Partyflock

Forumonderwerp · 745798
22212x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Filmhuisfilms zijn zeker super, morgen naar "The Edukators"!
Vooral op ned3 zijn vaak filmhuisfilms te zien....
kmoet er nog een paar kijken die ik laatst heb opgenomen: wild bees, Japon en op Belgie2 was gisteren de 1e helft te zien van La meglio gioventu en volgende week de 2e helft...;)

Verder zijn enkele persoonlijke toppers:

Once we were warriors :respect:
Festen :)
Fucking Åmål
Sweet Sixteen
Monster ;)
Being John Malkovich
Swimming pool
Dancer in the Dark :respect:
Dogville :)
Good bye, Lenin!
De Tweeling
Boys Don't Cry
Blowfish ;)
La Vita è bella :respect:
Man on the Moon
:respect:THE SHAWSHANK REDEMPTION:respect:
Twelve Monkeys
Wilde Mossels
Monster's ball
The discovery of heaven :)
Moulin Rouge
The Idiots :)
The Acid House :xtc:

+ nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Deze vond ik ook wel heel erg apart (weet niet of het Filmhuis is hoor):

Imagining Argentina

Heel mooie film over de onderdrukkingen in Argeninië!

Ik houd absoluut niet van Martial Arts, maar deze vond ik wel heel mooi gemaakt:

Hero
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hero vond ik echt zaad..vond ik house of the flying daggers en crouching tiger 30 keer kunstiger. En dan vooral house of the flying daggers.
Waarschuw beheerder
Hero vond ik ook niets.....om die reden ook House of Flying Daggers niet gezien. o:)

Waarschuw beheerder
Ik vind het genre erg mooi, maar hero had het gewoon niet..wellicht moet je HOTFD eens proberen. :)
Waarschuw beheerder
hmmm, zal 'em dan toch maar aan mijn to-watch-list toevoegen :) maar dan wel helemaal onderaan

Waarschuw beheerder
Het is geen geniale film hoor....maar wel beter als hero
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vond juist Crouching Tiger geen hol aan!

heb m twee keer geprobeerd te kijken, maar t lukt me gewoon niet!

En wat vinden jullie van die andere film die ik aangaf:

Imagining Argentina!
Waarschuw beheerder
Imagining Argentina, nog nooit van gehoord....ff op imdb wat gelezen, maar kan niet direct mijn interesse wekken.
Waarschuw beheerder
afgelopen weekend dus naar: "The Edukators"! geweest en wauwwwwwwwww :respect: wat een gave film ;)

Waarschuw beheerder
Ja vaak met me zus and some friends, jammer dat ik nog niet lieve leuke dames van mijn leeftijd heb ontmoet die zich ook in dit soort films intresseren.
Gezellig erna wat drinken en er samen over babbelen.
Waarschuw beheerder
Zeggeuh, we gaan er geen dating topic van maken he ;)
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Laatste tijd niet zoveel nieuwe films meer gezien, maar hier nog een paar aanraders:

Lilja 4-Ever
Dancer in the dark
Boogie Nights
Clockwork Orange
Festen
Fucking Amal
Tillsammans
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Spirited Away
Taxi Driver
Hable Con Ella
Todo sobre mi madre
Y tu Mama Tambien
Amores Perros
Lola Rennt
Blue Velvet
Mulholland Drive
Lost Highway
No Man's Land
Boiler Room
Go
Leaving Las Vegas
Adaptation
Dogville

Waarschuw beheerder
Spirited away :) Moet ik nog steeds een keer op dvd aanschaffen. Nog wel meer van dat lijstje trouwens..
Waarschuw beheerder
Nog wel meer van dat lijstje trouwens..

Idd, je moet Mullholland Drive nog aanschaffen! ;)

Waarschuw beheerder
Idd, je moet Mullholland Drive nog aanschaffen!

Goed idee, moest toch nog onderzetters aanschaffen. ;)
Waarschuw beheerder
Goed idee, moest toch nog onderzetters aanschaffen

:o heiligschennis!
Waarschuw beheerder
Ff wakker trappen ;)

Vanavond The Edukators gezien, wel een sterke film op zich. Van de week ga ik naar Paradise Girls, leek me al een aardige film maar ik kwam er achter dat hij door een Eindhovenaar is gemaakt dus dan moet ik wel B)

Waarschuw beheerder
heiligschennis!

Niets heiligs aan die film. :)

Waarschuw beheerder
Topic naar mijn hart!

Kom bijna elke week in het filmhuis. Enschede, concordia. Deventer, De Keizer. Zwolle, fraterhuis.

Afgelopen zaterdag naar elefhant (Gus van Sant) geweest. Jesus wat een slechte film trouwens. Echt te saai en te langzaam. Er wordt slecht in geacteerd en de dialogen komen te ingestudeert over.

de week daarvoor naar The edukators geweest. Wow erg goede film heel origineel.

Waarschuw beheerder
PARIJS (ANP) - De film Lost in Translation van Sofia Coppola heeft zaterdagavond de Franse filmprijs Cesar voor de beste buitenlandse film gewonnen. De film gaat over de ontmoeting van de acteur Bob (Bill Murray), last van een midlife-crisis, en de pasgetrouwde Charlotte (Scarlet Johansson) in Tokio.

Waarschuw beheerder
PARIJS (ANP) - De film Lost in Translation van Sofia Coppola heeft zaterdagavond de Franse filmprijs Cesar voor de beste buitenlandse film gewonnen. De film gaat over de ontmoeting van de acteur Bob (Bill Murray), last van een midlife-crisis, en de pasgetrouwde Charlotte (Scarlet Johansson) in Tokio.

:D:D:D En terecht.
Waarschuw beheerder
Heb hem toevallig gisteren gekeken. Was echt een mooie film!

Waarschuw beheerder
idd, vette film he? Vooral dat pas getrouwde meisje is erg (Y)
Waarschuw beheerder
Afgelopen zaterdag naar elefhant (Gus van Sant) geweest. Jesus wat een slechte film trouwens. Echt te saai en te langzaam. Er wordt slecht in geacteerd en de dialogen komen te ingestudeert over.

Ik vond hem daardoor juist heel goed, dat trage tempo.

de week daarvoor naar The edukators geweest. Wow erg goede film heel origineel.

Ik vond het een goede film, maar ergens waren de karakters toch een beetje te zwart / wit, al vond ik die rijke stinkerd wel goed. Jammer dat hij als twee druppels water op mijn leraar in groep acht leek :|
Waarschuw beheerder
Heb hem toevallig gisteren gekeken. Was echt een mooie film!

Als jij hem aanraadt, dan ga ik ook maar eens kijken of ik toch maar eens iets kan regelen om DVD's / gedownloade films te kijken.....

Waarschuw beheerder
Wat vinden jullie eigenlijk van de film Simon?
Waarschuw beheerder
Simon....ik wacht nog steeds tot ie in de videotheek ligt.

Elephant vond ik ook een tegenvaller....vaak wel hele mooie long-takes, maar hierdoor is soms ook het tempo zo traag dat het mij stoorde.

Waarschuw beheerder
Ben van plan om zondag naar Spider te gaan? Is geregiseerd door David Cronenberg (heeft ook Existenz, Naked lunch en the fly geregiseerd)

Ken iemand deze film?

Artiest Sledgehammer
Waarschuw beheerder
donateur
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien?

i`m lovin`it :-D
Waarschuw beheerder
tijdje geleden naar the educators geweest. debuutfilm van jonge duitser.

leuke film en moeite waard om eens te gaan kijken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bedoel je misschien: The edukators?
Waarschuw beheerder
yep.....zal het ff verbeteren...thanx

Waarschuw beheerder
Ben zondagavond naar Spider (van David Cronenberg) geweest. Erg goede fiom gaat over hoe een schizofreen de "werkelijkheid" beleefd. De film werd overigens ingeleid door een psychiater die een praatje hield over schizofrenie, ook erg interessant.
Waarschuw beheerder
Ik had er jaren geleden eens een recensie van gelezen, maar het is er nog nooit van gekomen om hem te kijken. Aanrader, dus?

Waarschuw beheerder
Het is idd een film uit 2003. Een aanrader? Naar mijn mening wel, maar je moet er wel van houden. Het is nl. wel een hele zware film, niet makkelijk te verhapen. Er zitten weinig dialogen in de film. En het is zeker geen spannende film.
Waarschuw beheerder
voor m'n studie moest ik vaak verplicht naar arthouse films.. helemaal niet erg hoor als je 2x in de week voor je opleiding in de bios zit B)
Waarschuw beheerder
Ik heb gisteren Oasis gezien, wat een vette film zeg! Een echte must-see voor de rechtgeaarde filmhuis liefhebber!

Waarschuw beheerder
Vandaag 3-iron (bin-jip) gezien. Kan er heel makkelijk over zijn: een van de beste films ooit gezien en direct een plaats in mijn top 10. :) Deze film is echt een genot om naar te kijken én te luisteren. :) Fantastisch!

http://www.moviemeter.nl/?film=26456
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vandaag 3-iron (bin-jip) gezien. Kan er heel makkelijk over zijn: een van de beste films ooit gezien en direct een plaats in mijn top 10. Deze film is echt een genot om naar te kijken én te luisteren. Fantastisch!

Ah, van Ki-duk Kim, die ga zeker kijken (The Isle was goed bevallen)! :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vandaag 3-iron (bin-jip) gezien. Kan er heel makkelijk over zijn: een van de beste films ooit gezien en direct een plaats in mijn top 10. Deze film is echt een genot om naar te kijken én te luisteren. Fantastisch!

Ik ken alleen die titel, is de film te vergelijken met Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring ?

Waarschuw beheerder
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring

Deze heb ik nog niet gezien, wou hem gister huren maar mijn maat wou hem niet zien. :(

Ah, van Ki-duk Kim, die ga zeker kijken (The Isle was goed bevallen)!

Deze heb ik nog niet gezien. Dit was mijn eerste Ki-duk maar ben naar dit meesterwerk (ja dat is het;)) zeker van plan meer te kijken.

Hoor wel van velen dat 3-iron zijn beste is, dus hoop niet dat de anderen tegenvallen. We zullen zien. :)
Waarschuw beheerder
tip:
Maak even een overzicht van de tot nu genoemde films...
Voor t makkelijke

mijn inbreng:
turtle's can fly

gister gezien, over oorlogskinderen in irak

Waarschuw beheerder
Filmhuisfilms de beste :respect:

underground b)

Waarschuw beheerder
Filmhuisfilms de beste

underground

Haha. ;):)

Waarschuw beheerder
Het is wel zo, want het waren de films die we altijd verplicht met school moesten kijken. Al die domme br33zah-gevallen vonden het alleen maar stom of saai terwijl het filmhuisfilms juist de films zijn die op een "leuke" manier onderwerpen aansnijden die je wat doen. Beter dan dom vermaak als je het mij vraagt :)