Partyflock

Forumonderwerp · 746626
1257x bekeken
Waarschuw beheerder
ik wil wel eens weten hoe jullie denken over leven na de dood het is nie omdat jezus mischien niet bestaat dat er geen leven na de dood is ?
Waarschuw beheerder
Omdat er te veel dingen zijn gebeurd op aarde die erop wijzen dat er contact kan worden gezocht met 'overledenen'
Waarschuw beheerder
DR. Phill o:)

Phil is here
Waarschuw beheerder
En het is wel bewezen.....
het staan misschien niet wetenschappelijk op papier nee...

En ja.......dat de maatschappij van tegenwoordig alleen geloofd en denkt wat wetenschappelijk bewezen is
betkend ook niet dat dat altijd de waarheid is O:)
Waarschuw beheerder
Idd, er gebeuren zo veel dingen, maar er is geen enkel bewijs! Daaruit concludeer ik dat het iets is wat 'fout gaat' in de hersenen, da's een logischere verklaring!
Waarschuw beheerder
Hey Phill.......... kom je ons helpen O:)
:P
Waarschuw beheerder

Absoluut niet waar!
Waarschuw beheerder
Hoezo logisch???

je hebt mensen die contact hebben met 'dooie'
die kunnen je dingen vertellen die niemand zou kunnen weten......... alleen die overledene...

hoe verklaar je dat dan???

Toeval zeker :S
Waarschuw beheerder
Absoluut niet waar!

Kom op met je argumenten......... :p
Waarschuw beheerder
je hebt mensen die contact hebben met 'dooie'...

hoe verklaar je dat dan???

Neen, je hebt mensen die zeggen contact te hebben met dooie, dat is iets anders! Ik denk eerder dat het fabeltjes zijn, of anders is het een hersenkronkel, een soort droom, een halucinatie.

Kom op met je argumenten.........

De juiste volgorde lijkt me dat jij komt met de bewijzen waarvan jij zegt dat ze er zijn m.b.t. het bestaan van reincarnatie. Ik hoef niet met tegenargumenten te komen als jij geen argumenten vóór hebt...
Waarschuw beheerder
Ow dus jij gelooft niks zonder dat er bewijs voor is ???

Je kan Balkenende de hand schudden jonguh :P

Maar ik hou mijn mening toch wel..........O:)
Waarschuw beheerder
Ow dus jij gelooft niks zonder dat er bewijs voor is ???

Jawel hoor, maar de enige verklaringen (bewijzen) die er zijn wijzen nou juist in de tegenovergestelde richting. Er is bewijs voldoende van dat de hersenen soms vreemde dingen met ons doen. Er zijn bewijzen voldoende van mensen die dwangmatig liegen. Er zijn mensen die een ziekte hebben met het verschijnsel dat ze ziektes verzinnen. Hallucinaties zijn ook bewezen!

Ik denk dus dat er iets in obnze hersenen mis zit (er zijn voldoende bewijzen voor dat dat kan gebeuren) op het moment dat we geesten zeggen te zien (een voor die geesten is geen enkel bewijs).

Ik volg dus het bestaande bewijs volledig!
Waarschuw beheerder
Ik geloof er wel in :) Maar iedereen moet zelf geloven wat hij/zij wil.
Waarschuw beheerder
als ik het zo bekijk da ist grooste raatsel maar ik durf wedden dat er ooit een dag komt da ze het zullen weten de wetenschappers want die doen er onderzoeken achter en die zeggen dat ze denken dat de dood gewoon een grote verlaming is dat je niet meer kan bewegen maar je denkt verder daarom zijn er mensen die dood waren en terug levend worden dat ze dromen over jezus enz?
Waarschuw beheerder
wazegjeallemaal?
Waarschuw beheerder
Maar iedereen moet zelf geloven wat hij/zij wil.

:yes:

Waarschuw beheerder
Bobje 16 februari 2005 14:31
Absoluut niet waar!

zucht, wat zei ik nou???

ons bewustzijn is energie, en energie kan niet vernietigd worden.

zo en dan gaan we nu kortzichtige domme nieuwe vragen stellen, let op:

Als er zoiets bestaat als reïncarnatie, hoe kan het dan dat het geboortecijfer hoger is dan het sterftecijfer?

DUH, dit is de eindtijd, veel zielen reincarneren hier nu omdat de frequentie van de aarde stijgt, wat ons zal helpen met een vorm van ascendatie; het transformeren van energie.

gezien jij in aliens gelooft en de mogelijkheid accepteerd dat ze bestaan, gezien er 2 MILJOEN planeten zijn die intelligent buitenaards leven kunnen bevatten spreekt het voor zich dat die wezens ook een ziel hebben; ergo ALLES heeft een ziel en kan sterven en reincarneren.

het feit dat er meer zielen zijn dan er sterven geeft aan dat er meerdere alien zielen onder ons zijn, DUH.

beetje nadenken kan geen kwaad he. :Frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
^ Wat een onzin allemaal hé...
Waarschuw beheerder
Als je het onzin vind...???
Wat doe je dan hier???

Schijnbaar vind je onderbewuste jij het wel interessant :P
Waarschuw beheerder
Als je het onzin vind...???
Wat doe je dan hier???

Zo, dus dit is alweer zo'n discussie met alleen voorstanders? Wat een bullshit-opmerking!
Ik zeg trouwens toch niet dat 't niet interessant is, in tegendeel!

2 MILJOEN planeten

't zijn er veel meer, de laatste schatting was 1x10^19 planeten.
En idd, die zouden ook kunnen reincarneren... Maar toch geloof ik het niet!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Stiekem geloof je het wel, maar je wilt gewoon zekerheid denk ik.
Waarschuw beheerder
Stiekem geloof je het wel

Nee, als ik zeg dat ik het niet geloof, geloof ik het niet! Ik denk dat ik dat zelf heel goed weet!

Waarschuw beheerder
dan geloof je het toch niet pfff, who cares :S

er zijn 3 opties.

- na de dood ben je dood en blijf je dood en is er niets meer; na dit leven weet je niets meer en herinner je niets meer van dit leven; of je nu dit leven een goed leven hebt geleefd of de ultieme klootzak was, hierna weet je nix meer. en met die instelling maakt het geen fuck uit hoe je leeft.

- een of andere externe god heeft ons gecreeerd en al die braaf genoeg zijn adviezen en waarschuwingen over het leven op te volgen en niet de kant van een soort satan te kiezen dan zou je hierna in de hemel of de hel komen. let wel, dit is dan voor eeuwig, mocht je op een gegeven moment in de hemel zoiets hebben van pfff, stelletje blije gays allemaal, ik wil gewoon graag weer eens ouderwets ruzie maken; tja dan heb je dus pech.

(een eeuwigheid geluk verandert uiteindelijk in een eeuwig durende hel en een eeuwigheid aan terreur in je leven raak je aan gewend en uiteindelijk weet je niet beter en maakt het je niet meer uit en vind je het zelfs fijn.)

- of voor de slimmere mens onder ons; DUH, tuurlijk bestaat reincarnatie; de volstrekte kansloosheid van een leven waarin wij maar 1x leven en verder totaal niets betekenen of de kortzichtigheid van de mens die niet kan accepteren dat wij eeuwige wezens zijn omdat we energie zijn (ziel/bewustzijn) wat nooit vernietigd zal worden alleen getransformeerd kan worden in een hogere of lagere staat van zijn.

als je een beetje nadenkt snap je natuurlijk dondersgoed dat optie 3 het meest voor de hand ligt.

maar goed, whatever, lang leve de oogkleppen, geloof wat je wilt.

mazzel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lang leve de oogkleppen..... ;)

Ach......... deze 'maatschappij' is nou eenmaal zo 'oogklepachtig aangelegd' mensen geloven alleen wat ze zien of wat wetenschappelijk bewezen is.

Ze willen gewoon niet verder denken dan dat ze zien of horen........
Alsof er niks anders is als wij met onze 'uitvindingen' in het hele heelal :S

Waarschuw beheerder
laten we vooral niet vergeten dat wanneer het niet op TV is geweest het dus niet waar is he. en idd, meneer de wetenschapper heeft nog niet gezegd JA het IS ZO, maar goed, meneer de wetenschapper zegt wel Energie is voor eeuwig en gezien ons bewustzijn energie is...

maar goed, dat is dan niet wetenschapperig genoeg ofzo? :frusty:

denk eens na, als je al je levens zou onthouden zou je helemaal krankzinnig worden; ben je een baby, pas geboren, je bent al zo bewust als een wezen dat al miljoenen jaren leeft. zou er gek van worden, mijn geest zou dan al bijv een mooie volwassen vrouw willen hebben als vriendin, maar je bent een kind.

of je kan je vrouwen/mannen uit je vorige levens niet vergeten of je kan niet vergeten hoe gruwelijk je vermoord bent in je vorige leven.

nee, dat geheugen verlies is niet voor niets, maar het komt geleidelijk aan weer terug; je onthoudt de ervaringen in geheel, niet gedetaileerd, de details zijn ook niet belangrijk.

het leven is een spel zonder begin en einde al naar gelang je dit zelf wil, maar dit soort opmerkingen zijn al helemaal niet besteed aan de intelligentie van de gemiddelde pf boer.
Waarschuw beheerder
Precies ben ik het helemaal mee eens!

Maar vraag aan jou....? Heb jij dan ook dingen waar je in de loop der jaren achter bent gekomen die missch uit een vorig leven zouden kunnen zijn?

Of dat je denkt/weet wie je bent geweest in je vorige leven?
Waarschuw beheerder
Maar stiekem gelooft bijna iedereen erin maar mensen durven het niet toe te geven......
want het is niet bewezen (krijg je dat weer)
Mensen denken gauw dat ze gek zijn/ of als gek worden gezien!

Maar ondertussen spreek vrijwel iedereen over een hemel of hel
Dus dan is er toch IETS na de dood...
Waarschuw beheerder
als je een beetje nadenkt snap je natuurlijk dondersgoed dat optie 3 het meest voor de hand ligt.

Tuurlijk... als jij dat denkt laat ik je in die waan...

Energie is voor eeuwig (Einstein). Maar wie zegt dat energie eeuwig in dezelfde vorm blijft bestaan? Heb je dat juist zelf verzonnen ofzo?

Ach......... deze 'maatschappij' is nou eenmaal zo 'oogklepachtig aangelegd' mensen geloven alleen wat ze zien of wat wetenschappelijk bewezen is.

Juist niet, er lopen meer mensen op deze aardbol rond die wel in een god geloven, als dat er mensen zijn die er niet in geloven!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
*klikt op "niet meer volgen", want heeft niet weer zin in de zoveelste discussie die toch weer uit loopt op niets, omdat iedereen gelooft wat hij gelooft en zich logischerwijs niet door een of andere snotneus op een dance-site zal laten beïnvloeden.*

PS:
maar dit soort opmerkingen zijn al helemaal niet besteed aan de intelligentie van de gemiddelde pf boer.

Beter een boer met beide benen op de grond, dan een zweverige struisvogel met z'n kop in de grond...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De dood = het begin van iets 'nieuws'

Je ziel blijft altijd voortleven......

Precies zo denk ik er ook over..
Je moet soms wat meegemaakt hebben in je leven, dat je over dat soort dingen gaat nadenken ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
:yes: er is zeker leven na de dood

Waarschuw beheerder
donateur
Beter een boer met beide benen op de grond, dan een zweverige struisvogel met z'n kop in de grond...

:D Geweldig(Y) Die houwe we dr in!
Waarschuw beheerder
Beter een boer met beide benen op de grond, dan een zweverige struisvogel met z'n kop in de grond

Hoezo kop in de grond............ wij staan juist open voor dingen. Dus klopt niet helemaal wat je zegt O:)
Waarschuw beheerder
er is zeker leven na de dood, daar ben ik van overtuigd..

Waarschuw beheerder

met beide benen op de grond kom je niet vooruit :Frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
Ja daar geloof ik wel in, maar wat en hoe dat precies zal zijn?? Ik geloof in ieder geval niet dat er niks meer is na de dood.

Alleen ik geloof niet in de hemel en God en dat soort dingen....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
eerst geloofde ik er niet in..
maar sinds de dood van mijn broer, zijn er onvoorspelbare dingen gebeurd en nu denk ik er wel anders over..
nu ben ik ervan OVERTUIGD dat er leven na de dood is.
Waarschuw beheerder
Mag ik vragen wat er gebeurd is?
Of heb je het daar niet graag over.....?

Niks moet...!
Waarschuw beheerder
tsja t leven na de dood weet niet wat ik daar van moet denken .............maar een ding is zeker .....ik heb geleefd voor mijn dood....en daarna zien we wel !!!!!!!

Waarschuw beheerder
100% zeker weten doe je het nooit, maar ik heb ook wel een flink aantal theorieeen over de werking van het heelal, en hoe het systeem van leven/dood/tijd/materie/plaats daarin verwerkt zit, en het astrale universum.

Verder heb ik zelf ook een aantal onverklaarbare dingen in mijn leven meegemaakt, en ben ik eigenlijk al van kinds af aan bezig met dit soort dingen, waardoor ik er haast wel van overtuigd ben dat het allemaal niet eindigt bij de fysieke dood.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mag ik vragen wat die onverklaarbare dingen dan zijn.......
vind ik erg interessant.....
(prive mag ookO:))

Waarschuw beheerder
Nou, een klein voorbeeld is het feit dat m'n opa kort nadat ie in 1994 stierf aan m'n bed stond om voor de laatste keer afscheid van me te nemen, en me verder een aantal dingen vertelde (wat voor dingen maakt verder niet uit, is prive). Toen ik het er de volgende dag met m'n moeder over had was ze met stomheid geslagen, omdat ik die bepaalde dingen onmogelijk zelf had kunnen weten... en alles wat ik vertelde klopte dus exact.
:S

Een ander voorbeeld is dat ik het soms kan aanvoelen als er iets aan de hand is met mensen waar ik een goede band mee heb, bijvoorbeeld een ongeluk... of nog erger; de dood.

Verder ben ik totaal geen zweverig type ofzo (sterker nog; ik erger me dood aan bepaalde figuren die echt superzweverig zijn, en overal wel weer een betekenis achter denken te zien), maar ik geloof wel degelijk dat er onvoorstelbaar VEEL meer tussen hemel en aarde ligt dan wij ons ooit kunnen realiseren.

Daarnaast is het ook totaal niet realistisch om aan te nemen dat er verder niks tussen 'hemel en aarde' bestaat, omdat je dan in feite van het oersimpele principe uitgaat dat er niks achter jou rug zou bestaan als je naar voren kijkt. In andere woorden; je kunt lang niet alles met eigen ogen zien, maar daarom kan iets nog wel degelijk bestaan...
:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ben ik het helemaal mee eens........
Een ander voorbeeld is dat ik het soms kan aanvoelen als er iets aan de hand is met mensen waar ik een goede band mee heb, bijvoorbeeld een ongeluk... of nog erger; de dood.

Dit heb ik zelf ook....... maar niet alleen met ongelukken ofzo...... ook gewoon HOE ze zich voelen....... bijvoorbeeld als er iets met ze aan de hand is, op wat voor een gebied dan ook. Op de 1 of andere manier weet ik dan wat er is.....

Verder ben ik totaal geen zweverig type ofzo (sterker nog; ik erger me dood aan bepaalde figuren die echt superzweverig zijn, en overal wel weer een betekenis achter denken te zien), maar ik geloof wel degelijk dat er onvoorstelbaar VEEL meer tussen hemel en aarde ligt dan wij ons ooit kunnen realiseren.

Ik ben ook zeker geen zweverig type......en erger me net als jij er ook dood aan.
Ik vind het allemaal interessant en geloof er ook in(sta er open voor)
Maar ik draaf zeker niet door........ik kijk wel uit O:)

Daarnaast is het ook totaal niet realistisch om aan te nemen dat er verder niks tussen 'hemel en aarde' bestaat, omdat je dan in feite van het oersimpele principe uitgaat dat er niks achter jou rug zou bestaan als je naar voren kijkt. In andere woorden; je kunt lang niet alles met eigen ogen zien, maar daarom kan iets nog wel degelijk bestaan...

Maar dat is het bekende probleem waar de meeste mensen last van hebben :frusty:
De meeste mensen geloven vrijwel niks wat ze niet zien, of wat niet wetenschappelijk bewezen is. Daar kan ik me zo aan ergeren he...:frusty:
Waarschuw beheerder
ik ben der absoluut van overtuigd dat er leven na de dood is :jaja:

[img width=149 height=237 width=149 height=237]http://www.jomanda.nl/benodigdheden/Jomanda%20over%20reincarnatie.gif[/img]

zij overegens ook
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jomanda vind ik ongelovelijke bullcrap uitkramen... Dus die neem ik sowieso al niet serieus
:)

Evenals die Rasti Rostelli-figuren en de paranormaal-beurs, hier wordt de boel naar mijn mening gewoon uitgemolken om er weer centen op te verdienen. Net of het bovennatuurlijke een fucking product of kermisattractie is man...
:S
Waarschuw beheerder
Ja tuurlijk, uitbuiten die hap! :vaag:
Waarschuw beheerder
Hier moet ik verwijderd dan weer gelijk in geven....
zodra ze er geld uit willen halen is het niet geloofwaardig meer, naar mijn idee.

Waarschuw beheerder
Godverdomme, ik heb vandaag wel erg vaak gelijk of nie? :P
laatste aanpassing