Partyflock

Forumonderwerp · 764227
1 volger · 17136x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk sinds 2000 met reason.
Kom maar met je vragen.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 augustus 2006 om 20:33:
Ik Rewire SX en Reason nooit eigenlijk

ik wel, puur voor de beats...heb gewoon téveel files die ik kan gebruiken in Reason...al kan Cubase daar ook een helboel van aan ( REXfiles ijvoorbeeld..(Y)

Maare....ik snap je point van je laatste reactie ff niet...:\

Artiest Sane
Waarschuw beheerder
Ehm, geen idee meer eigenlijk... Ik was t met je eens geloof ik :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 augustus 2006 om 21:48:
Ik was t met je eens geloof ik

Das altijd goed toch...(Y):9

Maar ff ontopic....als je tussen je Hardware-interface en je 14-kanaals mengert een Mastering-Suite gooit, geeft Reason het hardstmogelijke geluid, en alles blijft netjes binnen de perken kwa uitsturing, voor het geval je metertjes zonder in het rooie lopen...:9 uiteraard kan je met diverse ( standaard, en zelf te maken ) patches alle kanten op, maar de standaart instelling doet al wonderen...(Y)
Wat ik ook vaak doe is per device zon mastering-suit-ding gebruiken....komt je dynamiek echt ten goede....:9
Waarschuw beheerder
(Reason 3.0)

Ik heb een probleem met het Export to audiofile

Eerst stond er de optie om m op 192000 hz op te slaan

maar die is ineens weg

Heeft iemand dit ook gehad misschien?

Alvast bedankt

Ltrz Remco
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Remco op maandag 11 september 2006 om 20:03:
Eerst stond er de optie om m op 192000 hz op te slaan

Dit kan je vergeten...je kan m wegschrijven als 192Khz file, maar er is geen player die dit ondersteunt..:/ beter save je als 44.1khz file, dit kan je namelijk wél gewoon afspelen...
Ik neem aan dat je geen ADAT formaat gebruikt voor wegschrijven van je bestandjes...dan is 192khz wel een lueke optie...:o
Waarschuw beheerder
Ik heb wel een Emu 1212m geluidskaart ik weet alleen niet wat die ADAT inhoud, bij reason kan k s/pdif , ADAT , Ethernal of sync als clock source gebruike alleen weet k ni wat t beste is dan
Waarschuw beheerder
google is je beste vriend...;)
Waarschuw beheerder
Jah ok, ADAT en S/PDIF zijn dus digitale aansluitingen.
Maar het gaat mij er om dat ik zo zuiver mogelijk geluid krijg door mijn mixer (pioneer djm 400)

Alleen weet ik niet of ik er dan die audio dock bij aan moet schaffen (of iig nog een apparaat ertussen)

Nu gebruik ik de analoge line outputs direct op mn mixer.
Of, is deze aansluiting altijd nodig en zijn die ADAT en S/PDIF extra aansluitingen? (en alleen voor die audio dock)

Wat kan k 't beste doen? (om event. die 192kHZ te kunne gerbruike)

Artiest {SHOWLIST artist 46995, 27948, 47204}
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraag, sommige kicks die ik voor hardcore vercrack met de 'scream 4 distortion'. Krijg ik in Redrum een goed geluid maar zodra ik hem in men sequencer track zet krijg ik me toch een kut geluid nog erger dan wat ik al gemaakt had.

Ik heb de functie 'Enable Pattern Section' al uit gezet. Please help :(.
Waarschuw beheerder
Moet je je levels een beetje omlaag gooien...een masteringsuite tussen je redrum en je main-mix wil ook wel eens helpen.......
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Remco op woensdag 13 september 2006 om 23:55:
Wat kan k 't beste doen? (om event. die 192kHZ te kunne gerbruike)

Nix, want je hebt er nix aan...ik neem aan dat je met audiodock de uitbreiding van je 1212m bedoeld, dan heb je inene de 1820m..;) kan je nog nix met je 192khz...
Waarschuw beheerder
Ok, maar wat zijn voor mij (met de emu 1212m) dan de mogelijkheden met de ADAT / S/PDIF aansluitingen?

en zal daardoor dan ook de geluidskwaliteit verbeteren?

Waarschuw beheerder
heeft hier iemand ook problemen gehad met media problem waardoor een nr niet meer wil opstarten?
Artiest {SHOWLIST artist 22071, 59448, 114861}
Waarschuw beheerder
vraagje: hoe kun je vst's zoals de cakewalk rapture laden in reason. Misschien een onozele vraag, maar ben pas begonnen met reason, dus van daar.....
Waarschuw beheerder
Hoe krijg ik een subtractor+matrix naar mijn track?Ik kan hem wel 'copy to track' maar als ik dan het rode 'pattern' lichtje uitzet bij de matrix en ik druk op play dan hoor ik hem niet wat bij een redrum wel lukt.

Waarschuw beheerder
Ik vind het jammer dat je die componenten van Reason zoals bijvoorbeeld die equalizer niet in Modplug Tracker kan gebruiken.
Waarschuw beheerder
echt klote, reason 3.0 is (samen met heel mn pc) gesloopt :S:S

wie heeft de link naar reason 3 (zonder dat je cd2 ocester bij het opstarten moet gebruiken, want die heb ik nu maar die pakt hij niet)

Waarschuw beheerder
Wie heeft er tot nu toe echt zon heerlijke rauwe, industrial hardcore kick weten te maken?

Ik heb het idee dat alles wat ik maak eerst leuk klinkt, en dan wil ik zegmaar de basis een beetje harder maken, en dan word het net oorlog...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 september 2006 om 21:33:
Wie heeft er tot nu toe echt zon heerlijke rauwe, industrial hardcore kick weten te maken?

Ik heb het idee dat alles wat ik maak eerst leuk klinkt, en dan wil ik zegmaar de basis een beetje harder maken, en dan word het net oorlog...

Hoe maak je je kicks nu dan?
Samples? Layeren van samples? Malstrom of Subtractor? wat voor FX? Compressor? EQ?

Upload een voorbeeldje van een kick die jij gemaakt hebt waarvan jij denkt dattie t net niet is (RNS file + Mp3 evt)... Kennen we horen wat er mis (of niet) mee is... ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neapolitan Spaghetti Techno op donderdag 28 september 2006 om 16:06:
Hoe krijg ik een subtractor+matrix naar mijn track?Ik kan hem wel 'copy to track' maar als ik dan het rode 'pattern' lichtje uitzet bij de matrix en ik druk op play dan hoor ik hem niet wat bij een redrum wel lukt.

Kan iemand dit misschien uitleggen?

Waarschuw beheerder
Je maakt een pattern in je matrix dan doe je copy pattern to track, dan staat het in je track achter de matrix, dit moet je nu kopieren naar je subtractor, als het goed is werkt het nu gewoon.

Waarschuw beheerder
gebruik die stereo imager!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 september 2006 om 22:45:
Hoe maak je je kicks nu dan?
Samples? Layeren van samples? Malstrom of Subtractor? wat voor FX? Compressor? EQ?

Upload een voorbeeldje van een kick die jij gemaakt hebt waarvan jij denkt dattie t net niet is (RNS file + Mp3 evt)... Kennen we horen wat er mis (of niet) mee is... laatste aanpassing 28 september 2006 22:45

Ik maak men kicks gewoon met de redrum in v2.5 van een van de factory's bestaande geluidjes, die verziek ik vervolgens met de distortion scream 4 en soms nog een reverb erop ofsow. Ik zal ff kijken of ik wat kan uploaden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 september 2006 om 12:20:
dit moet je nu kopieren naar je subtractor,

kijk dat had ik dus ff niet bedacht thanks
Waarschuw beheerder
Hoe moet je bij Cubase vst plugins installere. K ben net begonne en k snap er geen.... van. k heb ze geplaatst in de zelfde map als de andere maar hoe zet ik ze aan??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evan Mila op maandag 2 oktober 2006 om 14:53:
Hoe moet je bij Cubase vst plugins installere. K ben net begonne en k snap er geen.... van. k heb ze geplaatst in de zelfde map als de andere maar hoe zet ik ze aan??

Het gaat hier over Reason (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 oktober 2006 om 13:46:
Ik maak men kicks gewoon met de redrum in v2.5 van een van de factory's bestaande geluidjes, die verziek ik vervolgens met de distortion scream 4 en soms nog een reverb erop ofsow. Ik zal ff kijken of ik wat kan uploaden

Persoonlijk vind ik de kicks uit de SoundBanks ruk... Ik maak ze zelf met de Malstrom of uit samples die ik in de loop der jaren bijelkaar heb gezocht... Maar alleen inladen en distortion erover werkt meestal niet bij mij... Moet ook nog wat geEQed en geCompressed worden en soms nog meerdere samples over elkaar heen (layeren) om een lekkere volle kick te krijgen...
Waarschuw beheerder
donateur
ik layer ook sowieso meerdere samples over elkaar voor de kick en ook altijd EQ en een compressor. Soms doe ik er er ook een hele korte delay op van 1 ms zodat ie wat harder kickt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 oktober 2006 om 19:42:
Persoonlijk vind ik de kicks uit de SoundBanks ruk... Ik maak ze zelf met de Malstrom of uit samples die ik in de loop der jaren bijelkaar heb gezocht... Maar alleen inladen en distortion erover werkt meestal niet bij mij... Moet ook nog wat geEQed en geCompressed worden en soms nog meerdere samples over elkaar heen (layeren) om een lekkere volle kick te krijgen...

Kijk dat zocht ik nou, nooit geweten dat je kicks kon maken met Malstrom, ken je niet ergens een site of een tutorial waar dat duidelijk en in VMBO-Taal word uitgelegd?

Waarschuw beheerder
www.reasonfeaks.com kan je ReFills vandaan halen onder Downloads... er staat een 1001 Malstrom Refill tussen waar dus 1001 Malstrom patches (ECHT WAAR!! TIS GEWOON GEWELDIG MIKE!!) waar ook een paar Kicks tussen zitten (en wat ander leuk spul)... ga daar maar eens mee stoeien ;)
Waarschuw beheerder
Euh de pagina kan niet worden weer gegeven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evan Mila op woensdag 11 oktober 2006 om 11:19:
Euh de pagina kan niet worden weer gegeven

Euhm ja, moet ook www.reasonfreaks.com zijn :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 oktober 2006 om 20:30:
1001 Malstrom patches

vergeet de 1001 subtractor patches niet he;)

Waarschuw beheerder
Of de ReasonFreaks-01 Refill en XPlosive Bass (beide voor NN-XT)... ;)

Waarschuw beheerder
heb ze hier ook allemaal staan :[

:)
Waarschuw beheerder
ik heb de officile reason 3.o 3n hij vertikt het opeens om op te starten. snap er niks van. al paar keer opnieuw geinstaleerd maar niks helpt. ik werk metd e terratec phase 26 usb soundcard. dit is allemaal beginnen sinds ik een keer met de mic inut heb proberen op te nemen. snap er niks van,help. in cubase krijg ik ook geen geluid. als ik de onboard soundcard activeer helpt ook niks, krijg ik reason nog nie open. ik ben ten einde raad.
Waarschuw beheerder
er zaten nog wat dll's ondanks deinstaleren van de drivers en daardoor bleef reason toch naar die kaart zoeken die er niet meer was. onthou die maar voor als jullie ooit soundcards gaan wisselen.
Waarschuw beheerder
Ff een kort vraagje:
Ik werk sinds kort een beetje met Reason... heb daarvoor vooral met FL loops gewerkt..
Nu heb je in FL in de piano roll de Chop optie... is er iets soortgelijks in Reason?
Alvast bedankt(Y)
Waarschuw beheerder
wat doet chop?ken reason wel maar geen fruity.

Artiest R-K
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Furdock op zaterdag 14 oktober 2006 om 20:05:
Nu heb je in FL in de piano roll de Chop optie

wat houd die chop functie precies in dan?
Waarschuw beheerder
Ehm .. je hebt zegmaar een lange noot/toon.. die je dan knipt in kleinere noten (door middel van de chop optie)... waardoor ze snel achter elkaar worden gespeeld..

Pff zoiets uitleggen is lastiger dan ik dachtO:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Furdock op maandag 16 oktober 2006 om 15:07:
Ehm .. je hebt zegmaar een lange noot/toon.. die je dan knipt in kleinere noten (door middel van de chop optie)... waardoor ze snel achter elkaar worden gespeeld..

uhh.. misschien in de NN-XT?
Artiest {SHOWLIST artist 21710, 90551, 99292}
Waarschuw beheerder
Nou, ik heb die functie nog niet gevonden. Ik ben bang dat je die toon gewoon moet intekenen.

Wat je natuurlijk ook kan door is je Synth laten gaten door een matrix bijvoorbeeld. Dan krijg je ook het effect dat jij bedoelt denk ik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Furdock op maandag 16 oktober 2006 om 15:07:

Pff zoiets uitleggen is lastiger dan ik dacht

In Reason is dat iets anders (zoals ik het doe ieder geval)...

Als je bijvoorbeeld 4 noten tekent (of 8 of 16 of een heleboel) op 4/4, die selecteert en dan op de selectie rechtsklikt krijg je een keuzemenuutje... Kies Change Events... Onder Scale Tempo klik je op *2 (dan verandert de waarde in 200% ) en dan Apply klikken, dit halveert de lengte vd noten en de afstand ertussen automatisch... Dit kopieer je en herhaalt t gewoon net zolang tot je genoeg hebt...

Tip :
Als je nou ook nog de Sample Start Automatiseert (oplopend) dan heb je Time Stretch ;)

Dit wat je bedoelt??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 oktober 2006 om 22:00:
Kies Change Events... Onder Scale Tempo klik je op *2 (dan verandert de waarde in 200% ) en dan Apply klikken,

Juiissst(Y) Daar was ik naar op zoek;)
Bedankt!

Die tip ga ik trouwens ook nog eens uitproberen:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Dewon op woensdag 7 september 2005 om 23:40:
wat is een midi ?

een midi is het geheim wat tusen mini en maxi zit
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
heeft hier iemand ook problemen gehad met media problem waardoor een nr niet meer wil opstarten?

dat kan je beter in het grote fruityloops topic vragen :jaja: