Ik Rewire SX en Reason nooit eigenlijk
Ik was t met je eens geloof ik
Eerst stond er de optie om m op 192000 hz op te slaan
Wie heeft er tot nu toe echt zon heerlijke rauwe, industrial hardcore kick weten te maken?
Ik heb het idee dat alles wat ik maak eerst leuk klinkt, en dan wil ik zegmaar de basis een beetje harder maken, en dan word het net oorlog...
Hoe krijg ik een subtractor+matrix naar mijn track?Ik kan hem wel 'copy to track' maar als ik dan het rode 'pattern' lichtje uitzet bij de matrix en ik druk op play dan hoor ik hem niet wat bij een redrum wel lukt.
Kan iemand dit misschien uitleggen?
Hoe maak je je kicks nu dan?
Samples? Layeren van samples? Malstrom of Subtractor? wat voor FX? Compressor? EQ?
Upload een voorbeeldje van een kick die jij gemaakt hebt waarvan jij denkt dattie t net niet is (RNS file + Mp3 evt)... Kennen we horen wat er mis (of niet) mee is... laatste aanpassing 28 september 2006 22:45
Ik maak men kicks gewoon met de redrum in v2.5 van een van de factory's bestaande geluidjes, die verziek ik vervolgens met de distortion scream 4 en soms nog een reverb erop ofsow. Ik zal ff kijken of ik wat kan uploaden
Persoonlijk vind ik de kicks uit de SoundBanks ruk... Ik maak ze zelf met de Malstrom of uit samples die ik in de loop der jaren bijelkaar heb gezocht... Maar alleen inladen en distortion erover werkt meestal niet bij mij... Moet ook nog wat geEQed en geCompressed worden en soms nog meerdere samples over elkaar heen (layeren) om een lekkere volle kick te krijgen...
Ehm .. je hebt zegmaar een lange noot/toon.. die je dan knipt in kleinere noten (door middel van de chop optie)... waardoor ze snel achter elkaar worden gespeeld..
Pff zoiets uitleggen is lastiger dan ik dacht