Partyflock

Forumonderwerp · 735868

Waarschuw beheerder
mm nou wat mij kwaad maakt is, dat ik me constant moet bewijzen omdat ik graag naar hardcore muziek luister. vaak wordt je niet serieus genomen. Want, mensen die 24 zijn en van hardcore houden zijn vast niet het slimste van het stel.
het maakt mij dan ook letterlijk bedroeft dat mensen zo denken en dus je niet kunnen respecteren, om je muziek keus. ik ben HBO geschoold dus hoezo dom denk ik dan???.

hoe denken jullie hierover en ik wil wel eens zien wat het opleidingsniveau hier is en van hardcore houd. en is het waar dat de meeste toch laaggeschoold zijn??. ik ben benieuwd naar jullie mening en wie hier nog meer last van ondervinden.
Waarschuw beheerder
donateur
de 14 jarigen... en die neem je daadwerkelijk nog serieus ook?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg maar zo;

Ik heb schijt! :yes:
Waarschuw beheerder
Krank in kopf, je was even te snel... ik probeerde alleen even een punt duidelijk te maken.. ;)

Maar natuurlijk is het altijd een kleine groep die het verziekt voor een grotere groep, dus niks aantrekken van wat voor image een bepaalde "groep" heeft en gewoon lekker je eigen ding doen!
Waarschuw beheerder
donateur
wc papier helpt daar tegen :9
Waarschuw beheerder
donateur
Lake10 2 januari 2005 03:25

donateur! Krank in kopf, je was even te snel... ik probeerde alleen even een punt duidelijk te maken..

Maar natuurlijk is het altijd een kleine groep die het verziekt voor een grotere groep, dus niks aantrekken van wat voor image een bepaalde "groep" heeft en gewoon lekker je eigen ding doen!

ghehe snapte ik al na je 2e post, ik zit altijd als een gek te F5'en ;)
Waarschuw beheerder
O ja, die opmerking "hardcore sucks" neem ik natuurlijk graag terug.... want net als in elke muziekstroming bestaat er goede hardcore en slechte hardcore....
Waarschuw beheerder
donateur
als je em maar niet edit, want dan denkt iedereen "waar heeft die H3 et in godsnaam over?!"
Waarschuw beheerder
Je bent juist dom als je iemand's intelligentie beoordeelt n.a.v. de muziek waarnaar hij luistert. Iedereen heeft bij de muziek waarnaar hij luistert zn eigen ideeen en gevoelens, het is dus een persoonlijke kwestie wat zich uit in smaak.

Hoe iemand aan zn smaak komt verschilt vaak van andere mensen die dezelfde smaak hebben. Iedereen komt op een eigen manier aan die smaak en daar zit soms heel wat intelligentie achter.

Mensen die (in dit geval) zeggen dat hardcoreliefhebbers dom zijn, gaan uit van eigen vooroordelen en ideeen die niet gebasseerd zijn op feiten. Het is vaak een zwakke uitlating naar mensen die een andere smaak hebben, omdat ze t niet kunnen hebben/begrijpen waarom ze die smaak hebben. Het niet inzien dat over smaak niet te twisten valt is laten zien dat je dom bent en simpelweg niet nadenkt voordat je iets zegt.

Verder word misschien gekeken naar de subcultuur die bij een muziekstijl hoort en t leefgedrag daarvan. Voor buitenstaanders is dat niet te begrijpen en wordt daarom al snel als dom bestempelt. Ze hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik doe geeneens een poging om dat te lezen

gebruik leestekens en de enter-knop
donateur
Je bent juist dom als je iemand's intelligentie beoordeelt n.a.v. de muziek

of n.a.v. uiterijk
of n.a.v. piercings en/of tatto's
of n.a.v. het feit dat die persoon misschien een keer vast heeft gezeten
of n.a.v. roddels
of n.a.v. opleiding...

nog ff door gaan? :P
Waarschuw beheerder
zow dan?? leestekens stonden r toch echt al tussen... en ik ga r niet meer gebruiken dan dat r nodig zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
jah, graag kijken of je mij ook nog een keer kan beoordelen :P
Waarschuw beheerder
donateur
Kwak 2 januari 2005 03:44
zow dan?? leestekens stonden r toch echt al tussen... en ik ga r niet meer gebruiken dan dat r nodig zijn.

dank u, stuk overzichtelijker ;)

Waarschuw beheerder
Lake10 heb wel gelijk...
Waarschuw beheerder
dank u, stuk overzichtelijker

asje

Waarschuw beheerder
zit ook op hbo
maar loves hardcore en hardstyle nog meer :kots:
maar heb ik verder geen last van

Waarschuw beheerder
Ik ben eerst begonnen op de MAVO in 1992/1995 toen was het hardcore gabber imperium natuurlijk aan het groeien en groeien. Toen was ik al liefhebber samen met met mede MAVO gangers. Daarna op de HAVO zie je al het verschil, de scholieren worden een stuk serieuser en vinden hardcore voor lager geschoolde :no: grote bullshit natuurlijk.

Nu zit ik HBO 5-jaars inmiddels en hier zie je het ook. Ik ga nog steeds naar parties maar je kan zien dat HBO-ers over het algemeen van die kakkers en studenten verenigingen nerds zijn. Ieder zijn eigen keus in muziek en voor uitgaan natuurlijk maar ik wil ook geen stempel krijgen van dat ik dom ben (n), dat doe ik ook niet met andere.

Laat een ieder in zijn waarde en laat iedereen lekker genieten van zijn muziekgenre, en ga zeker niet beoordelen op de muziek of iemand dom is of niet (6).

Zo te lezen hier zijn er genoeg "slimmen" mensen onder ons die van HARDCORE houden :D
Waarschuw beheerder
Ik vraag me ook echt af wat je muzieksmaak met je intellegentie te maken heeft?
In de trance-scene of andere zullen ook ongetwijfeld veel laag-geschoolde mensen zitten....
Maar daar hoor je dan weer niets over.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee das waar maar als je hardcore zegt, denkt het gros van alle bewoners van Nederland aan kale koppen, overvloedig drugs gebruik, londsdale kleding, rascistisch en de hele blablabla

Misschien omdat een paar van de hardcore aanhangers een keer in het nieuws zijn geweest met negatieve gevolgen ?
Waarschuw beheerder
ja oke...
nou als je trance zegt dan kan ik alleen maar denken aan burger-trutjes die iedere vrouw op kisten een boerin of helga noemt en iemand vaak veroordeelt om zijn/haar kleding..
(wat hoop mensen in de hardcore scene ook doen trouwens :p)
maar laat iedereen gewoon dragen wat ie wil en gewoon lekker de muziek luisteren die je mooi vind... en hou op met gejank allemaal...
word beetje moe van al die overdreven anti-puntschoen en anti-kisten mensen.
Kijk ik hou zelf ook niet van puntschoenen, maar om er nou echt wakker van te liggen dat anderen ze misschien wel dragen, gaat mij iets te ver.
Waarschuw beheerder
deze hele wereld zit vol met vooroordelende mensen en ik denk ook niet dat dat ooit verandert...

Waarschuw beheerder
Nee dat denk ik ook niet, helaas maar ja wat kunnen we eraan doen? helemaal niets.... zeker niet met 2 meiden :S
Waarschuw beheerder
ben verpleegster

en als mensen denken dat ik dom ben, kenne ze optyfe
ik weet beter :[
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
Waarschuw beheerder
waarom zou jij je aantrekken over wat die mensen denken
over jouw persoontje en je capaciteiten en kwaliteiten ?

jij bent wie jij bent en hebt bepaalde voorkeuren op
verschillende vlakken en andere mensen weer andere
voorkeuren op verschillende vlakken.

en zodra een bepaald persoon zich aan die voorkeuren stoort
is dat heel mooi zijn eigen probleem en niet die van jouw!

zie regelmatig her en der op pf een afbeelding waarop staat:
"Het leven begint pas wanneer je je niks meer aantrekt wat anderen over je denken"

SO TRUE! :yes:
(misschien in iets andere woorden maar wel met zelfde strekking ;) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nou Kisdhull ik zou me zonder enige twijfel door jou laten verplegen hoor.

Hardcore,is the Best
Waarschuw beheerder
De "R" er nog wel even bij denken.
Waarschuw beheerder
heb mavo gedaan, doe nu spw3 verkort en daarna ga ik Op Harreveld ofzo werken... dus ben niet echt bepaald dom neej.... heb soms wel domme opmerkingen :P...

Want, mensen die 24 zijn en van hardcore houden zijn vast niet het slimste van het stel.

maakt toch geen flikker uit hoe je oud bent:S je moet der gewoon schijt aan hebben wat anderen van je denken!! mensen die dat denken zijn anders ook niet de slimste hoor!!! :)

Waarschuw beheerder
Absoluut klopt het dat je moet en mag zijn wie je bent, als is het gewoon moeilijk als mensen die dichtbij je staan daar totaal anders over denken.
Aan de ene kant denk ik ook fuck it, maar aan de andere kant wil je gewoon gerespecteerd worden in het geen wat jij mooi en leuk vind.
ikzelf vind dat er geen muziekleeftijdsgrens bestaat, bij de een gaat het over en bij de ander niet, maar dit heeft voor mij niks met 'dom'te maken

het is ook meer wat de media laat zien, de manier waarop mensen uit hun plaat gaan, de drugs bla bla bla
ik denk dat veel mensen die er niet van houden, het maar raar en vreemd vinden hoe 'die' mensen zijn. Totaal anders dan de rest. het word meer als geluid gezien dan als muziek. tja wat moet je daar nou weer mee

enne bob de sloper; zo werkt het leven niet, wat anderen ervan denken boeit me niet, je leeft tenslotte wel met anderen samen, maar snap wel wat je bedoeld!

endonyx. ik trek het me gewoon aan!. ik vind het beledigend. ik zeik mensen die van trance of wat dan ook, ook niet af. het is gewoon rot dat mensen waarvan jij houdt zo over jou! denken, dat stoort mij
Waarschuw beheerder
kijk tuurlijk is ut rot dat mensen je niet accepteren zoals je bent en altijd maar vooroordelen over je hebben...
Maar dat is iets waar je nooit iets aan zal kunnen doen...
Zo zit deze wereld in elkaar.
Kijk ik vind het ook niet altijd even leuk als mensen rotopmerkingen naar mij toe maken.
Maar je moet echt gewoon denken : Sterf lekker ofzo, ik weet zelf wel beter...
Mensen moeten je maar nemen zoals ik ben. Hebben ze ergens een probleem mee, dan is dat mooi hun zaak.
Ik ben wie ik ben en daar ben ik trots op. En je ECHTE vrienden en familie accepteren je zoals je bent, en dat is toch het belangerijkst.

Waarschuw beheerder
Ik vind dat intelligentie weinig met je muzieksmaak te maken heb... Ik heb een Havo-diploma, maar ik doe nu productiewerk omdat ik gewoon niet weet wat ik wil. Maja, die vooroordelen dat we hersenloos zouden zijn blijven toch wel, maar t maakt me nie uit, heb ik scheit aan, ik weet toch zelf wel hoe t zit.

Waarschuw beheerder
donateur
luister graag hardcore, begin 16e examen gehaald op de middelbare (mavo havo D niveau) en nu bijna klaar met opleiding MBO verkoopchef in drogisterij (dus medicijnen) en k ben nog niet eens 18.. zegt allemaal echt geen fuck over je :S
net als dat je zegt dat mensen die naar hardstyle luisteren niet kunnen dansen?!
laatste aanpassing

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
FF tussendoor: ik zit op Hoge School, en heb tot nu toe nog niemand in Lonsdale zien lopen. Niemand! Wel heel veel ''freaks'', afwijkenden, veel lang haar, veel metal shirtjes, veel gothics...

Waarschuw beheerder
donateur
Wat iedereen er over vind interreseert me geen reet...
TIs mijn ding...

JUIST!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
dat je van hardcore houdt betekent ook niet meteen dat je van lonsdale houdt :gaap: en veel mensen dragen het ook niet meer he..

en btw.. als dj moet je toch echt wel verstand hebben van techniek en muziek etc.. ehm hardcore dj's hebben dat blijkbaar anders staan ze ook niet op die feesten toch..
Waarschuw beheerder
FF tussendoor: ik zit op Hoge School, en heb tot nu toe nog niemand in Lonsdale zien lopen.

jah dus... wou je der mee zeggen dan?? :S of vat ik m nou verkeerd op???
Waarschuw beheerder
ECHTE hardcore liefhebbers lopen NIET in lonsdale

remember the good old days
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ECHTE hardcore liefhebbers lopen NIET in lonsdale

remember the good old days

wat un onzin, tuurlijk lopen hardcore liefhebbers ook in lonsdale, en die good old days, je bent 20, waar heb je het in godsnaam over??????
Waarschuw beheerder
haha, ik keek r altijd wel tegenop hoor... kon toen al wel nadenken..

maar goed das mijn mening
Waarschuw beheerder
ik ben misschien laag geschoold maar niet minder intelligent ofzo hoor. vbo administratie niet afgemaakt, mbo ict niet afgemaakt. school is nike voor mij, geef mij maar werk, de uitdaging om hogerop te gaan, geld verdienen, ik ga alleen terug naar school als ik een opleiding via mijn werk aangeboden krijg.

niet iedereen is tzelfde. ken ook zat gabbers die vwo gedaan hebben en nu op de uni zitten. muziek heeft niks met intelligentie te maken

Waarschuw beheerder
En toch ligt het gemiddelde IQ op een hardcore feest niet erg hoog. Ben zelf laatstejaars HBO-student, maar hoef me nooit te 'bewijzen' ofzo.

Waarschuw beheerder
Hard House ook goed O:) Oh en HBO-niveau trouwens :)

Waarschuw beheerder
En toch ligt het gemiddelde IQ op een hardcore feest niet erg hoog. Ben zelf laatstejaars HBO-student, maar hoef me nooit te 'bewijzen' ofzo.

Nouuuuuu lieve Martin, ons werk is ook niet bepaald bevorderend ;P
Waarschuw beheerder

Praat me niet over HBO-studenten en zeker niet in combinatie met IQ. Dat papiertje kan iedereen halen. Toch vreemd dat heel veel HBO'ers op een echte psychologische IQ test grandioos sneuvelen.

Ik vraag me overigens af hoe jij het IQ op een feest kan meten. Iemand kan super intelligent zijn, maar op een feest uit z'n dak gaan. Dan zie je iemand feesten, springen en lolmaken. Ook praten ze niet over intellectuele zaken, maar gewoon over dingen die leuk zijn. Dat jij daaruit concludeert dat er een laag IQ aanwezig is zegt meer over jou.

Waarschuw beheerder
Niet zo fel tegen hem hoor! :[
Waarschuw beheerder
Een "intelligent" iemand kan daar wel tegen. ;)

Waarschuw beheerder
Waaruit concludeer jij dat?
Staat intelligentie in relatie met weerbaarheid dan volgens jou ;P
Waarschuw beheerder
Het woord staat niet voor niks tussen quotes. :P

Waarschuw beheerder
Ok, dan is het goed :)

Waarschuw beheerder
donateur
En toch ligt het gemiddelde IQ op een hardcore feest niet erg hoog

ja omdat er van die 14 jarigen rondlopen die nog niet weten hoe het leven in elkaar zit
en je gaat idd niet praten over intellectuele dingen op een feest.. dat doe je lekker thuis met een wijntje erbij ofzo
laatste aanpassing