Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 405552x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik geloof gewoon in de dondergod Thor en kornuiten!

Artiest Nivek
Waarschuw beheerder
ik geloof in het varken :yes:

ik noem mijn god allah

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?

JA
Waarschuw beheerder
nee ik geloof in mezelf :P

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, bullshit!

Waarschuw beheerder
Nee......
Waarschuw beheerder
Nee
Waarschuw beheerder
Geloven..
wat is geloven..
Je kunt nergens maar dan ook nergens zeker van zijn op deze wereld..
Je kunt dus ook NIET niet geloven.
Als je in God geloofd moet je de bijbel geloven je hebt hem niet zelf gezien.
Zegt iemand ander ik heb God gezien moet je hem geloven.
geloof je in de bijbel alleen dan moet je geloven dattie niet verzonnen is.

Je hebt allemaal een eigen fantasie geloof in wat je bent en wie je word.

Ik geloof wel in God
waarom? kweet niet ben ermee opgevoed en er zit wel wat in..
je word er niet minder van
stel als god wel bestaat..
kwil niet een eeuwigheid branden..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Roedel op zaterdag 12 november 2005 om 21:45:
Je hebt allemaal een eigen fantasie geloof in wat je bent en wie je word.

:yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik geloof in Jan Peter Balkenende!

:/

Heeft er iemand een bakje voor me? :dood:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
G=geeft
O=Ons
B=Bier
Waarschuw beheerder
ik mag hem niet godverdomme
Waarschuw beheerder
Vast niet de eerste met deze link maar voor mij bestaat God niet
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tenzij hij ineens voor me staat maar dat gebeurt toch niet

Als je bedenkt dat er mensen zijn die best voor je willen bidden, dan maak je best een goede kans hoor..

Hahaha en wederom hangt het af van het aantal 'goedgekeurde'gebeden;) Als er 5 mensen voor je bidden maak je geen kans, als er 100 voor je bidden wel hoor O:) Mensen, mensen, mensen waar gaat dit toch heen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 12:33:
Hahaha en wederom hangt het af van het aantal 'goedgekeurde'gebeden Als er 5 mensen voor je bidden maak je geen kans, als er 100 voor je bidden wel hoor Mensen, mensen, mensen waar gaat dit toch heen!

idd, gaat nergens over
ach... ik doe wel es schietgebedjes O:) maar verder vind ik het wel boeiend hoe zo'n geloof ontstaat, wat de bron is van het geloof in God zeg maar :)

Waarschuw beheerder
Ik geloof wel in God
waarom? kweet niet ben ermee opgevoed en er zit wel wat in..
je word er niet minder van

Je wordt er idd niet minder van !!:flower:(y)

stel als god wel bestaat..
kwil niet een eeuwigheid branden..laatste aanpassing 12 november 2005 21:50

Dat is dan gebaseerd op angst, dat vind ik persoonlijk geen goede reden om te geloven

Waarschuw beheerder
ach... ik doe wel es schietgebedjes maar verder vind ik het wel boeiend hoe zo'n geloof ontstaat, wat de bron is van het geloof in God zeg maar

Ik ook;) Ik kom ook telkens weer op dit forum terecht :D
Alleen verbaas ik me soms over de 'waarheden' die hier geplaatst worden. Daarom is het ook zo lastig om alles aan 1 geloof te koppelen. Elk mens is anders, en geloofd op z'n eigen 'beste' B) manier.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 12:57:
kwil niet een eeuwigheid branden..laatste aanpassing 12 november 2005 21:50

je zult alleen branden als je je laat cremeren, daarna zetten ze oven weer af..
Maar goed, ff serieus, ik geloof niet als je "slecht" leeft dat je in de hel beland.. wie bepaalt uberhaupt of je goed of slecht leeft?? De enige die dat kan beoordelen ben je zelf lijkt me en zelof ben je ook de enige die er wat aan kan veranderen als dat nodig mocht zijn :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 13:02:
Ik ook Ik kom ook telkens weer op dit forum terecht
Alleen verbaas ik me soms over de 'waarheden' die hier geplaatst worden. Daarom is het ook zo lastig om alles aan 1 geloof te koppelen. Elk mens is anders, en geloofd op z'n eigen 'beste' manier.laatste aanpassing 15 november 2005 13:03

Idd, ieder heeft zn eigen manier van geloven. En het lijkt me nogal onwerkelijk dat je in niks kan geloven.. Dan heb je een hopeloos leven.. Toch?

Waarschuw beheerder
Ik ook;) Ik kom ook telkens weer op dit forum terecht :D
Alleen verbaas ik me soms over de 'waarheden' die hier geplaatst worden. Daarom is het ook zo lastig om alles aan 1 geloof te koppelen. Elk mens is anders, en geloofd op z'n eigen 'beste' B) manier.

Inderdaad! Als je in reincarnatie gelooft is het misschien wel de bedoeling om in het ene leven te ontdekken welk geloof jouw aanstaat om vervolgens in het leven daarna je hiertoe te wijden...;P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 13:39:
Inderdaad! Als je in reincarnatie gelooft is het misschien wel de bedoeling om in het ene leven te ontdekken welk geloof jouw aanstaat om vervolgens in het leven daarna je hiertoe te wijden...

klinkt aannemelijk :D
Waarschuw beheerder
de aarde dat is god,alles om je heen is god...maar ik geloof niet in een "schepper".

Waarschuw beheerder
Idd, ieder heeft zn eigen manier van geloven. En het lijkt me nogal onwerkelijk dat je in niks kan geloven.. Dan heb je een hopeloos leven.. Toch?

Dat ligt er denk ik aan wat je een hopeloos leven vindt:flower: Er zijn genoeg mensen die zeggen te geloven, maar er zich er verder niet echt in verdiept hebben. Er zijn ook voldoende mensen die geen religie aanhangen, maar overal voor open staan en respect hebben voor iedereen. Dat betekend niet dat de 1 een hopelozer leven heeft als de ander toch?

Inderdaad! Als je in reincarnatie gelooft is het misschien wel de bedoeling om in het ene leven te ontdekken welk geloof jouw aanstaat om vervolgens in het leven daarna je hiertoe te wijden...

:D Dan ben ik nog wel ff bezig ;P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
God is a DJ

toch ?

:bounce:
Waarschuw beheerder
EHM ik denk dat god wel bestaat maar ik zou het wel fijn vinden als hij dan een teken geeft of zo dat ie echt bestaat zonder een teken ook geen geloof!!! ja toch??

(K)

Waarschuw beheerder
[:bounce:*LiTtLe GiRl*:bounce:] EHM ik denk dat god wel bestaat maar ik zou het wel fijn vinden als hij dan een teken geeft of zo dat ie echt bestaat zonder een teken ook geen geloof!!! ja toch??

Ik denk dat je dan wel eerst echt op zoek moet gaan en open moet staan voor spiritualiteit en willen beseffen dat er meer is tussen hemel en aarde

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 13:33:
Ik denk dat je dan wel eerst echt op zoek moet gaan en open moet staan voor spiritualiteit en willen beseffen dat er meer is tussen hemel en aarde

Dat is een belangrijke voorwaarde ja.. :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 13:33:

jah dat klopt en daar ben ik nu ook mee bezig!!....
Waarschuw beheerder
ja ik geloof in god , niet omdat dat mij zo geleerd is .
Maar omdat t mijn ervaring is dat we weldegelijk allemaal geleid en gesteund worden door een kosmische barmhertige intiligentie. .
( tis mijn belevind he . .t hoeft natuurlijk niet de jouwe te zijn . .)
Waarschuw beheerder
god is net als jazz . .

als je moet vragen wat t is zul je het nooit weten . . .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 13 november 2005 om 01:36:
G=geeft
O=Ons
B=Bier

inderdaad

Waarschuw beheerder
Hmmm..:/ ja wel n btje :)

Waarschuw beheerder
wel in god maar niet in jezus en al t gelul er omheen

Waarschuw beheerder
Ik weet in ieder geval zeker dat er meer is tussen hemel en aarde, of dat nou "god" is een lekker wijf een alien of allemaal! Who knows!!

Gewoon iedereen in zijn waarde laten. Je eigen leven leiden, en diep van binnen voel je toch echt wel of je je levensweg moet aanpassen als dit echt nodig is :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nanda op vrijdag 18 november 2005 om 16:13:
ja ik geloof in god , niet omdat dat mij zo geleerd is .
Maar omdat t mijn ervaring is dat we weldegelijk allemaal geleid en gesteund worden door een kosmische barmhertige intiligentie. .
( tis mijn belevind he . .t hoeft natuurlijk niet de jouwe te zijn . .)

En je kunt niet voor iedereen spreken. Ik ben ook ervan overtuigd dat je gegidst wordt.. En die kosmische universele levensenergie is er wel degelijk in mijn beleving (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En die kosmische universele levensenergie is er wel degelijk in mijn beleving(y)

Zeker weten, ik heb afgelopen vrijdag nog een reikie behandeling gehad! Dat voelt zo chill! :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
wij ZIJN allemaal GOD
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nope... maar als ik dronken ben, dan geloof ik wel eens dat ik god ben :yes:

Waarschuw beheerder
Nope ... en als ie wel bestaat is ie een Gore Klootzak :@:@:@ en wil k m bedanken voor mn geweldige leven

:cry:
Waarschuw beheerder
donateur
God is a DJ!
Waarschuw beheerder
Ik geloof in het tastbare.

Ik geloof in de evolutie. Dat is trouwens een feit

Waarschuw beheerder
ja je kunt dan wel in Darwins evolutie theorie geloven en denken dat we van de aap afstammen, maar dan vind je jezelf ook een halve banaan.

Want ons DNA mag dan voor 92 % overeen komen met die van de aap, dus in eerste opzicht lijkt het niet zo vreemd dat we er wellicht van afstammen.

Maar ons DNA komt ook voor 50% overeen met die van een banaan. Dus als je de conclusie trekt op basis van die 92 %, erken dan ook gelijk dat je voor de helft banaan bent, laat dat dan ook een feit wezen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik geloof niet in God nee,maar ik geloof wel dat er iets is..
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 december 2005 om 19:41:
ja je kunt dan wel in Darwins evolutie theorie geloven en denken dat we van de aap afstammen, maar dan vind je jezelf ook een halve banaan.

Want ons DNA mag dan voor 92 % overeen komen met die van de aap, dus in eerste opzicht lijkt het niet zo vreemd dat we er wellicht van afstammen.

Maar ons DNA komt ook voor 50% overeen met die van een banaan. Dus als je de conclusie trekt op basis van die 92 %, erken dan ook gelijk dat je voor de helft banaan bent, laat dat dan ook een feit wezen.laatste aanpassing 3 december 2005 19:44

:respect:

Waarschuw beheerder
De wetenschap kan niet bewijzen dat GOD bestaat, maar evenmin dat GOD niet bestaat.
ieder van ons staat dus voor de vrije keus. of je gaat over tot geloof of je gelooft enkel in jezelf, of je kiest voor grijs (twijfelen.
of ik geloof? Ja zeker maar ben niet christelijk noch vanuit die overtuigingen opgevoed.
Waarom ik dan wel geloof: ik heb me een tijdje bezig gehouden met geloof (christendom, islam), ethiek, filosofie etc. Ik merkte dat ik diepe inzichten verkreeg, zo diep dat ik op een nacht bijna de bouwstenen van de totale schepping had ontcijferd. Dit gaf een bijzonder lekker gevoel. Ook heb ik een paar x uittredingen ervaren, een situatie waarbij de geest los gekoppeld word van het stoffelijk lichaam, en jezelf dus ziet slapen en dit hele proces bewust meemaakt. oftewel de gehele geschiedenis van onze planeet alswel de kosmos is de creatie van iets wat we niet kunnen zien, maar wel (wanneer we daar ons voor openstellen) kunnen ervaren en dat is de altijd eeuwige bron van het alles GOD, nee niet die man met die grijze baard:) je zou kunnen zeggen de grondlegger en totstandbrenger van de natuur/scheikundige wetten en haar bijbehorende biologische en chemische reacties, absolute kennis, het hoogste niveau van kosmisch collectief bewustzijn waar wij allemaal deel van uit maken.
Verklaar anders de natuurlijke aanleg van elk mens wanneer hun zware tegenspoed treft, of zwaar in de problemen komen dat zij altijd tot die grote hemel boven zich wenden en dat''iets'' om hulp gaan vragen.

Ciao
Waarschuw beheerder
ik vind het eigenlijk gewoon vreemd dat mensen geloven in iets wat ze nog nooit gezien hebben terwijl die toch al een paar duizend jaar oud moet zijn ofzo (nog nooit iemand zou oud zien worden)
god is gewoon verzonnen om mensen meer steun te bieden in tijden dat ze dat nodig hebben.
heel die god onzin is gewoon verzonnen door die idioten vroeger dat je dat alleen nu nog in gelooft kan ik persoonlijk niet begrijpen.
het mooie eraan is ook dat ze kunnen van alles over m verzinnen en iedereen gelooft het nog ook!
het is gewoon een manier geweest om mensen naar het handje te zetten.

maar ieder persoon voor zich natuurlijk he ik heb nix tegen het geloof ik vind het zelf alleen nix!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?

:nee: