Denk dat het per persoon verschillend is. Volgens mij train jij ook vrij veel en erg regelmatig? Ik zelf loop al ruim 3 jaar hard maar ben er niet mee afgevallen. Dat is mijn doel ook niet, het gaat mij puur om de conditie en de ontspanningMaar denk dat het heel erg afhankelijk is van hoe je levensstijl verder is, naast het hardlopen.
Ik zit elke ochtend iets na 5.30 in de auto en ik moet elke keer vlakbij huis goed uitkijken dat ik een oudere man niet van de sokken rijd, die loopt echt drie, vier keer in de week om dat tijdstip. Respect! Ik kan het niet..
De herfst qua hardlopen, dat gesnotter is ook niet echt mijn ding
om af te vallen met hardlopen is het vooral van belang om 'echt' hard te lopen, vo2 max te trainen
om af te vallen met hardlopen is het vooral van belang om 'echt' hard te lopen, vo2 max te trainen
Net begonnen met hardlopen, aangezien ik de mountainbike winterklaar weg heb gezet. Nu de 2e week, het is even zwaar maar het begint nu leuk te worden. Eerst maar naar de 5km toe trainen
leuk! en heb je al wat ervaring wat betreft lopen?
Uitspraak van Hardloper op vrijdag 2 oktober 2009 om 09:30:
als je wilt hardlopen om af te vallen, dan ben je niet aan het goede adres
Daar ben ik het niet mee eens. Van hardlopen val je wel degelijk af. Ben zelf eind april begonnen met hardlopen toen woog ik 82 kilo en weeg nu ongeveer 73/74 kilo.
Dat is leuk trainingswerk Ik hoop mijn PR op de Bergrace te verbeteren 6 november
daar ben ik te lui voor
In de regel zou het kunnen, maar als ik een vroege dienst heb dan zou ik om 5.30 moeten gaan lopen......nou laat me bed het maar niet horen
Door buikspieroefeningen train je je buikspieren, daarmee val je niet alleen af. Om echt af te vallen zul je meer dingen moeten aanpakken, sporten en de juiste voeding
Kijkend naar wat je lichaam verbrandt bij verschillende hartslagen en snelheden is het eerder andersom, dat je van echt HARD lopen juist zwaarder wordt: je maakt veel meer spieren aan bij echt HARD lopen.
Daarbij verbrandt je dan bijna enkel koolhydraten.
Verder hou je het op VO2max snelheid hooguit 5 min uit, als je dat al redt, terwijl je juist afvalt door veel te verbranden. Meer dan je aan voedsel hebt ingenomen. Logica ook: wil je minder van iets hebben, moet je meer verspillen dan je binnen krijgt
Om af te vallen, mensen die wat zwaarder zijn hebben meestal een hoger vetpercentage, moet je juist rustig duurlopen, maar wel harder dan wandelen/joggen.
Op die snelheid verbandt je lichaam puur vet.
"Vroegah" wel veel gedaan (maar dan praten we over 10 jaar terug ) dus nu weer helemaal vanaf "scratch" beginnen. Eerste paar keer waren erg zwaar, maar het begint nu te komen. En ja, ik doe het om meer conditie te krijgen zodat ik dat weer kan combineren met andere sporten.
Vanmiddag of vanavond nog even km of 6-7 loslopen en dan zondag de eerste halve marathon in meer dan een half jaar.. Zal wel weer even pijn doen want heb weinig lange duurlopen gedaan sinds de zomer, vooral wat snellere trainingen. Maar goed, we zien wel, ga alleen voor het uitlopen en beetje van de omgeving (Veluwe) genieten.
voor welke tijd wil je gaan?
beetje van de omgeving (Veluwe) genieten
Vanmiddag of vanavond nog even km of 6-7 loslopen en dan zondag de eerste halve marathon in meer dan een half jaar.. Zal wel weer even pijn doen want heb weinig lange duurlopen gedaan sinds de zomer, vooral wat snellere trainingen. Maar goed, we zien wel, ga alleen voor het uitlopen en beetje van de omgeving (Veluwe) genieten.
En hoe staat het met de marathonvoorbereiding, heren Hardloper en Mr. Baas?
Goed man! Succes iig zondag, basd. In een wedstrijd krijg je toch extra krachten, dus wellicht zit er wel een mooie tijd in. Natuurlijk vast geen PR.
Vorig jaar 35.12 gelopen dus het moet sneller dan dat
Zelf heb ik morgen eindelijk m'n 4 Mijl wedstrijd van Groningen. We zullen zien of de geplande 25-er lukt tussen al die meute(17.500 mensen in totaal). Twee weken terug is 25:30 mij gelukt in een wedstrijd, maar daar was het lekker rustig. Zorg iig dat vooraan in het startvak sta(startvak gaat per 1000en zit 5 min tussen elk vak)en goed vooruit kijken waar ik het beste mensen in kan halen.
Zelf wil ik weet 24 oktober een halve marathon lopen en proberen onder de 1:30:00. Weet alleen niet of dat lukt, want de lange duurlopen heb ik laten schieten de laatste 3 weken, met het oog op de 4mijl. Maakte de afgelopen weken wel veel weekkilometers(gem. 60km), dus daar kan het niet aan liggen. Enkel mis ik dus een lange afstand in de benen.
En hoe staat het met de marathonvoorbereiding, heren Hardloper en Mr. Baas?
Inderdaad geen PR. Wel wat sneller gelopen dan ik verwacht en gehoopt had. Zal wel iets met de regen te maken gehad hebben, dan wil ik graag zo snel mogelijk weer naar binnen
Maar goed, lekker rustig gestart, bleek dat een tempo van 12km/u eigenlijk makkelijk vol te houden was. Ik wilde niet sneller gaan lopen omdat ik niet wist of ik dat tegen het einde van de rit weer moest bezuren, maar kon gewoon lekker vlak blijven lopen. Uiteindelijk iets van 1.45.20 gelopen, ongeveer bijna precies 12km/u.
Dik en dik tevreden. Blijkt dat ik toch niet zo heel veel lange duurlopen hoef te doen om een redelijke halve te lopen. Daar ga ik toch nog maar even mee door, meer interval- en tempoduurlopen, af en toe 5 of 10km wedstrijdje en zo eens in de twee of drie weken een lange duurloop. Eens kijken of ik in het voorjaar onder de 1.38 kan.
Zo... 1:36 vandaag op de halve marathon in Eindhoven
Morgen 35km duurloop, volgende week is weer "rust week" dus maar 3 trainigen ipv 5..... zit nu
gem. op +/- 100km per week. Het einde is nu wel in het zicht, volgend weekend duurloop van 38/39 km,
weekend erna een rustige halve marathon in marathon tempo (4.45 min/km)en daarna nog 2 weken rustig
naar 8 November toe werken
Zo... 1:36 vandaag op de halve marathon in Eindhoven
31-10 een heuvelloopje in Holten
Hoeveel km is dat?
2 mijl, 5 mijl of 10 mijl. Die laatste zou het dan voor mij worden.
http://www.diepehelholterbergloop.nl/
In alle afstanden zit in ieder geval een lekker klimmetje (of meerdere..)
Hmmm.. Twijfel, 31-10 een heuvelloopje in Holten of crossen in Harderwijk..
http://www.diepehelholterbergloop.nl/
In alle afstanden zit in ieder geval een lekker klimmetje (of meerdere..)
en hoe is de 4mijl gegaan?
Vanmorgen ruiten krabben, maar vanmiddag lekker in het zonnetje gewoon nog met korte mouwen en korte broek gelopen.. 7,8km in 7min D1 - 3min D2 wissel, gemiddeld 12,5 per uur. Heerlijk.
Welkom en hoe gaat het tot nu toe met lopen?
Vanmorgen ruiten krabben
*klikt op volgen*
de week erna is de bergrace al.
het was echt koud!!
Gisteren 15km gedaan, inderdaad echt lekker weer om te lopen, voor de marathonganger in Amsterdam ook ideaal.
een KUT weekend