Partyflock

Forumonderwerp · 746626
1257x bekeken
Waarschuw beheerder
ik wil wel eens weten hoe jullie denken over leven na de dood het is nie omdat jezus mischien niet bestaat dat er geen leven na de dood is ?
Waarschuw beheerder
donateur
Nee

Waarschuw beheerder
ben atheist ask someone who cares......

Waarschuw beheerder
Ooit van leestekens gehoord?

Waarschuw beheerder
donateur
kzou t nie weten.....
Waarschuw beheerder
donateur
Wil je het weten?

Waarschuw beheerder
:respect: cher

Waarschuw beheerder
cher :yes: :respect: :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Cher :$
Waarschuw beheerder
ben atheist ask someone who cares......

Even Atheist believe in something!!! :yes:

Maar Michael umm denk ik niet dude..Or at least noone has lived to say the tale hahahaahaha :P:P:P:P
Waarschuw beheerder
donateur
B)
Waarschuw beheerder
donateur
Patser :[

Waarschuw beheerder
leven na de dood bestaat alleen als jij gelooft in leven na de dood, als dit jouw ultieme waarheid is zal het ook zo zijn.

zo zullen atheisten over het algemeen geloven dat het leven hierna eindigt en je weer terug keert naar het niets.

ook dit klopt.

mensen die in god geloven en met heel hun hart en ziel denken dat jezus de weg tot god is en daarna voor eeuwig in de hemel gelukkig zijn zullen daadwerkelijk in die hemel komen en gelukkig zijn.

snap je het? we zijn de scheppers van onze eigen realiteit.

het is een kwestie van waarheid en perceptie. wat waar voor jou is is niet waar voor een ander, maar dat betekend niet dat het in zijn geheel niet waar is, het betekend simpelweg dat het voor jou wel waar is en voor een ander niet.

wel heeft het met een kwestie van geloof en twijfel te maken; je zal 100% moeten geloven in een hemel of een leven na de dood.

ik geloof en reincarneer al miljoenen jaren; ik heb voor eeuwig geleefd, ik weet dat dit waar is omdat dit mijn waarheid is. in feite zijn we allemaal alleen en nooit zal er iemand zijn die jou werkelijk helemaal begrijpt omdat iedereen zijn eigen waarheid leeft.

http://www.whatthebleep.com

dus antwoord op je vraag; leven na de dood?

alleen als jij dat wilt en gelooft met heel je hart en ziel.

https://partyflock.nl/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/746418
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Patser :[

Moi? O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Oui, toi :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:Z :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
:(
Waarschuw beheerder
donateur
B)
Waarschuw beheerder
donateur
:O Jij patser :[
Waarschuw beheerder
donateur
:$:$:$
Waarschuw beheerder
Ik geloof in de ovuialtietheorie van Darwin, en absoluut niet in zweverige domme theorieen waarvoor geen enkele aanwijzing, laat staan bewijs is!

Zie ook alle topics over geesten, god en slimme vrouwen die kunnen autorijden én kaartlezen: het bestaat allemaal niet!

Waarschuw beheerder
ovuialtietheorie????

Heb vorige week projectweek gehad op school hierover, en ze hadden het toch echt over de evolutietheorie!!!
Waarschuw beheerder
Nee, 't is ovulatietheorie, ik weet 't absoluut zeker!

Waarschuw beheerder
Het gaat toch over het ontstaan van de mens...die theorie van Darwin...zal evolutie dan niet beter passen???
Waarschuw beheerder
ik geloof zeker dat er 'iets' is na de dood :yes:

Waarschuw beheerder
snap je het? we zijn de scheppers van onze eigen realiteit.

SURE..:no:
daar geloof ik niet in hoor

Waarschuw beheerder
dan is het jouw realiteit dat je niet de schepper bent ;)
Waarschuw beheerder
Hey GOD... jij hier o:)

zitten we in de hemel.....?:vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
hebben ze in de hemel ook pf?
Waarschuw beheerder
Lootjuh dat je een keer hapt kan ik nog begrijpen, maar twee keer is echt het toppunt hoor :bounce::bounce::bounce::bounce:

Waarschuw beheerder
tzal wel mogelijk zijn haha :yes:
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
omdat jezus mischien niet bestaat

Ik heb inderdaad geen zus :no:

Nee, 't is ovulatietheorie, ik weet 't absoluut zeker!

Inderdaad, de ovulatietheorie van Darling, daar geloof ik ook in ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De dood is niet het einde.

Sinds een goede kennis van mij is overleden, ben ik daarvan overtuigd. Er zijn dingen gebeurd die geen toeval kunnnen zijn.
Zoals op de begrafenis. Het was de hele dag bewolkt, maar toen de kist buiten was, viel even een zonnestraal op de kist.
Of op oudejaarsdag. Op het graf stond een klein kunstkerstboompje met lichtjes erin. Die hadden een paar dagen gebrand en toen waren de batterijen leeg. Maar op oudejaarsdag toen we met enkele bekenden bij het graf stonden, ging ineens één van de lichtjes branden. Iedereen zag dat. Het was gewoon onverklaarbaar!

Waarschuw beheerder
volgens de wetenschap is energie voor eeuwig.

energie kan niet vernietigd worden, alleen over gezet worden in een andere staat van zijn of met een duurder woord, energie kan transformeren.

ons bewustzijn, je ziel, datgene wat jij ik noemt, is energie en daarom vanwege de simpele logica dat energie altijd zal zijn zullen wij ook altijd zijn omdat alles, dus wij ook energie is.

we have lived forever.

oftewel, de dood is een illusie ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De dood = het begin van iets 'nieuws'

Je ziel blijft altijd voortleven......
Waarschuw beheerder
Als er zoiets bestaat als reïncarnatie, hoe kan het dan dat het geboortecijfer hoger is dan het sterftecijfer?

Waarschuw beheerder
omdat niet iedereen reïncarneert (y)
Waarschuw beheerder
Dat maakt het juist nog erger! Nog meer mensen die dood gaan en niet teug komen... en nog steeds worden er meer mensen geboren als er sterven... Waar komen die zielen dan vandaan?

Waarschuw beheerder
Ow heb effe niet goed opgelet :vaag:

Tja als je het nu bekijkt ja is het inderdaad wel vaag, maar is het sterftecijfer altijd lager geweest ?
Waarschuw beheerder
misschien splitsen sommige zielen zich in 2en of 3en O:)
Waarschuw beheerder
maar is het sterftecijfer altijd lager geweest ?

Zover ik weet is het bevolkingsaantal van de aarde alleen toegenomen.

En de theorie is niet dat je ziel zich in twee of drie delen splitst!

Waarschuw beheerder
Tja het is een lastige vraag, wie kan je daar raad voor vragen :P ?
Waarschuw beheerder
Conclusie:

Er komen nieuwe zielen bij O:)
maar de 'oude' vergaan niet!

Waarschuw beheerder
Ja dat kan natuurlijk ook :P
Waarschuw beheerder
maar ja wie ben ik...............
ik zeg ook alleen wat ik denk O:)

:vaag:
Waarschuw beheerder
Er komen nieuwe zielen bij
maar de 'oude' vergaan niet!

Logischer lijkt mij dan te concluderen dat reïncarnatie niet bestaat!
Waarschuw beheerder
Maar 1 ding is zeker............
je ziel vergaat niet bij de dood.......

Dus er moet iets bestaan als reincarnatie.......
maar wat?
Waarschuw beheerder
Hoe weet jij zo zeker dat 'je ziel' (als zoiets al bestaat) niet vergaat?

Waarschuw beheerder
Maar 1 ding is zeker............

Dus er moet iets bestaan als reincarnatie.......
maar wat?

Ben ik het mee eens :yes:
Waarschuw beheerder
Je kunt het daar niet mee eens zijn, want het is helemaal niet zeker dat

waar is!
Waarschuw beheerder
Omdat er te veel dingen zijn gebeurd op aarde die erop wijzen dat er contact kan worden gezocht met 'overledenen'
Waarschuw beheerder
DR. Phill o:)

Phil is here
Waarschuw beheerder
En het is wel bewezen.....
het staan misschien niet wetenschappelijk op papier nee...

En ja.......dat de maatschappij van tegenwoordig alleen geloofd en denkt wat wetenschappelijk bewezen is
betkend ook niet dat dat altijd de waarheid is O:)
Waarschuw beheerder
Idd, er gebeuren zo veel dingen, maar er is geen enkel bewijs! Daaruit concludeer ik dat het iets is wat 'fout gaat' in de hersenen, da's een logischere verklaring!
Waarschuw beheerder
Hey Phill.......... kom je ons helpen O:)
:P
Waarschuw beheerder

Absoluut niet waar!
Waarschuw beheerder
Hoezo logisch???

je hebt mensen die contact hebben met 'dooie'
die kunnen je dingen vertellen die niemand zou kunnen weten......... alleen die overledene...

hoe verklaar je dat dan???

Toeval zeker :S
Waarschuw beheerder
Absoluut niet waar!

Kom op met je argumenten......... :p
Waarschuw beheerder
je hebt mensen die contact hebben met 'dooie'...

hoe verklaar je dat dan???

Neen, je hebt mensen die zeggen contact te hebben met dooie, dat is iets anders! Ik denk eerder dat het fabeltjes zijn, of anders is het een hersenkronkel, een soort droom, een halucinatie.

Kom op met je argumenten.........

De juiste volgorde lijkt me dat jij komt met de bewijzen waarvan jij zegt dat ze er zijn m.b.t. het bestaan van reincarnatie. Ik hoef niet met tegenargumenten te komen als jij geen argumenten vóór hebt...
Waarschuw beheerder
Ow dus jij gelooft niks zonder dat er bewijs voor is ???

Je kan Balkenende de hand schudden jonguh :P

Maar ik hou mijn mening toch wel..........O:)
Waarschuw beheerder
Ow dus jij gelooft niks zonder dat er bewijs voor is ???

Jawel hoor, maar de enige verklaringen (bewijzen) die er zijn wijzen nou juist in de tegenovergestelde richting. Er is bewijs voldoende van dat de hersenen soms vreemde dingen met ons doen. Er zijn bewijzen voldoende van mensen die dwangmatig liegen. Er zijn mensen die een ziekte hebben met het verschijnsel dat ze ziektes verzinnen. Hallucinaties zijn ook bewezen!

Ik denk dus dat er iets in obnze hersenen mis zit (er zijn voldoende bewijzen voor dat dat kan gebeuren) op het moment dat we geesten zeggen te zien (een voor die geesten is geen enkel bewijs).

Ik volg dus het bestaande bewijs volledig!
Waarschuw beheerder
Ik geloof er wel in :) Maar iedereen moet zelf geloven wat hij/zij wil.
Waarschuw beheerder
als ik het zo bekijk da ist grooste raatsel maar ik durf wedden dat er ooit een dag komt da ze het zullen weten de wetenschappers want die doen er onderzoeken achter en die zeggen dat ze denken dat de dood gewoon een grote verlaming is dat je niet meer kan bewegen maar je denkt verder daarom zijn er mensen die dood waren en terug levend worden dat ze dromen over jezus enz?
Waarschuw beheerder
wazegjeallemaal?
Waarschuw beheerder
Maar iedereen moet zelf geloven wat hij/zij wil.

:yes:

Waarschuw beheerder
Bobje 16 februari 2005 14:31
Absoluut niet waar!

zucht, wat zei ik nou???

ons bewustzijn is energie, en energie kan niet vernietigd worden.

zo en dan gaan we nu kortzichtige domme nieuwe vragen stellen, let op:

Als er zoiets bestaat als reïncarnatie, hoe kan het dan dat het geboortecijfer hoger is dan het sterftecijfer?

DUH, dit is de eindtijd, veel zielen reincarneren hier nu omdat de frequentie van de aarde stijgt, wat ons zal helpen met een vorm van ascendatie; het transformeren van energie.

gezien jij in aliens gelooft en de mogelijkheid accepteerd dat ze bestaan, gezien er 2 MILJOEN planeten zijn die intelligent buitenaards leven kunnen bevatten spreekt het voor zich dat die wezens ook een ziel hebben; ergo ALLES heeft een ziel en kan sterven en reincarneren.

het feit dat er meer zielen zijn dan er sterven geeft aan dat er meerdere alien zielen onder ons zijn, DUH.

beetje nadenken kan geen kwaad he. :Frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
^ Wat een onzin allemaal hé...
Waarschuw beheerder
Als je het onzin vind...???
Wat doe je dan hier???

Schijnbaar vind je onderbewuste jij het wel interessant :P
Waarschuw beheerder
Als je het onzin vind...???
Wat doe je dan hier???

Zo, dus dit is alweer zo'n discussie met alleen voorstanders? Wat een bullshit-opmerking!
Ik zeg trouwens toch niet dat 't niet interessant is, in tegendeel!

2 MILJOEN planeten

't zijn er veel meer, de laatste schatting was 1x10^19 planeten.
En idd, die zouden ook kunnen reincarneren... Maar toch geloof ik het niet!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Stiekem geloof je het wel, maar je wilt gewoon zekerheid denk ik.
Waarschuw beheerder
Stiekem geloof je het wel

Nee, als ik zeg dat ik het niet geloof, geloof ik het niet! Ik denk dat ik dat zelf heel goed weet!

Waarschuw beheerder
dan geloof je het toch niet pfff, who cares :S

er zijn 3 opties.

- na de dood ben je dood en blijf je dood en is er niets meer; na dit leven weet je niets meer en herinner je niets meer van dit leven; of je nu dit leven een goed leven hebt geleefd of de ultieme klootzak was, hierna weet je nix meer. en met die instelling maakt het geen fuck uit hoe je leeft.

- een of andere externe god heeft ons gecreeerd en al die braaf genoeg zijn adviezen en waarschuwingen over het leven op te volgen en niet de kant van een soort satan te kiezen dan zou je hierna in de hemel of de hel komen. let wel, dit is dan voor eeuwig, mocht je op een gegeven moment in de hemel zoiets hebben van pfff, stelletje blije gays allemaal, ik wil gewoon graag weer eens ouderwets ruzie maken; tja dan heb je dus pech.

(een eeuwigheid geluk verandert uiteindelijk in een eeuwig durende hel en een eeuwigheid aan terreur in je leven raak je aan gewend en uiteindelijk weet je niet beter en maakt het je niet meer uit en vind je het zelfs fijn.)

- of voor de slimmere mens onder ons; DUH, tuurlijk bestaat reincarnatie; de volstrekte kansloosheid van een leven waarin wij maar 1x leven en verder totaal niets betekenen of de kortzichtigheid van de mens die niet kan accepteren dat wij eeuwige wezens zijn omdat we energie zijn (ziel/bewustzijn) wat nooit vernietigd zal worden alleen getransformeerd kan worden in een hogere of lagere staat van zijn.

als je een beetje nadenkt snap je natuurlijk dondersgoed dat optie 3 het meest voor de hand ligt.

maar goed, whatever, lang leve de oogkleppen, geloof wat je wilt.

mazzel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lang leve de oogkleppen..... ;)

Ach......... deze 'maatschappij' is nou eenmaal zo 'oogklepachtig aangelegd' mensen geloven alleen wat ze zien of wat wetenschappelijk bewezen is.

Ze willen gewoon niet verder denken dan dat ze zien of horen........
Alsof er niks anders is als wij met onze 'uitvindingen' in het hele heelal :S

Waarschuw beheerder
laten we vooral niet vergeten dat wanneer het niet op TV is geweest het dus niet waar is he. en idd, meneer de wetenschapper heeft nog niet gezegd JA het IS ZO, maar goed, meneer de wetenschapper zegt wel Energie is voor eeuwig en gezien ons bewustzijn energie is...

maar goed, dat is dan niet wetenschapperig genoeg ofzo? :frusty:

denk eens na, als je al je levens zou onthouden zou je helemaal krankzinnig worden; ben je een baby, pas geboren, je bent al zo bewust als een wezen dat al miljoenen jaren leeft. zou er gek van worden, mijn geest zou dan al bijv een mooie volwassen vrouw willen hebben als vriendin, maar je bent een kind.

of je kan je vrouwen/mannen uit je vorige levens niet vergeten of je kan niet vergeten hoe gruwelijk je vermoord bent in je vorige leven.

nee, dat geheugen verlies is niet voor niets, maar het komt geleidelijk aan weer terug; je onthoudt de ervaringen in geheel, niet gedetaileerd, de details zijn ook niet belangrijk.

het leven is een spel zonder begin en einde al naar gelang je dit zelf wil, maar dit soort opmerkingen zijn al helemaal niet besteed aan de intelligentie van de gemiddelde pf boer.
Waarschuw beheerder
Precies ben ik het helemaal mee eens!

Maar vraag aan jou....? Heb jij dan ook dingen waar je in de loop der jaren achter bent gekomen die missch uit een vorig leven zouden kunnen zijn?

Of dat je denkt/weet wie je bent geweest in je vorige leven?
Waarschuw beheerder
Maar stiekem gelooft bijna iedereen erin maar mensen durven het niet toe te geven......
want het is niet bewezen (krijg je dat weer)
Mensen denken gauw dat ze gek zijn/ of als gek worden gezien!

Maar ondertussen spreek vrijwel iedereen over een hemel of hel
Dus dan is er toch IETS na de dood...
Waarschuw beheerder
als je een beetje nadenkt snap je natuurlijk dondersgoed dat optie 3 het meest voor de hand ligt.

Tuurlijk... als jij dat denkt laat ik je in die waan...

Energie is voor eeuwig (Einstein). Maar wie zegt dat energie eeuwig in dezelfde vorm blijft bestaan? Heb je dat juist zelf verzonnen ofzo?

Ach......... deze 'maatschappij' is nou eenmaal zo 'oogklepachtig aangelegd' mensen geloven alleen wat ze zien of wat wetenschappelijk bewezen is.

Juist niet, er lopen meer mensen op deze aardbol rond die wel in een god geloven, als dat er mensen zijn die er niet in geloven!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
*klikt op "niet meer volgen", want heeft niet weer zin in de zoveelste discussie die toch weer uit loopt op niets, omdat iedereen gelooft wat hij gelooft en zich logischerwijs niet door een of andere snotneus op een dance-site zal laten beïnvloeden.*

PS:
maar dit soort opmerkingen zijn al helemaal niet besteed aan de intelligentie van de gemiddelde pf boer.

Beter een boer met beide benen op de grond, dan een zweverige struisvogel met z'n kop in de grond...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De dood = het begin van iets 'nieuws'

Je ziel blijft altijd voortleven......

Precies zo denk ik er ook over..
Je moet soms wat meegemaakt hebben in je leven, dat je over dat soort dingen gaat nadenken ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
:yes: er is zeker leven na de dood

Waarschuw beheerder
donateur
Beter een boer met beide benen op de grond, dan een zweverige struisvogel met z'n kop in de grond...

:D Geweldig(Y) Die houwe we dr in!
Waarschuw beheerder
Beter een boer met beide benen op de grond, dan een zweverige struisvogel met z'n kop in de grond

Hoezo kop in de grond............ wij staan juist open voor dingen. Dus klopt niet helemaal wat je zegt O:)
Waarschuw beheerder
er is zeker leven na de dood, daar ben ik van overtuigd..

Waarschuw beheerder

met beide benen op de grond kom je niet vooruit :Frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
Ja daar geloof ik wel in, maar wat en hoe dat precies zal zijn?? Ik geloof in ieder geval niet dat er niks meer is na de dood.

Alleen ik geloof niet in de hemel en God en dat soort dingen....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
eerst geloofde ik er niet in..
maar sinds de dood van mijn broer, zijn er onvoorspelbare dingen gebeurd en nu denk ik er wel anders over..
nu ben ik ervan OVERTUIGD dat er leven na de dood is.
Waarschuw beheerder
Mag ik vragen wat er gebeurd is?
Of heb je het daar niet graag over.....?

Niks moet...!
Waarschuw beheerder
tsja t leven na de dood weet niet wat ik daar van moet denken .............maar een ding is zeker .....ik heb geleefd voor mijn dood....en daarna zien we wel !!!!!!!

Waarschuw beheerder
100% zeker weten doe je het nooit, maar ik heb ook wel een flink aantal theorieeen over de werking van het heelal, en hoe het systeem van leven/dood/tijd/materie/plaats daarin verwerkt zit, en het astrale universum.

Verder heb ik zelf ook een aantal onverklaarbare dingen in mijn leven meegemaakt, en ben ik eigenlijk al van kinds af aan bezig met dit soort dingen, waardoor ik er haast wel van overtuigd ben dat het allemaal niet eindigt bij de fysieke dood.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mag ik vragen wat die onverklaarbare dingen dan zijn.......
vind ik erg interessant.....
(prive mag ookO:))

Waarschuw beheerder
Nou, een klein voorbeeld is het feit dat m'n opa kort nadat ie in 1994 stierf aan m'n bed stond om voor de laatste keer afscheid van me te nemen, en me verder een aantal dingen vertelde (wat voor dingen maakt verder niet uit, is prive). Toen ik het er de volgende dag met m'n moeder over had was ze met stomheid geslagen, omdat ik die bepaalde dingen onmogelijk zelf had kunnen weten... en alles wat ik vertelde klopte dus exact.
:S

Een ander voorbeeld is dat ik het soms kan aanvoelen als er iets aan de hand is met mensen waar ik een goede band mee heb, bijvoorbeeld een ongeluk... of nog erger; de dood.

Verder ben ik totaal geen zweverig type ofzo (sterker nog; ik erger me dood aan bepaalde figuren die echt superzweverig zijn, en overal wel weer een betekenis achter denken te zien), maar ik geloof wel degelijk dat er onvoorstelbaar VEEL meer tussen hemel en aarde ligt dan wij ons ooit kunnen realiseren.

Daarnaast is het ook totaal niet realistisch om aan te nemen dat er verder niks tussen 'hemel en aarde' bestaat, omdat je dan in feite van het oersimpele principe uitgaat dat er niks achter jou rug zou bestaan als je naar voren kijkt. In andere woorden; je kunt lang niet alles met eigen ogen zien, maar daarom kan iets nog wel degelijk bestaan...
:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ben ik het helemaal mee eens........
Een ander voorbeeld is dat ik het soms kan aanvoelen als er iets aan de hand is met mensen waar ik een goede band mee heb, bijvoorbeeld een ongeluk... of nog erger; de dood.

Dit heb ik zelf ook....... maar niet alleen met ongelukken ofzo...... ook gewoon HOE ze zich voelen....... bijvoorbeeld als er iets met ze aan de hand is, op wat voor een gebied dan ook. Op de 1 of andere manier weet ik dan wat er is.....

Verder ben ik totaal geen zweverig type ofzo (sterker nog; ik erger me dood aan bepaalde figuren die echt superzweverig zijn, en overal wel weer een betekenis achter denken te zien), maar ik geloof wel degelijk dat er onvoorstelbaar VEEL meer tussen hemel en aarde ligt dan wij ons ooit kunnen realiseren.

Ik ben ook zeker geen zweverig type......en erger me net als jij er ook dood aan.
Ik vind het allemaal interessant en geloof er ook in(sta er open voor)
Maar ik draaf zeker niet door........ik kijk wel uit O:)

Daarnaast is het ook totaal niet realistisch om aan te nemen dat er verder niks tussen 'hemel en aarde' bestaat, omdat je dan in feite van het oersimpele principe uitgaat dat er niks achter jou rug zou bestaan als je naar voren kijkt. In andere woorden; je kunt lang niet alles met eigen ogen zien, maar daarom kan iets nog wel degelijk bestaan...

Maar dat is het bekende probleem waar de meeste mensen last van hebben :frusty:
De meeste mensen geloven vrijwel niks wat ze niet zien, of wat niet wetenschappelijk bewezen is. Daar kan ik me zo aan ergeren he...:frusty:
Waarschuw beheerder
ik ben der absoluut van overtuigd dat er leven na de dood is :jaja:

[img width=149 height=237 width=149 height=237]http://www.jomanda.nl/benodigdheden/Jomanda%20over%20reincarnatie.gif[/img]

zij overegens ook
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jomanda vind ik ongelovelijke bullcrap uitkramen... Dus die neem ik sowieso al niet serieus
:)

Evenals die Rasti Rostelli-figuren en de paranormaal-beurs, hier wordt de boel naar mijn mening gewoon uitgemolken om er weer centen op te verdienen. Net of het bovennatuurlijke een fucking product of kermisattractie is man...
:S
Waarschuw beheerder
Ja tuurlijk, uitbuiten die hap! :vaag:
Waarschuw beheerder
Hier moet ik verwijderd dan weer gelijk in geven....
zodra ze er geld uit willen halen is het niet geloofwaardig meer, naar mijn idee.

Waarschuw beheerder
Godverdomme, ik heb vandaag wel erg vaak gelijk of nie? :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Of je echt gelijk hebt.... kan ik niet zeggen.

Maar toch ga ik met jou mee ;)
Ja want uh.... Jomanda :s
ach...daar hoef ik ook geen woord aan vuil te maken O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wetenschap is ''onze'' nieuwe god tegenwoordig...
Waarschuw beheerder
Ja ik geloof dat er leven na de dood is.
Waarschuw beheerder
Want er is leven, er is leven, na de dood!!!

Na de dood....
na de dood.....

Er is leven, er is leven na de dood!!!

Waarschuw beheerder
oh nee...........

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
;t zal mij een WORST wezen of er leven na de dood is !!
UIteindelijk moet je ervan uitgaan dat je maar 1 kans krijgt ..
:yes:

Waarschuw beheerder
?
Waarschuw beheerder
oh nee...........

Hahahaha.... ja sorry ik doe nou eenmaal niet altijd serieus O:)

Stukje van Hans Teeuwen kwam in me op...
wat een inspiratie heO:)
:devil:

Waarschuw beheerder
donateur
nix mis mee hoor sanne!
Waarschuw beheerder
Waarschijnlijk had in mijn neus te vol zitten......

hahahaha!!!

Dan krijg zulk soort acties O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vind het eng om na te denken als je dood bent wat er nou gebeurt!!
Waarschuw beheerder
Hoezo eng...??? als ik vragen mag?

Ik zie de dood........als 'het begin' van iets nieuws......O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Of je Christen, Zen Boeddhist bent, Islamiet of Jood
Er is leven, er is leven na de dood
Rij dus rustig door oranje en geef extra gas bij rood

Na de dood, (na de dood), na de dood, (na de dood)

Eet gerust wat Engels rundvlees bij je groente of op brood

Als je weg wilt uit Tirana, pak eens voor de gein de boot

Volgens m'n vader in de hemel is het alle dagen feest
En m'n vader kan het weten, want die is er geweest

Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van elf meter schoot
Steek je snikkel zonder rubber in een hetero of een poot

Heb je je doodsangst overwonnen
Wordt het alle dagen feest
Dus vandaag maar vast begonnen
Voor je 't weet, ben je er geweest

B)

Waarschuw beheerder
Das toch niet van Hans Teeuwen man...

Waarschuw beheerder
Dat is van Freek de Jonge! :Z....

Waarschuw beheerder
volgens de wetenschap is energie voor eeuwig.

energie kan niet vernietigd worden, alleen over gezet worden in een andere staat van zijn of met een duurder woord, energie kan transformeren.

ons bewustzijn, je ziel, datgene wat jij ik noemt, is energie en daarom vanwege de simpele logica dat energie altijd zal zijn zullen wij ook altijd zijn omdat alles, dus wij ook energie is.

Klopt niet helemaal.
Het schijnt zo te zijn dat het gehele universum uitzet en dat dat een oneindig proces is.
Probleem is dat de energie daarin ook steeds meer uitzet totdat het zo schaars wordt per vierkante *vul hier een maat in* meter dat het geheel in een constante temperatuur van 273 graden onder nul veranderd.
Dan is er niks meer over en bestaat het gehele heelal uit een diepvries woestijn ;-)

Ikzelf hoop dat er helemaal niks is hierna, zou nogal mooi zijn, heb ik even lekker geleeft en dan verwacht"men" ook nog eens dat ik daarna NOG EENS iets moet gaan doen.
Verder zou dit evolutionair vreemd zijn, we maken nou eenmaal kinderen om ons op te volgen, als we verder leefden na onze dood, dan zou dat bijvoorbeeld niet nodig zijn...

Chris
Waarschuw beheerder
Verder zou dit evolutionair vreemd zijn, we maken nou eenmaal kinderen om ons op te volgen, als we verder leefden na onze dood, dan zou dat bijvoorbeeld niet nodig zijn...

Tenzij reincarnatie wel degelijk bestaat...

Waarschuw beheerder
Alles op z'n tijd mensen....
Waarschuw beheerder
Je hoort toch ook vaak zat dat iemand, een naaste verloren heeft.
Maar dat diegene deze (overleden) persoon nog tegenkomt.....

De gene die dood is moet dan nog iets duidelijk maken.... een boodschap doorgeven...vóór dat hij/zijn zijn rust kan vinden.

Ik geloof zulke verhalen zeker wel........

Dus in mijn ogen bestaat er zeker 'iets' na de dood.....

(dood = begin van iets nieuws)

Waarschuw beheerder
leven na de dood is de grootste onzin die der is. als ik nu een mier dood trap dan komt ie egt nie terug als een ander organisme ofzo.

En dood is levenloos.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
"..dus rij rustig door oranje en geef extra gas bij rood!..er is leven, er is leven na de dood" B)
Waarschuw beheerder
En dood is levenloos

Jij hebt duidelijk geen biologie gestudeerd! Een steen is levenloos, een stuk hout is dood, en een grassprietje is levend...

Waarschuw beheerder
er is leven na de dood hoor waar blijf je anders:s

Waarschuw beheerder
Bobje, dood en levenloos zijn hetzelfde. :/
Waarschuw beheerder
Neen RR, dood is iets wat ooit geleefd heeft, levenloos is iets wat nooit kan leven...
Waarschuw beheerder
Biologisch gezien dan...

Waarschuw beheerder
niet waar. :no:
Waarschuw beheerder
ik geloof zeker in leven na de dood:jaja:

en daar zullen jullie allemaal nog wel achter komen als je iemand verliest die je echt heel dierbaar is!!

Waarschuw beheerder
leven na de dood is de grootste onzin die der is. als ik nu een mier dood trap dan komt ie egt nie terug als een ander organisme ofzo.

waar en niet waar. :no:

bestanddelen van de mier komen terug in miljoenen organismen. :)

de geest van de mier (voor zover je daarvan kunt spreken) sterft tezamen met de "hersenen".
Waarschuw beheerder
niet waar.

Wel waar. Maar RR, laten we ons maar concentreren op de kern van de zaak, daarover zijn we het namelijk wel eens ;)

en daar zullen jullie allemaal nog wel achter komen als je iemand verliest die je echt heel dierbaar is!!

Ik ben mensen verloren die me heel dierbaar waren (en nog steeds zijn). Deze stelling is dus bullshit!

Waarschuw beheerder
Wel waar.

:[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik geloof zeker in leven na de dood :yes:

idd! helemaal mee eens
Waarschuw beheerder
donateur
denk niet dat er leven na de dood is....
Waarschuw beheerder
Er zijn 2 feiten in het leven waar je niet om heen kan...

Dat er dood is na het leven en
dat je belasting moet betalen...
Waarschuw beheerder
Ik ben mensen verloren die me heel dierbaar waren (en nog steeds zijn). Deze stelling is dus bullshit!

Je moet er wel voor open staan....
Waarschuw beheerder
Er zijn 2 feiten in het leven waar je niet om heen kan...

Dat er dood is na het leven en
dat je belasting moet betalen...

ER IS DOOD NA HET LEVEN JA............
maar wat is dood????

Dood = begin van iets nieuws........

maar hopelijk hoeven we daar geen belasting te betalen ;)
Waarschuw beheerder
Je moet er wel voor open staan....

Da's idd het standaard excuus...
Waarschuw beheerder
Wat moet ik dan zeggen.........

'ga glaasje draaien...dan zet je de poort open????'

Straks gaat iemand verkeerde dingen doen:S

Waarschuw beheerder
Ik geloof wel dat er wat is na de dood
Waarschuw beheerder
Straks gaat iemand verkeerde dingen doen

Ja stel je eens voor dat ik glaasjezou gaan draaien.... Da's echt gevaarlijk hè :s
Waarschuw beheerder
hoeft niet...
kan wel....

IK ken JOU niet!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik geloof wel dat er wat is na de dood

een koud plekje onder grond
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet zeker dat er leven is na de dood...

weet alleen niet hoe of waar...
Waarschuw beheerder
Nee dat weet niemand precies.......

dat zullen we dan wel zien!
Waarschuw beheerder
Glaasje draaien is ook bullshit!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop t wel, anders ist ook zo saai daar...
Waarschuw beheerder
Ik hoop t wel, anders ist ook zo saai daar...

Dat bedoel ik maar.......

Dus: je gelooft er in omdat je hoopt dat het zo is...
Waarschuw beheerder
donateur
Denk t wel jah
Waarschuw beheerder
er is leven na de dood!

gezellig he?!

komt je alle leuke mensen weer tegen als je hier onder de groene zoden ze ff moest missen :)
Waarschuw beheerder
hoop het is anders maar deprie gedachten dat je daar maar gewoon ligt voor de rest van de tijd.
Waarschuw beheerder
Dus: je gelooft er in omdat je hoopt dat het zo is...

:no: Dat is niet de goeie conclusie...
daar heb ik mijn eigen reden voor...en wat dat is maakt geen donder uit...als ik maar weet wat IK wel en niet geloof!!! O:)

Waarschuw beheerder
IK hoop dat er leven is naar de dood ,, want het is veel te kort om te doen wat ik allemaal zou willen ,, en bovendien ik zou dit leventje egt wel missen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof niet, ik sta achter de Evolutie Theorie.
Ik ben meer iemand van feiten en wetenschap, en niet van geloof....

Bassie & Adriaan b.v zijn echt :P
Waarschuw beheerder
Hahahahahahahaha... off cource de wetenschap :frusty:

wanneer het niet 'op papier staat' is het niet waar :frusty:

Sorry, maar das in mijn ogen KortzichtiG ;P
:devil:
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is jou mening en die respecteer ik (Y)

Jammer dat je mijn menig niet respecteerd, maar het kortzichtig vind :/

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Denk t wel en daar heeft Jezus weinig mee te maken.
Waarschuw beheerder
Ik accepteer jou mening wel.... maar dat is weer mijn mening bij jouw mening O:)
hahahahahaha.....

Tuurlijk hoef je niet te geloven....... maar dat is wel iets waar ik me aan erger in de maatschappij (en nu heb ik het niet over jou)
Maar het is gewoon zo.... zolang iets niet wetenschappelijk bewezen is is het gewoon niet waar.... een dat is uiteraard gewoon Bull Shit!!!

Maar toch :respect: voor OldSKool78 ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Maar toch :respect: voor :devil: ShiZnit :devil:

:$ , ja ik weet 't...Kom maar ff langs dan O:)
Waarschuw beheerder
donateur
:$

Dan gaat ik ff douchen ;) O:)

THee ? Koffie ? Lekker gebakje ? ;)

Gezellie (K)
Waarschuw beheerder
...dan ga ik voor dat lekker.... ;)
(K)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker.....met een knipoog....

I love it, love it, love it :yes:

Zo'n open antwoord is zo mysterieus.....ik kan dan van alles
in me met hormonen gevulde kop bedenken....toch....:P

Gebak of .... :D
Waarschuw beheerder
Ha ha ha.... laat dat maar aan je hormonen gevulde kop over O:)

...kan even duren ik kom op de fiets O:)
;)
Waarschuw beheerder
Ik geloof niet, ik sta achter de Evolutie Theorie.
Ik ben meer iemand van feiten en wetenschap, en niet van geloof....

Hé, heb je nou iets geciteerd wat ik gezegd heb?
;)

(y)

Ik geloof ook in de ovulatietheorie van Darling ;)
Waarschuw beheerder
Goeiemorguh Bobje

...toch nog niet helemaal uitgekeken op dit topic O:)
;P
Waarschuw beheerder
Ik kan 't niet laten hè ;)
Waarschuw beheerder
Bobje, dood en levenloos zijn hetzelfde.

Neen RR, dood is iets wat ooit geleefd heeft, levenloos is iets wat nooit kan leven...

Helaas, jullie hebben het allebei fout! De hoofdprijs (10 zakken aardappels) blijft in het spel. :P

levenloos
bijvoeglijk naamwoord; afleiding: levenloosheid
1 zonder leven, hetzij dat dit nooit aanwezig is geweest of verloren is gegaan

dood
1 toestand die intreedt bij het eindigen van het leven
Waarschuw beheerder
dood
1 toestand die intreedt bij het eindigen van het leven

Correctie
dood
1 toestand die intreedt bij het eindigen van dit leven
Waarschuw beheerder
donateur
geloof zeker in leven na de dood
je lichaam is misschien dood,maar je geest niet
Ben het met sanne eens dat je dat merkt als ie iemand verliest die je dierbaar is,maar zoals ze ook al zei je moet het wel toelaten ,als je bij je standpunt blijft dat dat allemaal niet kan en dat het fabels zijn
Waarschuw beheerder
Ja leven na de dood,je geest gaat naar de hemel.:jaja:
Waarschuw beheerder
Correctie
dood
1 toestand die intreedt bij het eindigen van dit leven

Ja of dat leven... Jij weet het beter dan de dikke Van Dale?
Waarschuw beheerder
Lijkt me logisch..... :S

maar wie zegt dat wat in de van dale staat waar is...???

dat ding word ook niet voor niks steeds weer aangepast O:)
Waarschuw beheerder
maar wie zegt dat wat in de van dale staat waar is...???

Ik hoop dat je die opmerking niet serieus bedoeld... Wat in de van Dale staat is namelijk de enige waarheid!
Waarschuw beheerder
maar ook de van Dale word steeds weer bijgewerkt en aangepast.... dus is dat dan wel echt waar????
Of denken ze dat alleen...??? en wanneer ze merken dat het niet zo is passen ze het weer aan....???
Waarschuw beheerder
Iets is waar zolang het in de van dale staat, dat is in ons land het enige referentiepunt.
Waarschuw beheerder
Jouw mening... !

Nee hoor, wat in de Van Dale staat is inderdaad een referentie voor onze (subjectieve) taal. Zonder zo'n referentiepunt heeft taal geen nut.

Als er bijvoorbeeld bij het woord 'koe' staat: dier met vleugels, dan is dat 'waar'. Maar voor jou persoonlijk zou een 'koe' best een dier met 4 poten kunnen zijn dat gras eet.
Waarschuw beheerder
Je hebt altijd mensen die niet willen toegeven...

Het is niet mijn mening, het is een feit!

Waarschuw beheerder
ik hoop da er leven is na de dood..
maar kweet nie wak ervan moet denken eigenlijk..
Waarschuw beheerder
ik hoop da er leven is na de dood..

Ik hoop van niet: ik voel me op zondag vaak doods, en da's alles behalve fijn ;)

Waarschuw beheerder
haha heb ik geen last van :)
Waarschuw beheerder
Je weet ook niet meer hoe je geboren(hoe dat was,wat je voelde) bent.... dus zal je er ook niets van merken dat je dood bent. Naar mijn mening heeft niemand een ziel. Je hebt wel gedachtes en die bepalen je gedrag. Als je dood bent werken je hersenen niet meer en kan je niet meer denken.... zonder denken> geen leven!

Leven en dood zijn 2 tegenovergestelde dingen wat elkaar niet kan opvolgen. Dood=dood

Onzin dat als je gelooft dat er meer is dat er dan ook meer zal zijn!! Zo makkelijk is het vast niet.....
Waarschuw beheerder
donateur
Leven na de dood?

Liever niet, een keer is al genoeg :s
Waarschuw beheerder
http://www.theghosthunter.nl/

echt de moeite waard om te bekijken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
we komen toch allemaal in de hel
Waarschuw beheerder
Nee.... ik denk dat ik de op aarde nog ff lekker lastig blijf vallen :devil:
Waarschuw beheerder
ik zag het op hemelrave ja... :P

Waarschuw beheerder
Er is leven na de dood!!!:D
Waarschuw beheerder
ik zag het op hemelrave ja...

Wat heb je gezien O:)

Waarschuw beheerder
er zekker wel leven na de dood

Waarschuw beheerder
zeker wel
Waarschuw beheerder
Hebben jullie een speciale reden dat jullie het wel geloven......?????????

Waarschuw beheerder
uuuu nou ben er erg mee bezig en ben er er van over tuigt dat er wel degelijk wat is als je dood bent ben ook een keer naar medium geweest en dat was ook heel overtuigent en nog meer dingen

Waarschuw beheerder
Je weet ook niet meer hoe je geboren(hoe dat was,wat je voelde) bent.... dus zal je er ook niets van merken dat je dood bent. Naar mijn mening heeft niemand een ziel. Je hebt wel gedachtes en die bepalen je gedrag. Als je dood bent werken je hersenen niet meer en kan je niet meer denken.... zonder denken> geen leven!

Leven en dood zijn 2 tegenovergestelde dingen wat elkaar niet kan opvolgen. Dood=dood

Onzin dat als je gelooft dat er meer is dat er dan ook meer zal zijn!! Zo makkelijk is het vast niet.....

je geeft wel een goed menening daar over me denk er ook zo over nou het zelfde maar hij zegt ook dood is dood maar ja ik denk daar weer heel anders over
Waarschuw beheerder
Dood is dood! Nou dat klinkt wel heel simpel! De mensen die dat zeggen zijn meestal gewoon bang!

Na dit leven sterft ons lichaam maar onze ziel blijft voortleven!

Hoeveel overtuigingen hebben mensen nog nodig om dat te willen zien? Je moet er zelf voor open staan en dan zul je het ook ervaren!

Waarschuw beheerder
Ik weet niet wat er zal gebeuren na de dood vind reincarnatie wel wat hebbe en denk da tje dan gewoon niets meer van je vorig leven weet...!!! Ik moet in me vorig leven wel een rijke oliesjijk zijn geweest ofzo kannie anders:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sanne POWERr :sweethug: op maandag 9 mei 2005 om 06:30:
Wat heb je gezien O:)

jou, en daarmee het feit dat je de aarde nog wel ff lekker blijft lastigvallen...
Waarschuw beheerder
Daarnaast vind ik het idd ook veel te makkelijk om te denken dat alles ophoudt na het leven. Face it; het heelal is zo onvoorstelbaar groot, en dan heb ik het alleen nog maar over het materiele deel van het heelal, daarnaast heb je ook nog alle ontelbare dimensies, alle alternatieve realiteiten, astrale niveau's, om maar te zwijgen over hoe oneindig lang tijd duurt.

Zou dan wel erg zonde (en onlogisch) zijn als je maar 70 - 80 jaar van dit onvoorstelbaar grote geheel meemaakt.

Daarnaast zijn er ook een flink aantal theorieen over dat alles sowieso eeuwig is; alles dat afbreekt komt ooit later wel weer terug in de vorm van iets anders (aangezien ALLES in feite uit energie bestaat, zelfs materie). Daarnaast, als je de illusie van tijd weg zou nemen zou je zien dat alles dat ooit bestaan heeft in feite nog steeds bestaat. De tijd zorgt er simpelweg alleen voor dat alles niet op hetzelfde moment gebeurt (alhoewel dit ook paradoxaal klinkt; zonder tijd zou er uberhaupt helemaal nooit wat gebeuren of gebeurd zijn... maar ook dat is weer een paradox; zonder tijd zou je niet eens van 'gebeuren' kunnen spreken omdat dit ook weer samenvloeit met tijd).

Tijd zegt op zich niks... Tijd is oneindig, en het zou misschien ook nog wel eens zo kunnen zijn dat tijd in feite een oneindige lus is. Dat de verre, verre, onvoorstelbaar verre toekomst in feite weer aansluit op het oneindig verre verleden. Weer een cyclus dus, net als bijna alle andere dingen in de natuur ook een cyclus zijn. Dat in feite alles wat er in ons leven gebeurd is (en nog gaat gebeuren) allang eerder is gebeurd, oneindig vaak zelfs... en dat wij dit gesprek op dit forum ook al ontelbaar keren eerder hebben gehad, en ook nog een ontelbaar aantal keren vaker zullen hebben.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je hebt mij gezien????

mmm....interessant... 8)

en wie ben jij dan? :9

je verhaal....daar kan ik me wel een beetje in vinden hoor....O:)
Daarnaast zijn er ook een flink aantal theorieen over dat alles sowieso eeuwig is; alles dat afbreekt komt ooit later wel weer terug in de vorm van iets anders

alleen dit stukje...??? hoe bedoel je 'iets anders'
Ik geloof zeker niet dat wij terug keren als een dier of iets...... :no:
of bedoel je dat niet zo?
Waarschuw beheerder
Nope, op die manier bedoel ik dat niet. Ik heb het in dat stuk verder niet over reincarnatie.

Alles dat afbreekt; of het nou levenloze materie is of ooit geleefd heeft, die materie (atomen, neutronen, eletronen etc) komt ooit later weer terug in andere voorwerpen. Feit is, dat alles dat bestaat uit energie bestaat, hoe moeilijk het ook is om je voor te stellen. Energie is eeuwig, blijft voor altijd bestaan. Ook al verdwijnt het, het komt later weer in een andere vorm terug.

Zodoende als jij straks doodgaat, breken de moleculen (en daarin de atomen, electronen, neutronen) van je lichaam af. En daarvan komen enkele van die bouwstenen misschien in de grond terecht, en worden weer opgenomen door bomen. Andere delen van jouw materie komen misschien via de lucht in het water terecht. Andere delen van jouw materie worden opgenomen door de maden in de grond, die vliegen worden, die misschien weer worden opgevroten door een spin, die weer wordt opgevroten door een ander dier, die weer wordt opgevroten door een mens.

En dit is dan alleen nog het materiele gedeelte. Je bewustzijn (of geest, hoe sommige mensen het ook noemen) bestaat in feite ook uit (pure) energie, en dat zou wellicht ook kunnen terugkeren...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat over je lichaam..........
Ja wat moet ik daar op zeggen????

Ik denk in ieder geval dat je ziel altijd voort blijft leven……
En ja dan heb ik het over o.a. reïncarnatie.

Maar ook denk ik dat je als ‘geest’ voort kunt leven……….

Ja :s vind het altijd moeilijk om te beschrijven wat ik precies denk.
Waarschuw beheerder
Ik geloof ook in reincarnatie, om verschillende redenen...
Alleen had ik het daar verder niet over in m'n vorige posting ;)

En klopt, vaak is het bij dit soort onderwerpen moeilijk om je gedachten onder woorden te brengen. Bekend verschijnsel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoop het niet dat er leven na de dood is want het leven op zich is al erg zat!
Waarschuw beheerder
Ik hoop het wel.........
en wil het het liefst 'bewust' meemaken :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
ja denk et.. er is nog nooit eentje terug gekomen

Waarschuw beheerder
Kweenie... ik denk dood=dood en dan niets meer?
Waarschuw beheerder
En waarom denk je dat???

speciale reden???
Waarschuw beheerder
dood betekent toch da je nie meer leeft
dus kan er nooit leven na de dood zijn want dan ben je dus gewoon nog niet dood als je dan nog leeft :P

Waarschuw beheerder
Dood = begin van iets nieuws

That's one of looking at it...
Voor mij betekent de dood gewoon einde oefening en dan niets meer.
Ik vind het leven (soms) al een hele opgaven en troost mij met de gedachte dat ik na mijn dood de volmaakte rust zal vinden...
(Dit klinkt misschien nogal depressief en zwartgallig(wat ik niet ben), maar zo benader ik het).
Waarschuw beheerder
ja dus als dood begin van iets nieuws is is er dus ok gin leven naa de dood, want leven is niks nieuws
Waarschuw beheerder
Elk leven is weer iets nieuws........
elke verandering in je leven is een begin van een nieuw leven.........

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2005 om 13:33:
That's one of looking at it...
Voor mij betekent de dood gewoon einde oefening en dan niets meer.
Ik vind het leven (soms) al een hele opgaven en troost mij met de gedachte dat ik na mijn dood de volmaakte rust zal vinden...
(Dit klinkt misschien nogal depressief en zwartgallig(wat ik niet ben), maar zo benader ik het).

Ik snap jou ook wel...... denk ook niet dat je het negatief moet zien........ alsof je dus nooit je rust zou kunnen vinden....
Waarschuw beheerder
Als er na je dood helemaal niks meer bestaat (vanuit je eigen perspectief), dan vind ik het wel merkwaardig dat bijna alle mensen die ooit (eventjes) klinisch dood zijn geweest allemaal bijna exact dezelfde ervaringen beschrijven nadat ze weer 'terug' zijn gekomen...

Ze zeggen dat toeval niet bestaat, maar dat is dan wel erg toevallig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik geloof niet dat een mens iets heeft als een 'losse' geest/ziel. Je hele persoonlijkheid en denken ect. is niks meer dan gedeeltes hersenen (die zich in de loop van je leven hebben ontwikkeld) die met elkaar verbonden zijn. Dit is in feite je 'geest'. Kijk maar eens als je een stukje hersenen weg haalt, of als een gedeelte van de hersenen beschadigd raakt door bv een bloeding. Je hele persoon (lees: geest) is anders. Ik zie 'de geest' dus als iets puur technisch wat net als een computer uitvalt bij overlijden. Je bent er gewoon niet meer.

Naar mijn mening dus geen leven na de dood.

(en daar ben ik blij om, je moet je maar eens de vraag stellen of je werkelijk eeuwig wilt leven?)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kijk maar eens als je een stukje hersenen weg haalt, of als een gedeelte van de hersenen beschadigd raakt door bv een bloeding. Je hele persoon (lees: geest) is anders.

Mwahh, daar ben ik het niet geheel mee eens eigenlijk...

Een aantal jaren geleden in Amerika had een bepaalde gozer een zwaar auto ongeluk gehad, waarbij hij de helft van z'n hersenen kwijtraakte. Na jaren revalidatie was hij weer helemaal 100% de oude (wat niet wegneemt dat ie vies geluk heeft gehad), z'n motorische functies zijn naderhand door andere delen van z'n hersenen overgenomen, en al z'n herinneringen waren nog intact gebleven. Terwijl die gast dus nog maar de helft (!!) van z'n hersenen heeft
:|

Feit is dat tegenwoordig, ondanks onze ver geavanceerde technologie en wetenschap, onze hersenen nog steeds voor het grootste deel een groot raadsel zijn. Men weet nog steeds niet volledig hoe ze precies werken. Verder zijn ze er ook nog steeds niet achter in welk gedeelte onze herinneringen en persoonlijkheid zitten 'opgeslagen'. Het zou dus nog steeds heel goed kunnen dat onze hersenen de 'link' kunnen zijn tussen ons materiele en ons niet-materiele gedeelte. Ik ben er namelijk zelf nog altijd van overtuigd dat ons lichaam alleen maar een 'voertuig/werktuig' is, en dat wij (wat iniedergeval werkelijk onze werkelijke 'ik' is) de bestuurders van dat 'voertuig/werktuig' zijn.
Waarschuw beheerder
je moet je maar eens de vraag stellen of je werkelijk eeuwig wilt leven?

Dit is iets waar ik al vele jaren over na zit te denken.
De gedachte dat je eeuwig zal leven... dat er nooit, maar dan ook nooit een eind aan zal komen... Dat je altijd voor eeuwig door zal blijven leven, is best beangstigend.

Aan de andere kant; weten dat het ooit op zal houden... dat er ooit inderdaad een punt zal zijn dat er niets meer bestaat voor je, en dat er ook nooit meer iets zal bestaan (tot in de eeuwigheid) is minstens net zo beangstigend, vind ik.

Omdat ik zelf veel banger denk te zijn voor het 'totale eeuwige niets', zou ik liever het eeuwig leven willen hebben... Maar dan niet in zo'n verloederde wereld en maatschappij als deze.

Waarschuw beheerder
uuhm jawel hoor dat bestaatwel

Waarschuw beheerder
Broken zei:

Verder zijn ze er ook nog steeds niet achter in welk gedeelte onze herinneringen en persoonlijkheid zitten 'opgeslagen'.

Naar mijn mening is de persoonlijkheid niet een bepaald gebied in de hersenen maar net een combinatie van al die gebieden in je hersenen. Bv. een gedeelte 'bepaalt' je spreken, het ander hoe je bv kunt reken enz enz. En al die hersengebieden samen maken je persoonlijkheid.

Als ik in China geboren zou zijn (en voor de rest exact dezelfde ontwikkeling zou hebben doorgemaakt als ik nu heb gehad) zou ik door mijn andere taal (me anders uiten) tog een andere persoonlijkheid zijn geweest.

Zowiezo staan lichaam en 'geest' helemaal niet los van elkaar, tis absoluut een (stoffelijk) geheel.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik denk dat de lichamelijke energie.. de kracht waardoor je leeft .. kunt denken ,zien voelen enz.... blijft bestaan het lichaam gaat wel dood en lost op alleen die energie blijft bestaan .... om een volgend leven op deze planeet of een andere planeet een nieuw leven te krijgen om daar weer schade aan te richten ... wij mensen zijn gemaakt om planeten te vernietigen ... door middel met onze kennis .... de natuur te verstoren en alle andere energie bronnen op te maken of te vernietigen waardoor een planeet .... op of vernietigd wordt...
je kunt ons zien als een virus die iedere keer terug komt hoe het ook vernietigd wordt.. iedere keer als we dood zijn komen we in een wacht rij mensen die zelf moord plegen .. willen niet meer leven ... dus die blijven rondzwerven als engerie over de aarde en krijgen geen gedaante meer omdat ze waarschijnlijk ook niet met hun volgende leven te vrede zijn... mensen die te graag weer willen leven kruipen voor in de rij waardoor de geest te snel van gedaante veranderd en schade kan aanbrengen waardoor je lichamelijke of geestelijke gebrekken kunt krijgen.... ..onze kennis wordt is onze gevaarlijkste kracht waardoor we dingen ontwikkelen wat de natuur verstoord en ons kan vernietigen ... doordat mensen uit zijn na macht, hebzucht... waardoor mensen onverantwoordelijk en gevaarlijk kunnen worden ...

Waarschuw beheerder
Ik weet niet wat ik denken moet :/

Ik hoop dat er leven is na de dood :yes: maar denk dat wanneer je dood gaat dat er niets meer is, net of je slaapt :)

Ik sta overal open voor maar wil eerst bewijs zien of voelen :yes:

Maar goed dat zie ik vanzelf wel wanneer ik dood ga :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop het, dan komt mn broer me tenminste nog es een keer opzoeken :)
Waarschuw beheerder
ik denk daar idd ook wel is over na ja...
ik zou t niet weten....
kom dr vanzelf wel een x achter..

Waarschuw beheerder
Ik denk dat er leven na de dood is...
waarom weet ik niet, maar ik denk t gewoon!

Waarschuw beheerder
ik denk dat jezus niet bestaat maar dr is wel nog iets..

Waarschuw beheerder
jezus bestaat ook niet en die word ook nooit geboren... onzin verhaal... dat is pas een fabeltje!

maar ik denk dat als je dood bent je ziel wel voortleeft... geesten dus.

Waarschuw beheerder
ik weetnie .. maar onze zielen blijven wel leven denk ik