Partyflock

Forumonderwerp · 764227
1 volger · 17217x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk sinds 2000 met reason.
Kom maar met je vragen.
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje hoe je timestretching kan toepassen!!

kheb met de vocoder een sampler en een malstrom een aparte stem gemaakt, maar ik wil een timestretchen...

weet er iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, zonder dat de pitch omhoog of omlaag gaat?

bedankt alvast

Artiest Sane
Waarschuw beheerder
Uitspraak van de JVR // Symbiotic op vrijdag 17 november 2006 om 17:13:
Ik heb een vraagje hoe je timestretching kan toepassen!!

kheb met de vocoder een sampler en een malstrom een aparte stem gemaakt, maar ik wil een timestretchen...

weet er iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, zonder dat de pitch omhoog of omlaag gaat?

bedankt alvast

Time Stretch doet Reason niet aan maar ik heb wel een soort van Time Stretch ontdekt...

Als je bijvoorbeeld 4 noten tekent (of 8 of 16 of een heleboel) op 4/4, die selecteert en dan op de selectie rechtsklikt krijg je een keuzemenuutje... Kies Change Events... Onder Scale Tempo klik je op *2 (dan verandert de waarde in 200% ) en dan Apply klikken, dit halveert de lengte vd noten en de afstand ertussen automatisch... Dit kopieer je en herhaalt t gewoon net zolang tot je genoeg hebt...

Als je nou de Sample Start Automatiseert (oplopend) dan heb je Time Stretch, maar de Time Stretch in Cubase SX3 vinnik toch beter klinken ;)

Waarschuw beheerder
Goedemorgen's mensen ik heb effe een vraag ik heb net reason 3 geinstalleerd , en werkt zover met opstarten .
Maar mee als ie opstart vraagt ie ook naar CD 2 Orkester sound bank nu stop ik net cd 2 erin maar pakt ie hem niet ...! Ik heb deze versie gedownload met 2 serial keys erbij zou miss iemand mijn hiermee kunnen helpen ?

Artiest Frank James
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 januari 2007 om 20:16:
CD 2 Orkester sound bank nu stop ik net cd 2 erin maar pakt ie hem niet ...!

Ik heb hier ook ff mee zitte kutte. Je moet als je die orkester cd gaat brande, de cd ook de naam orkester geven. of iets in de richting :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 januari 2007 om 21:11:
Ik heb hier ook ff mee zitte kutte. Je moet als je die orkester cd gaat brande, de cd ook de naam orkester geven. of iets in de richting

Ok dan , beetje stom maar goed we gaan het effe proberen !
Maar moet je ook niet die serial keys in de setup van die cd plaatsen ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gewoon isos downloaden en mounten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 november 2006 om 12:00:
Uitspraak van Lightseeker op woensdag 7 september 2005 om 23:40:
wat is een midi ?

een midi is het geheim wat tusen mini en maxi zit

LOL

MIDI staat voor Musical Intrument Digital Interface. Door middel van MIDI communiceerden synths, drummachines, sequencers e.d. met elkaar (die werden verbonden met een MIDI-kabel dus). Tegenwoordig worden synths met de PC verbonden d.m.v een USB kabel maar daar gaat dus gewoon MIDI informatie doorheen.

Omdat hardware sequencers van verschillende fabrikanten elkaars songs niet konden lezen (omdat elke fabrikant z'n eigen formaat hanteerde) is er een universeel formaat bedacht: de Standard MIDI File. Deze hebben de extensie .mid en worden daarom vaak "midi's" genoemd maar dat is natuurlijk onzin. Midi is een protocol.

Veel software sequencers zijn nog steeds op het MIDI systeem gebaseerd en gebruiken ook MIDI commando's om je soft synths te besturen ( control changes, channel changes, NRP's etc.) dus het is altijd handig om wat meer van MIDI te weten. :-)
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet niet of de vraag al is geweest
topic is 6 pagina's groot:p

maar voorheen had je in die tracker programma's (fast tracker, madtrackes e.d.) dat je het toetsenbord kon gebruiken om te noten te bespelen.
dit was zeer handig om n melodie te spelen en later aan te passen met de ruimtes er tussen enzo.

Hoe doe ik dit in reason zonder zoon MIDI geval?

Want met je muis in die "pianoroll" te klikken vind k maar helemaal niks en is tijd rovend :\

en waar vind k refills? want op de site van propellerhead moet je m eerst registreren, maar dat gaat niet 8) :x
whehe

Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Marcel-o B) op maandag 8 januari 2007 om 18:27:
ik weet niet of de vraag al is geweest
topic is 6 pagina's groot:p

maar voorheen had je in die tracker programma's (fast tracker, madtrackes e.d.) dat je het toetsenbord kon gebruiken om te noten te bespelen.
dit was zeer handig om n melodie te spelen en later aan te passen met de ruimtes er tussen enzo.

Hoe doe ik dit in reason zonder zoon MIDI geval?

Want met je muis in die "pianoroll" te klikken vind k maar helemaal niks en is tijd rovend :\

en waar vind k refills? want op de site van propellerhead moet je m eerst registreren, maar dat gaat niet 8) :x
whehe

Zover ik weet is dat niet mogelijk met Pianorolls. OF je moet een midi kayboardje aanschaffen (je hebt al een simpele voor nog geen 100 euro) OF je moet over stappen op tracker-sofware ;) Ik kan het mis hebben though..

Artiest R-K
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcel-o B) op maandag 8 januari 2007 om 18:27:
Want met je muis in die "pianoroll" te klikken vind k maar helemaal niks en is tijd rovend

wat makkelijker is is een matrix aan je nn-19 of andere synth te hangen en daarmee je noten intekenen, vind ik beter
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 januari 2007 om 11:16:
wat makkelijker is is een matrix aan je nn-19 of andere synth te hangen en daarmee je noten intekenen, vind ik beter

ja maar dan kan je geen accoorden maken

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 januari 2007 om 11:01:
OF je moet een midi kayboardje aanschaffen (je hebt al een simpele voor nog geen 100 euro)

ah dat heb k er nog wel voor over :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcel-o B) op dinsdag 9 januari 2007 om 11:28:
ja maar dan kan je geen accoorden maken

nee maar dat gaat sowieso moeilijk met je toetsenbord ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 januari 2007 om 20:16:
Goedemorgen's mensen ik heb effe een vraag ik heb net reason 3 geinstalleerd , en werkt zover met opstarten .
Maar mee als ie opstart vraagt ie ook naar CD 2 Orkester sound bank nu stop ik net cd 2 erin maar pakt ie hem niet ...! Ik heb deze versie gedownload met 2 serial keys erbij zou miss iemand mijn hiermee kunnen helpen ?

gewoon de goede versie hebben,

zoals s.a.r.s. al zei: je kan idd beter iso's downloaden en mounten, doen ze het altijd:P
Waarschuw beheerder
donateur
had ik eerst ook.
3 iso's
3cd's dr van gemaakt.
en bij install liep ie elke keer vast bij cd3, zo vast dat k de stekker dr uit moest trekken :S

cd3 wat minder snel laten branden (Y)
en hij deed t B)
Waarschuw beheerder
Hmm na installatie van een router wil het programma ook niet meer opstarten, vraagt bij mij ook om de orcester soundbank cd, die ik dus niet meer heb :s Er zijn voor zover ik weet ook geen samples verplaatst of wat dan ook. Hoe is dit mogelijk??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 14:01:
(Demo Reason 4: Thor Synth)

Bruut ding! :D

Waarschuw beheerder
Iemand een idee wanneer die uit komt?

Waarschuw beheerder
daar kan ik het niet vinden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van El más enfermo op vrijdag 19 januari 2007 om 14:22:
Bruut ding!

Ziet er wel bruut uit. Veel knopjes = veel controle, maar om te zeggen dat het een bruut ding is vind ik de geluidskwaliteit van dat youtube filmpje nie echt ideaal. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 14:43:
daar kan ik het niet vinden

Dan is het vast nog niet bekend ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 14:47:
maar om te zeggen dat het een bruut ding is vind ik de geluidskwaliteit van dat youtube filmpje nie echt ideaal. :)

:lol: You've got a point (Y)

Maar dat vind ik eerlijk gezegd zobijzo van Reason, ben sinds 3 week overgestapt op SX3 en moet zeggen dat is wel een wereld van verschil...

Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 12 januari 2007 om 13:34:
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/index.html

dit ga ik eens ff bekijken,

heb reason 3 en ableton 6.0 live
maar ga het eerst met reason proberen!

tnx voor de link(Y)
Waarschuw beheerder
Ik heb eens een mixje in elkaar gezet van eigen producties en remixes en als torrent ter download gezet. Alles gedaan in Reason.... Enjoy!

Matt Pincer Only 001
2 hours of tracks and remixes by Matt Pincer in one big mix!
Date : 16-01-2007

http://www.megaupload.com/nl/?d=K8R7DKXE

http://www.mininova.org/tor/559631

1. Cafe Del Mar Intro
2. Cafe Del Mar (Original by Energy 52)
3. True Devotion
4. Mastermind (Original by DJ Wout)
5. Drop It (Original by Scoop)
6. Binary 2005 (Original by Binary Finary)
7. No Way Out (Original by Neil-S)
8. Wave Of Emotion
9. Creatures In The Moonlight
10. Paradise Now (Original by DJ Eco)
11. Rebirth
12. Can You Dig It (Original by JamX & De Leon)
13. Fantatic Voyage
14. Relax
15. Sea Of Dreams
16. Summer Of 99
17. Karatetra
18. Castles In The Sky (Original by Ian van Dahl)
19. Red Sun Intro
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ben nog niet zo lang aan het klooien met reason
Dus deze vragen zullen niet echt moeilijk zijn..

1. Hoe trek je een bepaalde sample zover mogelijk /volledig uit elkaar?..

2. Hoe kan je ervoor zorgen dat de Gehele sample zichzelf niet elke keer herhaald
Dus bijvoorbeeld:

Everbody dance now..
Dan E E E E Everybody bijv.. Dat is de bedoeling..

Waarschuw beheerder
sample inladen in NN19, matrix eraan hangen.. release van je amp envelope naar beneden. Als je dan op elke toon een streepje intekend hoor je als het goed is alleen E E E E zeg maar..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 17 januari 2007 om 13:08:
Hmm na installatie van een router wil het programma ook niet meer opstarten, vraagt bij mij ook om de orcester soundbank cd, die ik dus niet meer heb Er zijn voor zover ik weet ook geen samples verplaatst of wat dan ook. Hoe is dit mogelijk??

Heb gelukkig van iemand cd's kunnen lenen. Hij doet het dus weer. Bleef eerst weer op cd 3 hangen maar die heb ik hernoemd naar Sound Bank. Toen ging het als een tierelier. BETERS!

Nog bedankt voor jullie hulp ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 10:00:
sample inladen in NN19, matrix eraan hangen.. release van je amp envelope naar beneden. Als je dan op elke toon een streepje intekend hoor je als het goed is alleen E E E E zeg maar..

Thnx, was wel erg simpel bij de weg
Kan dit ook nog op meerdere manieren of is dit de enige manier om dit effect te krijgen ?

Dan nog eentje..

Uitspraak van Ri-verze op zaterdag 3 februari 2007 om 00:25:
1. Hoe trek je een bepaalde sample zover mogelijk /volledig uit elkaar?..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ri-verze op zaterdag 3 februari 2007 om 00:25:
Hoe trek je een bepaalde sample zover mogelijk /volledig uit elkaar

wat bedoel je precies?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 februari 2007 om 20:29:
wat bedoel je precies?

Ja is moeilijk uit te leggen

Een bepaalde vocal waar de pitch steeds lager gaat en langer doorloopt..

Ik vind moeilijk te beschrijven..
Je hoort t wel vaak in Hardstyle-achtige nummers voorkomen..

Ik kan niet zo 1 2 3 een nummer voor me halen waar dit in voorkomt

hoop dat je hier wat aan hebt :/
laatste aanpassing
Artiest XoNaR
Waarschuw beheerder
Je bedoelt time-stretching.

Dit kun je doen door een (vocal)sample te laden in je NN-19 sampler.
Zet Polyphony op 1 en knal de Release van de amp envelope omhoog.

Vervolgens trigger je deze sample in de sequencer zo kort mogelijk achter elkaar gedurende een bepaalde lengte bars.
Het zo kort mogelijk achter elkaar krijgen van de note triggers kun je het makkelijkst doen met Change Events/Scale Tempo in de sequencer. Zet je note triggers tussen Loop markers.

Speel de sequence af en draai langzaam de Sample Start parameter van de NN-19 omhoog. Voila :)

Kom je er nog niet uit, ik ben bijna klaar met het installeren van m'n nieuwe systeem en alle software en zal dan wel wat screenshots posten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van XoNaR op woensdag 7 februari 2007 om 21:14:
Je bedoelt time-stretching.

Dit kun je doen door een (vocal)sample te laden in je NN-19 sampler.
Zet Polyphony op 1 en knal de Release van de amp envelope omhoog.

Vervolgens trigger je deze sample in de sequencer zo kort mogelijk achter elkaar gedurende een bepaalde lengte bars.
Het zo kort mogelijk achter elkaar krijgen van de note triggers kun je het makkelijkst doen met Change Events/Scale Tempo in de sequencer. Zet je note triggers tussen Loop markers.

Speel de sequence af en draai langzaam de Sample Start parameter van de NN-19 omhoog. Voila

Kom je er nog niet uit, ik ben bijna klaar met het installeren van m'n nieuwe systeem en alle software en zal dan wel wat screenshots posten.

Hoeft niet
ben er helemaal uitgekomen
Thnx (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ri-verze op woensdag 7 februari 2007 om 20:11:
Thnx, was wel erg simpel bij de weg
Kan dit ook nog op meerdere manieren of is dit de enige manier om dit effect te krijgen ?

je kan ook een stuk samplen uit die vocal, dus dat je een sample overhoud met alleen E E E etc
Waarschuw beheerder
Heb een heel vaag probleem:

Als ik bv een High Hat pattern maak met mn redrum en ik schrijf em naar mn track dan veranderd hij(een tel eerder) zodra hij erin staat. Het lijkt ook wel alsof de L en de R bar niet meer perfect op hun plaats staan ofzo....je ziet ook, als je tussen L en R die pattern blokjes zet, dat ze niet mooi overlopen naar eerder geplaatse patterns.(Je ziet een zwart/donker lijntje er tussen dat er nog ruimte tussen zit zeg maar). Heb er ineens last van, nog nooit eerder gehad en halverwege het maken van de track gebeurt het dus ineens.
CPU is nog goed...
Denk dus dat ik iets heb aangezet/uitgezet/veranderd zonder het te weten. Iemand een idee?

Waarschuw beheerder
misschien komt het door de snap to grid, daarmee zet je igg wel de L en R goed.
Waarschuw beheerder
Kan je misschien uitleggen wat je hier mee bedoelt/waar ik dat kan aanpassen. Heb nu trouwens heel erg ingezoomd in de sequencer en ook al staan L en R goed, nog steeds veranderd de patten(loopt niet meer in de maat)
Artiest {SHOWLIST artist 62250, 37391}
Waarschuw beheerder
Ff op het magneetje rechtsbovenin je sequencer window klikken.. Denk dat t daarmee te maken heeft
Waarschuw beheerder
hoe kan ik in de matrix de noten als het ware dikker maken zodat je niet steeds bij elke noot een plingeltje krijgt maar een wat langer aanhoudend geluid?

Waarschuw beheerder
Shift ingedrukt houden en dan op de velocity klikken in de Matrix... of de Release van je sample omhoog gooien...
Waarschuw beheerder
Wie heeft er zin om samen met mij een lekker trance plaatje in elkaar te zetten?... Voorbeelden van mijn eigen tracks:
http://hyves.mattpincer.com

Mijn sterke punten: goeie sounds, het vet laten klinken van een track.
Mijn zwakke punten: verzinnen van een goeie melodie & percussie.

Dus als iemand nog een unfinished track heeft liggen ofzo, laten we hem afmaken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gewoon Handig op zaterdag 24 februari 2007 om 16:48:
Wie heeft er zin om samen met mij een lekker trance plaatje in elkaar te zetten?... Voorbeelden van mijn eigen tracks:
http://hyves.mattpincer.com

Mijn sterke punten: goeie sounds, het vet laten klinken van een track.
Mijn zwakke punten: verzinnen van een goeie melodie & percussie.

Dus als iemand nog een unfinished track heeft liggen ofzo, laten we hem afmaken!

Tracks klinken opzich niet verkeerd en helder. Nu nog een catchy deuntje ;) Miss dat je mijn cheesy shit wat vindt :P

http://www.myspace.com/jjesound
Waarschuw beheerder
Cheese is my middle name!.... ;)

Vandaag had ik zin om een klassieker te remixen dus heb ik Vincent de Moor met Flowtation genomen en daar mijn eigen versie van gemaakt. Hopelijk vinden jullie het wat:

http://www.filefactory.com/file/ca65af/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 februari 2007 om 18:10:
Tracks klinken opzich niet verkeerd en helder. Nu nog een catchy deuntje ;) Miss dat je mijn cheesy shit wat vindt :P

http://www.myspace.com/jjesound

Klinkt best wel goed!... Ik hou wel van zulke melodieuze muziek!.... (Anderen noemen het cheese, ik noem het gewoon lekkere muziek)....
Waarschuw beheerder
Iemand misschien nog een site waar ik nieuwe geluidjes mee kan inladen? hehe ben pas net bezig snap er nog niet veul van..