Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 391726x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van van der snats op maandag 18 juli 2005 om 20:29:
alsje je waarheid uit een boek haalt en enkel dat boek ,dan is je wereldje erg klein

ken mensen die wiens wereldje Veeeeeeeeeel kleiner is en dit boek nog nooit open hebben getrokken ;)

Waarschuw beheerder
ik vindt jullie niet meer lief! :no:

Waarschuw beheerder
zou jij je zoon of dochter bij de vijand laten sterven?

nee ik waarschijnlijk niet, maar god wel...
en dan de reden waarom!

ik ben niet zo goed in uitleggen, maar ik weet wel waar ik in geloof hoor!

als je er uberhaupt zin in hebt lees eens: evangelie de basis..op www.jongenvrij.nl

is een kort verhaal maar ik weet zeker dat je dan al iets meer begrijp, waarom het voor mij zo belangrijk is! (K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 18 juli 2005 om 22:18:
ken mensen die wiens wereldje Veeeeeeeeeel kleiner is en dit boek nog nooit open hebben getrokken

die zullen dr best wel rondlopen kattivo gelukkig hoor ik daar niet bij en vorm ik een eigen mening ,en niet gebasseerd op een eeuwenoud geromantiseerd boek :D

Waarschuw beheerder
Verdraag elkaar en wordt gelukkig

Hoe moet je h­­et woord naar elkaar gebruiken...

1 Petrus 3:8­ ­Als wij dit alles samenvatten, betekent dit dat ­al­len één van hart en ziel moeten zijn. Leef met ­elk­aar en houdt van elkaar. 9 Wees vriendelijk en­ ned­erig. Vergeld geen kwaad met kwaad; als ieman­d u b­eledigt, zeg dan niets lelijks terug, maar w­ens he­m het beste toe. Wij moeten vriendelijk voo­r ander­e mensen zijn; dan zal God ons zegenen.

­
Leuk, m­aar hoe moet je nu over elkaar denken? En­ wat als ­een mede-christen, een broer of zus, iet­s zegt waa­rvan je zeker weet dat het niet waar is­? Moeten we­ nu wel elkaar op onze fouten wijzen o­f...?

Lat­en we de bijbel er eens bijpakken (ui­teindelijk is­ dat de enige waarheid!). En dan gaa­n we eerst een­s kijken hoe ons hart en houding te­n opzichte van ­‘de zondaar’ moet zijn:
---------­----------------­---------------------------------­-
(uiteindelijk ­is dat de enige waarheid!)
als ­het al zo begint l­ees ik het niet eens meer verde­r :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
waar heb je dat gevonden...????

Waarschuw beheerder
Sta rustig een paar ongelovigen of minder gelovigen toe in de teams. Zelfs op het podium (bijv. bandlid). Dit is in het verleden een mooie kans gebleken. En Gods hart gaat altijd nog meer uit naar dat ene schaap dan naar de 99 die al binnen zijn. Wel even overleggen met Hem en wandelen in wijsheid. (Niet iemand alleen neerzetten + bewust zijn van mogelijke ‘strijd’ rond zo’n persoon)
citaat uit een stukje leiderschap :d
als dit geen sektegedrag is :d

(Niet iemand alleen neerzetten + bewust zijn van mogelijke ‘strijd’ rond zo’n persoon)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juli 2005 om 22:35:
waar heb je dat gevonden...????

op jouw site die jij net aangaf :d

Waarschuw beheerder
haha nee joh!!

lees nou maar evangelie de basis!!!

Waarschuw beheerder
Als God zoveel van ons houdt, waarom gaat er dan zoveel verkeerd in het leven van christenen... … de oorzaak is…..STOF

Als eerste moet je begrijpen dat er ellende in de wereld is vanwege een vloek.

en verderop in een vehaaltje lees ik dit

Vloek is dus de afwezigheid van God, de afwezigheid van zegen.
En door Jezus (Christus) is die vloek verbroken!

maar je kan het met me eens zijn dat dr nog steeds zo veel ellende is in de wereld tog ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juli 2005 om 22:44:
lees nou maar evangelie de basis!!!

ok ga ik doen :d

Waarschuw beheerder
ja idd..dat is mede omdat veel chriselijke mensen het niet allemaal begrijpen..en omdat ik geloof dat er ook een satan in het spel zit..

net zoals met die strijd waar je het net over had..
soms kan satan je lastig vallen, dat noemen wij strijd..

ik snap best dat het wat zweverig klinkt hoor!!

Waarschuw beheerder
en? gelezen?
Waarschuw beheerder
geloof er niet in. als het tegen zit of wat dan ook ben je de enigste die je kan helpen.
kan wel begrijpen dat mensen er een steun aan hebben maar het probleem moet je toch zelf oplossen.

Waarschuw beheerder
ik ga ervandoor!
ik lees je reactie morgen wel!
doei (K)

Waarschuw beheerder
ok ik heb t gelezen :d ik vind alles wa dr staat best wel intressant de normen en waarden die dr in voor komen zijn goed volgens mij inzien ,het moraal achter het verhaal zeg maar :d
maar dan kom ik tog weer terug op die vloek dat dr zoveel ellende is in de wereld en dat dat dan die vloek opgeheven is omdat god zijn zoon heeft opgegeven voor ons de mens .
wat ik nu ga zeggen staat je mischien niet aan maar is maar een gedachte van mij
Romeinen 8:32 God heeft immers Zijn eigen Zoon niet ontzien, maar Hem uitgeleverd terwille van ons allemaal. Zal Hij, nu Hij Zijn Zoon heeft gegeven, ons dan ook niet alles geven?

zal het niet zo zijn dat god hem misschien allemaal verleidingen heeft voorgehouden en jezus dr aan is bezweken?
door zijn zoon uit te leveren heeft hij ons allemaal gespaart . nu vind iedereen god prachtig en geloven mensen onvoorwaardelijk in hem en zijn goedheid ,maar ik vins je zoon uitleveren niet egt goed ,en vooral niet ook omdat die veel goede dingen deed in de dorpen waar hij langskwam en mensen genas van ziektes,zou het niet een list zijn geweest? want iemand die zijn zoon zo maar opoffert vind ik niet betrouwbaar ,en zou het geen list zijn van god om iedreen in zijn onschuld te doen geloven ,omdat hij immers wel zijn zoon opgegeven heeft ,en omdat de vloek naar mijn mening niet opgeheven is want dr is nog s
steeds veel ellende in de wereld .
wat ik wil zeggen is is god niet de duivel die alle mensen om de tuin leid en mensen doen geloven dat hij t goede is en de duivel het kwade met deze opoffering

Waarschuw beheerder
en nogmaals ik heb alle respect voor jou en je geloof
maar ik probeer het te snappen op mijn eigen manier
en die zal wel ver van jouw manier staan :d maar nogmaals is een discussie :flower: ben blij dat ik eindelijk een normale discussie heb ook :d
Waarschuw beheerder
Ben je priester geworden Rico?? :P

Amen..Hallelujaaaaa 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JUVE LCN :hyper: op maandag 18 juli 2005 om 23:09:
Ben je priester geworden Rico?? :P

nee nee ik ben eff aan t puzzellen :d en probeer t te snappen allemaal :D weer s wat anders als voetbalstadions slopen :d
Waarschuw beheerder
:O

Dat doe je toch niet Rico....foei... :P

O:)

On topic:

Vind het best dat er mensen zijn die geloven,die laat ik ook in hun waarde,ze moeten alleen niet het geloof op gaan lopen dringen,zoals in de stad,daar wordt ik pas agressief van,ja en als ze door blijven zeuren...ken het wel eens mis gaan...

:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JUVE LCN :hyper: op maandag 18 juli 2005 om 23:15:
Vind het best dat er mensen zijn die geloven,die laat ik ook in hun waarde,ze moeten alleen niet het geloof op gaan lopen dringen,

kijk mensen halen hoop en geluk uit geloof ,ok das goed ..ik zelf heb dat niet nodig en zoek dat in iets anders
maar dr zitten dr een paar bij op dit topic die zelfs dreig pb tjes sturen en echt totaal geen respect hebben voor ongelovigen hebben ,maar dr zitten dus ook mensen tussen die wel kunnen praten ,en is niet mijn bedoeling hun wereld te doen instorten maar deze discussie is nu eenmaal al heel wat bladzijdes aan de gang ,wie heeft gelijk en wie niet :d
ik zoek uit waarom mensen dat geloven ,omdat ik dat dus absoluut niet doe ,en andere mensen proberen mij weer te laten zien dat ik moet gaan geloven :d maar sommige komen niet met sterke argumenten ,en ik heb die nodig om iets aan te nemen
want als jij zeg ik heb een blauwe fiets ,dan kan jij wel zoveel zeggen ,maar dan moet ik hem tog zien :d plus dan hoefde je toen in de boemel niet de helft op mijn rug als je tog al een fiets had :d :woopwoop:
Waarschuw beheerder
er klopt toch niks van t hele geloof..

Maar je kan nooit echt met een gelovige praten, want je praat tegen een boek.

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juli 2005 om 22:26:
ik ben niet zo goed in uitleggen, maar ik weet wel waar ik in geloof hoor!

en dan natuurlijk weer tekst erbij
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juli 2005 om 22:26:
evangelie de basis..op www.jongenvrij.nl

is een kort verhaal maar ik weet zeker dat je dan al iets meer begrijp, waarom het voor mij zo belangrijk is!

Als t zo belangrijk waarom leg t zelf dan niet uit?
Waarschuw beheerder
Idd..hehehe :P

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juli 2005 om 23:20:
maar dr zitten dr een paar bij op dit topic die zelfs dreig pb tjes sturen en echt totaal geen respect hebben voor ongelovigen hebben

Daar komen ook de meeste oorlogen uit voort en die gasten verpesten het weer voor de goeie :jaja:

Heb gewoon respect voor elkaar ongeacht je nou gelovig ben of niet..

De bijbel zegt toch ook heb je naasten lief :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JUVE LCN :hyper: op maandag 18 juli 2005 om 23:23:

De bijbel zegt toch ook heb je naasten lief :D

heb ik ook :d behalve me beneden buurvrouw :d die kan zo zeiken over mijn muziek :d
Waarschuw beheerder
Ik heb nix te klagen hier heb altijd gratis muziek..is het niet van mn buren,dan wel van de overkant :D(y) altijd wel sfeervol en als ik eens wil blazen,zeuren ze ook niet en zo zou het overal moeten zijn :D(y)

Waarschuw beheerder
donateur
ken ik ja ,nooit geen gezeik zo :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JUVE LCN :hyper: op maandag 18 juli 2005 om 23:23:

Dat gaat meestal wel goed als je de ongelovige bent,
maar de gelovigen hebben daar meer moeite mee.
Want hun geloof leert dat je moet geloven.

Waarschuw beheerder
Voor mij is het gelul. Sommige mensen hebben het gewoon nodig om te geloven, daar kunnen ze op terugvallen. Het helpt ze in moeilijke tijden. Ik weiger in iets te geloven wat ik niet zie, hoor of voel. Vroeger had je allerlei goden...Romeinse, Griekse, en Egyptische. Waar zijn die allemaal gebleven dan? Toch geloofden mensen er toen heilig in. Het verhaal is door zoveel mensen doorverteld en iedereen weet wat er met een verhaal gebeurt als het zo vaak wordt doorverteld. Het wordt overdreven en er worden dingen bijverzonnen. Waarom hebben ongelooflijk veel conflicten in de wereld met het geloof te maken? En waarom zou ik daar dan in geloven? Waarom laat je iemand niet in z'n/haar waarde als diegene ergens in gelooft? Iedereen z'n eigen mening toch!

Er zijn ook zoveel verschillende soorten geloof, dus waarom zou de jouwe de juiste zijn?

Ik geloof in normen en waarden en in de psyche van de mens.
Een goede energie...daar geloof ik wel in.

Mensen hebben het goede en het kwade gewoon een naam gegeven. Prima, maar val anderen er niet mee lastig en zeik ze ook niet af als ze jouw mening niet delen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van van der snats op maandag 18 juli 2005 om 23:33:
Dat gaat meestal wel goed als je de ongelovige bent,
maar de gelovigen hebben daar meer moeite mee.
Want hun geloof leert dat je moet geloven.

Ik moet helemaal nix :D (y)

Das nl het mooie van vrije keuzes :)
Waarschuw beheerder
Prescies...maar er zijn kinderen die bij die mensen geboren worden..en die krijgen de leer van,

Satan is heel gemeen.
Die gaat je proberen aan zijn kant te krijgen,
Als je dat toelaat en geen berouw toont,
dan krijg je eeuwig vuur..
Alleen God kan je redden,
Dus je moet naar God luisteren.
En dat heet liefde.
En dan zal je geluk ervaren.

Dat is psygische mishandeling van je kinderen.
Waarschuw beheerder
If God saves, he must be a millionaire.......

Gelovig of niet, een beetje meer respect voor elkaar in het leven zou niemand kwaad doen.
Waarschuw beheerder
Respect krijg je niet zomaar, dat moet je verdienen. De wetenschap schreeuwt ook niet van de daken dat ze respect willen. Ze krijgen echter wel respect vanwege hun bijdrage aan de maatschappij. Het feit dat gelovigen het hardst schreeuwen dat ze recht hebben op respect doet mij vermoeden dat ze in hun hart ook wel weten dat geloven een beetje zielig is en dat ze nooit op een andere manier respect zullen krijgen dan op emotionele gronden met het argument "iedereen moet respecteren". Toch zou ik niet weten waarvoor ze dat respect verdienen. Een systeem dat wereldwijd dood en verderf saait verdient dat naar mijn mening niet.
Waarschuw beheerder
Jezus is dood Godzijdank
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, maar denk dat ie wel in mij geloofdo:)
Waarschuw beheerder
donateur
god daar zeg je me wat!

Waarschuw beheerder
God is heel gemeen.
Alleen Satan kan je redden,
Dus je moet naar satan luisteren.
En dat heet liefde.

:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juli 2005 om 02:58:
God is heel gemeen.
Alleen Satan kan je redden,
Dus je moet naar satan luisteren.
En dat heet liefde.

neej satan is net zo'n onzin als god en zijn zoon jezus
hou toch op man
!!!
Waarschuw beheerder
donateur
allah is pas tof

Waarschuw beheerder
lama....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ah joh toffe peer man ken je em persoonlijk ofnie???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -SnuutjuH- op dinsdag 19 juli 2005 om 03:04:
allah is pas tof

jah iid allah is DE MAN :D
koop een bom bind hem om je moddel en ga in een vol pretpark staan ( of iets wat er op lijkt)
en je ben helemaal stoer) (Y)

Waarschuw beheerder

hoe kan ik hem kennen als hij/het/haar niet bestaat? :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juli 2005 om 03:07:

hoe kan ik hem kennen als hij/het/haar niet bestaat

gewoon via 118 een keer bellen vragen hoe het met izjn vrouw is :D:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KETA-MOLE !!! op dinsdag 19 juli 2005 om 03:11:
gewoon via 118 een keer bellen vragen hoe het met izjn vrouw is

doe haar gelijk de groetjes van mij!

zeg maar banaan dan weet ze genoeg ;)
Waarschuw beheerder
Ik niet,maar respecteer de mening van anderen die dat wel doen
Waarschuw beheerder
donateur
ja ik respecteer andere zoiezo wel, alleen hun meningen meestal niet

Waarschuw beheerder
eerst zien dan geloofen :yes:

Waarschuw beheerder
is god niet de duivel die alle mensen om de tuin leid en mensen doen geloven dat hij t goede is en de duivel het kwade met deze opoffering

uhh

ja dat zou kunnen maar wat zou gods motief daarachter kunnen zijn?

en waarom zou hij ons dan in de eerste plaats gemaakt hebben? (als dat waar is, natuurlijk)

en jezus heeft er ook zelf voor gekozen, om gekruisigd te worden, hij is niet gedwongen..god is namelijk erg van de vrije wil!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juli 2005 om 11:06:
god is namelijk erg van de vrije wi

En van de vage info