Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 391773x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
whooow sommige mensen hebben echt geen respect voor gelovigen:s

dat is pas sneu...
Waarschuw beheerder
:no:
geloof is alleen een geruststelling voor mensen, dat er iets is dat hen kan helpen..
Ik geloof wel in iets, maar niet dat er 1 of andere god is die alles bepaalt.
Verder vind ik dat geloof oorlog en andere moeilijkheden met zich meejbrengt

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juli 2005 om 07:03:
eerst zien dan geloofen

true :)

Waarschuw beheerder
Ik geloof wel in iets, maar niet dat er 1 of andere god is die alles bepaalt

God wil je ook alleen maar helpen en al die wetten in de bijbel staan er meer om je te helpen met je geloof

Verder vind ik dat geloof oorlog en andere moeilijkheden met zich meejbrengt

Er is oorlog omdat iedereen in de wereld een eigen wil heeft gekregen, dus is dat geen reden om dat aan het geloof te koppelen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juli 2005 om 07:03:
eerst zien dan geloofen

gelo"v"en,
dat is de domste uitspraak die ik ooit heb gehoord.
je kunt niet eerst iets zien en dan geloven, want dan is het zeker weten.

whooow sommige mensen hebben echt geen respect voor gelovigen

dat is pas sneu...

nee hoor, dat is helemaal niet sneu, gelovigen hebben ook geen respect voor ongelovigen,Dat zie je toch wel in het NIEUWS!.

Er zou een organisatie voor globaal atheísme moeten komen.
Waarschuw beheerder
Pssst, weten jullie dat intelligentie normaal verdeeld is, dat slechts 2,5 % van de mensen een echt hoog IQ heeft en dat er toevallig ook slechts 2,5 % ongelovigen zijn... :X
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar wat is intelligentie? :devil::P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vuile grevo's
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op dinsdag 19 juli 2005 om 14:05:
en dat er toevallig ook slechts 2,5 % ongelovigen zijn.

Nee dat zijn er echt veeeeeeeeeeel meer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juli 2005 om 11:06:
ja dat zou kunnen maar wat zou gods motief daarachter kunnen zijn?

ik kan geen hoogte krijgen van iemand die zijn zoon opoffert
er kan een addertje onder het gras zitten :yes: bijv iedreen in het kwade laten geloven ,terwijl hij zich als het goede voordoet . zodat de zieltjes makkelijkere prooi zijn en wneer ze zeg maar voor de poorten staan makkelijker accepteren (naar .wat jullie noemen )de hel te gaan. omdat dat dan gods goede wil is en niemand dr aan twijfelt dat hij dan goed geordeeld heeft .
ik heb het nog eens even doorgelezen ook die website . maar ik word dr egt geen wijs uit ,vond het wel boeiend om te lezen allemaal ,maar het trekt mij absoluut niet aan ,en is zeker niet mijn waarheid in het leven .
Waarschuw beheerder
Inderdaad. Volgens de verhalen moet je eerst iets slechts doen en dan is het goed. Dat verklaart de door en door verrotte geest van God die het enkel slecht met ons voorheeft als je kijkt naar de ellende in de wereld. Een beetje een kindje in een vulkaan moeten pleuren om respect van God te krijgen. Nee, dan is Allah toch gezelliger. Van hem hoefde de profeet het kind enkel seksueel te misbruiken...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op woensdag 20 juli 2005 om 02:33:
Dat verklaart de door en door verrotte geest van God die het enkel slecht met ons voorheeft als je kijkt naar de ellende in de wereld.

Mensen, wat zijn jullie toch zielug bezig zeg.
Waarom lezen jullie niet?

Want er is idd veel ellende in deze wereld, maar heb je ooit ook gehoord dat je een eigen VRIJE WIL hebt gekregen van diezelfde God...

I rest my case...

Waarschuw beheerder
Inderdaad. Volgens de verhalen moet je eerst iets slechts doen en dan is het goed. Dat verklaart de door en door verrotte geest van God die het enkel slecht met ons voorheeft als je kijkt naar de ellende in de wereld. Een beetje een kindje in een vulkaan moeten pleuren om respect van God te krijgen. Nee, dan is Allah toch gezelliger. Van hem hoefde de profeet het kind enkel seksueel te misbruiken...

hoe kom je hier nou weer bij!

dat is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoort!!

het heeft iig niks met het christendom te maken!

Waarschuw beheerder
ohja @ ricardo

cool, dat je iig de moeite doet om het te begrijpen..

omdat dat dan gods goede wil is en niemand dr aan twijfelt dat hij dan goed geordeeld heeft

dus god heeft zijn zoon laten kruisigen, om alsnog iedereen naar de hel te krijgen?

dan hadt hij dat toch net zo goed niet hoeven doen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 12:09:
dus god heeft zijn zoon laten kruisigen, om alsnog iedereen naar de hel te krijgen?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 12:09:
dan hadt hij dat toch net zo goed niet hoeven doen?

maar wat ik probeer te zeggen is dat die dan niet zo veel volgelingen had gehad .als nu die dat wel gedaan heeft .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geloof er niet in

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 08:22:
Want er is idd veel ellende in deze wereld, maar heb je ooit ook gehoord dat je een eigen VRIJE WIL hebt gekregen van diezelfde God...

ja dus? wat wil je daar mee duidelijk maken...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 08:22:

dus met andere woorden de mooie dingen komen van god af ,en de slechte dingen komen door de wil van de mens ? ga steeds meer mijn theorie geloven
en dan nog wat god geeft de menns dus een wil die destructief kan wezen ??? ,dan heeft die zich eigen wel goed ingedekt tegen fouten van de mensen die hij naar jullie zeggen heeft gecreeerd ,vind ik
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
neehj..
Waarschuw beheerder
Het geloof stelt dat als je maar gelooft in God, het je goed zal vergaan. Vreemd dat miljarden mensen het slecht hebben op de wereld terwijl ze toch geloven.

Vrije wil is in contradictie met God. God bepaalt toch alles? Hoe kan iemand dan nog vrije wil hebben? Een gelovige moet toch allerlei rituelen uitvoeren uit angst in de hel te komen? Hoezo vrijwillig als er een sanctie staat op het niet geloven? En waarom geloven als een goed en gelukkig leven overduidelijk niet afhangt van het geloof?

Waarschuw beheerder
JA
Artiest Jizzy
Waarschuw beheerder
religie en een ego zijn per definitie NIET verenigbaar...
Tot het moment dat de mensheid in z'n algemeen dit inziet zal het strijd blijven, en aangezien mensen in z'n algemeenheid niet van verandering houdt en lekker veilig in z'n vastgeroeste denkpatronen blijft hangen zal hier gepost blijven worden en dit forum oneindig lang worden...
Dus moderator, doe jezelf een plezier, spaar serverruimte en sluit deze thread!
:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jizzy op woensdag 20 juli 2005 om 18:05:
zal hier gepost blijven worden en dit forum oneindig lang worden...
Dus moderator, doe jezelf een plezier, spaar serverruimte en sluit deze thread!

nee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 18:23:
nee

inderdaad :d
dat zal eff mooi wezen,al die info die ik gelezen heb en websites die ik uitgepluist heb .kom jij na 1 post eff zeggen dat het topic dichtmoet :no: heb jij geen recht toe
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
whooow sommige mensen hebben echt geen respect voor gelovigen

hoe kun je mensen (volwassen)respecteren,die nog in sprookjes geloven :frusty:
Waarschuw beheerder
ik heb geen recht op een eigen mening? :s
Ik zou haast zeggen dat je een gelovige bent....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jizzy op woensdag 20 juli 2005 om 19:29:
Ik zou haast zeggen dat je een gelovige bent....

nee het gaat dr gewoon om dat dit een leuk topic is ,en dat jij niet bepaald wneer dr een slotje komt :d

Waarschuw beheerder
k geloof er nix van!! :nee:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Allah rulez the hardcore scene!!!!!!!!!!:bounce:

Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen heeft zijn of haar eigen God denk ik.. Een Godsfiguur zit volgens mij gewoon in de mens zelf. Iedereen creeert een eigen beeld ervan. Ik geloof wel in meer tussen hemel en aarde!
Waar ik alleen naar van word, is de manipulatie die vanuit bepaalde godsdiensten plaatsvindt. Iedereen geloof toch lekker wat ie wil?
Waarschuw beheerder
ik geloof nie in n theorie die stamt uit de tijd dat de aarde nog plat was. t heeft de mens alleen maar ellende gekost

Waarschuw beheerder
Het geloof stelt dat als je maar gelooft in God, het je goed zal vergaan. Vreemd dat miljarden mensen het slecht hebben op de wereld terwijl ze toch geloven.

Vrije wil is in contradictie met God. God bepaalt toch alles? Hoe kan iemand dan nog vrije wil hebben? Een gelovige moet toch allerlei rituelen uitvoeren uit angst in de hel te komen? Hoezo vrijwillig als er een sanctie staat op het niet geloven? En waarom geloven als een goed en gelukkig leven overduidelijk niet afhangt van het geloof?

eens, mijn waarde onbekende lewis zonder profielplaatje, dacht ik net zoals jij. Maar jij gaat alleen maar uit van het bekrompen geloof. En het maakt niet uit hoe je het went of keert maar er zijn heeeeeeel veel mensen die zo veel kracht uit het geloof halen en dingen voor elkaar krijgen die ongelovigen niet voor elkaar krijgen.

Persoonlijk wijt ik dat aan geloven in 'iets'. stel jij bent er heilig van overtuigd dat een vingerplant in je kamer jou gaat helen van je tumor dan zou dat net zo goed kunnen als een god. Dus blijkbaar zit er iets in je hersenen dat het lichaam versterkt als je er totaal onvoorwaardelijk in geloofd.

Maar ja een groot deel geloofd zonder de rituelen en is door hun geloof heel gelukkig omdat ze daardoor zich goed gedragen en voor hun gevoel het optimale uit hun leven halen.

En je maakt een fout als je echt denkt dat God alles bepaald, want dat denken gelovigen namelijk niet. en jij volgens mij ook niet.

Waarschuw beheerder
en ik blijf erbij dat in principe de mensheid er beter af zou zijn als iedereen zou geloven, maar dan volgens mijn waarden. :devil:

neej uhm, kijk je hebt het justitieel recht dat ervoor zorgt dat we niet stelen, verkrachten, vermoorden enz. Maar je hebt het geloof dat ervoor zorgt dat we een soort barriere hebbem om niet vreemd te gaan en ons netjes ten opzichte van anderen te gedragen. (wat u niet wil dat u geschiedt doet men dat ook een ander niet!)

En na 2000 jaar bijbel is men er een beetje in doorgeschoten, dat geef ik toe.. maar in principe is het geloof een soort mentale justitie en dat wordt steds minder.. tot mijn vreugde en verdriet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 03:50:
blijkbaar zit er iets in je hersenen dat het lichaam versterkt als je er totaal onvoorwaardelijk in geloofd.

daar ben ik het helemaal mee eens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 03:50:
Dus blijkbaar zit er iets in je hersenen dat het lichaam versterkt als je er totaal onvoorwaardelijk in geloofd.

dat heb ik ook al eens eerder gezegd, als je ergens 100% van overtuigd bent, kan dat gebeuren.

Waarschuw beheerder
Vrije wil is in contradictie met God. God bepaalt toch alles? Hoe kan iemand dan nog vrije wil hebben? Een gelovige moet toch allerlei rituelen uitvoeren uit angst in de hel te komen? Hoezo vrijwillig als er een sanctie staat op het niet geloven?

vrije wil in tegenstrijd met god???!!!

vrije wil is juist van god, god wil geen robots als gelovigen!...en rituelen uivoeren door angst?!
ennuh..als gelovigen kom je niet in de hel daar ben je als gelovigen 100% zeker van..

en als er gelovigen zijn die het anders beweren hebben die het fout..

als je in de bijbel leest (en dat boek hoort er nou eenmaal bij of je wilt of niet)..
lees je alle rituelen, en als je zo slim bent door te lezen..lees je dus ook dat het allemaal niet meer zo moet..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 14:07:
lees je dus ook dat het allemaal niet meer zo moet..

citeer dan maar dat het niet meer moet zoals het in de bijbel staat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 14:07:
vrije wil is juist van god, god wil geen robots als gelovigen!...en rituelen uivoeren door angst?!
ennuh..als gelovigen kom je niet in de hel daar ben je als gelovigen 100% zeker van..

dat is onzin myn dame, die excuus gebruiken christelijken altijd dat god geen robots wil, MAARRR... WAAROM zou een creatuur schuldig zijn ten opzichte van zijn creator??
en beantwoord die vraag nu eens zonder iets aan te halen uit een boekje...
Waarschuw beheerder
Maar jij gaat alleen maar uit van het bekrompen geloof.

We hebben het hier over God. Daar waar "bekrompen geloof" een tautologie is. We hebben het niet over het effect van geloven op het geestelijke welzijn.

Maar je hebt het geloof dat ervoor zorgt dat we een soort barriere hebbem om niet vreemd te gaan en ons netjes ten opzichte van anderen te gedragen.

Sorry hoor, maar ik vind het vrij zielig dat mensen een systeem van angstopwekkend geloof en rituelen nodig hebben (als je niet gelooft, dan ga je naar de hel) om zichzelf in de hand te kunnen houden. Ik geloof niet, maar ik ben netjes tegen anderen en ga niet vreemd. Dat komt omdat ik een man ben met karakter en niet omdat ik bang ben in de hel te komen als ik God niet gehoorzaam.

als gelovigen kom je niet in de hel daar ben je als gelovigen 100% zeker van..

Daarom juist. Je gelooft omdat je bang bent dat je als ongelovige naar de hel gestuurd wordt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=460 height=667]http://www.visje-posters.nl/plaatjes/poster/oud/poster_groot/vis050.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
laura jij heb al wel 20 keer gezegd dat je niks meer post hier :d en laatste keer dat ik dat zei wedde ndat je nog terugkomt :d heb ik gelijk in gehad dus :d
en STEL dr is toch een verlosser
ben je niet zo zeker van je zaak dan
en je komt alleen maar weer opdagen als dr weer discussie op gang komt met een medegelovigen :s vind jou maar een raar wijf om het maar even zo te zeggen :d STEL dat dat zo is
Waarschuw beheerder
mensen kap nou eens met discusseren over god, zo kansloos, god bestaat niet en daarmee klaar! ;)

Waarschuw beheerder
tsja ricardo je kan het ook zo zien dat voor jou de waarheid hard aankomt maar ach...

Ikzelf geloof wel en vind dat dus ook de waarheid, maar wat jij gelooft is aan jou en dat kan ik niet voor jou beslissen...

Ik kan allicht met je meedenken en je op weg helpen als je dat zelf wil...

Dus STEL je wil dat moet je het maar zeggen, ik wacht geduldig af hehe :D:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 20:31:
tsja ricardo je kan het ook zo zien dat voor jou de waarheid hard aankomt maar ach...

de waarheid hard aankomt ? ten eerste niet mijn waarheid :no: en STEL dr is ..... is niet egt overtuigend tog laura ?
en vond laura tog wel zo overtuigend van haar geloof :d
maar vind het wel ludiek die poster (Y)
Ikzelf geloof wel en vind dat dus ook de waarheid, maar wat jij gelooft is aan jou en dat kan ik niet voor jou beslissen...

dat weet ik :d
Ik kan allicht met je meedenken en je op weg helpen als je dat zelf wil...

help me even op weg met het volgende :d doe jij nou maar de groetjes aan laura van mij :d erg fake allemaal dit :s
Dus STEL je wil dat moet je het maar zeggen, ik wacht geduldig af hehe

dan kan je wachten tot je een ons weegt :d dag laura GELOOFSWAANZINNIGE hai hai

Waarschuw beheerder
@ Ricardo,

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 20:26:
laura jij heb al wel 20 keer gezegd dat je niks meer post hier

Dat ik niet met mensen in discussie ga die met me willen twisten of God wel of niet bestaat. Je moet wel lezen;)

en STEL dr is toch een verlosser
ben je niet zo zeker van je zaak dan

IK wel, maar STEL jij je eens voor dat die rare Christenen WEL gelijk hebben? Dat er WEL een verlosser bestaat? Wat dan? Hoe ga jij je verantwoorden als je voor de rechterstoel van God komt te staan? Dan zal Hij je zeggen; je hebt ruimschoots de gelegenheid gehad het evangelie aan te nemen en je hebt het moedwillig verworpen.

vind jou maar een raar wijf om het maar even zo te zeggen

dat mag :yes: Ik neem het je niet kwalijk(Y)

Gelukkig zijn zij die gehaat, genegeerd, beledigd en verbannen worden omdat zij bij Mij horen. (Luc.6:22)
Het is nu eenmaal zo, dat wie werkelijk 1 met Jezus Christus wil blijven, het zwaar te verduren krijgen van de mensen die Hem haten (2 Tim. 3:12) :bounce:

In de bijbel staan MEER WAARHEDEN dan je denkt...
Zou je nog een stukje willen lezen?
http://www.elchanan.antwoordt.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=83678

Maar ik moet je wel een beetje gelijk geven. Als mijn posts de mensen alleen maar verder van God brengen, dan kan ik beter stoppen. Dit is namelijk niet mijn bedoeling.

Maar ieder zn overtuiging zeg ik maar.
Ik laat je in je waarde hoor, en ik bedoel mijn posts niet als aanval oid.
Ik wens je wijsheid:D;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Advent is dromen dat Jezus zal komen....dromen van vrede voor mensen van heden... sjalalalala :)