Ik heb een vraagje hoe je timestretching kan toepassen!!
kheb met de vocoder een sampler en een malstrom een aparte stem gemaakt, maar ik wil een timestretchen...
weet er iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, zonder dat de pitch omhoog of omlaag gaat?
bedankt alvast
Ik heb hier ook ff mee zitte kutte. Je moet als je die orkester cd gaat brande, de cd ook de naam orkester geven. of iets in de richting
Uitspraak van Lightseeker op woensdag 7 september 2005 om 23:40:
wat is een midi ?
een midi is het geheim wat tusen mini en maxi zit
ik weet niet of de vraag al is geweest
topic is 6 pagina's groot
maar voorheen had je in die tracker programma's (fast tracker, madtrackes e.d.) dat je het toetsenbord kon gebruiken om te noten te bespelen.
dit was zeer handig om n melodie te spelen en later aan te passen met de ruimtes er tussen enzo.
Hoe doe ik dit in reason zonder zoon MIDI geval?
Want met je muis in die "pianoroll" te klikken vind k maar helemaal niks en is tijd rovend
en waar vind k refills? want op de site van propellerhead moet je m eerst registreren, maar dat gaat niet![]()
whehe
wat makkelijker is is een matrix aan je nn-19 of andere synth te hangen en daarmee je noten intekenen, vind ik beter
OF je moet een midi kayboardje aanschaffen (je hebt al een simpele voor nog geen 100 euro)
Goedemorgen's mensen ik heb effe een vraag ik heb net reason 3 geinstalleerd , en werkt zover met opstarten .
Maar mee als ie opstart vraagt ie ook naar CD 2 Orkester sound bank nu stop ik net cd 2 erin maar pakt ie hem niet ...! Ik heb deze versie gedownload met 2 serial keys erbij zou miss iemand mijn hiermee kunnen helpen ?
Bruut ding!
maar om te zeggen dat het een bruut ding is vind ik de geluidskwaliteit van dat youtube filmpje nie echt ideaal.
Thor Synth
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/index.html
Hmm na installatie van een router wil het programma ook niet meer opstarten, vraagt bij mij ook om de orcester soundbank cd, die ik dus niet meer heb Er zijn voor zover ik weet ook geen samples verplaatst of wat dan ook. Hoe is dit mogelijk??
sample inladen in NN19, matrix eraan hangen.. release van je amp envelope naar beneden. Als je dan op elke toon een streepje intekend hoor je als het goed is alleen E E E E zeg maar..
1. Hoe trek je een bepaalde sample zover mogelijk /volledig uit elkaar?..
wat bedoel je precies?
Je bedoelt time-stretching.
Dit kun je doen door een (vocal)sample te laden in je NN-19 sampler.
Zet Polyphony op 1 en knal de Release van de amp envelope omhoog.
Vervolgens trigger je deze sample in de sequencer zo kort mogelijk achter elkaar gedurende een bepaalde lengte bars.
Het zo kort mogelijk achter elkaar krijgen van de note triggers kun je het makkelijkst doen met Change Events/Scale Tempo in de sequencer. Zet je note triggers tussen Loop markers.
Speel de sequence af en draai langzaam de Sample Start parameter van de NN-19 omhoog. Voila
Kom je er nog niet uit, ik ben bijna klaar met het installeren van m'n nieuwe systeem en alle software en zal dan wel wat screenshots posten.
Wie heeft er zin om samen met mij een lekker trance plaatje in elkaar te zetten?... Voorbeelden van mijn eigen tracks:
http://hyves.mattpincer.com
Mijn sterke punten: goeie sounds, het vet laten klinken van een track.
Mijn zwakke punten: verzinnen van een goeie melodie & percussie.
Dus als iemand nog een unfinished track heeft liggen ofzo, laten we hem afmaken!
Tracks klinken opzich niet verkeerd en helder. Nu nog een catchy deuntjeMiss dat je mijn cheesy shit wat vindt
http://www.myspace.com/jjesound