Partyflock

Forumonderwerp · 740340

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Peter Plasman, de advocaat van de vermoedelijke moordenaar van Theo van Gogh, vermoedt dat zijn cliënt hoogstens tot 18 jaar celstraf wordt veroordeeld. In een interview met TV Noord-Holland dat vanavond werd uitgezonden zei Plasman dat de zaak volgens hem vergelijkbaar is met de moord op Pim Fortuyn. Het Openbaar Ministerie zal daarom, zo verwacht de raadsman, net als tegen Volkert van der Graaf levenslang eisen. Maar de rechter zal uiteindelijk maximaal 18 jaar cel opleggen, denkt Plasman.

Mocht Mohammed B. inderdaad tot 18 jaar veroordeeld worden dan moet hij effectief 12 jaar de cel in, net zolang als de moordenaar van Fortuyn. Plasman verwacht absoluut niet dat de straf voor B. hoger zal uitvallen.

Tegen B. loopt overigens nog een tweede opsporingsonderzoek: het medeberamen van (moord)aanslagen op de Amsterdamse burgemeester Job Cohen, het Tweede Kamerlid Geert Wilders en PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb van Amsterdam. Dit kan mogelijk leiden tot een tweede rechtszaak en extra straf.

Bron : FOK

-----------------------------------------------------------

:S t word ook steeds gekker.. als je 18 jaar opgelegd krijgt hoef je maar 12 jaar te zitten..
laatste aanpassing
milde zooi weer hier, die gast verdient de electische stoel of levenslang in de bak.
maar als ie vrijkomt dan schiete we em graag kapot natuurlijk of we late hem uithongere en uitdrogen en dan stropen we zijn huid eraf en maken we er een pop van..

Hier kan ik ook wel mee leefe :P (Y)

en dan gaat er nog 1/3 vanaf wegens goed gedrag en dan wordt het voorarrest er nog vanaf geteld dus is ie over een goeie 10 jaar weer vrij
Die krijgt wel een zwaardere straf. No doubt about it.:)

De moord die hij heeft gepleegd heeft zo'n schok teweeg gebracht in de samenleving dat ie echt niet over 12 jaar al vrij is hoor. :)

Inge
hij krijgt 18 jaar en levenslang tbs waarschijnlijk
Reken maar dat die "dier met 2 bulten op de rug" neuqer geen leuk leven zal hebben binnen de lik daar zorgen z'n mede gevangenen wel voor.
Dat dachten we ook van onze vriend Volkert...

Maar dit gaat verder dan een moord, daarin verschilt deze zaak van die van de moord op Fortuyn.
plus is hij ook veroordeeld tot het belemmeren van kamerleden en het bedreigen ervan blabla

staat levenslang op als maximum straf
smalhout zie mijn post hierboven

precies... hij zal wel voor ze eigen veiligheid in een gesloten inrichting zitten in de gevangenis.... zit je met pedofielen en andere mensen die hun leven niet zeker zijn in de normale gevangenis....

net als volkert

Maar goed, die drukte allemaal erom heen. Weet nog hoe dat was met Volkert vorig jaar, nu hoor je niemand weer erover.

En dan zijn we pas een jaar verder, eens kijken of over die 18 jaren iedereen nog steeds meteen begint te schreeuwen bij het horen van de naam 'Mohammed B'.

Inge
laatste aanpassing
Ja jammer :(

En dan kunnen ze zeker weer zeggen van "Wegens goedgedrag bla bla..."

Terwijl je je in zo'n inrichting niet kunt vergrijpen.

Prof Smalhout jij hebt er duidelijk al helemaal de ballen vestand van.

Inge
Maar goed, die drukte allemaal erom heen. Weet nog hoe dat was met Volkert vorig jaar, nu hoor je niemand weer erover.

Nou op elke verjaardag Passeert deze asbak weer de revue.

In tegenstelling tot Volkert bestaat er in dit geval een collectief van fanatici, die hetzelfde doel voor ogen hebben. Je kan islamitisch terreur (of wat daar naar ruikt) nooit effectief bestrijden zonder zware straffen. En belemmering van de democratie is een zeer zware misdrijf...

Ik durf te wedden dat Mohammed B niet de laatste van zijn soort zal zijn, en de moord was ook niet de laatste vanuit zijn hoek. Daarom zullen zware straffen nodig zijn, anders verzwakt het rechtssysteem zichzelf en de democratie.
Prof Smalhout jij hebt er duidelijk al helemaal de ballen vestand van.

Inge

Nee... ik heb ook geen verstand in m'n ballen :P

Heb jij de wetenschap hier wel over?

Zo wel, hoe zit het dan?

909: Ik heb het even over de hype onder de gewone burgers en de media.

Prof Smalhout: ik denk niet dat iemand die zo'n schok in de samenleving teweeg bracht snel vrij komt voor goed gedrag.

Inge
909: Ik heb het even over de hype onder de gewone burgers en de media.

Problemen met het islamtisch fanatisme zijn geen trend meer, ze zijn structureel.
als je levenslang tbs geeft dan kom je ook nooit meer op straat hoor

als de kans te groot is dat hij weer in de fout gaat wat erg groot is bij mohammed b... krijgt ie na ze straf nog tbs....
laatste aanpassing

909: ik heb het over Volkert G. De persoon Volkert G. Daar heeft nu bijna geen hond het meer over, waar of niet?

Inge
De moord die hij heeft gepleegd heeft zo'n schok teweeg gebracht in de samenleving dat ie echt niet over 12 jaar al vrij is hoor. :)

Inge
909: ik heb het over Volkert G. De persoon Volkert G. Daar heeft nu bijna geen hond het meer over, waar of niet?

Inge

Waar, maar de verwachting na de moord op Fortuyn was dat Volkert ook levenslang zou moeten krijgen, dat was dus niet het geval. Dit is anders, en daar speelt de mening van het volk en de media niet zo'n grote rol in. Daar spelen wel andere dingen mee, die er voor moeten zorgen dat Mohammed B wel levenslang krijgt.

In principe mag je deze zaken niet met elkaar vergelijken.

Ik bedoel daarmee te zeggen dat Mohammed B over een tijdje ook wel weer vergeten zal zijn, dan zal er weer een andere schok teweeg gebracht worden (misschien idd een andere moslimterrorist zoals jij zegt).

En ik vergelijk ze met elkaar omdat er over een paar jaar over beiden niet meer gesproken zal worden. Ze worden nu 'weggestopt', je hoort weinig tot niks meer van ze en over 18 jaar of weet ik veel hoe lang staat heus niet iedereen meteen te springen en te gillen bij het horen van de namen 'Volkert' of 'Mohammed B'.

Inge
laatste aanpassing

Wat is het trouwens koud buiten...
En ik vergelijk ze met elkaar omdat er over een paar jaar over beiden niet meer gesproken zal worden. Ze worden nu 'weggestopt', je hoort weinig tot niks meer van ze en over 18 jaar of weet ik veel hoe lang staat heus niet iedereen meteen te springen en te gillen bij het horen van de namen 'Volkert' of 'Mohammed B'.

Dan moeten we het zelf maar blijven onderhouden.

ach zie het zo,hij komt over 12 jaar op straat laten we hem dan hartelijk ontvangen in de maatschappij 8)

Als je 12 jaar in de bak heb gezeten kom jij nooit meer aan het werk vriend

milde zooi weer hier, die gast verdient de electische stoel of levenslang in de bak.
maar als ie vrijkomt dan schiete we em graag kapot natuurlijk of we late hem uithongere en uitdrogen en dan stropen we zijn huid eraf en maken we er een pop van..

tegen die tijd ben je het allang vergeten;):P

Weet je wat ze met deze meneer de B moeten doen..
Martelen net zolang tot ie gaat roepen om zijn moeder!!!!!!!
Zijn vast wel meer Nederlanders vermoordt omdat ze een moslim/moslims beledigden, waarom moet de moordenaar van Theo v. Gogh opeens een zwaardere straf krijgen?
levenslang moet die krijgen :[

Vind 18 jaar nog best lang eigenlijk voor Nederland :/ :$
Ook al zou ie van mij levenslang moeten krijgen..
Maar over 18 jaar zijn "wij" dit echt wel allemaal vergeten hoor.
kon die niet levenslang krijgen?

ze moeten die gast hier bij ons op het kerkplein op een paal vastbinden!
en dan dat iedereen met stenen erop mag gooien net zolas vroeger! tot ie dood is!
moooooooooi!
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
mohammed b, je moeder heb geen snee
Zijn vast wel meer Nederlanders vermoordt omdat ze een moslim/moslims beledigden, waarom moet de moordenaar van Theo v. Gogh opeens een zwaardere straf krijgen?

Als het OM banden kan aantonen met de Hofstadgroep, dan kan hij voor meer dan alleen moord worden berecht.

AMSTERDAM/ROTTERDAM - Justitie breidt de aanklachten tegen Mohammed B., verdachte van de moord op Theo van Gogh, en twaalf leden van de Hofstadgroep uit met artikel 121 van het Wetboek van Strafrecht.

Justitie verdenkt hen er nu ook van dat ze met "geweld of bedreiging met geweld" het werk van de Staten-Generaal hebben belemmerd.

Levenslang

Dat is donderdag bevestigd door woordvoerders van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam en het landelijk parket in Rotterdam. Op overtreding van artikel 121 staat een maximale gevangenisstraf van levenslang.

(...)

http://www.nu.nl/news.jsp?n=468169&c=13

Mohammed B is dus niet alleen een moordenaar, maar ook een terrorist: Nieuwe terreurlink met Mohammed B.

Het zou mij verbazen als hij geen levenslang krijgt...
laatste aanpassing

Het zou mij verbazen als hij geen levenslang krijgt...

Mij ook niet alleen levenslang is hier in nederland niet levenslang, vaag is dat.
Er zijn gevallen die wel echt levenslang zijn, maar daar zijn er niet veel van in Nederland.
jawel

levenslang is in nederland echt levenslang....

moord is vaak tot maximaal 20 jaar

daarna is het levenslang maar dat geld alleen voor meervoudige kindermoorden enz enz enz

bij geesteszieke mensen die een gevaar vormen voor de samenleving en daardoor niet terug in de maatschappij in kunnen omdat ze met grote zekerheid terugvallen in hun oude gewoontes word levenslang tbs gegeven
alleen je zit niet in de gevangenis maar in een gesloten inrichting of iets dergelijks
martelen en langzaam laten sterven na een week of 10 :yes:
Wat een rotkop heeft die gast zeg ;) Ja sorry hoor :d

Vind 18 jaar niet voldoende. Ik vind dat ze hem het land uit moeten zetten nadat hij vrij komt met een bevel dat hij direkt weer wordt opgepakt als hij weer in NL wordt gesignaleerd (y).

alleen je zit niet in de gevangenis maar in een gesloten inrichting of iets dergelijks

Tbs kunnen ze verlengen hoelang ze willen.

als 18 jaar 18 jaar zou zijn, lijkt het me een goeie straf.. de vraag is alleen of de misschien wel geesteszieke Mohammed B. in die 18 jaar niet een geniaal plan gaat smeden
Strafmaat in Nederland stelt weinig voor!

Wat iedereen allang vergeten is, hoe gaat het met de nabestaanden! Het zoontje van Theo die zonder vader verder moet omdat een idioot het niet eens was met zn ideetjes
De nabestaanden die levenslang hebben en een groot trauma moeten verwerken!
In dit geval was het een bekende Nederlander en dus is de strafmaat hoger maar waarom telt de gewone burger minder mee?
Mijn schoonzusje werd in koele bloede vermoord en de dader kreeg slechts 6 jaar met TBS en dwangverpleging! Dat betekend in de praktijk dat hij na 2 jaar gevangenisstraf al mag starten met TBS! TBS heeft als uitgangspunt behandelen en zo snel mogelijk terugkeren in de maatschappij dus kreegt de dader al vrij snel allerlei vrijheden!
De nabestaanden van het slachtoffer moeten toezien hoe hij zijn leven weer oppakt in dezelfde woonplaats en ze komen hem dagelijks tegen! Hier is niks tegen te doen ja je kan een straatverbod aanvragen maar wie zit er dan opgesloten? Juist ja de nabestaanden!
Het advies wat je krijgt is: ga zelf maar verhuizen! Dus het klopt echt, nabestaanden moeten wijken voor criminelen want ja die verdienen een 2e kans!
En het slachtoffer, die is allang vergeten en die krijgt nooit meer een 2e kans!
Ik ben voor de doodstraf, dat geeft de nabestaanden een stuk rust! Dit soort criminelen zijn ziek gestoord, gewetenloos en respectloos tegenover nabestaanden! Die mogen nooit meer vrij komen!
achhhhh ik hou niet van teroristen gelijk het land uit zetten met ie vent,zijn paspoort afnemen hier, zijn we er gelijk van af,anders maar de doodstraf in zijn eigen land krijgt ie dat ook waarschijnlijk wel,en ja volkert is nog steeds dood in onze ogen ie leeft niet lang meer als ie vrij komt,groetjes van een pimmetje liefhebber.
laatste aanpassing
Mijn schoonzusje werd in koele bloede vermoord en de dader kreeg slechts 6 jaar met TBS en dwangverpleging!

Dit is echt ziekelijk idd :kotssmiley:
laatste aanpassing

Weet jij meer als ik dus ik zou zeggen ,,wie?,,

Artiest Havoc 303
Mijn schoonzusje werd in koele bloede vermoord en de dader kreeg slechts 6 jaar met TBS en dwangverpleging!

Dit is echt ziekelijk idd :kotssmiley:

Ligt d'r aan; wanneer TBS in bijv. dit geval inhoudt dat de dader de rest van zijn leven in een gesloten inrichting zal moeten slijten valt dat ziekelijke wel mee, maar da's mijn mening en dus alles behalve een voldongen feit...
mohammed b je mag oprotten van mij en dat zeker,hij is hier niet meer gewenst in ons land,net zo als meer van ie kanker terrorristen we moeten ze aanpakken hier ook in holland dit is ons land vandaar,en niet hun land,dus opzouten met dat zooitje hier.
laatste aanpassing

Ach ja, rechtstaat in nederland hea:no:
Rafa 22 januari 2005 00:27
Weet jij meer als ik dus ik zou zeggen ,,wie?,,

:bloos: Was te verwachten dat iemand het zou vragen ;)
Heb geprobeerd een concreet geval te vinden, maar in de meeste krantenberichten staat alleen dat een persoon aangevallen werd na woordenwisseling. Denk alleen dat het vaker gebeurd moet zijn.
Had het misschien ook beter in het algemeen kunnen zetten, want hoewel ik daar ook geen namen van heb, moeten er gewoon nog veel meer mensen overleden zijn na 'zinloos geweld' om een belediging.

Maar 909 heeft inderdaad gelijk, als hij voor meerdere aanklachten berecht wordt, is het niet te vergelijken met een andere moord.

Die gast heeft toch een cop in de borststreek geschoten

die leeft ook alleen nog maar door een kogelvrijvest.