Partyflock

Forumonderwerp · 768352
3 volgers · 42667x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie doet er hier aan hardlopen?
Ik heb het vroeger jarenlang gedaan en wil nu weer beginnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op woensdag 24 oktober 2012 om 12:37:
last van mijn schenen

misschien nieuwe schoenen aanschaffen? of met twee paar lopen, want met die frequentie van lopen krijgen je schoenen geen 'rust' en daardoor onstaat oa de klassieke shinsplint (last van je schenen)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 oktober 2012 om 12:58:
want met die frequentie van lopen krijgen je schoenen geen 'rust' en daardoor onstaat oa de klassieke shinsplint (last van je schenen)

Daar zeg je zo wat ja (Y). Ga ik proberen Thanks!

Waarschuw beheerder
gister 45 min de hort opgeweest...duurloop met 5 tempoversnellingen waarbij ik steeds een andere loper inhaalde en er vol uit liep....heerlijk was dat!

Waarschuw beheerder
straks weer...niks beter dan na een klote dag alle frustraties eruit te lopen!
Waarschuw beheerder
Zo is dat(y)

Net 22k duurloop gedaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op donderdag 25 oktober 2012 om 18:17:
Net 22k duurloop gedaan.

Respect.
Hoe lang doe je daar over ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op donderdag 25 oktober 2012 om 18:22:
Respect.
Hoe lang doe je daar over ?

Vandaag bijna 2 uur, want het was een zeer rustige duurloop (tempo 11.1 km/h), dat is zonder moe te worden, pure aerobe training. In een wedstrijd zou ik er een kleine anderhalf uur over doen, denk ik (1.28/1.29 ongeveer).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vandaag rustdagje na twee dagen lopen, zaterdagmiddag na werk nog een intervalletje van een uur...zondag wordt weinig gelopen na Thrillogy en de Klassieker denk ik...dus maandag lange duurloop...en dan ook mn nieuwe schoenen binnen :D
Waarschuw beheerder
Nice. Voor mij vandaag ook een rustdag, heb er van ma t/m do alweer 74k opzitten en heb vandaag veel te doen (werk). Morgen nog een tempoloop van 12k en zondag zelf voetballen. Volgende week een week met een km of 70, iets minder dan normaal (veel rustige duur) en op het einde van de week een 5k-testloop. Kijken of ik een beetje op schema zit(y)
Waarschuw beheerder
Dagje rust heeft me goed gedaan. 15k gelopen net. Terugweg dik tegen de wind in beuken, tijd 57:51.
Waarschuw beheerder
Vandaag de marathon van Frankfurt met wereldrecordhouder Patrick Makau en de winnaar van de laatste editie in Rotterdam: Yemane Tsegay. Vorig jaar bleef Wilson Kipsang slechts 4 sec boven het wereldrecord. Belooft een mooie race te worden!
Waarschuw beheerder
Gister dan eindelijk eens wezen hardlopen zonder dat ik hoefde te wandelen of even moest stoppen. Liep alleen wel in een rustig tempo maar ik werd niet moe.
Ietsje meer dan 6 km gelopen in 33 min. Het is dat ik later op de avond een afspraak had anders was ik doorgegaan ik was helemaal niet moe. Ik ga eens kijken of ik het met dit tempo 10km vol kan houden.
Waarschuw beheerder
Goed bezig! Gisteren een hardloopweek van 102.5k afgesloten met een 10k in 37:28. Vandaag nieuwe schoenen gehaald, opnieuw van Brooks.
Waarschuw beheerder
Mooi man! Hoop binnenkort ook eens 10km te kunnen lopen al denk ik dat ik dat met een laag tempo wel vol kan houden. Vandaag weer met een gemiddelde snelheid van 10 km/pu gelopen,had er stukken bij waar ik echt hard ging (voor mijn doen) maar dan komt dat stemmetje...8)
Kon dat tempo helaas niet vol houden...vorm van de dag? i dont know.
Omdat ik hardloop met als doel vetverbranding zit ik vanaf deze week wat laag in de koolhydraten met mijn voeding...misschien ga ik daar ook niet echt lekker op.
Maarja je probeert wat,gister ging ik nog langzamer met een gemiddelde van net boven de 9.
Waarschuw beheerder
Als je puur traint met als doel vet te verbranden, kun je beter wat langzamer lopen met een relatief lage hartslag. Dat doe je ook zo te lezen, dus goed bezig(y)
Waarschuw beheerder
Ja heb mijn ideale hartslag berekent voor optimale vetverbranding en daar loop ik altijd mee. Omdat conditie ook belangrijk is voor mij loop ik sowieso 1 keer in de week met een hogere hartslag om mijn conditie ook te trainen.
Waarschuw beheerder
Netjes, rustig opbouwen is het beste. Vandaag een zwerftocht van 25k gemaakt, deels door het bos. Lekker weer, zonnetje, alleen wel wat veel wind. Maar daar word je sterk van;) Zaterdag of zondag een testloop van 5. Kijken of ik op schema lig, vorige ging in 17'53 (paar weken geleden).
Waarschuw beheerder
Vandaag die testloop gedaan. Lag op schema voor 17'39, liep gem. 17 km/h, maar kreeg met nog 740 meter te gaan helaas kramp, dus toen gestopt. Jammer, maar ik ga in de training niet te veel forceren. Misschien dat ik morgen nog wel een herkansing waag.

Waarschuw beheerder
Afgelopen zaterdag mijn allereerste loopwedstrijd gedaan, Westrandweg run in Amsterdam en ondanks de regen en het gure weer was het echt heel leuk om te doen! Wel apart om op een snelweg te rennen ;-) tijd was 59.12 over 10 km maar had niet echt goed getraind.
Maar heb de smaak te pakken, heb me weer opgegeven voor twee andere loopwedstrijden! :)

En zijn hier mensen die weleens hebben meegedaan met de Strongest Man Run?
Waarschuw beheerder
Ik was aan het oefenen voor 1 uur hardlopen (ongv 10km) en ik kon al 3 kwartier achtereen, zit ik nu thuis met een blessure.... zoooo hard balen. :( Hopelijk kan ik in januari weer beginnen.... Ik wil volgend jaar ook graag m'n eerste wedstrijd doen :D
Waarschuw beheerder
Oh vervelend...Beterschap (F). Zelf ook een tijdje ziek geweest....kon ik zondagavond echt wel merken dat ik een tijdje stil gezeten heb.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op dinsdag 20 november 2012 om 08:14:
Als je puur traint met als doel vet te verbranden, kun je beter wat langzamer lopen met een relatief lage hartslag. Dat doe je ook zo te lezen, dus goed bezig(y)

...Maar ik lees op internet vaak dat interval daar juist ook heel goed voor is (de combinatie nog veel beter)? Van je hartslag af en toe verhogen gaat je metabolisme sneller, dacht ik. Ik weet wel dat toen ik 3x in de week hardliep met 1x daarvan interval ik evenveel at (misschien nog wel meer) en afviel als een gek.
Waarschuw beheerder
En dankjewel! Moet nu twee weken niksen, ben al op anderhalve week, maar als ik zo aan mijn onderbenen voel denk ik dat het wel wat langer gaat duren, daar ben ik in ieder geval bang voor.. :( Ik mis het echt! Ben veel onrustiger omdat ik het idee heb ik dat mijn energie niet kwijt kan. En voel me echt een stuk minder energiek/actief of zo.
Hoop dat ik in januari weer kan gaan...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ZERO_ op vrijdag 7 december 2012 om 12:02:
Maar ik lees op internet vaak dat interval daar juist ook heel goed voor is

Klopt maar is veel zwaarder.

Waarschuw beheerder
Vind dit weer trouwens echt ideaal om een goed stuk te lopen!!! (y)
Waarschuw beheerder
-1
Ben 20 km gelopen vandaag in 35 minuten. was wel kapot maar ben iig lekker op tempo gebleven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jester87 op dinsdag 18 december 2012 om 11:44:
20 km gelopen vandaag in 35 minuten

aha dus jij loopt bijna net zo snel als Bolt, maar dan gewoon een half uurtje langer:lol:
Waarschuw beheerder
Yay eindelijk weer hardlopen! <3 Uiteindelijk 6 weken niks gedaan, dag conditie... Maar 't was weer heerlijk vanochtend om 7 uur, voor ik naar college ging :)
Waarschuw beheerder
Meer mensen die hier last van hun buik krijgen tijdens het lopen door de kou?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op dinsdag 15 januari 2013 om 20:33:
Meer mensen die hier last van hun buik krijgen tijdens het lopen door de kou?

Nee geen last van...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2013 om 12:26:
Nee geen last van...

Jij doet ook niks

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op woensdag 16 januari 2013 om 12:27:
Jij doet ook niks

Nou hardlopen heb ik vorig jaar rond deze tijd heel veel gedaan dus ook in de kou maar nooit last gehad.

Nu ga ik 4 keer per week naar de sportschool dus heb ik weinig last van de kou ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2013 om 12:29:
Nou hardlopen heb ik vorig jaar rond deze tijd heel veel gedaan dus ook in de kou maar nooit last gehad.

Oke.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2013 om 12:29:
Nu ga ik 4 keer per week naar de sportschool dus heb ik weinig last van de kou ;)

Als je maar had genoeg loopt dan heb je buiten ook geen last van de kou hoor :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op woensdag 16 januari 2013 om 12:30:
Oke.

:)

Uitspraak van Landlopert op woensdag 16 januari 2013 om 12:30:
Als je maar had genoeg loopt dan heb je buiten ook geen last van de kou hoor

Dat is ook zo want begon altijd met handschoenen aan maar halverwege waren die niet meer nodig!

Waarschuw beheerder
Vandaag 10 km gelopen van de Vondelparkloop in 57.21
Waarschuw beheerder
Paar leuke dingen op de planning staan. 3 crossen in januari/februari; 15k-wedstrijd; halve marathon in maart; tot de zomer concentreren op de 10k en één of twee keer een 5k om nog wat snelheid mee te pikken; 10 miles begin september; NK 10k in Utrecht eind september, halve marathon van Eindhoven. Heb met m'n trainer een ambitieus wedstrijdprogramma in elkaar gezet t/m oktober.
Doelen: 5k sub 17min, 10k sub 36min, 15k sub 57min, halve marathon rond de 1.20, Ten Miles sub 60min. Met name die 10k en die Ten Miles gaan zwaar worden, maar we gaan er voor. 6 trainingen per week en kijken hoe ver we komen :)

Ben nu 28, afgesproken om op mijn 30e weer een marathon te lopen, niet eerder en dan voor sub 3 uur te gaan (2.50 ofzo).
Waarschuw beheerder
Eerste doel is al bereikt. Afgelopen zaterdag 15k in 55'28 (16.22 km/h) en het ging vrij easy.
Waarschuw beheerder
PR op de 10 gelopen: 35'19. Vervolgens anderhalve week amper kunnen trainen wegens buikgriep, dus de geplande halve marathon die a.s. zondag op het programma stond gaat niet door. Deze week even verder herstellen (misschien wat kleine duurloopjes) en dan vanaf volgende week weer 6x in de week trainen.
Waarschuw beheerder
Hoeveel KM heb je inmiddels alweer gelopen Vlaco??
Waarschuw beheerder
Afgelopen zaterdag een 15k wedstrijd: eindtijd 53'33. Vorm is weer terug, duurde gelukkig niet lang. Train weer 6x per week.
Waarschuw beheerder
Doelstellingen: 5k onder de 17min, 10k onder de 35min, 16.1 km (Ten Miles) onder de 59min, halve marathon 1.17/1.18.
Vanaf mei iedere maand wel een paar wedstrijden.

Hoe gaat ie bij jou Landlopert?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op donderdag 25 april 2013 om 16:21:
Hoe gaat ie bij jou Landlopert?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt een mooi weer hardloper ben. Ik heb tot januari gelopen..maar ik was die pest kou zo zat.
Kreeg last van mijn maag door de koude lucht enzo..en als ik 4 a 5 keer per week loop krijg ik last van mijn schenen.
Ben nu al een tijdje aan het spinnen..ook leuk om te doen,maar het kriebelt wel om weer te gaan lopen. Misschien maar afwisselen met de éne dag lopen en de andere dag fietsen.

Zag dat er al een tijdje niet gereageerd was hier,was even nieuwsgierig hoe het nu ging met jou.
Vind ik altijd wel leuk om te lezen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op donderdag 25 april 2013 om 17:20:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt een mooi weer hardloper ben. Ik heb tot januari gelopen..maar ik was die pest kou zo zat.
Kreeg last van mijn maag door de koude lucht enzo..en als ik 4 a 5 keer per week loop krijg ik last van mijn schenen.
Ben nu al een tijdje aan het spinnen..ook leuk om te doen,maar het kriebelt wel om weer te gaan lopen. Misschien maar afwisselen met de éne dag lopen en de andere dag fietsen.

Zag dat er al een tijdje niet gereageerd was hier,was even nieuwsgierig hoe het nu ging met jou.
Vind ik altijd wel leuk om te lezen.

Shin splints: komt vaker voor bij beginnende lopers, is een overbelastingsblessure. Misschien inderdaad een goed idee om lopen en fietsen af te wisselen.

Vanavond echt een beestachtige training gehad: 5 x 1200m op de weg en op zandpaden (vol met modder). Tempo was gem. 18 km/h tijdens de tempo's met uitschieters richting 19. Stond ook nog behoorlijk veel wind, dus de benen gingen aardig stuk. Trainde met een kerel die onder de 16min op de 5 loopt en de ander loopt 8.55 op de 3, dus was stevig aanpoten voor mij.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
pfff jaar later eindelijk doet me voet weer normaal.. binnenkort weer is lekker de natuur in
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op vrijdag 26 april 2013 om 22:51:
Shin splints: komt vaker voor bij beginnende lopers, is een overbelastingsblessure. Misschien inderdaad een goed idee om lopen en fietsen af te wisselen.

Had ik ook gehad. Iemand zei laatst tegen mij dat je dan ook beter kunt proberen af te wisselen met zachte ondergrond, dat dat ook helpt het te voorkomen.
Wel lastig als je midden in Utrecht woont :/ magoed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ZERO_ op vrijdag 10 mei 2013 om 18:14:
Had ik ook gehad. Iemand zei laatst tegen mij dat je dan ook beter kunt proberen af te wisselen met zachte ondergrond, dat dat ook helpt het te voorkomen.
Wel lastig als je midden in Utrecht woont :/ magoed.

Rust pakken en inderdaad zachte ondergrond (bos/gras) opzoeken. Pijn/irritatie niet negeren, want dan wordt het alleen maar erger. Zorg dat je voldoende rust pakt en niet te snel opbouwt.