Partyflock

Forumonderwerp · 740340

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Peter Plasman, de advocaat van de vermoedelijke moordenaar van Theo van Gogh, vermoedt dat zijn cliënt hoogstens tot 18 jaar celstraf wordt veroordeeld. In een interview met TV Noord-Holland dat vanavond werd uitgezonden zei Plasman dat de zaak volgens hem vergelijkbaar is met de moord op Pim Fortuyn. Het Openbaar Ministerie zal daarom, zo verwacht de raadsman, net als tegen Volkert van der Graaf levenslang eisen. Maar de rechter zal uiteindelijk maximaal 18 jaar cel opleggen, denkt Plasman.

Mocht Mohammed B. inderdaad tot 18 jaar veroordeeld worden dan moet hij effectief 12 jaar de cel in, net zolang als de moordenaar van Fortuyn. Plasman verwacht absoluut niet dat de straf voor B. hoger zal uitvallen.

Tegen B. loopt overigens nog een tweede opsporingsonderzoek: het medeberamen van (moord)aanslagen op de Amsterdamse burgemeester Job Cohen, het Tweede Kamerlid Geert Wilders en PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb van Amsterdam. Dit kan mogelijk leiden tot een tweede rechtszaak en extra straf.

Bron : FOK

-----------------------------------------------------------

:S t word ook steeds gekker.. als je 18 jaar opgelegd krijgt hoef je maar 12 jaar te zitten..
laatste aanpassing

18 jaar maar wat is dit voor mild zooitje hier in Nederland.
De regering hiero zijn net van die zachtgekookte eitjes.
Die vent mag gewoon nooit meer vrijkomen.

of juist wel :P
TBS wordt iedere 2 jaar herzien! Dat betekend dat een stel geitenwollen sokken types gaan beoordelen of iemand alweer klaar is voor de maatschappij! Denk nou niet dat ze er verstand van hebben daar! Alsof je moordenaars kunt doorgronden, deze mensen hebben de hele dag de tijd om 2 gezichten op te zetten! Aan de ene kant die lieverd aan de andere kant een berekend beest!

TBS behandeling kost 250 euro per dag! Dat geld kunnen ze beter aan wat anders besteden bijv. aan de zorg!
En dan laten ze hem lopen in de hoop dat hij het niet nog een keertje doet! Ik zeg dan waarom loslaten? Geef dit soort kansloze types gewoon de doodstraf! Bezuinigd een hoop centen die veel beter besteed kunnen worden!

Wisten jullie dat 90% van de pedofielen na TBS weer in herhaling valt? Toch worden ze op je losgelaten! Iedereen die volhoudt dat dit soort mensen een tweede kans verdienen wil ik nog wel eens spreken als hun kinderen zelf slachtoffer worden van zo n randdebiel! Dan piepen ze wel anders!
Armen eraf hakken en het land uit zetten. Waarom geld besteden aan een cel voor zo'n mongool

Straffen in nederland moeten veeeeeel zwaarder worden.
Alst aan mij ligt mag zelfs de doodstraf weer worden ingevoerd voor moordenaars, verkrachters en smeerlappen die niet van kinderen af kunnen blijven. Maar alleen als 100% vaststaat dat ie schuldig is.

Alst aan mij ligt mag zelfs de doodstraf weer worden ingevoerd voor moordenaars, verkrachters en smeerlappen die niet van kinderen af kunnen blijven. Maar alleen als 100% vaststaat dat ie schuldig is.

Dus als was gebleken dat die vrouw in Amsterdam doelbewust die tasjesdief om het leven bracht(wat dus moord is),zou ze dus de doodstraf kunnen krijgen,en daar ben jij het dus mee eens?????????
De daad van die vrouw is een reactie op een misdaad.

Goed gehandeld dus :)

De daad van die vrouw is een reactie op een misdaad.

Goed gehandeld dus

Ja ,alleen voor de wet is het wel moord,en als je naar ter doodveroordeelden in de U.S kijkt,zitten er een boel tussen in een soortgelijke situatie.

Moord staat dan natuurlijk ook niet in verhouding tot diefstal.

En sorry hoor,maar als je iedereen in Nederland moet gaan ombrengen omdat ie wat steelt,nou dan gaat de stoel overuren draaien,en ik denk dat je dan nog over het getal van 6 miljoen van Hitler heen komt.

Ben ik het niet direkt mee eens fly. Doodstraf moet per zaak bekeken worden. Maar om even terug te komen op jouw voorbeeld: als die vrouw vanwege een diefstal al daadwerkelijk zou besluiten om iemand te vermoorden dan hoort zo'n vrouw ook niet thuis in de maatschappij.
Mensen die zooo weinig nodig hebben om iemand met opzet van het leven te beroven horen niet op vrije voeten.

Ben ik het niet direkt mee eens fly. Doodstraf moet per zaak bekeken worden. Maar om even terug te komen op jouw voorbeeld: als die vrouw vanwege een diefstal al daadwerkelijk zou besluiten om iemand te vermoorden dan hoort zo'n vrouw ook niet thuis in de maatschappij.
Mensen die zooo weinig nodig hebben om iemand met opzet van het leven te beroven horen niet op vrije voeten.

Ik ben echt tegen de doodstraf,die twee van de Putense moordzaak hadden gehangen,die jonge van die parkmoord in Vlaardingen op dat meisje had het ook niet overleefd.

En voor het gerecht was het een uitgemaakte zaak.

En dat telt voor een executie,niet de mening van jou of van wie dan ook.
Als je alle moordenaars de doodstraf geeft, heb je een lager cellentekort en maak je minder kosten aan langdurige processen etc.

Daarnaast zal het een groot aantal potentiële moordenaars wel op andere ideeën brengen

Kan me helemaal in het voorgaande vinden.

Op hangen aan de hoogste boom die *piep* piep *piep*
:@ WEG DER MEE!

Artiest Deaz
ik wacht wel 12 jaartjes en schop hem dan net zo hard terug die cel in.
En over 12 jaar is die 12 keer zo radicaal als dat ie nu is. Zal wel 20u p/d wat in de koran gaan lezen!!!
Doodstraf ben ik tegen. Maar mens onterende gevangenissen waar niemand naar toe terug wil ben ik wel voorstander van!!!! En dat geld wat je daaraan overhoud geef je lekker de zwervers een warm dakje van boven hun hoofd.

Levenslang zou ook levenslang moeten zijn!

levenslang weet je wat 1 gevange kost per dag??

weetje wie dus eigenlijk dat betalen van die gek.
ja en ik ibiza-style! en alle andere Nederlanders.

dus ik ben voor de doodstraf
ik geef het nekschot wel...
of wordt ik dan voortaan ook bedreigd :P

Kan me helemaal in het voorgaande vinden.

En als jij nou van moord beschuldigd en veroordeeld wordt?
Terwijl je dat niet gedaan hebt?

Ik denk dat je er dan heel anders over denkt,en dan moet je niet zeggen,dat gebeurd mij niet,er zijn mensen omgebracht terwijl ze onschuldig zijn.

En bovendien veroordelen wij moord,maar in naam van de staat mag het wel,oog om oog tand om tand.

Ja daarom laat Osama vliegtuigen door het WTC vliegen.

En als jij nou al die mensen gaat exucuteren,dan zul je zien dat het ook mensen zijn.

Het is makkelijk praten als je ze zelf geen spuitje hoeft te geven.

Het is allemaal zo abstract.

die vent heeft het wel gedaan fly, alleen zo lang het niet officeel is vastgesteld moet je hem in nederland verdachte blijven noemen.

en de rest van je verhaaltje past niet echt in dit topic, hoewel het wel leuke discussie zou kunnen opleveren.
Nee doodstraf vind ik gewoon niks is te makkelijk einde. Stop ze dan met zn 10en in een gat in de grond en zorg ervoor dat ze zich zelf willen ophangen/elkaar vermoorden.
helaas wordt die discussie dan weer gesloten :S zoals de discussie over de vrouw die de tasjesdief dood reed :D :D
laatste aanpassing

Ja deaz ik heb ook wel eens van, laten ze die vent maar hangen,maar het gaat hier om de doodstraf,als die ingevoerd wordt kun jij daar zelf ook slachtoffer van worden,dat bedoel ik ermee.

Plus het feit blijft,of je nou iemand ombrengt in opdracht van de staat,of om dat jij vind dat iemand dood moet,het blijft hetzelfde.

Moord is Moord
het punt is dat de straf op moord te laag in in NL.
Dit betekent dat een groot deel van de potentiële moordenaars de gok waagt omdat het doden van een persoon het waard is gezien de korte tijd van gevangenis.

Ik vind dat ze zo een man zwaar moeten straffen.
Ik heb een tijdje met theo samen gewerkt en het doet nog steeds pijn van binnen. Maar aangezien Nederland alles toe laat gaan we gewoon door.

Ik hoop dat die 18 jaar voorarrest is

het punt is dat de straf op moord te laag in in NL.
Dit betekent dat een groot deel van de potentiële moordenaars de gok waagt omdat het doden van een persoon het waard is gezien de korte tijd van gevangenis.

Jij doet net alsof iemand ombrengen hetzelfde is als een broodje in de supermarkt kopen is.

Ik heb er geen ervaring mee,maar iemand ombrengen kan iedereen,ook jij.

Als er maar een bepaalde situatie is,waar in jij denkt dat het nodig is,maar gemakkelijk is dat niet.

En kijk naar de verenigde staten,daar is in veel staten de doodstraf,ik zie daar geen daling in het aantal moorden.

Ik denk dat procentueel er meer gemoord wordt in de states als in Nederland,verklaar dat eens dan?
Ze moeten hem ECHT levenslang geven, want in nederland is levenslang NIET echt levenslans, dus dat schiet ook niet op...

In de States hebben ze guns met bullets en hier messen?

In nederland is levenslang wel levenslang, hoe vaak moet ik het nog zeggen :p

Ik denk dat procentueel er meer gemoord wordt in de states als in Nederland,verklaar dat eens dan?

Uhm, misschien heeft dat iets te maken met het Second Amendment van de Amerikaanse grondwet? :p

Amendment II

A well regulated militia, being necessary to the security of a free state, the right of the people to keep and bear arms, shall not be infringed.

laatste aanpassing
Jij doet net alsof iemand ombrengen hetzelfde is als een broodje in de supermarkt kopen is.

Ik heb er geen ervaring mee,maar iemand ombrengen kan iedereen,ook jij.

Als er maar een bepaalde situatie is,waar in jij denkt dat het nodig is,maar gemakkelijk is dat niet.

En kijk naar de verenigde staten,daar is in veel staten de doodstraf,ik zie daar geen daling in het aantal moorden.

Daar heb ik geen verklaring voor, hoewel ik denk dat de VS een groter % van de bevolking in de problemen zit dan in Nederland.

Wij kennen sociale vangnetten etc. en de VS heeft dat veel minder. Als je daar geen geld hebt dan heb je ook echt helemaal niks.
Dan wordt een misdaad plegen sneller overwogen, echt slechter kun je het toch niet hebben.

En in de VS kunnen kinderen van 14, die vaak in de puberteit rare ideëen hebben, heel gemakkelijk aan wapens komen. Zowat in ieder dorpje zit er een lokale wapenboer waar je zo een magnum of wat dan ook kunt bemachtigen.

Ik heb het niet over broodjes kopen in de supermarkt. Ik bedoel te zeggen dat als je iemand wilt vermoorden en je daar 5 jaar straf voor krijgt, je het eerder zult doen dan wanneer je de doodstraf krijgt.
laatste aanpassing

Daar heb ik geen verklaring voor, hoewel ik denk dat de VS een groter % van de bevolking in de problemen zit dan in Nederland.

Wij kennen sociale vangnetten etc. en de VS heeft dat veel minder. Als je daar geen geld hebt dan heb je ook echt helemaal niks.
Dan wordt een misdaad plegen sneller overwogen, echt slechter kun je het toch niet hebben.

Ik heb het niet over broodjes kopen in de supermarkt. Ik bedoel te zeggen dat als je iemand wilt vermoorden en je daar 5 jaar straf voor krijgt, je het eerder zult doen dan wanneer je de doodstraf krijgt.

oh dus die die B krijgt maar 5 jaar?

Ik dacht het niet.

Als jij een overtreding in het verkeer begaat,ga jij dan nadenken over de boete?

Nou zo werkt het ook met moord,je pleegt een moord omdat jij vind dat ie gepleegt moet worden,ongeacht de gevolgen die het voor jou heeft.

Zelfs in landen waar je echt tot op de wc in de gaten wordt gehouden,doen mensen dingen waar ze van weten dat ze,als ze gepakt worden,het niet overleven,dus nee de doodstraf is geen oplossing!!!!!!
laatste aanpassing

Ik bedoel te zeggen dat als je iemand wilt vermoorden en je daar 5 jaar straf voor krijgt, je het eerder zult doen dan wanneer je de doodstraf krijgt.

Stel, je hebt net een bank beroofd, te politie komt eraan, en je woont in een land met erg hoge straffen, dan zal je eerder alles doen, dus bijvoorbeeld de politie neer schieten, om maar te kunnen ontsnappen, want ALS je gepakt wordt, dan wordt het 30 to life :p Was het "sanctieklimaat" milder dan kon je nog, zonder de rest van je leven in de gevangnenis te zitten, je zelf overgeven...

Het is maar een casus maar toch...
laatste aanpassing
oh dus die die B krijgt maar 5 jaar?
Ik dacht het niet.

Als jij een overtreding in het verkeer begaat,ga jij dan nadenken over de boete?

Nou zo werkt het ook met moord,je pleegt een moord omdat jij vind dat ie gepleegt moet worden,ongeacht de gevolgen die het voor jou heeft.

Zelfs in landen waar je echt tot op de wc in de gaten wordt gehouden,doen mensen dingen waar ze van weten dat ze,als ze gepakt worden,het niet overleven,dus nee de doodstraf is geen oplossing!!!!!!laatste aanpassing 23 januari 2005 15:37

Ten eerste was 5 jaar een voorbeeld. Ik had het niet over dit varken dat denkt dat hij heilig is omdat hij iemand vermoord die de Islam belachelijk maakt.

Verder is een boete in het verkeer of een moord wel een ander verhaal.

Als je een moord pleegt is dat vaak omdat je er zelf beter van zult worden, bijvoorbeeld niet meer bang hoeven te zijn voor iemand of wat dan ook.

Dan ga je je imo afvragen of 5 jaar zitten en niet meer bang zijn het waard is om die persoon op te ruimen.

elektrische stoel geven

jaaaahhh allemaaal kput hakkuhh kopp drr afffffff schiettuhhh ophannguhhh...

:bounce:

Ten eerste was 5 jaar een voorbeeld. Ik had het niet over dit varken dat denkt dat hij heilig is omdat hij iemand vermoord die de Islam belachelijk maakt.

Verder is een boete in het verkeer of een moord wel een ander verhaal.

Als je een moord pleegt is dat vaak omdat je er zelf beter van zult worden, bijvoorbeeld niet meer bang hoeven te zijn voor iemand of wat dan ook.

Dan ga je je imo afvragen of 5 jaar zitten en niet meer bang zijn het waard is om die persoon op te ruimen.

Die Volkert van de G heeft hetzelfde gedaan als B,maar toch wordt er minder moeilijk over gedaan.

Zijn wij er niet gewoon op uit om moslims in een kwaad daglicht te stellen.

Is dat niet omdat wij de Islam niet willen snappen,en de problemen in de samenleving liever op een andere groep willen schuiven,dan eens kritisch naar ons zelf willen kijken?

Het is zo makkelijk om een ander de schuld te geven.

Maar kijk eens wat wij fout doen.

In Franrijk gaat het toch een stuk beter tussen moslims en niet moslims,hoe kan dat dan?

Waarschijnlijk omdat iedereen daar in eerste plaats fransoos is.

En daar moeten we hier ook maar eens mee beginnen.

In Franrijk gaat het toch een stuk beter tussen moslims en niet moslims,hoe kan dat dan?

dan heb je het toch mis. ik heb er gewoond en in de steden is de haat zeer groot. Kijk is een paarjaar terug toen die LePen bijna is gekozen. gelukkig is het Chirac geworden.
Mijn andere huis in het zuiden in Frankrijk (toulouse) daar gaat het beter in de samenleving. Het blijft jammer dat het drugs verbod nog steeds bestaat.
''Mohammed B. krijgt hooguit 18 jaar''

:/
Ik denk dat ie net als volkert heel hard het land uit mag gaan rennen op de dag dat die vrijkomt

Zo'n vermoeden heb ik...
Het is beter om niet in te gaan op de verhouding tussen moslim - nederlander omdat dat een eindeloze discussie wordt.

Ik denk alleen wel dat moslims zich niet genoeg integreren in onze cultuur, omdat deze op sommige plaatsen botst met hun eigen normen en waarden.

Daarom is een deel van de moslims een probleemgroep in Nederland. Er zijn ook nederlanders die problemen veroorzaken, maar dat is niet door botsingen met het geloof.

Persoonlijk vind ik dan dat ze of volledig integreren ( dus de huidige normen en waarden aanpassen aan die van het nieuwe land) of ergens anders gaan wonen.

Een groot deel van de moslimbevolking die hier woont, komt oorspronkelijk uit bergstreken.
Daar schijnt er een hechte clanvorming te bestaan ( net zoals de mafia een hechte familie is ) die vaak belangrijker gevonden wordt dan de wetten en regels in een land.

( Bron: Elsevier week 52 2004 )
Die Volkert van de G heeft hetzelfde gedaan als B,maar toch wordt er minder moeilijk over gedaan.

Ohw?? Werd er minder moeilijk gedaan over zijn straf??

Lees eens een paar topics terug..:flower:

dan heb je het toch mis. ik heb er gewoond en in de steden is de haat zeer groot. Kijk is een paarjaar terug toen die LePen bijna is gekozen. gelukkig is het Chirac geworden.
Mijn andere huis in het zuiden in Frankrijk (toulouse) daar gaat het beter in de samenleving. Het blijft jammer dat het drugs verbod nog steeds bestaat.

Nou ik dacht dat ik het wel goed had,het ging niet zozeer over de islam wat veel mensen naar LePen dreef,maar om de illegale mensen uit Noord Afrika die er een zooitje van maakte.

Het is zelfs zo dat de Franse Inlichtingen dienst de Nederlandse samenleving heeft opgeroepen tot een iets mildere opstelling tegenover de Islam.

En die gegijzelde journalisten is voor mij toch wel het bewijs dat het in Franrijk toch anders is,als hier in Nederland.

Zoiets had in Nederland tot nog meer teggenstellingen geleid.

Terwijl in Franrijk het geleid heeft tot minder tegenstellingen.
De moord van Volkert van der G op Pim Fortuijn heeft een lagere impact gehad omdat dit geen moord was met betrekking tot geloofsverschillen.

Ohw?? Werd er minder moeilijk gedaan over zijn straf??

Lees eens een paar topics terug..

Nee niet over zijn straf,daar is iedereen het wel over eens.

Maar wij hebben niet geroepen van die kutchristenen.

Wij gaven Volkert de schuld,niet een hele bevolkingsgroep.
Volgens mij was het ook geen moord met reden dat Pim Fortuijn de cultuur van Volkert belachelijk maakte?
echt belachelijk 18 jaar maar :S
en gaan idd ook nog jaren af wegens (mogelijk) goed gedrag en al die shit:S:S

doodstraf moet ingevoerd worden
en t recht om zo iemand te mogen mishandelen ook!!
Wij gaven Volkert de schuld,niet een hele bevolkingsgroep.

Omdat het motief voor de moord op Fortuyn ook heel ergens anders lag!!
ja idd
maar t is zowieso raar dat als je kijkt naar de jaren dat er steeds meer allochtonen het land inkwamen en dan in welke jaren de criminaliteit enalles toenam,..dat je wel een overeenkomst ziet he :S :S

Omdat het motief voor de moord op Fortuyn ook heel ergens anders lag!!

En waar lag dat dan?

Dat was toch ook omdat Pim ideen bracht waar Volkert het niet mee eens was?

Wat is het verschil?

Beetje vreemd dit?

Juist in het zuiden van Frankrijk is er veel haat tegen buitenlanders met dank aan de steden Marseille ,Montpellier ,Nice en Toulouse!
Daar haalt Le Pen zijn zijn grootste winst uit.
En reden dat LePen zoveel stemmen kreeg was meer vanwege proteststemmen tegen Chirac omdat veel fransen vonden dat hij ze in de steek liet.