Partyflock

Forumonderwerp · 759565
Waarschuw beheerder
rot euro's heb liever weer de ouwe guldens en de dubbies wat jullie ??

Waarschuw beheerder
:jaja: vind ik ook..
al vind ik t wel makkelijker in t buitenland :D

de 1 euro moet gewoon niet 2.20 zijn.. maar gewoon 1 euro o:)

:vaag:
Werkzaam bij Tryfecta Events
Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens, of in ieder geval die prijzen weer zoals ze waren, word het een stuk beter van!
Waarschuw beheerder
of in ieder geval die prijzen weer zoals ze waren, word het een stuk beter van!

(Y) :D

Waarschuw beheerder
donateur
:x

Waarschuw beheerder
tjah..zal de nederlandse economie erg goed doen!...:no: :nee:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vind ik ook!!

Dus stem op Geert Wilders!! :jaja:

Waarschuw beheerder
Dus stem op Geert Wilders!!

Die stelling van hem is zo goed als niet haalbaar :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Dus stem op Geert Wilders!!

:x
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Vergeet de gulden mensen,

die krijgen we nooit meer terug

GET OVER IT

Waarschuw beheerder
De euro is prima :yes:

het wordt de sterkste munt van de wereld ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wilders staat voor herinvoering van de euro (Y)..

En hij heeft wel meer goede plannen;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik mis het wel.

[img width=499 height=229 cacheid=0000000c00010611f8281bbe1a00a36202]http://img78.exs.cx/img78/3776/geldx0gb.gif[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
De gulden mag van mij ook wel wegblijven

Waarschuw beheerder
Hoeft van mij ook niet eens:no: ben er nu wel zo'n beetje aan gewend.

Waarschuw beheerder
snap echt niet wat mensen zo tegen de euro hebben...dat alles duurder is geworden, heeft echt niet alleen met de euro te maken!!..

Waarschuw beheerder
Ja ik ook.
Alleen die van 250 en 1000 gulden had ik zo weinig O:)

Waarschuw beheerder
de knaken moeten terug ja
en als ze dan meteen iedereen een vuurtorentje geven is het helemaal mooi :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
We4dden dat ze met de euro, zulke bedragen niet durven te vragen??

Ze gaan echt niet voor een discotheek feestje van bijvoorbeeld 15 euro, ff 34 gulden vragen hoor. Zoiest kun je gewoon niet maken.
Alleen de euro is gewoon mislijdent!
Waarschuw beheerder
Tja wat heb je er aan als de gulden terug komt helemaal niks want de prijzen blijven het zelfde je betaald dan nog steeds evenveel of meer door de afrondingt ;)
Waarschuw beheerder
pim fortuyn had de beste ideen maar geert wilders probeert hem na te doen maar haalt het lang niet bij pimmetje

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Mwa, ja ok, pim had beter ideeén, maar wel goed dat toch weer iemand hetzelfde idee deelt.
Waarschuw beheerder
Ik zie graag veel dingen van vroeger terug. :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ook, ik ben e3n conservatieveling :p
Waarschuw beheerder
plus iedereen vergeet de inflatie...denk dat de euro nu heus wel gelijk staat aan 2 gulden....

Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen denkt dat door de euro alles duurder is geworden. Dat is helemaal niet waar. Er is inderdaad misbruik gemaakt met de komst van de euro. Maar ook met de gulden zag je dat elk jaar alles duurder werd in cafe's, restaurants, winkels etc. Alleen met de gulden was het een kwestie van tijd geweest.

Nu de euro er toch al is, heb je er alleen maar minder last mee in het buitenland. :)
Waarschuw beheerder
Ja cker!! echt heel graag!! Krijg je een doodschrik wat alles kost weer omgekeerd in guldens!!

Waarschuw beheerder
donateur
Gulden terug = mininmaal 30% hogere prijzen (de gulden zal NOOIT meer een sterke munt worden)

plus natuurlijk weer geldwisselkosten gaan betalen, handelsproblemen met andere EU-landen, hogere inflatie, hogere jaarlijkse prijsstijgingen, bevriezen van salarissen, etc etc

ik vermoed dat dat de redenen zijn dat ie echt nooit meer terugkomt... jammer, maar t is niet anders

(rare jongens, die voorstanders :P )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
denk niet dat het ooit nog gebeurt.
Waarschuw beheerder
De Euro had gewoon nooit moeten komen.

Mochten de burgers erover stemmen?

NEE, de Euro werd gewoon ingevoerd.

Klootzakken.

Waarschuw beheerder
donateur
de euro nu heus wel gelijk staat aan 2 gulden....

vergeet t maar... als we nu de gulden zouden herinvoeren zou een gulden nog maar 30 eurocent waard zijn

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hoezo dat dan, een gulden is toch gewoon een gulden zoals die ooit was??? 45 euro cent dus..

En ik geloof ook niet, dat als de gulden word alles nóg duurder word, want dat kunnen ze gewoon niet maken, en dat weten winkeliers enzo zelf ook wel...

Iedereen denkt dat door de euro alles duurder is geworden. Dat is helemaal niet waar. Er is inderdaad misbruik gemaakt met de komst van de euro. Maar ook met de gulden zag je dat elk jaar alles duurder werd in cafe's, restaurants, winkels etc. Alleen met de gulden was het een kwestie van tijd geweest.

Ja daaaaaaaaggggggggggg!!!!!!!!
Het is allemaal niet een beetje verhoogd, maar het is echt gewoon allemaal dubbel zoveel geworden onderhand.
Ik durf te wedden dat bv kaartjes voor een feest, nu echt geen 100 gulden zouden kosten hoor als de gulden er niet was. Ten eerste ging dan niemand, en ten 2e, durven ze zoiets (terecht) gewoon waarschijnlijk niet eens te vragen.
Op het einde van het guldentijdperk, waren de prijzen bij lange na niet zo hoog als dat ze nu zijn.
Het is allemaal precies hetzelfde gebleven qua prijs als nu, alleen dan met € tekentje ervoor, alleen dan x 2.20 :/
Waarschuw beheerder
we zijn genaait met die f*cking euro

Waarschuw beheerder
donateur
Hoezo dat dan, een gulden is toch gewoon een gulden zoals die ooit was??? 45 euro cent dus..

De gulden die we zouden terugkrijgen is in feite een NIEUWE gulden en niet de munt waar de Euro mede op gebaseerd is.

Als NL uit de Euro stapt zal deze "nieuwe gulden" zeker geen sterke munt zijn en zal hooguit kunnen beginnen op 30 eurocent en waarschijnlijk in een jaartje of 5 terugzakken naar 20 (net zo'n soort terugval als we met de dollar hebben). Je hebt in zo'n situatie echt niet voor het kiezen hoeveel je zelf vindt dat je nieuwe gulden waard mag zijn hoor ;)

En dan komen hier opeens Spanjaarden en Italianen de rijke toerist uithangen whahaha

Waarschuw beheerder
donateur
Het is allemaal precies hetzelfde gebleven qua prijs als nu, alleen dan met € tekentje ervoor, alleen dan x 2.20

Dus een brood is nu ruim 2 keer zo duur als 3 jaar geleden? Geloof je t zelf? :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik wil ook me oude vertrouwde gulden terug:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
ja maar lieverd, die krijg je tóch niet... zelfs al zouden we een gulden terugkrijgen dan kan dat niet dezelfde als vroeger zijn

dat wordt dan een hele nieuwe gulden die waarsch nog zwakker zal zijn dan de dollar, daar schiet je niks mee op :no:
Waarschuw beheerder
donateur
:(

kanje weer niet slapen darkie:bah:
Waarschuw beheerder
Het is nu niet terug te draaien nee :(

Nogmaals: Die Euro had er nooit mogen wezen :[

Mochten we democratisch erover stemmen, was ie nooit gekomen denk ik O:)

En moeten we wel zo blij zijn dat die Euro meer waard is dan de Dollar? Komt de Export naar de VS niet ten goede.

Maarja, omgekeerd zijn Amerikaanse producten weer goedkoper voor ons (?) En is het voor Europese toeristen een goedkoper land (?)

:X

Waarschuw beheerder
donateur
En moeten we wel zo blij zijn dat die Euro meer waard is dan de Dollar? Komt de Export naar de VS niet ten goede.

Dat is nou niet bepaald *onze* schuld... dat heeft meneer Bush allemaal zo geregeld :S

En is het voor Europese toeristen een goedkoper land (?)

Dat is af en toe idd echt achterlijk... als ik in de VS ben geweest kom ik tegenwoordig met ruim 1½ keer zoveel dingen thuis als 3 jaar geleden voor hetzelfde geld (kleren, boeken, CD's...)

ik voel me daar nu gewoon echt een "rijke Europeaan" :P

kanje weer niet slapen darkie

k ben ff met mn nieuwe fotocamera aan t spelen dus ik heb nog helemaal geen zin om te slapen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
k wil de drachmas weer terug
t was beter toen...
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
donateur
en clinton moet weer president worden!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
en monica zn bitch

Waarschuw beheerder
donateur
mike you read my mind :P

Waarschuw beheerder
Ik wil de florijn weer terug. Toen was alles veel goedkoper! :[
Waarschuw beheerder
We worden genept met z'n allen!! We denken oooooohw DAS GOEDKOOP! maar dat is dus niet zo...

Die omschakeling heeft ook veel geld kost waar wij nu voor moeten betalen! Ik ga zelden op vakantie en wil best 1 keer per jaar geld wisselen. De gulden is ten minste EERLIJK over de waarde van een product! Tuurlijk, alles is duurder maar dat gaat met alles zo zowiezo per jaar....

Er zijn na de invoering opeens meer mensen in geldnood beland! Das niet goed lijkt mij...:S

Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
We denken oooooohw DAS GOEDKOOP!

Beetje moeite met hoofdrekenen? Omrekenen naar guldens (niet dat ik dat nog nodig vindt) lijkt me toch niet zo moeilijk :S
Waarschuw beheerder
Vroeger betaalde je voor een pilsje 2 a 2,50.. nu toch al gouw €1,70.. te gek voor woorden!
Waarschuw beheerder
Het gaat erom dat je een laag bedrag ziet maar pas na het omrekenen ziet wat je werkelijk uitgegeven hebt! Ik ben nog steeds niet gewend als ik telkens naar mn afschrift kijk:s Weet wel wat alles zo'n beetje kost in euro's en de gemiddelde prijzen van producten. Nog steeds deel ik dagelijks door 2:)

Waarschuw beheerder
donateur
kijk, DAAROM missen veel mensen nog steeds het overzicht wat ze werkelijk hebben... je moet gewoon niet meer in guldens denken!

je kunt t natuurlijk ook omdraaien... voordat je gaat shoppen eerst ff een minuutje naar je laatste bank-afschrift kijken en denken "wat heb ik nog maar weinig geld!" :O

(eigenlijk heb je dan 2x zo veel, maar daar mag je dan ff niet aan denken ;) )
Waarschuw beheerder
de horeaca hebben de euro verkracht...........eten en drinken is dezelfde prijsgebleven...alleen staat er ipv.fl euro voor .....en als er dan commentaar op wordt gemaakt dan beginnen ze over alle onkosten die ze moeten betalen .........voor de euro kon t ook !!!!!!!
Waarschuw beheerder
DarkSkywise:::: Ik voel op vakantie in mn eigen land! De producten die je ziet in winkels zien er niet duur uit zo op het oog doordat het getal gehalveerd is. Schijn bedriegt ons dus! Als ik mijn soldo vermedigvuldig met 2 is het nog veels te weinig ;)
Waarschuw beheerder
Kwil ook de gulden terug :yes:
Je bent echt sneller door 50 euro heen dan vroeger door 100 gulden :S

Waarschuw beheerder
donateur
Nou, van mij mag ie ook wel terug komen, maar ik denk niet dat het er dan beter op wordt, dan vinden ze vast wel weer een reden om alles duurder te maken :@

Waarschuw beheerder
darkskywise heeft het begrepen. Je kan het nu niet meer terugdraaien. Natuurlijk is er een periode geweest waarin alles naar boven werd afgerond, alleen kan je gewoon niet zeggen dat ze overal maar een euroteken voor hebben gezet. We hebben namelijk voor en na de invoering van de euro een hele tijd de bordjes gehad waar beide prijzen op stonden. Wanneer een winkelier deze prijzen dan zou verdubbelen, zou dit nogal opvallen, denk je niet. Er is een beetje gepikt met het afronden en er spelen nog wat macro-economische factoren een vrij grote rol. inflatie, officieel een recessie geweest, consumentenvertrouwen te laag. Allemaal dingen die een rol hebben gespeeld die niet door de euro kwamen. De euro is namelijk niet meer dan een beetje metaal en wat papier.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Feesten van vroeger waren indd ook stukke goedkoper:S

Waarschuw beheerder
donateur
de prijzen van feesten waren ook vóór de euro al constant aan t stijgen... eigenlijk begon t vorig jaar juist eindelijk wat af te vlakken

in de horeca is er eigenlijk iets heel ánders aan de hand geweest... ja, er werd in het begin vrij veel misbruik gemaakt met een btje extra naar boven afronden, maar dat waren natuurlijk nog lang geen prijsverdubbelingen

helaas vielen die (lichte) verhogingen juist in de horeca het meeste op en toen mensen door aanpassingsprobleempjes wat krap bij kas kwamen te zitten, ging men vrijwel meteen op de horeca-uitgaven bezuinigen... ten eerste omdat boodschappen tóch ff iets belangrijker zijn dan bier en ten tweede omdat in de horeca je geld het hardst ging (en zelfs nóg wat harder door de lichte prijsverhogingen)

gevolg: minder mensen gaan uit, er wordt minder omzet gemaakt, prijzen moeten verder omhoog om het tekort aan te vullen, NOG minder mensen gaan uit want het wordt nu toch écht te duur, etc etc etc

je zag bv hier in Alkmaar dat je vroeger juist heel leuk op donderdag en zondag uit kon gaan en nu is t behalve op zaterdag eigenlijk vrijwel uitgestorven... ze hebben hier al heel wat taxi-chauffeurs moeten ontslaan omdat er gewoon geen werk meer voor was

als ze in de horeca wat minder hard hun prijzen hadden verhoogd toen de euro kwam, was t waarsch héél anders gelopen

(duidelijk geval van eigenschulddikkebult dus)
laatste aanpassing
idd..!! het gulden teken hebben ze simpelweg vervangen door die fucking euro! alles is verdomde duur geworden!! :@
Waarschuw beheerder
Bij het kijken of de gulden terug kan komen wordt er veelal alleen maar gekeken naar de gulden zelf en vanuit daar redeneert men dat het te duur gaat worden. Zo bekenen kan de gulden inderdaad niet meer terugkomen. De gulden was echter niet een op zich zelf staande munt, maar maakte deel uit van de maatschappij in een bepaalde setting. De gulden kan daarom ook niet in z'n eentje terugkomen, maar de hele setting moet dan hersteld worden. Stuur een deel van de mensen terug waar ze vandaan komen, vorder schuld/fraudegeld/goudenhanddrukken terug, terugtrekking uit Europa en schenk Europa de voorstanders. Zij blij, wij blij. Haal je rigoreus de bezem door Nederland, dan is alles mogelijk. Alleen het lef ontbreekt. We worden liever 1 Europa.

Degenen die roepen dat de inflatie de gulden toch duurder zou hebben gemaakt bedriegen ons. Natuurlijk hebben ze voor een deel gelijk, maar wat vergeten ze? Juist. Het andere deel: het salaris. Stel dat een salaris 3000 gulden was en de uitgaven ook 3000. Met de komst van de euro werd het salaris bijna gehalveerd tot zeg maar 1500 euro. Maar voor veel van de producten gold dat de prijzen werden gehandhaafd en het FL teken gewoon vervangen werd door een euro teken. Gevolg: kosten 3000 euro, salaris omgerekend 3000 gulden. En ik hoor het die flikkers nog zeggen: "Ja maar, dat is toch gelijk?" :X

Nee, dat is bijna 2 keer zoveel uitgaven. 100 % inflatie in een paar jaar is bizar. Dat kunnen zelfs de voorstanders van de euro niet goedpraten. Dan roepen ze maar dat de prijzen met de gulden ook gestegen zouden zijn. Helemaal juist. Die 3000 zou sowieso wel tot 4000 of 5000 gestegen zijn. Maar dan wel pas over jaren en het belangrijkste wordt vergeten: het salaris had door de gespreide inflatie ook tijd om omhoog te gaan. Nu was het echt zo van: pats boem, prijs omhoog en salaris omlaag. Slimme omrekentruuks en voorbeelden van producten die niet in prijs gestegen waren moesten ons overtuigen van de juistheid.

Dan komen we aan op het rottige tijdstip waarop de euro is ingevoerd. Wat de voorstanders weer als argument gebruiken: roepen dat de prijzen toch wel stegen. Klopt helemaal. Dat was echter normaal. 8 jaar paarse sinterklazen in het kabinet en de schommeling van de conjunctuur. Is het niet normaal dat 7 vette jaren zich afwisselen met 7 magere jaren? Dat hadden we wel vaker meegemaakt en de economie had juist een boost nodig. Bedankt jongens voor die euro, want door die euro had iedereen opeens veel minder geld te besteden en raakten we steeds meer in een recessie. Laten we het omgekeerde eens doen: we brengen de gulden precies op het volgende omslagpunt terug en zie daar de groei van de economie. Of te wel: je kan aantonen wat je wilt aantonen op zo'n manier.
Waarschuw beheerder
zo kan het nog langer :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
Maar voor veel van de producten gold dat de prijzen werden gehandhaafd en het FL teken gewoon vervangen werd door een euro teken.

Geef es één voorbeeld?
Waarschuw beheerder
Het zijn met name de dagelijkse kleine dingen die iedereen aanschaft en waar verreweg het meeste geld aan uitgegeven wordt. Betaald parkeren wat 3 gulden kostte en waar opeens 3 euro hing. Snacks die na 15 jaar een stabiele prijs te hebben gehad opeens 50 % duurder zijn. Bier uit de kroeg dat 1,50 in guldens kostte, maar nu 1,50 in euro's waarbij ze er soms zelfs 2 of meer voor vragen. Loop voor de grap eens met 50 euro door de stad en kijk of je nog kan kopen wat je pal voor de euro met 50 gulden deed.

Boodschappen waar je in de '80 hooguit 80 gulden voor betaalde, in de jaren '90 met inflatie nog ruim onder de 100 gulden bleef en na de invoering van de euro nu 150 euro aan kwijt bent. Dat had verdomme hooguit 120 gulden of te wel 55 euro moeten zijn. Het salaris is natuurlijk wel door 2,20371 gedeeld destijds.

Mensen voelen zich dan terecht genaaid. En ja, er zou sowieso een tijd zijn gekomen dat de genoemde europrijzen betaald zouden worden. Maar die tijd zou nog minimaal 10 jaar zijn uitgesteld en in die tijd zou het salaris meegegroeid zijn om voor die inflatie te compenseren. Door de plotselinge invoer van de euro en het gerotzooi met de prijzen was dat onmogelijk.

Ik ken verder ook wel de truukjes om net te doen alsof de prijzen niet omhoog zijn gegaan. De supermarkten stunten met prijzen en roepen dat de prijzen weer net zo waren als vroeger. Waarbij ze even vergeten te zeggen dat de kwaliteit bagger is en de inhoud van de verpakkingen verkleind is. Ondertussen blijft de propagandamolen draaien en voorstanders zullen altijd de voordelen die de euro hen bracht benadrukken. De rest van Nederland die door de euro veel geld zijn verloren worden maar even vergeten.

Dan praat ik nog niet eens over de emotionele waarde voor veel mensen. Onze munt en onze trots van ons land.

Waarschuw beheerder
donateur
Het zijn met name de dagelijkse kleine dingen die iedereen aanschaft en waar verreweg het meeste geld aan uitgegeven wordt. Betaald parkeren wat 3 gulden kostte en waar opeens 3 euro hing. Snacks die na 15 jaar een stabiele prijs te hebben gehad opeens 50 % duurder zijn. Bier uit de kroeg dat 1,50 in guldens kostte, maar nu 1,50 in euro's waarbij ze er soms zelfs 2 of meer voor vragen.

Betaald parkeren doe ik eigenlijk nooit :P maar dit soort prijsverhogingen zijn wettelijk natuurlijk niet toegestaan. Verder is een prijsverhoging van 50% niet hetzelfde als eentje van 120% en bier van f 1,50 heb ik de vijf jaar voorafgaand aan de euro nergens meer gezien.

Boodschappen waar je in de '80 hooguit 80 gulden voor betaalde, in de jaren '90 met inflatie nog ruim onder de 100 gulden bleef en na de invoering van de euro nu 150 euro aan kwijt bent. Dat had verdomme hooguit 120 gulden of te wel 55 euro moeten zijn.

Ik weet dat je daar niet zo van houdt, maar kom es met een serieuze bron?

Volgens jou betaal je nl voor hetzelfde boodschappenpakket:

in 1985 fl 80,-

in 1995 fl 95,-

in 2005 fl 150,-

Sorry, maar daar klopt volgens mij dus écht geen zak van :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dus een brood is nu ruim 2 keer zo duur als 3 jaar geleden? Geloof je t zelf? :/

Nee dat niet, daar heb je wel gelijk in verder...
Maar echt bij heel veel artikelen is dat tegenwoordig dus wél het geval hoor...Misschien een brood niet, maar de prijs voor feesten bijvoorbeeld wel. Of neem een drankje tijdens het uitgaan.
Een patatje oorlog, is ook zeker met een hele gulden om hooggegaan.En zo zijn er heel wat dingen te noemen...
Ik kan het niet alleen inflatie noemen hoor.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Of neem een drankje tijdens het uitgaan.

dat drankje heb ik net al uitgelegd... de horeca is over zijn eigen prijs-opdrijf-spiraaltje gestruikeld ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat had ik ff nog niet gelezen ;)

Geef ik je wel gelijk in ja.

Maargoed nu zitten we dus met de gebakkenperen, dankzij.....DE EURO!
Conclusie, dat ding zorgt alleen voor ellende:/

Waarschuw beheerder
donateur
Maar de euro weer terugruilen voor een uiterst zwakke gulden maakt t natuurlijk niet echt beter, alleen maar slechter

alleen hebben de Nederlanders helaas geleerd de euro uit te geven alsof t een gulden is en dan gaat t idd hard... een doosje aardbeien waar je vroeger weigerde 4 gulden voor te betalen gaat nu voor 2 euro grif in t boodschappenkarretje

en ja, ik trap er zelf ook nog wel eens in hoor :P (ik gaf vroeger ECHT geen 5 gulden fooi aan een portier!)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee je hebt ook wel gelijk, de gulden zou nu gaan meer hebben.
Maar dat is gewoon wel heel kut :(
En indd, vroeger had ik van m'n leven geen F 11,- betaald aan een portier!!!

't is jammer maar helaas:/
Waarschuw beheerder

Klootzakken.

Precies ze hadden ons gewoon moeten laten stemmen of we wel of niet een pleuro wilde. Dat betreft zitten die engelsen nog prima met hun pond.

Alles is gewoon over nacht verdubbelt met de invoering van de euro. Neem een simpel patatje als iemand me paar jaar geleden had gezegd je gaat 5gld betalen voor een patatje mayo, had ik hem vierkant uit gelachen.

En dat inflatie verhaaltje gaat niet op want gelijk toen de gulden uit beeld verdween stegen de prijzen. Neuh we zijn hard en diep genaait met die pleuro.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en zo is het maar net!

Waarschuw beheerder
donateur
Alles is gewoon over nacht verdubbelt met de invoering van de euro.

ja hoor, echt alles :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
ach joh,die fucking euro is binnenkort wel weg hoor
tis net als flippo's ,gewoon n hype...
tuurlijk nu is t helemaal hot en iedereen wil t hebben
nou ik niet hoor,ik doe r niet aan mee,waait wel over...

Waarschuw beheerder
Neem een simpel patatje als iemand me paar jaar geleden had gezegd je gaat 5gld betalen voor een patatje mayo, had ik hem vierkant uit gelachen.

Als je me dat nu verteld, dan lach ik je ook vierkant uit. Patatje mayo kost in de snackbar bij mij op de hoek € 1 (nou weet ik ook wel dat dat wel erg weinig is)

Waarschuw beheerder
iemand in het gulden tijdperk ooit 500,- voor een broek betaald?

Waarschuw beheerder
iemand in het gulden tijdperk ooit 500,- voor een broek betaald?

nee, en dat doe ik nu ook niet. jij wel?

Waarschuw beheerder
nee dat is wel het laatste wat ik doe.. maar bedoel ermee dat de prijzen niet 8 tot 10% zijn gestegen maar toch zeker 50%.

worden met zn allen gewoon snoeihard in de maling genomen! moeten es een voorbeeld nemen aan die Fransen, als die ze iets niet zint.. hoppa actie voeren!
Waarschuw beheerder
De prijs dat alles goedkoper is dat mag van mij wel terug komen....
Waarschuw beheerder
donateur
Dan verdubbelen mijn vaste lasten ineens :|

Ja hallooooooo nee dankje :no:

Ik heb mijn vaste lasten pas in de komst van de euro gekregen dus denk dat ik dan lang ga terugrekenen naar de euro.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook liever de gulden terug, maar dan wel zo als het ook echt was. Dus niet alles lekker verdubbeld enzo..
Waarschuw beheerder
dat drankje heb ik net al uitgelegd... de horeca is over zijn eigen prijs-opdrijf-spiraaltje gestruikeld

Ik weet dat je daar niet zo van houdt, maar kom es met een serieuze bron?

Dat is nu juist het leuke: je kan alles "uitleggen", verklaren en nietig verklaren. Daarom ga ik daar ook niet op in. Dat is bij sommige mensen zinloos. Ik ben te lam om naar bronnen te zoeken in dit soort kwesties. Om de simpele reden dat ik mij niet laat verleiden tot een welles-nietes cirkel in de reeks ontkennen->vragen om bewijs->bewijs afkraken->weer vragen om bewijs->stellen dat het bewijs niet serieus is enz. Wat de burger merkt is namelijk moeilijk in concreet bewijs te vangen.

Geen enkel onderzoek is in staat de achterbaksheid van het gesodemieter door de euro aan het licht te brengen omdat het netjes is afgeschermd. Zoals ik hier boven al zei: het barst van de truckjes om de werkelijkheid te verbergen. Het vergelijken van absolute prijzen is er 1 van. Het zijn de kleine dingen. Zo is een doos tissues van de AH nog ongeveer even duur als destijds met de gulden. "Zie je wel," roepen de eurovoorstanders, "het is helemaal niet duurder geworden". Helaas: in de doos van toen zaten er 200; nu nog maar 100. Dat is wel degelijk een verdubbeling van de prijs. En maar blijven ontkennen. Alles valt te ontkennen op deze manier. Het is de moeite niet.

Ik ken jouw soort: stelling blijven ontkennen ongeacht wat voor bewijs er op tafel komt. Daar ga ik niet in mee om bovenstaande redenen. Roepen dat het niet waar is, roepen dat je zelf die dingen niet koopt (nee, dan merk je het ook niet), roepen dat niet alles verhoogd is (klinkt als: er zijn ook goeden), prijzen vergelijken van bepaalde producten die 1 richting uit wijzen enz.

Dat soort dingen zie ik tientallen malen voorbij komen. Dat soort dingen voelen miljoenen andere Nederlanders in hun portemonnee. Alleen de eurovoorstanders sluiten de ogen en roepen: "Je kan het toch niet bewijzen" en "Het is niet waar".

Waarschuw beheerder
door de euro is wel veel een stuk duurder geworden :jaja:

als de gulden daar verandering in kan brengen mag die van mij gerust weer terug komen..:)

ik ben nou onderhand wel gewend aan de euro.. dus t maakt mij niks uit eigenlijk.. terug rekenen in guldens doe ik al een dik jaar niet meer.. vind t prima zo, maja als bovenstaande zou kunnen verandere dan doe mij maar de gulden

Waarschuw beheerder
gulden was goed :D euro is zwaar duur!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ken jouw soort: stelling blijven ontkennen ongeacht wat voor bewijs er op tafel komt.

Definieer "mijn soort" eens? :[

(en oja, hou es op met dat breedsprakige geouweneel... ik zie een hele hoop woorden, maar nog steeds geen enkel bewijs van je stelling)

Waarschuw beheerder
donateur
wat zit er toch weer dom volk in dit topic (lees: veel uitroeptekengebruik en ononderbouwde oneliners)

:X:X

:X

*zucht*

Wilders heeft in een ding gelijk: het land gaat naar de knoppen
Waarschuw beheerder
gulden mag van wij ook weer terug!! maar idd...niet dat alles dan weer verdubbeld wordt ofzo..

Waarschuw beheerder
donateur
overigens: meestal ben ik het met lewis eens, alleen hier moet ik toch verstek laten gaan. had verwacht dat je wel beter lange termijn kon denken.

noem paar sleutelwoorden:

export
front tegen de almachtige dollar en europa als handels'land' (ok zijn meer dan een paar woorden)
valutarisicos voor bedrijven ingedamd (al vraag ik me af of de meeste lezers weten wat dat precies zijn)
Verhoogde samenwerking
eenvoud

zijn er vast nog meer maar mag er vanuitgaan dat er anderen zijn die me kunnen aanvullen

Waarschuw beheerder
donateur
(wordt mijn reply wel gelezen>> ik doel op mijn eerste en de reactie erna:X *proest*)

Waarschuw beheerder
die munt boeit me niet!

Oude prijzen wil ik terug !!

Waarschuw beheerder
(klinkt als: er zijn ook goeden),

Vertel eens, waar doel je op? Ik heb vele replies van darkskywise gelezen en ben het niet altijd met hem eens, maar hij doet n ieder geval geen ongegronde uitspraken. "zijn soort"?? Daar zal ik ook wel onder vallen, en als je met bovenstaande uitspraak bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, denk ik dat je inderdaad vrij goed bent in mensen in hokjes stoppen. Erg kortzichtig. Maar goed, dat is dan weer niet meer dan een mening.

Waarschuw beheerder
die munt boeit me niet!

Oude prijzen wil ik terug !!

Ja precies,ze hebben gewoon overal een euro teken voor gezet en vergeten dat heel veel mensen nog terug rekenen,

je betaald gewoon alles dubbel, nu niet leefbaar of normaal meer voor sommige mensen.:no:
laatste aanpassing
ja doe mij de gulden ook maar weer
je betaald overal het dubbele voor alleen jammer dan dat me loon niet verdubbeld is :S

Waarschuw beheerder
het ouwe geld mag van mij wel weer terug, is het tenminste niet zo duur meer :s
Waarschuw beheerder
vroeger gaf ik altijd iemand een 10tje voor zn verjaardag.. Maar je kan nu echt niet meer met 5 euro komen aanzetten hoor:s

Waarschuw beheerder
ja dan was alles niet zo duur geweest. k had laatst jas gekocht, d8 45 euro wel mooie prijs kom ik thuis denk ik fuck is wel meer als 100 euro:S
Waarschuw beheerder
K had laatst weer eens een dubbeltje in mn handen. Echt abnormaal klein die dingen. K wil wel weer eens 5 gulden munt zien, heerlijke dingen waren dat. Vroeger kon je voor 5 gulden 2 drankjes halen, nu krijg je voor 2 euro vaak al niet eens meer 1 biertje.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Euro is fout :no:
Waarschuw beheerder
ik vind ook dat t terug mot komen..
zit nu nog af en toe in guldens om te rekenen..
alles wat vroegah guldens was is nu in euro's gemaakt (bijv. 10 gulden is nu 10 euro) en das echt genaaid :s

Waarschuw beheerder
ja dan was alles niet zo duur geweest. k had laatst jas gekocht, d8 45 euro wel mooie prijs kom ik thuis denk ik fuck is wel meer als 100 euro

:vaag: je bedoelt gulden zeker. en dat vind ik vrij weinig voor een jas..

ik vind de euro relaxt. als je in het buitenland bent heb je tenminste niet dat gekut met vreemd geld.

Waarschuw beheerder
kut euro's ,geef mij de gulden maar weer :jaja:
Waarschuw beheerder
en dan de prijzen ook weer als vroeger
Waarschuw beheerder
als nu de gulden weer terug komt, wordt je weer opnieuw bezeikt.

kan toch niet zo zijn dat alle instanties die erop vooruit zijn gegaan die extra inkomsten ineens kunnen/willen missen??
Waarschuw beheerder
juist

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
pim fortuyn had de beste ideen maar geert wilders probeert hem na te doen maar haalt het lang niet bij pimmetje

JOH!! ook wat gelezen (Y)

pfff
Waarschuw beheerder
Jah vind ik nou ook!

Waarschuw beheerder
zekker

Waarschuw beheerder
Hahaha lach me dood, verdiep je eerst eens in hetgeen waar jij een mening op geeft, inplaats van je 1e hersenspinsel die opkomt hier neer te zetten.
Dat sommige dingen duurder zijn okee maar 50% t/m 150% :S
Verder het geld is eerder op omdat de meesten gewoon guldens blijven denken en dan later gaan zeuren van kut euro heb geen geld meer.
En onze overheid werkt een aardig handje mee de horeca en dergelijke kapot te maken door hun woeker accijnzen, vreemde en extreem overdreven veiligheids voorschriften etc etc.
Het probleem zit hem in Nederland....in Den Haag dat alles duurder word.
Waarschuw beheerder
Blaaaaat!!

Waarschuw beheerder
Zo zo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:gaap: En ZO is het maar net!8)
Waarschuw beheerder
Wat een gezeik zeg, hoelang hebben we die euro nou al..? WEN ER AAN...!:yes:

Waarschuw beheerder

Klootzakken.

Klopt, en wat gaan we eraan doen? De Euro is er nu al zo lang...stop whining!
Waarschuw beheerder
ja maar alles is eigenlijk godse duur