Partyflock

Forumonderwerp · 736149
1 volger · 49009x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
zo het ijs is weer weg dus ga ik morgen weer op pad met mijn hengels plaats hier al je reacties over het karpervissen in 2005 , SUCCES vissers !!!!!

Waarschuw beheerder
Aardig leuk vissie
Waarschuw beheerder
gruwelijk!
hoe blij ben je als je dat je schepnet in trekt :jaja:

Waarschuw beheerder
moooi vissie :D zo net 2.5 kilo mix verwerkt tot ballen nu op naar de volgende 15 eieren
Waarschuw beheerder
heb een hekel aan engelse ponden Bartje! :P

75,3 lb dus! :kwijl:

vind het geen mooie vis trouwens maar smaken verschillen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
lb zijn engelse ponden :P

oke...hoe zal ik het aanpakken

Er is hier in de buurt een watertje die propvol zit met kleine vis,een knollenput dus.Maar er word achterlijk veel gevist,en nog redelijk gevangen ook :9

ik wil er ook een daggie vissen en moet natuurlijk wel meer vangen als de rest.

word veel gevist met boilies en pellets

hoe zal ik het aanpakken?? B)

Zat zelf te denken om avond(laat) ervoor 25kg hennep/trouvit en wat lokvoer te voeren.En dan s ochtens vroeg(6uur ofzo) erop te gaan vissen met iets

wat zegt men hiervan? :9
Waarschuw beheerder
1 lbs = 0,45359237 kg...

en 25 kg hennep/trouvit voor een kleine vijver?!

Lijkt me geen strak plan! Probeer eens accuraat te voeren met b.v. PVA zakjes op eventueel moeilijk te bereiken stekken zoals overhangende bomen met afwijkend aas... 3 miniboillies of iets derg. Toplood erop en gaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jah mark ik moet ook een andere weegschaal had er di ook een van 20 lb das net 18 pond :jaja:
zo vandaag heb ik weer 60 eitjes gedraaid waarvan 2.5 kilo creamy milk mix en 3 kg big red fish mix
en avanvond weer gaan met die banaaan
:d
Waarschuw beheerder
eens kijken of ik vanaaf nog ff kan gaan na het hardlopen (moest hoognodig weer iets aan de conditie gaan doen haha)

denk dat ik ff op zeelt ga ik een sloot naast m'n huis... geen idee of ze er zitten maar merken we gauw genoeg hehe weet wel dat er paar kleine spiegels zwemmen dus wie weet...

en dan morgen maar op een mooie plas hier in de buurt... :D
laatste aanpassing

Artiest Elcol
Waarschuw beheerder
even verder gezocht...

wat een beest :)

[img width=312 height=742]http://bbs.fostersofbirmingham.co.uk/attachment.php?s=711692ba941f1889354332a2fd305d83&postid=454[/img]

Het oude Roemeense wereldrecord karper van 37.4 KG (Lake Raduta) gevangen door Christian Baldemair is verbroken.
Het wereldrecord karper zwemt nu in Frankrijk rond. Nick Massey mag zich nu de gelukkige wereldrecordhouder noemen.
Deze schitterende spiegel heeft een gewicht van 37,650 KG.
Dit schitterende wereldrecord is gevangen in het meer “Paquier Des Graviers”.

Waarschuw beheerder
eigenaar van dat watertje gaat nu geld verdienen :o

Waarschuw beheerder
hahaha in een klap beroemd ;)

krijg geen foto's van het water gevonden..!

Waarschuw beheerder
hoezo??

omdat eht geld kost?? :P
Waarschuw beheerder
wordt toch niet officieel als records bevestigd, lijkt me sterk dat daar midden in de nacht een notaris bij was, en aangezien dat je op een betaalwater geen vis mag zakken heeft ie pech denk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die is heus wel gezakt ;P eigenaar denk ook $$$$$$$$$$ :kwijl:

Waarschuw beheerder
hoere betaalwater!

Waar slaat dat op?

Waarschuw beheerder
ten eerste waarom hoere betaal wtaer er zijn tegenwoordig echt wel goeie betaal wtaeren met natuurlijk bestand weet ej wel wat je voor een nacht vergunning bij du der of casien neer legt ?? ook dik geld en het is vaak de vraag of je een goeie stek kan krijgen die niet bezet is :nee: ze staan je gewoon op te wachten of ze je stek kunnen over nemen das toch ook niet relaxt en bij casien bijv moet je opassen dat je spullen niet gejat worden :(

goed betaal water biet goeie acomodaties een goed bestand aan karper dus vroeg boeken is een pre want loopt het niet bij jou dan loopt het wel aan de overkant

amen

Waarschuw beheerder
(tpt)Bartje citeer 16 juni 2005 18:21
ten eerste waarom hoere betaal wtaer er zijn tegenwoordig echt wel goeie betaal wtaeren met natuurlijk bestand weet ej wel wat je voor een nacht vergunning bij du der of casien neer legt ?? ook dik geld en het is vaak de vraag of je een goeie stek kan krijgen die niet bezet is ze staan je gewoon op te wachten of ze je stek kunnen over nemen das toch ook niet relaxt en bij casien bijv moet je opassen dat je spullen niet gejat worden

Precies !

En om te zeggen dat het hoere vissen zijn omdat er zo vaak word gevist slaat ook nergens op. Dan kun je dat ook zeggen over bv. vissen uit de bekende openbare wateren die hier boven staan. Een betaalwater kan een mooie uitkomst zijn voor de mensen die veilig willen vissen en zo hun spullen behouden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jmmr jmmr ...enne k ga dr ma nie weer op in dan s t t ene woord tegen het ander en zow op en neer ..blalala ..ma togg ... k kan t nie laten:D
En betaalwateren met natuurlijk bestand zijn er maar BAR weinig ..KSN heeft in 2002 een enquête en begeleidende brief naar 98 !! betaalwateren toegestuurd .Uiteindelijk waren er in totaal 35 enquêtes teruggekomen gekomen geloof k .. waar van SLECHT 12 het deel over het VISBESTAND ingevuld hadden en van die 12 bleek er 40% slechts te te voldoen aan n goed bestand ..dat wil zeggen MAX 400 kg KARPER per ha ,de laagste daarvan zat op 750 KG en het betaal water met het hoogste bezetting zelf op 1500 ..Oftewel ..WATERTJES VOLPROPPE als de klant maar tevreden is..want die vangt vis (zou jij t leuk vinden als je 600 euro betaalt om niks te vangen ?)..want het is namelijk eten of gegeten worden ..Maar idd ..niet elk betaal water is SLECHT ..kijk maar naar de snoekbaars in turnhout ..oud bestand ..met oude visse..oke oke ..grote vissen zitten dr niet ..maar k vang liever n kleine vis die t naar zn zin heeft op n water dan een grote dikke vette big van n klein kutputje die eerst de helft van zn leven op de rivier rond gezwommen heeft ..en toen die 40 pond was over gezet na dat kutputje ..
Bekend voorbeeld ..NASH liet paar jaar gelede water graven ...nog geen jaar later dikke 50 Ponders er op ...en hij maar zeggen karpers jatten is slecht uhhhhhuu..afmaken die gast ...maaaar hou je rustiggg remco denk aan je hart... :X
Waarschuw beheerder
enne er zijn GENOEG wateren waar je veilig kan vissen zonder dat je spullen gejat worden ..etc etc ..als je er maar MOEITEEEEEEEE voor doet om zon water ..,stek te vinden :)
Waarschuw beheerder
uh Paashaas wel beetje vreemd dat ie dan s'nacht foto;s gaat maken ;)

Waarschuw beheerder
en ook hij is ZO begonnen :9

[img width=400 height=300]http://clubnet.zeelandnet.nl/oni/Foto's/Spiegel.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
AMEN ruk...

En zoist, en nie oars!!

Op nah't park:jaja::P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hij bedoeld
Paquier Des Graviers in frankrijk

Ik zeg helemaal niks over betaalwater, want heb super sessies gehad op betaalwater.

Wel ben ik ervoor dat betaalwater er mooi , groot en natuurlijk moet wezen voor de karper ipv een kutputje vol met gejatte 40ers ! :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tuurlijk stoppen ze in een betaal water veel vis,tis de bdoeling dat je er meer vangt als in openbaar water

best logisch o:) anders heeft het geen nut.

geef mij maar een put vol met 40ers,natuurlijke vissen vang ik hier ook wel :P
Waarschuw beheerder
dat watertje is niet mis trouwens!! zo te zien aardig wat leuke stekken daar! ik dek dat dat eilandje wel lekker vangt!

Waarschuw beheerder
.T.Z ] PaRkBatSeR citeer 16 juni 2005 19:06
jmmr jmmr ...enne k ga dr ma nie weer op in dan s t t ene woord tegen het ander en zow op en neer ..blalala ..ma togg ... k kan t nie laten
En betaalwateren met natuurlijk bestand zijn er maar BAR weinig ..KSN heeft in 2002 een enquête en begeleidende brief naar 98 !! betaalwateren toegestuurd .Uiteindelijk waren er in totaal 35 enquêtes teruggekomen gekomen geloof k .. waar van SLECHT 12 het deel over het VISBESTAND ingevuld hadden en van die 12 bleek er 40% slechts te te voldoen aan n goed bestand ..dat wil zeggen MAX 400 kg KARPER per ha ,de laagste daarvan zat op 750 KG en het betaal water met het hoogste bezetting zelf op 1500 ..Oftewel ..WATERTJES VOLPROPPE als de klant maar tevreden is..want die vangt vis (zou jij t leuk vinden als je 600 euro betaalt om niks te vangen ?)..want het is namelijk eten of gegeten worden ..Maar idd ..niet elk betaal water is SLECHT ..kijk maar naar de snoekbaars in turnhout ..oud bestand ..met oude visse..oke oke ..grote vissen zitten dr niet ..maar k vang liever n kleine vis die t naar zn zin heeft op n water dan een grote dikke vette big van n klein kutputje die eerst de helft van zn leven op de rivier rond gezwommen heeft ..en toen die 40 pond was over gezet na dat kutputje ..
Bekend voorbeeld ..NASH liet paar jaar gelede water graven ...nog geen jaar later dikke 50 Ponders er op ...en hij maar zeggen karpers jatten is slecht uhhhhhuu..afmaken die gast ...maaaar hou je rustiggg remco denk aan je hart...
[ C.T.Z ] PaRkBatSeR citeer 16 juni 2005 19:07
enne er zijn GENOEG wateren waar je veilig kan vissen zonder dat je spullen gejat worden ..etc etc ..als je er maar MOEITEEEEEEEE voor doet om zon water ..,stek te vinden

Hoe kom jij tot de conclusie dat het er BAR weinig zijn? Door zo’n enquête van de KSN 3 jaar geleden. Dus dat betekend, als een waterbeheerder geen enquête van de KSN invult of niet voorledig invult hij geen water heeft met een natuurlijk bestand of een goed bestand aan vissen?!

Dan heb je het er nog over dat er vissen rond zwemmen die vroeger in de rivier hebben gezwommen, je heb er zeker nooit aan gedacht dat er misschien ook vissen uitgezet kunnen worden die van een kwekerij komen of van een vidange (droog legging van een meer) die vaak voorkomen in Frankrijk. Ik zeg niet dat het nooit voor zou kunnen komen dat er vissen van openbaarwater overgezet worden op sommige wateren, maar om dan gelijk te zeggen dat het op bijna alle wateren gebeurd :S En de vissen op betaalwateren zijn natuurlijk ook allemaal ongezonde vissen of vissen met papegaaienbekken, totdat er ineens vissen nodig zijn voor een of ander spiegelkarper project in Nederland, dan zijn het wel in een goede gezonde vissen.

En dan nog een vraagje hoe kom jij aan die 400kg karper per ha? Is volgens mij ook bij ieder water verschillend.

Dat er voor jou genoeg wateren zijn te vinden in Frankrijk waar je zeker weten veilig kan zitten, vind ik knap. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan. En er zijn genoeg mensen die vissen in Frankrijk als een vakantie zien en zich niet druk willen maken of er een stek vrij is op een bepaald water en/of je er wel mag vissen.

Dus ik betaal liever 499 euro, zodat ik met een luxe bus naar Frankrijk ga ( zodat ik geen benzine en tol hoef te betalen) en aankom op een mooi water waar een stek voor mij is gereserveerd. Waar ik veilig kan vissen zonder geregel van (dure) vergunningen en waar ik iedere dag ontbijt en avond eten krijg voor geschoteld. En dan nog maar niet te spreken over de wc en douche die er aanwezig zijn, is wel zo makkelijk dacht ik voor een week vissen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Koevoet:jaja:
helemaal mee eens(y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:nee:

Als visser motje toch van riskie houwe ofnie dan...:[

Waarschuw beheerder

Hij bedoeld

idd ;)

En stop nou eens met die domme discussie over betaal water :S
je doet het wel of niet..
punt, ieder zijn ding :)

Waarschuw beheerder
zozo weer thuis na 2weekjes noorwegen....nu weer snel eens vissen :D
Waarschuw beheerder
ik ben naar een lange stop ook weer gaan visse van de week...
helemaal niks gevange.. mjah van ut weekend nachtvissen
kijke wat er uit komt :D

zal wel foto`s er opgooien van de vangst

Waarschuw beheerder
:)

Waarschuw beheerder
foto`s zijn altijd welkom 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 juni 2005 om 12:15:

Hij bedoeld

idd

:bloos:

Oke... Dan heb ik niks gezegd :P
Waarschuw beheerder
:frusty: nacht vissen gaat niet door

mjah morgen overdag valt er ook genoeg te vangen :D
Waarschuw beheerder
jeuj net een eend gevangen :S

van het weekend een nachtje op de oude ijssel :D
ben al dik een week aan het voeren, dus dat moet wel lukken dacht ik zo :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hakka op vrijdag 17 juni 2005 om 19:42:

Hey Wouter, voer jij alleen boillies of eerst boillies en daarna boillies en particles (of pellets?)?

Waarschuw beheerder
eindelijk vis!

2 windes :/
Waarschuw beheerder
vanavond weer op de zelfde stek als vorige week, en weer 2sterke karpers net boven de 10 pondjes eruit getrokken:)

morgen defqon miss daar ook even m,n rodje neerpleuren en gaan vissen??? :P

Waarschuw beheerder
ik doe mee ;)

morgen ff wat viskes eruit sleuren in almere :D

Waarschuw beheerder
Oke... Dan heb ik niks gezegd

het is je vergeven :bier:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 juni 2005 om 00:10:
Tuurlijk stoppen ze in een betaal water veel vis,tis de bdoeling dat je er meer vangt als in openbaar water

best logisch anders heeft het geen nut.

geef mij maar een put vol met 40ers,natuurlijke vissen vang ik hier ook wel

wat ben jij nouw voor visser pfff
Waarschuw beheerder
jajaja.. laat dat geziek over betaalwateren nou maar gan joh!! het is je eige keus om het te doen! dus je gaat o je gaat niet en geen commentaar! ik ga zo ook maar ff zitte:P
Waarschuw beheerder
het loopt de laatste tijd niet egt hier.. maja tog maar ff proberen hea.. tog de drang om te gaan:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Peter Zoeterwoude op vrijdag 17 juni 2005 om 20:32:
Hey Wouter, voer jij alleen boillies of eerst boillies en daarna boillies en particles (of pellets?)?

op dit moment veel met particles, maar soms ook veel met boilies. in de oude ijssel blijf ik wel altijd doorvoeren met particles en ik heb vrij weinig last van brasems. En een paar dagen voordat ik ga vissen begin ik meestal met het voeren van boilies bij de particles.

pellets gebruik ik vrijwel nooit.
Waarschuw beheerder
donateur
met pellets kan je ook goed vangen ma voeren heb niej echt veel zin lost tog op na paar uur
Waarschuw beheerder
yo vissers

ik ben van plan zelf een aluminium voerboot te maken
iemand die hier een tekening van heeft
scheelt een hoop voorbereiding ... 8)