Partyflock

Forumonderwerp · 764227
1 volger · 16998x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk sinds 2000 met reason.
Kom maar met je vragen.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
ben nu eindelijk de gelukkige eigenaar van 2 19" widescreen lcd's ( Acer AL1916W ).....dit is echt een wereld van verschil vergeleken met mijn oude 15"...omfg....ruim 80 centimeter aan beeld, eindelijk geeeeeen gekut meer met schermen die te klein zijn, vooral met het bewerken van samples voor reason kwam ik dat vaak tegen........:D aanradertje...(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 29 juni 2006 om 21:02:
ruim 80 centimeter aan beeld

correctie....90...:9 ( ff rolmaatje erlangs gehaald...:O)
Waarschuw beheerder
keb Reason geinstaleerd.. nu wil ik m starten.. en dan vraagt ie om de orkester soundbank cd.. ik heb deze gebrand en in me speler gedaan.. maar hij vind m niet ofzo.. wie kan me helpen :cry: (reason 3.0)
Waarschuw beheerder
heb je m volledig geinstalleerd? bij installatie vraagd de setup namelijk al om die cd's ( 3 in totaal, willekeurige volgorde).
Waarschuw beheerder
euh ik denk dat t nog soortvan de installatie is.. maar hij heeft wel al picto op bureaublad.. die open ik dan .. en dan die gebruikersovereenkomst poepje, en dan vraagt die om die cds.. maar hij ziet m niet ..
Waarschuw beheerder
je begint met de install. cd, dan vraagt iezelf verder om de 2 andere en nog een keer de install. cd...hey kan ook op de eenvoudige manier, maar dan moet je van cd je sempels laden en daar zit je niet op te wachten...;)
je kan idd het icoontje drukken, en dan gewoon doen wat reason vraagt, kan dit niet zou ik twijfelen over de echtheid van mijn product...;)
Waarschuw beheerder
echtheid lol..

Uitspraak van D21 op donderdag 29 juni 2006 om 22:35:
ik heb deze gebrand en in me speler gedaan

lijkt dit erop alsof ik er geld voor neer heb gelegd? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dude, je probleem ligt bij het branden dus, de orginele 3 cd's zijn net ff te groot om te fikken, install. via HD is dan nodig...( dont ask me how...:)) verder boeit het niet of ie illegaal/legaal is...je probleem wordt er niet mee opgelost dus...:) volg gewoon de stapjes, werkt het niet, zorg dan voor een niuewe copy van reason...bittorrent wil wel helpen...(Y):flower:
BTW, 2,92 gig in totaal...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 29 juni 2006 om 23:46:
dude, je probleem ligt bij het branden dus, de orginele 3 cd's zijn net ff te groot om te fikken

ik had nix gefikt eerst.. totdat ie om die soundbank cd vroeg.. toen d8 ik .. laat ik die cd 2 eem brandn.. dee ik maar hij zag m nog niet ..
Waarschuw beheerder
BTW, 2,92 gig in totaal...laatste aanpassing 29 juni 2006 23:47

heb ik ;)
Waarschuw beheerder
de orginele 3 cd's zijn net ff te groot om te fikken,

Nee hoor, past allemaal op drie 700 MB cd's (de grote van het totale bestand wil niet altijd wat zeggen)

Maar D21, heb je cd2 ook wel "Orkester" genoemd? En cd3 "Sound Bank"? Dit is namelijk belangrijk...

Inhoud van cd2 "Orkester":
-Autorun.inf
-Orkester.rfl
-Reason30osb.ico
Inhoud van cd3 "Sound Bank":
-Autorun.inf
-Factory Sound Bank.rfl
-Reason30fsb.ico

Bij mij werkte het gewoon.
Waarschuw beheerder
^bij hetfikken gaf ie bij mij ook allemaal foutmeldingen, ik hoorde dus dat de orginele cd's té groot zijn om te fikken....2,9 gig : 700 mb is meer dan 3 cd's....via Imagedrive werkte het wel...:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 30 juni 2006 om 09:35:
^bij hetfikken gaf ie bij mij ook allemaal foutmeldingen, ik hoorde dus dat de orginele cd's té groot zijn om te fikken....2,9 gig : 700 mb is meer dan 3 cd's....via Imagedrive werkte het wel...

In totaal wordt er maar 500-600 MB van de cd gebruikt...

Uitspraak van Gizzle! op vrijdag 30 juni 2006 om 11:09:
http://www.reasonmusic.ru/modules/reason_news/

Ja leuke site, alleen ben ik het Russisch niet echt machtig :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op vrijdag 30 juni 2006 om 11:20:
Ja leuke site, alleen ben ik het Russisch niet echt machtig

Zoek gewoon naar zipfiles ;)
Waarschuw beheerder
Misschien dat dit makkelijker is:

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=ru_en&trurl=http%3A%2F%2Fwww.reasonmusic.ru%2F
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hey vet handig :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op vrijdag 30 juni 2006 om 02:13:
Maar D21, heb je cd2 ook wel "Orkester" genoemd? En cd3 "Sound Bank"? Dit is namelijk belangrijk...

nee ik zal het ff proberen :) was toch een RW.. maakt tog niet uit dat t RW was hea? ;)
Waarschuw beheerder
hij doet t nu wel :) thx Morax!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op vrijdag 30 juni 2006 om 12:02:
hij doet t nu wel thx Morax!

No problem (Y)
Waarschuw beheerder
alleen snap ik nog geen reet van reason :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op vrijdag 30 juni 2006 om 13:03:
alleen snap ik nog geen reet van reason

Tutorial en handleiding doorspitten, zo heb ik het ook geleerd.

Probeer even het Hollanderschap (van het handleiding niet lezen) te laten vallen ;)

READ THE FUCKING MANUAL :p
Waarschuw beheerder
waar kan je die vinden 8)
Waarschuw beheerder
Via je Start Menu gewoon, in Propellerhead/Reason/Documentation/English.

Ik zou met "Getting Started" beginnen, en daarna de Operation Manual (wat wel een dikke pul is) doornemen. Die laatste weet je wat beter wat je met de apparaten kan doen etc.

Succes!
Waarschuw beheerder
donateur
kan je, als je een stukje binnen je nummer wilt invoegen, alle instrumenten in 1 keer opschuiven? Of moet je dit allemaal apart doen? kan het nergens vinden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-1st op vrijdag 14 juli 2006 om 14:12:
kan je, als je een stukje binnen je nummer wilt invoegen, alle instrumenten in 1 keer opschuiven? Of moet je dit allemaal apart doen? kan het nergens vinden

tuurlijk, cut/paste....

Artiest Sane
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-1st op vrijdag 14 juli 2006 om 14:12:
kan je, als je een stukje binnen je nummer wilt invoegen, alle instrumenten in 1 keer opschuiven? Of moet je dit allemaal apart doen? kan het nergens vinden.

*Insert Bars Between Locators* ... Staat onder Edit
Waarschuw beheerder
uiteraard leiden meerdere wegen naar een goede oplossing...(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
ok tnx.. ga het proberen (y)
Artiest {SHOWLIST artist 31027, 16404, 58027}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juli 2006 om 20:39:
*Insert Bars Between Locators* ... Staat onder Edit

moet je je locators (l,r) wel op de goeie plek zetten :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Q-bix aka Bushdoctor op zaterdag 15 juli 2006 om 11:06:
moet je je locators (l,r) wel op de goeie plek zetten

Zoals Johan Cruijff het zegt:

Das logies... :D

Artiest {SHOWLIST artist 46110, 21129}
Waarschuw beheerder
hoe werkt de rewire met cubase... ik snap er echt geen hol van hoe ik dat nou voor elkaar moet krijgen :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 28 juli 2006 om 00:41:
hoe werkt de rewire met cubase... ik snap er echt geen hol van hoe ik dat nou voor elkaar moet krijgen

Open Cubase SX3...open een project of begin een nieuwe....als je Reason 3.0 of zoiets als FL wil rewiren klik je DEVICES en daar staat (staan) ze...:D je klikt erop, en een venstertje opent, waar je vervolgens de master of alle losse kanalen kan activeren...(Y)
In je sequencer wordt automatisch een spoor aangemaakt voor de desbetreffende rewire!
Vervolgens open je Reason, die overigens SLAVE is...en trek tekeer...:9

:flower:

Waarschuw beheerder
tnx man:D

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Mijn Cubase vertraagt ontzetten als deze samen met reason draait op mijn laptop. Je drukt bijv. op record en hij begint pas een seconde later te lopen en het geluid is vertraagd. Zou het helpen als ik een betere geluids kaart in mijn laptop doe?
Waarschuw beheerder
Ik zou eerst ff kijken welke driver Cubase gebruikt voor je geluidskaart en kijken of er alternatieven in dat lijstje staan. Als er andere beschikbaar zijn, probeer die dan eerst, dat kan al een hele hoop schelen in latency. En anders misschien inderdaad eens een ander kaartje zoeken als deze sowieso bagger is :)
Waarschuw beheerder
EMU kaartjes zijn betaalbaar en hebben goede kwalitatief klinkende DSP prosessors....(Y) ook voor leptob:yes:

Waarschuw beheerder
Ik zou eerst ff kijken welke driver Cubase gebruikt voor je geluidskaart

Call me a noob, maar hoe doe je dat?

Waarschuw beheerder
Options->Device(properties?)-> VST Audiobay... Daar moet zoiets staan als : "merk geluidkaart" ASIO ... en niet DX of zo
Waarschuw beheerder
hey!

ik zit met een probleempje. als ik beat maak, klinkt deze fet. als ik het later wil overzetten van een reason 3.0 naar een wav-file wordt de beat (kick) hoe moet je dat zeggen? uit elkaar getrokken ofzo? de kick klinkt niet echt vloeiend. weet jij wat het probleem hiervan is? wat kan ik hier tehen doen?

groetjes michel

Waarschuw beheerder
Kan je de wav hier plaatsen met yousendit of iets dergelijks, want ik begrijp niet wat je bedoelt...

maar het zou zo moeten werken:
-Markers plaatsen (L en R)
-File, Export loop as Audiofile
-Exporteren als 16bit 44100Hz
-Reason schroeft bij exporteren het geluidsnivo met 3dB naar beneden, dus even in een Audiobewerk programmaatje het nivo weer naar -0.3 brengen of zo...

Succes :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 augustus 2006 om 13:54:
Reason schroeft bij exporteren het geluidsnivo met 3dB naar beneden, dus even in een Audiobewerk programmaatje het nivo weer naar -0.3 brengen of zo...

Als je m rewired naar cubase gaat het geluid inene met een zooi db's omhoog....(Y) dan een kwestie van bouncen en je audio track is in Cubase kwaliteit...:O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 1 augustus 2006 om 19:39:
Als je m rewired naar cubase gaat het geluid inene met een zooi db's omhoog.... dan een kwestie van bouncen en je audio track is in Cubase kwaliteit...

Is ook een manier... Maar waarom doe je (of zou je) dat doen dan? De kwaliteit bij exporteren vanuit Reason blijft zoals ie is, alleen -3dB...
Waarschuw beheerder
:nee: geluid is echt harder...:yes: véél harder....ik exporteer namelijk niets uit Reason, ik bounce het rewire kanaal in Cubase, en dat is toevallig Reason...:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 1 augustus 2006 om 20:23:
geluid is echt harder... véél harder....

...Maar de kwaliteit blijft t zelfde...
Waarschuw beheerder
Dat misschien wel, maar het ging om een niveau verschil van 3db...:s dát heeft weinig tot niks met de kwaliteit te maken...:O