Partyflock

Forumonderwerp · 745798
22897x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 januari 2007 om 20:30:
Heb m een 3 gegeven.

Hm, oké...terwijl het door menig mens bejubeld is, maar goed, dat heb ik wel vaker meegemaakt. Of andersom, dat een film de grond in wordt geboord terwijl ik hem geweldig vond. Ook een kwestie van smaak... ;)
misschien pak ik m ook nog wel mee, mocht het passen.

Haha, ja dat is effe passen en meten meestal. Maar zeker de moeite waard...
afgezaagd

Dat is deze zeker niet vond ik.
Waarschuw beheerder
Afgelopen zondag Sympathy for Lady Vengeance gezien. Viel een beetje tegen als je een klapper in de orde van Oldboy verwacht, maar het blijft een leuke film. Jammer genoeg niet de versie die langzaam naar zwart / wit gaat, tenzij ik echt heb zitten pitten. Wel zitten er erg heftige scenes tussen, maar het heeft gewoon niet die spanningsboog die Oldboy heeft. Er is 'iets' niet goed aan.

[img width=200 height=267]http://www.eofftv.com/images/kyashi/sympathy_for_lady_vengeance3.jpg[/img]

De hele trilogie wordt weer vertoond in Plaza Futura, dus Mr. Vengeance ga ik binnenkort ook nog een keer zien samen met Oldboy.
Waarschuw beheerder
Iemand toevallig nog Inland Empire gezien op het IFFR ?

Waarschuw beheerder
donateur
Die werd toch gedraait als een soort afsluitfilm voor alleen de vrijwilligers?

Nog n maandje of 2, is ie in de bios :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 februari 2007 om 22:09:
Die werd toch gedraait als een soort afsluitfilm voor alleen de vrijwilligers?

Nee, het was de verrassingsfilm (a la 'sneak preview idee), maar het was al min of meer bekend dat het IE zou worden, aangezien de speelduur was aangekondig en deze 172 minuten zou duren :) Helaas zelf moeten missen, maar idd, binnen een paar maandjes hopelijk in de bios.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op zondag 11 februari 2007 om 21:55:
Inland Empire gezien op het IFFR ?

Nee
Uitspraak van GMX op zondag 11 februari 2007 om 22:21:
172 minuten

Halloa...wel erg lang...zeker als je er 4 op een dag hebt. :x
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 februari 2007 om 22:09:
Nog n maandje of 2, is ie in de bios :)

Oh, oké...ja dat is voor mij altijd een reden om hem niet tijdens het festival te zien als ik het van te voren weet. Kijk liever die je daarna moeilijk nog een keer kunt zien...of helemaal niet.

Waarschuw beheerder
hmm, valt goodbeye lenin ook onder dit genre?? (vorige week ofzo op tv)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op zondag 11 februari 2007 om 21:55:
Iemand toevallig nog Inland Empire gezien op het IFFR ?

Nee maar wel al in België ;)
Ik verwachte er veel van ook dat het een zeer ingewikkelde film ging worden maar dit sloeg echt alles :d

Neem het absurde van een lost highway doe dit maal 10 en je komt bijna in de buurt.
Alles wat typisch lynch is is aanwezig en vaak veel sterker dan in zijn vorige films, veel extreme close ups, absurde personages, rode gordijnen, typische muziek, zijn voorliefde voor het vrouwelijk schoon, ...

Het eerste kwart van de film was alles nog een beetje aaneen te knopen maar dan ontspoort hij en wordt het echt steeds vreemder en vreemder.

Een geweldige mysterieuze, vermoeiende kijkervaring.
Be prepared ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mental Geller op maandag 12 februari 2007 om 21:17:
Nee maar wel al in België
Ik verwachte er veel van ook dat het een zeer ingewikkelde film ging worden maar dit sloeg echt alles

Neem het absurde van een lost highway doe dit maal 10 en je komt bijna in de buurt.
Alles wat typisch lynch is is aanwezig en vaak veel sterker dan in zijn vorige films, veel extreme close ups, absurde personages, rode gordijnen, typische muziek, zijn voorliefde voor het vrouwelijk schoon, ...

Het eerste kwart van de film was alles nog een beetje aaneen te knopen maar dan ontspoort hij en wordt het echt steeds vreemder en vreemder.

Een geweldige mysterieuze, vermoeiende kijkervaring.
Be prepared

hehe, cool, heb hier zo'n fucking zin in ! Ik lees en hoor idd wel overal dat het echt nog VEEL verder gaat dan lost highway en het met stip de minst toegankelijke Lynch is tot nu toe. Maar goed, kan niet wachten om 'm eindelijk es zelf te zien :) Zit er over te twijfelen om ook maar eens een uitstapje naar Belgie hier voor te maken.

Van 't weekend trouwens "Tsotsi" gezien ( http://www.imdb.com/title/tt0468565/ ), heb hier enorm van genoten, meesterlijke film en knap staaltje acteerwerk wat je hier voorgeschoteld krijgt. Een rechtoe rechtaan verhaal in de trend van 'City of god', maar ik vond 'm persoonlijk absoluut niet voor deze film onder doen, alhoewel de meningen daar ongetwijfeld over zullen verschillen :)

Verder "Babel" gezien, het nieuwste pareltje van Alejandro González Iñárritu. Eigenlijk weinig verrassend in de zin dat 't nogal veel op z'n '21 grams' en 'Amores Perros' lijkt, maar als je van deze films hebt genoten zul je dit ook zeker van Babel doen.

En als laatste nog 'the Prestige' gezien. Soms komen er van die films uit hollywood die eigenlijk helemaal niet slecht zijn en stiekem zelfs best leuk zijn. The Prestige is daar mijn inziens een voorbeeld van :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op maandag 12 februari 2007 om 21:24:
Van 't weekend trouwens "Tsotsi" gezien ( http://www.imdb.com/title/tt0468565/ ), heb hier enorm van genoten, meesterlijke film en knap staaltje acteerwerk wat je hier voorgeschoteld krijgt. Een rechtoe rechtaan verhaal in de trend van 'City of god', maar ik vond 'm persoonlijk absoluut niet voor deze film onder doen, alhoewel de meningen daar ongetwijfeld over zullen verschillen :)

Tsotsi was zeker niet slecht, maar City of God had toch het beter vertelde verhaal.

Waarschuw beheerder
Filmtheater Images in Groningen vertoont i.s.m. Studium Generale 3 filmklassieker op het witte doek. Te weten: The Third Man(Carol Reed), The Night of the Hunter(Charles Laughton) en Stalker(Andrei Tarkovski). Voor meer info: klik hier.

Lijkt me geweldig, vrij unieke kans volgens mij om een meesterwerk als Stalker eens op het witte doek te zien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 februari 2007 om 20:15:
Lijkt me geweldig, vrij unieke kans volgens mij om een meesterwerk als Stalker eens op het witte doek te zien.

The night of the hunter is ook een heerlijke film hoor. Prachtige sprookjesachtige beelden en echt een GEWELDIGE rol van Robert Mitchum. Ook perfect in combinatie met een zware film als Stalker, daar moet je er namelijk geen 2 van op een avond zien, daar past deze 'lichte' film dus perfect naast :)

Waarschuw beheerder
ik bedoelde ook niet dat alleen Stalker een meesterwerk was. Meer dat het qua beeld en geluid bijzonder is en dus het echt meerwaarde heeft hem in de bioscoop te zien. Maar Night of the hunter kende ik nog niet dus ik denk dat ik die dan ook ga bekijken. Het trouwens, voor alle duidelijkheid, op 3 verschillende avonden. 21 februari, 21 maart en 25 april (1 film per avond)
Waarschuw beheerder
donateur
Innocence...prachtig onheilspellend sprookje. (l)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op vrijdag 16 februari 2007 om 00:53:
Innocence...prachtig onheilspellend sprookje.

Staat ook bovenaan op mij "to see" lijst!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op vrijdag 26 januari 2007 om 16:49:
-Container: cijfer 4 (echt heel bizar, had eigenlijk een 5 moeten krijgen maar dat drong pas later door haha)

TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERING

pffffff.... wat een film ... Nog nooit meegemaakt zoiets ... 'heel bizar', ja, da's nog een understatement. Dat je nog moest twijfelen over die 5 sterren ;)

Wat een film. En wat een briljant idee van Moodyson. Hoe breng je de diepste ellende die een persoon kan voelen via een film over ? Hypnotiseer de kijker ! En dat is precies wat in deze film gebeurt. Ik heb toevallig ooit eens een boek over hypnose gelezen en had daarom ook al snel door wat Moodysson hier aan het doen is. Ik dacht, kom, laat ik mezelf hier eens aan over geven, kijken waar het schip strandt. Bizar. Vooral tegen het slot trok ik 't bijna niet meer, film paar keer bijna afgezet. Serieus nog nooit meegemaakt :)

Ik kan me voorstellen dat het op anderen compleet anders overkomt, het is echt hoe 'open' je voor deze hypnose stelt en hoe gevoelig je voor hypnose bent. Als je de film doelbewust van 'een afstand' bekijkt is er misschien weinig aan. Maar als je besluit dat je je door Moodysson mee wilt laten voeren en je jezelf helemaal over durft te geven aan de film ... Dan staat je hier nog wat te wachten, hier kan Lynch nog wat van leren :)

BTW Deze film MOET je zonder subs kijken, anders werkt ie half niet zo goed verwacht ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op zondag 18 februari 2007 om 01:29:
Dat je nog moest twijfelen over die 5 sterren ;)

*moet even denken aan het boek van Herman Brood: Kwartjes vallen soms jaren later.* :$

Inderdaad een briljante film. Maar de omstandigheden waren even wat minder op dat moment. :/
Zeker een dikke 5.
Uitspraak van GMX op zondag 18 februari 2007 om 01:29:
Lynch

Wie? :9

...Zoooooo'n overschatte man is dat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op zondag 18 februari 2007 om 03:00:
...Zoooooo'n overschatte man is dat.

Da's pure godslastering ! ;) Hehe. David Lynch blijft een klasse apart, maar ik weet zeker dat ie op een bepaalde manier jaloers op 'container' is :) Hij is zelf namelijk helemaal into de meditatie en hypnose maar is nog nooit geslaagd dit zo in z'n films te verwerken als 'Container'. Alhoewel, ik moet 'inland empire' nog zien uiteraard :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kom es op met wat tips :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op zondag 18 februari 2007 om 16:04:
Da's pure godslastering !

Hint: m'n favoriete boek waardoor ik het licht zag was "De Antichrist" van Nietzsche...(6)
Uitspraak van GMX op zondag 18 februari 2007 om 16:04:
Container

En die eindigde laag in de lijst op het IFFR...misschien mede door mensen zoals ik met een sloom brein. :$

Tips? Oei, moeilijk...die ik zeer goed/interessant/grappig vond:

Caché (neem aan dat je die al hebt gezien, zoniet: kijken)
Analife :respect: (als je Container goed vond, moet je deze zien!)
Survive Style 5 + (absurde Japanse film, lachen)
Yayi & Kita (ook absurd, ook lachen)
Lunacy :respect: (bizarre horror op een originele manier gebracht)
Lucía y el Sexo (l)
Los Amantes del Círculo Polar
Paprika, Akira, Ghost in the Shell (animejuweeltjes)
Amélie (behoeft geen uitleg)
Un long dimanche de fiançailles
Citizen Dog (zelfde rijtje als Yayi & Kita, hyperkitsch)
La Fine del Mare
Pi
Dogville, Manderlay
Papillon
Irréversible (raad ik iedereen af...maar goed)
Abre los Ojos (l)
Jean de Florette & Manon de Sources (mooi Frans tweeluik)
Viva (visueel vooral geweldig en ook erg grappig:p)
What a Wonderful World
Madeinusa
Dancer in the Dark
Innocence
Swimming Pool
Sous le sable
Traffic
Festen
...

En natuurlijk m'n nummer 1 film A Clockwork Orange. :respect:

----Iets dat je niet zo snel zult zien:
http://www.cremaster.net/
THE CREMASTER CYCLE van Matthew Barney :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ah, cool ! Zitten een aantal films tussen die ik nog niet heb gezien, thanks :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op woensdag 21 februari 2007 om 11:25:
Zitten een aantal films tussen die ik nog niet heb gezien, thanks :)

dat moet haast wel, aardig lijstje om mee te beginnen dacht ik zo. ;)

Vooral Analife gaan proberen te zien ergens. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 21 februari 2007 om 02:29:
Caché (neem aan dat je die al hebt gezien, zoniet: kijken)

Die had ik dus nog niet gezien, net gekeken. Ik vond het een beetje een flauw aftreksel van Lost Highway. Desalniettemin wel sterk acteerwerk en behoorlijk 'echt' gefilmd.
Waarschuw beheerder
Gave films :yes: Abre los Ojos, Hable con Ella, Cidade de Deus en The Pianist zijn aanraders :D.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op donderdag 15 maart 2007 om 03:21:
Lost Highway

Ken ik niet. :$

Gisteren La Vie Promise gezien: moooooiii. (l)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op donderdag 15 maart 2007 om 03:21:
Die had ik dus nog niet gezien, net gekeken. Ik vond het een beetje een flauw aftreksel van Lost Highway. Desalniettemin wel sterk acteerwerk en behoorlijk 'echt' gefilmd.

Als je de film alleen als een soort vage whodunnit hebt bekeken. Maar er zaten wel wat meer lagen in die erg geslaagd waren, waaronder de angst van de linkse elite in Frankrijk voor immigranten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Transistor Rhythm op donderdag 15 maart 2007 om 10:36:
Als je de film alleen als een soort vage whodunnit hebt bekeken. Maar er zaten wel wat meer lagen in die erg geslaagd waren, waaronder de angst van de linkse elite in Frankrijk voor immigranten.

Klopt. Symboliek met die haan enzo. Maar goed, blijf het gewoon jammer vinden van dat hele gejatte concept van die video's. Als Lost Highway niet had bestaan, had ik dit een veel sterkere film gevonden :)

Waarschuw beheerder
Allegro gezien van Christpher Boe (van Reconstruction, voor de gene die er bekend mee zijn). Audiovisueel is deze film werkelijk perfect, evenals het acteerwerk van met name de 2 hoofdrol spelers. Daarnaast een leuk/intressant concept, en geven de sci-fi elementen de film een fijn sfeertje mee.

http://www.moviemeter.nl/film/31140
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 maart 2007 om 21:08:
Allegro gezien van Christpher Boe (van Reconstruction, voor de gene die er bekend mee zijn).

Die stond al hoog op m'n verlanglijstje ! Waar heb je die gezien ?

Waarschuw beheerder
Die stond al hoog op m'n verlanglijstje ! Waar heb je die gezien ?

Gedownload. Maar is ook al op een schijfje te verkrijgen via o.a play.com waar ik hem binnenkort ga bestellen. :)

http://www.play.com/DVD/DVD/CART/3-/1120199/-/Product.html?cur=258
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op donderdag 15 maart 2007 om 20:10:
Als Lost Highway niet had bestaan, had ik dit een veel sterkere film gevonden :)

Kan ik begrijpen...zoals Matrix en Ghost in the Shell. :x
Waarschuw beheerder
The Machinist en Fight Club (en zat daaral niet weer een of zelfs meerdere films voor met dat niet slapen verhaal?)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Transistor Rhythm op vrijdag 16 maart 2007 om 07:44:
The Machinist en Fight Club

Hm vind ik wel meevallen qua vergelijk hoor...heel ander genre en manier van brengen. Hun slapeloosheid wordt ook heel verschillend in beeldgebracht.

Matrix heeft bv die gifgroene cijferregen techtstreeks gekopiërd, en heel het verhaal ook. En dan iedereen helemaal lyrisch hier om die film ("echt ene originele film man"). :s
Waarschuw beheerder
Ik vind het veel erger dat de complete clou van een film nagedaan wordt, ik wist gewoon al hoe die film ging eindigen en dan gaan ze er nog naar toe werken.

Visuele dingen worden altijd gejat. Maar volgens mij is Ghost in the Shell qua plot toch een stuk anders en is Matrix eerder gesitueerd in de wereld van GitS. Maar GitS heb ik echt al veel te lang geleden gezien.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Transistor Rhythm op vrijdag 16 maart 2007 om 12:10:
Ik vind het veel erger dat de complete clou van een film nagedaan wordt, ik wist gewoon al hoe die film ging eindigen en dan gaan ze er nog naar toe werken.

Dat had ik helemaal niet, vaag. Maar ik vond The Machinist, afgezien van Christian Bale's actie, helemaal niks. Fight Club vond ik helemaal top. (Y)

Tja, ik had iig zoiets van "nou komt me allemaal bekend voor" maar goed....;)

Waarschuw beheerder
eindelijk poster van Inland Empire hier(in Groningen) in de bios!(wat dus betekent dat het niet zo lang meer duurt) :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 21:06:
eindelijk poster van Inland Empire hier(in Groningen) in de bios!(wat dus betekent dat het niet zo lang meer duurt)

Begin april, toch?? :D

Iemand trouwens al naar Das Leben der Anderen geweest?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 22:14:
Das Leben der Anderen

Nee tijdens filmfestival niet en ook al was het daar DE publiekstrekker trekt de film mij niet zo...het verhaal eigenlijk niet. Maar zal hem wel ooit zien. ;)

Waarschuw beheerder
Hm vind ik wel meevallen qua vergelijk hoor...heel ander genre en manier van brengen. Hun slapeloosheid wordt ook heel verschillend in beeldgebracht.

Eens. Totaal anders in sfeer. Vond The machinist visueel veel beter, maar qua concept-uitwerking te braaf. Fight club vond ik visueel niet bijzonder, maar qua concept/verhaal sterker.

Matrix heeft bv die gifgroene cijferregen techtstreeks gekopiërd, en heel het verhaal ook. En dan iedereen helemaal lyrisch hier om die film ("echt ene originele film man"). :s

Buiten de cijferregen worder er ook enkele shots letterlijk gekopierd (slow-mo munitie wisselen, bepaalde aktiescénes). Niet dat de makers van de matrix daar een geheim van maken, trouwens.

eindelijk poster van Inland Empire hier(in Groningen) in de bios!

Eindelijk? Lelijk ding ;) Wel benieuwd trouwens. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 22:42:
Fight club vond ik visueel niet bijzonder

Niet? Vind het camerawerk wel goed, sowieso zie je wel terug dat het van de zelfde hand komt als Seven. Maar goed, vond The Machinist dus ook matig, wist niet wat ik er mee aanmoest.
Buiten de cijferregen worder er ook enkele shots letterlijk gekopierd

I know...daarom "bv", idd niet het enige. Maar goed, Matrix 1 vond ik wel super.

Laatste off topic bericht. :$
Waarschuw beheerder
fight club vind ik geen filmhuis imo
Waarschuw beheerder
"Le salaire de la peur" (aka 'the wages of fear') uit 1953 net gezien, het verhaal over 4 mannen die een lading nitroglycerine met 2 vrachtwagens moeten vervoeren. Ijzersterke klassieker, waarbij je vooral in de 2e helft continu op het puntje van je stoel zit. Aanrader (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens, ook ff off-topic, maar misschien wel in de lijn van de "algemene smaak" hier...do. 16 mei speelt A Clockwork Orange in de Rotterdamse Schouwburg! Heb al kaartjes, maar er zijn er nog.

Waarschuw beheerder
know...daarom "bv"

Sorry, over je "b.v." heen gelezen..... :P

[GMX] "Le salaire de la peur" (aka 'the wages of fear') uit 1953 net gezien, het verhaal over 4 mannen die een lading nitroglycerine met 2 vrachtwagens moeten vervoeren. Ijzersterke klassieker, waarbij je vooral in de 2e helft continu op het puntje van je stoel zit. Aanrader

Erg benieuwd naar. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op zaterdag 17 maart 2007 om 03:44:
"Le salaire de la peur" (aka 'the wages of fear') uit 1953 net gezien, het verhaal over 4 mannen die een lading nitroglycerine met 2 vrachtwagens moeten vervoeren. Ijzersterke klassieker, waarbij je vooral in de 2e helft continu op het puntje van je stoel zit. Aanrader (Y)

Volgens mij heb ik die gezien toen ik heel klein was, die vond ik toen echt heel spannend. Van die bijna-ongelukken op C-wegen met rammelende flesjes nitroglycerine.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 12:02:
do. 16 mei speelt A Clockwork Orange in de Rotterdamse Schouwburg! Heb al kaartjes, maar er zijn er nog.

ja dat is waar ook. Hm, wel vet denk ik. :)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 13:35:
Sorry, over je "b.v." heen gelezen..... :P

Hehe

Waarschuw beheerder
Eindelijk? Lelijk ding Wel benieuwd trouwens.

ja inderdaad! Niet echt een poster die publiek aantrekt. Maar ik vind dat eigenlijk wel goed, een echt goed product kan zichzelf verkopen. Ik ben er daarom bijvoorbeeld ook geen voorstander van dat men vaak de positiefste(is dat een goed woord trouwens?) recensies op de kaft van een boek zet. maarja ontopic:

Herstsonate van Ingmar Bergman gekeken. Mooie film, een heel bijzonder moment erin wat me echt raakte.(maar vanwege de spoiler zal ik die niet noemen, kijkers weten vast om welke het gaat).

Twin peaks: Fire walk with me van David Lynch gezien. Mysterieus, Subliem, Bijzonder, Buitenaards.... Lynchiaans! b) Echt geweldig om dit te zien na beide seizoenen Twin Peaks.

edit: Tussen de bedrijven door ook nog Amores Perros gekeken, (van de regisseur met de moeilijke naam). Best goed, beetje a la 21 grams, qua thematiek e.d.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 19:41:
Ingmar Bergman

Ben sowieso wel fan van Bergman, altijd zware kost, maar wel sterk.

@ Chris: je hebt wat gemist op TDK Timewarp afgelopen weekend, hele scenes uit Stalker tijdens een briljante set van Hawtin, op een geweldig mega groot scherm, dat was effe flink trippen :respect: Ben na gisteren die film eigenlijk nog meer gaan waarderen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb vannacht Malèna gezien: Een absolute aanrader voor iedere filmhuisliefhebber :yes:. Verder heb ik recent ook Mulholland Drive en Bound gezien: Ook aanraders :).