Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 405688x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 december 2005 om 21:25:
Die 99% zegt dus vrij weinig.

Niet als je je bedenkt hoeveel dezelfde eigenschappen een mens als een chimpansee heeft. Er zijn slechts bepaalde eigenschappen en ook fysieke dingen die een chimpansee niet kan en een mens wel..
Waarschuw beheerder
donateur
nee...er is geen god denk ik..
Waarschuw beheerder
donateur
Lalallaa we stammen allemaal af van de schijtlijster, niks god. als er een god was had hij mij in deze post wel beter laten letten op leestekens en spelfouten, dan had ik een ferrari gehad en had ik op bora bora een mooi vakantiehuisje

er is geen god tot het tegendeel bewezen is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Go(e)d Bezig op zaterdag 10 december 2005 om 19:47:
En dat terwijl 's werelds meest inspirerende man Jezus ooit eens zei: ''Jullie zijn de Goden''

Als je 's werelds meest inspirerende man quote, doe je er goed aan erbij te zetten waar je die quote vandaan hebt, anders is die namelijk niks waard.

Je hebt toch een bijbel?

Waarschuw beheerder
ik wil het best voor je opzoeken, maar ik ben net zo slecht in het onthouden van passage's als jij, dus misschien zou je het beter zelf kunne opzoeken.. Misschien leer je dan ook nog us wat nuttigs, naast die opmerking.

Aangezien Jezus het zei , kan ik je iig vertellen dat je in het nieuwe testament moet zoeken. Suc6!
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Joh 10:
31 Toen de Joden weer stenen opraapten omdat ze hem wilden stenigen, 32 zei Jezus: ‘Ik heb door de Vader veel goeds voor u gedaan; waarom wilt u me stenigen?’ 33 ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ 34 Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”?

:flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 12:11:
Je hebt toch een bijbel?

:/
Ik geloof niet dat ik er ooit een heb gezien. Ik lees liever leukere sprookjes :yes:

Waarschuw beheerder
dank je wel lanz... kan er iemand goed rekenen en mij hier uitleg bij geven?

THE GREEK BIBLICAL CODE
"... and his number [is] Six hundred threescore [and] six."

In the GREEK BIBLICAL CODE we can replace the letters by ciphers and than add up the ciphers to give a word a numerical value.
Some examples:
JESUS (Ihsouv) = 888 (111 x 8)
CHRIST (Xriston) = 1332 (111 x 12)
JESUS CHRIST = 2220 (111 x 20)
THE CHILD JESUS = 1332 (111 x 12)
THE MAN CHILD (Rev 12:5: uion arsen") = 888 (111 x 8)
LORD = 999 (You can upside-down this one literally: 666 ;-)
SATAN = 360 (180 x 2; Degrees in a (crop-)circle, days in a Hebrew year)
SERPENT = 360 (180 x 2)

There is also a Hebrew biblical code:
YAHWEH ("I AM WHO I AM") = 72
You need two YAHWEH's to get the holy number of 144
1332 (666 x 2) - 1260 (SOLOmon; see Revelation,= 42 months,= 3½ years) = 72

If we divide Christ (= 1332) by two (Gods) we end up with 666! But Solomon was also a christ and if we divide his Gods (Elohim) we really get 666! Solomon really did divided the Elohim, just like he planned to do with the man child or baby (1Kings 3:16-28).

The word Satan actually means accuser. Only one time in the New Testament does it refers to Satan as being the accuser. The passage is found in the book of Revelation. "And I heard a loud voice saying in heaven, Now is come salvation, and strength, and the kingdom of our God, and the power of his Christ: for the accuser of the brethren of us is cast down, which accused them before our God day and night"

http://www.aaaa.demon.nl/e/elohim.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 13:25:
dank je wel lanz... kan er iemand goed rekenen en mij hier uitleg bij geven?

Goed rekenen hoeft niet, het staat allemaal al berekend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeKeuv op zondag 11 december 2005 om 13:33:
Goed rekenen hoeft niet, het staat allemaal al berekend.

klopt, ik wilde ook eigenlijk vragen of er iemand meer vanaf weet, want hetkomt allemaal nogal wazig over
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
durf nog steeds in mezelf te geloven :bounce: heb ik geen boek voor nodig :bounce:

Waarschuw beheerder
ja, maar in de bijbel leer je het karakter van God kennen..
Welke machtige dingen hij heeft gedaan en welke het nog steeds kan doen voor hen die ernaar zoeken.

wat lees ik nou in je profiel Jetje...:o

''It will hit u on the corner with your face stuck to the floor
The truck will hit hard, and you’ll be banging on hells door

True all the angles you will see
The devil inside woke up in me

I see you bleeding and hear u scream
U want my help to walk your dream

I saw u falling, u now must go
I leave u bleeding, U fucking ho''

Met zo'n instelling :'(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 13:40:
ja, maar in de bijbel leer je het karakter van God kennen..
Welke machtige dingen hij heeft gedaan en welke het nog steeds kan doen voor hen die ernaar zoeken.

Maar die god is er niet voor mij, voor mij is iedereen god. Als ik iemand vermoord dan ben ik god, ik beslis over leven en dood. Dagelijks beslissen wij daarover. Daarom vind ik iemand pas een echte god wannee hij of zij andermans leven weet te waarderen en respecteren.

Zoeken naar god... tja... zoek eens dichter bij jezelf.

Waarschuw beheerder
goed advies DeKeuv.. Volg je je eigen advies zelf ook op?
Waarschuw beheerder
donateur
Nee niet altijd... moet ik eerlijk in wezen, maar ik doe mijn best :)

Maar, ik heb nog niemand vermoord :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja ik geloof in God :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 13:40:
wat lees ik nou in je profiel Jetje...

''It will hit u on the corner with your face stuck to the floor
The truck will hit hard, and you’ll be banging on hells door

True all the angles you will see

I see you bleeding and hear u scream
U want my help to walk your dream

I saw u falling, u now must go
I leave u bleeding, U fucking ho''

Met zo'n instelling

:P tsja en nog zelf verzonnen ook :O

ben een heidene :devil:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 13:51:

What were you before?

Waarschuw beheerder
kep altijd geleerd dat je slapende honden niet wakker moet maken:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 13:52:
What were you before?

het tegenovergestelde :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeKeuv op vrijdag 9 december 2005 om 21:35:
Mag ik mijn kruik terug?

nee die heeft mijn moekes mij gegeven!
Waarschuw beheerder
ik wil het best voor je opzoeken, maar ik ben net zo slecht in het onthouden van passage's als jij, dus misschien zou je het beter zelf kunne opzoeken.. Misschien leer je dan ook nog us wat nuttigs, naast die opmerking.

Aangezien Jezus het zei , kan ik je iig vertellen dat je in het nieuwe testament moet zoeken. Suc6!

Typisch geval van uit het verband rukken van een uitspraak. Alsjeblieft: je kunt ook je mond houden als je niet weet waar je over praat. Op deze manier schaadt je de Bijbel, Jezus en jezelf alleen maar.

durf nog steeds in mezelf te geloven heb ik geen boek voor nodig

Met alle respect VageJetje en anderen, in jezelf geloven is een gezegde en heeft in betekenis niks met dit topic te maken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik geloof in de duifel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 december 2005 om 18:40:
ik geloof in de duifel

en ik wil een duif
Waarschuw beheerder
Wat? Een Duiv?:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja waar is mijn duif?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Go(e)d Bezig op zondag 11 december 2005 om 18:20:
Met alle respect VageJetje en anderen, in jezelf geloven is een gezegde en heeft in betekenis niks met dit topic te maken.

ik geloof ik mezelf :)... luisteren naar mezelf over de beslissingen van goed en fout :) net zoals een bijbel verteld wat je wel en niet mag :) .. neem mezelf in acht .. zoals gelovigen hun god in acht nemen ... zie niet in waarom het volgens jou niets met deze topic te maken heeft :)
Waarschuw beheerder
Geloof in God heeft imo toch meer te maken met diepere bestaansvragen.
Ik bedoel, ik luister ook naar mezelf over de beslissingen van goed en fout en neem ook mezelf in acht, daarin verschillen we niet.
Maar dat gaat bij mij samen met de kennis van God en de zuiverheid waar Hij voor staat. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Go(e)d Bezig op zondag 11 december 2005 om 19:46:
Maar dat gaat bij mij samen met de kennis van God en de zuiverheid waar Hij voor staat

als het zo zuiver is :S ... ja sorry ... waarom zoveel verschil in verschillende goden in de vorm van verschillende geloven ... hoe weet jij dat het geloof dat jij nu volgd wel de juiste is :/ daarmee bedoel ik ... het juiste geloof zoals de maker van de planeet het bedoeld heeft ???
Waarschuw beheerder
Omdat Hij dat mij laat weten.

Er zijn zoveel verschillende religies omdat er spiritueel besef aan de mens gegeven is.
De aard van de mens om maar zelf uit te maken wie en hoe God is, heeft geleid tot al
die verschillende menselijke invullingen van God, al die religies. In plaats van God
zelf uit te laten maken wie Hij is, maakt de mens liever zijn eigen beeld.
Ergens begrijpelijk, volkomen onterecht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Go(e)d Bezig op zondag 11 december 2005 om 20:43:
In plaats van God
zelf uit te laten maken wie Hij is

zei hij ook niet dan .. de ware god zit in jezelf ??? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Met alle respect VageJetje en anderen, in jezelf geloven is een gezegde en heeft in betekenis niks met dit topic te maken.laatste aanpassing 11 december 2005 18:25

Die zin kan ik ook gebruiken in een andere vorm

Met alle respect Go(e)d Bezig en anderen, in God geloven is een sprookje en heeft in betekenis niks met geloven te maken.

Met andere woorden, je praat poep.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?laatste aanpassing 20 februari 2005 11:09

nog steeds :)

Waarschuw beheerder
Op deze manier schaadt je de Bijbel, Jezus en jezelf alleen maar.

Vriend, waar haal je die onzin vandaan? Als ik niet weet WAAR het staat, betekent niet dat het er NIET staat. Lanz heeft het zelfs voor me opgezocht, toppie..

Jij zegt: Het schaadt Jezus
Ik zeg: Het verheerlijkt Jezus aangezien ik zijn Woord verkondig.

Jij zegt: Zo schaad je jezelf
Ik zeg: Dit streelt juist je menselijke natuur.

Jij zegt: Zo schaad je de bijbel
Ik zeg: juist niet, want nu zijn er misschien wel mensen die het gaan lezen

Alsjeblieft: je kunt ook je mond houden als je niet weet waar je over praat.

en dan ook nog zo;n belediging... Sick zeg!!! Ben je soms een f8cking bijbelgeleerde die precies weet waar alles staat? Damn zeg, ik ben ook maar een MENS???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hoe ironisch ook he:p
Waarschuw beheerder
zei hij ook niet dan .. de ware god zit in jezelf ???

Uhh nee. Dat is meer iets voor Boeddha om dat te zeggen.

Met alle respect Go(e)d Bezig en anderen, in God geloven is een sprookje en heeft in betekenis niks met geloven te maken

Dit is een jammerlijke contradictie. Daarbij is het voor jou misschien een sprookje, voor mij en miljoenen anderen realiteit.

Clitje
Vriend, waar haal je die onzin vandaan? Als ik niet weet WAAR het staat, betekent niet dat het er NIET staat. Lanz heeft het zelfs voor me opgezocht, toppie..

Het zal wel, maar dat is in mijn ogen te makkelijk praten. Zoals ik al vermoedde staat de uitspraak die jij neerzette anders in de Bijbel.
Kijk zelf maar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DeKeuv op zondag 11 december 2005 om 13:43:
Maar die god is er niet voor mij

Waarom niet? Omdat je geen Ferrari of een huisje op Bora Bora hebt?
Is in jouw perceptie God je slaaf? "Iemand" die moet doen wat jij wil?

Is een man alleen een goede vader als hij doet wat z'n zoon wil, hem alles geeft wat hij wil hebben en hem nooit straft of z'n eigen boontjes laat doppen om zo volwassen te worden?

Zelf heb ik ook steeds meer het gevoel dat God me laat zitten. Ik heb bepaalde verlangens die ik zo graag bevredigd zou willen zien (en het gaat om iets "kleiners" dan een Ferrari) maar het gebeurt niet.

Desondanks is Hij er wel, en ook (wel eens) voor mij.

Dat is het grappige van mensen: materialistisch denken en als dit niet gaat zoals het hen uitkomt dan trekt men de conclusie dat God er "dus" niet is...

*edit*
typefoutje
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 december 2005 om 15:47:
Nee!
Wel in geesten, reincarnatie en het spirituele.

Ik ook :)

Zal heus wel iets goddelijks zijn daar boven. Maar ik geloof niet dat het de bedoeling is dat iedereen zijn zorgen bij 'hem' neer legt.

Afschuiven op een ander en al helemaal een onzichtbare is iets wat mensen maar al te vaak doen.. God wil etc. Heel menselijk maar absoluut niet gezond
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 december 2005 om 09:24:
Afschuiven op een ander en al helemaal een onzichtbare is iets wat mensen maar al te vaak doen.. God wil etc. Heel menselijk maar absoluut niet gezond

Daar ben ik het helemaal mee eens :jaja:

Te vaak (zeker in de zwarte-kousenstreek) wordt een gebeurtenis, ongeacht welke, gezien als "de wil van God" en worden zaken waar men zelf niet over durft te denken afgedaan met "als God het wil dan ik het wel gaan begrijpen".

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lanz op maandag 12 december 2005 om 09:16:
Is een man alleen een goede vader als hij doet wat z'n zoon wil, hem alles geeft wat hij wil hebben en hem nooit straft of z'n eigen boontjes laat doppen om zo volwassen te worden?

En DAAAAR kan ik me dus in vinden....

Leven = opvoeding van de Vader...

Kreeg jij vroeger een snoepje als je je bord niet leeghad gegeten?
Je wilt iets, daarvoor moet je eerst iets anders doen.

Jij wilt je geluk ? Dan moet je eerst wat obstakels overwinnen, het krachtigd je alleen maar.

Zie problemen dan ook niet als iets oneerlijks, maar als een trapje naar het sterker staan (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom niet? Omdat je geen Ferrari of een huisje op Bora Bora hebt?
Is in jouw perceptie God je slaaf? "Iemand" die moet doen wat jij wil?

Nee dat was ook maar flauwekul, maar ik geloof gewoon totaal niet in "God". En ik vind dat Go(e)d Bezig echt zo iemand is die het door je strot wilt duwen dat die er wel degelijk is. Ik geloof niet, god bestaat niet, niet voor mij.

Desondanks is Hij er wel, en ook (wel eens) voor mij.

Dat is het grappige van mensen: materialistisch denken en als dit niet gaat zoals het hen uitkomt dan trekt men de conclusie dat God er "dus" niet is...

Hij is er wel zeg je, en ook wel eens voor mij.

Voor mij is "Hij" er helemaal niet, iedereen doet maar alsof er iets is. Misschien voor jullie persoonlijk wel, maar ik zie hem dan meer als een denkbeeldig vriendje van iedereen die erin gelooft.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DeKeuv op maandag 12 december 2005 om 10:02:
En ik vind dat Go(e)d Bezig echt zo iemand is die het door je strot wilt duwen dat die er wel degelijk is

Ieder heeft zijn visie erop, het opdringen is alleen erg irritant :yes:
Waarschuw beheerder
Achja.. als je iemand die onredelijk is tegenspreekt, duw je natuurlijk gelijk alles door de strot. Ben je tegelijkertijd weer onredelijk. Goed bezig!
Waarschuw beheerder
donateur
Met alle respect VageJetje en anderen, in jezelf geloven is een gezegde

Hier heb ik gewoon problemen mee, jij wuift dit weg als "een gezegde" voor ons kan dit juist de realiteit zijn, zo voelen we het gewoon.
Als dat "maar" een gezegde is, wat maakt "god" dan echt?
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom zou je niet in jezelf en in God kunnen geloven?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lanz op maandag 12 december 2005 om 10:34:
Waarom zou je niet in jezelf en in God kunnen geloven?

Dat kan ook zeer zeker wel. Daar heb ik ook niks over gezegd.
Waarschuw beheerder
donateur
Ok... ik vraag me dan nog steeds af (niet specifiek van jou, hoor) waarom zo veel mensen in dit topic antwoorden met "nee, ik geloof in mezelf".

Of zoals het jaren op de plaatselijke Pancratius-kerk heeft gestaan, opgetekend door grapjassen: "Geloof in God, en niet in jezelf"

daaronder

"geloof in God en toch vooral niet in jezelf"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Go(e)d Bezig op maandag 12 december 2005 om 02:46:
Het zal wel, maar dat is in mijn ogen te makkelijk praten. Zoals ik al vermoedde staat de uitspraak die jij neerzette anders in de Bijbel.
Kijk zelf maar.

ok, ik geloof je. Ik zal de volgende keer alleen nog letterlijk citeren..

Uitspraak van Go(e)d Bezig op maandag 12 december 2005 om 10:24:
Achja.. als je iemand die onredelijk is tegenspreekt,

ben ik zo onredelijk dan? Deze uitspraak mag dan wel voor deKeuv zijn, maar zo'n vriendelijke reply kreeg ik van jou ook niet