Partyflock

Forumonderwerp · 772211

Waarschuw beheerder
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate

even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)

andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bloesem op zondag 11 november 2007 om 01:59:
M'n linker dop heeft gelekt gisternacht.
Gelijk een soort dovig gehoor, en een piepje

Misschien ligt t niet aan je dop.
Ik had vanochtend(nouja...t was middag toen ik wakker werd;p) namelijk precies t zelfde links :o

Zou t kunnen dat t geluid in Players van de linkerkant harder was dan rechts ofzo?!:S
Waarschuw beheerder
Nou ik heb dus m'n nieuwe oordoppen van van der Aa. Heb ze nou 2x getest met een nieuwe filter erin (de zwaarste die ze hadden, had eerst een iets minder zware -> 120dB filter), dit is een 130dB filter. Ik heb vooral voor deze dopjes gekozen omdat je ze een stuk minder goed ziet dan de Exinore doppen (zie foto's).

[img width=476 height=335]http://www.xs4all.nl/~janvkem/Oordopje1.jpg[/img]

[img width=378 height=467]http://www.xs4all.nl/~janvkem/Oordopje2.jpg[/img]

Hier even wat technische informatie:

Aangeboden signaal - Verzwakking geluiddemper:
70 dB - 4 dB
80 dB - 26 dB
90 dB - 32 dB
100 dB - 34 dB
110 dB - 36 dB
120 dB - 39 dB

Demping (Frequentie Hz - Demping dB):
63 Hz - 23,3 dB
125 Hz - 21,3 dB
250 Hz - 20,7 dB
500 Hz - 23,4 dB
1000 Hz - 23,5 dB
2000 Hz - 29,1 dB
4000 Hz - 40,6 dB
8000 Hz - 38,9 dB

Ik kon de mensen nou een stuk beter verstaan dan met die 120 dB filter. Van ruis heb ik geen last gehad, maar dan moet ik er ook bij zeggen dat de muziek niet zo hard stond als in een grote discotheek. Ik vond het geluid ook een stuk beter klinken. Muziek klonk gewoon een stuk zachter en dat schelle hoge is er af.

Ik vroeg me wat af, of anderen daar ook last van hebben. Aan het begin van de avond dacht ik echt, wow, dat gaat ineens zacht. Het leek meer alsof de muziek (die al redelijk hard stond) een achtergrond muziekje was. Terwijl aan het eind van de avond echt leek alsof ik mijn oordoppen niet meer in had (ik had ze overigens nog goed in hoor!). Het klonk toen echt heel hard. Kan me niet voorstellen dat dat kwam omdat de muziek zoveel harder is gezet. Zou het misschien kunnen dat je oren gevoeliger worden door die oordoppen ofzo? Wat kan misschien een reden zijn? Toen ik thuis kwam hoorde ik ook zo'n zoem door m'n hoofd, wat je wel vaker hebt als je naar te harde muziek hebt geluisterd. Hoe kan dat dan, of is dat niet erg? Want bij bepaalde tonen heb ik zelfs met oordoppen nog wel eens dat mijn oren gevoelig reageren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wou T op vrijdag 16 november 2007 om 21:39:
Aan het begin van de avond dacht ik echt, wow, dat gaat ineens zacht. Het leek meer alsof de muziek (die al redelijk hard stond) een achtergrond muziekje was. Terwijl aan het eind van de avond echt leek alsof ik mijn oordoppen niet meer in had

Dat is gewoon gewenning.
Ik heb dat al heel snel. Als ik ze in doe, denk ik..hm kan misschien beter even wachten. Maar binnen het kwartier weet ik al niet beter.
Ik geloof dat ik 1x heb gehad, dat ik ze idd weer uit heb gedaan tot een uur later de muziek wat harder werd.

Toen ik thuis kwam hoorde ik ook zo'n zoem door m'n hoofd, wat je wel vaker hebt als je naar te harde muziek hebt geluisterd

Dát lijkt me niet goed!!

Dat heb ik dus alleen als een dop gelekt heeft, en dus niet goed zat.
M'n linker(oor) heeft vaker kuren :S
Waarschuw beheerder
Das idd niet goed!!

Gezien de specs die je geeft van het filter, lijkt dit niet geschikt voor muziek. De constructie van het filter zorgt voor een opstuwing van de lage frequenties en een te hoge demping in de hoge tonen. Je kunt het vergelijken met een luidspreker waar je de hoge tonen speaker uithaalt met als resultaat een dof geluid.
Door deze afsluiting van de dop creeer je extra lage resonanties in het oor waardoor het geluid op de beat gonst in je oor en dus ook in je hoofd.Hoe groter de demping van je dop hoe sterker het zoemen in je hoofd.
Je zou dus eigenlijk een filter moeten hebben met vlakke demping over alle frequenties gelijkmatig verdeeld, een ER-filter
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloesem op vrijdag 16 november 2007 om 21:50:
Dát lijkt me niet goed!!
Dat heb ik dus alleen als een dop gelekt heeft, en dus niet goed zat.
M'n linker(oor) heeft vaker kuren

Ik heb niet het idee dat die doppen lekken, anders zou ik dat toch ook moeten horen? Dan klinkt de muziek toch harder. Bovendien heb ik een lektest gedaan. Eén kant lekte helemaal niks. De andere kant een heeeel klein beetje, wat volgens de maker van die doppen te verwaarlozen was.

Uitspraak van vnoort op zaterdag 17 november 2007 om 14:48:
Gezien de specs die je geeft van het filter, lijkt dit niet geschikt voor muziek. De constructie van het filter zorgt voor een opstuwing van de lage frequenties en een te hoge demping in de hoge tonen. Je kunt het vergelijken met een luidspreker waar je de hoge tonen speaker uithaalt met als resultaat een dof geluid.
Door deze afsluiting van de dop creeer je extra lage resonanties in het oor waardoor het geluid op de beat gonst in je oor en dus ook in je hoofd.Hoe groter de demping van je dop hoe sterker het zoemen in je hoofd.
Je zou dus eigenlijk een filter moeten hebben met vlakke demping over alle frequenties gelijkmatig verdeeld, een ER-filter

Dat zei ik ook tegen die man die ze maakte voor mij. Of ik niet beter een filter met vlakke demping kon gebruiken. Hij zei dat dat niet geschikt was. Hij zei: als je uitgaat wil je de muziek niet als achtergrondmuziek horen, het moet nog wel een beetje hard klinken. Daarom zei hij, kun je het beste vooral de schadelijke (lees: hoge) tonen eruit filteren.

Ik moet zeggen, als ik de specs zie dan ziet dat er niet echt vlak uit. Maar in praktijk vind ik de muziek heel goed klinken. Want ik vind namelijk vaak dat in discotheken en kroegen de hele hoge tonen te duidelijk aanwezig zijn (is ook logisch, komt door de PA boxen die ze gebruiken). Dus vind het niet erg dat die meer gefilterd worden. De muziek klinkt namelijk nog goed.
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wou T op zaterdag 17 november 2007 om 19:09:
Dat zei ik ook tegen die man die ze maakte voor mij. Of ik niet beter een filter met vlakke demping kon gebruiken. Hij zei dat dat niet geschikt was. Hij zei: als je uitgaat wil je de muziek niet als achtergrondmuziek horen, het moet nog wel een beetje hard klinken. Daarom zei hij, kun je het beste vooral de schadelijke (lees: hoge) tonen eruit filteren.

Ik moet zeggen, als ik de specs zie dan ziet dat er niet echt vlak uit. Maar in praktijk vind ik de muziek heel goed klinken. Want ik vind namelijk vaak dat in discotheken en kroegen de hele hoge tonen te duidelijk aanwezig zijn (is ook logisch, komt door de PA boxen die ze gebruiken). Dus vind het niet erg dat die meer gefilterd worden. De muziek klinkt namelijk nog goed.

Wat een grote bullshit zeg. Je wil toch dat de muziek goed klinkt? Zodra je andere tonen er meer uit gaat filteren dan gaat het geluid vervormen. En dat wil je nou juist niet. Je wil juist dat het geluid gelijkmatig zachter wordt.
Ik zou gewoon terug gaan. Ik had eerst ook doppen die niet vlak dempte, kreeg toen gratis wel de goede doppen.

Ik vroeg me wat af, of anderen daar ook last van hebben. Aan het begin van de avond dacht ik echt, wow, dat gaat ineens zacht. Het leek meer alsof de muziek (die al redelijk hard stond) een achtergrond muziekje was. Terwijl aan het eind van de avond echt leek alsof ik mijn oordoppen niet meer in had (ik had ze overigens nog goed in hoor!).

Dat is inderdaad gewenning. Ik doe ze in en denk dat het geluid dan zacht staat, maar binnen de kortste keren voel ik ze niet meer en aan het einde van de avond voel ik af en toe of ze er nog wel in zitten omdat ik dan ook twijfel of ik ze niet per ongeluk kwijt ben geraakt, maar dan zitten ze gewoon nog netjes in mn oren :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op zondag 18 november 2007 om 14:38:
omdat ik dan ook twijfel of ik ze niet per ongeluk kwijt ben geraakt, maar dan zitten ze gewoon nog netjes in mn oren

:)
Waarschuw beheerder
Heb ze afgelopen zaterdag tijdens Framebusters in de Escape voor dat ik binnen kwam al in gedaan. Dus voor m'n gevoel klonk de muziek al redelijk hard tot dat ik eens goed moest lachen om een vriend van me en m'n gehoorgang wat vervormde, wat een onwijs verschil zeg!

Ook toen we even vooraan stonden en iedereen klaagde over het volume had ik zoiets van "huh, het is toch prima te doen?" haha. Ik ben echt erg tevreden over deze doppen.

Alleen denk ik dat ik even terug moet gaan want links lekt denk ik wat geluid want toen ik ze thuis uit deed had ik toch heel iets last van wat lawaaidoofheid. Lijkt me niet goed. Of zou het komen doordat ik de dop niet helemaal goed in m'n oor had zitten?? Toen ik de doppen kocht had ik geen tijd voor een lektest, maar ik vertrouwde er eigenlijk blind op dat ze goed zouden zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb ze van Comfoor, van Beter Horen, vind ze zelf eigenlijk nog best groot, ze steken best nog even uit.. Gisteren voor het eerst getest en vond het heerlijk, lekker rustig en geen pijn in mijn oren :)

Waar ik wel heel erg op moet letten is dat ik zelf harder praat, want omdat ik de mensen om me heen goed versta ga ik zelf ook zachter praten en verstaan zij mij weer niet :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van =Robbie= op maandag 19 november 2007 om 11:45:
Alleen denk ik dat ik even terug moet gaan want links lekt denk ik wat geluid want toen ik ze thuis uit deed had ik toch heel iets last van wat lawaaidoofheid. Lijkt me niet goed. Of zou het komen doordat ik de dop niet helemaal goed in m'n oor had zitten??

Of hij zit er niet goed in, of hij lekt inderdaad.
Bij mij kwam er een dop ook tot 2 keer toe niet door de lektest heen.
Steeds weer een nieuwe aanmeten en laten maken. Uiteindelijk wel erg opgelucht toen ze helemaal goed waren.
Dat geen fijn gevoel zo'n pen in je oor geramd krijgen.
Artiest {SHOWLIST artist 335, 160267, 41326, 47276}
Waarschuw beheerder
ik heb sinds begin 2007

+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+-15 dB / - uitvoeringen
- duur

ik kan niet meer zonder, alhoewel damage is already done

lol
Waarschuw beheerder
Heb mijn oordoppen nu een paar keer goed uitgetest en ben er eigenlijk heel tevreden over.

Alleen vind ik het best lastig dat ze steeds vanzelf uitgaan. Als ik lach bijv dan gaan ze er een beetje uit. Ik moet ze eigenlijk iedere 10 minuten wel even aandrukken.

Hebben jullie dat ook? Ik heb harde oordoppen, is dat met zachte minder?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wou T op maandag 26 november 2007 om 15:53:
Hebben jullie dat ook?

Ik heb het met de zachte plastieken iig niet.
Die zitten bij mij gewoon in een keer goed voor
de rest van de avond/nacht.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wou T op maandag 26 november 2007 om 15:53:
Ik heb harde oordoppen, is dat met zachte minder?

Yep.
Ik had de 1e keer ook harde doppen. Die verschoven veel meer bij lachen en praten. Met de zachte is dat nauwelijks tot helemaal niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloesem op maandag 26 november 2007 om 17:39:
Ik had de 1e keer ook harde doppen. Die verschoven veel meer bij lachen en praten. Met de zachte is dat nauwelijks tot helemaal niet.

Hmms, vervelend. Heb net nieuwe, had dan misschien toch beter zachte kunnen pakken. Mij werden toen harde aangeraden, omdat zachte snel vacuum zouden zuigen en je dan last van je oren krijgt. Wat zijn eigenlijk precies de voordelen/nadelen van harde en zachte oordoppen? (Heb ik al eens gevraagd, maar niet echt veel reactie op gekregen)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wou T op maandag 26 november 2007 om 20:43:
omdat zachte snel vacuum zouden zuigen en je dan last van je oren krijgt.

Dit is nogal overdreven lijkt mij...

Otoplastieken met filter zijn nooit 100% luchtdicht... er moeten immers nog wel wat geluidsgolven doorheen kunnen!.

antw. op vr..

De harde otoplastieken zijn over het algemeen wat goedkoper, gemakkelijker om schoon te houden, en ze kunnen niet scheuren. Bovendien gaan ze met gemiddeld vijf tot zes jaar wat langer mee dan zachte otoplastieken, die na drie tot vier jaar aan vervanging toe zijn.

Zachte otoplastieken zijn daarin tegen gewoon comfortabeler!

Waarschuw beheerder
Heb nu ook orthoplastieken besteld, na Q-base 2007 heb ik toch maar besloten om orthoplastieken aan te laten meten, ze kosten 120 euro en zal zien dat deze goed zijn.

Meerdere info volgt nog.
Waarschuw beheerder
Ben na m'n twijfels teruggegaan voor een gehoortest. Blijkt dat de demping prima is en de dop goed afsluit. Gelukkig in elk geval, kan ik met een zeker gevoel uitgaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 mei 2005 om 19:26:
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Heb zelf ook Exinore alleen koste dus 40 euro goedkoper :O
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2007 om 14:45:
alleen koste dus 40 euro goedkoper

Ben bang voor je dat het geen vlakke demping betreft, dus geen EXINORE ER FlexComfort®

maar EXINORE Compact® of iets dergelijks.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben al een tijdje opzoek naar op maat gemaakte oordoppen en hoor overal dat Earproof wel goed schijnt te zijn, heeft iemand ervaring met deze doppen..?! Gaan ze bijvoorbeeld niet irriteren aan je oor ofzo na een paar uur, want dat schijnt met die van Beter Horen wel zo te zijn...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
goed onderwerp dit, heb gister urenlang gelezen,
ik heb gekozen voor deze:
Exinore/Elacin ER Flexcomfort(-15 dB)
kosten: €167.33 met 2 jaar verzekering...
binnen 2.5 tot 3 weken krijg ik ze binnen
ben echt benieuwd, als ik nu in een discotheek
sta, moet ik 3x WAT?! zeggen, en dan heb ik het
nog niet verstaan... en ik moet er niet aan denken
dat ik levenlang suizen ofzo in mijn oor krijg...
en wat andere mensen ervan vinden,zal me echt
worst wezen,die lach ik hard in het gezicht uit...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat zijn nou eigenlijk echt goede oordoppen?
Ik lees hier zo veel en de meningen zijn zo verdeeld dat ik er eigenlijk geen wijs meer uit kom.

PS. nog goede adresjes omgeving Nijmegen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Krissie op dinsdag 11 december 2007 om 14:27:
Wat zijn nou eigenlijk echt goede oordoppen?

Krissie ik heb urenlang de forums doorgelezen
komen als de beste naar voren...
kost wel wat,maar dan heb je ook wat...
het zijn de enigste met vlakke demping, dus onvervormd geuid
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 december 2007 om 15:20:
komen als de beste naar voren...

Dat klopt...deels.
Samen met Earproof zijn ze het beste.
Maar die van Earproof steken net iets minder uit.
Vooral als je zelf dj't is dat een voordeel :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bloesem op dinsdag 11 december 2007 om 17:37:
Maar die van Earproof steken net iets minder uit.

Kijk..dat wilde ik even weten..bedankt:)!!
Waarschuw beheerder
ik heb mijn earproof al een tijdje en ze worden zeer intensief gebruikt, heb nog geen last gehad van irritaties of lekken
Waarschuw beheerder
Het is ook net wat je wil hè. Mijn oordoppen hebben geen vlakke demping, maar ik vind de muziek wel goed klinken en je kan anderen goed verstaan. Ik heb voor deze gekozen, omdat je die zo goed als niet ziet zitten. Zie hier het verschil tussen mijn oordoppen (onder) en Exinore ER doppen (boven). De vraag is dan of je het belangrijk vind dat je ze wel of niet ziet zitten. Ik vond dat wel.

[img width=187 height=250 cacheid=000ec94e0029fafd4e7b96361a021a51dc]http://tridanny.nl/CMS/images/stories/diverse/doppen.jpg[/img]

[img width=378 height=467]http://www.xs4all.nl/~janvkem/Oordopje2.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloesem op dinsdag 11 december 2007 om 17:37:
Vooral als je zelf dj't is dat een voordeel

FF wat info voor de pro/thuis dj's onder ons.

Ik ben dan geen pro dj :P, maar sta wel een x-aantal uren per week te draaien met een koptelefoon op m'n hoofd en dan draag ik Exinore's ook en moet zeggen dat ik het -gelukkig- niet oncomfortabel vind zitten :).

De doppen blijven prima zitten als ik de koptelefoon op m'n oren zet. Je moet alleen wel je koptelefoon goed afgesteld hebben, anders kan ie iets aan je oren 'trekken' waardoor je gehoorgang wat verschuift en dan merk je wel dat de doppen gaan lekken.

Mijn ervaring met mixen met de Exinores is goed. Je kunt het volume van je koptelefoon wat hoger draaien zonder dat het ondragelijk of pijnlijk voor je oren wordt. Geluidskwaliteit is uitermate goed, het geluid lijkt haast wel scherper en duidelijker onderscheidbaar dan zonder de doppen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van =Robbie= op woensdag 12 december 2007 om 14:12:
Mijn ervaring met mixen met de Exinores is goed. Je kunt het volume van je koptelefoon wat hoger draaien zonder dat het ondragelijk of pijnlijk voor je oren wordt. Geluidskwaliteit is uitermate goed, het geluid lijkt haast wel scherper en duidelijker onderscheidbaar dan zonder de doppen.

Ik ben ook zeer tevreden met deze doppen.

Je kan dit topic terug lezen daar hebben we in het begin met een paar mensen alle doppen vergeleken en deze waren toen echt de beste. Voor mij nu nog trouwens.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
volgens mij heb ik toch de verkeerde besteld(Exinore/Elacin ER Flexcomfort(-15 dB))

Lawaainiveau Max. Onbeschermde blootstelling
80 dB 8 uur
83 dB 4 uur
89 dB 1 uur
92 dB 30 min.

ik hoorde van een medewerker van een discotheek dat het lawaainiveau daar 105 db was...
105-15=90,dus dat betekent dat ik maar 1 uur in die zaal mag blijven zonder
gehoorbeschadiging op te lopen,of zie ik dat verkeerd? kan ik niet beter(-25 dB) pakken?
tja ik las eerder in het forum dat je met -25 dB niet echt veel meer hoord,dus ik weet het ook niet meer...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 december 2007 om 01:24:
ik hoorde van een medewerker van een discotheek
dat het lawaainiveau daar 105 db was...

[img width=149 height=150]http://www.falco.be/store/images/perel_oorbeschermers.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=149 height=150]http://www.falco.be/store/images/perel_oorbeschermers.jpg[/img]
o die zijn mooiiiiii, ik hoef de Exinore/Elacin ER niet meer,deze vind ik veeel leuker:lol:
:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 17:12:
Wat een verademing om van het feest terug te komen, oordoppen
uit en gewoon totale rust in je oren te hebben!!!

Dat lijkt mij ook ja, ga morgen m'n 15€-Doppen testen :P

Waarschuw beheerder
Hmmm dit is wel een nuttig topic (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 december 2007 om 02:11:
o die zijn mooiiiiii, ik hoef de Exinore/Elacin ER niet meer,deze vind ik veeel leuker

Zo, das wel hip voor op een feest zeg :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 december 2007 om 01:24:
Lawaainiveau Max. Onbeschermde blootstelling
80 dB 8 uur
83 dB 4 uur
89 dB 1 uur
92 dB 30 min.

ik hoorde van een medewerker van een discotheek dat het lawaainiveau daar 105 db was...
105-15=90

Neee, die rekensom is niet goed.

geloof ons hier nou maar. Exinore -15dB is dik in orde!! :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van bloesem op vrijdag 14 december 2007 om 12:08:
Exinore -15dB is dik in orde!!

ja misschien kwa geluid, maar als je toch mijn rekensom ziet,
dan zie je toch dat je gehoorbeschadiging oploopt...
leg es uit dan...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 december 2007 om 12:57:
ja misschien kwa geluid, maar als je toch mijn rekensom ziet,
dan zie je toch dat je gehoorbeschadiging oploopt...
leg es uit dan...

Je staat niet continue op dezelfde plek toch?

Alleen bij de speakers is het volume hoog!

Als ik idd naar een feestje in de HmH in Amsterdam ga en staat de heleavond vooraan heb je idd nog met ER 15 een licht piepje in je oren.

Maar aangezien je dus nooit op dezelfde plek staat en ik toch meestal achterin zit vind ik 15 goed genoeg.

Wil je echt veilig zitten neem je ER 25 maar dat dempt teveel ben ik van mening.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
oke dankjewel;) dan ga ik toch maar voor de 15;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
goede keuze!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 december 2007 om 16:51:
Heb nu ook orthoplastieken besteld, na Q-base 2007 heb ik toch maar besloten om orthoplastieken aan te laten meten, ze kosten 120 euro en zal zien dat deze goed zijn.

ik heb ze voor 65 euro (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
trouwens wel lachen,ik was gister op hardnature(eindhoven)
en iemand wees mij op de oordoppen die hij in had en vroeg wanneer ik mijne kreeg.
iemand die deze topic ook gelezen heeft dus
ik wist niet dat ik zo goed te herkennen was...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marja op woensdag 12 december 2007 om 22:53:
Ik ben ook zeer tevreden met deze doppen.

Kan het me voorstellen ja.

Owwwww je doelde niet op je forumfoto maar op de oordoppen... Owwwwww ;) ;);)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
maandag de 12e besteld en vandaag al binnen:P
beste is als je gewoon ff naar intersafe belt en zegt
dat je ze met spoed moet hebben:p krijg je ze sneller;)
er staat ook nog bij: Vervang uw ELACIN Otoplastieken voor: Januari 2012:lol:
ik had heb ze ff ingehad en dan mijn mengpaneel es ff ver open gedraaid,
ik schrok er ff van hoe hard het geluid toen stond,toen ik ze ff uit deed
maar ja komende vrijdag en zaterdag komen de echte testen;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Effe een vraagje, gaat het niet ten koste van je beleving??
Ik wil ook aan die dingen beginnen omdat ik volgens de oorarts al beschadiging heb opgelopen.....en niet heel vet om op je 30e al half doof te zijn...

Hoe zit dat preceis met filtering?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 december 2007 om 16:00:
Effe een vraagje, gaat het niet ten koste van je beleving??
Ik wil ook aan die dingen beginnen omdat ik volgens de oorarts al beschadiging heb opgelopen.....en niet heel vet om op je 30e al half doof te zijn...

Hoe zit dat preceis met filtering?

Lees het topic eens even door, er staat hier eigenlijk al alle informatie die je nodig hebt.

Waarschuw beheerder
Heb wel vlakkedemping maar heb niet gekozen voor verzekering zal daar aan liggen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 18:44:
Heb wel vlakkedemping maar heb niet gekozen voor verzekering zal daar aan liggen.

Nee hoor. Ik heb ook de verzekering niet. Maar wél 160 euro. Mét verzekering kost 10 euro duurder dacht ik.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 18:44:
heb niet gekozen voor verzekering zal daar aan liggen

had ik toch erbij gepakt,voor 8 euro,
raak je ze nu kwijt heb je 0.00 terug...
laatste aanpassing