Ik zie niet in hoe een gelovige hier geen moeite mee zou kunnen hebben, tenzij diegene een totaal gebrek heeft aan compassie (toch één van de meest onderstreepte deugden in religies). Als je werkelijk weet wat de hel inhoudt, en je hebt een normale dosis compassie, dan zul je een zwaar emotioneel probleem hebben met het bestaan van de hel en de God die zo'n hel willens en wetens in het bestaan bracht. Heb je dit niet dan heb je ofwel het concept van de hel niet helemaal begrepen, of je bent gewoon echt ijs- en ijskoud.
xaeed zegt niets meer
Volgens de Qur'an is de hel n passende vergelding voor wat 'zij' deden, passend, als precies datgene wat hun daden voor verborgen realiteit hadden, er wordt hen geen extra onrecht aangedaan
Ow wachtten jullie op n reactie van me?
Waarop precies?
Die lijst wat Dozart gaf is geen Qur'an-quote, dus in hoeverre die klopte weet ik niet
Wat familieleden enzo betreft.. de Qur'an zegt dat dat niet uit zal maken, op de Dag der Opstanding worden banden afgesneden
Wat een treurige overtuigingzo verschrikkelijk koud... "oh boeie, zodra mijn geliefde naar de hel gaat betekent ze niks meer voor me."
Ow wachtten jullie op n reactie van me?
Waarop precies?
Er zijn gewoon dingen die een directe interpretatie verdienen, en geen filosofisch gezwets om met omwegen en gespeel met logica uiteindelijk het om te buigen naar alsnog het goede
Wat een treurige overtuiging zo verschrikkelijk koud... "oh boeie, zodra mijn geliefde naar de hel gaat betekent ze niks meer voor me."
uit het bewustzijn verdwijnen, en we die gehechtheid aan specifieke mensen daar niet meer zullen hebben.
Of het betekent toch iets heel kouds en kills...
een treurige overtuiging zo verschrikkelijk koud...
maar ik geloof dat God je dan de totale rust verleent in deze zaken, ondanks je geliefden het verkeerde pad hebben gekozen.
maar ik geloof dat God je dan de totale rust verleent in deze zaken
En tijdens het leven op aarde heb je (en dan moet men wel eerlijk zijn met zichzelf) dat mensen bepaalde zaken terecht vinden en accepteren.
Bijv. dat het steelgedrag van hun kind bestraft wordt en niet beloond wordt of dat zelfs sommige lui levenslang of ter dood veroordeeld krijgen/worden.
Waarom zou je als gelovige het dan niet kunnen accepteren dat de ander(en) naar de hel zouden kunnen gaan ?!
Mwa, nee, dat niet zozeer.. maar dacht dat je niet meer reageerde omdat je er geen antwoorden meer op had.. beetje uitgeluld was dus Of misschien wel omdat je even in de knoop was geraakt met jezelf/je geloof of zo. Of mi9sschien wilde je de golf voorbij laten gaan en weer 't juiste moment af wachten totdat je weer onverstoord kon verder gaan over de islam..
Niet mis tot in hoeverre een intelligente man als Xaeed geïndoctrineerd kan worden met zo'n absurde ideologie, ik schrik hier echt van.
Vind je sowieso vaak nogal selectief in reacties. Je hebt vooral vaak antwoorden op intellectuele kwesties, maar dingen die meer emotie-gerelateerd zijn, ethisch, dat lijk je óf aan de kant te schuiven
(saw)
dat is wat de Profeet(saw) zei
Jij gelooft dat dit niet zo is, ik geloof dat t wel zo zal zijn.. that's it
Zowat elke religie die ik ken heeft t concept van de hel
En de hel is verwijdering van t goede (van God), dus is logisch dat de hel geen fijne plek is
Wat Moslims betreft is dit n hele serieuze zaak
De Profeet(saw) zei dat als iemand n glimps vd hel zou kunnen zien, dat diegene zou leven als n heilige
Geen kiddy-stuff dus, tis bloedserieus
jeetje, in de hemel ook al begrafenissen
maar wat voor verkeerd pad dan?
Ze doen niet eens aan een pad of zo.. ze leven gewoon naar wie ze zijn, hun persoonlijkheid en proberen 't leven zo goed mogelijk te leven
waarom zou ik nou weer moeten denken dat mij hierna de hel te wachten staat?
omdat ik geen zak geloofde
Ervaring van 't bestaan itself, kennis, gnosis, laat dat echt op den duur failen.
Tja hoe dan? Door simpelweg de bond te verbreken tussen twee mensen, zoals Xaeed zegt?
Het idee van de hel druist in tegen deze twee intuitieve qualificaties.
Iemand die op aardse wetten is berecht; is nog niet door God berecht !
Als de hel tijdelijk is en minder intens, is er nog steeds gerechtigheid. Bovendien geef je mensen dan een tweede kans en bied je ze de mogelijkheid om te groeien
Die vergeldingsdrift die je ziet bij het christendom en islam past absoluut niet bij een liefdevolle God.
Als Xaeed dan eindelijk daar aan de hemelpoort staat lachen ze hem uit dat het een grap was. Mayb ontmoeten wij elkaar dang
Dus het mooie licht wat 999 van de 1000 ervaren is eigenlijk een valstrik van de duivel en eigenlijk de poort naar de hel?
Stel; je bent homofiel (dus zondig) maar hebt in je leven wel heel veel mensen geholpen.
Brengt elke avond eten bij zwervers, helpt oude vrouwtjes met schoonmaken, bent buddy voor kankerpatienten en stort elke maand 10 euro op rekening van Terre des Hommes.
Hoe kom je op deze vraag?
Ja, ik heb ook niet zozeer een probleem met het bestaan van de hel.. ik heb al vaker gezegd dat BDE's ervan getuigen dat die er idd is.
Dat vind ik ook altijd zo apart he... die tekstjes achter het noemen van de naam Mohammed.
Waar slaat dat eigenlijk op?
Volgens de moslims is er geen God dan Allah en is afgoderij verboden, toch kennen veel moslims de profeet Mohammed een bijna goddelijke status toe.
Gewoon een voorbeeld; in de Koran staat dat blasfemie een doodzonde is.
Aangezien Mohammed geen God is maar gewoon een doorgeefluik welke de Boodschap van Islam ontving was hij niets meer of minder dan zijn volgelingen tussen wie hij ook gewoon woonde.
Toch zijn wereldwijd miljoenen moslims bereid te doden wanneer hun profeet wordt beledigd en stellen daarmee dat de belediging van de profeet gelijk staat aan blasfemie.
Ik weet bijna zeker dat Mohammed het nooit zo gewild zou hebben, dat zijn spotprent bijna tot een religieuze oorlog zou leiden.
En waarom zou het ook zo, Mohammed was toch een gewone man met slechts bijzondere openbaringen?
De kans is in feite groter dat je naar de hel gaat dan naar de Hemel... De Hemel bereiken is echt heel veel mazzel hebben...
Daarin vind ik het sws niet logisch, waarom zal iemand beter zijn die in die regels gelooft? Iemand die nog nooit het boek gelezen heeft (Moi) en zich toch netjes gedraagt (Moi) is per definitie beter bezig dan iemand die wel zijn hele leven aan de Koran (Xaeed) geeft.
Vandaar dus dat de meest vredelievende religies meer underground zijn, of iig te lijden hebben onder andere religies, en de meer donkere religies de grootsten zijn.
ik snap nog steeds niet dat mensen in god kunnen geloven terwijl ze het nog nooit hebben ontmoet
ik geloof mijzelf..
En omdat de meeste gelovige mensen een BDE ervaren als blik in de hemel en anderen als mooi en rustgevend en dus allesbehalve wat men zich voorstelt bij de hel.
Dat is dus zeker geen zaak van dezelfde ervaring anders interpreteren; de ervaring is gewoon heel anders.
Wie zegt dat ik me niet netjes gedraag?
Tot dusver is er nog geen enkel bewijs dat BDE's meer/iets anders als hersenactiviteiten zijn, chemische processen en dus met zuurstoftekort, narcose en drugs gestuurd en/of opgewekt kunnen worden.
Of de grootste bevatten t meeste licht, vandaar dat God zoveel mensen die religies laat volgen
Inderdaad. Maar ze getuigen nog steeds niet van het bestaan van een hel of hemel. Enkel van het geloof daarin en de ervaring.
Tot dusver is er nog geen enkel bewijs dat BDE's meer/iets anders als hersenactiviteiten zijn, chemische processen en dus met zuurstoftekort, narcose en drugs gestuurd en/of opgewekt kunnen worden.
We snappen het; Xaeed heeft een sadistische religie.
Daarin vind ik het sws niet logisch, waarom zal iemand beter zijn die in die regels gelooft? Iemand die nog nooit het boek gelezen heeft (Moi) en zich toch netjes gedraagt (Moi) is per definitie beter bezig dan iemand die wel zijn hele leven aan de Koran (Xaeed) geeft