Partyflock

Forumonderwerp · 745798
22794x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
die man is echt een freak! I like freaks

Bwah, heb een deel van zijn interview gezien, en kwam me meer over als een rustige, slimme man. Hij viel me iig enorm mee. Maar god wat stelde die dame die het interview deed domme vragen. :'(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 december 2006 om 02:53:
Bwah, heb een deel van zijn interview gezien, en kwam me meer over als een rustige, slimme man. Hij viel me iig enorm mee. Maar god wat stelde die dame die het interview deed domme vragen. :'(

Dat je vaag in je hoofd bent betekent nog niet automatisch dat je je ook vaag moet gedragen. De grootste psychoten gedroegen zich doodnormaal. Stille wateren hebben diepe gronden...

Waarschuw beheerder
Nja, is natuurlijk ook wel zo. Vond "freak" enkel niet echt gepast ofzo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 december 2006 om 21:59:
Blue Velvet, Wild at Heart en Twin Pekas zijn ook must-see's!

Blue velvet vind ik niet echt een topfilm van Lynch.. maar Twin peaks sowieso.. Fire walk with me is daar de voorbeschouwing van. En wild at heart is (y) dat zeker :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 december 2006 om 15:03:
Stille wateren hebben diepe gronden...

Geloof dat zijn hobby het maken van zandkastelen is op de keukentafel :D

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 december 2006 om 21:59:
Twin Pekas

Wat mij betreft de beste TV serie ooit :lief:

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 december 2006 om 22:52:
Blue velvet vind ik niet echt een topfilm van Lynch

Alleen al goed om die scene tussen Dennis Hopper en Christopher Walken! :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op maandag 11 december 2006 om 17:20:
Alleen al goed om die scene tussen Dennis Hopper en Christopher Walken!

Euw? Christopher Walken in Blue Velvet? Heb ik nu wat gemist?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 18:16:

Euh, ik bedoel de film True Romance :rot:

It's bin a long day 8)

Waarschuw beheerder
Geloof dat zijn hobby het maken van zandkastelen is op de keukentafel :D

Beetje teveel Close Encounters Of The Third Kind gekeken zeker? :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 18:16:

hihi.. wou al zeggen inderdaad 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Wat mij betreft de beste TV serie ooit

Heb m laatst besteld...binnen 2 werkdagen in sneltreinvaart gekeken! Lynch blijft gewoon magisch op een één of andere manier.

Als het goed is, komt nu eindelijk seizoen 2 uit op dvd begin volgend jaar :D

Ow had ik dat al eens gezegd :$
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Transistor Rhythm op zondag 26 november 2006 om 02:57:
Vandaag the Science of Sleep (La Science des rêves)gezien van Michael Gondry. Een heel bizarre film op de goede manier. Ontzettend grappig ook op sommige momenten, op andere momenten weer ontroerend.

Het visuele aspect sprak mij aan, zag er echt prachtig uit. Verder heb ik mij eigenlijk behoorlijk verveelt tijdens de film. Ik vond de dialogen en de verhaallijn niet echt boeiend. Niet mijn ding.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 00:14:
Beetje teveel Close Encounters Of The Third Kind gekeken zeker? :D

8)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 20:52:
Als het goed is, komt nu eindelijk seizoen 2 uit op dvd begin volgend jaar :D

Nice. Dat wist ik nog niet :)
Waarschuw beheerder
Pffff...

Net 'Haze' van Tsukamoto gezien ( http://www.moviemeter.nl/film/32377/info/80 ). Een 48 minuten durende ... tja... hoe zal ik 't noemen.. nachtmerrie ? :) Ik vond 'm ERG sterk, zelden dat je zo fysiek in een film opgaat, je moet ook vooral niet claustrofobisch zijn aangelegd als je deze film gaat kijken, denk dat je dan wel een aanval krijgt :)

Verder ook weer een film waar je aan het einde nog lang niet klaar bent en je de taak voorgeschoteld krijgt om uit te vinden waar 't geheel nou over ging, vind ik altijd wel wat hebben :)

Wel een tipje nog voor 't kijken: zorg dat je kamer goed donker is (als in een bios), de film komt anders denk ik echt veel minder goed tot z'n recht, er wordt namelijk nogal gespeeld met licht.

Al met al een aanrader, IMHO (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
15 december op Cinema 2 Alexandra's project gezien. Australische film uit 2003 over onspoort huwelijk. Steve komt op zijn verjaardag thuis en heeft net promotie gemaakt. Zijn vrouw Alexandra is niet aanwezing, maar ze heeft een videoboodschap achtergelaten voor hem. De beelden die Steve krijgt te zijn zetten zijn hele leven op zijn kop. Hele film speelt zich bijna af in de woonkamer met Steve die de video van zijn vrouw zit te kijken.

Psychologische oorlogvoering to the max. Echt heel erg ziek wat Steve krijgt te horen van zijn vrouw over zijn huwelijk. Was eigenlijk veel te moe, maar MOEST de film afkijken hoe Steve helemaal mentaal wordt afgebroken. (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op maandag 8 januari 2007 om 11:40:
nderdaad, daarom zal ik dit topic nog eens even 2007 in sleuren. ;)

Zaterdag 20 januari 2007 start de voorverkoop voor het IFFR. Aanrader!

http://www.filmfestivalrotterdam.com/default.aspx

Idd...! Ik ga de site in de gaten houden voor t programma. Ik ben totaal nog niet bekend met wat er kan komen/komt, maar ben wel benieuwd! Mochten mensen nog tips hebben ovv genre & klein plot, zien we dat graag ;)

Tijdje geleden Stalker trouwens besteld bij Play, op aanraden van enige mensen hier. tussendoor heb ik m nog wel eens gezien, maar dat was in het duits met franse ondertiteling, of andersom :p. Echt een prachtfilm, soms die beelden!!! Net schilderijen. Prachtig. :) De karakters en hun persoonlijke opvattingen kwamen nu gelukkig wel door met nederlandse ondertiteling, waardoor dit nog een groter kunststuk is geworden. Lekkere brainteaser. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 januari 2007 om 20:13:
Ik ben totaal nog niet bekend met wat er kan komen/komt, maar ben wel benieuwd!

Niemand, dat is nou net de lol ervan. Maar verwacht veel goede films die je normaal nooit zou zien en die je hoogst waarschijnlijk alleen daar in de bioscoop kunt zien.
Net schilderijen.

(l)
tips

Films uit Zuid-Amerika en dwaze Jappanse komedies. (l)
Maar daar moet je van houden.
En van beginnende regisseurs. Of waardeloos en vaag of geweldig en origineel.

Waarschuw beheerder
Wil sowieso de nieuwe Tsai meepakken, Hei yan quan, er van uitgaande dat hij draait. Verder afwachten of er nog wat boeiends tussen zit, kan helaas maar een dagje en misschien in het weekend.

Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt hier http://www.filmfestivalrotterdam.com/ned/programma/de_onthulling.aspx iig al wat titels bekijken! Staan wat mmij bereft gelijk al wel wat interessante films tussen. De openingsfilm van dit jaar maakt me ook wel nieuwsgierig.

Als het goed is, is vandaag het programma te vinden in de krant en later vandaag op de website. (y)

Waarschuw beheerder
De 18e word het programma pas bekend gemaak.

Waarschuw beheerder
donateur
Ah, vólgende week donderdag pas 8)

:vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 19:33:
De 18e word het programma pas bekend gemaak.

Ja, dat is altijd een beetje kut als je veel films wil zien...moet toch een strak schema bouwen anders sta je bij die kassa te kloten.

Zoals veel mensen. :[
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 08:43:
De openingsfilm van dit jaar maakt me ook wel nieuwsgierig.

Ja, zeker. :jaja:

Waarschuw beheerder
Ik heb begrepen dat je dit jaar de kaarten via internet kan kopen? :)

Waarschuw beheerder
donateur
Klopt, vanaf 0:00 van vrijdag de 19e op zaterdag de 20e!

Ik hoop dat ze een flinke server hebben staan draaien!

Waarschuw beheerder
Ik vrees ervoor :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 19:11:
Ik hoop dat ze een flinke server hebben staan draaien!

Vorig jaar was het meteen "pats" alles plat. :roflol:

Lekker in de rij staan volgende week. :woop:

Waarschuw beheerder
Iemand hier "The great ecstacy of Robert Carmichael" gezien?

Heb hem hier nog wel liggen. :) Binnenkort eens kijken.
Waarschuw beheerder
Ik ben benieuwd wat je er van vind :) Er zijn volgens mij fixe discussies gaande over deze film. Er liepen ook 2 mensen weg uit de bios, omdat het te ziek werd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Transistor Rhythm op zondag 3 december 2006 om 00:27:
Ik moet hem nog zien, maar hij leek me al goed. Zag zelfs een soort van opvolger liggen in de videotheek. Cidade de Sol ofzo?

Hijs (Y)

Waarschuw beheerder
Ik ga vrijdag de 2e een dagje. :)

- I don't want to sleep alone
- Nightmare detective
- Paprika
- Lost in tokyo

Mits ik de kaarten weet te bemachtigen etc. :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 20:06:
Mits ik de kaarten weet te bemachtigen etc. :P

Ik wou net zeggen...wordt lachen vannacht...anders morgenochtend. :vaag:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 20:06:
Paprika

Staat ook bij mij in de lijst. :jaja:

Waarschuw beheerder
Ik wou net zeggen...wordt lachen vannacht...anders morgenochtend. :vaag:

Ga het vanacht niet eens proberen denk ik.

Zaterdag zijn ze ook nog wel te krijgen (hoewel dat vorig jaar ook hel was :P), en zo niet; fuck it :P Krijg ze toch wel te zien. :)

Paprika

Aangename verrassing dat die draait, had hem al een poosje in het visier. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 21:39:
Ga het vanacht niet eens proberen denk ik.

Ik ben vergeten een tijgerpas te halen, zo dom. :x :dood:

Dus het wordt morgenochtend...uurtje of 7:00 denk ik. :p
Waarschuw beheerder
Aangezien er hier behoorlijk wat filmhuisfans zijn hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Een jaar of 2 geleden heb ik een film gezien op ned 3 en die was zo gaaf en bizar dat ik 'm heel erg graag nog eens zou willen zien.

Het betreft een Duitse film en er liepen 4 aparte verhaallijnen door elkaar heen.
1 daarvan ging over een meisje dat elke dag ging liften,dan werd ze meegenomen en vervolgens maakte ze de chauffeurs knettergek van haar oeverloze geouwehoer.
Tot ze op een dag bij iemand instapt die daar zó gek van wordt dat hij haar mee naar huis neemt,opsluit en gaat protitueren.
Een ander verhaal ging over een meisje dat ruzie kreeg met haar vriend,wegging en lopen hoeren en snoeren door de stad.Toen bleek ze zwanger te zijn en uiteindelijk kreeg ze een miskraam op straat en liep ze met de embryo in haar bebloede handjes naar een telefooncel toe en ging ze een willekeurig iemand bellen om mee te praten,nou en die was niet zo vriendelijk tegen haar.
Een ander verhaal ging over een weduwnaar maar dat weet ik niet meer zo goed.
En het 4de verhaal ging over een relatie die niet erg goed was.Man kwam thuis en vrouwlief hing sliploos over de rand van de tafel....en toen had de man dus een vriend mee.Nou dat ging ook allemaal niet zo goed.Uiteindelijk moest ze iets doen (sexuele handeling) terwijl ze een bepaald liedje moest zingen.Het liep allemaal niet zo goed af

Nou een heel verhaal dus (sory daarvoor),en zoals je leest echt een hele bizarre film!Maar hij was echt heel erg goed.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop echt dat iemand me kan helpen :flower:

Waarschuw beheerder
Toch geprobeert, 2 tickets binnen, (waaronder de belangrijkste, jeuj :P) Nightmare detective wasuitverkocht en Paprika probeer ik morgen, maar vrees het ergste. ;) (kut systeem, dat internetbestellen in combinatie met de drukte; bah. Hoewel ik nog wel vrij geluk had, heb maar 10 minuten hoeven te F5'en in tegenstelling tot het uur bellen vanvorig jaar -_- :P)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[Chris Froon to the bone] Toch geprobeert, 2 tickets binnen, (waaronder de belangrijkste, jeuj :P) Nightmare detective wasuitverkocht en Paprika probeer ik morgen, maar vrees het ergste. ;) (kut systeem, dat internetbestellen in combinatie met de drukte; bah. Hoewel ik nog wel vrij geluk had, heb maar 10 minuten hoeven te F5'en in tegenstelling tot het uur bellen vanvorig jaar -_- :P)

Paprika nu ook nog binnen. ^^
Waarschuw beheerder
donateur
Hoppa net terug....22 kaartje gehaald, alle films die ik wilde zien. :woop:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bof (L) Bert op zaterdag 20 januari 2007 om 00:16:
Nou een heel verhaal dus (sory daarvoor),en zoals je leest echt een hele bizarre film!Maar hij was echt heel erg goed.

Nee sorry, er gaat geen belletje rinkelen. ;)

Waarschuw beheerder
En dat zijn? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 15:48:
En dat zijn? ;)

Autohystoria
Bird Saviour, Clouds and wind
Bog of Beasts
Container
Ça brule
Daft Punk
Fine del Mare, La
Fresh Air
Hero Never Dies, A
Host, The
Inzeyen
I don’t want to sleep alone
Loving You
Paprika
Pardonnez Moi
Princess
Real Online
Red Road
Retribution
Viva
You am I

Heerlijk ochtendje gehad....altijd gezellig die sfeer. (L)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op zaterdag 20 januari 2007 om 15:48:
Nee sorry, er gaat geen belletje rinkelen.

Oké,wat jammer!Ga ik verder zoeken.

Maar in ieder geval bedankt :)
Waarschuw beheerder
Vanavond naar [url=http://denhaagorg.wordpress.com/2007/01/05/back-soil-internationaal-hip-hop-filmfestival-in-filmhuis-den-haag/]Black Soil Hip Hop festival[/url] geweest in het Haagsch film huis, Daar draaide docu genaamd: Black and Blue legends of Hip Hop en de graffiti film [url=http://www.imdb.com/title/tt0498203/]Whole Train[/url]. Deze laatst genoemde was echt erg nice en realistisch gemaakt. En nog even met de aanwezige writers uit Amsterdam en Rotterdam gesproken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Eergisteren naar Olivier ect. geweest ... goede film, mooie NL productie ... Alleen word je niet echt vrolijk van deze film zeg!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op zaterdag 20 januari 2007 om 15:59:
Autohystoria
Bird Saviour, Clouds and wind
Bog of Beasts
Container
Ça brule
Daft Punk
Fine del Mare, La
Fresh Air
Hero Never Dies, A
Host, The
Inzeyen
I don’t want to sleep alone
Loving You
Paprika
Pardonnez Moi
Princess
Real Online
Red Road
Retribution
Viva
You am I

Leuk lijstje Audionysos! Heb je er ook speciaal vrij voor genomen, zoals zo velen dat doen?

Ik ga morgen naar La Antena, Zondag naar Belle de Jour, Maandag naar Daft Punk's Electroma en Donderdag naar Retribution. Di en wo moet ik nog ff aankijken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 januari 2007 om 18:21:
Leuk lijstje Audionysos! Heb je er ook speciaal vrij voor genomen, zoals zo velen dat doen?

Nee studeer nog dus ik kan wat smokkelen hier en daar, heb de meeste wel 's avonds geplanned.
Heb gisteren de eerste 4 gezien:
-Container: :respect: cijfer 4 (echt heel bizar, had eigenlijk een 5 moeten krijgen maar dat drong pas later door haha)
-Fresh Air: wel leuk, geen hoogvlieger, 3
-Bird Saviour, Clouds and wind: 4 (mooie gesprekken, prachtige muziek, geweldige landschappen)
-Princess: 3 (viel me nogal tegen...had er meer van verwacht. Gaar getekend en bagger ingekleurd)

Alleen heb ik 3 films op dezelfde tijd gekocht, echt kut...Heb dus 3 kaartje waar ik gene hol aan heb want je kunt ze niet ruilen. :(
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 januari 2007 om 18:21:
Maandag naar Daft Punk's Electroma en Donderdag naar Retribution.

Aha, Daft Punk heb ik ook idd, Retribution gaat niet lukken helaas...volgens jaar beter schema maken. :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op vrijdag 26 januari 2007 om 16:49:
Bird Saviour, Clouds and wind: 4 (mooie gesprekken, prachtige muziek, geweldige landschappen)

Dat klinkt als muziek in m'n oren :D Ben hier benieuwd naar. Kan er nog niet veel over vinden, op moviemeter staat ie volgens mij helemaal niet en op IMDB is er nog vrijwel geen info over: http://www.imdb.com/title/tt0782694/
*EDIT* Hier staat wat meer over deze film:
http://www.szemle.film.hu/object.7f0502b2-7999-41db-80cf-f48a875d4c16.ivy

En 'Container' ... Lukas Moodysson is sowieso een held na z'n 'lilja 4-ever', dus ben ook hier erg benieuwd naar ... Het IFFR zat er dit jaar niet in voor me, jammer, hoop op snel wat DVD releases :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op vrijdag 26 januari 2007 om 17:32:
Lukas Moodysson is sowieso een held na z'n 'lilja 4-ever'

Nou verwacht maar een nog heftiger stukje film dan dat. Hakjt er echt in...
Uitspraak van GMX op vrijdag 26 januari 2007 om 17:32:
Dat klinkt als muziek in m'n oren :D Ben hier benieuwd naar.

Je moet ervan houden, mensen naast me vonden het matig maar ik vond het geweldig.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op vrijdag 26 januari 2007 om 16:49:
Container: :respect: cijfer 4 (echt heel bizar, had eigenlijk een 5 moeten krijgen maar dat drong pas later door haha)

Had deze ook al zien staan ja, misschien pak ik m ook nog wel mee, mocht het passen. Zn naam kwam me idd al bekend voor.

Vanmiddag ben ik naar La Antena geweest.

Ondanks de opvallende elementen van de film;het verhaal, geen/nauwelijks gesproken woord, "slapstick-achtig", muziek, liep ik toch iets teleurgesteld weg vanwege een uiteindelijk vrij afgezaagd plot; vader en moeder zijn uit elkaar, kindje wil dat ze bij elkaar zijn en door een "heldendaad" komen paps en mams weer bij elkaar en ze leefden nog lang en gelukkig..:/

Heb m een 3 gegeven.
laatste aanpassing