Partyflock

Forumonderwerp · 751582

Waarschuw beheerder
Sinds kort kan je de morning-after pil kopen bij verschillende drogisterijen. Het staat zelfs in het krantje van De Kruidvat of DA.

Wat vinden jullie ervan dat je de morning-after pil nu zo 'makkelijk' kan krijgen?
Goed, omdat dit bv. ongewenste zwangerschappen voorkomt of slecht, omdat heel veel meisjes nu juist minder vaak met condoom gaan vrijen omdat hij nu zo makkelijk te verkrijgen is ( en dat het dus onveilige sex stimuleert...).

Aangezien ik over dit onderwerp een projectje heb op school, ben ik wel benieuwd naar jullie mening!
Waarschuw beheerder
ja als je het tuutje niet dichtknijpt dan knapt hij ja..
Waarschuw beheerder
donateur
Als je eerst eens op mijn profiel zou kijken, zou je zien dat ik een meisje ben.

Blijkbaar heb je er geen ervaring mee, of heb jezelf alleen maar vriendjes gehad met een kleintje, anders zou je wel beter weten.

Meisje, het was gewoon 'n grapje.
Ik bedoel er niets mee!
En ik heb inderdaad niet op je profieltje gekeken en ging d'r vanuit dat je de linker persoon op de foto was.
Mijn excuus ;).
Waarschuw beheerder
ja als je het tuutje niet dichtknijpt dan knapt hij ja..

------

Bullshit.

Zelfs dan kan hij nog knappen.
Waarschuw beheerder
Meisje, het was gewoon 'n grapje.
Ik bedoel er niets mee!
En ik heb inderdaad niet op je profieltje gekeken en ging d'r vanuit dat je de linker persoon op de foto was.
Mijn excuus .

---------

Okidoki :)
Waarschuw beheerder
donateur
is mij ook overkomen, en geloof me, als je dan leest hoe dom en naief sommige vrouwen kunnen antwoorden op het makkelijker maken van het verkrijgen van de a.m pil is echt te loos voor woorden...

Een condoom kan altijd knappen, daarom is het misschien wel zo prettig om ook de pil erbij te slikken.
Dan wordt de kans op zwangerschap kleiner(iets van 2% ).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja Duh, naturlijk weet ik dat condooms kunnen knappen! Maar hallo, als 10x achter elkaar het condoom knapt, dat doe je wel iets fout! Maarja, dan is het toch geen probleem om ff langs dokter te gaan als het een x gebeurd?? Waar schaam je je dan voor? Kan toch gebeuren? Maar zo hou je wel de drempel hoger voor domme meiden die bag zijn om naar te dokter te gaan voor zo'n pil en denken: oh, what the fuck, we doen het wel zonder. De kruidvat is toch om de hoek.
Waarschuw beheerder
nou dan moet je denk ik hele raare dingen doen..

1 op de weet ik veel hoeveel condooms kan knappen! wel knap als het jullie dan vaak gebeurt

Waarschuw beheerder
boterhamzakje power :D
Waarschuw beheerder
nou dan moet je denk ik hele raare dingen doen..

1 op de weet ik veel hoeveel condooms kan knappen! wel knap als het jullie dan vaak gebeurt

---------------

Is niet zo moeilijk hoor. Die dingen knappen ongeloofelijk snel. En nee, wij doen geen rare dingen. :nee:

Waarschuw beheerder
Precies Mike! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Een condoom kan altijd knappen, daarom is het misschien wel zo prettig om ook de pil erbij te slikken.

misschien heeft het meisje wel allergieen of iets dergelijks waardoor het slikken van de pil zo'n probleem wordt dat je ervoor kiest om het met condoom te doen...

Ja Duh, naturlijk weet ik dat condooms kunnen knappen! Maar hallo, als 10x achter elkaar het condoom knapt, dat doe je wel iets fout! Maarja, dan is het toch geen probleem om ff langs dokter te gaan als het een x gebeurd?? Waar schaam je je dan voor? Kan toch gebeuren? Maar zo hou je wel de drempel hoger voor domme meiden die bag zijn om naar te dokter te gaan voor zo'n pil en denken: oh, what the fuck, we doen het wel zonder.

en om maar even de woorden van simone te gebruiken:
Maar - nu komt ie - ik denk dat er ook meiden zijn die bijv. met de angst zitten dat hun ouders erachter komen(het is nou niet iets om trots op te zijn "Pa, ma ik ben misschien zwanger omdat ik te beroerd ben/was om 'n condoom te gebruiken of pil te slikken") en daardoor langer blijven lopen en uiteindelijk te laat zijn voor zo'n morning-after pil.

Waarschuw beheerder
Nou kleintje, daar geloof ik helemaal niks van dat jij geen rare dingen doet....;) :D :D

Maar dan moet je aan de pil gaan! :yes: maarja, dan zit je weer met al die ziektes...zucht...:D
Waarschuw beheerder
Altijd leuk he die discussies zo op de zondag avond! (y)
Waarschuw beheerder
donateur
echtwaar, het bestaat ook deze dag nog, dat er dochters zijn die niet zo openlijk praten over dat soort dingen met hun ouders, laat staan er uberhaupt over te praten.

Waarschuw beheerder
Ja, hallo, professioneel: als die meiden durven sexen, dan moeten zo ook zo volwassen zijn om maar ff die angst opzij te zetten en een MA-pil bij de dokter te halen!! Zo kunnen we bezig blijven!

Bovendien, dat soort allergieen komen bijna niet voor en daar heb je nu ook speciale condooms voor!
Waarschuw beheerder
donateur
*Je vergeet m'n :9 ertussen te plaatsen O:)*

Je hebt ook 'n spiraaltje, zonder hormonen...
En als een meisje allergisch is voor de pil en het condoom knapt, scheurt of what ever dan kan ze toch 'n morning after pil halen?Dan is 'n dokter OF een drogist toch geen probleem?
Ik heb geen problemen met dát soort meisjes, of meiden.Maar met meiden die d'r onwijs makkelijk overdenken!
Waarschuw beheerder
Nou kleintje, daar geloof ik helemaal niks van dat jij geen rare dingen doet....

Maar dan moet je aan de pil gaan! maarja, dan zit je weer met al die ziektes...zucht...

------

:D

Idd aan de pil gaan, dat ben ik wel met je eens. :)
Waarschuw beheerder
Idd aan de pil gaan, dat ben ik wel met je eens. :)

ze zijn het eindelijk eens hoor :yes:
Waarschuw beheerder
:D

Ik ben het nog steeds niet eens met jou anders! (6) ;)

Waarschuw beheerder
Precies Simoon!

Nou mensen, ik ga slapen... oh nee... eerst de pil innemen! :D ;)

Simoon, ik reageer next time op je PB!
Waarschuw beheerder
haha goedzo kleintje! hoeft ook niet...

slaap lekker suus

Waarschuw beheerder
Jullie ook allemaal! :flower:

Waarschuw beheerder
Ja heb dit onderwerp ook een aantal keren besproken met mijn moeder...

Maar ik vind het aan de ene kant goed en aan de andere kant weer fout..

Ik herriner mezelf nog wel toen ik 15 jaar was, oeps ! condoom gescheurd, dus ik naar het ziekenhuis..
Kreeg ik een blaadje met telefoonnummers, toen ik dat telefoonnummer had opgebeld en het verhaal had uitgelegd kon ik de morning after pill voor 11 euro bij de Apotheek halen.
Na veel gedoe had ik dat ding eindelijk, dom dat ik ook ben geweest :(

Herriner mezelf ook nog wel dat ik voor vriendinnen de morning after pill moest gaan halen bij de Apotheek , maar die dus niet mee kreeg omdat ik geen dokter voorschrift had..

Vond het toen heel fout, maar nu ik er over nadenk was het ook wel weer goed.
Je moet gewoon goed nadenken wat je doet en of je het wel of niet veilig doet !!! Zeker als je een jaar of 15 bent..
Ik hoop nu ook niet dat er nu heel veel meiden van rond de 15 jaar denken "Ach wat the hell, ik neuk maar gewoon zonder condoom, haal morgen wel the morning after pill""
Zooo fout vind ik dat :(

Maar aan de andere kant snap ik ook wel weer dat sommige dokters een beetje gek worden van de hoeveelheid meiden die dagelijks bellen voor de morning after pill.

Waarschuw beheerder
ik snap best wel dat je als 14/15 jarige (soms nog wel jonger) "bang" bent voor de huisarst en zo niet erheen durft :o
dan is dit een prima optie om het ergens in een onbekende winkel te halen (Y)

maar denk ook idd dat veel gaan denken oo haal dan wel ff zo een pilletje heb ik nu ook geen condoom nodig (N)

Waarschuw beheerder
Ik denk dat je beter een pakje condooms kan halen van 12 euro waar er 12 in zitten dan 1 morning-after pil van 15 euro.

Waarschuw beheerder
donateur
Nou van die dingen wordt je goed ziek heb ik gehoord dus dan maar gewoon lekker veilig :D
Waarschuw beheerder
Doe maar gewoon via de apotheek :jaja:

1. je gaat er niet makkelijk naartoe, maar als het nodig is kan je er 24/7 voor terecht. (Drogist niet)

2. je krijgt bij de apotheek goede uitleg over eventuele bijwerkingen (ook van je arts) en hoe dan verder te handelen. Dit zie ik een winkelbediende (meestal jonge scholieren <lekker goedkoop> niet doen :nee: )

tuurlijk kan een "ongelukje" altijd gebeuren, maar door de hogere drempel (schroom voor huisarts/apotheek) zal er niet makkelijker worden gedacht laat die condoom maar zitten ;)

Waarschuw beheerder
(y) Djc
Waarschuw beheerder
eindeloze discussie ben ik bang!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk het ook :jaja:.