Partyflock

Forumonderwerp · 772211

Waarschuw beheerder
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate

even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)

andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
othoplastieken dan snappen ze het wel :yes:
Waarschuw beheerder
.
Waarschuw beheerder
De rage van de oordoppen lijkt beetje voorbij :) Gelukkig zie ik op feesten wel regelamtig verstandige mensen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op donderdag 7 december 2006 om 00:49:
De rage van de oordoppen lijkt beetje voorbij

ach, zolang ik ze maar in heb ;)
Waarschuw beheerder
Ja ik ook. Beste koop ooit geweest :yes:
Als ik weer een keer nieuwe heb zou ik zeker weer doppen nemen met ER15 filters erin. Het enige wat ik anders zou doen zijn doppen die net iets minder uitsteken. Bij Exinore zitten de filters net op een verhoging. Heb al doppen gezien waarbij dit niet zo is, waarbij het dus gewoon vlak is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op vrijdag 8 december 2006 om 19:20:
Heb al doppen gezien waarbij dit niet zo is, waarbij het dus gewoon vlak is.

ben ik met je eens, als je ze vind moet je me ff PM-men (lees niet altijd dit topic).

Voorlopig vind ik deze trouwens ook niet zo heel erg hoor, als ze ee nbeetje uitsteken
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
ook ik ben op zoek naar andere doppen, vanochtend bij een shop geweest in amersfoort, die hebben comfoor..

hij had het over membraam filters, geen idee of het exinore dopjes zijn, maar het was speciaal voor muzikanten..
kosten zijn 169 euro ongeveer ja
Kan iemand bevestigen dat de comf-oor dopjes de filters hebben en hetzelfde zijn als exinore's ??

zelf heb ik dopjes van earmo, deze heb ik toen met 15 db genomen volgens mij, maar die stuur ik terug, omdat ik teveel bass hoor, en teweinig goede muziek :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 mei 2005 om 19:26:
Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-

:)

Zijn dus ws de goede. Je moet even naar de fabrikant vragen.

Uitspraak van Bart1981 op vrijdag 8 december 2006 om 19:20:
Het enige wat ik anders zou doen zijn doppen die net iets minder uitsteken. Bij Exinore zitten de filters net op een verhoging.

Ja, dat vind ik ook een nadeel.

Verder... een poos terug had ik geschreven, dat ze zeer deden, aan de buitenkant, dat uitstekende deel.
Ondertussen heb ik nieuwe, rechts is prima nu, maar links nog steeds pijnlijk. Dus ik ga wederom terug (even wachten tot ná 22 dec ;) )

Waarschuw beheerder
donateur
Heel fijn dat ik ff herinnerd wordt hieraan, ik moet toch écht oordoppen gaan aanschaffen.. Ik stel het steeds uit :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 december 2006 om 11:50:
Ik stel het steeds uit

gewoon bellen en een afspraak maken! :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bloesem op zaterdag 16 december 2006 om 12:03:
gewoon bellen en een afspraak maken!

Doe ik :D

Waarschuw beheerder
Heb me vorige week filterz* laten aanmeten. Ondanks de slechtere ervaringen hier. Maar deze doppen zijn bij mij in de buurt goed verkrijgbaar :) Mijn oude doppen van Van Boxtel gaan de container in, want dat was niks. Alleen maak lekken bij bewegen.
Waarschuw beheerder
ik heb nu de ER9 filters van comfoor / exinore..
ze zijn VEEL beter dan mn oude dopjes, nu nog kijken wat ze doen op de feestjes ;)
Waarschuw beheerder
Gisteren Earproof gemaild waarom hun ER15 oordoppen duurder zijn dan die van Elacin. Dit was hun antwoord.

beste Bart,

het verschil zit in het produceren. de elacin versie wordt in serie geproduceerd met een opzet randje waarin het filter vast zit. de earproof versie wordt in Engeland gemaakt en volgens het "full counter sunk" principe. het resultaat is dat het filter meer siliconen om zich heen heeft, dieper in het oor valt en raar maar waar een betere beleving geeft.

we hebben vele Nederlandse versies verkocht, maar pas toen we de engelse versie hebben geïntroduceerd werden onze klanten echt enthousiast. de reden dat we naar Engeland zijn uitgeweken was dat we een T15 monitor product wilden gaan gebruiken en net dat randje maakte het voor sommige oren onmogelijk....

mocht u verder nog vragen hebben dan horen we dat graag,

met vriendelijke groeten
peter van galen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op vrijdag 12 januari 2007 om 08:53:
de earproof versie wordt in Engeland gemaakt en volgens het "full counter sunk" principe. het resultaat is dat het filter meer siliconen om zich heen heeft, dieper in het oor valt

Potver, dat zou wat voor mij zijn geweest dus :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloesem op vrijdag 12 januari 2007 om 10:04:
Potver, dat zou wat voor mij zijn geweest dus :/

Over een jaar of 3 nog maar eens die site checken :p

Waarschuw beheerder
Vanmiddag mijn filterz* opgehaald. Ze zitten erg goed. Is ook zacht materiaal. Alleen uit de oren krijgen is nog ff een probleem, maar dat zal wel een handigheidje zijn wat ik onder de knie moet krijgen.

Nu nog testen op een feestje :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op vrijdag 12 januari 2007 om 15:21:
Over een jaar of 3 nog maar eens die site checken

:lol:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 23:04:
Alleen uit de oren krijgen is nog ff een probleem, maar dat zal wel een handigheidje zijn

Ja, heb ik soms ook nog moeite mee hoor. Weinig grip.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 23:04:
Alleen uit de oren krijgen is nog ff een probleem, maar dat zal wel een handigheidje zijn wat ik onder de knie moet krijgen.

Ik heb ook de filterz, vindt ze er wel makkelijk uit te krijgen.
Waarschuw beheerder
Het is idd een handigheidje. Als je dat eenmaal weet draai je ze er zo in en uit (is ook echt draaien :) )
Waarschuw beheerder
Ik heb die dingen vandaag ook aan laten meten
Wat een klote-gevoel is dat!
Eerst word er een watje in je oor geramd en daarna spuiten ze het vrolijk vol met een soort pasta :D

Nouja voor het goeie doel he.

Ze waren er alleen niet zeker van of de ene wel lang/diep genoeg was :s
Der zat namelijk wat in de weg ofzo?
(misschien het hoofd van mijn favoriete legopoppetje toen ik 6 was) 8)
Afwachten of het lab het goedkeurd (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Colonel Sanders op woensdag 17 januari 2007 om 17:54:
(misschien het hoofd van mijn favoriete legopoppetje toen ik 6 was)

Whahaha.

Succes ermee hoor!
Oh enne mochten ze niet goed zitten of toch geluid door laten lekken: gewoon teruggaan hoor!
Waarschuw beheerder
krijg vrijdag ofzo me oordoppen, hopen dat de gehoorbeschadiging wat afneemt...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knaller :bier: op woensdag 17 januari 2007 om 18:09:
hopen dat de gehoorbeschadiging wat afneemt...

Je zou de 1e zijn, waarbij dat zou gebeuren.
Gehoorbeschading is onomkeerbaar, helaas.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knaller :bier: op woensdag 17 januari 2007 om 18:09:
hopen dat de gehoorbeschadiging wat afneemt

Waarschijnlijk bedoel je de eventuele piep in je oren na een feest?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloesem op woensdag 17 januari 2007 om 18:35:
Je zou de 1e zijn, waarbij dat zou gebeuren.
Gehoorbeschading is onomkeerbaar, helaas.

Inderdaad, gebeurdt niet dat het overgaat.

Tinittus hyperacusis (continue suizen/piep in je oren) gaat helaas helemaal niet over!!

Waarschuw beheerder
dinsdag afspraak bij beterhoren. Denk dat ik de zachte ga pakken

comfoor oordoppen van 117 euro

Waarschuw beheerder
de comfoor oordoppen van hans anders met paarse filter erin en ze vlakken hem af net als voor motorrijders. denk dus dat je hem bijna niet ziet zitten

Waarschuw beheerder
vandaag opgehaald, wel moeilijk in te doen efkes oefenen nog :P
Waarschuw beheerder
donateur
Zo, ik denk dat ik nu wel een definitief oordeel over mn doppen kan vellen na 3 feesten :)

Vorige week op Flockers voor het eerst vrijwel de hele nacht in gehad. Op sommige momenten genoeg demping, maar af en toe mocht het geluid wel ietsje harder van mij. Aan het einde bij de schranz vond ik het precies lekker met doppen in :)
Wel beurse oren aan het einde en vreemd genoeg jeukten mn doppen ook :vaag:
Maargoed, wat ik zo lees was het geluid sowieso niet echt hard, dus moeilijk definitieve conclusie trekken..

Maar toen was daar Trance Energy :P We waren binnen voor de muziek aan was, dus meteen doppen ingeschroeft nog voor de muziek begon. Daardoor had ik geen gewenning, je weet niet beter zeg maar. Geluid stond ook flink hard overal, én we hebben merendeel vooraan gestaan iets aan de zijkant, oftewel recht voor de speakers :P
Nou achterin de zaal was het dus wel wat veel demping (logisch) maar voor de rest overal precies goed :D Zelfs met doppen in vond ik het geluid nog vrij hard staan, laat staan zonder haha. Ook nog een momentje getest zonder doppen, ik vond het geluid met die krengen wel in zelfs beter! Haalt net dat scherpe edgy niet fijne randje (vermoedelijk hoge tonen die te hard staan) eraf, wat het plezieriger maakt.

Ja, ik ben helemaal om :lief: Gaandeweg de nacht ook geen last gehad van jeuk of beurse oren dus mn oren wennen er ook wel aan langzamerhand.

Al met al ben ik er erg blij mee, absoluut een goede aankoop. Hoe langer hoe meer ik tevreden ben. Zat eerst nog te twijfelen ze te ruilen voor -9 db, maar 15 heb je dus volgens mij echt wel nodig bij extreem geluid.

Over 2 weken Promo (HMH) en de week erna Hardbass (Silverdome) dus daarna ben ik helemaal blij dat ik ze heb haha :)

Waarschuw beheerder
kunnen die dingen makkelijk uit je oor vallen??

ik zie het al helemaal voor me, heb je eindelijk die dingen raak je er 1 kwijt ofzo 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stefanovic b) op donderdag 8 maart 2007 om 20:08:
Al met al ben ik er erg blij mee, absoluut een goede aankoop

(y)

Ik ben er ook nog steeds super blij mee.
En idd op TE stond het zelfs mét doppen af en toe te hard :P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 maart 2007 om 21:50:
kunnen die dingen makkelijk uit je oor vallen??

Nee joh.
Je moet ze er met een draaiende beweging in en uit doen, dus ze kunnen niet zomaar uitvallen.
Waarschuw beheerder
donateur
Kheb zelfs moeite ze uit te krijgen soms :lol: ff lastig om grip te krijgen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stefanovic b) op donderdag 8 maart 2007 om 20:08:
Al met al ben ik er erg blij mee, absoluut een goede aankoop. Hoe langer hoe meer ik tevreden ben. Zat eerst nog te twijfelen ze te ruilen voor -9 db, maar 15 heb je dus volgens mij echt wel nodig bij extreem gelui

Ik heb 25 db demping.. En ervaar precies t zelfde als wat jij beschrijft ;)

Overigens heb ik totaal geen moeite er meer mee, heb ze nu bijna anderhalf jaar.. Dingen gaan er razendsnel in.. En net zo snel weer uit.. (komt omdat ik ze zó vaak gebruik dat ze altijd zo zacht zijn als wanneer je ze uitdoet na een lange nacht)
Waarschuw beheerder
Dus ik ben niet de enige die het geluid soms beter vind klinken met de doppen in.
Ik voel ze gedurende de avond niet eens meer zitten. DAn vole ik soms aan mijn oren om te kijken of ze er nog wel echt in zitten, want ook aan het geluid merk ik het niet. Totdat ik ze uit doe natuurlijk dan merk je wel duidelijk verschil.

Al met al ben ik na al die tijd nog altijd tevreden met die doppen. Soms vragen mensen wel eens waarom ik ze in heb. Maar als ik dan zeg dat ik al een constante piep/ruis in mijn oren heb, dan vinden ze het opeens allemaal verstandig :p Na uitleg van dat verhaal nog geen enkele keer negatieve reacties gehad.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op zaterdag 10 maart 2007 om 12:37:
Dus ik ben niet de enige die het geluid soms beter vind klinken met de doppen in.

Ik ben er ook erg tevreden over (y), geluid klinkt zeker beter en maakt alles plezieriger.

Bij TE ook veel mensen vooraan in de main zien staan met die oranje herriestoppers in, dan ben ik blij dat ik goede doppen heb. Overigens goede zaak dat mensen ook die doppen in doen, je oren gaan maar 1x mee.
Bij het madhouse stage konden mensen gewoon niet echt vooraan staan, veeels te hard daar.

Bij de Asta ook regelmatig mensen de vingers in de oren zien doen, vooral bij hoge tonen en dan ben ik toch blij dat ik ze in heb.

Nee hoor, goede aanschaf geweest. Even doorbijten als je ziet wat ze kosten maar heb er zeker veel plezier van :-)
Waarschuw beheerder
donateur
Zag op TE idd aardig wat herriestoppers voorbij komen..

Gebruikt iemand zn doppen ook weleens voor andere gelegenheden dan feesten trouwens?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stefanovic b) op zaterdag 10 maart 2007 om 18:55:
Gebruikt iemand zn doppen ook weleens voor andere gelegenheden dan feesten trouwens?

jawel, in kroegen gebruik ik ze ook wel
Waarschuw beheerder
Doe ze gewoon elke zaterdag in tijdens het uitgaan.

Daar heb je ze toch voor?
Waarschuw beheerder
Wil ze nog wel eens een keertje uitproberen als ik ga draaien :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op dinsdag 13 maart 2007 om 16:33:
Wil ze nog wel eens een keertje uitproberen als ik ga draaien

een keertje uitproberen :) ze zijn wel op maat gemaakt :P
Waarschuw beheerder
Ehhh ja, your point???

Ik heb zel al en doe ze altijd in met uitgaan, dus snap niet helemaal wat je bedoeld....... :S
Waarschuw beheerder
donateur
Ik gok dat MvB ff niet wist dat je de dopjes al hebt.

Trouwens..
Poll op Q-dance.nl over geluidsniveau op feesten...

Als ik de resultaten zo zie ben ik toch geneigd te concluderen dat men allemaal lekker went aan het te hoge niveau. Hoe kun je nou zeggen dat het precies goed is als je elke zondagochtend met een piep in je bed stapt :S (dat had ik iig)
Dom volk.. :x
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op woensdag 14 maart 2007 om 17:54:
Ehhh ja, your point???

ik las het ff verkeerd. Dacht dat je ze wel eens een dagje wilde proberen. Maar das een beetje dure grap aangezien ze opmaat gemaakt zijn :) sorry

Uitspraak van Stefanovic b) op woensdag 14 maart 2007 om 18:00:
Ik gok dat MvB ff niet wist dat je de dopjes al hebt.

precies

Dom volk..

ach, kan me er niet meer druk om maken. Iedereen moet doen waar hij / zij zin in heeft, en als men graag snel defecte oren wil hebben moeten ze vooral zo doorgaan. Alhoewel Q (en andere organisaties) het zich best mag aanrekenen als er een generatie behoorlijke oorproblemen krijgt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dom volk..

Nou ja, moet zeggen dat het met mijn oordoppen in precies goed is hoor :p
Waarschuw beheerder
donateur
Dan staat het dus 15db (of jouw demping iig) te hard :P
Waarschuw beheerder
Nee het zal over het algemeen wel iets harder staan dan die 15db extra, alleen sta ik niet non stop in de zaal, ook naar toiletten enz, dus is het niet altijd na die 8 uur (of minder) schadelijk. En soms heb ik zelf met oordoppen in nog een lichte piep/ruis...... Dus dan staat het echt veel te hard. Maar goed ook dan ben ik blij met mijn doppen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Twee weekjes geleden ook de knoop doorgehakt, en Exinore dopjes laten aanmeten bij Schoonenberg.

Had inderdaad ook vrijwel na elk feest de welbekende piep in me oren, ook meestal na een avondje kroeg. Snap niet dat ik dat heb, andere vrienden van me staan op precies dezelfde plek in de kroeg/feest maar hebben het niet (zeggen ze).

Bovendien is mn gehoor al niet al te goed meer, dus verdere schade wil ik graag voorkomen. Wil op mn 30ste nog kunnen horen. En met de hoeveelheid feesten die ik op dit moment af ga, zou ik daar nog wel eens problemen mee kunnen krijgen..

Ben erg benieuwd, zodra ik ze binnen heb laat ik zeker weten hoe ze bevallen. ga toch elke week naar 'n feest :X
Waarschuw beheerder
donateur
komt goed shizzle :D Zondagochtend een uurtje of 10 als je in je bed ligt dank je mij op je blote knietjes dat je naar me hebt geluisterd, want dan weet je dat het de laatste keer was dat je zo'n fucking harde pijnlijke piep hebt ;)