Partyflock

Forumonderwerp · 745798
22692x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmm... er zijn er een hoop. Ik ben zelf erg fan van Anime/Kung Fu/Wu Xia en de rest van de Japanse tjak (al zijn de 'horrors' niet mijn ding). Het grootste deel van mijn filmcollectie bestaat dan ook uit onverstaanbaar gelul. ^_^

Anyway, een paar om te proberen (bekende films hoor, heb geen verwachtingen):

- straight story
- dancer in the dark
- dogville (en zijn opvolger, ben de naam vergeten)
- cold mountain
- festen (noors)
- simon (nl ^_^)
- baise moi
- der untergang
- beast city (ik zet hem er toch even bij, is een hele ervaring. WAARSCHUWING: jap anime tentacle rape demon ding, dus kijk uit voor je diner)
- magnolia
- vanilla sky (omg, ik heb abre los ochos niet gepost!)
- straw dogs
- sexy beast
- requiem for a dream
- killing zoe

Hmm, dit is wat ik vanuit mijn bed op mijn plank zie staan wat 'interessant' is. Succes, ik hoor het wel als je nog meer films wilt hebben.
Waarschuw beheerder
Leuk topic dit.Vind filmhuis films altijd wel leuk om te zien.Heb er wel al een aantal gezien,veel zijn er hier al genoemd.Heb ook dankzij dit topic weer wat films erbij die ik wil zien. Heb nu the isle van ki-duk kim liggen, ga hem straks ff kijken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 19:00:
Heb ik al eens proberen te downloaden, blijkbaar perongeluk naked lunch van Cronenberg aangeklikt toen. Maar klinkt iig erg goed. Zal nog een poging wagen.

Naked lunch is trouwens uitzonderlijk slecht. Het boek schijnt overigens wel goed te zijn.
Waarschuw beheerder
Vond Naked Lunch best goed. Dacht dat jij dat boek trouwens ook had gelezen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op vrijdag 11 november 2005 om 13:04:
Dacht dat jij dat boek trouwens ook had gelezen?laatste aanpassing 11 november 2005 13:07

Nee, helaas nog niet.

Waarschuw beheerder
Net layer cake gekeken. Deze film is weliswaar niet in te delen bij de categorie filmhuis films, maar desalnietemin wil ik toch ff meedelen dat het een zeer goede film is, haha. De film is geproduceerd door Matthew Vaughn, heeft ook meegeholpen bij Snatch en lock Stock..., dus het was wel te verwachten dat het een ganster fim zou zijn. Deze film is echter veel beter. De personages komen in ieder geval veel overtuigender over, realistischer ook. Het plot zit echt ontzettend goed in elkaar, erg lastig to volgen ook af en toe. Heb de film meerdere malen terug moeten spoelen om heb plot weer te begrijpen. De Cameratechniek is ook erg goed. Hele mooie uitzoom/inzoom shots gecombineerd met orginele muziek, waarvan een duidelijk gejat van Requim for a dream; inzoomen op een groter wordent pupil door drugs :). Ergens heeft de film welwatweg van the usual suspects.
Waarschuw beheerder
Gisteren in een opwelling naar Schizo geweest. Valt zeker niet onder de categorie 'must see', maar ik vond het van wodka en verval doortrokken mensen en landschap wel een mooie sfeer aan de film geven. De film heeft ook zeker wel een paar hele mooie momenten.

Schrok wel bij binnenkomst van het zaaltje dat er alleen maar 40-plussers aanwezig waren, had echt het idee een grote vergissing gemaakt te hebben :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op vrijdag 11 november 2005 om 13:04:
Vond Naked Lunch best goed. Dacht dat jij dat boek trouwens ook had gelezen?

Naked Lunch is super.
iemand hier het boek gelezen? Maakt dat het in het geheel wat duidelijker of blijft het woord 'duidelijk' iets dat net zo goed samengaat met naked lunch als koeienpoep met een deurkozijn?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joaspah op dinsdag 22 november 2005 om 22:45:
iemand hier het boek gelezen?

Naked lunch jammer genoeg nog niet, maar the westenlands, junkie en nog eentje wel. ik vraag me af of dat veel helpt voor het verhelderen van de film.

2 Joaspah: interessante persoonlijke tekst trouwens.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 november 2005 om 14:11:
maar the westenlands, junkie en nog eentje wel.

Die eerste ken ik niet.
Ik geloof dat ie ergens in dit topic al genoemd is, maar in de film Drugstore Cowboy zit een geweldige cameo van Burroughs.
Schitterende film ook, goeie rol van Dillon; dacht dat dat z'n doorbraak was, toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 november 2005 om 01:05:
Net layer cake gekeken.

Leuke film met leuke soundtrack

Uitspraak van Joaspah op dinsdag 22 november 2005 om 22:45:
iemand hier het boek gelezen?

Ja. Ondanks dat het eigenlijk onmogelijk is boeken van hem te verfilmen is dit best redelijk gedaan. Regisseur en hij waren ook vrienden. En duidelijker? Tja, het blijft Burroughs :9

Uitspraak van Joaspah op woensdag 23 november 2005 om 18:57:
goeie rol van Dillon; dacht dat dat z'n doorbraak was, toch?

Volgens mij ook ja. Idd leuke cameo van Burroughs :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Transistor Rhythm op maandag 21 november 2005 om 20:10:
Schrok wel bij binnenkomst van het zaaltje dat er alleen maar 40-plussers aanwezig waren, had echt het idee een grote vergissing gemaakt te hebben

Hahaha, achossie.
Waarschuw beheerder
Ik ben zaterdag naar Bow geweest van Ki-duk Kim (o.a. Bin-Jip), was een erg mooie maar trage film over een oude man die op een boot woonde, samen met een meisje wat hij al tien jaar opvoedde en die hij zou gaan trouwen op het moment dat ze 17 wordt.

Om rond te komen laat hij toeristen vissen vanaf zijn boot, maar de toeristen beginnen kritische vragen te stellen rondom de oude man en het meisje. Erg mooie beelden, de film is gewoon goed te volgen, behalve het einde wat behoorlijk symbolisch is (degene die mee was vatte het in eerste instantie iig niet).

[img width=640 height=352 cacheid=000b1b08002038cdd1befad81a0125d93c]http://www.beyondhollywood.com/moviepics/bow2.jpg[/img]

[img width=640 height=352 cacheid=000b1b0b002038d0ed6de0cd1a0125d93c]http://www.beyondhollywood.com/moviepics/bow11.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mandy83 op donderdag 10 november 2005 om 11:57:
Heb nu the isle van ki-duk kim liggen, ga hem straks ff kijken.

Die heb ik in een filmhuis gekeken. Erg.... aparte film zullen we maar zeggen.

Ik weet niet of hij hier wel thuis hoort, maar ik heb afgelopen week Kubrick's Eyes Wide Shut gekocht. Erg mooie film ook.

Waarschuw beheerder
The bow was indd weer een uistekende Ki-duk, met wat minpuntjes daar.

The isle vond ik ook super. Binnenkort maar eens herzien. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben eens met wat vrienden die ook van zulke films houden naar The Eye geweest. Toen kregen we als voorstukje The Isle te zien, en die vonden we zo vaag dat we die de week daarna gekeken hebben. Hij is wel mooi, dat wel. Maar wel apart.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 10:26:
The bow was indd weer een uistekende Ki-duk, met wat minpuntjes daar.

Ben zelf ook niet geheel zonder kritiek, maar ben toch benieuwd naar jouw mening hier over.

Waarschuw beheerder
Punten als het ritueel en het boog bespelen werden erg irritant. Te vaak herhaald. Soms moest het bijvoorbeeld lijken dat die man op zijn boog speelde tijdens het afspelen van de soundtrack. Dit klonk/oogde alleen erg fake.
En het laatste gedeelte van de film duurde wat te lang, ki-duk stelt de "climax" na mijn mening net wat te lang uit. Het uiteindelijke einde was wel erg mooi. :)
Waarschuw beheerder
Ja dat spelen van de boog was zo overduidelijk nep....dat was echt heel jammer....

Volgens mij hebben die man en dat meisje allebei de hele film niets gezegd of wel?

Waarschuw beheerder
Nee, klopt. :) Stoorde me overigens niet.
Waarschuw beheerder
Het feit dat ik het hier nog na moet vragen zegt genoeg (Y)

Waarschuw beheerder
Moet voor mijn studie een aantal filosofisch getinte filmavonden organiseren. Iemand hier nog suggesties?

Waarschuw beheerder
Stalker :D
Waarschuw beheerder
Filmhuis films zijn :kwijl:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 21:37:
Stalker

Verklaar je nader

Waarschuw beheerder
Zeker doen ja. Al zeker 1,5 jaar met afstand mijn favoriete film. Hij is echter niet erg toegankelijk ofzo, traag, veel dialoog en pittige thema's. :) Maar als je er van houdt een waar meesterwerk. :)

Waarschuw beheerder
kep der eentje op dvd: lorelei witch of pacific ocean.
maar kep t nog niet gezien maar lijkt me heel mooi

Waarschuw beheerder
donateur
Oef, al n tijd hier niet meer geweest!

Caulfield > Ik denk dat jouw filmrepertoire veel uitgebreider is dan dat van mij, maar is Dogville niet een typische film voor zo'n avond?

Voor de liefhebbers van Pi, hij ligt in de 3 voor 15,= bak van de Free, mocht je m nog niet hebben!

Erhm, mensen nog The Machinist (El Maquinista)gezien hier? Is t wat, motiveer? :) Ik ga er denk ik vd week nog ff heen want hij draait "weer" in Lantaren zag ik..(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 23:47:
Erhm, mensen nog The Machinist (El Maquinista)gezien hier? Is t wat, motiveer? :) Ik ga er denk ik vd week nog ff heen want hij draait "weer" in Lantaren zag ik..(y)

Zeker geen slechte film, maar wel wat clichees...

Waarschuw beheerder
Wel wat clichés ja, en ook wat te braaf misschien.

Deze punten zijn jammer, maar er valt meer dan genoeg te genieten. Prachtige shots, indrukwekkende Bail, fantastisch kleuren en de soundtrack was prima. Meer dan genoeg om van te genieten dus.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 19:56:
Moet voor mijn studie een aantal filosofisch getinte filmavonden organiseren. Iemand hier nog suggesties?

Donnie Darko
2001: A Space Odyssey
Pi
K-Pax
What Dreams May Come
American Beauty
Fight Club
The Five People You Meet in Heaven
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Lost in Translation
Requiem for a Dream
Twelve Monkeys
Equilibrium
Matrix trilogie

Denk dat je dan wel genoeg stof voor filosofische gesprekken hebt. :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:32:
Die film mag zeker niet ontbreken bij zo'n avond.

http://www.moviemeter.nl/film/4282

Klint idd erg interessant. Bedankt voor de tip

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 23:47:
Caulfield > Ik denk dat jouw filmrepertoire veel uitgebreider is dan dat van mij, maar is Dogville niet een typische film voor zo'n avond?

Op zich wel, maar die film is net iets te lang denk ik. En ben bang dat veeel mensen die film al hebben gezien.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 december 2005 om 02:39:
Donnie Darko
2001: A Space Odyssey
Pi
K-Pax
What Dreams May Come
American Beauty
Fight Club
The Five People You Meet in Heaven
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Lost in Translation
Requiem for a Dream
Twelve Monkeys
Equilibrium
Matrix trilogie

Denk dat je dan wel genoeg stof voor filosofische gesprekken hebt. laatste aanpassing 28 december 2005 02:46

Daar moet er vast wel eentje tussen zitten. :)

Waarschuw beheerder
Laatst Adaptation gezien. Damn wat een extreem goede film. Misschien wel de beste film die ik tot nu toe gezien heb.
Adaptation is gemaakt door Charlie Kaufman en Spike Jonze (being john malkovich en eternal sunshine of the spotless mind)
Visueel is de film erg goed. Orginele cameratechnieken enzo... Het plot is helemaal te goed en na een keer zien ook niet volledig te begrijpen. Het verhaal bestaat uit twee verhaallijnen, waarvan een niet chronologisch verteld (wat overigens echt goed is aan een film). Interessante tegenstellingen ook weer in zijn personages (net als in Eternal sunshine of ... waar Joel en Clementine vergelijkbaar zijn met); Charlie (verlegen, neurotisch) en Donald (extravert). De film film gaat over hoe de film tot stand is gekomen; dit heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder gezien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 december 2005 om 15:55:
Daar moet er vast wel eentje tussen zitten. :)

En, al iets gekeken of nog niet? :)

Uitspraak van Dy-namic Hogh op woensdag 28 december 2005 om 15:58:
Gister een Chinese film gezien: Green Hat

http://www.moviemeter.nl/film/28790

Dat soort boodschappen hebben we natuurlijk niet veel aan. Wat vond je ervan is de vraag? :)

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 januari 2006 om 13:05:
Laatst Adaptation gezien. Damn wat een extreem goede film. Misschien wel de beste film die ik tot nu toe gezien heb.

Die staat al een paar maanden in mijn (inmiddels gigantische) must see-list, zal hem binnenkort wel eens gaan kijken. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 januari 2006 om 16:45:
En, al iets gekeken of nog niet?

Van de 14 die je er noemde had ik What Dreams May Come The en Five People You Meet in Heaven nog niet gezien en eerlijk gezegd ook niet niet naar gezocht. Dat ga ik nu maar eens doen!!

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 januari 2006 om 16:45:
Die staat al een paar maanden in mijn (inmiddels gigantische) must see-list, zal hem binnenkort wel eens gaan kijken.

Als je eternal sushine of the spotless mind goed vond is deze zeker een aanrader! Ik vond Adaptation beter, rauwer ook.

Waarschuw beheerder
Gisteren Last Days van Gus van Sant gezien, ik vond hem niet zo sterk als Elephant. Het leek een beetje een herhalingsoefening, ook weer veel gebruik van geluiden en muziek en lange scenes om het karakter en de omgeving te analyseren. Desondanks bleef het toch weer een aparte ervaring om te kijken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 januari 2006 om 19:01:
Van de 14 die je er noemde had ik What Dreams May Come The en Five People You Meet in Heaven nog niet gezien en eerlijk gezegd ook niet niet naar gezocht. Dat ga ik nu maar eens doen!!

Ik ben benieuwd wat je ervan vind. :)

Als je eternal sushine of the spotless mind goed vond is deze zeker een aanrader! Ik vond Adaptation beter, rauwer ook.

Hoe bedoel je precies rauwer? Ben meestal meer van het wat meer fijnere werk. :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 17:45:
Hoe bedoel je precies rauwer? Ben meestal meer van het wat meer fijnere werk.

Goede vraag. Ten eerste is eternal sunshine of the spotless mind een beetje zoetsappig (niets mis mee overigens). Liefde is ook een thema in Adaptation, maar niet het belangrijkste thema. Ten tweede zit er expliciet geweld in Adaptation (er wordt zelfs in gemoord). En ten slotte wordt er in Adaptation expliciet drugs gebruikt.

Verder vind ik Adaptation uitdagender om te begrijpen. De continuiteit is vaak ver te zoeken en dat is naar mijn mening erg uitdagend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 20:08:
Goede vraag. Ten eerste is eternal sunshine of the spotless mind een beetje zoetsappig (niets mis mee overigens). Liefde is ook een thema in Adaptation, maar niet het belangrijkste thema.

Ok, dat kan. :)

Ten tweede zit er expliciet geweld in Adaptation (er wordt zelfs in gemoord). En ten slotte wordt er in Adaptation expliciet drugs gebruikt.

Hoe expliciet is dat? Heb helemaal geen moeite met wat geweld in een film, maar soms wordt het mij een beetje te. Voorbeelden hiervan zijn de werkjes van Tarantino of de bekende shot uit Requiem For A Dream met de rotte arm en de injectienaald, dat wordt mij een beetje te ranzig; ik kijk een film voor mijn plezier en niet om een zo hoog mogelijk gore-factor te scoren. :)

Verder vind ik Adaptation uitdagender om te begrijpen. De continuiteit is vaak ver te zoeken en dat is naar mijn mening erg uitdagend.

Ben benieuwd. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 20:16:
Hoe expliciet is dat? Heb helemaal geen moeite met wat geweld in een film, maar soms wordt het mij een beetje te. Voorbeelden hiervan zijn de werkjes van Tarantino of de bekende shot uit Requiem For A Dream met de rotte arm en de injectienaald, dat wordt mij een beetje te ranzig; ik kijk een film voor mijn plezier en niet om een zo hoog mogelijk gore-factor te scoren.

Het is niet het geval dat er continu wordt gemoord ofzo. Maar daar zal ik verder niets over zeggen :) Het geweld dat er in zit is wel expliciet maar vrij kort van duur. En zeker niet te vergelijken met het geweld in Tarentinos films.
Waarschuw beheerder
Nog mensen naar het Filmfestival? Aanraders voor aankomende zaterdag?
Waarschuw beheerder
Ik wil ook naar Takeshi's. Verder nog ff kijken welke films nog meer.

Waarschuw beheerder
gister ghost in the shell gezien. Erg indrukwekkende film! Zet wel aan tot nadenken iig. Bij de extra's zatten een aantal teksten over technologie en science fiction. Weet iemand waar die te vinden zijn op internet?

Waarschuw beheerder
Welke ghost in the shell heb je gezien? Ben fan van beide films, tweede is het best. _O_

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 november 2005 om 01:05:
Net layer cake gekeken. Deze film is weliswaar niet in te delen bij de categorie filmhuis films, maar desalnietemin wil ik toch ff meedelen dat het een zeer goede film is

heb 'm ook gezien laatst (Y)
is echt aan te raden.

Waarschuw beheerder
Layer Cake goede film? Alsjeblieft zeg mensen. Willen mensen die geen verstand hebben van film, s.v.p. hun mening voor zich houden. I.p.v. de cinema te begiftigen door zulke uitspraken te doen.... so... moest ik even kwijt... Layer Cake heeft op zich wel goed casting, leuke muziek, leuk beeld, maar is geen film... het zuigt...

Ik heb net vanaf het begin van deze topic de titels doorgenomen en ben deze nog niet tegen gekomen:
- Human Traffic (the weekend has landed);
Ik probeer het al heel lang te bemachtigen als koop dvd, maar is helaas nog niet gelukt. Nog niet gezien? Kijken dan.

En deze heb ik eergisteren gezien. Weliswaar onder invloed van een jointje, maar ik vond het een hele mooie film:
- Lila dit ça
Vond bepaalde scenes erg origineel en rustgevend.