Partyflock

Forumonderwerp · 772211

Waarschuw beheerder
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate

even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)

andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Gisteren weer zo'n online gehoortest gedaan. Half jaartje terug was de uitslag dat ik mogelijke lichte schade en dus gehoorverlies had. Eergisteren weer de test gedaan en toen was de uitslag dat mijn gehoor goed was.

Weet niet of het door de oordoppen komt, maar misschien dat mn oren nu wat meer rust hebben er toch enigzins verbetering optreed... Al is zo'n internet test natuurlijk niet alles zeggend.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op woensdag 21 maart 2007 om 17:29:
Al is zo'n internet test natuurlijk niet alles zeggend.

Weinig zeggend idd.

Bij de gehoortest in de zaak, waar ik toen m'n doppen heb laten aanmeten, waren alleen de hoogste tonen aan één kant weg. Maar voor m'n gevoel hoor ik toch minder goed dan dat zei zeiden. (althans, dat zeggen m'n kids ;) )

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat is er nou heerlijker dan de day after je kop nog na te horen trillen? Maar okee idd aan de toekomst denkend heb ik setjes bij de drogist gehaald, voor 5 euro. Zijn prima,..lekker zwakzinnige prijzen in de openins bericht
Waarschuw beheerder
donateur
Je wil nie weten hoeveel kwaliteitsverschil dat is hoor ;)

heb je die €5-dingen al gebruikt? Kon je mensen nog verstaan, vervormde de muziek niet?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stefanovic b) op woensdag 21 maart 2007 om 18:03:
Je wil nie weten hoeveel kwaliteitsverschil dat is hoor

Gewoon niet naar een box gaan staan :D

Maar okee, deze jongens dempen gewoon, tuurlijk ishet verre van perfect.. maar ik blijf erbij dat het onnodig is zulke dingen aan te schaffen als je 1x per week naar een feest gaat
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 maart 2007 om 18:08:
maar ik blijf erbij dat het onnodig is zulke dingen aan te schaffen als je 1x per week naar een feest gaat

ieder zijn ding toch :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 maart 2007 om 18:08:
Maar okee, deze jongens dempen gewoon, tuurlijk ishet verre van perfect.. maar ik blijf erbij dat het onnodig is zulke dingen aan te schaffen als je 1x per week naar een feest gaat

zoals mvb zegt ieder zn mening ;)
Ik ben een beetje audio-zeikerig, het idee dat het geluid vervormt is voor mij ondragelijk :P Dus dan ga je iets duurder kijken dan schuimpjes, en ja dan kan je net zo goed meteen maar het beste nemen ;) Het is ff een uitgave, maar ik heb nu wel goed geluid (beter zelfs met doppen dan zonder) én geen beschadiging.

Maargoed iedereen legt zn prioriteiten en gelduitgaven ergens anders neer, als jij r maar blij mee bent :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stefanovic b) op woensdag 21 maart 2007 om 23:35:
én geen beschadiging.

maar ook dat is nog niet bewezen hoor. De kans op gehoorbeschadiging zou idd. minder moeten zijn omdat je minder DB krijgt maar er bestaat altijd nog een kans dat je met doppen beschadiging oploopt.
Waarschuw beheerder
donateur
hmm dan klaag ik jou aan, waardeloze adviezen van je :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
Nou ik heb ze hoor.

Exinore ER met 15dB demping. Heb ze daarstraks getest in mn auto (flinke bom herrie daarin), en 't werkt wel aardig. Je hoort jezelf alleen wel vreemd als je praat met die dingen in zeg 8)

Op Hard Bass a.s. weekend worden ze aan een grondige test onderworpen!
Waarschuw beheerder
Ow dat went vanzelf, na een tijdje merk je er niks meer van.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van chrizzle op dinsdag 20 maart 2007 om 19:54:
Had inderdaad ook vrijwel na elk feest de welbekende piep in me oren, ook meestal na een avondje kroeg. Snap niet dat ik dat heb, andere vrienden van me staan op precies dezelfde plek in de kroeg/feest maar hebben het niet (zeggen ze).

Ja idd. Ik heb ook al vrij snel die piep terwijl andere er geen last van hebben.
Maar ga ze ook aanschaffen. :yes:
Wil graag over een paar jaar nog wel fatsoenlijk kunnen horen :D
Waarschuw beheerder
Mn filter ligt alsmaar uit 1 van mn ER doppen.. Binnenkort eens terug naar schoonenberg.. (maarja gebruik ze nu al meer dan 1.5 jaar bijna iedere dag dusja zou gewoon slijtage kunnen zijn)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stefanovic b) op donderdag 22 maart 2007 om 18:09:
waardeloze adviezen van je

moet je maar niet voor die box gaan staan :@ Op Hardbass had ik toch wel de 25 db willen hebben.

Uitspraak van FranticDJ op woensdag 4 april 2007 om 22:03:
Mn filter ligt alsmaar uit 1 van mn ER doppen

maak je ze wel af en toe schoon?
Waarschuw beheerder
Uiteraard, maar normaal gezien kan en mag je het filter er niet zomaar uit halen.
Waarschuw beheerder
ik heb nu al een tijdje oordopjes . Niet van die dure maar wel hele goeie :)

IDEAAL kan ik je vertellen (y)

heel veel mensen vinden het raar dat je oordopjes in hebt op feesten ...haha praten wel weer als ze zo veel last hebben dat ze noodgedwongen een gehoorapparaat nodig hebben (y)

ik vind ze super . je kan ook beter met mensen praten en wat het mooiste daarvan is is dat je daar ook geen beschadiging meer aan over houd
lees: het praten in de oor op een feest is nog meer schadelijk dan de muziek :)

Waarschuw beheerder
Sinds mijn vriend Tinnitus heeft (24/7 oorsuizen) heb ik oordoppen aangeschaft, Ik heb ze nu dik een jaar en vindt het (Y) . Nu je er zo dichtbij mee geconfronteerd wordt schrik je wel. Waar het nu echt door is gekomen is niet geheel duidelijk, Hij ging ook vaak naar feestjes, draait zelf ook. Maar we hebben een parachute sprong gedaan en daarna begon de ellende :S . Het is echt geen pretje als je tinnitus hebt overgaan zal het nooit .

Dus mijn advies ; Wees slim en schaf die oordoppen aan!!
Er zijn zoveel mensen in NL die last van tinnitus hebben maar zoveel komt het niet in het nieuws.
:Flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 april 2007 om 14:17:
Sinds mijn vriend Tinnitus heeft (24/7 oorsuizen) heb ik oordoppen aangeschaft

dat is vaak zo dat er eerst wat moet gebeuren voordat je maatregels neemt ;)

ik heb het gewoon uit mezelf gedaan ..wel al veel te laat want heb ook al heel wat feestjes gehad .
Maar de lokaties waar ik nu kom gaat het er vaak heel erg hard aan toe :|

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 april 2007 om 14:17:
Dus mijn advies ; Wees slim en schaf die oordoppen aan!!

:respect: juist en niet anders

ik denk alleen dat het grootste probleem 'Het niet meer stoer zijn' is met die oordopjes

haha triest
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Da Tomba !! op vrijdag 13 april 2007 om 14:34:
ik denk alleen dat het grootste probleem 'Het niet meer stoer zijn' is met die oordopjes

Ik laat ze juist altijd met "trots" zien, als mensen het geluid te hard vinden... Zo van, ik heb geen pijn in m'n oren hoor straks :P

Artiest Tuur
Waarschuw beheerder
Nou ik ga ze ook eindelijk maar eens kopen... Nu ik ook 24/7 een zachte piep/suis heb :(

Eigenlijk wilde ik eerst Filterz halen, maar nu zie ik dat die van Hans Anders net zo goed zijn? Hoeveel -dB raden jullie aan? Weten jullie toevallig ook uit welke je kunt kiezen bij Hans Anders? -21dB en -35dB toch?

Thanks! :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 april 2007 om 15:52:
-21dB en -35dB toch?

Bedoel je niet -9dB, -15dB en -25dB?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 april 2007 om 15:52:
Eigenlijk wilde ik eerst Filterz halen, maar nu zie ik dat die van Hans Anders net zo goed zijn?

Lees nog maar even het topic goed door :)

Geef wat euro's meer uit (voor een aantal jaren = 2 euro per event ongeveer) en neem de Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-

Sja....
Waarschuw beheerder
ik heb er van 25 euro :d

van een muziek site . werken PRIMAAA

Waarschuw beheerder
Thanks bloesem! Ga dus maar voor de Exinore/Elacin ER Flexcomfort. Alleen twijfel ik tussen -15dB en -25dB... Iemand nog tips daarover? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 april 2007 om 20:18:
-15dB

is in 90% van de gevallen effectief genoeg.
ook dat staat her en der hier in t topic, en is dus niet alleen mijn mening :)

Succes! :flower:

Waarschuw beheerder
Oke! -25dB is meer voor hardcore/terror feesten? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Sja, dat moeten de mensen die dat soort feesten bezoeken beoordelen... ik denk voor terror, dat 25 wel raadzaam is :D

Maar als ik jou agenda bekijk, lijkt me -15 prima!

Maar je kan informeren, het schijnt dat je de filters zou kunnen verwisselen(wat ik me niet kan voorstellen, als ik mijn doppen bekijk) en dus 2 soorten filters aan kan schaffen?!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Allright! Is het verschil trouwens tussen -15 en -25 heel groot dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Dat weet ik niet. Ik heb -15, en ik vind het helemaal prima zo.
Soms nog hard, maar wel te doen.
Ik sta altijd wel tamelijk vooraan, links, dus ergens bij boxen :)
En jullie denken vaak dat trance soft is... nou dat is allang niet meer hoor (qua geluids/bas volume):P

Maar meestal gewoon een (y) geluid nu. (en ja, ik heb ze ook bij technofeesten ingehad :) )
Waarschuw beheerder
Ik had ze toen voor Q-Base gekocht en doe ze nu ieder weekend in. Ontzettend tevreden mee, ga niet meer uit zonder. :)

Die dingen waren eigenlijk wel duur, maar had besloten het gelijk goed aan te pakken. Vind het achteraf wel lekker dat ik ze op mijn 18e heb gekocht.

Mensen vragen soms wel naar wat ik in mijn oren heb zitten, maar als ik ze dan uitleg hoe het zit, vinden ze het wel verstandig.

Waarschuw beheerder
Iemand hier met -25 die me kan vertellen hoe dat is? Thanks! :)

Waarschuw beheerder
ik heb van beter horen, 120 euro ofzo incl verzekering.
Ze zijn afgevlakt, je ziet ze in een kroeg niet zitten. Ideaal, alleen als je ze een paar uur inhebt lijkt het of ze eruit vallen, heel je oren worden vochtig :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 16 april 2007 om 13:37:
Iemand hier met -25 die me kan vertellen hoe dat is? Thanks! :)

Hetzeflde als met de -15dB alleen wordt er meer gefilterd en zal je het geluid dus wat zachter horen.

Tja meer dan dat zal er niet echt verteld kunnen worden. Als ik jou was zou ik gewoon de 15 nemen. Blijkt dat toch nog te weinig zijn, dan kan je altijd de 25 nog nemen. Is op zich niet zo heel duur om extra filters te kopen.

Waarschuw beheerder
Nou ik ben naar Beter Horen geweest en heb gekozen voor -15. Alleen was het een beetje vaag met de Exinore/Elacin. Krijg nu Comfoor maar dat was volgens de verkoopster hetzelfde? Ook een Exinore filter? De prijs en filters (9, 15 en 25) waren iig hetzelfde! Zag deze folder liggen en heb er maar even 2 foto's van gemaakt. Misschien ooit nog handig voor iemand hier...

[img width=640 height=480 cacheid=000dd51b00279b0ef045ea3e1a01d9a53e]http://i74.photobucket.com/albums/i280/tuuros/Comfoor/DSC07461.jpg[/img]
[img width=640 height=480 cacheid=000dd51f00279b15c4f144801a01d9a53e]http://i74.photobucket.com/albums/i280/tuuros/Comfoor/DSC07456.jpg[/img]

De laatste foto kun je goed lezen door hem even op te slaan en dan in te zoomen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op dinsdag 17 april 2007 om 18:24:
Alleen was het een beetje vaag met de Exinore/Elacin. Krijg nu Comfoor maar dat was volgens de verkoopster hetzelfde? Ook een Exinore filter?

:yes:
Waarschuw beheerder
@Tuur: ik heb -25 db.. Wil niks anders.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FranticDJ op woensdag 18 april 2007 om 23:50:
@Tuur: ik heb -25 db.. Wil niks anders.

Is het dan niet te zacht? Of heb je -25 omdat je vaak moet draaien? Heb zelf -15 gekocht... Mocht het dan nog te hard zijn dan regel ik wel een -25 setje erbij.
Waarschuw beheerder
Ik heb -25dB omdat ik in een discotheek werk.. En het is zeker niet te zacht..

Waarschuw beheerder
Ik heb van de week bij BeterHoren ook doppen gekocht.
Heb gekozen voor Comfoor disco universeel, dat zijn dus de standaard doppen en niet de maatwerk dingen.
Kostte mij 15 euro. Doppen zaten in een hard plastic rond doosje met daarin een waardebonnetje die je 10 euro korting geeft op de maatwerk doppen. :)

De doppen heb ik van de week uitgeprobeerd. Beviel mij erg goed. Ik vond het geluid zelfs prettiger klinken. Als ik ze uit had vond ik het geluid best hard. iig, ze zitten fijn. veel beter dan die gele oorstoppers of die vieze plak was bolletjes (die werkelijk geen geluid doorlaten)

Alleen een gek iets; mijn oren worden nat wanneer ik die doppen draag. Is dat een nou oorgasme? :P
laatste aanpassing
Werkzaam bij DDC Event Services
Werkzaam bij Poema RAW
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb de welbekende Filterz. Prijzig, maar op maat gemaakt en heb er veel plezier van. Prima doppen :D
Heb trouwens harde, deze beschadigen minder snel en kan je dus gewoon los meenemen in je zak.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zal meteen maar een paar fabeltjes de wereld uithelpen.

De filters ER (comfoor elacin noem maar op) kun je er vrolijk zelf uithalen, sterker mij hebben ze gewoon bij beter horen verteld hoe het moest zodat ik ze schoon kan maken in water (filter mag niet nat worden).

En ja! het is dus mogelijk om een setje extra filters aan te schaffen. Helaas kost dit wel iets van rond de 60 euro geloof ik (had effe gevraagd en meteen maar weer vergeten, als arme student zijnde). maarja ook logisch aangezien heel die doppen zo duur zijn vanwege dat lineair dempende filter.

Oh en zoiets als deze dempt alleen schadelijk tonen is eigenlijk verkoop onzin. Daar bedoelen ze mee alleen (meer in de) hoge tonen (die wel het schadelijkst zijn). kijk een keer op de website van Elacin of weet ik veel welke producent dan ook krijg je van die mooie grafiekjes te zien hoeveel iets dempt bij welke toon. Meeste gehoorbescherms dempen meer bij de hogere tonen (dat is ook schadelijker) Enige verschil tussen ER en de rest is dat het grafiekje van een ER filter een mooie rechte lijn is, dus alles wordt evenveel gedempt. En dat is beter voor je muziekjes :yes:

Zo...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TheMess op woensdag 30 mei 2007 om 15:23:
Helaas kost dit wel iets van rond de 60 euro geloof ik

Ik heb er volgens mij toen 30 euro voor betaald voor een extra setje omdat die andere vuil waren geworden (moet ze ook niet in de modder laten vallen).

Waarschuw beheerder
Ik ga vanmiddag om ze aan te laten meten dus ik ben benieuwd. Loop al maanden met een piep in me oor en ik word er niet echt vrolijk van !! Ik ga voor de Filterz !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TheMess op woensdag 30 mei 2007 om 15:23:
Ik zal meteen maar een paar fabeltjes de wereld uithelpen.

De filters ER (comfoor elacin noem maar op) kun je er vrolijk zelf uithalen, sterker mij hebben ze gewoon bij beter horen verteld hoe het moest zodat ik ze schoon kan maken in water (filter mag niet nat worden).

En ja! het is dus mogelijk om een setje extra filters aan te schaffen. Helaas kost dit wel iets van rond de 60 euro geloof ik (had effe gevraagd en meteen maar weer vergeten, als arme student zijnde). maarja ook logisch aangezien heel die doppen zo duur zijn vanwege dat lineair dempende filter.

Oh en zoiets als deze dempt alleen schadelijk tonen is eigenlijk verkoop onzin. Daar bedoelen ze mee alleen (meer in de) hoge tonen (die wel het schadelijkst zijn). kijk een keer op de website van Elacin of weet ik veel welke producent dan ook krijg je van die mooie grafiekjes te zien hoeveel iets dempt bij welke toon. Meeste gehoorbescherms dempen meer bij de hogere tonen (dat is ook schadelijker) Enige verschil tussen ER en de rest is dat het grafiekje van een ER filter een mooie rechte lijn is, dus alles wordt evenveel gedempt. En dat is beter voor je muziekjes

Zo...laatste aanpassing 30 mei 2007 15:25

Heb ze ook en ze zijn perfect! Nu las ik dus dat ze niet nat mogen worden. Maar wat nou als ze in je oor zitten en iemand gooit een beker water of bier in de lucht en het komt op je doppen/oor terecht... Is dat erg of komt het dan niet bij het filter?

Afgelopen zaterdag was het trouwens lekker stoffig met zand op het Free Your Mind Festival. Is dat nou schadelijk voor je doppen of niet?

Thanks! :)
Waarschuw beheerder
donateur
over het algemeen komt er niet zo snel bier of water in hoor. Ik heb het tenminste nog niet in me dopje gekregen.

Het zweet valt ook nog wel mee.

Maar als ze te stoffig zijn geworden moet je de dopjes vervangen.

Waarschuw beheerder
Hoe merk je het als ze te stoffig zijn geworden? Moet er dan echt een laagje op zitten of hoor je dan iets anders?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op donderdag 7 juni 2007 om 16:41:
oe merk je het als ze te stoffig zijn geworden? Moet er dan echt een laagje op zitten of hoor je dan iets anders?

Hoe ik ze onderhoud... :o

Na elk feest sta ik zondag s ochtends rond de klok van 9 uur op de badkamer bij de wasbak, nog in een fantasie en surrealistische wereld ze uit elkaar te halen. :vaag: Hoor de kerkgangers al weer lopen en sta voorzichtig de filters te scheiden van de otoplastieken. 8)

Daarna leg ik de filters apart weg op een schone droge plaats en laat ze daar uitdampen en de otoplastieken houd ik voor 1 minuut onder een koude kraan dat ze ook weer brandschoon en hygienisch zijn! En laat ze ook drogen op schone droge plaats.

De volgende morgen ( nog diezelfde zondag om 22 uur ) ruim ik ze weer op en leg ze apart weg op een schone donkere plaats!

En haal ze de zaterdagavond daarop weer tevoorschijn, blaas de filters van bijde kanten schoon (maar of dat nu zo best voor ze is) met mijn net fris getandenborstelde mond en zet ze weer elegant in elkaar! :D

En hoppa weer naar het volgende feest! 8)

(y)

Ben benieuwd hoe ze dit jaar ook weer op Defqon eraan toe zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op donderdag 7 juni 2007 om 18:02:
Hoe ik ze onderhoud.

Pff, dat is nogal wat :S

Ik doe ze met een schoon vochtig doekje in zijn geheel schoonmaken, dus niet uit elkaar halen.
En met dat haakje haal ik de evt "smurrie" uit het holle gedeelte.
Zo is het me verteld destijds.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bloesem op donderdag 7 juni 2007 om 20:47:
Zo is het me verteld destijds.

Mij ook :)

Maar ik heb het idee dat ik ze uithoon met dat metalen haakje.

Ze vertelden me ook dat ze nog al fragiel zijn op de plek waar het filter zit en makkelijk kunnen inscheuren. Tot nu toe nog geen last, maar moet wel zeggen dat ze wel steeds makkelijk los en erin gaan. Maar ze werken nog wel goed! En lekken niet. Dus... en heb ze nu toch al een dikke 2 jaar!

En denk dat ze nog wel het dubbele meegaan. Ondanks dat me is verteld dat de vorm van je oor nooit hetzelfde blijft en zo. Ze zitten nog perfect en doen het nog goed!
Artiest EJ_V
Waarschuw beheerder
Weet iemand hier of je bij Hans Anders nog oordoppen kan laten aan meten ?

Mijn oude zijn bijna 4 jaar nu, en deze zijn me erg goed bevallen.