij mij iets van 20 euro geloof ik

en ik had er toch maar mooi 1 heel nieuw dopje voor toen ik er eentje kwijt was! :yes:
 
netjes ......waar heb jij die van jou gehaald dark>?

niet dat ik dezelfde dure ga halen...maar een prijsklasse daaronder zou ook niet misstaan volgens mij:)
en kga kiezen tussen filterz of elacin (die van darkie)

Ik kon me voor +/- 10 euro per jaar bij verzekeren bij schoonenberg hoorcomfort (groeneveld)

Of dat nu voor 1 jaar of 4 jaar was weet ik niet meer zal wel per jaar zijn geweest. Maar dat heb ik uit eindelijk niet gedaan. Ik ga ervan uit ze niet kwijt te raken 0:) Ik stop ze erin en haal ze erpas in de auto weer uit. Veeg ik zo ook gelijk af.

Er zat voor het eerst ook condens rond het filter :S

Ik heb dus die Elacin/Exinore ER Flexcomfort net als DSW.
Die zijn €160 euro ongeveer.
Je heb ook nog van Elacin/Exinore de Comfort Flexcomfort variant voor €120 motorrijders en industrieel gebruik en weet ik veel wat nog meer voor optie filters ze hebben. Die dempen dus zwaar en treed vervorming op... net als filterz.


Maar boeit het je dat de muziek vervormt?

Gisteren ook dus in N&W geweest... :bounce: ik liep die trap af en liep trap door de gang hoop gebulder hoor je dan :D trap op helemaal achterin (toch zaal 1) en ik greep echt gelijk naar me beschermers.... ik heb ze ff uitgedaan maar deed gewoon pijn idd... (maar stond toen ook voor box :x)
en heb ze toen niet meer uitgedaan tot ik in me auto weer kwam...
Ik denk dat ik niet meer zonder kan nu ook :D Je raakt er aan gewend bij snoei harde feesten. en ik heb geen last meer van me oren! Tis wel een rare gewaarwoording al loop je de tent uit moet ik zeggen. Na +/- 6.30 uur in dat hemelse lawaai te hebben gestaan :D Je hoort je voetstappen in je oren ;) Tot je ze weer uit doet...
 
hoe bedoel je precies met dat de muziek vervormt>?
word minder mooi, het gaat niet kloppen, of ga ik bepaalde dingen niet horen>?


Ik heb dus die Elacin/Exinore ER Flexcomfort net als DSW.
Die zijn €160 euro ongeveer.
Je heb ook nog van Elacin/Exinore de Comfort Flexcomfort variant voor €120 motorrijders en industrieel gebruik en weet ik veel wat nog meer voor optie filters ze hebben. Die dempen dus zwaar en treed vervorming op... net als filterz.

dus alleen die van 160E vervormen niet>?:vaag:
das wel errug prijzig:/

dat ik eraan moet wennen dat begrijp ik wel(Y)
maar ik ben thuis ok aardig wat met muziek bezig.....dus ik ga ze eerst gewoon een hele week dragen8)...
 
sowieso moet je thuis ff een paar keer flink oefenen om ze er met één soepele beweging in te kunnen "draaien"

de eerste keer kostte me dat 10 minuten voor ik t goed had en na 5 keer deed mijn oor best wel pijn (maar dat komt omdat ik een hele lange gehoorgang heb, dan gaat dat wat lastiger)

tegenwoordig zitten ze meteen goed :D


die "vervorming" is dat doppen als Filterz* de hoge tonen meer dempen dan de lage tonen... het voordeel is dat je wat meer herrie kunt hebben, maar het nadeel is dat er best wel veel details van de muziek verloren gaan

als t jou uitsluitend te doen is om op maat van de boem boem op en neer te springen, is dat natuurlijk genoeg :[

maar als je dus ook geïnteresseerd bent in de details van de muziek, heb je doppen nodig met een "rechte" demping, zoals van Exinore/Elacin. Daar blijft de klankkwaliteit van het geluid exact hetzelfde, t wordt alleen zachter (net alsof je de radio zachter zet dus)
laatste aanpassing
hoe bedoel je precies met dat de muziek vervormt>?
word minder mooi, het gaat niet kloppen, of ga ik bepaalde dingen niet horen>?

Het word minder mooi ja...
Met die ER flexcomfort worden alle frequenties gelijk gedempt als ik het goed heb... met andere filters die een producent erin stopt niet...

DSW heeft al gepost zie ik :)

(y)
 
als t jou uitsluitend te doen is om op maat van de boem boem op en neer te springen, is dat natuurlijk genoeg

ik spring niet...ik shuffle;)
ik ben geinterreseerd in details......anders had ik net zo goed bij de HCfeestjes kunnen blijven...ik wil zo goed als alle toontjes van de techno horen maar idd wat zachter...

en dat gedeelte dat je mensen beter verstaat staat me ook aan:)

je lijkt wel een exinore/elacin promotor darkie8)

maare........waar kan ik die dingen in de buurt vinden denk je>?
omstreken tiel/utrecht>?

alvast bedankt;)
je lijkt wel een exinore/elacin promotor darkie8)

Volgens mij heeft die aandelen ja! 8) Op afgaan van zijn informatie heb ik ze ookal aangeschaft! :yes:

www.exinore.nl

daar kan je verkooppunten aanklikken en dan je eerste 2 cijfers postcode invoeren!

Maar er zijn ook nog meer leveranciers denk ik die die vlakke dempings filters gebruiken dus je hoeft niet voor exinore te gaan.
 
ik heb 2 verkoop/aanmeet-punten gevonden in mn stadje en zal daar een dezer dagen is langs gaan........

bedankt voor de info mensen!
 
nee, ik heb geen aandelen (had ik eigenlijk moeten doen he?)

maar ik ben gewoon super-tevreden over de geluidskwaliteit en dat mag best iedereen weten ;)
Ik heb http://www.exinore.nl/

Zijn zeer goed en ik was er 172 euro voor kwijt incl. 2 jaar garantie voor als ik ze verlies
 
ik was 40 euri voor mn doppen kwijt :D
helemaal geweldig... weet alleen niet welk merk et is :$
maar goed... ze zijn Arbo gekeurd heheh... (Y)
ook al filtert hij misschien niet helemaal gelijk... ik ben er blij mee...
en mn oren ook :9 hehehe!

Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op dinsdag 17 mei 2005 om 00:49:
ik heb ze ff uitgedaan maar deed gewoon pijn idd...

et heeft neit veel nut om ze af en toe maar in te hebben natuurlijk :)
ik doe ze in voordat ik de zaal in ben... en doe ze buiten weer uit :jaja: