Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 405604x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er wat is na de dood,.

Waarschuw beheerder
WIE ???... :D ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Grada . op zondag 4 december 2005 om 15:18:
Nee ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er wat is na de dood,.

Er is LEVEN er is LEVEN na de DOOD :cheer:

Waarschuw beheerder
nee echt niet
Waarschuw beheerder
Zeg klitje wat is dat nou voor een vergelijking.

Het fijt dat het dna voor een deel zo op het onze lijkt wil dus zeggen dat al het leven op aarde aan elkaar verwant is.

Dus je bevestigd het alleen maar.

En ten tweede hebben alle dieren met een centraal zenuwstelsel een gemeenschappelijke voorouder. Hebben ze net ontdekt. Het alleroudste dier met een ruggegraat.

Dat zijn gewoon feiten.

En we stammen wel af van apen. Het is keihard bewezen dat chimps en de mensen ofwel de homo sapiens net zoals de homo-erectus achtigen waaromder ook de floresmens en de Neandertaler verwant aan elkaar zijn en dezelfde voorvader hebben. Kijkend naar het dna en de bouw van het lichaam en de werking vanm de hersenen die ontzettend en verbazend veel op elkaar lijken.

Alleen hebben die kleine verschillen, grote gevolgen en zo moet je het bekijken. Dat maakt ons de mens en de chimpansee de chimpansee. Dat is verreweg de meest aannemelijke!:)

Alle dieren met een centraal zenuwstelsel dus zelfs insekten hebben dna wat veel op het onze lijkt. Je moet het als een puzzel zien die bij elk dier anders in elkaar passen maar wel met dezelfde puzzelstukjes. Dat hebben ze ontdekt en dat is een van de meest essentiele vondsten van deze eeuw.

Het feit dat mensen dit niet willen aannemen is puur omdat we ons zelf beter en hoger achten dan de rest!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 december 2005 om 19:41:
Maar ons DNA komt ook voor 50% overeen met die van een banaan. Dus als je de conclusie trekt op basis van die 92 %, erken dan ook gelijk dat je voor de helft banaan bent, laat dat dan ook een feit wezen.laatste aanpassing 3 december 2005 19:44

Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 8 december 2005 om 18:39:
Alle dieren met een centraal zenuwstelsel dus zelfs insekten hebben dna wat veel op het onze lijkt. Je moet het als een puzzel zien die bij elk dier anders in elkaar passen maar wel met dezelfde puzzelstukjes. Dat hebben ze ontdekt en dat is een van de meest essentiele vondsten van deze eeuw.

Het fijt dat mensen dit niet willen aannemen is puur omdat we onszelf beter en hoger achten dan de rest!!

Dus een banaan heeft ook een ruggegraat? En vandaar dat apen bananen eten :D
Waarschuw beheerder
donateur
die god waar de kerk over praat is niet 1 god, maar goden hebben ons gemaakt
t waren gewoon slimme wezens die ons gekloond hebben
genetisch gemanipuleerde apen zijn we
Waarschuw beheerder
haha 50 % is slechts een bepaalde basis. Maar dan hebben we nog lang geen dieren zelfs geen insekten laat staan mensen.

Wij verschillen minder dan 1% genetisch met een chimp. Dat is relatief heel erg weinig.

Maar het is genoeg om de gevolgen groot te maken.

Maar je ziet het zo ook wel. Zet het skelet van een chimp maar eens naast dat van ons. En je zal verbaasd staan door de overeenkomsten tussen die twee.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 8 december 2005 om 19:02:
naast dat van os

van een os? :o
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 8 december 2005 om 19:02:
En je zal verbaasd staan door de overeenkomsten tussen die twee.

maar ik snap wat je bedoelt.. en ja we lijken er veel op!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 december 2005 om 19:03:
ja we lijken er veel op!

beetje aangepast door een stel aliens
die ze nu god noemen
alsof t er 1 was
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
god wie is dat?????????
Waarschuw beheerder
Ik kan terleurgesteld raken van mensen die zo blind zijn dat ze zelfs dat niet willen zien of erkennen. Erg jammer.:)

Pas als we het totaalbeeld kennen van ons verleden en we weten wie we zijn dan kunnen we misschien ook meer begrip opbrengen voor andere organismes.

Bijna alle andere manieren van denken buiten die van de evolutietheorie, plaatsen andere organismes onder ons. En zijn daarmee erg destructief.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 8 december 2005 om 19:11:
Pas als we het totaalbeeld kennen van ons verleden en we weten wie we zijn dan kunnen we misschien ook meer begrip opbrengen voor andere organismen.

Bijna alle andere manieren van denken buiten dievan de evolutietheorie,plaatsen andere organismes onder ons. dus automatisch erg destructief.

alle mensen en dieren komen uit dezelfde bron! de eencellige!

(bacterie)
Waarschuw beheerder
God is alles voor mij!!!!! :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja en ik ga elke zondag naar de kerk ga ik koekjes jatten van jezus en ik was me in het speksel van god en gebruik het snot van maria als zeep en gebruik het pis van jozef om me af tespoelen en ik eet het strond van de schaapsherder en daar na wil ik gedoopt woorden door de pous met de wc borstl waar iedereen over heen heeft staan tezijken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
grapje
Waarschuw beheerder
Ja. eenvoudige eencellige organismes.

We bestaan uit allerlij koolwaterstof verbindingen.

Nog verder kijkend....

Bestaat alles en iedereen uit sterrenstof.

Zware elementen zoals metaal silicium en koolstof etc onstaan door kernfusie binnen in zware en superzware sterren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De meeste wetenschappelijk feiten zijn niet anders dan menselijke aannames binnen een bepaald verband, kader, een paradigma. Als je dit weet, kun je relativeren, kun je zien dat in het verleden veel wetenschappelijke 'feiten' zijn ontkracht en hebben plaatsgemaakt voor nieuwe 'feiten', binnen een nieuw paradigma (vb Newton - Einstein). In de wetenschap noemt men de meest aanneembare verklaring een feit, wat onwetenschappelijk is. Met die wetenschap moet de wetenschap leven, en dat kan ook niet anders, want anders zou wetenschap bedrijven bijna onmogelijk zijn.
Helaas wordt een feit door het gros meestal per definitie als waarheid gezien. En ook veelal door de wetenschappers zelf, dat maakt vaak andere visies/ mogelijkheden onmogelijk, dat maakt het eigen relativeren onmogelijk, dat maakt echte wetenschap onmogelijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik geloof niet in god, ik geloof wel dat er meer is maar wat dat precies is weet ik niet en daar hou ik me ook niet zo mee bezig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Definieer God

Waarschuw beheerder
okay okay ik ben god 8)

hebben jullie nu je zin :P

Waarschuw beheerder
Ik geloof nergens in, ben nogal nuchter ingesteld.
Waarschuw beheerder
Echte wetenschap onmogelijk??! Je bedoely dus met moeilijke woorden dat er bij elke ontdekking weer nieuw vragen bijkomen? En dat veel dingen of ontdekkingen om de zoveel tijd bijgesteld moeten worden omdat men nauwkeuriger wordt of ontdekt dat het gewoon anders ligt?

Geef me een rede om aan te nemen dat echte wetenschap niet mogelijk is?

Dat is juist wetenschap en daarom blijft het ook interessant om wetenschap te bedrijven puur omdat er nog zoooo veel te ontdekken valt.

Hoezo, helaas wordt het door het gros als de waarheid gezien? Helaas geloven er nog veel te weinig mensen in het meest aannemelijke! Zo moet je het zien.
Waarschuw beheerder
Je lkan wel relativeren. Maar daarmee moet je geen mooie wetenschappelijke ontdekkingen kapot gaan maken.
Waarschuw beheerder
wetenschappers zijn over het alegeen juist de personen die echt en juist relativeren. Moreel gezien.
Waarschuw beheerder
Echte wetenschap onmogelijk??!

Zo zeg ik dat niet. Ik zeg dat wetenschap ten diepste onlosmakelijk verbonden is met geloof. Ik zeg dat absolute waarheid niet bestaat, dus dat wetenschappelijke 'feiten' vanuit een geloofsovertuiging worden bepaald.

En natuurlijk is de wetenschap interessant omdat er zo veel te ontdekken valt, maar ik vind de wetenschap dat er meer is tussen hemel en aarde, en dat er op dat gebied ook zo veel te ontdekken valt, persoonlijk veel interessanter.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 december 2005 om 19:41:
Maar ons DNA komt ook voor 50% overeen met die van een banaan. Dus als je de conclusie trekt op basis van die 92 %, erken dan ook gelijk dat je voor de helft banaan bent, laat dat dan ook een feit wezen.laatste aanpassing 3 december 2005 19:44

Bij chimpansees is het 99 %, zegt wel wat eh

Waarschuw beheerder
amerika is sterk met het leger het zijn grootste volk en tioch verliezen ze van orkanen,overstromingen en ga zo maar door ja ik geloof in god

Waarschuw beheerder
Ons DNA is altijd voor minstens 25% hetzelfde als elk ander wezen. We mogen dan wel voor 99% hetzelfde DNA hebben als een Chimpansee, maar er zit toch echt een wereld van verschil tussen een mens en een chimpanee ;) We zijn ook voor minstens 25% paardenbloem of zeekomkommer. Die 99% zegt dus vrij weinig.

Waarschuw beheerder
Ja ik slaap af en toe ook met een kruik in de bedstee
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 december 2005 om 21:26:
Ja ik slaap af en toe ook met een kruik in de bedstee

Mag ik mijn kruik terug?
Waarschuw beheerder
ja hoor het is toch logisch 1 man heeft de aarde gemaakt :nee: nou sorry hoor maar eerst zien en dan geloven!
Waarschuw beheerder
ik geloof wel in het mannetje met de hamer..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :vaag: * StAy SiCk * :vaag: op vrijdag 9 december 2005 om 22:03:
ja hoor het is toch logisch 1 man heeft de aarde gemaakt nou sorry hoor maar eerst zien en dan geloven!

Moet je The Silmarillion lezen van Tolkien ;) lees je eens hoe de Aarde ECHT ontstaan is 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 8 december 2005 om 19:25:
Nog verder kijkend....

Bestaat alles en iedereen uit sterrenstof.

DE verst verwijderde sterrenstelsels die we vandaag de dag nog kennen, liggen ongeveer tien miljard lichtjaar van ons vandaan... Zo ver kan ik niet kijken Jan Human..:'( of kan ik beter zeggen Jan Monkey?:p

Desalniettemin, toen Darwin ontdekte dat we van de apen afstammen, stribbelde de kerk in ieder geval wel tegen.
Jammer dat ze er destijds niet zoveel vraagtekens bij hebben gezet. Het mag dan logisch zijn, want het jammere aan deze baanbrekende ontdekking is ook dat de mens hierdoor zijn bijzondere plekje in de schepping kwijtraakte...

Want waar is God gebleven in dit verhaal? anyway, wij ''homo sapiens'' ofwel denkende mens zijn ons langzaam maar zeker bewust aan het worden van wat we nou eigenlijk zijn....(of worden)

En dat terwijl 's werelds meest inspirerende man Jezus ooit eens zei: ''Jullie zijn de Goden''

En Einstein doet er nog een schepje bovenop: Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie, het resultaaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek.

Dan denk ik bij mezelf: ''Zou een evoluerende aap dit ooit kunnen bedenken?''
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Spiritualisme ja en tja ... daar hoort God ook bij, alleen de 'verhalen' zoals deze door de kerk beschreven worden ... hmmm, nou niet zo direct nee!

Waarschuw beheerder
En dan erbij, maakt het nou werkelijk nog uit hoe de aarde is ontstaan? Of het nou een ontplofte naald is geweest of een oersoep.. Who cares anyway? We're Alive, we're Alive!!! We kunnen beter vragen''waarom'' we hier zijn, niet hoe we hier zijn gekomen.

We zijn een vonk uit een vuur dat miljarden jaar geleden werd ontstoken. Klaar.

Is het bovendien niet veel aantrekkelijker om te weten hoe het eruit gaat zien? Ik bedoel, dat is van groter belang!! Want je gelooft toch zeker niet dat je (aangezien aarde 4,7 miljard oud is) dat je slechts 80 jaar hebt om te leven en de andere 4,699,999,920 jaar hebt lopen slapen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
over eeuwig leven gesproken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 december 2005 om 14:37:
4,699,999,920 jaar hebt lopen slapen?laatste aanpassing 10 december 2005 14:43

Niet dus he!

Waarschuw beheerder
God vs Devil

O toeft gij nog, ge zijt zo schoon!
Het spoor van d'arbeid mijner aardse dagen
Blijft leven tot in het verste aeoon. -
In 't voorgevoel van zulk een heil op 't end
Geniet ik thans mijn levens hoogst moment..

En toen begon er ergens een haan te kraaien,

Voorbij! Een ijdel woord. Waarom voorbij?
Voorbij en niets maakt geen verschil voor mij.
Waartoe is het eeuwig scheppen goed
Als 't schepsel weer in 't niet verdwijnen moet?
Dan is het voorbij. Wat men dan daaruit leest?
Hetzelfde alsof het nimmer was geweest.
En alles kringloopt toch alsof het bestond.
Het eeuwig leeg leek mij wel zo gezond.

Waarschuw beheerder
Ere zij de eeuw'ge lente van het leven
die alle dingen geschapen eeft!
wederopstanding is ook 't kleinste gegeven
't is enkel de vorm, die niet overleeft.

Geslacht na geslacht
zal meer talenten vergaren.
Soort volgt op soort,
al miljoenen jaren.
Werelden sterven, maar gaan ook weer voort.

Wees vol levensvreugde,
want gij zijt een bloem in de levenslente..
Geniet van elke dag, eer de eeuwigheid
in het korte bestaan van den mensen.
Schep ook uw deel
van het eeuwige geheel
nietig en zwak.
Adem in, zoveel u vermag,
neem een teug van die eeuwige dag!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee!
Wel in geesten, reincarnatie en het spirituele. ;-)

Waarschuw beheerder
ook in boze geeste?
Waarschuw beheerder
alleen de 'verhalen' zoals deze door de kerk beschreven worden ... hmmm, nou niet zo direct nee!

Welke verhalen worden door welke kerk beschreven?

En dat terwijl 's werelds meest inspirerende man Jezus ooit eens zei: ''Jullie zijn de Goden''

Als je 's werelds meest inspirerende man quote, doe je er goed aan erbij te zetten waar je die quote vandaan hebt, anders is die namelijk niks waard.

Moet je The Silmarillion lezen van Tolkien

Tolkien, momenteel 1 van de bekendste christenen die heeft bestaan.