Partyflock

Forumonderwerp · 768352
3 volgers · 46708x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie doet er hier aan hardlopen?
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op zaterdag 6 juni 2009 om 17:21:
Is de snelheid beetje betrouwbaar op die wijze? Check je niet je gemiddelde per ronde nog? Om te zien of je goed op schema ligt?

Snelheid op een bepaald moment is naar mijn gevoel inderdaad niet altijd even betrouwbaar, ik let vooral op de gemiddelde snelheid. Die voldoet voor mij prima. Ik heb de laatste tijd ook vooral veel duurlopen gedaan. Nu ik weer meer intervallen en tempolopen ga doen, moet ik maar zien of dit werkt, of dat ik toch wat instellingen moet veranderen..
Waarschuw beheerder
Dan overall gemiddelde snelheid, of per ronde?

Intervallen doe ik op tempo. Gisteren 7*800m 3 min dribbelen gedaan. De 800m gedaan in 4.15-4.20min per km. Afvlakking op 'meer'. Duurt dan ietsje langer voordat de tempo zich aanpast, maar is wel betrouwbaarder. Morgen es checken hoe mijn duurloop loopt met gem snelheid en gem sneheid per ronde(ingesteld op 1km).

Forerunner 305 nu twee dagen in bezit en werkt echt super en ook heel nauwkeurig. En je kunt mooi via SportTracks je results terugzien. Gebruik Training Center alleen om trainingen toe te voegen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op zaterdag 6 juni 2009 om 21:51:
Dan overall gemiddelde snelheid, of per ronde?

Overall, omdat ik tot nu toe vooral duurlopen deed waren ronden niet echt relevant.. Maar ook dat gaat vast veranderen nu ik meer interval ga doen.

Heb em deels ook gekocht omdat ik graag nieuwe routes loop, die kan ik dan mooi van te voren uitzetten, hoef ik niet te zoeken of een papiertje mee te nemen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tsja hoe te beginnen als je geen conditie hebt, en best veel rookt, volgens mij heeft het weinig nut dan ?
En zal je nooit verder komen dan paar meters.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ame de Gekste.. op zondag 7 juni 2009 om 07:50:
Tsja hoe te beginnen als je geen conditie hebt, en best veel rookt, volgens mij heeft het weinig nut dan ?
En zal je nooit verder komen dan paar meters.

Wat al een hele start is, is stoppen met roken ;)
wat je bijvoorbeeld kan gaan doen is: 1 minuut hardlopen en dan 1.5minuut wandelen (dit 5 tot 8x herhalen)

En is er nog veel gelopen dit weekend? :D
Jop heeft dit weekend even rust genomen :) ja oke, zaterdag wel ff een 10k duurloop gedaan maar geen wedstrijden ofzo :)
as zaterdag weer aan de bak @ Halve Marathon Amersfoort b)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 juni 2009 om 08:18:
En is er nog veel gelopen dit weekend?

Ook een duurloopje gedaan, 14km.

Van de week maar eens inschrijven voor de halve in Ede, de 20e.
Waarschuw beheerder
Wat al een hele start is, is stoppen met roken

ik heb zelf nooit gerookt, dus ik ben geen ervaringsdeskundige maar ik denk dat als je begint met hardlopen, je 'vanzelf' (gemakkelijker) gaat stoppen met roken, omdat je dan merkt dat de effecten van hardlopen belangrijker, (bijv. gezonder) zijn dan de effecten van roken, bovendien is hardlopen verslavend (net als roken), dus het lijkt mij een kwestie van welke verslaving wil ik hebben? (ik denk dat ieder mens in enige mate wel ergens verslaafd aan is)

Ik merk bijv. in mijn eigen leven dat ik meer op wat ik eet let, omdat ik weet ik met een gezond lijf lekkerder hardloop

dus door hardlopen krijg je meer motivatie om te stoppen met roken, dat is tenminste wat ik denk

Een goede vriend van mij rookte jarenlang heftig, meer gaan sporten, gestopt en vervolgens duurt het een jaar of 5 voordat het helemaal uit je lijf is. Hij ziet nu pas echt in, hoe zijn leven er vooruit is gegaan. Nou goed, je kent alle cliches op dat vlak. Je bent 20, dus dat zou op je 25e zou je helemaal clean zijn. Ik denk dat het de moeite waard is om te gaan sporten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En is er nog veel gelopen dit weekend?

Weekend weg geweest, schoenen wel mee genomen maar ze zijn me tas niet uit geweest :S Vrijdag middag
nog wel ff snel een 10 km tempoloop gedaan in 44:15 :D

Morgen rustige interval training, woensdag 5km baanloop, donderdag interval training en dan het weekend
weer lange duurloop :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op maandag 8 juni 2009 om 09:48:
Ook een duurloopje gedaan, 14km.

Van de week maar eens inschrijven voor de halve in Ede, de 20e

kej netjes :)
ja schijnt een leuke loop te zijn in Ede.. next year maybe :)

Uitspraak van Love is the answer op maandag 8 juni 2009 om 11:26:
ik heb zelf nooit gerookt, dus ik ben geen ervaringsdeskundige maar ik denk dat als je begint met hardlopen, je 'vanzelf' (gemakkelijker) gaat stoppen met roken, omdat je dan merkt dat de effecten van hardlopen belangrijker, (bijv. gezonder) zijn dan de effecten van roken, bovendien is hardlopen verslavend (net als roken), dus het lijkt mij een kwestie van welke verslaving wil ik hebben? (ik denk dat ieder mens in enige mate wel ergens verslaafd aan is)

Ik merk bijv. in mijn eigen leven dat ik meer op wat ik eet let, omdat ik weet ik met een gezond lijf lekkerder hardloop

dus door hardlopen krijg je meer motivatie om te stoppen met roken, dat is tenminste wat ik denk

Een goede vriend van mij rookte jarenlang heftig, meer gaan sporten, gestopt en vervolgens duurt het een jaar of 5 voordat het helemaal uit je lijf is. Hij ziet nu pas echt in, hoe zijn leven er vooruit is gegaan. Nou goed, je kent alle cliches op dat vlak. Je bent 20, dus dat zou op je 25e zou je helemaal clean zijn. Ik denk dat het de moeite waard is om te gaan sporten.

ooh kej :D ja ik heb zelf geen verstand van rokers, hoe dat precies in elkaar zit.
Maar had wel eens een keer gelezen dat wanneer je wilt beginnen met sporten dat het al heel goed is om te gaan stoppen met roken..

Uitspraak van Mr. Baas op maandag 8 juni 2009 om 12:29:
Weekend weg geweest, schoenen wel mee genomen maar ze zijn me tas niet uit geweest Vrijdag middag
nog wel ff snel een 10 km tempoloop gedaan in 44:15

Morgen rustige interval training, woensdag 5km baanloop, donderdag interval training en dan het weekend
weer lange duurloop

:lol: ach.. een weekendje weg zonder te lopen is ook wel eens keer goed ;) b) :P
ik heb deze week een vrij rustige week.. dins- en donderdag ff intervalletjes :)
woensdag en vrijdag (of zaterdagochtend) nog ff een klein duurloopje van max. 30minuten op D2 tempo.
en dan zondag fftjes 21,1k lopen in amersfoort 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 juni 2009 om 13:40:
Maar had wel eens een keer gelezen dat wanneer je wilt beginnen met sporten dat het al heel goed is om te gaan stoppen met roken..

dat lijkt me sowieso het allerbeste
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
woensdag en vrijdag (of zaterdagochtend) nog ff een klein duurloopje van max. 30minuten op D2 tempo.
en dan zondag fftjes 21,1k lopen in amersfoort

Zaterdag zelfs misschien nog, terwijl de halve zondag is. Dag voor je wedstrijd lopen toch niet echt bevorderlijk?

Gisteren sneheidsloopje gedaan. 11,5 km in 51:30. PR kan ik wel zeggen, want nog nooit zo snel getraind op zo'n afstand. Kan merken dat ik na bijna 1.5 maand trainen, de snelheid en conditie goed vooruit gaan(en gewicht ook minder, haha). M'n nieuwe Garmin helpt daar ook goed in mee. Zo kan ik onderweg kijken of ik op schema zit.

Wil misschien kijken of ik de halve marathon kan lopen 20 juni, maar me max afstand is nog maar 14 km. Dus wordt erg lastig, want wil wel voor een aanvaardbare tijd ook gaan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op maandag 8 juni 2009 om 14:02:
Dus wordt erg lastig, want wil wel voor een aanvaardbare tijd ook gaan.

heel herkenbaar

aan de andere kant, misschien wel eens leuk om de afstand sowieso te lopen, jezelf leren je krachten te doseren en de afstand te ´verkennen´
Waarschuw beheerder
heel herkenbaar

aan de andere kant, misschien wel eens leuk om de afstand sowieso te lopen, jezelf leren je krachten te doseren en de afstand te ´verkennen´

Ja, maar of een wedstrijd daar geschikt voor is. Voordeel is wel dat je aan kunt klampen. Deze week proberen om 17.5 km op een goed tempo te lopen en de volgende week de 20 halen. Als dat lukt moet het wel goedkomen met de halve marathon. Een te snelle voorbereiding, maar goed we proberen het. Lukt het niet, dan komt de halve wel later(dat denk ik ook verstandiger is). Morgen ff duurloopje 15 km doen. Dan donderdag intervallen 8*800m en zaterdag 'ns kijken of de 17.5 km lukt.

Als jullie nog tips hebben voor me, bijv andere intervalafstand/aantal, hoor ik het graag.

Zullen zien in twee weken waar het schip strandt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op maandag 8 juni 2009 om 16:41:
Als jullie nog tips hebben voor me, bijv andere intervalafstand/aantal, hoor ik het graag

niet van mezelf, maar elders van internet geplukt en hoe ik zelf ook wel eens train

VO2 max trainen

Om dit goed te kunnen trainen moet je eerst een test doen, waarin je in zes minuten zo ver mogelijk loopt. Meet vervolgens de gelopen afstand op en bereken je gemiddelde snelheid. Voorbeeld: als je 1600 meter in zes minuten hebt gelopen, is je tempo 90 seconden per 400 meter. Dit tempo is dus het actuele vermogen van je VO2 max.- dus de snelheid die je kunt lopen met een maximale zuurstof verbruik.
Trainen
Train 1x per week 400 meter loopjes op V02max-snelheid en pauzeer ook in dezelfde tijd. Dus als je 90 seconden per 400 meter moet lopen duurt je pauze ook 90 seconden. Begin met 6 herhalingen van 400 meter en laat deze doorgroeien tot 10 herhalingen in de daarop volgende weken. Na vier weken doe je opnieuw de VO2max-test en herbereken je snelheid. Train vervolgens geen 400 maar 800 meter loopjes op je VO2max-snelheid. Uiteraard ook hier de pauzes aanpassen. Begin hier met drie keer 800 meterloopjes en verhoog dit tot maximaal 5 herhalingen.

Na vier weken (in totaal 8 weken) is je cardiac output en daarmee de VO2max zodanig gestegen dat je door het "plafond" bent heen gebroken. Hierdoor kun je langer op een hogere snelheid lopen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op maandag 8 juni 2009 om 14:02:
Zaterdag zelfs misschien nog, terwijl de halve zondag is. Dag voor je wedstrijd lopen toch niet echt bevorderlijk?

Gisteren sneheidsloopje gedaan. 11,5 km in 51:30. PR kan ik wel zeggen, want nog nooit zo snel getraind op zo'n afstand. Kan merken dat ik na bijna 1.5 maand trainen, de snelheid en conditie goed vooruit gaan(en gewicht ook minder, haha). M'n nieuwe Garmin helpt daar ook goed in mee. Zo kan ik onderweg kijken of ik op schema zit.

Wil misschien kijken of ik de halve marathon kan lopen 20 juni, maar me max afstand is nog maar 14 km. Dus wordt erg lastig, want wil wel voor een aanvaardbare tijd ook gaan.

het lopen voor een wedstrijd kan juist heel goed zijn, maar dan moet het zeker op een laag niveau zijn en max. 30 minuten. Dit doe ik zodat mijn spieren lekker warm blijven voor de halve marathon.

netjes, die snelheidsloop :D
hm.. als je al 14k kan lopen, dan kun je inprinciepe ook wel een halve marathon uitlopen ;)
en misschien moet je deze halve marathon niet voor de tijd gaan, maar gewoon voor jezelf, uitvinden hoe en wat je kan presteren op een halve marathon als je straks wel voor de tijd gaat.

(zoo.. eindelijk foto's van de ijsstelsteinloop in mn album O:) :P)
Waarschuw beheerder
donateur
Shit shit shit shit shit

Net te laat met inschrijven voor de halve van Zwolle aanstaande zaterdag :(:(:( Mocht iemand nog ergens een startnummer weten los te peuteren dan hoor ik het graag :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op maandag 8 juni 2009 om 20:18:
Shit shit shit shit shit

Net te laat met inschrijven voor de halve van Zwolle aanstaande zaterdag Mocht iemand nog ergens een startnummer weten los te peuteren dan hoor ik het graag

is er geen na-inschrijving? :( balen joh.. misschien als troots de halve van Amersfoort as zondag? :P (daar kun je je nu nog wel inschrijven)
Waarschuw beheerder
Shit shit shit shit shit

Net te laat met inschrijven voor de halve van Zwolle aanstaande zaterdag Mocht iemand nog ergens een startnummer weten los te peuteren dan hoor ik het graag

Zonde zeg, M83 dat je te laat bent voor de halve van Zwolle. Op marktplaats niks te vinden?

Uitspraak van Love is the answer op maandag 8 juni 2009 om 16:46:
VO2 max trainen

Dank je voor de optie. Misschien binnenkort 'ns proberen. Voel er nu nog niet zoveel voor :) Hoop gepuzzel.

Net ff duurloopje 15 km gedaan in 1:11:01(12,7 km/h). Wel tevreden over de snelheid.

Donderdag intervallen. Jullie nog tips voor een afstand, herhaling en pauze/dribbel tijd? Was van plan 8*800m(800 meters lopen in 14 km/h) te doen en dan 3 min dribbelen tussendoor. Aan te raden met het oog op de halve marathon?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op dinsdag 9 juni 2009 om 17:55:
Zonde zeg, M83 dat je te laat bent voor de halve van Zwolle. Op marktplaats niks te vinden?

worden daar startnummers te koop aangeboden? :P
heb er zelf nooit eens aangedacht :lol:

Uitspraak van Reverb op dinsdag 9 juni 2009 om 17:55:
Net ff duurloopje 15 km gedaan in 1:11:01(12,7 km/h). Wel tevreden over de snelheid.

Donderdag intervallen. Jullie nog tips voor een afstand, herhaling en pauze/dribbel tijd? Was van plan 8*800m(800 meters lopen in 14 km/h) te doen en dan 3 min dribbelen tussendoor. Aan te raden met het oog op de halve marathon?

nette tijd :)

als je een goeie interval wil doen met oog op de marathon heb ik nog wel een goeie voorje (die doe ik zelf ook altijd 1x in de week)

8x400m HP=2min.
Tempo: elke ronde 8 tot 10 seconden sneller dan je normaal de 400m op je 10k tempo doet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 juni 2009 om 21:16:
worden daar startnummers te koop aangeboden?
heb er zelf nooit eens aangedacht

Heel vaak... echter niet voor Zwolle :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op dinsdag 9 juni 2009 om 21:53:
Heel vaak... echter niet voor Zwolle

ooh kej.. balen joh niet voor zwolle :(
maar geen na-inschrijving?
Waarschuw beheerder
Vandaag 6x1000 met 400m herstel, alles tussen 4.19 en 4.24, redelijk vlak dus. Lekker :)

Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer mensen a.s. zondag in Amersfoort lopen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juni 2009 om 17:46:

Ik heb gecanceld :( Jop gaat in ieder geval nog wel.

Welke afstand loop jij?
Waarschuw beheerder
Vanavond in de stromende regen 5km baanwedstijd gelopen in 19:19 Niet helemaal tevreden maar gezien het weer zat er niet meer in :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basd op woensdag 10 juni 2009 om 17:50:
Ik heb gecanceld

why??
Uitspraak van basd op woensdag 10 juni 2009 om 17:50:
Welke afstand loop jij?

5 km :)

Uitspraak van Mr. Baas op woensdag 10 juni 2009 om 21:26:
Vanavond in de stromende regen 5km baanwedstijd gelopen in 19:19 Niet helemaal tevreden maar gezien het weer zat er niet meer in

Zo, het ging ff flink tekeer, ik was ook aan het lopen, lekker in het bos, totdat ik uit het bos kwam ging het prima, moest nog dikke 2 km naar huis door dat noodweer :-( Wat een weer, was echt tot op het bot toe doorweekt :-O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juni 2009 om 21:41:
was echt tot op het bot toe doorweekt

Haha ja inderdaad, dat was ik ook al na het inlopen :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Baas op woensdag 10 juni 2009 om 22:03:
Haha ja inderdaad, dat was ik ook al na het inlopen

ik had er gelukkig al een groot gedeelte op zitten, maar hoefde iig niet meer te douchen toen ik thuis kwam :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juni 2009 om 17:46:

Jjaaa! :D ikke ikke ikke :cheer: :P ga de halve marathon doen b)

Uitspraak van Mr. Baas op woensdag 10 juni 2009 om 21:26:
Vanavond in de stromende regen 5km baanwedstijd gelopen in 19:19 Niet helemaal tevreden maar gezien het weer zat er niet meer in

Zo, het ging ff flink tekeer, ik was ook aan het lopen, lekker in het bos, totdat ik uit het bos kwam ging het prima, moest nog dikke 2 km naar huis door dat noodweer Wat een weer, was echt tot op het bot toe doorweekt

heerlijk toch in de regen lopen :D ben benieuwd wat voor weer het as zondag wordt..
Waarschuw beheerder
why??

De marathon is me toch effe te ver.

Succes zondag, ik ga wel lekker ergens in het bos lopen of zo ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 00:49:
heerlijk toch in de regen lopen :D

Zeker, ik heb 's middags gelopen en dat was wel benauwd, had wel graag een buitje gehad (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op donderdag 11 juni 2009 om 08:07:

Succes zondag, ik ga wel lekker ergens in het bos lopen of zo

wel goed van je dat je toch de beslissing durft te nemen om de marathon niet te lopen :)
En wie weet komt het ooit nog wel een keer dat basd gaat strijden om de eerste plaats met een keniaan op de marathon :lol: :P

Zeker, ik heb 's middags gelopen en dat was wel benauwd, had wel graag een buitje gehad

moet je nu gaan lopen 8) tenminste, hier in wageningen regent het hard b) (hoop dat het vanaaf ook dit weer is :D)

Waarschuw beheerder
donateur
Jjaaa! ikke ikke ikke ga de halve marathon doen

gezellie! :D

heerlijk toch in de regen lopen ben benieuwd wat voor weer het as zondag wordt..

een beetje regen vind ik niet erg, maar gisteren hoosde het gewoon! Heb de blaren op de voeten staan :-(

Je kan ook de 5 of 10 km doen, of de halve!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 08:18:
hier in wageningen regent het hard

hier ook, maar no way dat ik dan lekker er doorheen ga lopen :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 08:28:
gezellie!

ff meeten? :D ik heb startnummer 2013 O:)

een beetje regen vind ik niet erg, maar gisteren hoosde het gewoon! Heb de blaren op de voeten staan

hm dat is weer niet zo fijn :(

hier ook, maar no way dat ik dan lekker er doorheen ga lopen

:roflol: ik moet wel.. vanaaf laatste duur-interval voor de halve marathon en dan zaterdagochtend nog max. 30min in D1-D2 tempo.
Waarschuw beheerder
Gisteren hardlopen was zwaar, dacht even dat het mijn benen waren (iets langer dan 1 week niet aan hardlopen gedaan) maar was het niet meer het benauwde weer? Wat waren jullie ervaringen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 08:18:
moet je nu gaan lopen

Straks, er moet eerst worden gewerkt (zei hij terwijl hij berichtjes aan het posten is..)

Je kan ook de 5 of 10 km doen, of de halve

Ik weet het, maar daar heb ik niet erg veel zin in.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op donderdag 11 juni 2009 om 13:54:
Straks, er moet eerst worden gewerkt (zei hij terwijl hij berichtjes aan het posten is..)

:roflol: same here.. werken en ondertussen het hardlopersforum in de gaten houden 8) O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 09:40:
ff meeten? ik heb startnummer 2013

Volgens mij moet jij om 13.00 uur starten en ik om 11.00 8) En heb ook nog geen startnummer, was te laat met inschrijven 8) Ik ga 'm zaterdag halen, dus wellicht zien we elkaar zondag wel even ja :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 09:40:
hm dat is weer niet zo fijn

Nee, maar vandaag met mams een voetenvijl gehaald, dus zometeen een voetenbadje maken :lol:

Uitspraak van Love is the answer op donderdag 11 juni 2009 om 12:50:
iets langer dan 1 week niet aan hardlopen gedaan)

Dan is het altijd lastig om weer te lopen, is mijn ervaring. Ik loop vanwege drukte ook heel onregelmatig en soms ben ik dan echt niet vooruit te branden :x

zei hij terwijl hij berichtjes aan het posten is..)

harde werker B)

Ik weet het, maar daar heb ik niet erg veel zin in.

waarom niet? de 10 is idd niet leuk, dat zijn twee rondjes van 5 :/ En de 5 is voor jou denk ik te kort?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 17:43:
waarom niet? de 10 is idd niet leuk, dat zijn twee rondjes van 5 En de 5 is voor jou denk ik te kort?

Dat ook, maar het is ook meer dat ik zo naar de hele had toegewerkt, dat ik liever ergens anders ga lopen..

Net weer even een duurloopje gedaan, 8,6km. Beetje gaar nog van de interval van gisteren, maar verder okee.

harde werker

Ik wel B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 11 juni 2009 om 12:50:
Gisteren hardlopen was zwaar, dacht even dat het mijn benen waren (iets langer dan 1 week niet aan hardlopen gedaan) maar was het niet meer het benauwde weer? Wat waren jullie ervaringen

Denk dat het meer is dat je week niks gedaan hebt. Heb dan ook altijd beetje opstartproblemen. Benauwde weer zal misschien iets meewegen, maar meer dat je benen teveel rust gehad hebben.

Zo net ff interval gedaan. Vorige week was de interval 7 * 800m ( 3 min dribbelen tussendoor) Nú één herhaling minder en 1 min. minder dribbelrust, dus; 6*800m(2min dribbelen)

Hieronder de data.
[img width=951 height=266]http://img14.imageshack.us/img14/8721/69965005.png[/img]
Alles mooi tussen de 14 - 14.3 km/h(tempo: 4.11 - 4.17) gelopen, dat ook van te voren de bedoeling was(sowieso 14 km/h dan)

Wat ik meende hebben twee anderen ook een Garmin Forerunner. Misschien is het wel leuk om af en toe 'ns een screenshotje van je data te maken en hier te plaatsen :P. 't Is maar een idee :). Vind namelijk altijd wel leuk om te zien.

Zaterdag op de planning, duurloopje 17.5 km. En als dat goed gaat, het weekend maar 'ns inschrijven voor m'n allereerst halve marathon zaterdag 20 juni.

De marathon van Amersfoort a.s. zaterdag moet wel een happening worden. Record aantal deelnemers las ik voor beginnend evenement. Voor als ik het alvast vergeet, mede hardloop-flockers veel succes zaterdag. Lees de berichten wel!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op donderdag 11 juni 2009 om 17:49:
Hieronder de data.

Hoe stel je in dat ie automatisch een seintje geeft na elke 800m en twee minuten? Ik krijg het niet voor elkaar. Leg je die trainingen aan in Training Center en dan uploaden, of doe je het direct in de Garmin?

Record aantal deelnemers las ik voor beginnend evenement.

Het is eenmalig, dus vandaar dat veel mensen graag mee willen doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van basd op donderdag 11 juni 2009 om 20:04:
Hoe stel je in dat ie automatisch een seintje geeft na elke 800m en twee minuten? Ik krijg het niet voor elkaar. Leg je die trainingen aan in Training Center en dan uploaden, of doe je het direct in de Garmin?

Dat doe ik via Training Center.

Hieronder ff korte beschrijving:

1. Ga naar het tabblad 'Workouts' en klap daarin 'hardlopen' uit.
2. Nu zie je daar al verschillende workouts instaan. Daar staat ook iets in met 'R-int'.
3. Dubbelklik op 1 van de workouts met 'R-int' erin en je krijgt nu de eigenschappen te zien. Daarin kun je dus de afstand/herhaling/tijd aangeven. Beetje kutten daarmee en je komt wel tot een goed resultaat.

Heb zelf een bestaande workout aangepast en hernoemd. Je kunt natuurlijk ook een compleet nieuwe maken. Zodra je workout klaar is, klik je op de knop 'verzenden naar apparaat'(zelfde hoogte als workout tab).

Mocht je nog niet volledig lukken/snappen, let me know. Kan je ook altijd nog een gexporteerde training sturen, deze kun je dan simpel importeren middels trainingcenter.

Weet niet of je ook met SportTracks werkt(kunt helaas geen traningen aanmaken)? Deze vind ik persoonlijk beter, is je route tevens op een kaartje ook nog perfect weer te zien.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reverb op donderdag 11 juni 2009 om 20:40:
Dat doe ik via Training Center.

Hieronder ff korte beschrijving:

1. Ga naar het tabblad 'Workouts' en klap daarin 'hardlopen' uit.
2. Nu zie je daar al verschillende workouts instaan. Daar staat ook iets in met 'R-int'.
3. Dubbelklik op 1 van de workouts met 'R-int' erin en je krijgt nu de eigenschappen te zien. Daarin kun je dus de afstand/herhaling/tijd aangeven. Beetje kutten daarmee en je komt wel tot een goed resultaat.

Heb zelf een bestaande workout aangepast en hernoemd. Je kunt natuurlijk ook een compleet nieuwe maken. Zodra je workout klaar is, klik je op de knop 'verzenden naar apparaat'(zelfde hoogte als workout tab).

Ik heb het op precies dezelfde manier gedaan, en dan als ik ga lopen heb ik 'start workout' op de Garmin geselecteerd. Leek mij ook het meest logisch, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien. Na het weekend nog maar eens proberen dan :) Bedankt voor de hulp alvast!

Waarschuw beheerder
Volgens mij moet jij om 13.00 uur starten en ik om 11.00 En heb ook nog geen startnummer, was te laat met inschrijven Ik ga 'm zaterdag halen, dus wellicht zien we elkaar zondag wel even ja

ik ben er al vrij vroeg bij.. ik moet om 14:00uur starten.. maar ik ben er al rond half 12.. wil gewoon lekker op mn gemak alles kunnen doen :) zodat ik goed aan de start verschijn ;)

Nee, maar vandaag met mams een voetenvijl gehaald, dus zometeen een voetenbadje maken

:lol: en hoe was je voetenbadje :lol: :P

Uitspraak van basd op donderdag 11 juni 2009 om 20:04:
Record aantal deelnemers las ik voor beginnend evenement.

Het is eenmalig, dus vandaar dat veel mensen graag mee willen doen.

idd, dit is ter ere dat amersfoort 750 jaar bestaat...
Wageningen bestaat over 4 jaar ook 750 jaar.. ik ben al bezig met gesprekken met het bestuur om een marathon op te zetten ter ere van 750 jaar wageningen... O:) (wat dus ook eenmalig zou zijn..)
Waarschuw beheerder
Ik loop vanwege drukte ook heel onregelmatig en soms ben ik dan echt niet vooruit te branden

Heel apart is dat toch, want ik heb wel mijn uurtjes op de fiets gemaakt. Blijkbaar is hardlopen vraagt toch iets anders van je lijf dan fietsen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 12 juni 2009 om 13:01:
Heel apart is dat toch, want ik heb wel mijn uurtjes op de fiets gemaakt. Blijkbaar is hardlopen vraagt toch iets anders van je lijf dan fietsen.

bij fietsen gebruik je op een heel andere manier je spieren / je lijf etc.. dan met hardlopen..
een wielrenner kan misschien wel een topsprinter zijn met fiets, maar dat betekend niet dat ie ook goed kan hardlopen... ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 15:33:
bij fietsen gebruik je op een heel andere manier je spieren / je lijf etc.. dan met hardlopen..
een wielrenner kan misschien wel een topsprinter zijn met fiets, maar dat betekend niet dat ie ook goed kan hardlopen...

Precies, toch stond ik verbaasd hoe snel zoiets gaat, had dag of 10 niet kunnen hardlopen en moest er echt weer inkomen. Alsof mijn spieren weer moesten wennen en zich weer moeten herinneren hoe het was. Ik kreeg het gevoel dat mijn conditie achteruit gegaan was, terwijl ik dus flink gefietst had.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Fietsen en hardlopen gaan absoluut niet samen en is ook zeer af te raden als je in training bent voor een wedstrijd oid.

Schaatsen en fietsen daarentegen gaan wel goed samen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spriesje op vrijdag 12 juni 2009 om 20:23:
Fietsen en hardlopen gaan absoluut niet samen en is ook zeer af te raden als je in training bent voor een wedstrijd oid.

Dat valt ook wel weer mee, fietsen kan prima als aanvulling op de training, het wordt vaak zelfs aangeraden om af te wisselen (crosstraining). Fietsen in plaats van lopen is inderdaad niet echt een ideale voorbereiding :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basd op donderdag 11 juni 2009 om 17:46:
Dat ook, maar het is ook meer dat ik zo naar de hele had toegewerkt, dat ik liever ergens anders ga lopen..

Niet in je eigen stadje? Da's wel jammer, maar New York ofzo is wel beter :lol:

Hieronder de data.

:|

De marathon van Amersfoort a.s. zaterdag moet wel een happening worden. Record aantal deelnemers las ik voor beginnend evenement. Voor als ik het alvast vergeet, mede hardloop-flockers veel succes zaterdag. Lees de berichten wel!

zondag :flower: maar tnx! Zal zo m'n startnummer eens gaan halen :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 08:14:
ik ben er al vrij vroeg bij.. ik moet om 14:00uur starten.. maar ik ben er al rond half 12.. wil gewoon lekker op mn gemak alles kunnen doen zodat ik goed aan de start verschijn

Ja, en je moet ook nog ergens je auto kwijt!! Ga echt op tijd weg, want bijna de hele binnenstad is afgesloten, of ga je met de trein? Dat is eigenlijk nog beter (Y) Ik moet om 11 uur starten, dus tegen half 12 wil ik wel een keer finishen! :D Daarna blijf ik natuurlijk de rest nog wel aanmoedigen, dus wellicht zie ik je daar nog ff :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 08:14:
en hoe was je voetenbadje

Geen tijd voor gehad, zometeen maar ff doen :jaja:

Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 12 juni 2009 om 13:01:

Is ook iets anders, ik fiets ook vaker, maar als ik een week niet heb gelopen merk ik dat gelijk.

Uitspraak van Spriesje op vrijdag 12 juni 2009 om 20:23:

Vind dat een beetje onzin, waarom zou het slecht zijn? Sport is toch sport?

Uitspraak van basd op zaterdag 13 juni 2009 om 10:01:
Fietsen in plaats van lopen is inderdaad niet echt een ideale voorbereiding

Maar dat is dan alleen als je echt voor een wedstrijd traint ofzo. Voor mij gaat dat dus niet op 8)

Zin in morgen :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 juni 2009 om 10:48:
Niet in je eigen stadje? Da's wel jammer, maar New York ofzo is wel beter

Helaas...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 juni 2009 om 10:48:
Zin in morgen

Succes (y)