Ik zal even opsommen en nee probeer niet slim te doen. Is gewoon kennis die ik 10 jaar heb vergaard. Een vr6 in een Golf 1 is bruuuuuuuuuuuut voor op de snelweg. Waarom? De motor is verdomme gewoon TE zwaar. Rechtdoor als een raket! Dat zeker. Maar je wilt ook eens de boch om lijkt mij. Ik zou het laten. Bovendien moet je hem exporteren naar Duitsland, TÜV laten keuren en dan hopen dat hij hier wel door de RDW komt. Of ja individueel laten keuren, ben je 2000 pleuro MINIMAAL kwijt alleen voor je kenteken.
G-lader snel stuk? suuuuukkkkkkkels! Sorry, die woorden neem ik niet terug. Een G-lader, net als elke andere Turbo, MOET je warm rijden en ook weer af laten koelen. Dus niet Jan Jaap die net zn G60 weet ik veel wat heeft, auto starten en vol plankgas weg rijden. Een G-lader heeft gewoon onderhoud nodig. Je rijdt een auto van destijds 80.000 gulden maar bent te beroerd om € 455,- voor een complete revisie en tuning uit te geven!?!? Waus ben je

. Daarmee is al het slechte van een G-lader teniet gedaan. Geen enkele andere Turbo of compressor kan die hoooooooooooooome toon maken. Of je er van houdt of niet!
Maar goed, je mk1 ombouwen. Alles past er in

. Je kunt een 16v er in bouwen. Je hebt dan wel inlaatspruitstuk en injectie van een Scirocco nodig. Simpelweg omdat het bij die auto allemaal links zit ipv rechts bij de Golf 2. Je ziet iedereen KR roepen, maar een PL kan ook. Als je toch bouwt, de PL is zo op KR niveau (PL=met kat en wat kleine verschillen). Gaat hard in een mk1. Verder past elk 4 cilinder blok uit de Golf 3, 4 en TT wel. Er zijn ook mensen die met een gewoon betrouwbaar 2.0 16v uit de golf 4 rijden. Of je gaat extreem en bouwt een Golf 1 met TT blok van 180, 200 of 225 pk. Wat ik persoonlijk bijzonder vindt is een 16v G60... Maar dat is alleen voor VW liefhebbers zo denk ik. In tegenstelling tot wat mensen denken en volgens mij willen geloven is zo een blok retesnel en als je er mee weet om te gaan ook betrouwbaar!
Check deze film eens.... 16v G60
http://redarmy.nl.eu.org/downloads/movies/golf1-300pk.zip