Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 413623x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2014 om 10:10:
de Religie van de Vrede

Harvard Law School, one of the most prestigious institutions of its kind in the world, has posted a verse of the Holy Quraan at the entrance of its faculty library, describing the verse as one of the greatest expressions of justice in history.

Verse 135 of Surah Al Nisa (The Women) has been posted at a wall facing the faculty's main entrance, dedicated to the best phrases articulating justice:

"O you who believe!
Stand out firmly for justice, as witnesses to Allah, even as against yourselves, or your parents, or your kin, and whether it be (against) rich or poor: for Allah can best protect both.
Follow not the lusts (of your hearts), lest you swerve, and if you distort (evidence) or decline to do justice, verily Allah is well-acquainted with all that you do."

https://www.cair.com/press-center/american-muslim-news/12359-harvard-recognizes-quranic-verse-as-one-of-the-greatest-expressions-of-justice.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2014 om 22:46:
"O you who believe!
Stand out firmly for justice, as witnesses to Allah, even as against yourselves, or your parents, or your kin, and whether it be (against) rich or poor: for Allah can best protect both.
Follow not the lusts (of your hearts), lest you swerve, and if you distort (evidence) or decline to do justice, verily Allah is well-acquainted with all that you do."

vertaal ff
Waarschuw beheerder
Zouden zeker wat meer lesjes ethiek mogen nemen daar aan die rechtenfaculteit :lol:. Hebben we 'm trouwens weer, hè, die autoriteit ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2014 om 22:46:
"O you who believe!

Toch vreemd dat een hoop mannelijke moslims dit interpreteren als een goedkeuring om vrouwen genitaal te verminken...

Wat vind je ervan Xaeed dat 200 moslims in Den Haag vandaag de ISIS vlag heen een weer zwaaide en hitlergroeten uitbracht onder een luid "Allah Akhbar"?

Niet ter verantwoording, maar gewoon, wat vind je ervan? Maakt het je boos, machteloos, wat doet het met je? Waarom zijn zoveel broeders verdwaald?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/geenstijl_bedreigd_op_isisdemo.html#more

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2014 om 22:55:
vertaal ff

:lol:

Ok dan, jullie die geloven!
Wees strikt en oprecht wat rechtvaardigheid betreft.
Jullie getuigenis is ook voor God (dus niet alleen voor mensen, maar God gaat je verantwoordelijk houden voor je getuigenissen).
Getuig zelfs tegen jezelf wanneer jij onrechtvaardig handelde.
Getuig tegen je ouders en tegen je familieleden, als zij onrechtvaardig handelden.
Maak geen onderscheid tussen rijk en arm hierin.
God is een betere beschermer en genadevoller tegenover hen dan jij ooit kunt zijn.
Volg niet je emoties en persoonlijke voorkeuren, zodat je niet oneerlijk zou zijn.
En als je valse bewijzen aanvoert of weigert een rechtvaardig oordeel te vellen, dan weet dat God volledig bekend is met hetgeen je doet.

Waarschuw beheerder
wajooo

Waarschuw beheerder
:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Allah ziet alleschhhhhhh je weet...... mjahhhh....oke.......

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op donderdag 24 juli 2014 om 23:17:
Hebben we 'm trouwens weer, hè, die autoriteit

Kun jij zeggen dat die quote iets bevat wat niet ten voordele zou werken voor een rechtssysteem?
Het is niet voor niets dat ze zo'n quote daar op de muur zetten.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2014 om 23:18:
Toch vreemd dat een hoop mannelijke moslims dit interpreteren als een goedkeuring om vrouwen genitaal te verminken

Wie heeft het over het verminken van vrouwen? :P
Dat vers heeft niks te maken met het verminken van vrouwen.
Het gaat over gerechtigheid.

Het verminken van vrouwen is verboden en strafbaar onder Islamitische Sharia.
De jurist imam Malik (de grondlegger van onze leerschool, in Marokko) zei dat het verminken van vrouwen hetzelfde was als een ledemaat amputeren, en dat het volledig strafbaar is.
De Profeet(saw) verbood het verminken van het lichaam.
Verminken en besnijden is echter niet hetzelfde, en ik kan je wel een linkje geven waarin het wat uitgebreider besproken wordt, als je wilt.

Wat vind je ervan Xaeed dat 200 moslims in Den Haag vandaag de ISIS vlag heen een weer zwaaide en hitlergroeten uitbracht onder een luid "Allah Akhbar"?

Laat ik het zo zeggen, als ik daar woonde zou je mij niet onder die mensen zien rondlopen.

Niet ter verantwoording, maar gewoon, wat vind je ervan? Maakt het je boos, machteloos, wat doet het met je? Waarom zijn zoveel broeders verdwaald?

Ik vind het provocerend en contraproductief vanuit hun eigen standpunten gezien, ik snap dat ze uit willen spreken tegen wat zij zien als onrecht (Israël-Palestina), maar ze pakken het op die manier fout aan.
Jij zegt dan "zie je wat de religie der vrede teweegbrengt".
Maar das hetzelfde als een 12 jarige in een dure Ferrari laten rondrijden, en als ie een ongeluk veroorzaakt de schuld leggen bij de auto, ipv de incompetente bestuurder erop aankijken.

Waarschuw beheerder
genitaal te verminken

Eerder las ik dat je in referentie tot de Joden zei "we", en ik vroeg me af; ben jij zelf Joods?
Zo ja.. ben je besneden?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2014 om 23:47:
Kun jij zeggen dat die quote iets bevat wat niet ten voordele zou werken voor een rechtssysteem?
Het is niet voor niets dat ze zo'n quote daar op de muur zetten.

Mmm, beetje rare vraag. Het is een ethische theorie, één waarvan de basis ligt in God. Voor een seculier land zou (de duiding) God als de oppermeester van rechtvaardigheid niet echt nodig zijn. Misplaatst misschien zelf.

''Jullie getuigenis is ook voor God (dus niet alleen voor mensen, maar God gaat je verantwoordelijk houden voor je getuigenissen).''
''God is een betere beschermer en genadevoller tegenover hen dan jij ooit kunt zijn.''
''dan weet dat God volledig bekend is met hetgeen je doet.''

Wat is het 'voordeel' hier van? Een extra motivatie?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2014 om 23:52:
"we", en ik vroeg me af; ben jij zelf Joods?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Zo ja.. ben je besneden?

Hier dan weer niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op donderdag 24 juli 2014 om 23:54:
Mmm, beetje rare vraag. Het is een ethische theorie, één waarvan de basis ligt in God. Voor een seculier land zou (de duiding) God als de oppermeester van rechtvaardigheid niet echt nodig zijn. Misplaatst misschien zelf.

Toch vindt je in veel seculiere landen quotes uit de Bijbel (onder andere) en uitspraken waarin God genoemd worden.
Dit heeft te maken met een religieuze geschiedenis en de Bijbel is nou eenmaal de basis van de westerse wereld (vooral Europa), net zoals elke beschaving een boek heeft dat aan diens grondslag ligt.
De quote kan idd geïnterpreteerd worden als een ethische uitspraak over rechtvaardigheid.
Het feit dat men het niet oneens is met wat de quote geeft, op het God-gedeelte na wellicht, laat zien dat de inhoud gedeeld wordt (onder moslims en niet-moslims).
Het God-gedeelte werkt eerder als een versterkende factor, vooral wanneer het idd 'gelovigen' betreft; omdat die God vrezen.
Iemand die niet gelooft in God zou kunnen liegen in een rechtbank, zonder bang te hoeven zijn dat zn leugen ontdekt en bestraft wordt.
In de oude Islamitische wereld werden zaken beslist puur en alleen wanneer iemand bij Allah zwoer, dat werd door het volk ontzettend serieus genomen.
Ik heb dat zelf ook, ik zou kunnen liegen als ik ergens beschuldigd van werd terwijl ik wist dat ik het idd gedaan had, maar ik weet dat ik niet tegenover God kan liegen.
Rechtvaardigheid is idd tegen jezelf getuigen als jij iets fout gedaan hebt en dat vergt eerlijkheid, moed en een oprecht karakter.. das niet iets simpels..
Maar als jij een ethisch persoon bent moet je jezelf kunnen overstijgen, aangezien gerechtigheid en waarheid groter zijn dan jouw persoonlijke wensen.

Uitspraak van Sisyphus op donderdag 24 juli 2014 om 23:54:
Wat is het 'voordeel' hier van? Een extra motivatie?

Mais oui.
Jij gaat hierop antwoorden dat een goed persoon, die niet gelooft in God, maar die gerechtigheid en eerlijkheid hoog in het vaandel heeft staan, dat die persoon net zo goed zal handelen in zo'n situaties.
Dat zou waar kunnen zijn.
Maar ik denk dat wanneer je een groep van 1000 (oprechte) gelovigen hebt, en een groep van 1000 atheïsten..
Dat je een verschil in getuigenis zou kunnen opmerken: ik denk dat de gelovigen in grotere getalen tegen zichzelf zouden getuigen dan de andere groep.
Dat is niet gebaseerd op statistieken natuurlijk, maar het zou denk ik helemaal niet onrealistisch zijn om die aanname te maken.
Valse getuigenis geven en (niet oprecht) zweren bij Allah wordt in de Qur'an vaker besproken en hard veroordeeld.
Dus iedereen die gelooft dat wat daar staat waar is (valse getuigenis geven en zweren bij God wanneer je liegt, en de straf die God jou daarvoor gaat geven), zal zich daar aan houden, gezien de ernst van zulke zaken.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2014 om 23:54:
Hier dan weer niet.

Haha.. ik vraag het omdat besnijdenis besproken werd (door hem), hoewel hij het verminken noemde; en verminken en besnijden is niet hetzelfde.
Nogmaals, ik heb een uitstekende link voor iedereen die er wat meer over wil weten..

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:16:
; en verminken en besnijden is niet hetzelfde.

Nee, oorzaak en schepper ook niet, maar daar maak je ook geen punt van

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:26:

Ja daaag jij bent over een week weer aan de beurt. Je hebt een contactverbod. En ik ben een enórme autoriteit hier!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:27:
En ik ben een enórme ...

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:26:

Mijn punt was juist dat "oorzaak" geen naam van God is volgens ons begrip.
Ik zei dat we God niet een oorzaak noemen, waar je toen heel veel moeite voor ging doen om aan te tonen dat de Schepper en "oorzaak" WEL hetzelfde waren.
Daarmee spreek je jezelf WEER tegen, betreffende je uitspraak: "Nee, oorzaak en schepper (zijn) ook niet (hetzelfde)"
Je lult jezelf constant vast, spreekt jezelf steeds weer tegen, leest keer op keer (wat ik schrijf) verkeerd.. vind je het gek dat ik niet met je wil discussiëren?
Maar jij maakt jezelf dan wijs dat ik niet op je in wil gaan omdat jij mij vast geluld hebt :/
Ik zei dat je intellectueel bankrupt was, wat je zelf alsmaar bewijst, ik hoef je tegenstrijdige onzin enkel aan te halen om je te weerleggen.
Laat mn naam weg uit je domme comments, ik zie in je teksten steeds weer "XaeeD" staan, alsof je geobsedeerd bent ofzo.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:32:
Mijn punt was juist dat "oorzaak" geen naam van God is volgens ons begrip.
Ik zei dat we God niet een oorzaak noemen, waar je toen heel veel moeite voor ging doen om aan te tonen dat de Schepper en "oorzaak" WEL hetzelfde waren.

Het gaat om feiten. Het universum heeft een begin, lijkt het. Mee eens?

Dat begin lijkt een bigbang te zijn, mee eens?

De big bang heeft zeer waarschijnlijk een veroorzaker of een oorzaak mee eens?

Waar wijst het naar god? Waarom moet de oorzaak een bewuste veroorzaker zijn? Waarom kan het niet veroorzaker zijn(niet bewust, een chemische reactie of wat dan ook?)

Waarschuw beheerder
-1
Ik zei dat je intellectueel bankrupt was, wat je zelf alsmaar bewijst,

onzin, ik had juist alle aannemelijkheid voor god ontkracht. Maar het is prima, antwoord maar op hierboven

Waarschuw beheerder
-1
Je lult jezelf constant vast, spreekt jezelf steeds weer tegen, leest keer op keer (wat ik schrijf) verkeerd..

omdat ik je niet met woorden laat goochelen, en dan kom je niet meer bij god uit en ga je me voor rotte vis uitmaken!!! Jij zit vast niet ik

Waarschuw beheerder
Jullie vertonen beiden dezelfde domme neiging om teksten altijd compleet uit elkaar te gaan halen. Let maar op: hong is nu alweer bezig met jou quote voor quote aan te vallen... teksten knippen; lekker het naar je eigen bolletje zetten spelenderwijs; en zo je tegenstander van de wijs proberen te brengen naar de door je ego geproduceerde logica. Ipv iets als een geheel te lezen en je te verdiepen in een beschreven visie. Mgoed, wijsheid komt na het ego B)

Waarschuw beheerder
Kom anders naar dat andere topic, alleen jij en ik in discussie, geen gescheld, geen gejank. OK?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:43:
Mgoed, wijsheid komt na het ego B)

Ik ga er dan ook niet meer op in, hij wil niets liever dan dat ik weer ga reageren op zn onzin, maar dat schip is gevaren.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:16:
Nogmaals, ik heb een uitstekende link voor iedereen die er wat meer over wil weten..

http://seekersguidance.org/blog/2012/04/mutilating-facts-setting-the-record-straight-about-female-circumcision-genital-mutilation/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:43:
Jullie vertonen beiden dezelfde domme neiging om teksten altijd compleet uit elkaar te gaan halen. Let maar op: hong is nu alweer bezig met jou quote voor quote aan te vallen... teksten knippen; lekker het naar je eigen bolletje zetten spelenderwijs; en zo je tegenstander van de wijs proberen te brengen naar de door je ego geproduceerde logica. Ipv iets als een geheel te lezen en je te verdiepen in een beschreven visie. Mgoed, wijsheid komt na het ego B)

Als jij nou ff gewoon normaal doet word jij maar scheids in die discussie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:47:
Ik ga er dan ook niet meer op in, hij wil niets liever dan dat ik weer ga reageren op zn onzin, maar dat schip is gevaren.

ja tuurlijk, vooral niet aangaan. Bang voor de uitkomst?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:47:
Kom anders naar dat andere topic, alleen jij en ik in discussie, geen gescheld, geen gejank. OK?

Praten met jou is net groundhog day, enkel in herhaling vallen en na alle moeite weer uitkomen bij waar we begonnen; daar hebben we allebei niks aan.
Dus veel plezier in je nieuwe topic, schrijf anders een boek ofzo, maar laat mij liever met rust (Y) dat vraag ik je respectvol.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:49:
dat vraag ik je respectvol.

dat woord past je niet, respectvol ben jij echt niet geweest.

prima. zwak, zou geen probleem voor jou moeten zijn toch? Maar blijkbaar wel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:48:
Als jij nou ff gewoon normaal doet word jij maar scheids in die discussie

Ik doe juist heel normaal.... en ik ben al een beetje de scheidsrechter geloof ik :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kom op dan dvm scheids enkel jij en ik xaeed, makkie voor je toch. jij heb ook nog het voordeel dat je me zn tweeen bent volgens jou

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:53:
jij heb ook nog het voordeel dat je me zn tweeen bent volgens jou

Wie is die andere dan ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:54:
Wie die andere dan ?

god toch?

Waarschuw beheerder
geen gescheld, enkel een discussie gebaseerd op feiten en ratio

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:55:
god toch?

Juist!

Zo waarlijk helpe mij God, almachtig.

Waarschuw beheerder
-1
we beginen gewoon bij het begin hier en nu en gaan van daaruit kijken of god nodig is als verklaring of niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 00:58:
Juist!

Zo waarlijk helpe mij God, almachtig.

volgens hem he? ik denk dat het gewoon 1 tegen 1 is. of jij moet die ene kutfifa scheids zijn

Waarschuw beheerder
Nee, jij hebt officieel gezien nog steeds een contactverbod.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 01:00:
Nee, jij hebt officieel gezien nog steeds een contactverbod.

jaja, ga je zo beginnen. Prima laat maar.

Waarschuw beheerder
-1
had je te hoog ingeschat blijkbaar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 01:02:
had je te hoog ingeschat blijkbaar.

Te laag juist, kennelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 01:02:
Prima laat maar

Ok, zijn we dan klaar?
Ik ga niet in op je uitnodiging, sorry.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 01:13:
Ok, zijn we dan klaar?
Ik ga niet in op je uitnodiging, sorry.

ja zwak, ik kom hier dan wel af en toe langs
Waarschuw beheerder
God man, was aan een reactie begonnen maar m'n holle spier is als een gek aan 't kloppen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 01:17:
ik kom hier dan wel af en toe langs

Nee, en hopelijk ook nooit meer.

Ameen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juli 2014 om 02:30:
Nee, en hopelijk ook nooit meer.

Ameen.

Lid uitgewist, dus denk 't niet. 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wie heeft het over het verminken van vrouwen? :P
Dat vers heeft niks te maken met het verminken van vrouwen.
Het gaat over gerechtigheid.

Dat was ook sarcastisch. Hoe men vanuit eigen vooringenomenheid dingen totaal verkeerd wil interpreteren. ;) Zoals nu in Irak gebeurt.

Verminken en besnijden is echter niet hetzelfde, en ik kan je wel een linkje geven waarin het wat uitgebreider besproken wordt, als je wilt.

Vrouwenbesnijdenis is verminking. Punt. Bij mannen, eigenlijk ook, alleen cultureel-maatschappelijk geaccepteerd en zonder complicaties. Zelfs met voordelen.

Laat ik het zo zeggen, als ik daar woonde zou je mij niet onder die mensen zien rondlopen.

Maar je zou je ook niet expliciet uitspreken tegen deze verdwaalde broeders? Als ik 200 nazi's in mijn straat zou hebben, zou ik me daar met al mijn macht tegen verzetten.

Dat gebeurt dus ook niet in de Schilderswijk. Het wordt geaccepteerd, getolereerd. Terwijl er gisteren gewoon door 200 man "Dood aan de Joden" en hitlergroeten werden gebracht onder een luid "Allah Ahkbar".

Dat straalt slecht uit op de complete moslimgemeenschap, maar niemand lijkt daar echt wat aan te doen of om te geven. Wat is dat?

Jij zegt dan "zie je wat de religie der vrede teweegbrengt".

Een religie is voor mij de som der delen Xaeed, dat weet je inmiddels. De dagelijkse praktijk is mijn visie van de Islam. Niet de theorie.

" If it walks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck, Than that bird is probably a duck."

Eerder las ik dat je in referentie tot de Joden zei "we", en ik vroeg me af; ben jij zelf Joods?
Zo ja.. ben je besneden?

Als mijn opa, mijn oma was geweest van moeders kant, was ik volgens de wet Joods ja. Alleen, dat ben ik niet qua etniciteit, en uiteraard ook alles behalve wat betreft geloof.