Partyflock

Forumonderwerp · 738978
Waarschuw beheerder
Een kennis heeft een Golf 1 Cabrio uit 1987 met een 1.8 8V erin...

Hij gaat hem ''restaureren'' en wil er een sneller blok in hebben...

Nu is mijn vraag, hebben mensen daar al ervaring mee?

Goeie suggesties voor motoren...?
En tips voor de operatie?

Mijn kennis dacht aan de 1.8 T van VW of de G60....

Waarschuw beheerder
heb zelf een vw golf Type2 gti gehad, ook een ander blok ingekomen, ken je vertellen alleen maar ellende, en een kut werk :jaja: maar in ieder geval succes ermee (y)
Waarschuw beheerder
Ik heb een collega die vaak motorblokken in golfjes overbouwt. 1.8T schijnt wel populair te zijn. Kan je ook makkelijk verder tunen.
Waarschuw beheerder
donateur
je kan het blok van een audi tt erin knallen
[img cacheid=0008207a00164616189754c61a0087fc2e]http://www.cleaned.be/gfx/garage/53_06.jpg[/img]

Succes! :jaja:
Waarschuw beheerder
De G60 motoren schijnen toch wel wat minder betrouwbaar te zijn. De G-Lader gaat niet zo heel lang mee.
Waarschuw beheerder
donateur
WOW!!van een audi TT :kwijl:
Waarschuw beheerder
donateur
Zeker, der is een gast in nederland die rijd er mee rond, :lief: dit plaatje is van een tt motor in een golf 2, zal nog ff verder zoeken naar die golf 1 met die motor erin!
Waarschuw beheerder
Die TT is zeker 1.8 T???
Waarschuw beheerder
donateur
welke motor van de TT??? 3.2 V6 of de 1.8T?

beide motoren zijn trouwens van audi en vw... dus of je nou vw 1.8T of de tt motor, is toch hetzelfde

*wijsneus mode! :yes:*
Waarschuw beheerder
@narotic
als je een g lader blok rustig warm rijd is er niks aan de hand

Waarschuw beheerder
G-lader :no: :no: :no:

doe maar niet...
is wel vrij snel, maar houdt er nog sneller weer mee op!
Waarschuw beheerder
welke motor van de TT??? 3.2 V6 of de 1.8T?

Heb jij ooit, zo'n kleine V6 gezien...?

*bijdehandmode*

Waarschuw beheerder
en een kut werk

Blok inbouwen van zo een ding is zo gepiept. Eén dag en hij draait:).

Als je de front in zijn geheel erafschroeft en het subframe achter los wip je um er spreekwoordelijk zo uit:D ( wel de steunen los he:/)
Waarschuw beheerder
donateur
tis serieus... ben aan het zoeken naar evidence :x

*wijsneus wil altijd 100% ze gelijk halen als mensen twijvelen*
Waarschuw beheerder
donateur
met wat modificeren past dat misschien echt wel in een golf I !!!

Waarschuw beheerder
Heb jij ooit, zo'n kleine V6 gezien...?

ja duh, tis nieuw, de V6 4cilinder O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Golf 2
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
*zucht*

Waarschuw beheerder
donateur
Golf R32 blok?? En daar een paar turbo's opschroeven ? (Y) En vergeet geen 18 punts-rolkooi en andere remsystemen rondom ;) (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
4WD er ook maar inbouwen? :D

Waarschuw beheerder
een VR6 is een leuk project om er in te doen

wel ff wat werk maar de motorsteunen en subframe zij zo te koop als goed is.

Maar als het makkelijk moet zou ik een 1.8 16V nemen van een golf2 en daar webers opschroeven

Waarschuw beheerder
een vriend van me heeft een nieuw blok erin gezet, 2 weken mee bezig geweest, dan ding liep daarna als een beest... vorige week, tegen een paal aangeknald
Waarschuw beheerder
Projecten moet je liefkozen...
Waarschuw beheerder
Goeie G60 blokken zijn schaars... Duur dus,maar met kleine aanpassing zeer snel..!!
Evt. G-lader vervangen door een dikke Turbo kan ook natuurlijk :D
Waarschuw beheerder
[img cacheid=00133a4400152d096c7e15f71a00880096]http://www.teamgolfvrienden.nl/Garage/Tom%20Verbeek/IMGA3843.JPG[/img]

dit is de mijne :9

g60 motor uit corrado met kompressor ;)
Waarschuw beheerder
Paste het gewoon?

Of motorsteunen bijlassen?
Waarschuw beheerder
motorsteunen zijn verlast indd...

ik heb deze auto zo gekocht ...zelf geen spullen en niet de handigheid voor nog ..

van de zomer gaat ie alweer weg denk ik ..dure bezigheid deze ..;)
Waarschuw beheerder
motorsteunen zijn verlast indd...

Daar hou ik niet zo van...
Lassen is nooit helemaal 100%...
Waarschuw beheerder
tja ...t werkt wel.

dan moet je het orgineel houden ...

in mn vorige golf 1 had ik een oetinger bewerkte gti motor ..
ging ook als de brandweer ..1.9 oetinger 140 pk en motor is gewoon van golf 1 gti dus alles paste gewoon.

dus je kan natuurlijk een gti blok ff laten bewerken he :d

jd engineering (y) maar wel duur
Waarschuw beheerder
:yes: true true...
Waarschuw beheerder
van roma tuning

http://www.romatuning.nl/projecten/robert.htm

230 pk 16v g60 :D:D
Waarschuw beheerder
en dat opgezocht door een gsi fan :d

;p

ja VET VET ..:yes: golf 1 blijft :lief:

16v g60 ...oefff das erg snel ...maar toch zijn de 8kleppertjes vaak erg snel (bewerkte) of turbo of ....kompressor 8)

geluid = :kwijl: extreem hard ...en ik heb een supersprint eindemper pas erop ... :)
Waarschuw beheerder
Ligt nu 1.8 8V in....Daar is niet echt veel aan te verbouwen of wel?
Waarschuw beheerder
ja mn broertje rijd een roma getunde polo g40 ;)

vw en opel dat kan best voor 1 voor deur staan hoor ;)
Waarschuw beheerder
ajax en feyenoord gaat ook niet echt samen toch ;p...haha nee dat gaat best ;)

Ligt nu 1.8 8V in....Daar is niet echt veel aan te verbouwen of wel

ja kan wel ..op laten boren mischien ....maar beter koop je een gti motor en maak die snel ..met spaghetti spruitstuk en een goeie uitlaat eraan (supersprint) bv , snelle nokkenas etc etc

maar ik ga nu :zlapen ..mzls

Waarschuw beheerder
g60 met andere polie chip en nokkenas en die golf 1 gaat als de brandweer. Kijk maar eens op duitse pagina's daar staan er genoeg die het al gedaan hebben alleen weet ik niet hoe het nu met de rdw zit want die hebben weer wat veranderd. succes dr mee
Waarschuw beheerder
waarom begint iedereen altijd over turbo's???

dingen zijn leuk maar gooi er gewoon een supercharger op ;) veel meer aan.

en neem idd een g60, begin als ie koud is ff rustig aan maar als ie goed warm is gaat ie heel erg goed.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Kijk hier anders even op het forum, staan wel wat leuke projecten op!!!
Waarschuw beheerder
Hij heeft een Cupra Blok gevonden....

1.8 20V Turbo...Eens kijken hoe dat gaat passen...:D:D
Waarschuw beheerder
word mischien toch wel lassen dan ..;)

maar wel vet zeg :yes: ben benieuwd
Waarschuw beheerder
meeste blokies die je uit een andere auto haalt wordt lassen

komt er nog een supercharger op??
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
G-lader hoeft niet perse slecht te zijn, zolang je maar met je klauwe van het toerental afblijft...;)anders koop je toch een gereviseerde G lader......zijn wel betaalbaar....
Waarschuw beheerder
Ik hoor zelf, niet veel goeds over G-laders...
Waarschuw beheerder
het si maar hoe je je auto behandelt. en met een g lader moet je dat iets anders doen dan met een andere bak.
Waarschuw beheerder
Tja....Maar toch....Waarom perse G lader...?

Waarschuw beheerder
dingen gaan zowiezo snel kapot,wat je er ook mee doet.Tis geen onzin,tis een feit :)

gewoon een 1.8 16v gti van een golf 2 erin en die nog laten bewerken,zit je rond de 170pk :)
Waarschuw beheerder
Wel een idee idd...:yes: :respect:
Waarschuw beheerder
een 16v gti heeft 129 pk
het gaat echt vlink in de kosten lopen als je er 170 pk uit wilt halen

een 8v g60 heeft al 160 pk
en een g-lader revisie kost +/- 400 euro
als het al nodig is
Waarschuw beheerder
8v rules :yes:

serieus veel hoger koppel uit te halen 8)

ik ga ZAT 16 kleppers voorbij :)

en zo ken ik er nog wel een paar
Waarschuw beheerder
uit een 16v haal je veel meer kopel als uit een 8v

alleen haal het makelijkst de eerste pk's en het eerste beetje kopel uit een 8v
Waarschuw beheerder
hoeveel meer power zou je krijgen met een supercharger??
Waarschuw beheerder
Heb met kameraad ook een golf cabrio opgeknapt, Hier zat een 1.8 gti blokje in met standaard 130 pk... knalt toch wel lekker :yes:
Waarschuw beheerder
VW...ah neeeeeeeeeeeeeeeeeee
Waarschuw beheerder
VW..tja...Veel verkocht he?

Waarschuw beheerder
en toch snap ik niet wat mensen in een volkswagen golf zien:/
iedereen rijdt ermee en de een wil hem mooier maken dan de ander...
terwijl ik persoonlijk het oerlelijke wagens vind.
maargoed, dat zegt dan ook iemand die geen enkele mercedes mooi vind en er warmer van wordt.
geef mij maar alfa:kwijl:
ookal weet ik dat iedereen er negatief over denkt;)

maar even ontopic, zulke projecten zijn altijd leuk om te beginnen. zelf hou ik liever zoveel mogelijk orgineel. wil ik een snellere motor dan koop ik wel een snellere auto
Waarschuw beheerder
niet echt de woorden van een tuner of een auto liefhebber merk ik

als ik iets wil dan koop ik het kant en klaar bla bla bla
lekker een auto rijden die je buurman ook heeft en een paar huizen verder weer tegen komt :S:S:S
Waarschuw beheerder
gast weet best veel...
Waarschuw beheerder
yup B)B) , nu nog me eigen auto en ook nog ff me rijbewijs halen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik maak me niet druk om een auto...
mijn auto rijdt en al kom ik hem 10x tegen op de weg maak ik me er niet druk om.
mijn auto is geen verlengstuk van mezelf;)
bovendien tune ik inderdaad niet;)
het meest extreme wat er aan mijn auto is veranderd is andere velgen...
dus bespaar me de woorden dat ik er niets van weet, want dat weet ik al:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
piXXure weet best veel...

wie ik? ik rijd al jaren motor.. autos boeien me niet zo..

Waarschuw beheerder
jajaja ik weet het: ik heb in real life een type 1 1.8 20V Turbo (audi tt source) meegemaakt super resultaat, die kerel woont ook in friesland als je gentresserd bent kan ik je wel met m in contact brengen, 230 pk geloof ik.
Waarschuw beheerder
Misschien...Laat het je wel weten....
Waarschuw beheerder
lompe codes
Waarschuw beheerder
Beetje vertier (F)(F)

Waarschuw beheerder
donateur
Zou eerst kijken wat bij de RDW zoal bekend is, een nieuw type indienen is nogal duur.

Maar die bakken zijn zo vaak omgebouwd, dus dat zal voor golf niet zo'n probleem zijn ;P
Waarschuw beheerder
2 bob, word er een beetje gek van tegenwoordig elke site die ik kom hebben ze zo'n code uitgevonden en dat is foking irri.
Waarschuw beheerder
Dit is voor mij 1e keer...

Ken er wel van houden...Sorry (F)(F)
Waarschuw beheerder
Hoor die nerd praten over superchargers dan! Nieteens een rijbewijs of zelf een auto gehad, en dan dat soort onnozele dingen roepen :(. Een supercharger heeft precies dezelfde werking als een turbo, alleen wordt een supercharger aangedreven door je krukas ipv uitlaatgassen. Ieder iemand die dat snapt, snapt ook meteen dat je met een supercharger meer 'moeite' moet doen om er dezelfde aantal pk's uit te halen als bij een turbo, aangezien de supercharger op de krukas zit aangesloten en dus veel meer weerstand heeft ten opzichte van een turbo die op uitlaatgassen loopt.

Een supercharger jat dus eerst 10pk van je vermogen, om er 50 terug te geven (ik noem maar even een getal) en een turbo jat er eerst maar 5 om er vervolgens 50 terug te geven (om maar weer een getalletje te noemen).

Duidelijk? Dus niet meer irritant komen doen met je superchargers :P

Overigens las ik dit topic te laat, anders had ik al meteen geroepen dat er een 1.8T20v motor ingelepeld moest worden, gelukkig is het dat em ook geworden! Een g60 blok uit een corrado is leuk, maar zeer onbetrouwbaar en onderhoudsgevoelig! Een andere optie had ook de vr6 uit de corrado kunnen zijn, en NOG een andere keus had een vr6 blok uit een golf3 kunnen zijn (de corrado en de golf versie verschillen, de corrado versie heeft 100cc meer)
Waarschuw beheerder
een vr6 uit een golf 3 enz enz
heeft 174 pk
een vr6 uit een corrado 190

niet echt super vermogens
zonde van het werk en tijd

dat supercharger verhaal van je is best wel ONZIN

btw ik heb wel eens foto's gezien van een golf 2 met een opel kadett gsi blok ;)
wel leuk project :D
Waarschuw beheerder
1.8 20vT wordt wel rossen denk ik...
Waarschuw beheerder
hij heeft wel gelijk met hoe het werkt allen een turbo gaat pas wat doen na een bepaald toerental omdat ie dan genoeg uitlaatgassen produceert om de turbo te laten werken, een lager toerental is dus alleen maar weerstand.

en een supercharger doet ze werk bij 1500 toeren maar ook bij de 6500 toeren.

en een supercharger levert iets minder pk's dan een tubo maar heb liever dat ie overal een goeie reactie heeft dan dat je een minimum aantal toeren moet draaien voordat er echt wat wil gebeuren.
Waarschuw beheerder
Ik vind et...Wat vind je et zwaarste wegen...?
Waarschuw beheerder
ik heb het ook altijd al met me brommer gehad vond het best als ie 60 reed zolang die maar trekkracht heeft, en dat vind ik ook bij auto's heb je in je golfje 300 PK en je top is 140 vind ik ook goed.

maja dat si wat ik vind. mss vind jij snelheid belangrijker. iedereen is anders.
Waarschuw beheerder
Superchargerverhaal is helemaal geen onzin n00bie ;)

Verder vind ik een turbo veeeel rendabeler, omdat je er ook nog rustig mee kunt rijden, een supercharger levert idd vermogen over het hele toerengebied, maar dat betekend ook veel geblaas en veel gezuip. Plus dat een turbo veel malen goedkoper is dan een supercharger :)

En via pb kreeg ik ook nog een mssg dat de grootte van je supercharger afhangt van het vermogen van je eigen blok. Aangezien er wel supergrote superchargers zijn, zie je die meestal op dikke V8 (of V10,V12) blokken, omdat die van zichzelf al uber krachtig zijn. Op een relatief klein 4cilindertje zou dus nieteens een supergrote supercharger kunnen. Ook weer geen supergrote turbo natuurlijk, maar al die voordelen van een turbo heb ik liever dan een supercharger.
Waarschuw beheerder
Zal ik meteen ff schoon schip maken...

Er komt GEEN supercharger op...
Waarschuw beheerder
Ja dat begreep ik al
Een 1.8T 20v blok is ook voor de kenners het blok uit de (oorspronkelijk) Audi TT, en die heeft een turbo :P

Mieter er meteen een dikke BOV (blow off valve) op, dat is leuk bij gas los! *PTSHHHH*
Waarschuw beheerder
is die bov ergens te koop??
Waarschuw beheerder
ja bijna op alle auto beursen
en auto tunings bedrijvem
( ik zou wel voor een FORGE gaan)

btw dit geen leuk project??
[img]http://vwfreaks.swis.nl/gallery/g18/large_Golf_Opel_motor.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://mastahhh.zattevrienden.be/filmpies/Tribut_an_den_Renner_-_Ole_s_Golf_2_-_1.11.2004.wmv

wil je een beetje deze kant op??
Waarschuw beheerder
filmpje
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
BrúúT....

Waarschuw beheerder
Een klasgenoot van me heeft ook een golf 1 cabrio met een golf gti 8v blok erin geloof ik.
Waarschuw beheerder
Ik zal even opsommen en nee probeer niet slim te doen. Is gewoon kennis die ik 10 jaar heb vergaard. Een vr6 in een Golf 1 is bruuuuuuuuuuuut voor op de snelweg. Waarom? De motor is verdomme gewoon TE zwaar. Rechtdoor als een raket! Dat zeker. Maar je wilt ook eens de boch om lijkt mij. Ik zou het laten. Bovendien moet je hem exporteren naar Duitsland, TÜV laten keuren en dan hopen dat hij hier wel door de RDW komt. Of ja individueel laten keuren, ben je 2000 pleuro MINIMAAL kwijt alleen voor je kenteken.

G-lader snel stuk? suuuuukkkkkkkels! Sorry, die woorden neem ik niet terug. Een G-lader, net als elke andere Turbo, MOET je warm rijden en ook weer af laten koelen. Dus niet Jan Jaap die net zn G60 weet ik veel wat heeft, auto starten en vol plankgas weg rijden. Een G-lader heeft gewoon onderhoud nodig. Je rijdt een auto van destijds 80.000 gulden maar bent te beroerd om € 455,- voor een complete revisie en tuning uit te geven!?!? Waus ben je ;) . Daarmee is al het slechte van een G-lader teniet gedaan. Geen enkele andere Turbo of compressor kan die hoooooooooooooome toon maken. Of je er van houdt of niet!

Maar goed, je mk1 ombouwen. Alles past er in ;). Je kunt een 16v er in bouwen. Je hebt dan wel inlaatspruitstuk en injectie van een Scirocco nodig. Simpelweg omdat het bij die auto allemaal links zit ipv rechts bij de Golf 2. Je ziet iedereen KR roepen, maar een PL kan ook. Als je toch bouwt, de PL is zo op KR niveau (PL=met kat en wat kleine verschillen). Gaat hard in een mk1. Verder past elk 4 cilinder blok uit de Golf 3, 4 en TT wel. Er zijn ook mensen die met een gewoon betrouwbaar 2.0 16v uit de golf 4 rijden. Of je gaat extreem en bouwt een Golf 1 met TT blok van 180, 200 of 225 pk. Wat ik persoonlijk bijzonder vindt is een 16v G60... Maar dat is alleen voor VW liefhebbers zo denk ik. In tegenstelling tot wat mensen denken en volgens mij willen geloven is zo een blok retesnel en als je er mee weet om te gaan ook betrouwbaar!

Check deze film eens.... 16v G60

http://redarmy.nl.eu.org/downloads/movies/golf1-300pk.zip
Waarschuw beheerder
donateur
vette wagen die mk1

wat zal daaraan veranderd zijn om er 300pk uit te krijgen? (heb er niet zoveel verstand van)
dingen als andere nokkenas en spruitstukken?
Waarschuw beheerder
ALLES :)

Opgeboord, grotere zuigers, compressie aangepast, nokkenas. Noem het maar op. Hij is volgens mij door http://www.jdengineering.nl/ gedaan. Gerespecteerd en gerenommeerd mannetje 8)
Waarschuw beheerder
Dat is niet leuk voor de hobby :D:D:D
Waarschuw beheerder
8v of 16v. Kun je genoeg aan hobbyen... Nokkenas, kun je met boekje heus wel zelf. Zelf andere remmen, schijf rondom. Spruitstukken zelf monteren, luchtfilter, demping en veren. Je houdt jezelf wel bezig hoor.

www.vwforum.nl
www.volksforum.com
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
G-lader snel stuk? suuuuukkkkkkkels! Sorry, die woorden neem ik niet terug. Een G-lader, net als elke andere Turbo, MOET je warm rijden en ook weer af laten koelen. Dus niet Jan Jaap die net zn G60 weet ik veel wat heeft, auto starten en vol plankgas weg rijden. Een G-lader heeft gewoon onderhoud nodig. Je rijdt een auto van destijds 80.000 gulden maar bent te beroerd om € 455,- voor een complete revisie en tuning uit te geven!?!? Waus ben je . Daarmee is al het slechte van een G-lader teniet gedaan. Geen enkele andere Turbo of compressor kan die hoooooooooooooome toon maken. Of je er van houdt of niet!

Ik ben het grotendeels met je eens maar er zijn een paar kanttekeningen. Ik maak weinig kilometers en dat is voor mij zeker een reden om geen auto met g lader/turbo te nemen. Waarom? met veel stadsritjes ben je alleen maar aan het warm rijden en komt er van het echte werk niks terecht.
Punt 2, je hebt het over een auto van 80.000 duizend gulden. De gemiddelde waarde van een Corrado G60 ligt ergens rond de 1500 euro. Ik zou het er zelf zeker nooit voor geven trouwens. Ik denk dat je wel begrijpt waar ik naar toe wil; die 455 is bijna een derde van de waarde van de auto.

Waarschuw beheerder
HMM genoeg grote verhalen!dit lijkt g-v-d wel een honda forum!

BOB jonge hoe staat het inmiddels met het project van je kennis??????
Waarschuw beheerder
Ik heb geopend om info op te doen etc...
Wij hebben een bod gedaan op een Cuprablok....1.8 20vT

Nog in afwachting...

Waarschuw beheerder
210 of 225 pk versie?
Waarschuw beheerder
225

Waarschuw beheerder
Prijzige grap, maar t gaat wel heel snel :D

Waarschuw beheerder
weet ook nog een leuk s2 blok te koop :9
Waarschuw beheerder
Neeeeeeeee.......Ik volg je al in andere topic...;)

Aan vervanging toe...

...
...
...
..
..
..
(F)

Waarschuw beheerder
heb het niet over mijn blok :o !!!!

die hou ik lekker zelf,kom anders niet ver ;p

een andere :9 2.2 20v turbo o:)
Waarschuw beheerder
s2 gaat als een kanon moet alleen een paar dingetjes veranderen dan is ie weer als nieuw

bougies
olie
oliefilter
ergens een lek in de turboslang gedoen
termostaat
bla bla

Valt idd wel mee (F)(F)

Waarschuw beheerder
:S dat heet onderhoud

Dat moet bij elke auto,weet niet wanneer het gedaan is,dus doe ik het voor de zekerheid.

Enigste is dat lekje ergens,verliest wat druk.Kost ook een paar 10tjes.

Als je hier al moeilijk om doet o:) vraag k me af of je weet waar je aan begint....

(F)
Waarschuw beheerder
Nee joh....Weet ik, keek ff snel door andere topic, ik zei ook, valt best mee :yes:

Waarschuw beheerder
jajaaaaa ;p

en dan alsnog :) had hem voor weinig geld,dus zal niet raar kijken als er iets mankeert.

snel is ie wel 8)
Waarschuw beheerder
(Y) snel kost geld....

Waarschuw beheerder
alles kost geld ;p maar dat geeft niet :D als je er maar plezier aan beleefd B)
Waarschuw beheerder
:yes: :yes:
Waarschuw beheerder
2L 16V G60 !!!
Waarschuw beheerder
zeker het topic niet gelezen??
Waarschuw beheerder
zeker het topic niet gelezen??

Denk et ook niet nee...

Waarschuw beheerder
weet iemand hoe je de vacuum slangetjes van de inlaat(8v gti) moet configureren? k weet ni zeker of ze goed zitten..

Waarschuw beheerder
G60.... zeker daar zou ik voor gaan..

Waarschuw beheerder
je Gaylader door een mercedes compressor vervangen is ook wel aardig positief ervaren lees ik op vw forum's.

Waarschuw beheerder
g-lader sucks :9
Waarschuw beheerder
Komt geen Glader op :no:
Waarschuw beheerder
een audi moter erin, v5 turbo ;)
Waarschuw beheerder
:no: