Partyflock

Forumonderwerp · 745798
22633x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ok

Waarschuw beheerder
Lol , werckmeister een b-film noemen, en vervolgens een prul als the jacket aanhalen. :X :P

Anyway; :P

of ronduit lachwekkend (als je iemand ziet lopen weet je al dat je hier 2 minuten naar gaat kijken en schoot soms gewoon in de lach dat het dan NOG langer duurde )

Beetje vreemd dat je er hier aan stoorde, en in bijv. een elephant niet. Gus van Sant heeft deze scénes ronduit van Tarr gekopieerd. Geeft hij zelf ook toe trouwens.

Wel grappig om te horen dat je die helicopter scene zo mooi vond, die vond ik juist minder.

noemen, vooral dus vanwege slecht toegepaste traagheid af en toe, waarom zou je in GODSNAAM een shot van iemand die een bord soep zit te eten een minuut lang laten duren

Analyseren van wat die persoon doet? Voor mij werkt het perfect. Je kan je ook afvragen waarom je 7 minuten lang schreeuwende kinderen liet horen, persoonlijk ging mij dat eerder irriteren. :P

Inhoudelijk kon ik er eerlijk gezegd niet echt een touw aan vastknopen{/quote]

Ik ook niet, groot minpunt van de film. Mede daardoor vond ik het allemaal een stuk minder boeiend om naar te kijken richting het eind.

[quote]Da's gewoon kijkertje pesten Serieus, traagheid kan mooi zijn, maar pas 't wel goed toe.

Sowieso grappig dat je Tarr, die bekend staat om zijn goede toepassing van trage scénes in films, hier op aanvalt. ;) Ook zie ik wederom niet in waarom dit kijkertje pesten zou zijn, en bijv. (weer) die kinderen op het bed dat niet zou zijn. Mijn vriendin vond het bijvoorbeeld allemaal saai. :P

Waarschuw beheerder
Een film waar Tarr overigens echt faam mee verkreeg was de film Satantango, daar word 7 uur lang een soort boeren beschaving gevolgd. Met van horen zeggen nog 8 keer zo traag :P. Op Moviemeter heeft deze film de volle 5* als gemiddelde. Op imdb een 9,2.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zitten vaak leuke films tussen idd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 09:19:
Je kan je ook afvragen waarom je 7 minuten lang schreeuwende kinderen liet horen, persoonlijk ging mij dat eerder irriteren.

Ja, dat het jou ging irriteren was overduidelijk de bedoeling van die scene. Die kinderen waren een soort van duivels die maar door bleven gaan met hun geterroriseer, terwijl jij als kijker zo iets had van 'HOU OP, KAPPEN NOU, GA WEG' en gewoon gek begint te worden van dat kabaal en onrust in die scene, terwijl die duivels maar door en door gingen. Daarom vond ik het daar juist zo super goed toegepast. Hetzelfde bij de helicopter scene: zo onheilspellend, wat gaat die helicopter doen, hem neerschieten ? Die onheilspellende onzekerheid werd zo lang gerekt dat ook dit weer zo fucking ongemakkelijk ging voelen... Vond ik dus ook erg sterk.

Maar dat bord soep... daar kan ik gewoon geen reden bij bedenken ... 'analyseren wat die persoon doet'... mwah, dan kun je betere scenes bedenken dan iemand een bord soep laten eten.. Kortom, in sommige gevallen vond ik het ronduit slecht..

Echter zoals ik al zei, heb ik de film niet helemaal begrepen. Volgens mij kan dit ook niet en schiet deze film net iets TE ver door in haar complexiteit, er wordt te weinig informatie gegeven om puzzel op te lossen, zodat een 'oplossing' alleen mogelijk wordt als de kijker zelf maar deze informatie gaat 'bedenken'. Daar hou ik het algemeen niet zo van, een beetje hezelfde als 'lost highway' van Lynch ... Maar wat ik hier dus maar mee wil zeggen is dat die scene van dat bord soep misschien wel een bepaald iets moest uitbeelden wat mij ontgaan is en de oplossing van het verhaal een stukje dichterbij moest brengen ... Ik vermoed namelijk dat het een soort van 'harmonie' moest uitbeelden, waar de hele film uiteindelijk omdraait (harmonie en het verstoren van).

*EDIT*
Snap de film trouwens al wel een stuk beter dan gisteren, dat van die walvis begrijp ik (die verstoort de harmonie als dat beest op het land komt, iets onnatuurlijks, met het gevolg die opstand), het 'toneelstukje' uit het begin, ook weer met het verstoren van de harmonie, de vergelijking met de harmonie in de muziek etc. In grote lijnen is de film eigenlijk ook wel redelijk duidelijk, maar goed :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar wat ik hier dus maar mee wil zeggen is dat die scene van dat bord soep misschien wel een bepaald iets moest uitbeelden wat mij ontgaan is en de oplossing van het verhaal een stukje dichterbij moest brengen

Ik denk niet dat er verder echt wat mee bedoeld wordt. Wat mij altijd trekt aan dit soort scenes is dat je de tijd gegeven wordt om de persoon, zijn doen en laten, en alle details lekker op je in te laten werken. Je neemt veel meer waar, heerlijk de tijd er voor nemen. Ik vind dat geweldig, maar begrijp wel dat je het niet echt trok.

Ja, dat het jou ging irriteren was overduidelijk de bedoeling van die scene. Die kinderen waren een soort van duivels die maar door bleven gaan met hun geterroriseer, terwijl jij als kijker zo iets had van 'HOU OP, KAPPEN NOU, GA WEG' en gewoon gek begint te worden van dat kabaal en onrust in die scene, terwijl die duivels maar door en door gingen. Daarom vond ik het daar juist zo super goed toegepast.

Zoiets dacht ik ook indd, maar kon niet zo gauw bedenken wat de bedoeling er verder van was. Dat maakte het een beetje zuur.

Wat ik trouwens echt briljant vond vond was de scene dat hij de marktplaats overloopt, waar de camera langs alle gezichten van de mensen daar op gaat, terwijl de hoofdpersoon ertussen door loopt. Prachtige mist, beetje weird door die grote kar (de binnenkomst van die kar vond ik ook echt subliem) en het mooie was dat de scene opeens heel erg licht was, terwijl de film voor de rest erg donker was. Daarnaast vond ik de eindscene waar de oude man naar de vernielde walvis gaat kijken ook echt subliem gedaan. Jammer dat de film genekt wordt door het onduidelijke verhaal.

Waarschuw beheerder
Snap de film trouwens al wel een stuk beter dan gisteren, dat van die walvis begrijp ik (die verstoort de harmonie als dat beest op het land komt, iets onnatuurlijks, met het gevolg die opstand), het 'toneelstukje' uit het begin, ook weer met het verstoren van de harmonie, de vergelijking met de harmonie in de muziek etc. In grote lijnen is de film eigenlijk ook wel redelijk duidelijk, maar goed

Klopt ja. Daar gaat het ook niet de mist in. Het is meer het verhaal van de prince dat ik niet helemaal vat, en de reden dat het volk opeens in opstand kwam (alleen een vreemde vis in een kar lijkt me niet genoeg om een heel dorp tot vernieling te krijgen ;)). Zal hem binnenkort nog eens kijken. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
iemand the machinist al gezien?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik niet, maar is me al meermaals aangeraden! (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 september 2005 om 13:42:
iemand the machinist al gezien?

Dat vroeg ik eerder ook al :p

Vette film was dat hee! (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 00:02:
The Machinist was een brute film!

Kun je dr wat meer over vertellen?

Waarschuw beheerder

Coole filmpje met een indrukwekkende Bale. Lekker sfeertje, leuke beelden, geinig plot, alleen wat te braaf.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vandaag Manderlay gezien, net als je denkt dat het echt een fucking happy end wordt komt het toch nog allemaal goed ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 19:41:
Uitspraak van FreakE op vrijdag 2 september 2005 om 00:02:
The Machinist was een brute film!

Net precies gezien, is een beetje een versimpelde versie van 'lost highway', maar zeker aardig gedaan, vond Bale ERG sterk en visueel zit het ook allemaal prima in elkaar. Al met al zeker het kijken waard (alhoewel ik het wel jammer vond dat de originaliteit nogal ontbrak, erg duidelijk dat de regisseur 'lost highway' als bron van inspiratie had genomen voor het plot, maar goed ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op maandag 19 september 2005 om 03:22:
erg duidelijk dat de regisseur 'lost highway' als bron van inspiratie had genomen

bedoel je niet Jacob's Ladder?
Waarschuw beheerder
donateur
ik ga manderlay ook deze week kijken. en jacob's ladder... :) dat is denk ik nog steeds mijn #1 favo film.
andere zeer goeie filmhuis aanraders die boven aan mijn lijst je staan:

*seul contre tous van Caspar noe. zware kost, het zwarte schaap van de franse cinema maar zo sterk en treffend. film doet me bijna denken aan het klassieke korte verhaal van J.P. Sartre - homerus. existentieel, nihilistisch en ECHT.
(PS. voor de mensen die niet bekend zijn met C. NOE, hij heeft voor een tijdje terug aardig wat bekendheid gewonnen met Irriversible)

*apocalypse now - natuurlijk de klassieker onder de oorlogsfilms geworden. en niet klein meer te noemen. maar er zijn maar weinig films die zo'n angstaanjagend en tergend beeld van het fenomeen "oorlog" hebben kunnen schetsen.

Andere aanraders aka verplichte kost.. ik heb geen zin in een diepere uitleg op dit moment.. :
songs from the second floor, deliverance, gummo, cést arrive press de chez vous, underground, hapiness, alles van Jeunet, Lynch en Cronenberg. En onlangs Eternal sunshine of a spotless mind.

Check www.imdb.com voor meer info over de films.

Dit lijstje is uiteraard erg incompleet. anyway, verder nog recente aanraders? Ik ben er het laatste jaar kwa films een beetje tussenuit jammergenoeg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joaspah op maandag 19 september 2005 om 09:28:
Uitspraak van GMX op maandag 19 september 2005 om 03:22:
erg duidelijk dat de regisseur 'lost highway' als bron van inspiratie had genomen

bedoel je niet Jacob's Ladder?

Heeft ie ook wel iets van weg ja, maar het plot is gewoon exact hetzelfde als het plot van Lost Highway, dat vond ik een beetje jammer, maar verder dus zeker aardig filmpje

Waarschuw beheerder
seul contre tous van Caspar noe. zware kost, het zwarte schaap van de franse cinema maar zo sterk en treffend. film doet me bijna denken aan het klassieke korte verhaal van J.P. Sartre - homerus. existentieel, nihilistisch en ECHT.
(PS. voor de mensen die niet bekend zijn met C. NOE, hij heeft voor een tijdje terug aardig wat bekendheid gewonnen met Irriversible)

:D Goeie film ja. Hoewel hij absoluut niet voor iedereen bestemd is vanwege de nogal harde content. :P
Waarschuw beheerder
ben nog niet zo into Noe. mijn extreme gevoeligheid met nihilistische existentiele films beinvloed mijn functioneren zodanig dat ik na zowel dancer in the dark, blair witch project, dogville en salo me dagen tot weken ziek voelde. of emotioneel ontwricht. dus voor mij voorlopig geen irreversible/requiem for a dream of happiness. om er maar een aantal te noemen. zolang ik geinspireerd en gemotiveerd moet blijven voor mijn opleiding neem ik dat risico liever niet.

doe mij dan maar howl's moving castle of black cat white cat. :)
Waarschuw beheerder
hij is al 's genoemd hier, maar als je 'm nog niet gezien hebt: Straight Story!

Uitspraak van dezemark op maandag 19 september 2005 om 12:56:
Dit lijstje is uiteraard erg incompleet. anyway, verder nog recente aanraders? Ik ben er het laatste jaar kwa films een beetje tussenuit jammergenoeg.

barton fink al gezien?
schitterende film!
Waarschuw beheerder
donateur
:) mooi gezegd bezopeHamster. dit soort films zijn zeker geen gemakkelijke zit. Het zijn films die aankomen als een mokerslag. Niet zozeer door het expliciete beeldmateriaal alleen. Maar vooral door de realistische en sublieme manier van het in beeld brengen van de donkere kant van ons denken. Daar slaagt hij in als geen andere en maakt zijn films fascinerend om naar te kijken.

Black cat, white cat is trouwens fantastisch... Zo'n film waar je na afloop helemaal blij van bent :)
Barton Flink eveneens, Topfilm. het hele repetoire van de gebroeders Coen trouwens.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dezemark op dinsdag 20 september 2005 om 20:14:
Black cat, white cat is trouwens fantastisch

Ah, lijkt me geinig filmpje idd !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik noteer hem ook. :)

Waarschuw beheerder
http://www.moviemeter.nl/film/32377

Oeh oeh oeh, de nieuwe Tsukamoto.

Plot doet een beetje erg Cube-achtig aan, desalniettemin erg benieuwd naar deze. Altijd al gevonden dat er meer in cube gezeten had. ;)

*edit*

Alleen die screen is al om te watertanden. :respect: :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
die screen ziet er inderdaad geweldig uit. ben benieuwd...

Waarschuw beheerder
Barton Flink eveneens, Topfilm

idd, Barton Fink is geweldig. Achter die film zit zoveel. John Turturro speelt geweldig in die film evenals John Goodman, hele bizarre rol overigens. Hij speelt een verkoper die uit de hel komt, de hele film zit vol met aanwijzingen daarvoor. Het hele hotel verwijst naar de hel, behang dat loslaat door de hitte, en die eindscene als hij die agenten neerschiet met al dat vuur. Coen Brothers zijn top
Waarschuw beheerder
Net precies 'Blinkende Lygter' ( http://www.imdb.com/title/tt0236027/ ) gezien. Een Deense film over een groepje labiele kruimeldieven die een klusje voor een gangster moeten doen maar besluiten er zelf met de buit vandoor te gaan. Ik was erg positief verrast door deze film ! Ijzersterk acteerwerk, prachtig geschoten scenes, sterke cinematografie en een origineel verhaal. De film bevat een flinke dosis (zwarte) humor en is echt 'uit het leven gegrepen', kwetsbaar en hard tegelijk. "Blinkende Lygter" draait net als bijvoorbeeld 'Simon' hoofdzakelijk om 'vriendschap' maar laat dit, naar mijn smaak, veel 'echter' zien dan Simon dat doet. Wat ik ook erg sterk vond is dat naast deze 'echte' scenes een aantal scenes met een 'dikke knipoog' zijn gemaakt (over the top, niet realistisch) maar dat dit absoluut niet stoort omdat er een duidelijke (filosofische) boodschap achter zit als je tussen de regels doorleest. De film laat dan ook veel meer zien dan je in eerste instantie door hebt. Een 'poetische komedie' werd deze film ergens genoemd en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Kortom: aanrader :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zal hem onthouden. :)

Vandaag a fistful of dynamite en a fistful of dollars binnen gekregen. :D Nu alle westerns van Leone in mijn bezit :P
Waarschuw beheerder
Black cat, white cat is trouwens fantastisch...

Net effe gezien. Tja... wat moet ik er van zeggen, kon me echt HELEMAAL in dit kommentaar van iemand op moviemeter.nl vinden:

"Hmmm, voor mij was dit een enorme tegenvaller. Mijn verwachtingen waren hoog, maar er werd echt niets van waar gemaakt. De zigeuner-sfeer die er gecreëerd werd stond me voor geen milimeter aan. Zeer irritante muziek die grappig bedoeld was, maar totaal niet zo overkwam (op mij). Er werd zeer clownesk geacteerd, waar ik ook al niet om kon lachen. Het was 1 groot slapstick-geheel. Ik heb me ook verschrikkelijk geïrriteerd aan die vreselijke geluidseffectjes door de film heen. Veel 'Looney Tunes-achtige' geluidjes, bleh. De humor kwam totaal niet op mij over... Ik vond het eerder een kinderfilm met alleen maar clowns in de hoofdrol... nee, dit viel me echt behoorlijk tegen."

Hij verwoordt hiermee echt precies de punten die ik minder aan de film vond. Toch waren er wel een paar scenes de moeite waard: ik heb 2x hardop gelachen: om die 2 scenes met die cokesnuivende 'gangster' met zijn 'pitbull terrier' song, geweldig ! Ook bevielen delen van de sfeer in de film mij (de "zonnebloem veld scene" bijvoorbeeld), maar voor de rest sluit ik me geheel bij bovenstaand kommentaar aan. Denk dat 't gewoon een kwestie van smaak is, als deze film en deze (slapstick-) humor je ligt kan ik me goed voorstellen dat je hem erg sterk vindt (wat het gros van de mensen blijkbaar ook vindt, gezien de hoge waarderingen op zowel IMDB als moviemeter)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vannacht nog iemand Photographing Fairies op BBC2 gezien? Ik had hem al vaker gezien, maar het blijft een meesterlijk mooie film. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Nope, heb wel nog even gekeken in de programmering, maar is me kennelijk niet opgevallen! De originele versie van The 25th Hour was trouwens wel op TCM, maar die kwam erg laat, had m wel willen zien!

Waarschuw beheerder
Net in the mood for love weer eens herzien, blijf het een lastig geval vinden. Prachtige beelden, mooie muziek etc. Alleen weet het me op een of andere manier niet echt te raken. Laatst het begin van 2046 even bekeken, en ik vermoed dat ze me beter zal liggen. 2046 is overigens een soort van vervolg op in the mood for love.
Waarschuw beheerder
Gisteren "The Machinist" gezien, had me er iets te veel bij voorgesteld. Eigenlijk verraste de film me geen moment, wist al meteen dat het een soort "Fight Club" achtig verhaal was.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 18:54:
Nope, heb wel nog even gekeken in de programmering, maar is me kennelijk niet opgevallen!

Dan heb je echt wat gemist, is echt één van de mooiste films die ik ooit gezien heb. :)
Waarschuw beheerder
Zo, de afgelopen week een aantal films gezien, maar de enige die ik zou aanraden is 'marathon': http://www.imdb.com/title/tt0448621/, dat het verhaal verteld over een autistische jongen die een droom heeft: de marathon lopen. Af en toe iets te 'zoetsappig' in mijn ogen en een tikkeltje voorspelbaar, maar ERG goed geacteerd, prachtig camerawerk en het verhaal an sich kon mij ook zeker bekoren. Kortom, zeker het kijken waard.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zal hem eens proberen. Is het zoiets als Oasis? Die kon mij niet overtuigen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 oktober 2005 om 20:45:
Zal hem eens proberen. Is het zoiets als Oasis? Die kon mij niet overtuigen.

Daar vind ik hem inderdaad wel mee vergelijkbaar, vond ik overigens ook een prima film, denk dat je deze misschien dan maar beter kan laten liggen, als je Oasis niets vond :) Alhoewel, het cinematografische aspect, wat jij altijd waardeert, was hier wel een stuk sterker.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Over cinematografie gesproken, heb afgelopen week ook eindelijk 'Hero' bekeken, prachtige beelden, maar daar kon het verhaal me niet echt boeien (en die 'over the top' vecht scenes waarin mensen kunnen 'vliegen' etc vind ik altijd een beetje jammer), Hero viel mij daarom nogal wat tegen ...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hero vond ik te kitch :)

Waterdruppels die doorgehakt worden enzo..niet bepaald mijn ding. :) En dat vliegen trekt me ook niet zo indd. Hoewel ik in crouching tiger hidden dragon die ninja scéne waar ze zo tegen de muur op lopen wel subliem vond. (verder ook geen beste film)

Ik heb gewoon veel moeite mensen acteurs die een rol spelen waarin ze een geestelijke afwijking hebben, i am sam bijvoorbeeld (Sean penn kreeg een oscar voor die rol) had ik constant het gevoel dat hij me in de maling nam ofzo. Zo ook, maar wel in mindere maten met Oasis. Vond Di Caprio het goed doen in What's eating Gilbert grape, verder overigens geen topper, wel leuk.

Waarschuw beheerder
Net the woodsman gezien, sterke film met een fantastische Kevin Bacon. Visueel niet super, maar verzorgd. Het allemaal lekker in elkaar. Kampt een beetje met hetzelfde probleem als dat the Machinist deed; die typische hollywood feel.
Waarschuw beheerder
Net "Mulholland drive" weer eens gekeken. Iemand vroeg me vanmiddag wat ik de beste film ooit vond en n.a.v. dat gesprek wilde ik de 'club silencio' scene nog een keertje zien, echter kon ik niet stoppen met kijken en heb gewoon de hele film weer gekeken voor de zoveelste keer :) Ik was even vergeten hoe ongelovelijk briljant deze film is, krijgt gewoon een 10.0 van mij, met stip de best film ooit. Als deze film een 10.0 krijgt, dan kan de tweede plaats niet hoger dan een 8.0 scoren, dat is gewoon het verschil tussen deze film en 'the rest out there'. Briljant gewoon. Zoals Lynch zelf al ooit zei, kan cinema dingen laten zien die niet in woorden te omvatten zijn en dat is precies mijn gevoel over deze film: woorden kunnen de perfectheid van dit stukje 'kunst' niet omschrijven ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Overigens moet ik mijn mening over 'black cat, whit cat' iets herzien. Alhoewel de slapstick humor uit die film mij gewoon niet ligt, moet ik toch erkennen dat er enkele prachtige scenes inzitten, die mij nog steeds bijblijven en een soort 'feel good feeling' terweeg brengen. Vind 't vooral vanwege dat slapstick gedoe en die irritante 'looney tunes' geluidjes zeker geen topfilm, maar achteraf gezien toch wel het kijken waard ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gisteren trouwens "mysterious skin" gekeken ( http://www.imdb.com/title/tt0370986/ ) Vooral vanwege de 8.2 waardering op IMDB en het 'plot' ("A teenage hustler and a young man obsessed with alien abductions cross paths, together discovering a horrible, liberating truth") had ik vrij hoge verwachtigen van deze film. Die werden echter alles behalve waargemaakt. Toegegeven, er zitten aardige dingen in deze film, maar ik werd gewoon echt NIET goed van al die homo scenes ... Zo opdringerig, een soort van 'gayparade' waarin de regisseur op opdringerige wijze homosexualiteit wil laten zien en daar dan maar een verhaaltje omheen had bedacht om het 'verkoopbaar' als een film te maken. Bleergh.. Heb echt niks tegen homo's, ben vrij openminded wat dat betreft, iedereen moet lekker doen wat ie wil, maar al die scenes vond ik gewoon 'disturbing' om te zien. Dan vond ik 'Simon' toch 1000x beter (om 'm maar te vergelijken met een andere film, waarin homosexualiteit in zekere zin centraal staat). Het zal uiteraard de bedoeling van de regisseur zijn geweest om het zo 'disturbing' te maken en misschien dat anderen het daarom juist een briljante film vinden, maar het was gewoon echt niet mijn ding ... Daarbij komt dat ik het acteerwerk ronduit slecht vond en het plot flinterdun (mijn inziens een soort 'plot' uit een pornofilm: alleen bedacht omdat het er bij 'hoort', maar verder niks zeggend is). Nu ik er overdenk is dat misschien nog wel de beste omschrijving voor deze film: een gay softporn :) Niet mijn ding in ieder geval :)

*EDIT* heb het net nog effe nagekeken en precies wat ik verwachtte: de regisseur 'gregg araki' is zelf homo. Het ligt er gewoon zo fucking dik bovenop: hij wil gewoon zo graag z'n homosexualiteit showen, dat is gewoon ook hele idee van de film. Beetje jammer ... Samenvattend voor mij dus een zware 'thumbs down' voor deze film ..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hmm toch veel goeie dingen over Mysterious skin gehoort. Zal hem eens downen. :)

Verder heb ik the virgin suicides gezien, van die regisseur van Lost in translation. Aardig filmpje, wel wat leuke dingen gezien maar wat te normaal allemaal.

Gister de documantaire Long gone gezien, erg intressant, het gaat over zwervers die meeliften met treinen in de US.
http://www.moviemeter.nl/film/32100

Dagje daarvoor city of lost children gezien leuk gemaakt, maar niet echt mijn ding. Beetje rommelig aan het begin.

De beste films die ik de afgelopen tijd heb gezien zijn Gummo en what time is it there?.

Gummo is een lekkere weirde over die volgens mij een soort van beeld van de Amerikaanse jeugd wil neerzetten. Deed me sowieso een beetje als een "fuck you" aan. Anyway, veel weirdness, niet echt een verhaal, veel handycam, ongewone muziek en enkele memorable scénes. Zal hem verder niemand aanraden ofzo. ;)
http://www.moviemeter.nl/film/1315

[ /edit ]

"Harmony Korine despises plots and what today's movies have become (Hollywood produced garbage that follows every preconceived formula)

He has said (in countless interviews when asked why there is no distinct plot for Gummo) that life has no general plot and doesnt flow like hollywood wants you to think. There is no clear winner/good guy or loser/bad guy. Life doesnt go like a movie. He believes it's each individual scene that is important, and not each scene connecting to make a movie flow.

So don't watch Gummo expecting a generic plot/storyline. Watch each scene instead as an individual story with an individual meaning."

Intressant stukje dat ik net las op het imdb forum. :)

What time is it there? (Ni Neibian Jidian) is echt een lust voor het oog. Heerlijk traag, PRACHTIGE composities, PRACHTIGE kleuren, hier en daar wat humor, acteerprestaties hadden hier en daar wat beter gekunnen. Leuk om te zien hoe deze regisseur "groeit", kijkent naar zijn eerdere films die visueel vaak een stuk minder intressant waren.
http://www.moviemeter.nl/film/9169
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 oktober 2005 om 22:43:
Gummo is een lekkere weirde over die volgens mij een soort van beeld van de Amerikaanse jeugd wil neerzetten. Deed me sowieso een beetje als een "fuck you" aan. Anyway, veel weirdness, niet echt een verhaal, veel handycam, ongewone muziek en enkele memorable scénes. Zal hem verder niemand aanraden ofzo.

Heb ik al weer een aantal jaartjes geleden gezien, weet vrijwel alleen nog dat ik 't wel een goede film vond :) Zou hem eigenlijk nog eens moeten herzien.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 oktober 2005 om 22:43:
What time is it there? (Ni Neibian Jidian)

Gaat op mijn 'to watch list' :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zaterdag Naked van Mike Leigh gezien. Zo vage film zeg. Met als bij David Linch films had ik na afloop eigenlijk geen flauw idee wat de regiseur wil vertellen.

Naked (1993), het meesterstuk van Mike Leigh, is eenongemakkelijke film. Hij is choquerend, grimmig, wreed-aardig. Nakedis verwarrend. Meeslepend. Sprankelend.Nakedis onverwacht liefderijk. Echt waar. Met gevoel voor detail vertelt Mike Leigh over Johnny,zijn leven op de Londense straat, zijn ontmoetingen metallerlei menselijk wrakhout. Johnny heeft een koortsachtige fantasie. Zijn kennis isencyclopedisch, zijn associaties zijn overdadig en ontleend aan kunst, wetenschap, filosofie, de Bijbel en de metafysica. Ophouden met praten lukt hem nietomdat ophouden met denken geen optie is. Johnny wil huilen, om zichzelf, om de mensen, om dewereld. Maar tranen maken zwak, dan stort hij liever zijnzaad, in seks die al een verkrachting wordt. Nakedis een ontdekkingsreis die vele malen onderno-men kan worden. Elke keer krijgt de film meer diepte-scherpte, telkens zijn er andere grappen te ontdekken,verdergaande associaties en nieuwe dubbelzinnighedenin Johnny's manische gevraag en geredeneer.

Bron: achterkant dvd

Deze film is zeker een aanrader. Nou ja niet voor iedereen. In ieder geval is dit een vd meest orginele films die ik gezien heb.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 13:32:
zaterdag Naked van Mike Leigh gezien.

Die wil ik zeker zien !

Onlangs 'layer cake' gezien, deed me heel erg denken aan 'snatch'. Gewoon lekker vermakelijk filmpje, zit leuk in elkaar, stoer, lekkere muziek, hollywood maar dan op een positieve manier :) Verhaal vond ik op een paar kleine puntjes niet helemaal geloofwaardig, maar leuk bedacht allemaal. Al met al 'vrij luchtige' film maar da's ook zeker lekker op z'n tijd. Ik vond 't in ieder geval een aanrader en al helemaal als je ook van 'snatch' genoten hebt.
Waarschuw beheerder
Over cinematografie gesproken, heb afgelopen week ook eindelijk 'Hero' bekeken, prachtige beelden, maar daar kon het verhaal me niet echt boeien (en die 'over the top' vecht scenes waarin mensen kunnen 'vliegen' etc vind ik altijd een beetje jammer), Hero viel mij daarom nogal wat tegen ...

Hoort bij het genre, je moet ervan houden. Ik ben persoonlijk helemaal weg van deze film, een van de beste in het Wu Xia genre. Mocht je nog meer van dit soort films willen zien, raad ik aan: House of Flying daggers. Ongeveer de grootste discussie op internet welke van de twee de beste is. :p Voor de rest moet ik GMX even props geven voor zijn film-repertoire.

Alle normale 'filmhuis-films' (gah ik haat die term) zijn wel genoemd. Ik zal een paar films posten die ik zelf erg apetijtelijk vind:
- 21 Grams
- Amores Perros
- Audition
- Pi
- Straight Story
- Eternal sunshine of the spotless mind
- Irreversible

etc, etc... ik heb er teveel op dvd. Filmavondje iemand? :p

Waarschuw beheerder
Naked van Mike Leigh gezien

Heb ik al eens proberen te downloaden, blijkbaar perongeluk naked lunch van Cronenberg aangeklikt toen. :P Maar klinkt iig erg goed. Zal nog een poging wagen. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mu`` op dinsdag 8 november 2005 om 11:43:
- 21 Grams
- Amores Perros
- Audition
- Pi
- Straight Story
- Eternal sunshine of the spotless mind
- Irreversible

Stuk voor stuk toppers, alhoewel ik irreversible persoonlijk iets te ver vond gaan in z'n expliciteit.
Uitspraak van Mu`` op dinsdag 8 november 2005 om 11:43:
Voor de rest moet ik GMX even props geven voor zijn film-repertoire.

Mocht je verder nog leuke films tegenkomen, meldt 't effe, altijd goed te zien als mensen met leuke tips komen in dit topic, heb zelf n.a.v. tips uit die topic al weer heel wat pareltjes gezien :)