Partyflock

Forumonderwerp · 772211

Waarschuw beheerder
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate

even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)

andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 mei 2005 om 08:44:
et heeft neit veel nut om ze af en toe maar in te hebben natuurlijk

doe ik ook soms hoor. FF uit bij bepaalde nummers. Één daarvan is Jones & Stephenson - First Rebirth. Die moet gewoon wat harder klinken ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Zucht...ik zit alles hierboven en in andere topics (weer)te lezen...

Ik heb vorig jaar ook oordoppen aangeschaft, bij een hoorwinkel van Boxtel (94 euro), precies uitgelegd wat en hoe ik het wilde en waarvoor. Maar ben er uiteindelijk dus NIET tevreden over. Zoals ik t nu lees, heb ik dus géén vlakke demping, ik hoor ook veel meer de bas nu wel en de hoge tonen minder
Ik had ze laatst naar Awakenings weer mee, maar heb ze al snel uitgedaan, omdat je toch een hoopt "mist" van de muziek.

Ik ga morgen Boxtel eens bellen, misschien dat er nog wat "te regelen" valt, en dan ga ik ook maar voor de Elacin... wel weer een rib uit m'n lijf, maar goed, dat oorsuizen is ook niet jofel
Waarschuw beheerder
Ik heb ook vlakke demping, je mist idd wat details. Maar die duurdere demping zie je wel veel meer zitten in het oor (die heeft een vriend van me) en dat vind ik iig wel minder. Ik heb nog nooit een opmerking gehad over mijn oordoppen. Uitdoen is echt irritant, zie je maar hoe je went aan dat harde geluid.
Waarschuw beheerder
donateur
Die van mij zie je inderdaad wel als je er op let. Mensen zien het wel maar echt rare opmerkingen heb ik er nog niet over gehad. Er is veel interesse waarom ik ze inheb enzo.

Ik zeg dan ook dat ik meerdere dagen pijn in me oren heb als ik ze niet in heb.

Maar het is bij mij echt een demping van alle tonen en met name de schelle heb je geen last meer van. De bas "hoor" je inderdaad beter maar dat is ook een dreun zeg maar.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb eigenlijk nooit een piep of pijn, maar wel net na t feest een "doof" gevoel en suizen als het heel stil is. Dan zal 15 dB filters wel zat zijn voor me?

Waarschuw beheerder
Ik heb ze van Beter Horen, daar waren ze wel erg duur (meer dan €100) alleen het werkt echt super. Kan echt niet meer zonder.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook vlakke demping, je mist idd wat details.

Jij heb toch filterz? Of heb je meerdere paren gehoor beschermers?

We gebruiken geen vlakke filters in onze oordoppen om dat met "vlakke demping" het gehoor niet goed genoeg is beschermd.

Hierboven staat een quote uit een informatie mail van filterz dus het klopt gewoon dat je idd details in muziek mist! ;)

Eigenlijk ben ook wel benieuwt, hoe de muziek klinkt met filterz of die van Tympanitec ( Hans Anders )... in... met ongeveer dezelfde dempingswaarden.. als dat uberhaupt te leveren valt.

Dus wie sponsort mij :D test ik ze ff uit 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op dinsdag 17 mei 2005 om 18:45:
Ik heb ook vlakke demping, je mist idd wat details.

Jij heb toch filterz? Of heb je meerdere paren gehoor beschermers?

Ik dacht ook al...Filterz hebben toch juist geen vlakke demping???
Pfff Het is allemaal tamelijk ingewikkeld, maar de grote lijn zie ik nu geloof ik wel. Morgen die kloterige Boxtel bellen...grrr ;)

PS haha, zie ik dus tegelijk op tv reclame van Schonenberg hoortoestellen... :D
Waarschuw beheerder
donateur
Sinds afgelope hard bass heb ik ook een piep in me oren en eigenlijk maar vrij direct besloten om filterz te laten maken om verder beschadiging te voorkomen.

Wat mij opviel is eigenlijk dat die piep uit het "niets" is gekomen. Normaal na andere feesten had ik de dag erna nooit een piep. Misschien een idee voor de mensen die eraan denken en pas bij de eerste signalen wat willen gaan kopen.

Heb de filterz zelf alleen nog ingehad in de locale kroeg/discotheek maar zelfs daar is het wel een genot in je oren. ik vondt dat wel dat ik mezelf amper hoor praten en dat meeste mensen wel richting je oor moeten praten omdat je het anders slecht verstaat. Ze irriteren verder niet en heb ook niet gevoel gehad dat ze eruit glijden of iets. Indoen is de eerste 10x even prutsen en daarna gaat het prima. Eruit halen gaat nog makkelijker.

Muziek verder zoals de andere al aangeven je hoort de hoge tonen wat doffer maar ik vindt het niet irriteren. waarschijnlijk is het ook een persoonlijke voorkeur!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ow sorry als ik voor verwarring zorg..ik heb enkel demping van de hoge tonen waardoor het geluid iets doffer klinkt. Hoe dat dan heet, weet ik niet. Iig niet vlakke demping gezien de reacties ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Net de winkel van mijn doppen gebeld, ik kan ze terugbrengen en dan gaan ze proberen of de fabrikant er andere filters in wil zetten.
Overigens praatte de man nu ineens ook over vlakke demping :S
Waarschijnlijk had ik toendertijd gewoon een sulletje als verkoper :(
(en heb ik te lang gewacht met teruggaan...eerlijk is eerlijk ;) )
Waarschuw beheerder
Daar zei je nog dat je filterz ging aanschaffen... en nu toch ineens Exinores.... waarom ineens van keuze verandere? :)

Klopt, maar na verdere bestudering heb ik uiteindelijk voor die Exenore gekozen. Vanwege de rechte demping en het dus weinig vervormen van de muziek. Na In Qontrol had ik mij voorgenomen van eindelijk toch eens op maat gemaakte oordoppen te gaan kopen en toen heb ik mij er terug wat in verdiept en heb ik die Exenore leren kennen. Laten aanmeten is vorige week eindelijk gebeurd.... Nu wachten tot ze klaar zijn en testen... Als ik die gele doppen in mijn oor stak, dan was het feest ook voorbij voor mij. Het geluid was heel stil en wat je nog hoorde trok dan op niets. Dus die deed ik dan alleen in als ik effe ging rusten... en voor de rest ging ik indien mogelijk zo ver mogelijk van de speakers staan...

Maar er zijn ook nog meer leveranciers denk ik die die vlakke dempings filters gebruiken dus je hoeft niet voor exinore te gaan.

Ik ben niet echt andere merken met een vlakke demping tegen gekomen... Zullen wel bestaan, maar je moet er nog aangeraken ook he.

Stalker, jij had toch ook Exinore ER Flexcomfort met -9dB en -15dB getest? Had jij met -15dB al het gevoel van dit is teveel of te weinig...? Ik bedoel op een stevig feest he. Niet in een gewone kroeg, daar doe ik ze niet in hoor...

Ik weet niet of het klopt, maar FilterZ zou iets minder opvallen in je oor dan Exinore ER Flexcomfort? Ik denk dat er geen enkele oordop bestaat die niet een klein beetje opvalt. Mijn eis was, het moet goed klinken en niet te mega opvallen. Hey wat groeit eruit die zijn oor? Meisjes met lang los haar hebben het voordeel dat je zowieso amper iets ziet van hun oren:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
die "dus" klopt niet helemaal ;) ...je kunt ook heel goed gehoorbeschadiging van lage tonen krijgen

t is alleen zo dat het menselijk gehoor in het "presence" gebied (rond 4 kHz) het gevoeligst is en daar sneller beschadigd raakt, maar dat wil nog niet zeggen dat alleen het wegfilteren van die "schelle" tonen een waarborg is voor t voorkomen van gehoorbeschadiging

Klopt, het menselijk oor is inderdaad gevoeliger voor hoge tonen en dus ook meer gevoelig voor beschadiging op die frequentie's. Lage tonen beschadigen ook hoor, maar minder. Dus eigenlijk zouden filters die meer hoge tonen wegfilteren dan lage (zoals FilterZ), je oren iets beter beschermen dan filters met een rechte demping (tenzij filters met een een hele zware demping). Met de ene heb je dan vervormd geluid en bij de andere niet. Je moet eigenlijk voor jezelf uitmaken wat voor soort je wilt van oordoppen... De ene is niet beter als de andere in mijn ogen... Het is meer de persoonlijke voorkeur. De beste vorm van oorbescherming: nooit naar grote feesten, discotheken en optredens gaan en gewoon stilletjes thuis een boekje lezen.... :(:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore ER Flexcomfort a 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastiken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) a 120,-
+ zachte plastiken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastiken a 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastiken a 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

gele 'herriestoppers' a 0,50
- kutgeluid
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)

hmm, tja, wil eigenlijk gewoon ff t verschil tussen hard/zacht en vlakke/geen vlakke demping uittesten om te kijken of ik dat t verschil in prijs waard vind, maar dat zal wel niet kunnen :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, tja, wil eigenlijk gewoon ff t verschil tussen hard/zacht en vlakke/geen vlakke demping uittesten om te kijken of ik dat t verschil in prijs waard vind, maar dat zal wel niet kunnen

Waarschijnlijk betekend dat je dan 2 setjes moeten kopen :)

vandaag te horen gekregen dat ik iig naar history of hardcore ga dus daar even uitproberen dan maar. Begreep trouwens dat ze bij filterz ook verschillende filters er in kunnen plaatsen als het niet goed zou zijn. Dat kreeg ik iig te horen bij de winkel waar ik ze heb laten aanmeten. Weet dus ook niet wat het verschil er tussen is.

Goeie samenvatting btw!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Stalker, jij had toch ook Exinore ER Flexcomfort met -9dB en -15dB getest? Had jij met -15dB al het gevoel van dit is teveel of te weinig...? Ik bedoel op een stevig feest he. Niet in een gewone kroeg, daar doe ik ze niet in hoor...

Ofgelopen awakenings in N&W om eerlijk te zijn... is misschien ER 15 nog net ietsie te weinig... maar 25 dB zou teveel zijn lijkt me... misschien niet voor N&W. Ik heb ook best wel ff voor de boxen gestaan in zaal 3 bij wittekind B)

En dat was best nog wel te doen met die doppen in :) maar als je daar de hele avond zou staan recht voor de bron... met die doppen in... heb je denk toch ook wel een beschadiging te pakken.... maar ja wie gaat er nu ook 8 uur lang voor een box staan met doppen in...

Wil je op save zitten pak dan die 25 db dingen... dan zakt het geluid terug naar een standaard tomos brommer die continue rondjes tuft... niet echt opwindend te noemen ook niet kwa geluidssterkte... -9db was voor me gevoel te weinig in de westergas fabriek 15 april.

15 db vind ik precies goed.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb die 25 ook eerst getest maar ik vond het geluid te min om er mee door te gaan. Er was gewoon teveel filtering. Heb ze toen omgeruild voor de 15db doppen.
Waarschuw beheerder
Ik heb ook best wel ff voor de boxen gestaan in zaal 3 bij wittekind B)

En dat was best nog wel te doen met die doppen in :) maar als je daar de hele avond zou staan recht voor de bron... met die doppen in... heb je denk toch ook wel een beschadiging te pakken.... maar ja wie gaat er nu ook 8 uur lang voor een box staan met doppen in...

Met of zonder doppen. Ik sta nooit vlak voor de boxen. Ben je gek. Ik ben gemiddeld 5-6uur op een party. Dansen, verplaatsen, chillen, drinken halen enz.... Ik ga niet 6u op 1 plekje staan. Met of zonder doppen, af en toe je oren laten chillen is zeker aan te raden.

Wil je op save zitten pak dan die 25 db dingen... dan zakt het geluid terug naar een standaard tomos brommer die continue rondjes tuft... niet echt opwindend te noemen ook niet kwa geluidssterkte...

Tja er moet wel nog iets van een feestsfeer zijn he en het geluid deftig te horen krijgen. Anders kan ik beter thuis muziek luisteren. Op History Of Hardcore in HMH ga ik ze uitvoerig testen. Als die -15dB daar voldoen, dan zullen ze op de meeste plaatsen voldoen. Dan zal ik dat extra -25dB filterssetje dat ik ook heb besteld niet echt gaan gebruiken.... Omruilen dan maar voor een los -9dB filtersetje.... Tja, de ene zaal is de andere niet en het resultaat zal verschillen. Soms staat het hard, te hard, extreem hard.....piep

Een oor met ingebouwde versterker...dat is het... kan je het niveau aanpassen....ha nee toch niet...dat is een hoortoestel:(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Franzino op donderdag 19 mei 2005 om 20:39:
Een oor met ingebouwde versterker...dat is het... kan je het niveau aanpassen....

Hahahaha :D
het "ei" van
Ga er patent op aanvragen....!
je weet nooit wat er in de toekomst allemaal kan...

(een hoortoestel is om te versterken)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb net nog contact gehad met schoonenberg hoorcomfort...
om te zeggen dat ik definitief die ER -15db wil behouden.... (had namelijk die ER 9 inprincipe)

Ik was namelijk verbaast dat Franzino setjes bij had besteld... ik ook die prijsopgave gedaan... 25 euro per filtertje dus zegmaar ongeveer 50 euro .... voor setje...(ik weet niet meer exact btw gepruts)....

De reden dat ik zo verbaast was omdat schoonenberg althans de audicien aldaar... mij bij het verkopen al vertelde... dat het verwisselen van die filters eigenlijk niet zelf mag gebeuren... vandaar dat ik die regeling had dat ik kon kijken welke me het beste bevielen... of ER 9 of ER 15..

Ik d8 ER 9 is wel genoeg... voor discotheek ja... blijkt nu achteraf... maar niet voor een HmH of Awakenings parties :P

"En schoonmaken dan"... zei ik zo tegen die audicien.... "water mag toch niet in aanrakening met me mooie tweede trommelvliesjes komen...:)" beetje afvegen was het antwoord of heel voorzichtig gewoon zijn, tis nogal kwetsbaar!

maar goed.... die otoplastieke beschermers die zijn dus nogal fragiel....
elcea (de overkoepelende firma) gaat ook een ander protocol opstellen
Je mag niet dan niet meer zelf die filters verwisselen... zei die audicien dus tegen mij..
Dan mogen ze ook wel die doppen aanpassen ivm schoonmaken :/

Er komen namelijk heel veel mensen terug met ingescheurde flexcomforts vertelde die audicien mij...
Maar goed dan dat er 2 jaar garantie op zit ;) dus dat zit wel snor... je 160 euro gooi je dus niet zomaar over de balk :)

Dus oppassen met verwisselen van die filterstjes, ER doppies anders kan je weer 2 weken wachten op nieuwe otoplastieken.

*edit, eerst maar is me zinsopbouw veranderd, schrijven in spreektaal is niet prettig lezen :X... en toch val ik terug in me ouwe rol iedere keer weer :/

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en anders stop je gewoon maar peterselie in je oor, dat deden ze bij Asterix ook! :D

Waarschuw beheerder
donateur
k heb ze bij meester reenders vandaan :jaja:
k heb ze met 2 filters.. de een is ff beter dan de ander.. en da hebk wel gemerkt.. had mn oordopje in vant weekend, en daarna nog ff een klein piepje in mn oor..
dus volgende keer andere filters erin
Waarschuw beheerder
Ze hebben naar Elcea gebeld voor die aparte filterset. Het werd weinig gevraagd, maar was op zich geen probleem. En om de doppen eens grondig te reinigen moest je de filters er toch uithalen. Bij Schoonenberg heeft niemand mij gezegd dat ik het niet zelf mocht doen. En het is op zich ook niet moeilijk, als je maar voorzichtig bent. Hoe denkt dat ze dat verwisselen van die filter doen als je ze terug binnen doet. Gewoon ook met de hand hoor... Ik wou dat met hamer en beitel doen die filters eventueel zelf vervangen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik gebruik altijd een betonklopboormachine voor t schoonmaken, is dat slecht?
Waarschuw beheerder
donateur
Niet als je hem in de klopstand op niveau vier instelt :[

Waarschuw beheerder
ik heb harde aan laten meten bij de HA, had al harde gehad van m'n werk, zaten altijd goed.. Werd mij verteld dat ze ook 2x langer meegaan en hygienischer zijn..
Hoop dat ik m'n gehoorbeschadiging beetje binne de perken kan houden:frusty: piep.........
Waarschuw beheerder
hoe vind je de geluidskwaliteit met de harde dopjes van HA? Wat voor verschillen merk je? En dempen ze genoeg of vind je dat ze teveel of te weinig dempen?

Waarschuw beheerder
ze staan nog in bestelling... draag nog steeds oude van m'n werk als ik ga stappen/feesten maar weet niet wat voor filters daar in zitten, de piep blijft beperkt iig. heb bij HA aangegeven dat ze voor 't stappen zijn, nog 2 weken dan heb ik ze..

Waarschuw beheerder
Vandaag mijn oordoppen opgehaald bij de van Boxtel hoorwinkel. Ik heb voor de muziek doppen gekozen op advies van de verkoper. Vandaag vertelde hij me dat ze tot 98 db zijn gegarandeerd. Kortom alles wat tussen de 80 en 98 db ligt wordt weggefilterd.

Bij aankoop dacht ik op de maken dat bij aangemeten doppen alles boven de 80 db werd gefilterd, maar nu merk ik dus dat het maar max 18 db is.

Ik las dus op Internet dat een gemiddelde discotheek al 110 db kan blazen, dus eigenlijk heb ik geen fuck aan die doppen en heb ik 94 euro weggegooid? Of zie ik dat verkeerd? Hoeveel db wordt er eigenlijk gemeten op een Sensation of Tiesto feest?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hoeveel db wordt er eigenlijk gemeten op een Sensation of Tiesto feest?

Dat hangt ervanaf waar je staat!

Het kan oploppen tot 135 db... zie laatst LUNA

[img width=460 height=345 cacheid=0008fe6300195ef52a535b611a00c10215]http://pictures.q-dance.nl/6391/pics/4444-obi-0191.jpg[/img]

Ik denk dat het gemiddelde rond de 115 ligt dichtbij de boxen... weten doe ik dat ook niet zeker...
Waarschuw beheerder
Wow 135dB... Das wel effe zwaar blazen....

Ik ben mijn ER15 doppen gaan afhalen en ze zitten als gegoten. Wel effe wennen. Ze zitten wel vast, maar als je ze net inhebt is het precies of ze kunnen er elk moment uitvallen. Door de filter steken ze inderdaad iets uit je oor. Maar dat op zich is niet echt erg. ELke oordop zie je trouwens zitten... Maar hoe klinken ze.... De eerste indruk was zeer goed. Als mijn vriendin op normaal niveau tegen mij sprak verstond ik ze nog perfect. Dan een test met muziek... In mijn wagen mijn volume op een dBniveau gezet dat ik normaal gezien nooit op zet. Keihard en niet uit te houden. Met de doppen klonk de muziek wel even zuiver, alleen een stuk minder luid en ik voelde mijn sub in mijn rug....

Tot zover de eerste indruk....Morgen in de HMH zal ik ze testen is omstandigheden waar ze echt voor bedoelt zijn.... Mijn ER25 filtertjes heb ik nog niet getest....
Waarschuw beheerder
donateur
Ze zitten wel vast, maar als je ze net inhebt is het precies of ze kunnen er elk moment uitvallen.

Dat gevoel heb ik nu ook idd.. Je moet eens voor de gein.. in je neus knijpen en je mond dichthouden en dan druk (blazen) op je oren zetten :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op woensdag 25 mei 2005 om 23:30:
Ik denk dat het gemiddelde rond de 115 ligt dichtbij de boxen... weten doe ik dat ook niet zeker...

Volgens mij zitten die metertjes altijd aan het begin van de zaal dus niet bij de boxen. Dat is iig bij de hmh altijd zo waar deze foto dus ook gemaakt is. Ik denk dat het bij de boxen zelf nog wel eens ietsie harder kan zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Franzino op zaterdag 28 mei 2005 om 02:11:
Mijn ER25 filtertjes heb ik nog niet getest....

Heb je 2 soorten filters erbij gekregen?? Of los erbij gekocht. Weet iemand trouwens wat die dingen over het algemeen kosten?? Bij de toko bij mij om de hoek 27 euro per stuk (en je hebt er 2 nodig... reken uit je verlies)
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij zitten die metertjes altijd aan het begin van de zaal dus niet bij de boxen. Ik denk dat het bij de boxen zelf nog wel eens ietsie harder kan zijn.

Als dat zo zou zijn, zou het hele volk daar binnen kramperen van de pijn! Dat rijmt :D

Heb je 2 soorten filters erbij gekregen?? Of los erbij gekocht. Weet iemand trouwens wat die dingen over het algemeen kosten?? Bij de toko bij mij om de hoek 27 euro per stuk (en je hebt er 2 nodig... reken uit je verlies)

Hiervoor quote ik mezelf nog een keer :)

Ik was namelijk verbaast dat Franzino setjes bij had besteld... ik ook die prijsopgave gedaan... 25 euro per filtertje dus zegmaar ongeveer 50 euro .... voor setje...(ik weet niet meer exact btw gepruts)....

Das dus ook ongeveer wat het kost bij mijn toko... wat ik eigenlijk geen toko wil noemen, maar een audicienspecialiste zaak genaamd Schoonenberg Hoorcomfort te Gorinchem. Ben aardig te spreken over hun service. En dat ben ik niet snel ergens over ;)

Die prijzen zullen over het algemaan wel vastgesteld staan... hun moeten ze ook bestellen bij Groeneveld Elcea B.V. denk niet echt dat je een winkel zal vinden die ze goedkoper aanbied, anders zouden die winkels niet kunnen bestaan, of je moet connecties hebben. dat je ex.btw blalbla en tegen inkoop kan krijgen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op zaterdag 28 mei 2005 om 20:28:
wat ik eigenlijk geen toko wil noemen, maar een audicienspecialiste zaak genaamd

Dat is bij mij ook het geval hoor ;) Maar toko schrijf wat makkelijker :P

Waarschuw beheerder
Ben dus verkeerd voorgelicht door de verkoper. Heb van het weekend een e-mail gestuurd naar het hoofdkantoor van Van Boxtel hoorwinkel en krijg als antwoord dat ik dopjes heb voor muzikanten. Ik kan gelukkig gratis de filters in mijn doppen laten aanpassen en dan filteren ze t/m 120 db ipv 98. Het is wel handig dat ik hier op PF het eea lees, anders had ik gedacht dat ik met mijn dopjes beschermd was en had ik over een aantal jaar nog een beschadiging...

Trouwens, mijn dopjes zie je niet tot nauwelijks zitten, ze zijn compleet vlak (en transparant) en hebben een klein plastic draadje waarmee je ze uit het oor haalt. Het ziet eruit als dit
[img width=277 height=182]http://home.versatel.nl/hgabri/motorr3.jpg[/img]
maar mijn dop is transparanter...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
en je ziet deze doppen dus minder dan de andere doppen!
Waarschuw beheerder
donateur
Lijken aardig op mijn filterz. Bevielen me trouwens ook erg goed tijdens history of hardcore. Was wel (humor) om te zien dat ik op een gegeven moment een aantal lui naar hun oren zag grijpen en ik nergens last van had. maar je merkt het verschil goed als je tijdens een feest een van die doppen even uit doet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op zaterdag 28 mei 2005 om 20:28:
Als dat zo zou zijn, zou het hele volk daar binnen kramperen van de pijn! Dat rijmt

lijkt me toch dat er ietewat verlies is van geluidsterkte vanaf de boxen naar dat metertje in de zaal. Zal vast niet meer dan een paar db zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat metertje zit niet in de zaal maar bij of achter het speakerfront!
Waarschuw beheerder
donateur
ahja zendertje kan natuurlijk ook idd :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op maandag 23 mei 2005 om 13:52:
hoe vind je de geluidskwaliteit met de harde dopjes van HA? Wat voor verschillen merk je? En dempen ze genoeg of vind je dat ze teveel of te weinig dempen?

Heb ze binnen, maar ze hebben er te zware filters ingezet(28). Toch maar ff getest, ze zijn wel goed voor m'n werk maar voor stappen filteren ze te veel, bleef alleen veel bas over..
Waarschuw beheerder
en nu ga je ze terugbrengen en andere filters erin laten zetten? Of kreeg je ze puur voor je werk?

Waarschuw beheerder
Denk dat ik ze maar kwijtraak op m'n werk;p, heb er een verzekering bij, laat ik in die andere de lichtste filters zetten...
Waarschuw beheerder
donateur
laat ik in die andere de lichtste filters zetten...

Lekker slim... loop je nog gehoorbeschadiging op je werk op :/

Waarschuw beheerder
nee joh, er zitten nu te zware filters in om mee te stappen, gebruik ik die voor m'n werk, zijn die met die lichte filters om mee te stappen...

Waarschuw beheerder
Wat ik niet begrijp is dat ik hier iedereen zie schrijven dat ze filters hebben die -15 of -25 db filteren, maar in de hoorwinkel praten ze steeds over, "ze filteren t/m 90 db, 98 db of 120 db" (135 db bestaat, maar is niet officieel door TNO goedgekeurd). Nu ik filters krijg t/m 120 db kan ik dus concluderen dat ze 40 db filteren? Of filteren de filters van de andere merken bij 15 db dus terug naar 65 db als er maar voor 90 db geluid is?

En bij Luna had je evengoed een beschadiging met -25 db filters erin, best zieke shit...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Geluidintensiteit druk je uit in decibellen.
Die schaal die ze daarvoor gebruiken is logaritmisch (machten) en niet liniair ( + en - ) .

Dus je kan NIET spreken van 120 -15 of -25... dus liniair van elkaar op of aftrekken...

"ze filteren t/m 90 db, 98 db of 120 db"

Dat ze dat zeggen klopt ongeveer wel omdat dat gebruikelijk is op parties (voor musici). Maar je staat toch ook niet exact bij de geluidsbron (boxen) en heeft er ook nog is dus mee te maken hoelang je daarin staat (tijd).

Ik kan het niet verwoorden... iemand anders wel?

En bij Luna had je evengoed een beschadiging met -25 db filters erin, best zieke shit...

Da klopt idd... ik stond het laatste uur vrijwel rechts vooraan... waar de boxen op maar 10 meter afstand boven me hingen... voor me gevoel waren die -15db ER beschermertjes nog iets te weinig... maar er kwam ook niet heel de tijd 135 db uit die boxen zetten! Denk gemiddeld rond de 120
Dus werd ik blootgesteld zegmaar aan 120 - 15db = 105db... en daar mag je niet al te lang in staan om gehoorbeschadiging op te lopen. Al sta jij in het midden van de zaal heb je echt niet meer die volle laag te pakken.

De reden dat ik het nu wel van elkaar aftrek = omdat die waarde dus voor parties (musici) is vastgesteld.

Je loopt pas direct gehoorbeschadiging op boven de 135 db zeggen ze... hangt ook nog van aantal factoren af... zolang je daarmaar onder blijft en niet te lang aan blootgesteld staat. Als pietje schreeuwt of als pietje schreeuwt op 10 meter afstand rechts streeks in je hoor is een groot verschil... zo moet je het zien.

Wat ik niet begrijp

Dus al wil je ut begrijpen moet je ff natuurkunde gaan studeren ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het is al een stuk duidelijker nu ;) Thankz... denk wel dat ik safe zit met mijn doppen, hoe meer je hierover leest hoe meer paranoide je wordt... En elke gehoorzaak legt het weer anders uit, maar ik begin het langzaam te begrijpen ;)

Dus werd ik blootgesteld zegmaar aan 120 - 15db = 105db... en daar mag je niet al te lang in staan om gehoorbeschadiging op te lopen.

Volgens de kenners op Internet bij 110 dB gehoorschade binnen 1 minuut en 100 dB gehoorschade binnen 5 minuten.
laatste aanpassing