Partyflock

Forumonderwerp · 736337

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat Giro 555 tbv de getroffenen zeebeving Zuid-Oost Azië; geef gul! een beetje wordt vervuild door negatievelingetjes, speciaal voor jullie je eigen topic waar je lekker kunt afgeven op hulporganisaties, banken en mensen die wél wat storten!

Dan hoeft de rést van ons t tenminste niet meer te lezen :[

PS. met "excuus" bedoel ik niet "ik heb t écht niet", maar dingen als "de banken steken 98% in hun zak", "ik heb geen zin om voor een dikke BMW van de directeur van zo'n fonds te betalen", "ze geven ook niks aan ons als er een ramp is", etc etc

PS2. ik heb overigens wél gestort, maar dat is voor t andere topic ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zijn er mensen die er commentaar op hebben dan???

Ik weet niet of dat ook op andere feesten is gebeurt maar ná Extrema stonden er mensen geld in te zamelen voor 555 :yes:, heel goed initiatief.
Waarschuw beheerder
Mijn excuus??

verdien momenteel 220 euro in de maand met full-time stage:

rekening telefoon en sporten eraf hou je dus niets over...

helaas want tis werkelijk vreselijk wat er is gebeurt...

Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon niet genoeg verdienen is geen excuus, maar een reden... dát mag hoor!
Waarschuw beheerder
reden is er niet...

Waarschuw beheerder
heb wel gestort. 25 euro. misschien niet veel, maar t is toch iets..
soms zou je wel eens willen dat je t zelf kon brengen, want uiteindelijk komt volgens mij de helft van je storting niet aan bij degene die t nodig hebben, maar ja.. wat moet je dan..
Waarschuw beheerder
donateur
Ja ik heb er commentaar op

[B]GIERIG[/b] (N)
Waarschuw beheerder
donateur
Vanavond wederom telefonisch geld overgemaakt :yes:

Nederland moet minstens zo'n 60 miljoen euro kunnen inzamelen (inclusief de TV-actie) op giro 555 (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nah ik stort geen geld...

nederland loopt te zeuruh dah ze geld tekort hebbuh
bezuiniguh in alles..
maah hier kunnuh ze wel geld aan uit gevuh?!
pfff daaaaaaaag!
hebbuh zelf tog genoeg problemuh in dit land..:/
en dan as nederland zo'n rampje zou kryguh
gevuh al die andere landuh ook heus niks aan ons omdah ze geld te kort hebbuh en zelf genoeg problemuh hebbuh enzo...

en nee ben zekah nie gierig..:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nou ik wil niks zeggen maar ik heb niet eens geld over voor me zelf maar oke de reden dat ik niks geef is omdat de stad rotterdam al 3 miljoen geeft dus daar zit geld van mij bij en o ja nederland geeft 25 miljoen nou daar zal zeker wel wat van mij bij zitten en dan als ik nog meer geld zomaar weg ga geven heb mijn kleine dalijk niks te vreten.
Waarschuw beheerder
donateur
rekening telefoon

Een paar telefoontjes minder en je hebt zo een bedragje over om te doneren (y)

Waarschuw beheerder
donateur
@ monicaa:

hoe groter de totale bedragen, hoe kleiner (procentueel) de behandelingskosten... 5 euro direkt naar Azië sturen is naar vehouding erg kostbaar, maar 5 miljoen euro kost in principe t zelfde, dus t geld komt in dit geval heus wel goed aan!
Waarschuw beheerder
en trouwens ik heb dan uiteindelijk wel tien sms gestuurt naar 555 dus das 1,50 per berichtje dus das 15 euries vindt ik wel weer genoeg

Waarschuw beheerder
" rampje" ?

Pff.... niet al te snugger..... Echt een heeeele domme opmerking zeg!

Waarschuw beheerder
donateur
bezuiniguh in alles..
pfff daaaaaaaag!
hebbuh zelf tog genoeg problemuh in dit land..
gevuh al die andere landuh ook heus niks aan ons omdah ze geld te kort hebbuh en zelf genoeg problemuh hebbuh enzo...

Jij doet mee in een bepaalde race :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
ja moet je t nie zo letterlyk opvattuh..

Waarschuw beheerder
donateur
Jij doet mee in een bepaalde race

nee hoor :)
genoeg indische chinezuh jappuh en weetik veel as vrienduh...
welke race dan?
formule 1? :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
bezuiniguh in alles..
pfff daaaaaaaag!

Waar slaat dat nou weer op? Die mensen hebben geen huis meer, zijn alles kwijt en met een beetje geluk familieleden/vrienden verloren door de ramp. Mogen we daar geld aan uitgeven? Ik heb liever dat ze daar geld aan uitgeven dan aan de bruiloft van Prins Willem Alexander.
Waarschuw beheerder
Een paar telefoontjes minder en je hebt zo een bedragje over om te doneren

ben ik opzich best wel met je eens......

maar zit aan vast maandbedrag zit er zelde overheen dus (Y)
Waarschuw beheerder
donateur

bezuiniguh in alles..
pfff daaaaaaaag!

en nee ben zekah nie gierig

Achterlijk wijf *kots*

Wij een probleem in dit land?
Nou vergeleken met Azië stelt ons "probleem" NIX maar dan ook helemaal NIX voor

Waarschuw beheerder
stort NOOIT geld,dus ook voor dit niet!:no:

dan maar gierig! 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nee jy stelt niks voor :D
Waarschuw beheerder
en dan as nederland zo'n pje kryguh

volgens mij snap jij x aantal dingen niet

Waarschuw beheerder
donateur
nee hoor
genoeg indische chinezuh jappuh en weetik veel as vrienduh...
welke race dan?
formule 1?

:x:x ga er maar niet op in :x

Nee niet de formule 1

Waarschuw beheerder
donateur
Zij mag dat toch vinden of niet soms.
Ben je verplicht geld te storten? Nee!

Waarschuw beheerder
donateur
PS.

Alle gelden van giro 555 worden gebruikt voor Azië. Alle aangesloten goede doelen van de SHO dragen het CBF keurmerk en werven derhalve verantwoord fondsen. Voor meer informatie kijk op www.cbf.nl.

Waarschuw beheerder
donateur
nah idd myn mening.. :)
Waarschuw beheerder
donateur
nee jy stelt niks voor

:gaap:

Waarschuw beheerder
Ja, inderdaad Morky! Aan de race voor de meest domme opmerking! En het meest lompe taalgebruik....

" landuh" hebbuh" " problemuh"

GROW UP!!! Pff...
Waarschuw beheerder
donateur

Ja dat mag ze ook

Alleen als je dan met zo'n dom argument aan komt :S

Waarschuw beheerder
donateur

Over wie heb je het?

Waarschuw beheerder
donateur
laat muh lekkah.. :)
myn levuh tog
bemoei je met je eiguh levuh!

Waarschuw beheerder
donateur
iedereen hier kan wat missen!!!

waarom heb ik in t andere topic uitgelegd! echt belachelijke reacties van sommige mensen hier

en we hebben zelf genoeg problemen in ons land?!

haha laat me niet lachen, je weet niet waar je t over hebt!
familie kwijt, vechten om te overleven! dat zijn pas problemen!

ik snap het niet, gewoon alleen wat geld overmaken, kost geeneens moeite!!!
Waarschuw beheerder
donateur
laat muh lekkah..
myn levuh tog
bemoei je met je eiguh levuh!

Fuck you

En neem een cursus nederlands dom wicht
Waarschuw beheerder
Het grote "Mijn excuus/smoesje om niks op giro 555 te storten" topic

ik ga niet storten omdat ik volgende week naar een feessie ga voor azië en omdat het geld voor een oefenwedstrijd van mn cluppie ook al die kant op gaat

en ik wou een paar miljoen van de staatslotterij storten maar aangezien ik niet heb gewonnen

Waarschuw beheerder
donateur
Maar sowieso reageren mensen zo raar als je niets wil storten om wat voor reden dan ook.Het lijkt echt wel een verplichting ofzo.Oke haar argument was dan niet helemaal de juiste,maar ik snap het wel een beetje wat ze bedoelt.

Waarschuw beheerder
donateur
mensen die niets willen storten: okey, dan niet, maar kom alsjeblieft niet met van die trieste smoesjes en argumenten, want die zijn er gewoon niet!
Waarschuw beheerder
allemaal weer moeilijk doen maar waarom draait het allemaal weer om geld waarom ken ik dan geen eten ,kleren,etc daar heen sturen nee waarom nu gelijk weer geld ik bedoel geld dat stuurt de staat al van me

Waarschuw beheerder
donateur
bwhehhe hap hap happerdehap gaan zuh weer.. B) :P

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat geld een ruilmiddel is dat in de brede kring wordt geaccepteerd!
Waarschuw beheerder
donateur
want die zijn er gewoon niet!

Idd, nou ja voor mij niet, ik stort mijn rente over (Y). Was een leuk meevalletje geweest maar ja.

Zijn mensen die het beter kunnen gebruiken...

Gegroet een WYNN

Waarschuw beheerder
donateur
geld is wat er nodig is! zo simpel is het gewoon
Waarschuw beheerder
donateur
Als je niet wil storten hou dan gewoon je muil en reageer gewoon niet in dat andere topic

Nee dan komen er van die losers die zeggen dat nederland een probleem heeft en wij hebben het zo slecht eerst maar aan ons kut land werken

Rot toch op en hou je muil :S
Waarschuw beheerder
donateur

Tuurlijk is het niet verplicht maar dan moet je idd niet met het kutexcuus aankomen dat wij het zo zwaar hebben. Kom op zeg, vergeleken met wat hun nu doormaken is ons leven een lachertje. De mensen die het al overleefd hebben zijn alles kwijt. Ze hebben geen eten of drinken, er zijn ziektes uitgebroken en ze zijn al hun vrienden/familie kwijt. Hoe zou jij je voelen als je hele dorp/stad weggevaagd zou worden?

Het enige waar wij ons druk over hoeven te maken is waar we ons geld aan uit moeten geven. De mensen die geen baan hebben krijgen elke maand netjes geld van de overheid.
Waarschuw beheerder
Kon het giro nummer niet onthouden :9

Nee, just kiddin'. Eigenlijk vind ik dat dr niet echt een excuus is om NIET te storten.. Maar ja je bent niks verplicht natuurlijk.

Waarschuw beheerder
Ja inderdaad stoeipoes! Als ze met zo'n dom argument aankomt...

Maarja, misschien is het wel te moeilijk voor haar om wat over te maken of weet ze niet hoe het moet?! Is ook erg moeilijk hoor.... Als je iq hetzelfde is als je taalgebruik.... ???!!!

*

Helemaal mee eens Smoothy! Waar hebben we het over om problemen hier te gaan vergelijken met problemen daar!
Waarschuw beheerder
donateur
*DH*SNoRKoLTuT MOD*DH*

de overstroming in 1953 hoe denk je dat dat helemaal opgelost is?
toen is er ook geld vanuit andere landen gekomen hoor..(was vast voor jou tijd)

Waarschuw beheerder
ik ga niet storten omdat ik volgende week naar een feessie ga voor azië en omdat het geld voor een oefenwedstrijd van mn cluppie ook al die kant op gaat

idd ja, ik ga vr. ook naar een feessie waar de opbrengst naar daar gaat!

dat is mijn bijdrage dus! :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
:z
Waarschuw beheerder
Een paar telefoontjes minder en je hebt zo een bedragje over om te doneren

Tony, is dat jouw huis + tuin op je profiel? Weet je wel hoeveel mensen je kunt helpen in Azië als jij nu in een 2kamer flatwoning gaat wonen? Ik weet ook zeker dat je internetverbinding goedkoper kan, kan je nog meer mensen helpen. En zo zijn er nog tal van andere zaken op te noemen wat je gerust kan inleveren om weer -tig mensen daar te kunnen helpen.
Dit geldt trouwens voor alle zeikerds die een ander beoordelen op een "te laag bedrag".

Het is geen kwestie van iets "kunnen" geven, het is een kwestie van iets "willen" geven (+ de hoogte ervan).

En als je nou écht wat te zeiken hebt, geef dan gewoon huis en baan op en ga daarheen om persoonlijk te helpen.

Dit is trouwens indd mijn mening, ik begrijp dat anderen daar anders over denken.

btw. jeps, ik heb ook wat gedoneerd, maar wat, hoeveel, wie en whatever behoeft niet hier geplaatst te worden, bah, het is wat dit topic (of die andere algemene dan) aangaat net alsof je aardiger wordt gevonden naar het bedrag dat je stort. De meer, de aardiger persoon je wel zal zijn, de minder, de gieriger.

Waarschuw beheerder
Wat zijn "wij" Nederlanders toch weer gierig!:@

En dan hebben die domme wazi's ook nog 's niet door de ze allemaal helpen om die azc'ers te onderhouden, maar ze hebben geen stuiver over voor echte problemen!

Wees dan een vent en weiger ook belasting te betalen!8)
Waarschuw beheerder
donateur
hebbuh zelf tog genoeg problemuh in dit land.. :/

Op dit moment bijna 150.000 doden en miljoenen mensen die geen dak meer boven hun hoorfd hebben :S. En dat noem jij een rampje :@ ??

En wat noem jij problemen in dit land ?? Dat jij in het weekend geen 10 Breezah in je mondje kunt gieten :S ??

Je moet je diep gaan schamen jij :yes:
Geld storten is niet verplicht, maar je kunt zelfs met een kleine bijdrage al heel veel betekenen voor die mensen daar. En vele kleine beetjes........
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
stampbitch 3 januari 2005 22:34

donateur! *DH*SNoRKoLTuT MOD*DH*

de overstroming in 1953 hoe denk je dat dat helemaal opgelost is?
toen is er ook geld vanuit andere landen gekomen hoor..(was vast voor jou tijd)

wat heb ik aan iets wah voor myn tyd gebeurt is dan..
heb ik nie meegemaakt...

heb t over nu..... nedahland zeikt maah over bezuiniguh en geld te kort en weet ik t maah gevuh wel miljoenuh aan andere landuh.....
Waarschuw beheerder
donateur
Als je wilt geven ....GEEEEFFFFF!!

Wil je niets geven .....doe het dan niet!!

Maar ik wordt helemaal gek om op elke hoek op elke bar en elke plek te moeten lezen dat ik MOET storten op giro 555 en daarna nog te moeten lezen waarom ik wel of waarom ik niet zou moeten geven ....pppffffffff :vaag:

Dus nog maar es een keer.....
Doe wat je doen wilt geef :yes: of geef niet :no:
End of discussion!

:smoke:

Waarschuw beheerder
donateur
en wat er ook in het vorige topic gezegd is, je geeft niets okey, maar als er dan wat in nederland gebeurt, neem je ook niets aan

Waarschuw beheerder
donateur
Dat jij in het weekend geen 10 Breezah in je mondje kunt gieten ??

das myn probleem nie drink zuh nie..:)
Waarschuw beheerder
donateur
hier ff het verhaal ervan.

20e eeuw : 1900-2000
De Watersnoodramp

Zeeland 31 januari 1953. Het stormde vreselijk. Toch waren de meeste mensen gewoon rustig naar bed gegaan. Zij werden in hun slaap overvallen door een zware stormvloed
Reddingsacties en hulp

Zodra het licht werd probeerden mensen uit het rampgebied met hun boten mensen en dieren te redden. Omdat het zondag was en omdat alle verbindingen zoals telefoonlijnen waren uitgevallen, kwam de hulp uit de rest van het land langzaam op gang. Later kwamen Nederlandse, Belgische, Franse, Amerikaanse en Britse soldaten met boten, vliegtuigen en helikopters naar het rampgebied. Veel mensen die nog op de daken en zolders zaten werden door hen gered. De soldaten brachten de slachtoffers naar cafés, jeugdherbergen, scholen en kerken. Daar werden ze opgevangen en kregen ze warme kleren en eten en drinken. In de weken na de Ramp, werd er door veel mensen geld gegeven aan het 'Nationaal Rampenfonds'. Bijna 140 miljoen gulden! Dat was in die tijd een heel hoog bedrag. Het Rode Kruis zamelde kleding en dekens in. En ook het buitenland gaf voedsel en goederen om de slachtoffers te helpen

hier ff het verhaal ervan
Waarschuw beheerder
ik vindt wel dat de mensen die hier in eigen land hier ruzie over gaan maken dan maar is lekker naar dat land moeten gaan en zien hoe erug het is

Waarschuw beheerder
donateur
heb t over nu..... nedahland zeikt maah over bezuiniguh en geld te kort en weet ik t maah gevuh wel miljoenuh aan andere landuh.....

Jeeeuuuh je hebt de prijs gewonnen hoor!

Waarschuw beheerder
Jah geef mij maar formule 1 :D

Waarschuw beheerder
donateur
*DH*SNoRKoLTuT MOD*DH* ---> als er iets met jou zou overkomen zou je het ook op prijs stellen dat er mensen voor je klaar staan, maar blijkbaar kun je dat niet voor andere mensen doen

Waarschuw beheerder
Gefeliciteerd! Bij deze met je de domste peroxide-snol van de maand!!!
Waarschuw beheerder

Anders praat je even normaal :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
*DH*SNoRKoLTuT MOD*DH*

jij zegt dat andere landen ook niks aan ons geven.. hier heb je t bewijs.. en dan is die ramp zelfs nog kleiner geweest
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
*DH*SNoRKoLTuT MOD*DH* Kijk even.. SBS 6
Waarschuw beheerder
en trouwens mijn baas en bazin komen er net van daan en die hebben geluk gehad vrienden van me hebben minder geluk gehad maar ik geef de fam hier wel steun

Waarschuw beheerder
donateur
nedahland zeikt maah over bezuiniguh en geld te kort en weet ik t maah gevuh wel miljoenuh aan andere landuh.....

Er wordt in ieder geval érgens in NL duidelijk iets te veel bezuinigd op onderwijs... :[

Waarschuw beheerder
donateur
Nederland 3

Waarschuw beheerder
donateur
Smoothy 3 januari 2005 22:41
*DH*SNoRKoLTuT MOD*DH* ---> als er iets met jou zou overkomen zou je het ook op prijs stellen dat er mensen voor je klaar staan, maar blijkbaar kun je dat niet voor andere mensen doen

heb t daah nie ovah, mezelf kan me geen *** sgeluh :)
Waarschuw beheerder
donateur
Het is geen kwestie van iets "kunnen" geven, het is een kwestie van iets "willen" geven (+ de hoogte ervan).

@ Devil1973: Je gaat me niet vertellen dat mensen die wel een telefoon met abonnement hebben niet bijv een sms-je kunnen sturen wat je 1 euro en 50 centjes kost. Dat is waarschijnlijk 1 telefoontje minder plegen :S

En als je nou écht wat te zeiken hebt, geef dan gewoon huis en baan op en ga daarheen om persoonlijk te helpen.

Jij gaat ook hoog eindigen in de race devil1973 (y)
Waarschuw beheerder
als er iets met jou zou overkomen zou je het ook op prijs stellen dat er mensen voor je klaar staan, maar blijkbaar kun je dat niet voor andere mensen doen

Mooie uitspraak, hoe graag ze het ook op prijs zou stellen, er is toch echt niemand extra die voor haar zal klaarstaan als ze vanavond nog 1000 euro overmaakt ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Er wordt in ieder geval érgens in NL duidelijk iets te veel bezuinigd op onderwijs...

:respect: Nou idd, leer is gewoon Nederlands typen, maakt het een stuk leesbaarder. :[ :[

heb t daah nie ovah, mezelf kan me geen *** sgeluh

Tuurlijk, nu heb je makkelijk praten. Je piept wel anders al het je wel zou overkomen. Hoe denk je dat het land weer opgebouwd wordt? Denk je dat ze daar een potje voor hebben? Op het moment dat ze niet gesteund worden door andere landen houdt het snel op hoor want ze kunnen het niet alleen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb t daah nie ovah, mezelf kan me geen *** sgeluh

mij ook niet :[

Waarschuw beheerder
donateur
goed meis, als er een bom op je huis valt, je hebt niets te eten en je bent je familie kwijt laten we je toch lekker alles alleen opknappen (y)

Waarschuw beheerder
Mensen, stort gewoon geld (of je doet het niet) en houd er verder over stil. Krijg het idee dat de meerderheid geld stort om zelf maar een goed gevoel te krijgen en 'op te scheppen' tegenover anderen.
Waarschuw beheerder
donateur
Op dit moment bijna 150.000 doden en miljoenen mensen die geen dak meer boven hun hoorfd hebben . En dat noem jij een rampje ??

Idd

Mensen hebben geen huizen meer
Geen vervoer
Er zijn ik weet niet hoeveel mensen in een massagraf gegooit
Hoe zou jij het vinden als je ouders zo in een gat worden gedumpt
Als je helemaal geen familie meer hebt etc

Niet alleen de materiele schade maar ook de psyhische schade

Denk na man voordat je je smoel open trekt :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Als je wilt geven ....GEEEEFFFFF!!

Wil je niets geven .....doe het dan niet!!

Maar ik wordt helemaal gek om op elke hoek op elke bar en elke plek te moeten lezen dat ik MOET storten op giro 555 en daarna nog te moeten lezen waarom ik wel of waarom ik niet zou moeten geven ....pppffffffff

Dus nog maar es een keer.....
Doe wat je doen wilt geef of geef niet
End of discussion!

Helemaal mee eens !!!

Ik heb trouwens zelf wel gestort hoor..10 euro yeeh :bounce:
Waarschuw beheerder
Stoeipoes heeft gesproken.

Ben het ermee eens.
Waarschuw beheerder
Je gaat me niet vertellen dat mensen die wel een telefoon met abonnement hebben niet bijv een sms-je kunnen sturen wat je 1 euro en 50 centjes kost. Dat is waarschijnlijk 1 telefoontje minder plegen

Dat bedoel ik er ook niet mee, ik bedoel dus dat mensen die op "kleine bedrag gevers' lopen af te geven hen eigen internet-verbinding ook kunnen verlagen om nóg meer te geven.

Jij gaat ook hoog eindigen in de race devil1973

try me (y)

Ik neem niet aan dat je de race "meeloper van de week" bedoelt ;) Dat rijtje is al bijna beslist

Waarschuw beheerder
donateur
Krijg het idee dat de meerderheid geld stort om zelf maar een goed gevoel te krijgen en 'op te scheppen' tegenover anderen.

In dit geval zou ik zeggen "nou én"? Zolang er maar meer door binnenkomt mogen ze van mij opscheppen wat ze willen... t gaat hier tenslotte om t resultáát!

daarna nog te moeten lezen waarom ik wel of waarom ik niet zou moeten geven

Vooral sommige leugens over waarom je NIET zou moeten geven werden me ff te veel... vandaar dit topic dus ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik neem niet aan dat je de race "meeloper van de week" bedoelt ;)

Die heb je al gewonnen (y)

ik bedoel dus dat mensen die op "kleine bedrag gevers' lopen af te geven

De winnaar van de Postcode Loterij geeft 10.000 euro, een bijstandsmoeder geeft een euro.....
Helemaal niks mee O:)
Mij hoor niet afgeven :x
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
opscheppen over geld storten? ben er echt niet trots op hoor, is gewoon niet meer dan normaal als je het zo goed hebt hier in Nederland. alleen begrijpen sommige mensen dat blijkbaar niet
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen, stort gewoon geld (of je doet het niet) en houd er verder over stil. Krijg het idee dat de meerderheid geld stort om zelf maar een goed gevoel te krijgen en 'op te scheppen' tegenover anderen.

Wat een gelul :S

Ik doe het helemaal niet om een goed gevoel te krijgen
Ik doe het omdat ik er bijna tranen van in me ogen krijg als ik het op het nieuws zie
Verplaats jezelf eens in hun schoenen :/
Hoe zou jij het vinden als het hier zou gebeuren

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb geld gestort. Ik heb meerdere malen gesmst.

En ik vind dat dat het minste is wat je kan doen.
Waarschuw beheerder
Die heb je al gewonnen (y)

Moi de prijs voor meeloper van de week met de inhoud van die posts van mij?? heheh ;)

Waarschuw beheerder
Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik doe het helemaal niet om een goed gevoel te krijgen
Ik doe het omdat ik er bijna tranen van in me ogen krijg als ik het op het nieuws zie

Same here B)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb geld gestort ja.. en ik heb daarbij ook nog meerdere malen gesmst.

En dat is het minste wat je kan doen.

Waarschuw beheerder
donateur
beetje geld storten, en dan mag je gewoon weer verder gaan met je eigen plezierige leventje... het kost weinig moeite, en iederen kan wat missen. resultaat: je helpt mensen weer een beetje leven op te bouwen. gun die mensen nog een beetje leven, want na die ellende is er eigenlijk al geen leven meer voor hen

maar begin nu in herhaling te vallen, dus hou dr maar over op :/
Waarschuw beheerder
jejeje chicka-cindy, heb je een papegaai op je schouder zitten?

Het minste wat je kan doen is trouwens 0.05 eurocent storten (afronden).
Waarschuw beheerder
donateur
****denk mode on *****

Als elke toevoeging aan deze discussie nou es 1000 pleuro op zou leveren................

**** denk mode off ****

:smoke:

Waarschuw beheerder
donateur
trouwens 0.05 eurocent storten (afronden).

Goedzo!!!! ook jij leert het wel.

Waarschuw beheerder
donateur
jejeje chicka-cindy, heb je een papegaai op je schouder zitten?

Nee, op dit moment niet.
Waarschuw beheerder
ja ja tis allemaal wat dat al die overleden mensen in 1 gat worden gegooi, En verbrand niet leuk zal je familie maar wezen. snorkeltrut das niet kiken hoor die maten van me zijn nog niet gevonden zallen er wel bij liggen niet tof niet tof. (gek)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En nu in het nederlands Tonny_k (ABN)
Waarschuw beheerder
Smoothy, dat iedereen wat zou kunnen missen is gewoon écht niet waar...
Als jij in de schuldsanering zit, 3 kleine kinderen hebt en 60 euro per week krijgt waar ook de verzekeringen, telefoonrekening en het ziekenfonds vanaf moet, dan kom je letterlijk 50 euro tekort per week en kan je dus ook niks missen.

(bovenstaande is niet voor mij een feit, maar is wel gebaseert op een feit ;))

Waarschuw beheerder
Voor een fractie van het geld dat nu wordt ingezameld hadden ze al een waarschuwingssysteem kunnen aanleggen. Iedereen is nu natuurlijk bezig met die ramp maar er zijn zoveel onbeveiligde gebieden tegen natuurverschijnselen dat het gewoon wachten is op de volgende ramp. Dus blijf dan ajb ook niet alleen bij giro 555 maar kijk ook verder.
Waarschuw beheerder
Lolz Morky, ook leuk al die voor de hand-liggende afstraf one-liners van jou op mensen die neigen naar de voor jou negatieve kant van dit onderwerp.
Waarschuw beheerder
donateur
Het minste wat je kan doen is trouwens 0.05 eurocent storten (afronden).

Doe dat gewoon 1 miljoen keer en ze zullen je dankbaar zijn daar in Azië (y)

Als jij in de schuldsanering zit, 3 kleine kinderen hebt en 60 euro per week krijgt waar ook de verzekeringen, telefoonrekening en het ziekenfonds vanaf moet, dan kom je letterlijk 50 euro tekort per week en kan je dus ook niks missen.

Maar wel een pakje sigaretten per dag oproken :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
He morky gaan we daar nu moeilijk over doen nee toch wat boeit het nou of ik met fouten schrijf of zonder komma's of punten nee toch nu niet

Waarschuw beheerder
ff vraagje de mensen die nu geld hebben overgemaakt gesmst of hoe dan ook een bijdrage hebben geleverd.....om de mensen te helpen bij deze ramp....storten jullie ook elke x geld naar afrika of andere ontwikkelingslanden...want die zitten al jaren met gezeik....???
Waarschuw beheerder
donateur
Smoothy, dat iedereen wat zou kunnen missen is gewoon écht niet waar...

(bovenstaande is niet voor mij een feit, maar is wel gebaseert op een feit )

Ik durf te wedden dat ook die mensen geld storten al is het maar een klein beetje

Mensen met niet zoveel geld weten hoe moeilijk het is als je weinig uit te geven hebt en al helemaal als je geen flikker meer hebt
Waarschuw beheerder
sorry, dat van die 0,05 eurocent was sarcasme, kmeende et offcourse nie euh
Waarschuw beheerder
he devil 1973 is er ook een positiefe kant aan dit onderwerp dan nee toch?

Waarschuw beheerder
donateur
mensen die niet storten! zijn onmensenlijk, bot, en klojo's !

wou ik ffies kwijt O:)

ow en haat breezah taal.......en dat zie ik heeeeel veel hierboven:/........:@:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
He morky gaan we daar nu moeilijk over doen nee toch wat boeit het nou of ik met fouten schrijf of zonder komma's of punten nee toch nu niet

In principe niet nee..maar van dat stukje kon ik niet veel maken.
Waarschuw beheerder
donateur
ff vraagje de mensen die nu geld hebben overgemaakt gesmst of hoe dan ook een bijdrage hebben geleverd.....om de mensen te helpen bij deze ramp....storten jullie ook elke x geld naar afrika of andere ontwikkelingslanden...want die zitten al jaren met gezeik....???

Elke x? Nee dat niet

Maar ik geef genoeg aan andere goede doelen
Waarschuw beheerder
Correct stoeipoes, die storten dan alsnog en werken zichzelf (tijdelijk) nog meer in het nauw. Alleen je kan niet zeggen dat íedereen kán storten. Want das naar mijn mening niet waar, maar wat je zegt, die mensen die in die situatie zitten (of nog erger) en alsnog storten heb ik groot bewondering voor.

Waarschuw beheerder
donateur
Skoi_23 3 januari 2005 23:05

:):)

Waarschuw beheerder
donateur

als jouw ooit iets overkomt dan sla jij natuurlijk met een grote glimlach op je gezicht al het geld wat je krijgt aangeboden af :D......want iedereen kan zich zelf reden! :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Correct stoeipoes, die storten dan alsnog en werken zichzelf (tijdelijk) nog meer in het nauw. Alleen je kan niet zeggen dat íedereen kán storten. Want das naar mijn mening niet waar, maar wat je zegt, die mensen die in die situatie zitten (of nog erger) en alsnog storten heb ik groot bewondering voor.

Kunnen mensen hier in NL het op dit moment erger hebben als de mensen daar?

Nee ik denk van niet
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het niet relevant om over onze eigen probleempjes te praten na zo n verschrikkelijke ramp. wat je vertelt devil is ook erg... maar het gaat om die DOMME smoesjes, die in het andere topic als argumenten gebruikt werden

en dan nog, sommige storen maar 5 euro, maar alle kleine beetjes helpen, ik ben ook maar een student, en woon ook op mezelf... maar kan heus wel wat missen als ik ook feestjes bezoek en al die andere leuke dingen kan doen.

de situatie die jij vertelt devil is overigens niet te vergelijken met de mijne, vind dat echt ook echt sneu voor hen (f)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
o het was ook niet boeiend hoor. Tis alleen maar dat mijn vrienden nog niet terug zijn.Liggen waarschijnlijk in 1 gat tussen de andere mensen.:vaag:
Waarschuw beheerder
Tony
Maar wel een pakje sigaretten per dag oproken

heheh ;) Het verhaal geldt dan ook niet voor mij, maar een kennis.
Zoals ik al zei, ik heb wel wat gedoneert, deel alleen een andere mening als anderen.

Waarschuw beheerder
donateur

Kunnen mensen hier in NL het op dit moment erger hebben als de mensen daar?

Nee ik denk van niet

oooh echt wel :jaja: veel mensen hebben niet door in wat voor wereld wij leven :no: en hoeveel mensen er in nederland gigantisch slecht aan toe zijn!
Waarschuw beheerder
donateur
oooh echt wel veel mensen hebben niet door in wat voor wereld wij leven en hoeveel mensen er in nederland gigantisch slecht aan toe zijn!

:/

Waarschuw beheerder
donateur
:D
Waarschuw beheerder
ik vind het niet relevant om over onze eigen probleempjes te praten na zo n verschrikkelijke ramp. wat je vertelt devil is ook erg... maar het gaat om die DOMME smoesjes, die in het andere topic als argumenten gebruikt werden

en dan nog, sommige storen maar 5 euro, maar alle kleine beetjes helpen, ik ben ook maar een student, en woon ook op mezelf... maar kan heus wel wat missen als ik ook feestjes bezoek en al die andere leuke dingen kan doen.

de situatie die jij vertelt devil is overigens niet te vergelijken met de mijne, vind dat echt ook echt sneu voor hen

Heb het andere topic ook doorgelezen en je hebt ook gelijk wat de smoezen aanging.

Thanx voor die laatste iig :bah:

Het scheelt iig dat die mensen die niet willen geven toch echt wel onbewust geven ;) Het viel me op dat de prijs van de drankjes en entree met oudjaar in de tenten in Den Haag een stuk hoger waren als normaal en voorgaande jaren..
Dus alle niet-gevers geven echt wel (tenzij ze alleen maar thuis hangen)

Waarschuw beheerder
donateur
ja cker, geef ook aan andere doelen, en ben zo opgevoed. vooral mn ouders zijn lid van alles en nog wat, en ben ook volop tegen de bio-industrie

doneer ook veel aan de dierenbescherming, en had een fosterparentskind

en nee hoor, ben r niet trotst op, maar je vroeg er om

Waarschuw beheerder
donateur
ahoewel :/.......zo slecht nu ook weer niet nee :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Het verhaal geldt dan ook niet voor mij, maar een kennis.

Ik wil met mijn opmerking maar aangeven dat als je echt wat wilt geven er echt wel ergens ruimte is :yes:
En het is niet de bedoeling dat mensen die diep in de schulden zitten iedere week iets moeten gaan geven :no:

Met Oud en Nieuw is er voor 50 miljoen euro aan vuurwerk de lucht in geschoten in Nederland :S.
Daar had je toch heel wat voedsel, drinkwater en medicijnen voor kopen B)
laatste aanpassing
Mensen die NIET storten en zichzelf gaan verdedigen met allerlei flutsmoesjes vind ik echt zielig...
Kijk ik kan natuurlijk niet bij iedereen in de portemonnee kijken maar ik durf te wedden dat vrijwel elk PF-lid wel (minimaal) een euro kan missen.
Rook je toch een pakje minder deze week, of drink je een keertje een biertje minder bij het stappen...

Kijk als je niks wil geven is dat je eigen keus hoor, maar ga dan niet proberen hier een discussie te winnen want dan zet je jezelf gewoon voor lul.

Waarschuw beheerder
donateur
storten jullie ook elke x geld naar afrika of andere ontwikkelingslanden...want die zitten al jaren met gezeik....???

Ik doe mee met de Postcode Loterij show en ik geef geld aan Stop Aids Now.

---

Overigens, een vrouwtje van 50+ die hier in de straat woont, was op 22 december vertrokken naar Sri Lanka. Dagen na de ramp was niets vernomen, maar ik zag haar vandaag thuiskomen.. :) Dat voelt wel goed eigenlijk.
Maar als je dan later die beelden op tv ziet, verschrikkelijk..

Waarschuw beheerder
ja maar of je nou 50 euro of 51 euro per maand te kort komt...... ik vind het nog verwend...hoor jezelf: telefoonrekeningen..blabla en shit.....die mensen hebben niet eens een huis man

vind dat je zo'n situatie niet met die daar kunt vergelijken tuurlijk is het erg voor diegene hier in NL maar weet zeker dat zij dat ene eurotje ook echt niet missen ...

Ik stuur mijn geld trouwens naar afrika.. k bedoel schuiven we die andere problemen dan maar ff weg??
wordt bijna een concurrentie van wie het het ergst heeft :P
Waarschuw beheerder
donateur
wordt bijna een concurrentie van wie het het ergst heeft

De ramp in Azie is actueler/meer in het nieuws dus gaat daar meer aandacht naar uit. Of je dat nu terecht vind of niet :S. Zo werkt het nu eenmaal O:)

Afrika mag zeker niet vergeten worden :x

Waarschuw beheerder
ja precies snap 't ook wel maar maand gelede gave we nog massaal aan dance4life ook superactie

maar aids is nu toch niet ineens de wereld uit?

Waarschuw beheerder
Nee ik denk liever aanmezelf..O:)

Waarschuw beheerder
(K) :P

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb wel gestort dmv geef te smssen naar 2020.

Wat me opvalt is dat het nu lijkt alsof nederland in een klap "wakker" is, ineens komen er overal bedrijven met acties enzo...die tv zenders met die uitzendingen...Oppeens schiet nederland in de actie! Met alle respect voor de slachtffers en alles..het valt me gowoon enorm op. Als bedenkt dat er bij andere "dingen"ook veel doden vallen (aids bijvoorbeeld)

Nouja..maar ik vind het wel goed dat et gedaan word natuurlijk..

nog iemand die hetzelfde is opgevallen?

Waarschuw beheerder
donateur
Dat was ook zo bij de moord op Theo van Gogh (oké, dit is van een heel ander kaliber, maar is wel vergelijkbaar)..

Toen was ook heel Nederland in rep en roer over zinloos geweld en veiligheid.

En vandaag de dag hoor je er vrij weinig meer over.

Waarschuw beheerder
ja idd... maar met die smsjes is ook egt goede actie....om geld op een rekening te stortte is veel meer werk toch? nu een smsje en tis klaar...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik stort niet en heb er geen reden voor...
Waarschuw beheerder
donateur
Dat was ook zo bij de moord op Theo van Gogh (oké, dit is van een heel ander kaliber, maar is wel vergelijkbaar)..

Toen was ook heel Nederland in rep en roer over zinloos geweld en veiligheid.

En vandaag de dag hoor je er vrij weinig meer over.

Ik vind dat je de moord op Theo er niet mee kan vergelijken :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Ben ik met stoeipoes eens, heeft er niets mee te maken en staat niet in vergelijking met die ramp.
Waarschuw beheerder
donateur
Ben ik met stoeipoes eens, heeft er niets mee te maken en staat niet in vergelijking met die ramp.

Idd
Waarschuw beheerder
donateur
Als er morgen een aardbeving in bv Brazilië komt die aan 1 miljoen mensen het leven kost en we zien daarvan de verschrikkelijke beelden dan is alle aandacht daar weer op gericht :yes:

Sad but true :S

Waarschuw beheerder
donateur
Als er morgen een aardbeving in bv Brazilië komt die aan 1 miljoen mensen het leven kost en we zien daarvan de verschrikkelijke beelden dan is alle aandacht daar weer op gericht :yes:

Sad but true :S

Helemaal waar en logisch, zo werkt het nou eenmaal. Als we weinig tot niets van deze ramp gehoord hadden dan hadden mensen zich er ook veel minder druk om gemaakt. Wanneer de pers er straks geen aandacht meer aan besteed gaat de aandacht wel weer naar iets anders.

Zoals je al zegt,

Sad but true... :cry:
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom zou je geld moeten storten als bv. Theo van Gogh vermoord is?? :/

Ik vind het goed dat er zoveel mensen zijn die geld storten op 555 :jaja:
Kunnen die mensen in Azië tenminste weer een huis bouwen enzo :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zei ook dat het van een heel ander kaliber is, maar het ging om de vergelijking over dat Nederland weer eens wakker is geschudt.

Het was niet de bedoeling om het zo te zeggen, neem het me niet kwalijk :)

Cher: Het ging niet over geld doneren, het ging erom dat toen heel Nederland in rep en roer is, iedereen had het erover. Dat is puur actualiteit, en daarmee wordt Nederland gewoon wakker mee geschudt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, Nederland is zeker goed wakker geschud.
Net als de rest van de wereld :jaja:

Alleen jammer dat het door zoiets moest gebeuren...

Waarschuw beheerder
donateur
Alleen jammer dat het door zoiets moest gebeuren...

Tja.. Zo is het eenmaal denk ik dan maar. Het was ook niet te voorkomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zei ook dat het van een heel ander kaliber is, maar het ging om de vergelijking over dat Nederland weer eens wakker is geschudt.

Het was niet de bedoeling om het zo te zeggen, neem het me niet kwalijk

Cher: Het ging niet over geld doneren, het ging erom dat toen heel Nederland in rep en roer is, iedereen had het erover. Dat is puur actualiteit, en daarmee wordt Nederland gewoon wakker mee geschudt

Nederland wordt wel vaker wakker geschud, maar om het een met het ander te gaan vergelijken is hetzelfde als appels en peren. Ik snap je bedoeling maar vind de vergelijking niet correct.
Waarschuw beheerder
donateur
tis inderdaad een beetje krom dat als er in het nieuws komt dat meer dan 100.000 mensen omkomen bij een ramp heel de wereld in rep en roer is...

terwijl er DAGELIJKS 25.000 mensen sterven aan HONGERSNOOD

daar was ik mezelf ook eigenlijk niet zo van bewust

dus...

Waarschuw beheerder
donateur
Het is ook geen goede vergelijking, maar wel vrij recent.. Kon even niet zo gauw op een ander voorbeeld komen.

Ik kan wel zeggen dat het met de ramp van Tjernobyl (hoe schrijf je dat trouwens) misschien ook zo was, maar daar weet ik niets vanaf..

Maar oké, je snapt het, hopelijk snapt de rest het ook en gaan we verder het er niet over hebben, niet iedereen kan altijd alles goed opschrijven enzo.

Waarschuw beheerder
idd..

maar wat je zegt ja....over een weekje of 2 zitten wij weer lekker te feesten (nu al gewoon toch ook?)tot er weer zoiets gebeurt en wij het weer allemaal heel erg vinden..... en weer massaal geld gaan geven... (y) goed toch eiglijk

Waarschuw beheerder
donateur
tis inderdaad een beetje krom dat als er in het nieuws komt dat meer dan 100.000 mensen omkomen bij een ramp heel de wereld in rep en roer is...

daar was ik mezelf ook eigenlijk niet zo van bewust

dus...

Maar het nieuws besteed daar bijna geen aandacht meer aan. Het is niet als kritiek bedoelt maar mensen vinden het minder snel noodzakelijk om er dan geld voor te storten omdat ze daar niet dagelijks mee geconfronteerd worden. Want laten we eerlijk zijn, het geld op deze wereld is niet eerlijk verdeeld. 10% van de wereldbevolking heeft 90% van de rijkdommen in huis...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Aan hongersnood zijn we schijnbaar gewend. Maar een natuurramp van deze omvang daar kijken we nog van op :S. Ik denk dat daar het verschil in zit.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
2 chicka-Cindy: Het was inderdaad niet te voorkomen. Triest, maar waar.
En over dat geld storten bij Theo van Gogh...dan had ik niet alles goed gelezen :) Het is al laat he ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Oppeens schiet nederland in de actie!

Ja en? Ik ben er best wel een btje trots op dat we in een land wonen dat constant tot dit soort acties te bewegen is!

Wij doen tenminste nog wat, ook al is t van de ene aktie in de andere aktie "schieten" ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Pff wat een gezeur zeg :S

Geef of geef niet :S
Als je wil kun je 20x op een dag wat geven, overal staan collectebussen.

Maar ga mensen die niets geven dat niet kwalijk nemen. We leven in een vrij land, en het staat iedereen vrij hier wel of niet aan mee te doen, om welke reden dan ook :)

Waarschuw beheerder
Maar ga mensen die niets geven dat niet kwalijk nemen. We leven in een vrij land, en het staat iedereen vrij hier wel of niet aan mee te doen, om welke reden dan ook

Mensen die een goede reden hebben, neem ik niets kwalijk. Mensen die zich verbergen achter smoesjes en zwakke uitvluchten wel!

Waarschuw beheerder
Nou het is geen smoes ofzo maar ik doe het gewoon niet omdat ik me geld niet zomaar ga weg geven en klinkt misschien hard maar als er zo iets bij ons gebeurd dan hoeven wij ook niks te verwachten want dan is het ineens van ja maar die mensen hebben al niks dus kennen ze ook niks geven nou als of het zo lekker met de economie in nederland gaat nou niet dus en daarom geef ik niks en ze hebben inmiddels al 26 miljoen euro binnen gehad op giro 555 dus waarom zou ik meer storten ik bedoel daar ken je wel van leven hoor.

Beetje geld klopperij allemaal !
Waarschuw beheerder
Mensen die een goede reden hebben, neem ik niets kwalijk. Mensen die zich verbergen achter smoesjes en zwakke uitvluchten wel!

Smoes, zwakke uitvlucht, reden is allemaal het zelfde.
Het staat je vrij hier wel of niet aan mee te doen :)

Waarschuw beheerder
Tijgertjuh: Een reden is met een redenering onderbouwd, een smoes niet.

Wendy: Je geeft je geld niet zomaar weg, je geeft het aan mensen die het hard nodig hebben. En dat zij bij een ramp in Nederland niets zouden geven is een uitspraak die nergens opgebaseerd is. Bovendien geef je zelf ook al aan dat zij minder hebben dan wij... volgens mij alleen maar des te meer reden om toch wat geld te geven.

Waarschuw beheerder
donateur
Een reden is met een redenering onderbouwd, een smoes niet.

Je spreekt van een reden wanneer je het idd onderbouwt en wanneer die verplicht is op te geven. Lijkt me hier niet het geval...
Waarschuw beheerder
Als iemand zegt niet te geven gewoon omdat ie dat niet WIL hoeft ie dat niet te onderbouwen, tis geen smoes maar een reden.

Eigenlijk vraag ik me af als mensen niet willen geven waarom ze daarop veroordeeld worden.
Je geeft, prima, je geeft niet ook prima.
Dat is een keuze die je voor jezelf maakt, die je niet eens hoeft uit te leggen of te onderbouwen.

*edit*
Je was me voor Teknix :D :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Volgens het Van Dale woordenboek:

re·den1
de reden

1
de redenen
datgene waarmee iemand zijn daden of zijn overtuiging motiveert

Volgens mij is iets niet "willen" geen motivering.
Waarschuw beheerder
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat GEVEN iets op vrijwillge basis is :)

En ik wist ook niet dat iets dat niet verplicht is onderbouwt moest worden met redenen :)

Van Dale
ge·ven2 (ov.ww.)
1 (iets) aan iem. doen toekomen zodat het van eigenaar wisselt
2 (iets) aan iemand doen toekomen zonder dat het van eigenaar wisselt [van concrete dingen] => iem. iets doen geworden
3 toebrengen => aandoen
4 van zich doen uitgaan [van abstracte dingen]
5 verschaffen, opleveren => voortbrengen
6 tot stand brengen, veroorzaken
7 organiseren

zie hier nergens staan dat het verplicht is :)

ver·plich·ting (de ~ (v.), ~en)
1 iets wat iem.moet doen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb ook nooit gezegd dat het verplicht is. Nog beter... ik heb het volgende zelfs nog gezegd:
Mensen die een goede reden hebben, neem ik niets kwalijk

Dit houd dus in dat ik mensen die geen goede reden hebben, dat ik die iets kwalijk neem. Met andere woorden ik VIND dat je iets moet geven. Dat is iets anders dan dat je ook daadwerkelijk wat MOET geven. Het is namelijk maar mijn mening...:)

Ik reageerde trouwens op deze opmerking van jou om aan te geven dat smoes, zwakke uitvlucht en reden niet allemaal hetzelfde is. :)
Smoes, zwakke uitvlucht, reden is allemaal het zelfde.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb net 5 euro gestort, het is niet veel maar alle beetje helpen he :yes:
Waarschuw beheerder
Dat heeft helemaal NIKS met gierig te maken kortzichtige lui!!!
Waarschuw beheerder
En ik VIND nog steeds dat iedereen dat voor zichzelf moet en mag uitmaken :)

Wie ben ik (of jij) om een ander daarop te veroordelen :)
Waarschuw beheerder
Hehe tenminste iemand die andermans mening accepteerd ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Nou het is geen smoes ofzo maar ik doe het gewoon niet omdat ik me geld niet zomaar ga weg geven en klinkt misschien hard maar als er zo iets bij ons gebeurd dan hoeven wij ook niks te verwachten want dan is het ineens van ja maar die mensen hebben al niks dus kennen ze ook niks geven nou als of het zo lekker met de economie in nederland gaat nou niet dus en daarom geef ik niks en ze hebben inmiddels al 26 miljoen euro binnen gehad op giro 555 dus waarom zou ik meer storten ik bedoel daar ken je wel van leven hoor.

Beetje geld klopperij allemaal !

Waarom blijft iedereen doorgaan over dat als het hier gebeurt wij nix krijgen ppfff
Hoe weet je dat nou? Waar heb je het nou over :S

Alleen maar van die lompe argumenten om niet te betalen
Hou dan gewoon je mond! En om nog een x in herhaling te vallen :

In Nederland heb je het 10000x beter als daar!!

:[ :[ :[ :[
Dus kom niet meer met dat soort crap aan hou dan gewoon je klep dicht
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

bezuiniguh in alles..
pfff daaaaaaaag!

en nee ben zekah nie gierig..

één van de grotuh problemuh in nederland is de taalverloedering onder de nederlandse jeugd... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik hou mijn klep niet :D

ik heb niet eens gezegt of ik wel of niet iets gegeven heb :P

Ook al heb je het hier beter, dan nog staat het je VRIJ om wel of niet te geven :)

Zeik mensen die niets geven niet af, respecteer hun mening, zeik mensen die wel geven niet af, respecteer hun mening ook :)

KLAAR :P
Waarschuw beheerder
Ik hou mijn klep niet

ik heb niet eens gezegt of ik wel of niet iets gegeven heb

Ook al heb je het hier beter, dan nog staat het je VRIJ om wel of niet te geven

Zeik mensen die niets geven niet af, respecteer hun mening, zeik mensen die wel geven niet af, respecteer hun mening ook

KLAAR

hehe (Y) :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hou mijn klep niet

ik heb niet eens gezegt of ik wel of niet iets gegeven heb

Ook al heb je het hier beter, dan nog staat het je VRIJ om wel of niet te geven

Zeik mensen die niets geven niet af, respecteer hun mening, zeik mensen die wel geven niet af, respecteer hun mening ook

KLAAR

Waarom reageer je er op?
Ik heb toch niet jou post gequote? Of wel soms? :S

En Blue Eyed Devil wat doe je hier eigelijk nog? Je lult toch met alles en iedereen mee :gaap:
Waarschuw beheerder
En Blue Eyed Devil wat doe je hier eigelijk nog? Je lult toch met alles en iedereen mee

Hetzelfde als jou, overal ja en amen op zeggen

indd wordt beetje moe van je ja :Z

Waarom reageer je er op?
Ik heb toch niet jou post gequote? Of wel soms?

Hahahahha....

Waarom reageer je dan op mij, ik heb jou toch niet ge-quote of wel :S

Dom wicht!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tijgertjuh**: Zoals ik eerder al zei: Niemand is verplicht iets te geven. Ik respecteer je mening ook zeker wel (anders had ik wel gezegd dat je iets MOET geven). Dat houdt echter niet in dat ik het ook eens ben met wat je zegt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hahahahha....

Waarom reageer je dan op mij, ik heb jou toch niet ge-quote of wel

Dom wicht!

:D:D:D :respect:

Mevrouw zit te roepen dat iedereen hun klep moet houden maar ze kan het zelf ook niet, maarja zal wel aan de leeftijd liggen. Nog niks spannends in d'r leven gevonden...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hahahahha....

Waarom reageer je op mij, ik heb jou toch niet ge-quote of wel

Dom wicht!

Omfg :X

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik moet storten, dan hou ik geen geld over om naar feesten te gaan en dan is mn sociale leven naar de knoppen, en dan moet ik terug naar de zielenknijper :)

zoiets? O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Nog niks spannends in d'r leven gevonden...

8)

*popcorn*

:9
Waarschuw beheerder
donateur
Mevrouw zit te roepen dat iedereen hun klep moet houden maar ze kan het zelf ook niet, maarja zal wel aan de leeftijd liggen. Nog niks spannends in d'r leven gevonden...

Je zet jezelf voor lul :D
Waarschuw beheerder
JIj niet wil je zeggen, onee wacht je staat al voor LUL!!
Waarschuw beheerder
donateur

Hoezo? Jullie geloven toch alles? 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Poesj, loop je weer het topic te verzieken? :[

;p
Waarschuw beheerder
donateur

Vertel mij maar eens waarom ik dan voor lul sta :9

Hoezo? Jullie geloven toch alles?

Ghehe O:)
Waarschuw beheerder
[img cacheid=00003455000101d0956942691a00848c5f]http://images.sugababes.nl/smiles/icon_loser.gif[/img] meer ben je niet :D

Poesj, loop je weer het topic te verzieken?

:yes: alleen al met die rotkop :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hier wil ik toch echt even tegenin gaan...

iedereen hier kan wat missen!!!

Ik weet niet of je bekend bent met het fenomeen 'schuldsanering'? Je rekening wordt beheerd door iemand anders, dus geld overmaken kan niet zomaar. Je 'leeft' van een absoluut minimum, waarvan de hoogte is vastgesteld aan de hand van boodschappen en meer niet.
NIET iedereen kan dus wat missen hier!

Oh, en voor de duidelijkheid: ja, ik heb gedoneerd, gestort en gesms-ed...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik weet niet of je bekend bent met het fenomeen 'schuldsanering'? Je rekening wordt beheerd door iemand anders, dus geld overmaken kan niet zomaar. Je 'leeft' van een absoluut minimum, waarvan de hoogte is vastgesteld aan de hand van boodschappen en meer niet.

Precies! Heb ik ook al gezegd!!! Maarja anderen weten het natuurlijk weer beter he :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Blue Eyed Devil

Vertel mij maar eens waarom ik dan voor lul sta

Antw?

alleen al met die rotkop

Uitgelult?
Gelijk maar over mn hoofd beginnen? (Y) doen kleine kinderen ook altijd
Goed bezig (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Oh, en voor de duidelijkheid: ja, ik heb gedoneerd, gestort en gesms-ed...

(y)(y)(y)

Waar een wil is is een weg O:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hoofd??

Ze zei rotkop :D
Waarschuw beheerder
donateur
doen kleine kinderen ook altijd

He jij bent ook maar 15 hoor [img cacheid=00003455000101d0956942691a00848dd3]http://images.sugababes.nl/smiles/icon_loser.gif[/img]

:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
idd !!!Wendy!!! ... ik stort ook geen geld... klinkt hard majaaaaa

uh maar waarom loopt iedereen nou excuus te verzinnen als je geen geld stort.. is niet verplicht hoor.. jou geld :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Infantiele zieltjes (Y)
Waarschuw beheerder
doen kleine kinderen ook altijd

Daar hoor je toch ook bij :D
Moet me een beetje verlagen in niveau, anders begrijp je het niet :D

Waarschuw beheerder
idd !!!Wendy!!! ... ik stort ook geen geld... klinkt hard majaaaaa

is het ook vind ik als je het zo zegt, maar het blijft natuurlijk je eigen keus.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind het een beetje te bekrompen om te zeggen dat iemand achterlijk is als hij/zij geen geld wil storten %|

Niet iedereen zit in een financiele zekerheid dattie kan zeggen dat iemand achterlijk is die zegt dat zij het niet wilt :S

Ik doe het ook niet met de reden dat ik op het moment geen werk heb dus niks kan geven :S

Waarschuw beheerder
donateur
alleen al met die rotkop

Was niet serieus bedoeld :frusty:

Waarschuw beheerder
zit net mn post terug te lezen volgens mij klopt die 2e zin niet erg :P:P

van mij krijgen ze gewoon niks...klaar :P:P

das mijn mening...nu ben k lekker een bekrompen zieltje...

boeiend
Waarschuw beheerder
donateur
Waar een wil is is een weg

No offence, Tony, maar zo simpel is het gewoon niet. Stel dat je 25 of 30 euro per week krijgt... en je zou evt. 5 euro willen storten, ben je nog s 6 euro aan stortingkosten kwijt, dat is samen dus al 11 euro, een erg groot deel van je weekgeld...
Waarschuw beheerder
donateur
en je zou evt. 5 euro willen storten, ben je nog s 6 euro aan stortingkosten kwijt

Die stortingskosten gelden niet voor 555 he... daar was heel die rel toch over? :)
Waarschuw beheerder
precies Generaal a-KISSIONE .. je moet hier geloof ik excuus verzinnen als je geen geld stort.. nie iedereen heeft het geweldig..

Waarschuw beheerder
donateur
ja sorry hoor, ik heb het geld er gewoon niet voor, nederland zit al in een financiële crisis :S

Laat al die hollywoodsterren die het belachelijke loon van 20 mil. dollar per film verdienen, maar wat doneren...
Of geef ipv 20 miljoen es 10 miljoen weg in de staatsloterij ofzo...

Altijd maar zeuren dat er geen geld is, als er iets in andere landen gebeurt staan ze vooraan met hun bijdrages...
Ze mogen eerst wel eens kijken naar de situatie hier in Nederland, want die is niet veel beter
Waarschuw beheerder
Jup helemaal gelijk!!!

Maar ben er vandoor, ik heb nog een real life....

Bye bye :D
Waarschuw beheerder
donateur
Die stortingskosten gelden niet voor 555 he

Sorry, dat had ik even niet meegekregen. ;)

Maar t feit blijft dat niet iedereen in de positie is iets te geven.
Waarschuw beheerder
donateur
No offence, Tony, maar zo simpel is het gewoon niet. Stel dat je 25 of 30 euro per week krijgt... en je zou evt. 5 euro willen storten, ben je nog s 6 euro aan stortingkosten kwijt, dat is samen dus al 11 euro, een erg groot deel van je weekgeld...

Ik begrijp wel dat sommige mensen het moeilijk hebben maar bv 1 euro 50 voor bv een sms-je om te doneren kan een ieder wel missen.
Vaak genoeg zie ik reportages op tv van mensen die diep in de schulden zitten. Maar vervolgens zie ik dan wel die zelfde mensen de ene sigaret met de andere aansteken :S
Dan is mijn mening dat je dus wel wat kunt missen door bv een pakje per week minder weg te paffen.

Met mijn opmerking "Waar een wil is is een weg" probeer ik aan te geven dat in principe idereen wel iets zou kunnen missen. Er zijn mensen in Azie die helemaal niks meer hebben. Zelfs geen familie meer omdat die zijn omgekomen.
Door een klein btje geld over te maken kun je al snel heel veel betekenen voor die mensen door ze bv eten, water en medicijnen te geven. Familie krijg je er helaad niet mee terug :S
Vele kleine bedragen maken 1 heel groot bedrag (y)

Waarschuw beheerder
donateur
ja dat is misschien wel zo, maar sommige mensen hebben zo'n klein budget thuis, dat ze zelf ook denken, alle beetjes helpen

vooral in deze tijd moet je toch jezelf voorop stellen, hoe hard dat ook klinkt
Waarschuw beheerder
Zoiets lijkt me wel een aardige reden:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003209.html

Verder staat de mentaliteit van veel mensen in Nederland me niet aan. Ze storten enkel een paar euro's bij een grote actie die breed uitgemolken wordt op de TV en schreeuwen tegen iedereen die dat niet doet dat het asocialen zijn. Hier wordt jaarlijks meer dan 200 euro aan "goede doelen" gegeven aan de deur en via donateursschap. Mag er dan een keer overgeslagen worden?

Ja. Waarom niet. Die mensen vergeten even dat ook zij selectief zijn. Er gaan jaarlijks veel meer mensen dood dan bij deze ramp. Daar geeft ook niemand om. Maar ja, als iedereen om je heen en op TV emotioneel gaat doen dan moet je wel he? Nogal asociaal om te denken dat deze actie belangrijker is dan alle andere acties en dat anderen moeten storten omdat mensen zelf emotioneel labiel worden van al die beelden.

Laat mensen zelf bepalen of en aan welke acties ze meedoen. (Moreel) proberen te verplichten zuigt. En ik geef geen zak om al die schreeuwlelijkers die maar wat roepen, want die salon socialisten staan hier ook niet als ik om 6 uur op sta om te gaan werken.

Waarschuw beheerder
omdat er overal op de wereld een grote ellende is, heb ik dus geld gedoneerd aan gewoon onze eigen dierenbescherming...

op giro 555 staat al genoeg dacht ik zo...

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben lid van het wereldnatuurfonds O:)
Waarschuw beheerder
Het zou de hulporganisaties zieren als ze eens een specificatie maken van wat er nu echt nodig is. Als zij bv kenbaar maken dat er 100.000 liter water nodig is en aangeven hoeveel dat kost, dan zijn mensen eerder bereid dan wanneer er gezegd wordt van stort maar en zie maar of het geld er überhaupt komt.
Waarschuw beheerder
donateur
Wat er op dit moment nodig is dat is drinkwater, rijst, medicijnen, medische apparatuur om noodhospitalen op te zetten, sanitaire voorzieningen en tenten. Het geld dat wordt ingezameld zal daar aan worden besteed.
Wordt in alle media voortdurend aangegeven O:)
Waarschuw beheerder
donateur
schulsanering houdt óók in dat je je mobiel inlevert....

maar sommige mensen hebben zo'n klein budget thuis, dat ze zelf ook denken, alle beetjes helpen

vooral in deze tijd moet je toch jezelf voorop stellen, hoe hard dat ook klinkt

:respect:
Waarschuw beheerder
Geef idd meer om al die dieren die gemold worden overal in de wereld dan om Azie :S
Waarschuw beheerder
Waarom reageer je er op?
Ik heb toch niet jou post gequote? Of wel soms?

Jeetje zeg :S lange teentjes???

Ik praat wanneer IK wil ik geef wanneer IK wil.
Ik woon in een vrij land en mag zelf mijn keuzes bepalen :)
Mag ik zelf weten OF ik wat geef en WAARAAN ik wat geef :)

En ik reageer omdat ik een mening heb :)
Daar dient een topic toch voor?

*edit*

wanneer leren we eens respect te hebben voor een ander en diens mening? Dat kost niets en daar hoef je ook geen giro nummer voor te openen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Lewis: Jij komt tenminste met een goede reden waarom je in dit geval niet doneert en verbergt je niet achter uitvluchten als: Laat die rijke Hollywood-sterren maar doneren, 98% gaat toch naar de banken, het gaat hier in Nederland financieel zo slecht (geloof me, economisch is het in de landen waar het hier hier over hebben, een stuk minder).

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dit houd dus in dat ik mensen die geen goede reden hebben, dat ik die iets kwalijk neem. Met andere woorden ik VIND dat je iets moet geven

Je moet HELEMAAL niks! Ondanks het heel erg is wat er gebeurd is! Overigens zijn er miljoenen nu binnen. En zullen ze vast en zeker met een maand weer vragen om "weer" te storten! Ik heb wel mijn vraagtekens hierbij...

(ik heb overigens wel gestort maar doe dit zeker niet voor de tweede keer!)

het gaat hier in Nederland financieel zo slecht

Paar weken geleden was er nog op het nieuws dat er meer dan de helft van de Nederlanders hun huur niet meer kunnen betalen, achterstand hebben of schulden hebben! En dan toch nog geld vragen, daarom bedoel ik,,heb mijn vraagtekens, eigen land word niet eens geholpen :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Paar weken geleden was er nog op het nieuws dat er meer dan de helft van de Nederlanders hun huur niet meer kunnen betalen, achterstand hebben of schulden hebben! En dan toch nog geld vragen, daarom bedoel ik,,heb mijn vraagtekens, eigen land word niet eens geholpen

I rest my case ;)
Waarschuw beheerder
Dat is een *pijnlijk* punt Aleksandra ;) nu zullen wel de ge-ijkte uitspraken komen als werken voor je geld bla bla bla
maar je hebt wel gelijk ;) daar zouden ze ook eens een giro nummer voor moeten openen, wedden dat er dan niets gestort wordt ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Lewis: Jij komt tenminste met een goede reden waarom je in dit geval niet doneert en verbergt je niet achter uitvluchten als: Laat die rijke Hollywood-sterren maar doneren, 98% gaat toch naar de banken, het gaat hier in Nederland financieel zo slecht (geloof me, economisch is het in de landen waar het hier hier over hebben, een stuk minder).

De rijken worden steeds rijker, de armen steeds armer...
Het gaat financieel in nederland helemaal niet goed, en jah, sorry hoor, maar ik kies toch eerst voor mn eigen welzijn en dan pas voor iemand anders zn welzijn

Waarschuw beheerder
Je moet HELEMAAL niks! Ondanks het heel erg is wat er gebeurd is! Overigens zijn er miljoenen nu binnen. En zullen ze vast en zeker met een maand weer vragen om "weer" te storten! Ik heb wel mijn vraagtekens hierbij...

Ik zou je toch graag willen vragen mijn posts eens ff wat beter te lezen, want ik zeg niet dat je iets MOET!

Ik heb zelfs aangegeven:
4 januari 2005 12:20
Tijgertjuh**: Zoals ik eerder al zei: Niemand is verplicht iets te geven. Ik respecteer je mening ook zeker wel (anders had ik wel gezegd dat je iets MOET geven)...

Waarschuw beheerder
Dat mag LoenaTJIK :) vrij land vrije keuzes ;)

Denk als de gulle gevers zelf in een precaire situatie zouden zitten hun meningen wel iets anders zouden zijn dan dat ze nu zijn ;)

Zolang het een mens goed gaat, zal hij gul en vrijgevig zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Dat mag LoenaTJIK vrij land vrije keuzes

Denk als de gulle gevers zelf in een precaire situatie zouden zitten hun meningen wel iets anders zouden zijn dan dat ze nu zijn

Zolang het een mens goed gaat, zal hij gul en vrijgevig zijn.

;) jij zou toch ook niet je laatste euro'tjes doneren als dat zou betekenen dat je zelf geen eten op je bord hebt die week

(hypothetisch gezien)

Veel mensen gaan er maar van uit, dat iedereen het hier supergoed heeft, (vergeleken bij andere landen is dat ook wel zo) maar je moet niet altijd vergelijken met andere landen, we wonen hier in Nederland, dus voor ons is het hier ook zwaar (financieel gezien)

Waarschuw beheerder
jullie moeten niet zeiken, je kan ook 1smsje sturen naar de radio voor 1euro 50 en daar ga je echt niet dood van :no:

bah wat een egoïsten hier :no:

Geef idd meer om al die dieren die gemold worden overal in de wereld dan om Azie

En die help je wel? Dat doe ik ook trouwens :) maar eenmalig een klein bedrag voor Azië storten ga je echt niet dood van en kan je ook nog steeds de dieren blijven helpen!
Ik vind het nu wel onzin om 100 euro te storen, je kan ook 50 euro storten en 50 aa een ander goed doel geven, want Azië krijgt nu wel al veel geld en andere dingen niet, terwijl die naar mijn idee even dringend zijn.

Waarschuw beheerder
Paar weken geleden was er nog op het nieuws dat er meer dan de helft van de Nederlanders hun huur niet meer kunnen betalen, achterstand hebben of schulden hebben! En dan toch nog geld vragen, daarom bedoel ik,,heb mijn vraagtekens, eigen land word niet eens geholpen laatste aanpassing: 4 januari 2005 14:06

Een goede reden dus, en over deze mensen heb ik het niet.

Waarschuw beheerder
donateur
bah wat een egoïsten hier

dat heeft niks met egoïsme te maken...
Het is niet meer dan normaal dat je eerst om jezelf denkt, en dan om anderen
Waarschuw beheerder

Ik lees heel goed :yes:
En die uitspraak was waar ik op inging.
Waarom zou je iemand kwalijk moeten nemen als ie niet geeft, om welke reden of smoes dan ook??

Het is niet aan jou (of mij) om mensen daar op te veroordelen :)

Elkaars mening respecteren kost geen cent :)

*edit*
Je hebt gelijk LoenaTJIK
De mensen die het "goed" hebben voelen zich ook niet iedere avond schuldig als hun buikje weer gevuld is terwijl er honderden gezinnen in Nederland dat niet kunnen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zoals ik al eerder heb aangegeven... respecteer ik ieders mening. Iedereen heeft tenslotte recht op zijn eigen mening.

Dat wil echter niet zeggen dat ik het er ook mee eens ben. Zoals ik ook al eerder heb aangegeven: Mensen die niets geven moeten zich niet verbergen achter een smoes of goedkope uitvlucht vind ik. Zeg dan gewoon eerlijk waarom je niet wilt geven. Dit is puur mijn eigen mening.

PS. En wat die mensen in Nederland betreft: Als ik in de stad bijvoorbeeld een zwerver tegenkom die de daklozenkrant verkoopt, dan krijgt die ook altijd geld van mij (meestal ook meer dan hij/zij voor die krant wil). Maar dat even terzijde, want daar gaat dit topic volgens mij niet over.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt gelijk LoenaTJIK
De mensen die het "goed" hebben voelen zich ook niet iedere avond schuldig als hun buikje weer gevuld is terwijl er honderden gezinnen in Nederland dat niet kunnen

Het is ook absoluut niet verkeerd om eens stil te staan bij mensen die het veel slechter hebben, maar dat moet ook niet je leven beheersen...

Als ik zit te eten, en ik zie beelden van mensen in Afrika enzo, dan hoef ik al geen eten meer, omdat ik me schuldig voel

Mensen met een hoop geld nemen alles voor lief, het is de gewoonste zaak van de wereld voor hun...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dat heeft niks met egoïsme te maken...
Het is niet meer dan normaal dat je eerst om jezelf denkt, en dan om anderen

inderdaad!! (Y)
Waarschuw beheerder
Het lijkt wel alsof veel mensen het een schande vinden als je over geld beschikt en dat ze ook nog eens van mening zijn dat als je geld hebt je sowieso iets weg moet geven. Waar halen zij het lef vandaan om te beslissen wat een ander met zijn geld moet doen? Het leven is nu eenmaal niet rechtvaardig. We zijn niet gelijk en we hebben niet allemaal dezelfde mogelijkheden is het leven.

Noem mij maar een egoïst. Ja, ik ben het. Ik schaam me er niet voor en weet je waarom niet? Omdat ik donders goed weet dat alle mensen egoïsten zijn. Er is niemand die als puntje bij paaltje komt sociaal gaat lopen doen. We denken met alles allemaal aan ons eigen belang. Bij al die tientallen keren dat ik geld doneerde aan goede doelen heb ik die mensen niet gehoord. Wat deden zij? Zij gaven niks. Geef je 1 keer niet, dan krijg je al die parasieten op je rug met een afkeurend vingertje. Is dat niet walgelijk?

Waarschuw beheerder
donateur
Paar weken geleden was er nog op het nieuws dat er meer dan de helft van de Nederlanders hun huur niet meer kunnen betalen, achterstand hebben of schulden hebben! En dan toch nog geld vragen, daarom bedoel ik,,heb mijn vraagtekens, eigen land word niet eens geholpen laatste aanpassing: 4 januari 2005 14:06

En hoeveel van die mensen hebben desondanks wel een telefoonrekening van 100 euro of meer, een televisie op afbetaling, 3 honden die alleen Pedigree Pall lusten en een lidmaatschap bij de boeken/DVD Club omdat je er destijds 3 gratis mocht uitzoeken...

Ik geloof dat de Nederlanders eens een beetje moeten ontnuchteren... Misschien kijken ze dan eerst naar zichzelf en krijgen ze ook weer een beetje medelij met andere mensen.

Waarschuw beheerder
donateur
En hoeveel van die mensen hebben desondanks wel een telefoonrekening van 100 euro of meer, een televisie op afbetaling, 3 honden die alleen Pedigree Pall lusten en een lidmaatschap bij de boeken/DVD Club omdat je er destijds 3 gratis mocht uitzoeken...

Ik geloof dat de Nederlanders eens een beetje moeten ontnuchteren... Misschien kijken ze dan eerst naar zichzelf en krijgen ze ook weer een beetje medelij met andere mensen.

Hoe bedoel je, vergezocht???
Waarschuw beheerder
donateur

Misschien dat ze in Nederland maar eens moeten beginnen met mensen te leren hoe ze met geld om moeten gaan (y) . Op school bijvoorbeeld ??

Die mensen daar in Azie weten vaak niet eens wat een DVD is :S. Die denken alleen maar aan het feit of ze aan het eind van de dag ook te eten en te drinken hebben...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Misschien dat ze in Nederland maar eens moeten beginnen met mensen te leren hoe ze met geld om moeten gaan

Die mensen daar in Azie weten vaak niet eens wat een DVD is . Die denken alleen maar aan het feit of ze aan het eind van de dag ook te eten en te drinken hebben...

Ja als je daar altijd maar bij stil moet gaan staan, dan schiet het helemaal niks meer op:S

We leven hier in dit land....Je moet niet landen met elkaar vergelijken...Hier in nederland zijn ook genoeg gezinnen die met moeite een televisie hebben kunnen aanschaffen, of iets in die zin, dat verschilt gewoon per land

In elk land heb je een ander soort vorm van armoede, en dat valt niet te vergelijken

Waarschuw beheerder
Bij al die tientallen keren dat ik geld doneerde aan goede doelen heb ik die mensen niet gehoord. Wat deden zij? Zij gaven niks. Geef je 1 keer niet, dan krijg je al die parasieten op je rug met een afkeurend vingertje. Is dat niet walgelijk?

ook daar heb je gelijk in.
Waarschuw beheerder
donateur
Brutus, mensen die in die situatie zitten hebben geen mobiel meer, geen i-net meer, geen dingen op afbetaling, geen lidmaatschappen en een beperkt budget voor boodschappen, dus ook geen Pedigree Pal meer voor de honden...

Zoals al eerder gezegd ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe bedoel je, vergezocht???

ik steek m'n hand in 't vuur dat het minimaal in 9 vd 10 gevallen zo is...

Brutus, mensen die in die situatie zitten hebben geen mobiel meer, geen i-net meer, geen dingen op afbetaling, geen lidmaatschappen en een beperkt budget voor boodschappen, dus ook geen Pedigree Pal meer voor de honden...

en dit gaat dus over maximaal 1 v/d 10 gevallen

conclusie: wij zijn verwend en nog ontevreden ook.
Waarschuw beheerder
donateur
gezinnen die met moeite een televisie hebben kunnen aanschaffen

Is dat een eerste levensbehoefte zoals eten :S ??

In Nederland hoeft niemand honger te hebben. Wij zijn hier gezegend met instanties (Leger de heils) die ervoor zorgen dat je altijd wat te eten kunt krijgen.

En medische zorg dan ?? In Azie zullen de komende weken nog veel meer mensen sterven door de meest vreselijke ziektes.
In Nederland hoeft niemand zich zorgen te maken over medische zorg :no: . Medische zorg is in het rampgebied een groot probleem.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Is dat een eerste levensbehoefte zoals eten

Dat was een reply op iemand die zei dat ze in azie nog nooit van een dvd hadden gehoord ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Helaas Brutus .... het bureau schuldsanering komt om in de aanvragen.
Hebben we het nog niet eens over de mensen die qua inkomen onder het minimum zitten.

En leren met geld om te gaan?
Als je een inkomen van 1000 euro per maand hebt en je er met een gezin van 4 personen mee moet rondkomen. Als de huur, gas licht en water en de verzekeringen eraf zijn blijft er maar heel weinig over om van te leven.

Overigens kun je de landen niet met elkaar vergelijken, het bruto nationaal inkomen ligt hier dan wel hoger, zo ook de kosten voor levendsonderhoud :)

Waarschuw beheerder
donateur

Nou....laat de statistieken maar eens zien dan ;)

je weet het toch zo goed, dan wil ik wel es weten waar je dat vandaan hebt
Waarschuw beheerder
hey LoenaTJIK....je bent nog wel van plan om veel feestjes af te gaan:

Agenda

The Battles
22 januari 2005

Planet V.I.P. · Invites Dark Forces
4 februari 2005

Hellraiser · The Suffering
5 februari 2005

Hard Drive
11 februari 2005

Trespassing II
12 februari 2005

Illegal Vibes
26 februari 2005

Psyclone · The nuclear bass
5 maart 2005

Wicked City · Elevating the Core
27 maart 2005

Bass-D
2 april 2005

Masters of Hardcore
23 april 2005

Liberation
5 mei 2005

toch knap zonder geld (y)

iedereen heeft mooie smoesjes dat hij/zij geen geld heeft....iedereen is rijk hier in nederland vergeleken met die mensen daar die helemaal niks meer hebben en geen geld meer kunnen verdienen omdat alles wat ze hadden weggespoeld is. Ze hebben familieleden verloren en jullie zeuren over dat beetje geld wat hun al kan helpen om te overleven!

En smoesjes over dat je niet zeker weet waar het naar toe gaat is ook onzin als je helemaal niks geeft weet je zeker dat het er niet terrecht komt!!!
"ze geven ons ook niks als er een ramp is" is ook de grootste onzin, na de waternoodsramp kwam er ook geld en goederen uit de hele wereld

Waarschuw beheerder
donateur
toch knap zonder geld

iedereen heeft mooie smoesjes dat hij/zij geen geld heeft....iedereen is rijk hier in nederland vergeleken met die mensen daar die helemaal niks meer hebben en geen geld meer kunnen verdienen omdat alles wat ze hadden weggespoeld is. Ze hebben familieleden verloren en jullie zeuren over dat beetje geld wat hun al kan helpen om te overleven!

En smoesjes over dat je niet zeker weet waar het naar toe gaat is ook onzin als je helemaal niks geeft weet je zeker dat het er niet terrecht komt!!!
"ze geven ons ook niks als er een ramp is" is ook de grootste onzin, na de waternoodsramp kwam er ook geld en goederen uit de hele wereld

Ooit gehoord van gastenlijstplaatsen???
En trouwens, dat heeft er geen flikker mee te maken
Elk land heeft een andere vorm van armoede, wat niet valt te vergelijken
Waarschuw beheerder
In sommige gevallen zullen mensen niks kunnen geven....

Ieder weet voor zich toch wat ie kwijt kan:jaja:
Ik ben ook maar een student maar kon wat missen dus doe ik dat ook(y)

Als je wat kan missen doe het dan ook gewoon!!!
Of stel je eens goed voor dat jij in zo'n situatie zat..
Denk dat mensen die geld hebben maar niks willen geven ook weinig inlevingsvermogen hebben...:S

Waarschuw beheerder
donateur
wat hebben die feesten er nou mee te maken

ja dat snapte ik ook al niet

Waarschuw beheerder
donateur
:x sjees :s
Moet daar speciaal een topic voor gemaakt worden?? Zijn er dan nog echt mensen die gaan lopen zeuren geen geld te storten?????
Damn :vaag:
Als je geen geld wilt storten om 1 of andere reden, helemaal goed, maar moet je dat dan echt zeggen?
De ramp alleen al is ERG genoeg! Ze verdienen dan ook alle kleine beetjes hulp.. En kun je het niet dan niet, maar ga dan niet lopen zeiken of zeuren, hou dan gewoon je mond!
Waarschuw beheerder
wat hebben die feesten er nou mee te maken

ehmmmmm omdat er ook geld is om naar feesten te gaan natuurlijk :|

maar goed iedereen moet zelf weten of hij/zij wat WIL geven maar ga niet lopen zeuren dat je zo weinig geld hebt en niks kwijt kunt, dat is natuurlijk onzin!
je kan pas echt niks kwijt als je bijna geen eten kunt kopen, je niet naar feesten kan, geen nieuwe kleding kunt veroorloven...dat is heel wat anders
maar zo te zien heeft ze het helemaal niet zo slecht
Waarschuw beheerder
donateur
Ooit gehoord van gastenlijstplaatsen???

Bij al die feesten die in je agenda staan :S ??

*Proest*

Koop een consumptiemunt minder op een feest (toch al gauw 2 eurootjes) en voila ook jij kunt iets doneren voor Azië (y)

Is niet moeilijk en tevens makkelijk O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Bij al die feesten die in je agenda staan ??

*Proest*

Koop een consumptiemunt minder op een feest (toch al gauw 2 eurootjes) en voila ook jij kunt iets doneren voor Azië

Is niet moeilijk en tevens makkelijk

Ik kan heus wel een paar euro'tjes missen hoor, en ik heb net ook al wat gestort bij in de winkel, daar gaat het niet om, maar er stond ook bij iemand, ja het hoeft niet 100 euro te zijn, 50 is ook genoeg, ja sorry hoor, maar 50 euro is in mijn ogen al een heleboel geld, wat ik zelf ook hard kan gebruiken, maar er zijn ook mensen die echt niks kunnen missen, daar had ik het over, ik heb ook gezegd dat ik het niet kan missen, maar natuurlijk, ik kan echt wel een paar euro missen, en daar ga ik ook echt niet moeilijk over doen DUH :S
Ennuh, tony, wel es gehoord van flyeren? ;)
Waarschuw beheerder
En kun je het niet dan niet, maar ga dan niet lopen zeiken of zeuren, hou dan gewoon je mond!

Ik snap niet waarom mensen gaan zeiken of zeuren als je niet dezelfde mening hebt :s

ehmmmmm omdat er ook geld is om naar feesten te gaan natuurlijk :|

Ja dus???
Lijkt wel alsof het "verplicht" is iets te storten :S
Het is en blijft je eigen geld en je mag er zelf mee weten wat je doet.

Ik kan heus wel een paar euro'tjes missen hoor, en ik heb net ook al wat gestort bij in de winkel, daar gaat het niet om, maar er stond ook bij iemand, ja het hoeft niet 100 euro te zijn, 50 is ook genoeg, ja sorry hoor, maar 50 euro is in mijn ogen al een heleboel geld, wat ik zelf ook hard kan gebruiken, maar er zijn ook mensen die echt niks kunnen missen, daar had ik het over, ik heb ook gezegd dat ik het niet kan missen, maar natuurlijk, ik kan echt wel een paar euro missen, en daar ga ik ook echt niet moeilijk over doen DUH

Precies!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja dus???
Lijkt wel alsof het "verplicht" is iets te storten :S

Niks is verplicht :no:
Alleen niet lopen zeiken dat je niks kunt missen omdat je het zelf zo slecht hebt :S
Als je nog in de gelegenheid bent om naar feesten te gaan dan heb je ook de mogelijkheid om wat te geven. Iets is nog altijd beter dan niets :yes:
Waarschuw beheerder
nogmaals; Het is en blijft je eigen geld en je mag er zelf mee weten wat je doet.

Of je nu naar feesten gaat of niet!!
Waarschuw beheerder
donateur

Doe idd alsjeblieft s navraag bij een bureau voor schuldsanering voor je zulks gaat posten....

Waarschuw beheerder
donateur
Alleen niet lopen zeiken dat je niks kunt missen omdat je het zelf zo slecht hebt
Als je nog in de gelegenheid bent om naar feesten te gaan dan heb je ook de mogelijkheid om wat te geven. Iets is nog altijd beter dan niets

In dit geval ging het om 50 euro, niet om een paar euro's ;)
Waarschuw beheerder
donateur
nogmaals; Het is en blijft je eigen geld en je mag er zelf mee weten wat je doet.

Of je nu naar feesten gaat of niet!!

mee eens... niet iedereen hoeft te storten toch? ze krijgen honderden miljoenen euro's

zelf heb ik wel wat gestort maar als iemand niet wil storten stort ie niks.. de keuze ligt bij jezelf

Waarschuw beheerder
donateur
maar goed iedereen moet zelf weten of hij/zij wat WIL geven maar ga niet lopen zeuren dat je zo weinig geld hebt en niks kwijt kunt, dat is natuurlijk onzin!
je kan pas echt niks kwijt als je bijna geen eten kunt kopen, je niet naar feesten kan, geen nieuwe kleding kunt veroorloven...dat is heel wat anders
maar zo te zien heeft ze het helemaal niet zo slecht

En jij kan zo aan iemand zien hoe thuis de financiële situatie is???

Laat me niet lachen, je moet niet over dingen lullen waar je niks vanaf weet ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan me niet voorstellen dat mensen mensen proberen overtuigen om toch geld te storten, al kan ik het me ook niet voorstellen dat je met zware weerstand hier loopt te verkondigen waarom je niet gaat storten! :S

Doe wat je wilt én als je je niet aangesproken voelt tot een bepaalde topic (hier heb ik het over het algemeen dan), plaats er dan ook niks in! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het al triest genoeg dat DSW dit topic heeft geopend om mensen bij dat andere topic weg te houden! :)

Waarschuw beheerder
ho ho, wat ik heb gezegt over die 100 euro dat gaat maar over een paar mensen hoor!!!
ik zei dat ik het belachelijk vind dat mensen te egoïstisch zijn om een eurootje te storten of een smsje te sturen,maar ook dat ik het overdreven vind om 100 euro te storten (ja ik heb gelezen in het andere topic dat mensen dat doen) dan kun je beter een deel van dat geld aan een ander goed doel geven, want Azië krijgt nu al best veel.

Waarschuw beheerder
donateur
ho ho, wat ik heb gezegt over die 100 euro dat gaat maar over een paar mensen hoor!!!
ik zei dat ik het belachelijk vind dat mensen te egoïstisch zijn om een eurootje te storten of een smsje te sturen,maar ook dat ik het overdreven vind om 100 euro te storten (ja ik heb gelezen in het andere topic dat mensen dat doen) dan kun je beter een deel van dat geld aan een ander goed doel geven, want Azië krijgt nu al best veel.

Idd, begrijpelijk :jaja: :flower:
Waarschuw beheerder
niet iedereen hoeft te storten toch? ze krijgen honderden miljoenen euro's

zelf heb ik wel wat gestort maar als iemand niet wil storten stort ie niks.. de keuze ligt bij jezelf

Jep :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik bedoel dit eigenlijk over het algemeen.

Maar als mensen 100 euro willen storten, dan moeten ze dat helemaal voor hun zelf weten toch?

Maar ook als ze niks storten is dan hun eigen zaak toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik bedoel dit eigenlijk over het algemeen.

Maar als mensen 100 euro willen storten, dan moeten ze dat helemaal voor hun zelf weten toch?

Ja tuurlijk, maar daarom mag iemand anders ook wel zeggen dat diegene dat veel te veel vindt omdat ie het zelf ook goed kan gebruiken?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ach jullie financiele dingen gaan mij niks aan én andersom precies het zelfde.. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ach jullie financiele dingen gaan mij niks aan én andersom precies het zelfde..

Nope, maar het is aan diegene zelf om te beslissen of ie daar wat over wil loslaten of niet ;)
Waarschuw beheerder
Dan vraag ik me toch wel af waarom veel mensen bijna over de rooie gaan als je zegt dat je niks geeft :s

Waarschuw beheerder
donateur
Nope, maar het is aan diegene zelf om te beslissen of ie daar wat over wil loslaten of niet

klopt! én dan is het uiteraard voorspelbaar dat dergelijke discussies er over gevoerd worden! :)

Maar ik vind wel dat er degelijk een grens gemaakt moet worden tot hoever je er over discussiert, want ik vind een topic over zoiets én dan albijna 300 berichten groot vind ik wel heel wat verspilde energie.. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dan vraag ik me toch wel af waarom veel mensen bijna over de rooie gaan als je zegt dat je niks geeft

Idd, want dan ben je wel opeens een egoïst :S

En later zeggen dat het ieder zn eigen keuze is...Lekker hypocriet!
Waarschuw beheerder
donateur
Ja tuurlijk, maar daarom mag iemand anders ook wel zeggen dat diegene dat veel te veel vindt omdat ie het zelf ook goed kan gebruiken?

Ik kan ook geen 100 euro missen op dit moment :no:
Daarom heb ik gegeven wat ik wel kon missen :yes:
Als meer mensen dat zouden doen des te eerder zijn die mensen daar in Azië geholpen (y) . Ik vind dat niet meer dan normaal...
Die mensen kunnen er niks aan doen dat hun deze vreselijke ramp is overkomen :no:

Waarschuw beheerder
Dan vraag ik me toch wel af waarom veel mensen bijna over de rooie gaan als je zegt dat je niks geeft

Idd, want dan ben je wel opeens een egoïst

En later zeggen dat het ieder zn eigen keuze is...Lekker hypocriet!

Sommige mensen gaan over de rooie, omdat andere mensen gewoon genoeg geld hebben en in Nederland (lui lekkerland tegenover rampgebieden)wonen en echt wel wat kunnen missen, gewoon te lui zijn om wat geld te storten.

en ja het is egoïstisch!!Sommige mensen zijn echt zo verwend, maar weten pas wat ze hebben als ze het kwijt zijn.
Je moet jezelf eens in andermans situatie leren verplaatsen!
En ik vind dat mensne gewoon niet moeten zeiken, want ze kunnen echt wel wat missen :yes:

Waarschuw beheerder
vind dat niet meer dan normaal...

precies (y)

Waarschuw beheerder
donateur
(lui lekkerland tegenover rampgebieden)

en toch is dat weer appels met peren vergelijken :jaja:

Voor de 3e keer...........: elk land heeft zijn eigen vorm van armoede dat niet vergelijkbaar is met elkaar
Waarschuw beheerder
Pffffffffffffffff wordt er een beetje moe van dat gezeur :(

Iedereen die het niet met je eens is is dus een zeur :S

ik herhaal mezelf nogmaals.........
wanneer leren we eens respect te hebben voor een ander en diens mening? Dat kost niets en daar hoef je ook geen giro nummer voor te openen laatste aanpassing: 4 januari 2005 14:03

Sta daar eens bij stil.......... er zijn genoeg dingen GRATIS in deze wereld, dit is er eentje van :)

Waarschuw beheerder
dus je bent het er niet mee eens dat wij het hartstikke goed hebben? en hun op dit moment niet? :vaag:
Waarschuw beheerder
Sommige mensen gaan over de rooie, omdat andere mensen gewoon genoeg geld hebben en in Nederland (lui lekkerland tegenover rampgebieden)wonen en echt wel wat kunnen missen, gewoon te lui zijn om wat geld te storten.

Jullie roepen wel dat iedereen gelijk is maar beseffen niet dat dus niet iedereen in nederland iets kan missen :S
Waarschuw beheerder
Als je mijn berichtjes gelezen had stelde je die vraag niet.
Iedereen maakt voor zijn eigen portomonaie uit of ie wel of niet iets kan missen.
Iedereen mag zelf met of zonder reden geld storten of niet.

Die vrijheid hebben we, laten we elkaar respecteren in wat we wel en niet doen.
Daar ging het mij om.

Overigens denk ik dat het merendeel van de Nederlands het wel goed heeft, maar dat er ook hier in dit "luilekkerland" heel veel armoede is.

Waarschuw beheerder
donateur
dus je bent het er niet mee eens dat wij het hartstikke goed hebben? en hun op dit moment niet?

Dat maak jij ervan ;)

Tuurlijk hebben zij het nu heel erg slecht, dat is gewoon een feit, die mensen hebben dat ook niet verdiend.

Wat ik zeggen wil is: ook hier in nederland zijn mensen die gewoon elk dubbeltje om moeten keren voordat ze een normale maaltijd op tafel kunnen zetten...tuurlijk, over het algemeen hebben we hier absoluut niks te klagen, maar er zijn uitzonderingen...

Overigens denk ik dat het merendeel van de Nederlands het wel goed heeft, maar dat er ook hier in dit "luilekkerland" heel veel armoede is.

En dat is het dus wat ik ook probeer te zeggen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach lul niet, ik sta ook elke maand 20 euro in de min.
dat ene zielige smsje en/of die ene euro in het supermarkt potje ooehhhh.
als je nou gewoon zegt dat je die mensen het niet waard geeft je kostbare euro te geven, kijk dan ben je eerlijk :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dus niet iedereen in nederland iets kan missen

[img cacheid=00132978000342ac70f045951a0084a306]http://forumspam.articblue.nl/post_related/misc/images/0054.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Wat ik zeggen wil is: ook hier in nederland zijn mensen die gewoon elk dubbeltje om moeten keren voordat ze een normale maaltijd op tafel kunnen zetten...tuurlijk, over het algemeen hebben we hier absoluut niks te klagen, maar er zijn uitzonderingen...

en die zitten op partyflock? die hebben internet??
neeee dat zijn echte uitzonderingen hoor en die mensen zitten niet op pf :no:
die mensne gaan ook niet naar die achterlijk dure feesten :no:

Waarschuw beheerder
donateur
ach lul niet, ik sta ook elke maand 20 euro in de min.
dat ene zielige smsje en/of die ene euro in het supermarkt potje ooehhhh.
als je nou gewoon zegt dat je die mensen het niet waard geeft je kostbare euro te geven, kijk dan ben je eerlijk

:| meid, jij bent arm :frusty:

heb ik het dan over 20 euro???
Er zijn ook genoeg mensen die ivm medische kosten, en wat al niet meer, duizenden euro's in de schuld staan...Dat jij het goed hebt (of ik) wil nog niet zeggen dat het iedereen zo vergaat!
Waarschuw beheerder
Sterker nog, ik heb hier geen een keer gemeld of ik wel of niet iets gegeven heb, dat gaat alleen mij iets aan.

En nee dat is geen bullshit Tony Fontana, er zijn genoeg mensen die écht niets kunnen missen.
Waarschuw beheerder
@ Tony Als dat bullshit zou zijn, hoop ik dat jij werkloos wordt en geen een inkomen krijgt!!!

Dan praat je wel anders!!!!

Waarschuw beheerder
Er zijn ook genoeg mensen die ivm medische kosten, en wat al niet meer, duizenden euro's in de schuld staan...

ja en? hebben DIE mensen hier op partyflock gezegt dat ze niks geven??? ben jij een van die mensen, of blue eyed devil??

ik heb het over het gros van Nederland, die kunnen ECHT WEL een eurootje missen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
en die zitten op partyflock? die hebben internet??
neeee dat zijn echte uitzonderingen hoor en die mensen zitten niet op pf
die mensne gaan ook niet naar die achterlijk dure feesten

als je even terug had gelezen, dan had je gezien dat ik wel degelijk geld heb gegeven, maar dat ik 50 euro gewoon te veel vind om aan zoiets te geven, maar dat is mijn mening toch??
Ik heb het helemaal niet slecht, dat wil ik ook niet beweren...Maar je schijnt te vergeten dat er hier in nederland wel degelijk armoede is, maar waarschijnlijk heb je dat zelf nooit van dichtbij meegemaakt

Waarschuw beheerder
@ Tony Als dat bullshit zou zijn, hoop ik dat jij werkloos wordt en geen een inkomen krijgt!!!

Dan praat je wel anders!!!!

nou ik ben dus ook werkeloos, ben wel opzoek, maar schiet niet zo op :@
sta elke maand in de min, kan me ook haast geen leuke dingen veroorloven (of mijn vriend sponserd me)

maar geloof me, das nog altijd beter dan heel je familie krijt raken, al je dierbare spulletjes!
Waarschuw beheerder
Ik vraag me af waar iedereen het recht vandaan haalt om voor een ander uit te maken dat ie wel wat kan missen :S

Daarbij vraag ik me ook af hoevelen die hier reageren nog gewoon thuis wonen, buiten hun inkomsten verder geen kosten hebben dan hun mobieltje en hun feestjes........
Waarschuw beheerder
donateur
er zijn genoeg mensen die écht niets kunnen missen.

En er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze niks kunnen missen O:)

Daar is Azie kunnen ze niks meer missen want die mensen hebben helemaal niks meer :no: . Zelfs geen familie of een dak boven hun hoofd :cry:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
maar geloof me, das nog altijd beter dan heel je familie krijt raken, al je dierbare spulletjes!

tuurlijk, dat gun je toch niemand???
Klinkt hard, maar met geld krijgen ze niet hun familie terug....Misschien dat er op materieel gebied een hoop kan worden vervangen, maar toch...

Hier zijn ook mensen die weinig tot niets hebben, en die familieleden verliezen...Maar wordt daar aandacht aan geschonken???
Nope...
Als er ergens anders maar iets aan de hand is, dan is iedereen zo begaan met de mensen, maar hier wordt je met de nek aangekeken...
Waarschuw beheerder
nou ik ben dus ook werkeloos, ben wel opzoek, maar schiet niet zo op :@
sta elke maand in de min, kan me ook haast geen leuke dingen veroorloven

Haast geen...
Meid ik heb zelf nog geen eens geld om een fatsoenlijke winterjas en/of trui te kopen.

En mocht ik geld hebben gaat dat dus gelijk daaraan op!!!

Maarja niet iedereen wil/kan dat begrijpen!!
Waarschuw beheerder
Ja Tony Fontana, en daar sta je dan als bijstandsmoeder die 2 mondjes moet vullen.........
Sorry jongens maar de laatste 10 euries heb ik aan Azië gegeven vandaag eten we niets...........

(heb het niet over mezelf, tis maar een voorbeeld)

*edit*
Wie zijn wij om voor iemand anders uit te maken dat ze wel wat kunnen missen ! Get my point?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als je even terug had gelezen, dan had je gezien dat ik wel degelijk geld heb gegeven, maar dat ik 50 euro gewoon te veel vind om aan zoiets te geven, maar dat is mijn mening toch??
Ik heb het helemaal niet slecht, dat wil ik ook niet beweren...

ja natuurlijk is dat jou mening, ik vind 50 euro voor mezelf ook teveel, dat kan ik ook niet betalen, maar ik heb t over mensen die nog te lui zijn om 1fuckin´smsje te sturen voor die arme lui!besef maar eens hoe goed je het hebt met je huisje, je leuke kleren,lekker eten etc

Maar je schijnt te vergeten dat er hier in nederland wel degelijk armoede is, maar waarschijnlijk heb je dat zelf nooit van dichtbij meegemaakt

Nee ik ken geen arme mensen in Nederland, maar van die mensen vind ik ook niet dat ze geld hoeven geven :/ dat heb ik NERGENS gezegt!

Waarschuw beheerder
donateur
Haast geen...
Meid ik heb zelf nog geen eens geld om een fatsoenlijke winterjas en/of trui te kopen.

En mocht ik geld hebben gaat dat dus gelijk daaraan op!!!

Maarja niet iedereen wil/kan dat begrijpen!!

Kijk maar uit, zometeen wordt je geconfronteerd met het feit dat je wel internet hebt, en een computer ;)

Waarschuw beheerder
mensen weet je, ik ga hier mijn energie niet meer in steken!!!

Ik vind lui die hier op PF zitten en dus internet hebben EN NIKS GEVEN gewoon egoïsten en dat is MIJN mening!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja Tony Fontana, en daar sta je dan als bijstandsmoeder die 2 mondjes moet vullen.........
Sorry jongens maar de laatste 10 euries heb ik aan Azië gegeven vandaag eten we niets...........

En vervolgens steekt mama een sigaretje want het sigaretje dat kunnen we toch vooral niet missen :smoke: :S

Waarschuw beheerder
donateur
ja natuurlijk is dat jou mening, ik vind 50 euro voor mezelf ook teveel, dat kan ik ook niet betalen, maar ik heb t over mensen die nog te lui zijn om 1fuckin´smsje te sturen voor die arme lui!besef maar eens hoe goed je het hebt met je huisje, je leuke kleren,lekker eten etc

Dat besef ik me maar al te goed, ik heb al eerder vermeld dat de meeste mensen dit allemaal voor lief nemen...Veel mensen beseffen zich idd niet hoe goed het hier is...Maar daar gaat ook niet voor alle mensen op. Hoe vaak ik het er wel niet met mn moeder over heb, na weer zo'n reclame van die arme mensen in Afrika enzo. daar wordt ook te weinig over nagedacht, dat is gewoon zo, maar je kan er ook niet dag en nacht aan denken, je hebt immers zelf ook een leven

Waarschuw beheerder
donateur
mensen weet je, ik ga hier mijn energie niet meer in steken!!!

Ik vind lui die hier op PF zitten en dus internet hebben gewoon egoïsten en dat is MIJN mening!

Lekker slim, noem jezelf een egoïst :flower:
Waarschuw beheerder
respect
daar is geen giro nummer voor nodig :)

Ik vind lui die voor anderen even willen voorschrijven wat ze wel en niet moeten egoïsten :)

Laat elkaar verdorie toch in elkaars waarde!
Waarschuw beheerder
Kijk maar uit, zometeen wordt je geconfronteerd met het feit dat je wel internet hebt, en een computer ;)

Wat ook niet door mij betaald wordt!!!
En dan kan je wel weer gaan zeiken over een smsje, ik heb al maanden geen beltegoed meer.
Omdat ik andere dingen belangrijker vindt (zoals eten & drinken) voor mezelf of voor m'n honden.

Lekker slim, noem jezelf een egoïst :bah:

kan je wel zeggen ja :S

Waarschuw beheerder
Lekker slim, noem jezelf een egoïst

zal het even voor de domme mensen die het niet snappen veranderen:)
Waarschuw beheerder
Daar ga ik niet eens meer op in TOny Montana, makkelijk lullen als je zelf alles hebt :)

Waarschuw beheerder
donateur
Wat ook niet door mij betaald wordt!!!
En dan kan je wel weer gaan zeiken over een smsje, ik heb al maanden geen beltegoed meer.
Omdat ik andere dingen belangrijker vindt (zoals eten & drinken) voor mezelf of voor m'n honden

Ik val je er ook niet op aan hoor ;)

werd er zelf op aangevallen....Ik heb een computer en internet, dus ik heb geld zat :S

ik ga naar feestjes..Dus ik heb geld zat...

Er wordt altijd meteen maar gedacht dat iedereen geld zat heeft :no:
Mensen moeten niet zo kortzichtig doen, en dat bord voor hun kop weghalen, want ze willen allemaal gelijk hebben :)

Waarschuw beheerder
donateur
zal het even voor de domme mensen die het niet snappen veranderen

Dom??? Whaha nee juist slim opgemerkt, ik wijs je op je eigen DOMME fout ;)

je verlult jezelf straks nog
Waarschuw beheerder
ja dan heb je ook geld zat.... das allemaal overbodige luxe!!! dan kan je best E15 ofzo missen toch
Waarschuw beheerder
iedereen moet weten wat ie zelf doet maar ik vind dat er in zo'n geval als dit géén smoesje bestaat :no:

mijn motto is

slik wat minder, zuip wat minder en stop maar wat minder in je neus

dit is zo erg hier is geen enkele smoes voor
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind lui die hier op PF zitten en dus internet hebben gewoon egoïsten en dat is MIJN mening!

whehe ja lekker slimme opmerking 8)
Waarschuw beheerder
18 jaar, 19 jaar..........

grow up :S

*edit*
slik wat minder, zuip wat minder en stop maar wat minder in je neus

ik slik niets, ik drink niet en ik stop niets in mijn neus......... maar ik maak nogaltijd wel ZELF uit wat ik met mijn geld doe en waar ik het aan geef :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja dan heb je ook geld zat.... das allemaal overbodige luxe!!! dan kan je best E15 ofzo missen toch

:no: Kortzichtige antwoorden zijn zoooooooooooo 2004 :gaap:

Waarschuw beheerder
Omdat ik andere dingen belangrijker vindt (zoals eten & drinken) voor mezelf of voor m'n honden.

nu zeg je eindelijk de waarheid :)
Ik val je er ook niet op aan hoor

werd er zelf op aangevallen....Ik heb een computer en internet, dus ik heb geld zat

ik ga naar feestjes..Dus ik heb geld zat...

precies (y) geld zat!
Waarschuw beheerder

grow up

hahahaha dat moet jij zeggen met je 44jr nog hier rond te hangen
Waarschuw beheerder
Ik val je er ook niet op aan hoor ;)

I know, beetje stom geformuleerd ook maar bedoelde met: "je" de mensen die zeiken om een stom smsje ;)

Maar goed ben er vandoor ;)

Toch wel triest dat mensen denken te kunnen weten hoe het leven van een ander in elkaar zit en er zelfs nog commentaar op hebben ook :S

Dag Dag :D

Waarschuw beheerder
donateur
T2DH baby ;)

Waarschuw beheerder

grow up

hahahaha dat moet jij zeggen met je 44jr nog hier rond te hangen

op dat gezeik moet je al helemaal niet ingaan +proest+
Waarschuw beheerder
nu zeg je eindelijk de waarheid :)

Ja wat dan moet ik mn honden en mezelf geen eten geven en mn laatste centen die ik heb aan azie geven (die toch nu al genoeg hebben) :S

Ga je zelf ook in hongerstaking ofzo :S

Maarja dag dag :D
Waarschuw beheerder
Ja en?????? Baby Devil??
Ik ga regelmatig naar party's dus why not?
Of wil je DAT ook nog gaan uitmaken, wie hier wel en niet mag komen :S

Waarschuw beheerder
dat zeg ik helemaal niet,heb je da ergens gelezen? daaaggg
Waarschuw beheerder
hallo jij begint erover, dan moet je de mensen hier niet aanvallen als je er zelf ook nog bij wil horen :s

Waarschuw beheerder
donateur
Toch wel triest dat mensen denken te kunnen weten hoe het leven van een ander in elkaar zit en er zelfs nog commentaar op hebben ook

Idd :) maar verschil moet er wezen :p

Waarschuw beheerder
Of wil je DAT ook nog gaan uitmaken, wie hier wel en niet mag komen

nee jij bent zelf net zo erg!!!je zegt dat wij onvolwassen zijn omdat we geen respect hebben voor elkaar...

sorry, maar ik heb nou eenmaal geen respect voor dat soort lui!ben ik dan onvolwassen? :S
Waarschuw beheerder
zeg tijgertjuh bijgogum er staat ook dat iedereen het zelf moet weten, is moeilijk he lezen. maar goed naar schatting gebruikt zeker de helft van partyflock zooi dusssssssss voor die mensen geld dat zinnetje

Waarschuw beheerder
donateur
sinds wanneer is partyflock leeftijdsgebonden? :S

Waarschuw beheerder
sinds wanneer ben je met 18, 19 jaar nog niet volgroeid? :D

Waarschuw beheerder
Ik vind dat niemand verplicht is voor Azie te storten, iedereen moet zelf weten of ie stort of niet.

Ik heb zelf wel gestort, maar laten we eerlijk zijn. Op hetzelfde moment sterven nog meer mensen aan de gevolgen van hongersnood. Dat moeten we ook niet vergeten.

Want het lijkt wel heel hip nu om te geven om Azie. :/

Inge
Waarschuw beheerder
Ik noemde die leeftijden (zonder namen dus als je je dan aangesproken voelt jammer dan)
Wat weet je op die leeftijd nou van geldzorgen, hoe sommige mensen moeten leven.

Ik zei al eerder dat ik me afvroeg hoevelen hier nog thuis wonen en buiten hun gsm en feestjes nog andere kosten hebben.

Ik val er over dat mensen voor elkaar gaan uit maken dat ze wat kunnen missen.
Wie ben ik (of jij) om over een anders portemonaie te beslissen.
We hebben hier de vrijheid om dat nogaltijd zelf uit te maken :)

Waarschuw beheerder
Dat zei ik ook al inge, ipv 100 euro aan Azië te geven kan je daar ook een deel van aan een ander goed doel geven, zoals IFAW (y) :yes:

Waarschuw beheerder
en ik heb het recht sommige mensen egoïsten te noemen in Nederland :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik noemde die leeftijden (zonder namen dus als je je dan aangesproken voelt jammer dan)

whehe mijn vraag was ook sarcastisch bedoeld ;)

Want het lijkt wel heel hip nu om te geven om Azie.

Idd, we kunnen niet alleen maar aan Azië denken, er gebeurt overal wel wat, maar dit is recent, en hongersnood is al zooooooo lang bezig, en dus minder interessant of zorgwekkend :)
(in de ogen van sommige mensen) (hypothetisch gezien)
Waarschuw beheerder
dat recht heb je, ik snap alleen niet dat als mensen het niet met elkaar eens zijn, er gescheld moet worden :)
Onmacht? verbaal niet in staat je mening te staven????

Waarschuw beheerder
donateur
en ik heb het recht sommige mensen egoïsten te noemen in Nederland

Maar je hebt niet het recht om voor iemand te beslissen of ie wel of niet genoeg geld heeft
Waarschuw beheerder
Want het lijkt wel heel hip nu om te geven om Azie.

om deze uitspraak te doen moet je wel heel achterlijk zijn:S

Waarschuw beheerder
tjah maar tis ook zo dat hongersnood moeilijker te behelpen is dan dit.....en zo lijkt je geld misschien nuttiger besteed te zijn...

Waarschuw beheerder
En idd, ik vind het ook erg dat de siberische tijger bv met uitsterven bedreigd is, zou ik ook wel aan willen geven.

Iedereen moet zelf uitmaken of ie geeft, en waaraan.

Ik vond het alleen een beetje not done dat sommige mensen in een ander Azie topic zeiden dat het ze geen reet boeit, die mensen in Azie, bla bla bla. Dat is gewoon lomp om te zeggen.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vond het alleen een beetje not done dat sommige mensen in een ander Azie topic zeiden dat het ze geen reet boeit, die mensen in Azie, bla bla bla. Dat is gewoon lomp om te zeggen.

Ik denk stoerdoenderij :jaja:

Zulke leeghoofden zitten er toch altijd tussen, was cker weer een wazi? :x

Waarschuw beheerder
er gescheld moet worden

Ik heb niet gescholden hoor :no:

Maar je hebt niet het recht om voor iemand te beslissen of ie wel of niet genoeg geld heeft

zoals ik al zei, niemand hier op pf is te arm voor een euro, klaar.
Waarschuw beheerder
ik geef op dit moment aan azië omdat hun het nu echt nodig hebben en over een paar maanden aan het wnf

Waarschuw beheerder
hongersnood moeilijker te behelpen is dan dit.....

Onzin.

De reden dat minder mensen geven voor hongersnood in Afrika is omdat het verder weg is voor ons. Azie speelt mee, steeds meer mensen die op vakantie gaan naar Thailand en Indonesie, die er weer mensen hebben leren kennen. Daarom boeit het ons meer. Die aardbeving in Iran vorig jaar maakte ook niet zo veel in ons los, zo veel Nederlanders zijn immers niet in Iran geweest.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
zoals ik al zei, niemand hier op pf is te arm voor een euro, klaar.

dat zal ik ook niet gaan ontkennen, maar er is een verschil tussen een euro kunnen missen, en geld zat hebben ;)

Waarschuw beheerder
Onzin.

De reden dat minder mensen geven voor hongersnood in Afrika is omdat het verder weg is voor ons. Azie speelt mee, steeds meer mensen die op vakantie gaan naar Thailand en Indonesie, die er weer mensen hebben leren kennen. Daarom boeit het ons meer. Die aardbeving in Iran vorig jaar maakte ook niet zo veel in ons los, zo veel Nederlanders zijn immers niet in Iran geweest.

Nee, ik vind die hongersnood in Afrika gewoon een uitzichtloze situatie.En vind het ook heel erg,maar denk niet dat dat zo snel kan worden opgelost als gebouwen en wegen die weer moeten worden opgebouwd
en het is niet alleen dat de mensen in Afrika geen eten hebben, ALLAS is daar slecht.heeft niks met vakantie te maken :/

Waarschuw beheerder
donateur
Helaas Brutus .... het bureau schuldsanering komt om in de aanvragen.
Hebben we het nog niet eens over de mensen die qua inkomen onder het minimum zitten.

Doe idd alsjeblieft s navraag bij een bureau voor schuldsanering voor je zulks gaat posten....

ja er komen idd veel aanvragen binnen bij bureau schuldsanering... 20.000? misschien 40.000? ik wil het graag weten.

maar dat doet helemaal niets af aan mijn eerdere opmerkingen... als ik bij wijze van spreken m'n hele hebben en houwen er doorheen snuif dan meld ik me daar ook aan ja.
Waarschuw beheerder
donateur
Tja, iedereen is eigen baas om wel of niet te geven (smoesjes zoals topicopener zegt, vind ik ook nergens over gaan, zoals de nwe bmw van de directeur te bekostigen)

Niet iedereen kan het missen uiteraard.
Maakt mij niet uit wie wat geeft, als je niet wilt geven dan geef je gewoon niet, en geef je wel dan is het ook goed lijkt me :)
Waarschuw beheerder
Ik geef niks, een tientje meer of minder merken ze toch niet...

En dan erbij: Ik ken wel meer mensen die mijn geld goed zouden kunnen gebruiken, maar die geef ik toch ook niks... En als ik zelf ooit nog eens in de problemen kom verwacht ik ook niet dat ik door anderen geholpen wordt...

Waarschuw beheerder
als je niks heb kan je niks geven :S
Waarschuw beheerder
Je moet jezelf eens in andermans situatie leren verplaatsen!

Mensen zoals jij die anderen verplichtingen proberen op te leggen zijn er juist mede oorzaak van dat ik en heel veel anderen de bekende langste vinger opsteken. Je hebt totaal niks te zeggen over anderen of over het geld van iemand anders. Elke keer als ik iemand zoals jij hoor zeggen van "je moet" dan doe ik het niet. Wil je mensen overtuigen dat ze iets moeten doen, dan zal je je socialer moeten opstellen.

Whatever wat jij van me vindt. Jij bent er zeker zo 1 die voor deze actie speciaal een SMS'je stuurt waarmee je je zelf op de borst kan kloppen van "o wat ben ik goed". De tientallen andere acties laat je wel aan je voorbij gaan en daar geven de anderen weer wel. Deze actie is pure massahysterie en koren op de molen van al die salonsocialisten die eindelijk eens hun kans schoon zien om anderen af te zeiken.

Je zou mij egoïst noemen, maar ik durf te wedden dat ik heel wat meer aan goede doelen heb gegeven dan jij ooit in je leven zal doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een ongelovelijk domme mensen hier die gaan beweren voor een ander dat er gedoneerd moet worden. Iedereen moet het zelf weten of ze doneren. Ik vind het (y) van de mensen die doneren en de mensen die dat niet doen zijn niet minder... Om nogmaals in herhaling te vallen, ik ben benieuwd hoeveel er hier zijn, die zo'n groot woord hebben over mensen die niet doneren, voor andere landen ook doneren. Dit is niet de enige ramp die er is in de wereld. Er zijn nog wel veel meer en veel structurelere problemen in de wereld die ook dringend aandacht nodig hebben. Doneren jullie die ook allemaal of is het alleen deze ramp omdat dit veel op het nieuws is en veel door de media op mensen ingespeeld wordt? De landen waar hongersnood, ziektes(bv aids) zijn net zo erg er aan toe.

Daarom ben ik ervoor dat de Nederlandse overheid in naam van het volk een grote donatie doet aan meerdere doelen. Wij als land kunnen veel meer dan vele individuen uit het land doneren. Plus is het vanuit de overheid ook makkelijker om meerdere landen te helpen om de structurele problemen aan te pakken.

Ik blijf het raar vinden dat mensen anderen gaan veroordelen of ze gedoneerd hebben of niet. Maar ja, zal wel aan mij liggen...

Waarschuw beheerder
donateur
2x
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:vaag: heb alles ff doorgelezen weer…

Mensen hou toch op met dat gezeur dat het lijkt alsof het verplicht is om te storten bah, weer zo n smoesje. Natuurlijk is het niet verplicht. Probeer alleen maar te overtuigen dat we ons moeten realiseren hoe goed we het hier hebben, en ja dat iedereen wat kan missen. Onze situatie in Nederland is zoveel beter dan andere delen in de wereld.
De een kan wat meer missen dan de ander. Desnoods maar 5 euro. En hou toch op te zeggen met van ‘’dr is al genoeg gestort etc.’’.

Zoals helemaal boven aan staat:

‘’ PS. met "excuus" bedoel ik niet "ik heb t écht niet", maar dingen als "de banken steken 98% in hun zak", "ik heb geen zin om voor een dikke BMW van de directeur van zo'n fonds te betalen", "ze geven ook niks aan ons als er een ramp is", etc etc’’

En ja Nederland is wakker geschud? Nou en ja! Ten eerste stond ik er al iets langer bij stil dat er meer ellende is, maar nu juist een kans dat misschien nog meer mensen dat doen.

En nee hoor, voel me helemaal niet goed door wat gestort te hebben, ben ook niet trots om lid te zijn van bepaalde goede doelen. Ik vind het niet meer dan normaal. Liever had ik dat ook niet uit willen leggen, maar sommige mensen reageren zo kinderachtig.

Waarschuw beheerder
je geeft wat of je geeft nix
moet iedereen toch zelf weten ik geef wel wat voor
t zelfde geld zat er een familie lid van je of zo of jij zelf werd vermist dan wil je toch ook gevonden worden !!!

Waarschuw beheerder
Ik betaal belasting op genoeg dingen dus daar doen ze het maar van (F)

Waarschuw beheerder
ze zijn een beetje arrogant, kijk mij eens ik geef iets aan een goed doel :P.... maar voor hoeveel mensen is dit niet het eerste goede doel waar die iets voor geeft.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Teneerste ben ik werkeloos, moet ik met 5 euro per week rondkomen (ok woon nog wel thuis) en heb ik dus zelf echt geen rode cent om aan die mensen te geven
Ten tweede heb ik wel ergens een bank rekening,maar geen idee hoe dat werkt :$ (heb altijd zwart gewerkt :p)
Waarschuw beheerder
donateur
mijn excuses zijn,

1 ben werkeloos, en zit nog op me geld te w8-en van de afgelopen 3 maanden :[
2 zit zelf erg in de knoei met geld
3 ze wisten daar dat die vloedgolf eraan zou komen :[
4 stel dat er wat met nederland zou gebeuren, storten hun dan ook geld voor ons? :/

Waarschuw beheerder
3 ze wisten daar dat die vloedgolf eraan zou komen
4 stel dat er wat met nederland zou gebeuren, storten hun dan ook geld voor ons?

- Dat wisten ze helemaal niet :s:S:S als ze het echt geweten hadden, waren er wel wat minder doden denk je niet?
- Nee, want die mensen daar hebben nog minder dan jij en ik
Waarschuw beheerder
donateur
wisten ze wel :)

de media en de politieke mannetjes wisten het wel :)
Maar ivm de toeristen hebben ze het stil gehouden :)
omdat ze niet precies wisten wanneer die eraan zou komen :)

en als je het journaal ect had gevolgd hebben ze dat ook meerdere malen gezegd :)

en tis tog niet verplicht om iets te storten? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:gaap: ---> originele stoere reactie devil (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Idd, als je nix weet te zeggen, houdt dan je mond gewoon ofzo :S:S

Waarschuw beheerder
de media en de politieke mannetjes wisten het wel
Maar ivm de toeristen hebben ze het stil gehouden
omdat ze niet precies wisten wanneer die eraan zou komen

het geld is ook niet bedoeld voor de media en politieke mannetjes, maar voor de slachtoffers van de ramp. die wisten echt niet dat er een vloedgolf ging komen.

stel dat er wat met nederland zou gebeuren, storten hun dan ook geld voor ons?

dat weet je niet, maar vind ik persoonlijk geen reden om dan ook maar niets te geven.
Waarschuw beheerder
Ik moet eerlijk zeggen ik stort gewoon weg niet ik vind dat een taak voor de overheid....we betalen niet voor niks belasting...hebben ze toch potjes voor!
Waarschuw beheerder
Ik betaal niet omdat mijn 10 euro het verschil toch niet maakt!
Waarschuw beheerder
donateur
Brutus, zoveel kortzichtigheid op dit gebied had ik niet van je verwacht.... Maar goed, je zal nog wel thuis wonen dat je er zo over denkt...

Ontopic: T bevalt me idd niet dat ik net op TV hoor dat de fiscus over het deel wat de bedrijven storten gewoon vrolijk belasting gaat heffen 'omdat ze zich aan de wet moeten houden'.... :S
Alsof er voor zoiets geen uitzondering gemaakt kan worden! :frusty:
Waarschuw beheerder
Blijft nog steeds het feit staan dat mensen die niets geven hier voor achterlijk en egoistisch uitgemaakt worden.

Iedereen (ik val in herhaling :S ) maakt toch voor zichzelf uit óf ie geeft en wat ie geeft.
Er zijn ook mensen die principieel niets geven :)

2Tinkerbell
Ik hoorde het ook ja :S Dit is zeker nederlands op ze smalst ;) gewoon belasting heffen :S Dus stort je geld spek je meteen de staatskas.
Waarschuw beheerder
donateur
Ontopic: T bevalt me idd niet dat ik net op TV hoor dat de fiscus over het deel wat de bedrijven storten gewoon vrolijk belasting gaat heffen 'omdat ze zich aan de wet moeten houden'....

Je bedoelt over de vrije uren die de mensen inleveren voor Azie? Inderdaad debiel dat daar belasting over geheven wordt, maar als ze die belasting weg laten, zullen ze ook het belastingvoordeel wat er is bij zo'n schenking weg moeten laten... ik gok dat er dan een stuk minder vrije dagen worden ingeleverd... dat is ook Nederland op z'n smalst
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, dat bedoel ik idd.... Vind het echt niet kunnen! Stel nou dat dat het enige is wat je kan doen voor Azie? Je vrije dag inleveren, en dan gaat de belasting er met n groot deel vandoor :S

Maar wat bedoel je met belastingvoordeel bij een schenking? Ben niet zo thuis in het belastingstelsel...

Waarschuw beheerder
donateur
Brutus, zoveel kortzichtigheid op dit gebied had ik niet van je verwacht.... Maar goed, je zal nog wel thuis wonen dat je er zo over denkt...

please tell me.... wat is er kortzichtig aan mijn gedachte?
Waarschuw beheerder
donateur
Schenkingen mag je weer aftrekken van het bedrag wat je aan belasting moet betalen... zoiets :/

Weet het ook niet exact :) :$
Waarschuw beheerder
Die vraag wil ik ook wel beantwoorden Brutus.....
Je schijnt nogal te weten waarom en waardoor mensen bij Bureau Schuldsanering terrecht komen :S

Niet iedereen duwt alles in zijn neus :(

Je hebt totaal geen notie van wat er in de Maatschappij speelt.
Waarschuw beheerder
donateur
Brutus, zie t antwoord van Tijgertjuh :)

Niet iedereen duwt alles in zijn neus

Kamikazi, dank ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En ik maar denken dat dat stukje gequote tekst op het bedankje sloeg... moest het ff 4x overlezen... :gaap: vroeg enzo :$

Waarschuw beheerder
donateur
Nee niet iedereen, maar wel een groot deel (als we 'alles in je neus duwen' even gelijk stellen aan 'niet goed met geld omgaan')

Je moet je niet blindstaren op het kleine deel die (voor Nederlandse begrippen!) wel kansloos is.

Waarschuw beheerder
ik geef aan geen 1 goed doel geld dus ook niet aan deze.

ik vin het gewoon allemaal onzin,

en de reden? k heb der gewoon geen geld voor over.

als ik nou met oudjaar de 20 miljoen had gewonnen dan had ik misschien wel iets gestort maar ja dat is helaas niet gebeurt, dus ja jammer voor azie
Waarschuw beheerder
donateur
Tis duidelijk, je woont nog thuis en weet gewoon niet waar je t over hebt....

kamikazi, sorry ;) Ben onwijs ziek en ook niet al te samenhangend ;)

Waarschuw beheerder
Ik vind niet dat je daartoe verplicht bent
en dat vooraal iedereen zelf deze keuze mag maken.:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Tis duidelijk, je woont nog thuis en weet gewoon niet waar je t over hebt....

Jep, zit de hele dag bij 2 nuchtere ouders op de lip die mij dit soort dingen bijbrengen :)
Waarschuw beheerder
Ik ga je niet eens proberen uit te leggen hoe veel mensen in nederland moeten leven zonder dat ze er zelf debet aan hebben :)

Als je dan toch thuis op pa en ma's lip zit vraag het hun dan ff :D

Hou jij je vooroordelen maar klaar dan kom je er wel :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dat was meer dan duidelijk, jammer dat je ouders je niet hebben bijgebracht dat als je ergens geen verstand van hebt je vooral je mond dicht moet houden....

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn excuus/smoesje om niks op giro 555 te storten

Zelfde om niet vegetarisch te zijn: Ze zijn toch al dood :devil:

nee hoor, ik heb mijn steentje bijgedragen ;)

Waarschuw beheerder
dat was meer dan duidelijk, jammer dat je ouders je niet hebben bijgebracht dat als je ergens geen verstand van hebt je vooral je mond dicht moet houden....

wat zijn we weer aardig....

iedereen moet het toch zelf weten of ze geld willen geven of niet, en als ze dat niet willen dan is dat hun keuze.
Waarschuw beheerder
Ik zou eerder partyflock donateur worden...
Maar zelfs dat niet!

Waarschuw beheerder
donateur

:respect: AMEN :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
wat zijn we weer aardig....

iedereen moet het toch zelf weten of ze geld willen geven of niet, en als ze dat niet willen dan is dat hun keuze

Daar ging het helemaal niet over :S

Eerst maar es het hele verhaal teruglezen voordat je hier iets over zegt ;)

(gezien het stukje wat je gequote hebt)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt hier over blijven discussiëren...
Alleen een beetje jammer dat jullie mijn mening verwerpen door te zeggen "dat ik er geen verstand van heb"

nee ik heb 't inderdaad niet onderzocht :vaag:

Grote stijging schuldsaneringen

AMSTERDAM - Het aantal particulieren en kleine ondernemers dat gebruik maakt van schuldsanering is het afgelopen jaar met eenderde gestegen. Dit jaar waren er 14.727 mensen die feitelijk failliet gingen en op wie de wettelijke schuldsaneringsregeling werd toegepast.

Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Graydon. Ook het aantal faillissementen nam toe. In vergelijking met vorig jaar steeg het met 7 procent naar 9460. De schade door de saneringen en faillissementen kwam uit op 3,6 miljard euro, waarvan 2,4 miljard voor de faillissementen en 1,2 miljard euro voor de saneringen.

Vette jaren
Onderzoeker R. Blom van Graydon verklaart de stijging uit het feit dat veel mensen op te grote voet leven. 'Dat is nog een uitvloeisel van de vette jaren van de economie rond 2000. Er is te veel geleend , waardoor de schulden sterk stegen.'

Datum: 22 december 2004
Bron: ANP
Auteur: Michiel de Visser

Dit komt trouwens uit de Volkskrant.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
kamikazi, sorry Ben onwijs ziek en ook niet al te samenhangend

Beterschap (F)
Waarschuw beheerder
Onderzoeker R. Blom van Graydon verklaart de stijging uit het feit dat veel mensen

Daar maak jij gemakshalve ALLEMAAL van

Waarschuw beheerder
donateur
en mijn mammie zegt altijd: "Je moet altijd wat centjes bewaren voor slechtere tijden"

Waarschuw beheerder
donateur
Daar maak jij gemakshalve ALLEMAAL van

nee, ik heb er elke keer bijgezegd dat er ook een deel bij zit die inderdaad kansarm is.
maar jullie staren je blind op dat groepje en daarom veel te snel roepen dat het in Nederland zo beroerd is.
Waarschuw beheerder
Normbedragen voor mensen van 21 tot 65 jaar die een uitkering krijgen op grond van de Wet werk en bijstand

Alleenstaande ouders
per maand € 769,18

Vakantie- uitkering € 37,09

Totaal € 806,27

Probeer daar maar eens mee rond te komen:)
Vraag maar aan je pa en ma wat hun vaste lasten per maand zijn.

Deze info komt van de SZW pagina :)

Hier hadden we het dus over :)

Waarschuw beheerder
donateur
dat zal vast geen vetpot zijn nee...

maar op basis van goed vertrouwen ga ik er vanuit dat het mogelijk is met dat bedrag.

De normbedragen zijn afgeleid van het netto minimumloon

maargoed, als men daar niet van kan rondkomen heeft dat vaak als reden dat ze in het verleden geld uit hebben gegeven dat ze niet hadden. En dan heb je dus een probleem.
Waarschuw beheerder
Het zijn BRUTO bedragen
Gemiddeld ben je met huur, gas/electra en verzekeringen toch wel snel een dikke 600 euro kwijt per maand

maargoed, als men daar niet van kan rondkomen heeft dat vaak als reden dat ze in het verleden geld uit hebben gegeven dat ze niet hadden. En dan heb je dus een probleem

Dit zijn feiten, geen veronderstellingen.
Als jij er van uit gaat dat ze in het verleden geld uit gegeven hebben dat ze niet hadden........ is een veronderstelling.

Van die uitkering is nagenoeg niet rond te komen, en dan heb ik het over alleenstaande ouders (dat zijn mensen MET kinderen) probeer jij maar eens met 100 euro per maand uit te komen om van te eten met een gezin.

(Ik heb het hier niet over mezelf laat dat ff duidelijk zijn :) )

De wereld is niet alleen maar zwart/wit ja/nee er zit een heel groot grijs gebied tussen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zoals ik al eerder zei:
Ik ken wel meer mensen die mijn geld goed zouden kunnen gebruiken.

Mensen genoeg in ons eigen land die onder de armoedegrens leven, daar hoor je nooit iemand over!
Waarschuw beheerder
Ik begrijp niet waarom het wel of niet kunnen betalen van een donatie onderwerp van de discussie moet zijn. Een aantal mensen blijven altijd van menig dat een ander altijd wel iets kan missen. Dat doen ze veelal vanuit een iets riantere positie dan de ander. Van die mensen die het liefst elk dubbeltje dat ik verdien naar de staat zien gaan. Dat is verder niet interessant.

Ik merk op dat we eigenlijk allemaal hetzelfde doen. Er zijn tientallen goede doelen en we maken een keuze aan welke we wel en niet geven. Het enige dat verschilt is die keuze. Ik vind het ronduit arrogant dat er hier mensen zijn die hun keuze, het doneren aan 555, belangrijker achten dan de keuze van anderen. Terwijl ze niet eens kunnen aantonen dat hun geld beter terecht komt dan het geld van anderen bij andere goede doelen.
Waarschuw beheerder
Yeps Bobje, that's my point ;)

EN ik sluit me helemaal bij Lewis aan :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga deze discussie even afsluiten voor mezelf.

Feit:
De mensen die onder de armoedegrens leven, daar betalen wij allemaal voor.

Mijn mening:
Voor het ene deel van die mensen heb ik dat graag over, voor het andere deel is het eigen schuld dikke bult.

[img]http://www.student.io.tudelft.nl/o601p306/gifs/bye.gif[/img]

O ja, ik zal er nog ff een mooie moraal tegenaan gooien:
Kijkt eerscht naar uwer eigen verantwoordelijkheijd, opdat gij niet ten onder gaat in onschuld en zelfmedelij

rijmt ook nog bijna!
Waarschuw beheerder
De mensen die onder de armoedegrens leven, daar betalen wij allemaal voor.

Steeds minder, en zelfs soms helemaal niet meer in deze rechtse samenleving (voor zover je nog over samenleving kunt spreken...)!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kijkt eerscht naar uwer eigen verantwoordelijkheijd, opdat gij niet ten onder gaat in onschuld en zelfmedelij

Als je klaar bent met thuis wonen en eindelijk eens zelfstandig wordt, merk je van zelf wel hoe de maatschappij in elkaar zit :)

Dus steek ff hand in eigen boezem (ook een spreekwoord) alvorens je over anderen een oordeel velt :)
Waarschuw beheerder
Laksheid....
Waarschuw beheerder
Steeds minder, en zelfs soms helemaal niet meer in deze rechtse samenleving (voor zover je nog over samenleving kunt spreken...)!!!

0,8 % van het brutonationaal product. Terwijl de norm op lager dan 0,4 % zit. Nederland betaalt al jaren veel te veel.

Waarschuw beheerder
een kleine reactie op mensen die beweren dat als NL in de shit zit wij geen hulp zouden krijgen..........
1953 watersnood-ramp zeeland (meer dan 1800 doden), toen stond de rest van de wereld ook voor ons klaar!

Iedereen moet zelf weten of ze geld over willen maken. Als je het kan missen zou ik het zeker doen. Wel hoop ik dat er gecontroleerd gaat worden (zover dat kan)wat er met dat geld gebeurd. Ze zijn daar zo corrupt als de pest. Die regering daar stopt het zo in eigen zak. Er werd al helemaal niet naar atjeh omgekeken aagezien zij onafhankelijk wilden worden, dus geld geven voor wederopbouw......vul zelf maar in. Ik hoop dat de wereld gaat toekijken en de regering daar gaat controleren.
Maar goed, iedereen waarschuwt daarvoor dus, ook de bevolking daar zelf.
ik stort, ben slechts student dus veel is het niet, maar alle kleine beetjes helpen!

(k)

Waarschuw beheerder
Groot gelijk Karin. (y)

Inge
Waarschuw beheerder
Smoothy :gaap: ---> originele stoere reactie devil (y)

Tis maar wat je stoer vindt :S
Heeft er geen zak mee te maken!!!!!
Je moet gewoon eens verder lezen dan een berichtje en dan pas je bek opentrekken!!!

Waarschuw beheerder
je bek

Wij (mensen) hebben allemaal een MOND.

Inge
Waarschuw beheerder
heb ik jou iets gevraagd??? je hebt ook OVERAL commentaar op he :gaap:
Waarschuw beheerder
We gaan het wel leuk houden hier he. :)

Waarschuw beheerder
je hebt ook OVERAL commentaar op he

Ha, ha. Zo ken ik nog wel iemand. Miss Snel Aangebrand. ;)

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
:x

Waarschuw beheerder
Ja hoor, het is jouw feestje. :flower:

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wat een zielige trieste lui zitten er toch op PF zeg :S
Waarschuw beheerder
donateur
maar op basis van goed vertrouwen

Precies, niet op basis van kennis dus, en dat bedoelden we ook!

als men daar niet van kan rondkomen heeft dat vaak als reden dat ze in het verleden geld uit hebben gegeven dat ze niet hadden

Slaat ook weer helemaal nergens op natuurlijk.... Baan plotseling kwijtraken, geld niet uitgekeerd krijgen... Ook niet over nagedacht...

Maar, je hebt gelijk, de discussie wordt eindeloos...

Kamikazi, thanx ;)
Waarschuw beheerder
Lewis:
0,8 % van het brutonationaal product. Terwijl de norm op lager dan 0,4 % zit. Nederland betaalt al jaren veel te veel.

Waar gaat dit over? 0,8% van het BNP, wat is daar mee? Ik snap je effe niet..
Waarschuw beheerder
Dat is het percentage wat naar ontwikkelingshulp gaat via onze belastingscenten. Leuk detail: het is ook nog eens geleend geld daar we nogal wat schulden hebben. :X
Waarschuw beheerder
Ik heb per ongeluk geld gestort op giro 554 :vaag:

;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat is het percentage wat naar ontwikkelingshulp gaat via onze belastingscenten.

Ik had het over mensen in Nederland die onder de armoedegrens leven, dus niet over ontwikkelingshulp! Daar denken de rechtse rakkers in Den Haag niet over na!
Waarschuw beheerder
Er wordt door de overige mensen echter genoeg belasting betaald. De meeste mensen zijn gemiddeld zo'n 80 % van hun inkomen kwijt aan belasting. Dat het merendeel van dat geld niet wordt gebruikt waar jij dat graag zou zien lijkt me een andere discussie. ;)
Waarschuw beheerder
Maar da's dus mijn smoes om niets op 555 te storten: ik zou mijn geld eerder aan mijn naasten geven...

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb alles gewoon gelezen hoor?! ga niet zo maar wat roepen. jij bent dus degene die niet heeft gelezen

sorry dat ik gewoon ff mn mening vertelde (zonder mensen uit te schelden) kan je blijkbaar niet tegen

Waarschuw beheerder
donateur
het is toch ook belachelijk dat wanneer ik van mening ben dat meer mensen aan deze actie moeten meedoen, meteen van alles naar mn hoofd te krijgen?

verplicht je tot niets hoor, houd je je vooral maar bezig met jezelf (Y)

ben t een beetje zat om dan gewoon een :gaap: te krijgen als reactie, beetje slap vind je niet?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jij begint toch te lullen dat ik smoesjes aan het verzinnen ben...

Leer nou maar gewoon accepteren dat niet iedereen iets heeft om te storten...
Of dat sommige mensen niet willen storten!!!!
Waarschuw beheerder
Als je dat zat bent houdt dan gewoon je mond dicht en accepteer andermans mening :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb je echt beledigd he! noemde ik jouw naam in dat stukje? goed gelezen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
over dit soort onderwerpen accepteer ik niet zo maar iemand zn mening, en wie wie begint er nu grof te doen, ik niet
Waarschuw beheerder
iedereen mag ze mening hebben zeker weten, maar ik ben van mening dat je heus wel iets ken missen de 1 net iets meer dan de ander dat is waar, maar ook al is het maar een euro alle kleine beetjes helpen.

probeer je eens in de situatie te verplaatsen, je hebt bijna geen vrienden of familie meer, je hebt geen dak meer boven je hoofd, je bent alles kwijt je hebt honger en er is opeens helemaal niemand meer om voor je te zorgen, en dat geld helemaal voor die kinderen:cry:

en idd als je dan in nederland moet rond komen van "maar" 800 euro ja dan heb jij het hier veel en veel slechter ben ik helemaal met je eens :s
Waarschuw beheerder
probeer je eens in de situatie te verplaatsen, je hebt bijna geen vrienden of familie meer, je hebt geen dak meer boven je hoofd, je bent alles kwijt je hebt honger en er is opeens helemaal niemand meer om voor je te zorgen, en dat geld helemaal voor die kinderen

Hee!! Die situatie ken ik! Nog sterker dan Miss Dynamite, die situatie hierboven en dan leeft je familie nog gewoon maar die hebben je verstoten, met die gedachte leef je dag op dag én niet alleen heb je niemand om voor je te zorgen, maar je ziet ook nog is letterlijk om je heen ieder ander die het lekker goed heeft.

Rot is op met :
en idd als je dan in nederland moet rond komen van "maar" 800 euro ja dan heb jij het hier veel en veel slechter ben ik helemaal met je eens

Niemand beweert hier dat "wij" het slechter zouden hebben dan "hen" , waarom wordt dat dan wel continue als argument gebruikt?

Het is net zo'n wel/niet rokers discussie, de wel-rokers willen dolgraag de argumentatie van de niet-rokers horen en blijven tegelijkertijd alleen maar herhalen : "roken is slecht voor je, roken is slecht voor je".

Het begint steeds meer op een heksenjacht te lijken. Iedereen die niet gedoneert heeft of die liever aan alle andere fondsen geeft als aan Azië op de brandstapel!!!

:S

kom maar kom maar kom maarrrrrrrr :P
Waarschuw beheerder
donateur
Omdat ik zelf ook geen geld heb.. dus ja. dan ken ik ok geen ruk geven lijkt me...
Waarschuw beheerder
donateur
Enne... die mensen die het een ander bijna opleggen om wat te doneren... krab jezelf ook eens achter de oren. Het is ieder voor zich of diegene nu wel of niet geeft. Kun je van tegen het plafond aanvliegen of je kunt het accepteren.

Iedereen is er vrij in om te geven wat ie wil, en geeft iemand niet, dan moet dat ook goed zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn reden: ik ben compleet, totaal maar dan ook echt 100% blut! Voor 't eerst in jaren, net nu ik geld wilde gaan geven (al geef ik sowieso eens per jaar aan goede doelen).

Heb nu mn moeder zo ver dat ze 10 euro bij 't bedrag op doet dat zij gaan storten in ruil voor wat klusjes van mijn kant :$ Heb ik toch nog iets bijgedragen!
Waarschuw beheerder
Nee je noemde me naam niet maar ik was de enigste die daar wat over zei...??

probeer je eens in de situatie te verplaatsen, je hebt bijna geen vrienden of familie meer, je hebt geen dak meer boven je hoofd, je bent alles kwijt je hebt honger en er is opeens helemaal niemand meer om voor je te zorgen, en dat geld helemaal voor die kinderen

Ja zal best en snap het ook wel..
Maar probeer je dan ook eens in de situatie van de mensen te verplaatsen die geen een inkomen krijgen/hebben.
En als ze zeggen dat ze niks kunnen missen, daarop dom worden aangesproken, en dan egoist worden genoemd??!!??

Nou hoe kortzichtig ben je dan?
En 800 euro??Dat heb ik bijvoorbeeld nog geen eens, moet het met 180 euro in de maand doen.
Nou dan mag ik toch van geluk spreken als ik mezelf en mn huisdieren daarvan eten kan geven.

Waarschuw beheerder
donateur
je moet je niet zo op alles snel aangesproken voelen, en als je dat wel doet, onderbouw je mening dan wat duidelijker
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen, ga je toch niet verantwoorden %-)
Als je geld wilt geven dan doe je dat, en als je dat niet wilt dan doe je het niet, zo simpel is het.
Als men dat nou eens accepteert van elkaar, dan blijven die zinloze discussies ook achterwege.

Niemand is verplicht tot geven en mensen die niet geven wil niet zeggen dat het harteloze boeren zijn die niet aan een ander denken of die het niks interesseert of dat ze egoistisch zijn %-)

Niemand is verplicht om wat te storten
En niemand is verplicht om hier verantwoording af te leggen.
Waarschuw beheerder
donateur
Niemand is verplicht om wat te storten
En niemand is verplicht om hier verantwoording af te leggen.

Inderdaad maar mensen die hier reageren kiezen daar ook weer zelf voor..dus tja..
Waarschuw beheerder
je moet je niet zo op alles snel aangesproken voelen, en als je dat wel doet, onderbouw je mening dan wat duidelijker

Als je eens al mn berichten leest en niet zomaar van een bericht uit gaat, zou je zelf beseffen dat mijn mening duidelijk genoeg is!

Waarschuw beheerder
donateur
was voor mij niet duidelijk, scheld maar weer dat ik dom ben (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Precies, niet op basis van kennis dus, en dat bedoelden we ook!

joehoe, waar is jouw basis van kennis dan? ik heb van jou hier nog geen rekensommetje gezien

En als je toevallig een buurman/tante/moeder hebt die in een dergelijke situatie verkeerd, zegt dat nog steeds niets over het geheel.

// als men daar niet van kan rondkomen heeft dat vaak als
// reden dat ze in het verleden geld uit hebben gegeven
// dat ze niet hadden

Slaat ook weer helemaal nergens op natuurlijk.... Baan plotseling kwijtraken, geld niet uitgekeerd krijgen... Ook niet over nagedacht...

Hallo... Ik heb 't voor het gemak automatisch al even over mensen die geen baan meer hebben... daar is die bijstand immers voor...
En mensen die onterecht hun geld niet uitgekeerd krijgen (waar ze recht op hebben) zijn inderdaad treurig ja, maar om dat nou als voorbeeld te nemen...

maargoed, nu praten we alweer over de moeilijke gevallen, die naar mijn idee slechts een minderheid zijn. (of had ik dat al verteld :9)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
de mensen die zich aangevallen voelen sorry maar jammer dan, ik probeer me alleen in te leven in de situatie

en in nederland kan je een uitkering krijgen alles en daar is niks nakka nada maargoed.

maar je ziet ook nog is letterlijk om je heen ieder ander die het lekker goed heeft.

ja dat zal het zijn en daardoor heb jij een anderen mening dan mij.

Niemand beweert hier dat "wij" het slechter zouden hebben dan "hen" , waarom wordt dat dan wel continue als argument gebruikt?

als je ff terug leest zie je dat dat wel beweert word en dan snap je ook wat ik er mee bedoel ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Oh en voor de goede orde. Ik ben afgelopen zomer op vakantie geweest in Indonesie (ook Sumatra)
Die mensen hebben niet veel, maar wat ze hebben, zijn ze blij mee. Heel blij.
Zij voelen zich met hun hutje en familie net zo blij, als wij in het westen met onze koophuizen, 2 auto's voor de deur, eten in overvloed, elk weekend feesten en gek doen.

In verhouding hebben ze het slechter dan ons, maar wat ze hebben zijn ze blij en tevreden mee. Behandel die mensen daar niet als een stel melaatsen die gras moeten vreten om nog wat aan eten binnen te krijgen. Al hebben ze het op dit moment natuurlijk even minder :(

naar aanleiding van een opmerking die ik hierboven ergens las, maar niet meer terug kan vinden :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Of een ander forum, kan ook nog %-)

Ben helemaal van mijn apprejekenthetwel
Waarschuw beheerder
Nog een reden om niet te storten is het onverschillige gedrag van anderen. Zoals Mies Bouwman vanmiddag die suggereerde dat het niet erg is als er geld door corruptie verdwijnt. Dat past goed bij 1 van de redenen die ik al eerder gaf: dat ik niet wens te storten is totaal te wijten aan het gedrag van mijn medemens hier in Nederland. Ik word geconfronteerd met arrogante, hypocriete en opdringerige bedelaars. En als ik eerlijk ben kennen deze mensen mij kennelijk alleen als er te profiteren valt.
Waarschuw beheerder
Het lijkt verdorie wel een wedstrijd :S
Wie geeft het meest.......

De landen beconcureren elkaar met miljoenen, film- en popsterren idem. En het ergste is ze willen iedereen wel ff laten weten hoeveel ze gegeven hebben ook... Kijk es hoe goed ik toch wel ben

*kotssmiley*

hmzz ik zat net te denken, die miljoenen die de Nederlandse staat geeft komen uit de staatskas...
(onze belastingcenten)
Krijgen we straks op de derde dinsdag van september weer te horen dat de buikriem aan moet omdat er een nog groter gat in die staatskas is?
Dat wordt dus 2x betalen voor de burger :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Tja, wat ook zo belachelijk is, dat er mensen zitten te zeiken en zich afvragen hoeveel Beatrix gegeven heeft :S
Ja lekker belangrijk zeg...

Dat gelet op elkaar, typisch Nederland

Artiest Pat Houston
Waarschuw beheerder
Het lijkt verdorie wel een wedstrijd
Wie geeft het meest.......

De landen beconcureren elkaar met miljoenen, film- en popsterren idem. En het ergste is ze willen iedereen wel ff laten weten hoeveel ze gegeven hebben ook... Kijk es hoe goed ik toch wel ben

helemaal mee eens!

ik weet nu onderhand wel dat giro 555 bestaat. Maar die achterlijke reclames van "kijk eens hoeveel wij geven"zijn echt te triest voor woorden.

Bijvoorbeeld van Beter Bed: "Wij hebben vanacht ook slecht geslapen dus daarom willen we iets doen!" Flikker nou toch gauw op man!!! :@

Heel goed hoor die aktie daar gaat het ook echt niet om. Maar ik word kotsmiselijk van mensen die op hun eigen zelfgemaakte goedheid geilen. Dat opboksen tegen elkaar van hoeveel ze wel niet geven. :no:

En Men2b die komen op optreden. kots! :no: :S omdat ze zich ook betrokken voelen. alsjeblieft zeg!

Zamel gewoon geld in en flikker op met je gezellige familie-show op IEDERE zender!

sorry hoor... het moest er even uit. Ik steun de aktie best maar het gebeuren er om heen gaat nergens meer over.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Geen excuus geen smoesje, ik stort simpelweg niks.
Mensen die wat geld over hebben en niet willen storten kun je geen verwijt maken.
Wat ieder doet moet hij/zij weten je bent niet meer of minder als iemand anders of je nou wel of niet stort.
Waarschuw beheerder
ik heb met oud en nieuw 15 euro gedoneert en wat was dat me muntjs die ik heb gekregen op het feest waar ik was dus ik heb me best gedaan
Waarschuw beheerder
ik stuur wel een zwembroek :devil:

Waarschuw beheerder
ik stuur wel een zwembroek

lachuh zeg! :S

Waarschuw beheerder
ik stuur wel een zwembroek

ooh ja man, grappig! :s

loser!

Waarschuw beheerder
K vind het ook allemaal steeds gekker worden, net een wedstrijd idd
Alle beetjes helpen
Waarschuw beheerder
Ik denk dat een bedrag van tegen de 100 miljoen (na vanavond) gefund uit giften van particulieren en bedrijven nogal veel is voor een land als Nederland. Vooral als er gesteld wordt dat ramphulp (initiële hulp) op 1 miljard geschat wordt.
Het lijkt wel cool gevonden te worden om geld te doneren. (Kunnen we komend jaar weer ongestoord op het strand zitten?) Of is deze ramp gewoon goed gemarket.
Op 555 voor Darfur is volgens mij nog geen 5 miljoen op terecht gekomen. (Zijn er dan wel argumenten om hier niet voor te storten?
Waarschuw beheerder
Ik vindt dat ze niet hoger moeten gaan!!!!

Dafur wordt helemaal naar de achtergrond gesmeten als het ware.

Terwijl die mensen daar net zo hard geld nodig hebben!!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
k betaal/stort niks..

de regering heeft weet ik veel hoeveel miljoen gestort,
en 1 keer raden waar dat geld van is..

juist van onze belasting centen, dus in principe heb je al betaald..
Waarschuw beheerder
vind het beetje overdreven.

Er zijn genoeg andere mensen die helemaal naar de klote zijn.
En die van deze actie niks zien.
Ik stel voor om daar naar te doneren.

Waarschuw beheerder
en zoveel mensen hier in nederland die het ook hard nodig hebben, maar geen cent krijgen van uitkeringen/instanties..

en zo wordt er heel veel geld naar het buitenland gedaan.

Waarschuw beheerder
ik vind dat golfje wel een leuke oplosing tegen over bevolking .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en zoveel mensen hier in nederland die het ook hard nodig hebben, maar geen cent krijgen van uitkeringen/instanties..

Inderdaad.....

Maarja dan krijg je weer naar je hoofd gegooid dat je dat aan jezelf hebt te danken :S zie hier
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als er mensen zijn die hun geld op een manier willen doneren zodat ze er zelf ook nog wat aan hebben kunnen ze ook sieraden kopen waarvan de opbrengst volledig naar giro 555 wordt overgemaakt.
Zo help je een goed doel maar heb je zelf ook iets leuks...

http://www.helpaziemee.tk/
Waarschuw beheerder
donateur
heb nog wel ergenst wat oude zwembandjes ligen ..
mogen ze wel hebben..

niet grappig...

ik vind dat golfje wel een leuke oplosing tegen over bevolking .

OOK je aanpassing is niet grappig...

ik vind het wel raar dat er nu opeens geld in wordt gezameld terwijl er altijd mensen zijn die ondervoed zijn.
laat een paar miljoen gaan voor mensen in afrika ofzo

anyway...keb berichtjes gestuurd naar 2020
mijn reden is toch echt dat ik het geld nie heb...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het wordt steeds gekker, domme inzamelingsacties, denk eens niet alleen aan azie mensen!!!
Waarschuw beheerder
Zit je Darts te kijken, komen in ieder reclame blok BNNers je bestraffend toe spreken dat je niet naar de andere zenders zit te kijken met de aktie voor Azië :/

Het ontbreekt er nog net aan dat ze met hun handen uit de tv komen en het geld zelf uit je beurs halen :S

Waarschuw beheerder
Heb zelf geen cent te makken en kost zoveel moeite om helemaal over te gaan maken...komt er nou een collecte langs gooi ik t er wel in.
Waarschuw beheerder
Kost juist geen moeite, RosOne...

SMS HULP of GEEF naar 2020... klaar... 1,50 per SMS
Door die verdomde hype is het juist moeilijker om niets te geven!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat golfje wel een leuke oplosing tegen over bevolking

OOK je aanpassing is niet grappig...

Misschien niet grappig, maar wel n kern van waarheid... Moeder Natuur zorgt zelf wel voor de overbevolking....
Waarschuw beheerder
ik heb het via de site van unicef (geloof ik!?) gedaan ook een kleine moeite (y)
De mensen die niet storten moeten het lekker zelf weten maar jullie zijn allemaal stom :p

Waarschuw beheerder
Moeder Natuur zorgt zelf wel voor de overbevolking....

Misschien wel.

Waarschuw beheerder
Misschien niet grappig, maar wel n kern van waarheid... Moeder Natuur zorgt zelf wel voor de overbevolking....

Kern van waarheid? jij vindt het een waarheid dat "dat golfje" een leuke oplossing is? Ik kan eerlijk gezegd wel leukere bedenken.

Die overbevolking zorgen we volgens mij zelf voor. Als je alles aan Moeder Natuurlijk over laat zal er altijd een natuurlijk evenwicht ontstaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Tering, met je verkeerde been uit bed gestapt??? :S

We bedoelen tzelfde sufferd... Waar zeg ik in godsnaam dat het een leuke oplossing is??? Ik zeg alleen dat Moeder Natuur zelf wel voor de overbevolking zorgt en als jij dat opvat als 'Moeder Natuur is debet aan de overbevolking' heb je wellicht n cursus begrijpend Nederlands nodig...

Waarschuw beheerder
Ik vind dat je jou opmerking in dat geval op meerdere manieren kunt lezen, laten we het dan maar op een misverstand houden.

Waarschuw beheerder
Moeder Natuur

T blijft een vrouw...
Waarschuw beheerder
donateur
als er mensen zijn die 10.000.000 storten, wat heeft het dan nog voor zin als 1 van ons 10 euri stort? moeten eerst 1.000.000 personen 10 euri storten.
Dat die uber rijke mensen nog een miljoentje meer geven, zij hebben toch genoeg.

Waarschuw beheerder
Dat is De Mentaliteit!!!
Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij zijn het de minder rijke mensen die juist geld storten
de rijke mensen zijn daar veel te arrogant voor

Waarschuw beheerder
nee onzin...maar tis wel erg dat 40% van pf alleen al niet eens de moeite neemt om alleen al een sms te sturen bijv.
Waarschuw beheerder
volgens mij zijn het de minder rijke mensen die juist geld storten
de rijke mensen zijn daar veel te arrogant voor

Juist!
Linkse arbeiders zijn altijd socialer als de rechtse rakkers!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nou ga es kijken op me bankrekening.. daar staat maar nog 10 euri op dat ga ik echt niet meer storten aan hun.. had graag iets gestort maar moet ook zelf kunne leven :P

Waarschuw beheerder
Kheb geen geld
Waarschuw beheerder
ik geef gewoon nix

Waarschuw beheerder
donateur
kijk ik heb wat gedoneert maar toch stel dat wij hier nou zo'n watervloed krijgen zijn dan die andere landen dan ook zo GUL om wat aan ons te doneren?????
Waarschuw beheerder
donateur
duh tuurlijk niet...dat geld hebben ze hard nodig.
waarom denk je anders dat elk land zo'n hoog bedrag geeft?
of heb je het niet over de landen die getroffen zijn door de tsunami?
Waarschuw beheerder
heb al betaald aan de Belasting.
Dus ja ik heb al betaald.

En volgens mij komt er weinig terecht van het geld.
Waarschuw beheerder
ik stort niets.. en heb geen smoesje

nu ben ik zeker de boeman ? hahahah
Waarschuw beheerder
donateur
Newsflash!

Thailand wil ons geld helemaal niet, dat kunnen ze prima zelf oplossen, aldus de 'teletekst-selectie' op Nederland 1 vanochtend :S

Gelukkig zie ik ook staan dat Atjeh 2x zoveel hulp nodig heeft, dus dat trekt elkaar weer recht...

Zie pagina 122 van teletekst
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mensen zeik niet man...wij zittem zonder geld omdat we alles in de feestjes en drugs pompen....in azie hebben ze al niet echt tegnover ons getroffen dus zeik niet en geef die mensen een fucking EURO voor mij part!

Waarschuw beheerder
gisteren is me bad overstroomt zie het als een mini tsunamie gaan jullie nu ook geld voor mij inzamelen.

ieder zo zijn eigen mening stort je geld hey moet je helemaal zelf weten doe je het niet ook goed waar maken jullie je allemaal zo druk om zeg.......

ps. kheb niks gestort ik betaal belasting die krijgen al genoeg van me.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is al gebeurd jongen...500 euro..mensen hebben t hard nodig man
Waarschuw beheerder
Jongen??? heb toch echt geen wormvormig aanhangsel tussen m'n benen hoor ;)

mensen hebben t hard nodig

Niet alleen in Azie hoor :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat hoor je mij ook niet zeggen...maar ik vind het raar dat niemand niet eens een sms-je stuurt ofzo voor die mensen

Waarschuw beheerder
ik stort uit principe niet.

5 miljoen mensen zijn getroffen en de wereld staat op zn kop

Geloof me, ik sta heus niet te juichen dat dit gebeurt, en ja, ik vind het verschrikkelijk.

Maar is de crisis in Darfur over?

Is er geen AIDS - problematiek meer?

Er zijn talloze rampen in de wereld, maar deze is het spectaculairst en het best commercieel uitbuitbaar. En opeens voelt iedereen zich verplicht om geld te geven, want ja, mn buurman geeft toch ook?

Dit topic ook weer, wat een gelul om zo neerbuigend over mensen te praten die niet gestort hebben of gaan storten. Van die vieze huichelachtige hypocriete houding ten opzichte van een ramp, vind ik om te kotsen. Het "als je geen geld stort, hoor je er niet bij" - gehalte is TE hoog!

zijn al die mensen die op 555 hebben gestort ook zo gul naar de mensen die verhongeren in Darfur? Of is dat minder erg? Zijn die mensen minder waard dan in Azie?
Waarschuw beheerder
Indonesië wil buitenlandse hulptroepen weg
12 januari 2005, 10:34:41

JAKARTA (ANP) - Indonesië wil buitenlandse hulptroepen zo snel mogelijk weghebben uit de door de zeebeving getroffen provincie Atjeh. Volgens de Indonesische vice-president Jusuf Kalla mogen de hulpverleners uiterlijk nog drie maanden blijven.

De buitenlandse troepen moeten meteen vertrekken als zij hun missie hebben voltooid, citeerden Indonesische media vice-president Kalla. ,,Drie maanden zijn genoeg. Hoe eerder ze vertrekken hoe beter'', aldus Kalla. Hij wil dat ze worden vervangen door buitenlandse medici en ingenieurs.

Gevoelig

De aanwezigheid van buitenlandse troepen in Atjeh, onder meer uit de Verenigde Staten, Australië en Singapore is in het grootste moslimland ter wereld een gevoelige kwestie. Indonesië heeft militairen uit andere landen altijd op grote afstand willen houden.

Bovendien strijden opstandelingen in Atjeh al jaren voor onafhankelijkheid. Tot kort na de verwoestende zeebeving op 26 december was de provincie op de noordpunt van het eiland Sumatra verboden gebied voor buitenlanders.

Dinsdag stelden de Indonesische autoriteiten al grenzen aan de bewegingsvrijheid van hulpverleners. Zij hebben van hogerhand toestemming nodig om de steden Banda Atjeh en Muelaboh te kunnen verlaten.

Waarschuw beheerder
Conferentie over hulp getroffenen door zeebeving
11 januari 2005, 15:00:47

GENEVE (ANP) - Zo'n 250 landen zijn dinsdag onder toezicht van de Verenigde Naties bijeen in Genève in Zwitserland om te vergaderen over de hulp aan de landen die door de tsunami's zijn getroffen. Ze buigen zich onder meer over de vraag hoe het beloofde geld de landen in Azië en Oost-Afrika bereikt.

De ramp kostte meer dan 156.000 mensen het leven. Bij de VN is voor 2,7 miljard aan harde toezeggingen binnen.Veel landen hebben echter nog niet laten weten wanneer het geld er komt. De organisatie is bang dat naarmate de tijd verstrijkt de beloftes in de la verdwijnen.

Tot nu toe is wereldwijd ruim 8 miljard dollar toegezegd. Dat bedrag is opgebouwd uit giften van regeringen en van particulieren. Op het congres moet de druk op regeringen worden opgevoerd zodat die, met concrete tijdschema's, snel met het beloofde geld over de brug komen. Ook proberen de deelnemers de hulpverlening beter te coördineren.

Nederland

Minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) stelt 200 miljoen euro extra ter beschikking voor de wederopbouw van Azië. Ze maakte dit dinsdag bekend in Genève.

Maandag kwamen enkele landen met nieuwe toezeggingen. Japan stelt boven de eerder toegezegde 389 miljoen euro nog eens 31 miljoen beschikbaar. De 57 leden van de Organisatie van Islamitische Landen (OIC) komen met 92 miljoen euro. Canada verhoogde de hulp tot 272 miljoen euro in de komende vijf jaar.

Geactualiseerd om 14.47 uur

toezeggen is nix........nu nog zien of ze het ook nog krijgen

Waarschuw beheerder
veel landen willen onze hulp niet eens.
Waarschuw beheerder
Lubbers vraagt aandacht voor andere rampen
10 januari 2005, 20:04:33

HILVERSUM (ANP) - Regeringen moeten andere humanitaire rampen dan die in Azië niet uit het oog verliezen maar ook geld blijven geven voor rampgebieden als Sudan, Burundi en Congo. Dat heeft de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties Lubbers maandag gezegd voor het RTL Nieuws.

,,We zouden er spijt van krijgen als we later zouden zeggen, in 2005 deed de wereld het heel goed in de reactie op de ramp in Azië, maar we vergaten even dat er ook andere problemen waren en nu betalen we de rekening voor een tekort aan aandacht.''

he he we worden eindelijk wakker

Gezien de berichten lijkt het wel of moeder natuur aardig te keer gaat........

Om er maar een aantal te noemen.....
Dodental door noodweer Californië loopt op
11 januari 2005, 10:02:18

Veel vermisten na modderstroom Californië
11 januari 2005, 23:33:38

Doden door noodweer in Groot-Brittannië
12 januari 2005, 11:39:04

Dodental door bosbranden in Australië loopt op
12 januari 2005, 10:15:33

Waarschuw beheerder
maar ik vind het raar dat niemand niet eens een sms-je stuurt ofzo voor die mensen

De regering heeft al voor ons betaald van onze belastingcenten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dit topic ook weer, wat een gelul om zo neerbuigend over mensen te praten die niet gestort hebben of gaan storten. Van die vieze huichelachtige hypocriete houding ten opzichte van een ramp, vind ik om te kotsen. Het "als je geen geld stort, hoor je er niet bij" - gehalte is TE hoog!

wat lul je toch allemaal man...het enigste wat ik zeg is ipv van een zielig kutberichtje te sturen als : waar ben je nu? of blablabla...stuur dan toch alleen maar 1 sms-je voor die mensen

zijn al die mensen die op 555 hebben gestort ook zo gul naar de mensen die verhongeren in Darfur? Of is dat minder erg? Zijn die mensen minder waard dan in Azie?

nee grote vriend want daar is geen giro voor!! en voor azie inderdaad wel..meer publiciteit...maar stort maar lekker niet uit principe (y)

Waarschuw beheerder
ik heb al meegedaan met eten voor azie ! en ik zit nu nog goed vol dus heb me best al gedaan !

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb geen excuus nodig, heb namelijk geen slecht geweten ;P

Waarschuw beheerder
Mijn excuus is: Alleen nederland heeft al zoveel geld opgehaalt voor azie. Moet je is effe indenken hoeveel geld er dan over de hele wereld is opgehaalt voor azie. Ze hebben wel genoeg vind ik. Van begin af aan al.

Waarschuw beheerder
ik geef al aan het wereld natuur fonds elke maand en ja er is zeker al genoeg geld op gehaald voor azie beter doen ze wat aan de situatie in soedan.
Waarschuw beheerder
ja idd die mensen daar in azie kunnen dadelijk allemaal in dikke villa`s gaan wonen en komen dan hier op vakantie..

Waarschuw beheerder
Vind het zo schijnheilig dat bijvoorbeeld grote bedrijven eerst een hoop mensen ontslaan omdat ze niet anders kunnen en dan een paar weken later met een big smile een cheque van een miljoen overhandigen. (dan is er ineens wel geld en al die mensen in Nederland zijn werkloos)

Waarschuw beheerder
Ik doneer/geef alleen geld aan natuurfondsen, niet aan mensen...dat vind ik een goed doel..zouden meer mensen moeten doen..Ben zelf donateur van het Wereld Natuur Fonds en de Vrije Vogel Club...:D:D
Waarschuw beheerder
Ik geef alleen maar geld aan het:

-Rode Kruis
-Stichting Nederlandse Gehandicapten
-Nier & Hart Stichting

Waarschuw beheerder
Ik geef nooit iets aan stichtingen of ik moet er zelf beter van worden (6)