Partyflock

Forumonderwerp · 751582

Waarschuw beheerder
Sinds kort kan je de morning-after pil kopen bij verschillende drogisterijen. Het staat zelfs in het krantje van De Kruidvat of DA.

Wat vinden jullie ervan dat je de morning-after pil nu zo 'makkelijk' kan krijgen?
Goed, omdat dit bv. ongewenste zwangerschappen voorkomt of slecht, omdat heel veel meisjes nu juist minder vaak met condoom gaan vrijen omdat hij nu zo makkelijk te verkrijgen is ( en dat het dus onveilige sex stimuleert...).

Aangezien ik over dit onderwerp een projectje heb op school, ben ik wel benieuwd naar jullie mening!

Waarschuw beheerder
wel beter stel je vergeet een x de pil te slikken, dan scheelt je dat een hoop gedoe om helemaal naar je huisarts of ziekenhuis te gaan

Waarschuw beheerder
Dat is waar Mina, maar denk je ook dat het onveilige sex stimuleert??
Waarschuw beheerder
maar dat is beter hahah, vervelende ervaringen gehad met een dame om zo'n kutpil te halen pff
Waarschuw beheerder
Ik vind het goed! Ik denk dat ik eerder een drogisterij binnen stap om zo'n pil dan naar de huisarts te gaan..
Scheelt de huisartsen ook weer werk..
Waarschuw beheerder
donateur
Lijkt me wel verstandig, de drempel is een stuk lager.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het goed voor mensen die al een vaste relatie hebben en vaak geen condoom gebruiken, t is heel belangrijk om je pil niet te vergeten... maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren, en dan is dit een mooie uitkomst..

Daarbij denk ik niet echt dat de "drempel" lager wordt om onveilig te vrijen, van onveilige sex kun je naast een zwangerschap ook een soa oplopen, en een soa verhelp je niet met de morning after..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar denken jullie niet dat sommige meiden een 'voorraadje' in gaan slaan en vervolgens dus onveilige sex gaan hebben omdat ze 'toch zo'n pil hebben' met de eventuele gevolgen van SOA's indien?
Waarschuw beheerder
donateur
Tsja ik denk toch dat het beter is...denk niet dat je hier door gaat denken van nah ja dan haal ik morgen wel zo een pil...Zal toch wel niet heel goed voor je zijn...Maar denk wel dat hier minder abortussen door zijn en minder ongewenste zwangerschappen..

Waarschuw beheerder
Ja dat kan Suus maar ja als je zo volwassen bent om sex te hebben dan moet je ook wel aan de gevolgen denken. En ik denk nu meer zeg maar aan het feit dat je zelf wel de pil zou slikken en/of condoom gebruikt en deze bent vergeten te slikken of t condoom is gescheurd. En dat scheelt een hoop gedoe..

Waarschuw beheerder
ik vindt het juist niet goed.
dan gaan de mensen er te makelijk over denken van oh maakt niet uit dat we geen condoom hebben kan toch de mornig afterpil halen bij de drogist :( erg slecht idee dus. want als mensen naar de dokter er voor moeten ligt de rempel veel hoger en zullen ze er meer voor zorgen dat ze er niet voor naar de dokter hoeven... en is idd ook niet erg handig in verbant met soa's. :S super slecht idee dus

ohja en mina jij zegt wel dat als je zo volwassen bent om sex te hebben moet je ook de gevolgen kennen dat zou idd wel moeten ja maar de meeste jonge mensen doen en weten dat niet echt goed.. somige menssen die sex hebben zijn 13 14 denk je nou echt dat die er zo volwassenen over sex denken wat de gevolgen enz zijn?? denk het niet nee..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Daar zit zeker wel wat in, Neophyte! :yes:

Vooral meiden die alleen aan zwangerschappen denken m.b.t. onveilig vrijen!
Waarschuw beheerder
Echt duizendddd keer beter!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
ik heb zelf ook een vriendin die er vroeger toen zij 14 was ook zo dom over dacht. dat er niets kon gebeuren. gelukkig is er bij haar niets gebeurd maar bij een hoop anderen wel weet ik zeker maar ja.ik hoop in elk geval dat dit iets tijdelijks is en dat het snel word verwijdert uit de drogisten..
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het nog steeds echt niet slim.
de morning after is nml geen voorbehoedsmiddel en moet zo makkelijke tew verkrijgen zijn.

is trouwens al een heel topic over
en de conclusie was dat dit echt geen goed idee is.

zal hem ff zoeken

Waarschuw beheerder
gelukkig zijn er toch nog mensen het met me eens :D en niet alleen mensen die het maar beter super enz vinden :S

Waarschuw beheerder
hey bedankt ben dus niet een van de enigste :D
Waarschuw beheerder
donateur
nee een van de vele :)
Waarschuw beheerder
nou ik vind het dus vet slecht
dan moeten ze maar niet zo dom zijn om geen condoom te gebruiken nu gaan juist veel meer meisjes het gewoon zonder doen

Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk niet dat het gebruik van de morning after pil gigantisch zal toenemen als het makkelijker verkrijgbaar is. De bijwerkingen van de pil kunnen bijzonder vervelend zijn dus je denkt wel 2x na voordat je zoiets in je mik gooit!

Overigens denk ik dat het juist ivm de bijwerkingen beter is om de morning after pil bij je huisarts te halen zodat die je juiste informatie kan geven en eventueel begeleiden bij de gevolgen van het gebruik.

Waarschuw beheerder
Sietz, je zegt dat je niet denkt dat meisjes deze pil nu te pas en te onpas gaan slikken vanwege de bijwerkingen en dus goed zullen nadenken, maar aan de andere kant: kijk eens hoeveel mensen het uberhaupt onveilig doen en niet nadenken over wat voor ziektes je allemaal kan oplopen! Terwijl dat nog veel ergere gevolgen kan hebben dan de bijwerking van de morning-after pil! :yes:
Waarschuw beheerder
Ik vind het wel goed dat je het zonder recept bij de apotheek kunt ophalen maar bij de drogist vind ik weer net iets te makkelijk gaan. alsof je een doosje tampons gaat halen. Ik had laatst een morning-afterpil nodig en die dingen zijn best zwaar voor een anticonceptiepil, ik heb twee dagen met hoofdpijn gelopen. Dat vertellen ze je wel bij de apotheek, maar bij een drogist niet. Ook vertellen ze je bij de apotheek precies wat zo'n pil is en doet, wat de bijwerkingen zijn en waneer je hem moet innemen en hoe enzow. Staat ook wel in de bijsluiter maar ik denk niet dat iedereen die leest.

Mja zo'n apotheker heeft er gewoon verstand van en zo'n miepje achter de kassa bij de drogist niet. (tenzij ze ervaring heeft mischien :yes: )

Kortweg vind ik het al makkelijk genoeg om even langs de apotheek te gaan en krijg je gelijk de goede info.

Waarschuw beheerder
Ik werk zelf bij Etos en wij verkopen sinds kort de morning afterpil ook. Als iemand om de morning afterpil vraagt nemen wij diegene een soort van apart en leggen de werking uit, alles wat ze willen weten en moeten weten. Als jonge meiden 'm komen halen zijn ze meestalnerveus en blij als ze die twee pilletjes naarbinnen gewerkt hebben, dus zonder de bijsluiter gelezen te hebben. En ja, als je bv gaat overgeven is de werking niet zeker dus kan je alsnog zwanger raken.

Ik vind het enerzijds goed, anderzijds slecht dat de morning afterpil in de vrije verkoop is gekomen.
De drempel is nu lager om hem te kopen, daarmee dus ook de drempel tot onveilige seks.
Maar veel meisjes (of jongens) durven niet naar de huisarts om die pil te halen en zitten dus misschien met een abortus.

Daarbij moeten condooms gewoon goedkoper gemaakt worden, als je kijkt wat die dingen soms kosten!

Waarschuw beheerder
donateur
het is opzich goed dat dit zou kunnen, maar er zitten uiteraard gevaren aan zo'n pil te vaak gebruiken is slecht voor je! en je wordt er ook nog eens ziek van... wel handig bedacht het scheelt heel wat romslomp, maar ik denk wel dat er nu te vaak gebruik van wordt gemaakt.. en inderdaad vrouwen minder vaak veilige sex gaan hebben!

Waarschuw beheerder
Ik vind het slecht.
Ik vind dat iedereen makkelijk denkt erover, maar als je m teveel neemt heb je een kands om onvruchtbaar te worden.
Ik denk dat meisjes van een jaar of 13/14/15 daar geen besef bij hebben.
Maar dat merken ze vanzelf wel.
Je wordt er hondsberoered van en je kan gaan overgeven, je moet echt dan gaan uitkijken dat je m niet uitkotst.
K vind gewoon dat ie bij de dokter moet blijven, dan heeft hij er ook kijk op hoe veel je m gebruikt enzo.

Waarschuw beheerder
hmzzz.....zelfs als je veilig begint te vrijen zou je achteraf toch nog een mornigafterpil nodig kunnen hebben want dr scheurt er nog wel es 1tje he?

ik vind het wel oke dat ie zo te verkijgen is bij de drogisterij.....

ik denk niet dat dit nou juist onveilige sex stimuleert,das een keuze die je zelf helemaal maakt.......

maar nu is mijn vraag...wat heb je liever? een mornig afterpil die zo 1,2,3 te verkrijgen is of nog duizenden meisjes bij een abortus kliniek?

Waarschuw beheerder
ja ok, maaar ik vind eht bij de dokter veiliger.
Veel jonge meisjes hebben geen besef ervan en denken, hmmz wel makklijk bij de drogist.
straks blijven ze hem halen.

Waarschuw beheerder
ja oke....maar zo'n M.A.pil werkt toch?

dan kan de dokter mooi een ander helpen die serieus ziek is.....

dat klinkt mischien lomp maar ik zou dr niet verbaast van staan kijken dat dat ook 1 van de redenen is waarom die pil nu in de winkel ligt......
Waarschuw beheerder
beter een morgingafterpil dan een abortus is later stadia. Het is anoniem en goedkoper! de huisartkosten heb je al niet meer, en niemand die het hoeft te komen te weten toch!

maar aan de andere kant geeft ik je gelijk, ik denk idd dat meisjes nu nog makkelijker denken over onveilige seks! steeds minder mensen staan erbij stil wat de gevolgen kunne zijn. een condoom is goedkoper dan zo'n pilletje waar je heel veel bijwerkingen bij kan hebben!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het positief!

Als mensen het 'onveilig' willen doen, doen ze dat toch wel! Dus is het ook makkelijker dat die pil op meer punten te verkrijgen is!

Wel grappig!

Iemand komt die pil halen halen en je jij werkt bij bijv. 'de kruidvat'. Dan denk je ook gelijk van; Nou die hefet vannacht geneukt 8)

Waarschuw beheerder
ja ok Djidon, ik snap waar je naar toe wil.
Maar ik vind gewoon dat alles te makkelijk kan tegenwoordig.
wat als een meisje bijv. maar die MA pil gaat halen?
eigen verantwoordelijkheid?
als zo'n kind dan 14 is bijv?
joh die realiseert zich amper wat er kan gebeuren.

Waarschuw beheerder
Wat wel zo is: de meesten hebben met iemand sex op zaterdagnacht ( stapavond), maar op zondags zijn wel de winkels gesloten....:/
Waarschuw beheerder
Ik vind het persoonlijk erg goed dat je ze gewoon kan kopen, want ik ben ook al een x alle apotheken afgeweest en nergens kreeg ik het zonder recept mee. Waardeloos!

Wat wel zo is: de meesten hebben met iemand sex op zaterdagnacht ( stapavond), maar op zondags zijn wel de winkels gesloten....:/

Nou als je ze straks zo kan kopen dan zorg je gewoon dat je er altijd 1 in huis hebt liggen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja het heeft 2 kanten dit verhaal inderdaad :/

Waarschuw beheerder
Ik vind het juist heel goed dat je ze nu zomaar kan krijgen! :jaja: Vroeger was het een heel gedoe :(

Ik denk niet dat er nu veel meer mensen onveilig gaan sexen.

k Mag hopen dat je op de leeftijd dat je ermee begint ook wel beseft dat het natuurlijk nooit gezond voor je kan zijn, zo'n pil.... Dus dat je het alleen gebruikt n.a.v. een 'ongelukje'!

Waarschuw beheerder
Volgens mij stappen jonge meiden sneller naar de drogist dan naar de huisarts om die pil te halen! Vind het een goed idee!! (y)
Waarschuw beheerder
lekker kotsen....*heerlijk* :D
Waarschuw beheerder
Nee niet mee eens.Helaas zijn er nog te veel meiden die denken erg makkelijk over ff zo'n pilletje halen slikken!
Weet je eigenlijk wat zo'n pil doet?
En wie gaat er nou zo'n pil in nemen als je je eigen pil vergeten bent 1x??'Beetje vreemd verhaal!
Waarschuw beheerder
En wie gaat er nou zo'n pil in nemen als je je eigen pil vergeten bent 1x??

Het kan toch ook zo zijn dat een meisje niet aan de pil is en het condoom scheurt! nou dan ben je maar al te blij als je een MA pil kan halen..
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het enerzijds goed, anderzijds slecht dat de morning afterpil in de vrije verkoop is gekomen.
De drempel is nu lager om hem te kopen, daarmee dus ook de drempel tot onveilige seks.
Maar veel meisjes (of jongens) durven niet naar de huisarts om die pil te halen en zitten dus misschien met een abortus.

Daarbij moeten condooms gewoon goedkoper gemaakt worden, als je kijkt wat die dingen soms kosten!

:jaja: (Y)

Waarschuw beheerder
Ik vind dat ze condooms zelfs wel gratis mogen verstrekken!!
Waarschuw beheerder
Ik vind het goed dat ze daar te krijgen zijn..
NOu vind het echt geen reden om onveilig te vrijen hoor je kan nog steeds wat op lopen daardoor.. Dus..
Maar ik hou er niet van naar de dokter gaan dus als ik um ooit nodig zou hebben zou ik niet naar de dokter durven gaan dus is het wel fijn dat het bij de drogist te krijgen is..
Waarschuw beheerder
Ik kende een meisje,Alles ging goed met school en ze woonde nog thuis.
Ze wilde niet aan de pil want dan zou ze dikker worden zei ze
Liet andere condooms kopen..want dat durfde ze zelf niet..
Deed het met een jongen die een vriendin had zonder condoom omdat ze er niet over durfde te beginnen..
Toen was ze zwanger..van een Tweeling....EN hij.. hij wilde niks van haar weten..
Kijk zolang er nog zulke domme meiden zijn laat ze dan maar het op durven halen bij de dokter!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(y) Brenda!
Waarschuw beheerder
Gebruik dit verhaaltje maar voor je werk stuk!En daarom ben ik het er zo mee oneens want wat gaat zij later aan die tweeling uitleggen?
Maar dit is dan een verhaal dat ik ken..kan je nagaan wat er allemaal gebeurt..

Welke opleiding doe jij?

Waarschuw beheerder
goeie zaak die pil, en condooms is goeie biz woden nooit gratis helaas
Waarschuw beheerder
stafford guy..weet jij wat die pil doet?
Ken een ander meisje die hem heeft moeten nemen omdat ze er na 6 weken achter kwam dat ze zwanger was van haar collegaa...Nou als jij haar horror verhaal had gehoort..
Maar het was natuurlijk allebij hun schuld geen condoom gebruiken he!
En ze was 26!!!!SCHANDE!

Waarschuw beheerder
Nou, het is geen werkstuk Breda, maar een klein onderzoekje. Ik studeer Maatschappelijk Werk.

Artiest Sentinel
Waarschuw beheerder
Moeten ze wel op zondag opengaan :P

Waarschuw beheerder
ik denk niet dat t onveilige sex stimuleert...
want safe sex gaat niet alleen om niet zwanger worden, zijn ook nog ziektes die je op kunt lopen...
maar veel meisjes durfen niet naar de huisarts omdat ze bang zijn dat hun ouders erachter komen ofzo... dan is dit de ideale oplossing lijkt mij...

Waarschuw beheerder
ik heb gehoord dat je er buikpijn van krijgt, niet zo leuk maar als je hoord dat je zwanger bent ongewild lijkt me dat erger. toch?

Waarschuw beheerder
Ja, maar Mel@nie, JIJ weet inderdaad dat je ook veilig moet vrijen iv.m. geslachtsziektes, maar er zijn heel veel domme meiden die alleen maar denken aan zwangerschap! Helaas!

Zelfde van die meiden die aan de pil zijn, die pijpen zonder condoom en seksen met condoom ( 'ja, ik wil geen AIDS krijgen'). Hallo, AIDS kan je ook van pijpen krijgen!

Ik sta er altijd nog van versteld hoeveel mensen er eigenlijk zo slecht op de hoogte zijn van alles! En dan heb ik het ook over mensen uit mijn leeftijdscategorie van 23/24!
Waarschuw beheerder
Niet naar de huisarts omdat je huisarts erachterkomt??
Huisartsen hebben zwijg plicht!Ja iedere huisarts!
Hoe denk je dat ik aan de pil ben gekomen...
Denk ook niet dat het stimuleert want het is al zolang ik 16 ben een probleem..
Maar om met zo'n gemak het bij de drogist te halen..
Eerst maar beetje volwassen worden eer je met sex begint!
Waarschuw beheerder
donateur
Is denk niet makkelijker, maar haalt wel 'n drempel weg.
Je gaat toch sneller "eventjes" naar de drogist, dan dat je naar je huisarts gaat...

Waarschuw beheerder
ja S-u-u-s... daar heb je wel gelijk in... is eigenlijk wel triest hoe slecht meisjes dan geïnformeerd zijn over ziektes en sex etc.
lijkt me ook wel n taak van de ouders en van school enzo...

Eerst maar beetje volwassen worden eer je met sex begint!

ja dat is waar... maar dat gebeurt toch niet... daarom denk ik dat t geen slechte zaak is om de morning afterpil bij de drogist te verkopen.
net zoals simone zegt gaan ze denk ik sneller ff naar de drogist dan naar de dokter...
Waarschuw beheerder
Waarom is dat dan zo??Je hebt toch een probleem! Het meisje bij de drogist die zelf 16 is..gaat jouw niet ff op het hart drukken over gevolg enzo en de bijsluiter zorg vuldig te lezen!
Wordt naar mijn idee iets te makkelijk altijd over gedacht..

Waarschuw beheerder
Ja, maar daar zit de fout al, Simone: " de drempel is lager om naar de drogist te gaan dan naar de huisarts". Dat is denk ik ook de reden dat veel meiden zeg: boeien!
En oke, er kan weleens is misgaan, maar als je zo dom bent om onveilige sex te hebben, dan moet je ook maar voor de gevolgen opdraaien dat je naar de huisarts of apotheek moet! We hebben het niet even over een vitamine-pilletje die 'gewoon bij de DA beschikbaar moet zijn'.

Waarschuw beheerder
dat is ook waar...
als je onveilige sex hebben moeten ze daar ook de gevolgen van inzien...
en t kan inderdaad dat veel meisjes dan denken boeien, kan toch wel ff naar de drogist...
maar aan de andere kant kan t ook wel n oplossing zijn voor sommige meisjes...
Waarschuw beheerder
Zoals je ziet suus denken er heel wat mensen nog zo makkelijk over!
Heeft inderdaad met op voeding te maken!
Maar je topic is reuze intressant!
Wat is je opleiding?

Waarschuw beheerder
Haha, ja, ik vond het ook interessant!
Ik studeer Maatschappelijk Werk en Dienstverlening en heb momenteel iets over seksualiteit en voorlichting etc.

Waarschuw beheerder
Kweet nie..beetje dubbel gevoel over

Straks gaan er mensen gewoon zo'n vooraadje pillen halen,om maar zonder condoom te sexen (als je niet aan de pil bent)

Maar het is wel een veilig idee..bijv als je de pil per ongeluk vergeten bent,dat je ze zo bij de drogist kunt krijgen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Inderdaad Ekeiram, met dan ook nog eens allerlei geslachtsziektes ten gevolge!

Iedereen denk ook altijd alleen aan zwangerschappen en zo weinig staan stil bij al die ziektes!
Ook zo dom van die meiden die zeggen: ja, maar mijn vriend heeft het vroeger altijd veilig gedaan. Dat zegt ie! Hij zou nooit liegen! Yeah right!! Alsof iemand daar te koop mee loopt!

Van mij mag de morning-after pil halen lekker hoogdrempelig blijven! :yes: Daar leren die domme meiden misschien wat van en als je gewoon altijd veilig sext en het gaat een x verkeerd, nou, dan heb je ook niks voor te schamen qua drempel, want dan weet je door je eigen gevoel dat het een incident was en zullen ze je kop dus niet herkennen!
Waarschuw beheerder
Oke meteen een lading halen dan...lekker makkelijk, eindelijk van die stomme condoom af ja. Worden de rollen meteen omgedraaid, i.p.v. dat jullie vrouwen ons vragen of we die stomme rubbertjes bij ons hebben, kunnen wij jullie de volgende ochtend lekker vroeg wakker maken voor de nodige voorbehoedsmiddel;)

Waarschuw beheerder
Iedereen denk ook altijd alleen aan zwangerschappen en zo weinig staan stil bij al die ziektes!
Ook zo dom van die meiden die zeggen: ja, maar mijn vriend heeft het vroeger altijd veilig gedaan. Dat zegt ie! Hij zou nooit liegen! Yeah right!! Alsof iemand daar te koop mee loopt!

Precies,iedereen denkt altijd maar: Ooooh dat overkomt mij niet..mijn vriendje/neukertje heeft dat niet...echt niet
Veelste naief
Tot dat je het wel zelf overkomt
Die ziektes gaan als een lopende trein rond :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Pff.... ik ga niet vragen naar je IQ, Cupid :no:

en ook niet naar alle geslachtsziektes die je allemaal onder de leden zult krijgen
Waarschuw beheerder
morning "after"is geen VVVOOORRR behoedsmiddel!pff daarvoor is die pil niet bedoelt
Het dood de vrucht zodat het lichaam het gaat af voeren,met het nodige bloedverlies en ERORME buikkrampen!!!!Wow was dat het potje sex met die "vreemde"waard???mmmm

Ps: meiden juliie kunnen ook voor condooms thuis zorgen!!!

Waarschuw beheerder
Inderdaad, De Morning-after pil is geeeeen voorbehoedsmiddel! En je bent verantwoordelijk voor jezelf dus inderdaad, ook vrouwen horen condooms in bezit te hebben als ze willen seksen!

Waarschuw beheerder
Heb ze netjes in mijn nachtkastje liggen O:)
Waarschuw beheerder
donateur
super... ongelukjes kunnen gebeuren toch... en aangezein we niet meer in het jaar 0 leven en met die christelijke opvattingen... moet kunnen vind ik.

mensen die hier anders over denken vind ik dom :9

:bier:

Waarschuw beheerder
Ik vind jou dom :[

;p

Waarschuw beheerder
Nou als je ze straks zo kan kopen dan zorg je gewoon dat je er altijd 1 in huis hebt liggen.

Als je het zo wil spelen, kan je net zo goed gewoon de anti-conceptie pil slikken :frusty:

Waarschuw beheerder
Precies :s

Waarschuw beheerder
super... ongelukjes kunnen gebeuren toch... en aangezein we niet meer in het jaar 0 leven en met die christelijke opvattingen... moet kunnen vind ik.

mensen die hier anders over denken vind ik dom

* k zal mild blijven gezien je geslacht O:) *

Gezondheid gaat verder dan Christelijke opvattingen hoor :jaja:

Waarschuw beheerder
Inderdaad Chica Charlie! :yes:

Waarschuw beheerder
meen je niet

* Zou hij al professionele hulp hèbben, of nog zoeken? :/ *

Jawel!!! Bizar he??

:[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Inderdaad Chica Charlie!

Girlpower toch B)

:P

Waarschuw beheerder
You'd wish ;)
Waarschuw beheerder
donateur
vind het wel positief

Waarschuw beheerder
Inderdaad, girlpower! ;)

En als je goed leest Professionele hulp, ligt de nadruk van dit topic niet op 'ongelukjes', maar of dit niet onveilige sex stimuleert. Ik zeg: lees!

En wat Christelijke opvatiingen hier nou mee te maken hebben??? :/ We hebben het toch ook niet over onthouding ofzo???

Waarschuw beheerder
Nou Suus, de christelijke opvatting, daar bedoelt hij waaarschijnlijk het 'abortus-idee' mee... Dat je geen kindjes mag doden die nog niet levensvatbaar zijn....

Waarschuw beheerder
Zucht....ja, Chica, je hebt altijd wel weer mensen die het zo opvatten...:/

Waarschuw beheerder
Idd... Zolang het er nog niks van merkt... Beter dan het laten komen om het vervolgens te verwaarlozen, toch?

Waarschuw beheerder
Om even off-topic iets te zeggen :P

:X

Waarschuw beheerder
Haha, inderdaad! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
En oke, er kan weleens is misgaan, maar als je zo dom bent om onveilige sex te hebben, dan moet je ook maar voor de gevolgen opdraaien dat je naar de huisarts of apotheek moet!

Mee eens.Gewoon veilig seksen of niet O:).En de gevolgen moet je daar dan ook voor dragen(soa of zwangerschap).
Maar - nu komt ie :9 - ik denk dat er ook meiden zijn die bijv. met de angst zitten dat hun ouders erachter komen(het is nou niet iets om trots op te zijn "Pa, ma ik ben misschien zwanger omdat ik te beroerd ben/was om 'n condoom te gebruiken of pil te slikken") en daardoor langer blijven lopen en uiteindelijk te laat zijn voor zo'n morning-after pil.
Een drogist is dan makkelijker, maar daar zal natuurlijk ook door domme meidens gebruik van worden gemaakt(Ach waarom 'n condoom gebruiken, morgen wel ff 'n morning-aftertje halen).
Alleen heb je dat met heel veel dingen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het blijft ingewikkeld...:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon veilig sexen, dan heb je dat geouwehoer niet ;).

Waarschuw beheerder
(y)
Artiest {SHOWLIST artist 20843, 10348, 28855}
Waarschuw beheerder
gewoon volgende dag morning after condoom omdoen (y)

Waarschuw beheerder
tuurlijk het is togg goed dat je het zo makkelijk kan krijgen er zijn veel meisjes die niet naar de dokter durfen te gaan dus dit is een goede optie togg..voorkomt veel ongewenste zwangerschappen...en onveilig vrijen jah of je het nou wel of niet bij de drogist ken kopen je weet togg dat je der ziektes van ken krijgen
Waarschuw beheerder
Ben het niet met jullie eens.

Ik ben er wel een voorstander van dat de morning after pil bij de drogist komt te liggen.

Waarom? Omdat zo de stap om de morning pil op te halen een heel stuk kleiner wordt, dan dat je eerst naar de huisarts moet en daarna naar de apotheek.

Nu kunnen jullie wel gelijk gaan beginnen over domme meiden die onveilige seks hebben, maar het kan natuurlijk ook voorkomen dat het condoom knapt. En aangezien dit ook meerdere keren kan voorkomen, is het veel makkelijk om even naar de drogist te gaan, dan telkens naar de huisarts. Als je daar drie keer achter elkaar komt, lijkt toch ook een beetje raar.

Ik ga zelf ook liever naar de drogist, dan naar de huisarts.

Waarschuw beheerder
Nou, als je condoom iedere x kapot gaat, dan doen jullie wel wat verkeerd! :D ;)
Waarschuw beheerder
donateur
zoals ik al vroeg... nog nooit eerder een condoom gebruikt ofwel?
Waarschuw beheerder
donateur
nog nooit sex gehad [[[[met een condoom ofwel?]]]]

Condoom kan hinderlijk zijn, maar bij mannen zit dat toch wel 'n beetje tussen de oortjes hoor!
En ach liever 'n paar weken, maandjes wat minder prettiger seks dan straks met 'n soa of bolle buik lopen!
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, als je condoom iedere x kapot gaat, dan doen jullie wel wat verkeerd!

S-u-u-s misschien heeft z'n naam er wat mee te maken Kleintje :X?
Waarschuw beheerder
donateur
daar doelde ik niet op... ik doelde op het feit, wat kleintje hierboven ook al belichte, is dat condooms kunnen KNAPPEN, jah echtwaar

is mij ook overkomen, en geloof me, als je dan leest hoe dom en naief sommige vrouwen kunnen antwoorden op het makkelijker maken van het verkrijgen van de a.m pil is echt te loos voor woorden...
Waarschuw beheerder
S-u-u-s misschien heeft z'n naam er wat mee te maken Kleintje ?

------------

Als je eerst eens op mijn profiel zou kijken, zou je zien dat ik een meisje ben. :frusty:

Blijkbaar heb je er geen ervaring mee, of heb jezelf alleen maar vriendjes gehad met een kleintje, anders zou je wel beter weten.
Waarschuw beheerder
ja als je het tuutje niet dichtknijpt dan knapt hij ja..
Waarschuw beheerder
donateur
Als je eerst eens op mijn profiel zou kijken, zou je zien dat ik een meisje ben.

Blijkbaar heb je er geen ervaring mee, of heb jezelf alleen maar vriendjes gehad met een kleintje, anders zou je wel beter weten.

Meisje, het was gewoon 'n grapje.
Ik bedoel er niets mee!
En ik heb inderdaad niet op je profieltje gekeken en ging d'r vanuit dat je de linker persoon op de foto was.
Mijn excuus ;).
Waarschuw beheerder
ja als je het tuutje niet dichtknijpt dan knapt hij ja..

------

Bullshit.

Zelfs dan kan hij nog knappen.
Waarschuw beheerder
Meisje, het was gewoon 'n grapje.
Ik bedoel er niets mee!
En ik heb inderdaad niet op je profieltje gekeken en ging d'r vanuit dat je de linker persoon op de foto was.
Mijn excuus .

---------

Okidoki :)
Waarschuw beheerder
donateur
is mij ook overkomen, en geloof me, als je dan leest hoe dom en naief sommige vrouwen kunnen antwoorden op het makkelijker maken van het verkrijgen van de a.m pil is echt te loos voor woorden...

Een condoom kan altijd knappen, daarom is het misschien wel zo prettig om ook de pil erbij te slikken.
Dan wordt de kans op zwangerschap kleiner(iets van 2% ).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja Duh, naturlijk weet ik dat condooms kunnen knappen! Maar hallo, als 10x achter elkaar het condoom knapt, dat doe je wel iets fout! Maarja, dan is het toch geen probleem om ff langs dokter te gaan als het een x gebeurd?? Waar schaam je je dan voor? Kan toch gebeuren? Maar zo hou je wel de drempel hoger voor domme meiden die bag zijn om naar te dokter te gaan voor zo'n pil en denken: oh, what the fuck, we doen het wel zonder. De kruidvat is toch om de hoek.
Waarschuw beheerder
nou dan moet je denk ik hele raare dingen doen..

1 op de weet ik veel hoeveel condooms kan knappen! wel knap als het jullie dan vaak gebeurt

Waarschuw beheerder
boterhamzakje power :D
Waarschuw beheerder
nou dan moet je denk ik hele raare dingen doen..

1 op de weet ik veel hoeveel condooms kan knappen! wel knap als het jullie dan vaak gebeurt

---------------

Is niet zo moeilijk hoor. Die dingen knappen ongeloofelijk snel. En nee, wij doen geen rare dingen. :nee:

Waarschuw beheerder
Precies Mike! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Een condoom kan altijd knappen, daarom is het misschien wel zo prettig om ook de pil erbij te slikken.

misschien heeft het meisje wel allergieen of iets dergelijks waardoor het slikken van de pil zo'n probleem wordt dat je ervoor kiest om het met condoom te doen...

Ja Duh, naturlijk weet ik dat condooms kunnen knappen! Maar hallo, als 10x achter elkaar het condoom knapt, dat doe je wel iets fout! Maarja, dan is het toch geen probleem om ff langs dokter te gaan als het een x gebeurd?? Waar schaam je je dan voor? Kan toch gebeuren? Maar zo hou je wel de drempel hoger voor domme meiden die bag zijn om naar te dokter te gaan voor zo'n pil en denken: oh, what the fuck, we doen het wel zonder.

en om maar even de woorden van simone te gebruiken:
Maar - nu komt ie - ik denk dat er ook meiden zijn die bijv. met de angst zitten dat hun ouders erachter komen(het is nou niet iets om trots op te zijn "Pa, ma ik ben misschien zwanger omdat ik te beroerd ben/was om 'n condoom te gebruiken of pil te slikken") en daardoor langer blijven lopen en uiteindelijk te laat zijn voor zo'n morning-after pil.

Waarschuw beheerder
Nou kleintje, daar geloof ik helemaal niks van dat jij geen rare dingen doet....;) :D :D

Maar dan moet je aan de pil gaan! :yes: maarja, dan zit je weer met al die ziektes...zucht...:D
Waarschuw beheerder
Altijd leuk he die discussies zo op de zondag avond! (y)
Waarschuw beheerder
donateur
echtwaar, het bestaat ook deze dag nog, dat er dochters zijn die niet zo openlijk praten over dat soort dingen met hun ouders, laat staan er uberhaupt over te praten.

Waarschuw beheerder
Ja, hallo, professioneel: als die meiden durven sexen, dan moeten zo ook zo volwassen zijn om maar ff die angst opzij te zetten en een MA-pil bij de dokter te halen!! Zo kunnen we bezig blijven!

Bovendien, dat soort allergieen komen bijna niet voor en daar heb je nu ook speciale condooms voor!
Waarschuw beheerder
donateur
*Je vergeet m'n :9 ertussen te plaatsen O:)*

Je hebt ook 'n spiraaltje, zonder hormonen...
En als een meisje allergisch is voor de pil en het condoom knapt, scheurt of what ever dan kan ze toch 'n morning after pil halen?Dan is 'n dokter OF een drogist toch geen probleem?
Ik heb geen problemen met dát soort meisjes, of meiden.Maar met meiden die d'r onwijs makkelijk overdenken!
Waarschuw beheerder
Nou kleintje, daar geloof ik helemaal niks van dat jij geen rare dingen doet....

Maar dan moet je aan de pil gaan! maarja, dan zit je weer met al die ziektes...zucht...

------

:D

Idd aan de pil gaan, dat ben ik wel met je eens. :)
Waarschuw beheerder
Idd aan de pil gaan, dat ben ik wel met je eens. :)

ze zijn het eindelijk eens hoor :yes:
Waarschuw beheerder
:D

Ik ben het nog steeds niet eens met jou anders! (6) ;)

Waarschuw beheerder
Precies Simoon!

Nou mensen, ik ga slapen... oh nee... eerst de pil innemen! :D ;)

Simoon, ik reageer next time op je PB!
Waarschuw beheerder
haha goedzo kleintje! hoeft ook niet...

slaap lekker suus

Waarschuw beheerder
Jullie ook allemaal! :flower:

Waarschuw beheerder
Ja heb dit onderwerp ook een aantal keren besproken met mijn moeder...

Maar ik vind het aan de ene kant goed en aan de andere kant weer fout..

Ik herriner mezelf nog wel toen ik 15 jaar was, oeps ! condoom gescheurd, dus ik naar het ziekenhuis..
Kreeg ik een blaadje met telefoonnummers, toen ik dat telefoonnummer had opgebeld en het verhaal had uitgelegd kon ik de morning after pill voor 11 euro bij de Apotheek halen.
Na veel gedoe had ik dat ding eindelijk, dom dat ik ook ben geweest :(

Herriner mezelf ook nog wel dat ik voor vriendinnen de morning after pill moest gaan halen bij de Apotheek , maar die dus niet mee kreeg omdat ik geen dokter voorschrift had..

Vond het toen heel fout, maar nu ik er over nadenk was het ook wel weer goed.
Je moet gewoon goed nadenken wat je doet en of je het wel of niet veilig doet !!! Zeker als je een jaar of 15 bent..
Ik hoop nu ook niet dat er nu heel veel meiden van rond de 15 jaar denken "Ach wat the hell, ik neuk maar gewoon zonder condoom, haal morgen wel the morning after pill""
Zooo fout vind ik dat :(

Maar aan de andere kant snap ik ook wel weer dat sommige dokters een beetje gek worden van de hoeveelheid meiden die dagelijks bellen voor de morning after pill.

Waarschuw beheerder
ik snap best wel dat je als 14/15 jarige (soms nog wel jonger) "bang" bent voor de huisarst en zo niet erheen durft :o
dan is dit een prima optie om het ergens in een onbekende winkel te halen (Y)

maar denk ook idd dat veel gaan denken oo haal dan wel ff zo een pilletje heb ik nu ook geen condoom nodig (N)

Waarschuw beheerder
Ik denk dat je beter een pakje condooms kan halen van 12 euro waar er 12 in zitten dan 1 morning-after pil van 15 euro.

Waarschuw beheerder
donateur
Nou van die dingen wordt je goed ziek heb ik gehoord dus dan maar gewoon lekker veilig :D
Waarschuw beheerder
Doe maar gewoon via de apotheek :jaja:

1. je gaat er niet makkelijk naartoe, maar als het nodig is kan je er 24/7 voor terecht. (Drogist niet)

2. je krijgt bij de apotheek goede uitleg over eventuele bijwerkingen (ook van je arts) en hoe dan verder te handelen. Dit zie ik een winkelbediende (meestal jonge scholieren <lekker goedkoop> niet doen :nee: )

tuurlijk kan een "ongelukje" altijd gebeuren, maar door de hogere drempel (schroom voor huisarts/apotheek) zal er niet makkelijker worden gedacht laat die condoom maar zitten ;)

Waarschuw beheerder
(y) Djc
Waarschuw beheerder
eindeloze discussie ben ik bang!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk het ook :jaja:.