Partyflock

Forumonderwerp · 745798
22693x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze zijn totaal doorgedraaid bij Play.com. Kijk maar eens hier en hier.
Veel AE in de aanbieding. Mijn mandje zit echt behoorlijk volgestouwd, daar is een karretje bij de Jumbo supermarkt niets bij. :)
laatste aanpassing
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Heropening op verzoek.
Artiest {SHOWLIST artist 13300, 34156}
Waarschuw beheerder
Tijdje geleden dat er hier activiteit was, maar heb tijdens deze kerstdagen behoefte aan nieuwe tips :)

Goede/interessante films die ik de afgelopen tijd heb gezien, zijn iig:

- The Banishment (Izgnanie). Na The Return (Vozvrashcheniye) wederom een prachtige trage film van Andrei Zvyagintsev. Mooi lang uitgesponnen shots, onderhuidse spanning en veel mystiek en symboliek. Typisch Russische film dus ook weer in dat opzicht. Tenslotte wil ik nog de meer dan prachtige muziek van Arvo Part vermelden, een meer geschikte soundtrack voor deze film had ik me niet kunnen bedenken.

- Beau Travail. Soms heb je van die films die onverwacht als een mokerslag bij je aankomen, en dit is er voor mij zo een. Sublieme, kunstzinnige en filosofische film van Claire Denis over eenzaamheid en vervreemding. De prachtige locaties, mooie kleuren, en vele synchroon uitgevoerde handelingen maakte de film voor mij een compleet hypnotiserende en surreëele ervaring. Kunst met een grote K, wat mij betreft!

- Synecdoche, New York. Geen idee wat ik over deze film moet zeggen. Geloof ook niet dat ik veel van het plot heb begrepen (met Andy Kaufman als regiseur is dat wellicht ook niet zo verwonderlijk), maar op de één of andere manier blijft deze film maar klagen aan me. Wil hem binnenkort ook zeker nog eens herzien
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
The banishment vond ik persoonlijk niet zo geweldig. Het zag er mooi uit maar de symboliek vond ik wat opdringerig. Misplaatst haast, symobliek die op een middeleeus schilderij hoort. Dan toch liever Tarkovosky.
Beau travail vond ik top. Heerlijke choreografie, hypnotiserend inderdaad.

Zelf ben ik momenteel nogal fan van de Litouwse filmmaker Sharunas Bartas. Visueel overweldigende portretten van verval.
Waarschuw beheerder
de nieuwe coen brs is uit

A serious man

ga hem snel kijken :)
Waarschuw beheerder
IFFR komt eraan. Ik verheug me op Hadewijch (Bruno Dumont), Visage ( Ming-liang Tsai), Air Doll (Hirokazu Kore-eda) en Reading book of blockade(Aleksandr Sokurov). Gaan er meer mensen heen, zo ja welke films staan er op julie lijst?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MDI op vrijdag 22 januari 2010 om 21:42:
Gaan er meer mensen heen

uiteraard. :honger:

Dial M for Murder
Romantic Melancholia
Paradise
Kino Climates - Films & Performances 4
El Sol
Zero
Mundane History
Symbol
Fantastic Mr. Fox
Pepperminta
Skeletons

Morgen de eerste: Dial M For Murder 3D (zoals ie ooit gemaakt is). :D
Waarschuw beheerder
ik ben naar tijgerdag geweest

une profetevond ik erg goed!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op vrijdag 22 januari 2010 om 17:51:
A serious man

Die is vet! Beetje vreemd maar erg grappig :D
Waarschuw beheerder
heb hem inmiddels gezien. vond hem ook goed. leuk neergezet, niet zoals de meeste van hun films over dood, verderf en geld.. veel geld :D

ze zijn al weer met een nieuwe bezig, hail cesar.

Uitspraak van MDI op vrijdag 22 januari 2010 om 21:42:
IFFR

Uitspraak van MAW op dinsdag 2 februari 2010 om 12:43:
une profetevond

en 'a single man' kon ik laatst niet opkomen, die draaide ook op IFFR tijgerdag
Zeker het kijken waard!

http://www.imdb.com/title/tt1315981/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
iemand nog wat moois gezien?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op woensdag 2 september 2009 om 16:10:
Blue Velvet

Mooie film :) Dennis Hopper is echt te gek!

Artiest Wouter Brok
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op donderdag 11 februari 2010 om 21:50:
'a single man'

wel vet ja maar had er iets meer van verwacht....
secret in ther eyes (oscar winnaar) is echt meeeega vetjes

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 2 februari 2010 om 12:43:
une profete

gister stuk van gezien, zeer goed! vanavond laatste stuk kijken
Waarschuw beheerder
how, halverwege gestopt?
Kan het me voorstellen, ten eerste duurt ie erg lang en ten tweede is de eerste helft echt doorbijten.

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 mei 2010 om 13:50:
secret in ther eyes

thnx will check ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 17 mei 2010 om 21:35:
how, halverwege gestopt?
Kan het me voorstellen, ten eerste duurt ie erg lang en ten tweede is de eerste helft echt doorbijten.

mijn vriendin vond het niks (de trut) dus ik heb hem alleen af gekeken... bazenfilm!