Partyflock

Forumonderwerp · 735868

Waarschuw beheerder
mm nou wat mij kwaad maakt is, dat ik me constant moet bewijzen omdat ik graag naar hardcore muziek luister. vaak wordt je niet serieus genomen. Want, mensen die 24 zijn en van hardcore houden zijn vast niet het slimste van het stel.
het maakt mij dan ook letterlijk bedroeft dat mensen zo denken en dus je niet kunnen respecteren, om je muziek keus. ik ben HBO geschoold dus hoezo dom denk ik dan???.

hoe denken jullie hierover en ik wil wel eens zien wat het opleidingsniveau hier is en van hardcore houd. en is het waar dat de meeste toch laaggeschoold zijn??. ik ben benieuwd naar jullie mening en wie hier nog meer last van ondervinden.
Waarschuw beheerder
Hardcore wordt veel geassocieerd met extreem rechts. Gabbers en kaalkopjes. Op universiteiten is men over het algemeen links. Felle reacties tegen hardcore van de zogenaamde "intelligente studenten" komen dan ook vaak door vooroordelen.

Waarschuw beheerder
superrupsje,leuk verhaal en ook grappig idd (Y)

Lewis, klopt inderdaad wat je zegt. Ik denk ook dat daar een groot strijd deel ligt betreft hardcore en intelligentie
Waarschuw beheerder
k zie r mischien ook niet uit als de slimste:P
maar k ben ooit eens op gymnasium begonnen en omdat ik te lui was is dat atheneum geworden.

k heb wel het potentieel om gymnasium (met gemak) te doen, maar k heb een beetje moeite met me concentreren op dingen die me niet interesseren, en ik heb dus echt geen flauw idee wat k later wil doen, dus k heb ook niet echt een motivatie om te leren.

en tja, over de domme gabbers, t zijn en indd te veel en vaak zijn het die irritante houthakkers :[
erg jammer natuurlijk
Waarschuw beheerder
ag ik heb VMBO

is hoog genoeg ,of niet

O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Thnx mama nightshade :)
Denk idd dat dat wat Lewis zegt klopt, althans wat betreft de linkse studenten, maar zijn genoeg rechtse studenten (zeker bij het corps), maar da's dan weer een "ander soort rechts", meer ballenrechts dan extreemrechts.
Ik denk dat het ook een kwestie is van wat de boer niet kent dat lust ie niet, waardoor er een vicieuse cirkel ontstaat: weinig studenten die van hardcore houden, en dus weinig studenten die het meekrijgen van hun medestudenten (ik was er zonder m'n vriend ws. ook nooit mee in aanraking gekomen, was vroeger ook zo'n links alternatief pluisje die gabbers maar eng vond :bloos:). Bovendien heb ik de indruk dat studenten sowieso sinds niet zo heel erg lang met z'n allen naar feesten gaan, daarvoor was house sowieso een soort van not-done in die kringen, laat staan gabberhouse.
Maar er zijn verder genoeg mensen die hartstikke slim zijn (al dan niet met een studie) en die ook van een potje hakkuh houden. En eerlijk gezegd treur ik er niet om dat gabberfeesten alles behalve elitair zijn, vind het juist heerlijk om na een weken tussen de dichtgetikte academici weer 's gewoon over alles en niets te kunnen ouwehoeren met mensen die misschien niet de slimste zijn kwa intelligentie, maar iig wel sociaal intelligent zijn.
Waarschuw beheerder
Terror en Intelligentie???

hahahahahahahahha lol hahahahahahah lol!

Waarschuw beheerder
donateur
Achja... stomme stelling.

Als dit waar is dan zijn alle R&B-ers inbrekers, alle Urban liefhebbers terroristen en ga zo maar door.
Over 3 weken begin ik aan mijn HBO en kijk zelf maar wat mijn muziekvoorkeuren zijn B)

Terror en Intelligentie???

hahahahahahahahha lol hahahahahahah lol!

Goh wat een inbreng ook weer... Voegt wel wat toe hoor deze reactie (Y). Als jij denkt dat muziek iets te maken heeft met intelligentie dan twijfel ik zwaar aan jouw intelligentie... :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mama nightshade 9 januari 2005 13:08
Hardcore zuigt?? werd jou gevraagd over je mening betreft hardcore??laatste aanpassing: 9 januari 2005 13:11

:jaja:

Waarschuw beheerder
Hydraulix-->
wat wil je nou bereiken? ik begrijp je namelijk niet echt
iemand????/

MICK, ik bedoel het niet als stelling, meer in de zin hoe de omgeving reageerd op je muziek keuze. en waarom alle r&b ers inbrekers? en urban terroristen?? zegt hier volgens mij niemand, zou wel erg krom zijn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ben geslaagd voor VMBO doe nu opleiding op MBO :)

Maar t ken mij echt nix schelen wat mensen van mij vinden , en wat ze ervan vinden dat ik hardcore luister :S
Waarschuw beheerder
Ach ja, ben ook student aan de universiteit (doe een natuurkundig getinte studie) en houd ook al een jaar of 8 van hardcore. Ben er ook niet echt slechter van geworden. :)
Heb hier ook weinig mensen in gabber-kleding zien lopen, maar ja niet iedereen draagt z'n 'muziekvoorkeur' of de 'scene' waartoe hij of zijn behoort uit dmv z'n kledingstijl. ;)

Er zijn hier in het studentenleven zeker wel mensen die wel van een potje hakken houden, ik denk zeker ook onder 'mijn' generatie, is ws ook deels een soort jeugdsentiment uit de gabberhype van mid jaren '90. ;)
Waarschuw beheerder
Veel wat ik hier lees komt me bekend voor..

Ik heb ook HAVO gedaan, toen 2 jaar PABO, nou als je lerares wilt worden is naar hardcore luisteren alleen al een taboe ofzo...
en nu zit ik op een andere opleiding HBO niveau en dan wordt er ook nog weleens met een scheef hoofd naar je keken als je zegt dat je naar een hardcore feest gaat. Voor vele ziet een hardcore liefhebber er toch uit als een standdaarttypetje.. en helaas ben ik niet dat standaardtypetje..
Waarschuw beheerder
hmmz.. M!ck
Het is ook niet echt mijn intentie om er iets aan toe te voegen maar met deze semi-provocerende zin probeer ik een beetje een discussie los te krabben..
Want het is gewoon een feit dat 90% van de luisteraars van dit soort muziek bij de laaggeschoolde groep hoort, en dan met name de 'terror-scene'.Ik weet dat ik nu allemaal reacties ga krijgen van geleerde mensen die ook naar deze muziek luisteren en aanverwante feesten bezoeken.Maar het is ook helemaal niet mijn bedoeling om hiermee iemand te beledigen want dan zou ik ook mijzelf beledigen!(ik luister namelijk ook naar dit soort muziek als ik in een agressieve bui ben)Dit soort muziek helpt eraan mee om mijzelf ff te laten gaan zodat ik er weer tegen aan kan.En dat jij aan mijn intelligentie twijfelt interesseert mij vrij weinig want om de feiten niet te willen zien maakt jou tot een blinde en ik ben liever gematigd in intelligentie dan blind!!

Waarschuw beheerder
donateur
Misschien heb je gelijk betreft de blindheid, maar waar het mij om gaat is dat mensen zich hiermee bezig houden. Wat maakt het uit welke opleiding iemand volgt. Dat mensen zich daarmee bezig kunnen houden. Als ik op een feest in de urban-stroming sta da denk ik ook niet "hoeveel mensen hier hebben wel eens een inbraak gepleegd?".

Het is jammer dat de meeste mensen een vertekend beeld hebben. Zoals je in voorgaande reacties al heb gemerkt en gezien zijn er toch vaak mensen die niet van je verwachten dat je van zulke muziek houdt. Dat zegt alweer genoeg. Maar er word graag over 1 kam geschoren tegenwoordig.

Blind mag ik zijn maar ik hou me er niet mee bezig. Erger me alleen aan kortzichtige mensen.
Waarschuw beheerder
Ok M!ck over dat vertekende beeld heb je wel enigzins gelijk en je zegt dat je je er niet mee bezig houd.
Maar dan vind ik het wel apart dat je jezelf afvraagd waarom mensen zich hiermee bezig houden, terwijl je wel aanvullingen geeft op datgene wat erover gezegd is.

En je ergert je aan kortzichtige mensen en dat is niet echt verstandig want die ergernis is alleen maar verloren energie aangezien je altijd in je leven kortzichtige mensen zal tegenkomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hou me er niet mee bezig als in "het maakt me niet uit welk niveau ze hebben, als ze maar met me een feestje kunnen bouwen".

Ik erger me aan kortzichtige mensen ja :) Een paar heb ik er hier voorbij zien komen. Ik dacht dat jij er ook 1 van was maar nu heb je jouw standpunt ook redelijk onderbouwt. Dit was ook de reden dat ik hier even een kijkje kwam nemen ;)
Waarschuw beheerder
ok zit dat dus zo??
hahaha je wil me dusz een beetje testen?

Geen probleem dat vind ik wel leuk en ik maak altijd liever vrienden dan vijanden hoe kortzichtig ze ook zijn, als je maar lol met ze hebt!

Want je weet..:De wijzen leren meer van de dwazen dan de dwazen van de wijzen!

Waarschuw beheerder
ik heb er ook last van op me werk. Ze weten dat ik naar hardcore feesten ga, en snappen t niet denken niet alleen dat die mensen die daar komen dom zijn, maar ook agressief en junk en ja nog meer. Tzelfde is lonsdale op me werk, maar 1 keer aangehad en ik werd gezien als neonazi en racist.

Waarschuw beheerder
donateur
Kortzichtigheid heh. Laatst Lonsdale veel in het nieuws geweest dankzij een klein groepje (gezien over Nederland zelf) en nu denkt heel Nederland dat je een racist bent enzo.

Om dat te voorkomen heb ik 1,5 jaar geleden al besloten om het in de kast te laten liggen. Maargoed, doordat de pers nogal graag overdrijft en nieuws maakt, krijg je dit soort dingen.
Waarschuw beheerder
nou je heb groot gelijk...men heeft idd vooroordelen...

ik ga over 1,5 jaar naar de unviersiteit van amsterdam psychologie studeren en ik dou ook van hardcore en jumpstyle enzo...
maarjah ik trek me er niks van aan, laat ze maar lekker denken toch!!!

Waarschuw beheerder
Dat 80% van het hardcore volk überdom is heeft natuurlijk ook zijn voordelen!
Als je dan een keer een domme opmerking maakt zeg je gewoon... komt omdat ik van hardocre hou :yes:
Dan kijken ze je tenminste niet meer zo raar aan, maar is het logisch :)

Waarschuw beheerder
klopt, als ik ergens kom en vertel dat ik vwo doe, van hardstyle en hardcore hou en in een cafe werk, denken ze dat ik gek ben en alles uit mijn duim zuig...

maar nee, ik denk niet dat je kan zeggen dat je muzieksmaak je intelligentie weer geeft want dan zou ik waarschijnlijk van klassieke muziek moeten houden en dat is precies een van de dingen waar ik echt niet naar kan luisteren.

Waarschuw beheerder
Heb ik ook last van, als ik vertel dat ik graag naar hardstyle feestjes ga dan denkt ook iedereen dat ik dom ben. Of omdat ik blond ben, zo debiel want ik doe universiteit.

Waarschuw beheerder
Hardstyle valt opzich nog mee
Alle trailers gaan naar hardcore feesten :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
^^ Agree...
Artiest {SHOWLIST artist 48347, 59806, 91185}
Waarschuw beheerder
Onzin natuurlijk, dat er een verband is tussen intelligentie en muziek.
Al willen de Technootjes onder ons maar al te graag laten blijken dat ze bij een of andere intelligente levensvorm horen, en komen de gabbertjes maar al te vaak dom over.
Maar hey, Trancers worden dan weer vaak bestempeld als gay, goa-spacers als vage vogels en hiphoppers als commercieel urban-trash....get a freakin' life!

Over muziek denk je niet na, muziek moet je voelen, ongeacht of er een rauwe distorted bass, een hypnotiserende synthmelodie of groovy ritme in zit.
Als je jezelf ermee kan identificeren... so be it!

Waarschuw beheerder
Luister ook naar Hardcore.. Ik doe 5havo. Ben wel een keer blijven zitten, maar dat heeft niks met mijn muzieksmaak te maken.

Waarschuw beheerder
Als je realistisch bent zie je ook wel dat het overgrote deel van de hardcore bezoekers super dom is.
Of discrimineer ik mezelf nu?

Maar of ze ook écht van de muziek houden is een 2e.
Waarschuw beheerder
Ben zelf ook een groot fan van de Hardcore-scene, en het is toch wel een wereldje met veel vooroordelen. Hier kan je nix aan veranderen, ik heb het ook al vaakgeprobeerd, maarja wij weten wel beter;)

Waarschuw beheerder
jij doelt op het wazi-volk, de meesten houden idd niet van de muziek zoals een hardcore-liefhebber maar luisteren ernaar omdat ze zich kunnen vinden/meten in de agressie van de muziek om zodoende hun frustratie te verwerken.
kijk maar is op grote feesten,meer dan de helft staat stil of staat als een malloot te pogo-en.
nog een verschil is dat een hardcoreliefhebber smaak heeft in tegenstelling tot de meelopers/wazi's/mensen zonder eigen persoonlijkheid.
hardcore/gabber/speedcore is niet per definitie simpele harde housemuziek voor domme gabbers.
het gaat om het soort energie die tijdens het produceren erin is gestoken, hoeveel gevoel zit erin.
zo veel producers, evenzoveel verschillende energien/gevoelens dat in de tracks zijn verwerkt. gelijkwaardige energien trekken elkaar aan, intelligentieniveau staat daar los van.
zogenaamde laaggeschoolden zullen vaker neophyte luisteren: direct,simpel,hard,taalgebruik. nummers zijn imho gemaakt met de middelen; grof taalgebruik,harde beat,weinig gevoel/diepgang wat overeenkomt met de smaak van het gemiddelde wazipubliek en het beeld dat de niet hardcorekenner/liefhebber heeft.

Waarschuw beheerder
Perfect gezegt, ik had het niet beter kunnen zeggen (Y):respect:
Alles klopt hierin

Waarschuw beheerder
Over muziek denk je niet na, muziek moet je voelen, ongeacht of er een rauwe distorted bass, een hypnotiserende synthmelodie of groovy ritme in zit.
Als je jezelf ermee kan identificeren... so be it!

mooi gezegd! muziek is smaak, ieder zijn smaak ongeacht wat voor niveau etc. je houdt van iets of niet, alleen blijft jammer dat veel mensen het niet begrijpen
Waarschuw beheerder
idd, je persoonlijke muziekkeuze maak je gevoelsmatig, heeft geen reet met verstand te make. als je der een opmerking over krijgt, moet je je der nix van aantrekke. mense die denke dat hardcore en aanverwante voor dommeriken is, zijn meestal zelf ni al te intelligent.

ik trek zelf geen conclusies als iemand mijn mening ni deelt over muziek, ik probeer gewoon te zien en te begrijpen wat die ander aantrekt in die muziek. als me dat niet lukt (wat eigelijk alleen nog maar gebeurd is in het geval van boozy woozy-fans en dergelijke) zou ik gewoon vrage wat ze der aan vinde.

Waarschuw beheerder
donateur
Laatst Lonsdale veel in het nieuws geweest dankzij een klein groepje (gezien over Nederland zelf) en nu denkt heel Nederland dat je een racist bent enzo.

Om dat te voorkomen heb ik 1,5 jaar geleden al besloten om het in de kast te laten liggen. Maargoed, doordat de pers nogal graag overdrijft en nieuws maakt, krijg je dit soort dingen.

Zo, he he jij begrijp het helemaal...
Als je niet als racist gezien wil worden moet je gewoon je LD kleertjes in de kast hangen ipv lekker stug doordragen en maar zeggen dat je het niet bent.
De vergelijking is er, waarom zou je er dan nog in godsnaam mee willen lopen?
Waarschuw beheerder
die vergelijking had er ni moete zijn. maar die is er wel door domme skins. voor de intelligente jongens en meisjes die het ff vergete waren: skins zijn nog altijd de extreem rechtse vorm van de punkbeweging. wat doen punks? zich afzette tege de wantoestanden van de maaschappij. wat doen de skins? ik heb geen flauw idee, maar het lijkt erop dat ze liever een van die wantoestande zijn dan ertegenin te gaan. is dit zoals het hoort? NEE!

:no: the world is fucked up anyway, why want to change it
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Omdat jullie gabbers allemaal teveel pillen vreten en speed snuiven en daar wor je dom van!!!

Altijd dat gezeik...ik dacht dat gabbers t geen ene fuck interesseerde wat andere van ze dachten. Ze zeggen dat gabbers dom zijn, ze zeggen dat alle gabbers agressief zijn, ze zeggen dat alle gabbers nazi's zijn, de media maakt de hele scene kapot....dr lopen gewoon teveel neppers rond op die feesten omdat er teveel imago aan kleeft en die verneuken t hele zaakje.

Buiten dat is t grafherrie.

Waarschuw beheerder
donateur
^^ Intelligente toevoeging! :frusty:
Niet elke gabber slikt of snuift. Ik dacht dat je dat wel zou begrijpen.

Buiten dat is t grafherrie.

Dat is jouw mening maar "house, progressive, techhouse, techno" vallen wel onder hetzelfde straatje, dus word eerst wakker voordat je zulke nutteloze anwoorden geeft.

Waarschuw beheerder
donateur
Mensen verwachten van mij niet dat ik naar hardcore luister en naar grote feesten ga enz...

Maar heb nog noooooooooooit gehoord dat ik daarom niet slim zou zijn, of een lage opleiding zou hebben of wat dan ook!
Mensen vinden het vaak alleen maar leuk, omdat ze dat niet achter me zochten.

Waarschuw beheerder
Niet elke gabber slikt of snuift. Ik dacht dat je dat wel zou begrijpen

Je ben niet echt zo stom he??

Dat is jouw mening maar "house, progressive, techhouse, techno" vallen wel onder hetzelfde straatje, dus word eerst wakker voordat je zulke nutteloze anwoorden geeft.

nieteens t zelfde dorp!!

Waarschuw beheerder
donateur
RosOne ik vind jou toch een ontzettende eikel! :jaja:

Waarschuw beheerder
Hoezo??

Waarschuw beheerder
donateur
1 woord:
Bijdehandje

Waarschuw beheerder
donateur
Ha Ros.... lul! :[ :9

Waarschuw beheerder
He Ap!! Ik ben een lul!!

1 woord:
Bijdehandje

grappig...je bent 19

Waarschuw beheerder
donateur
grappig...je bent 19

Wat is je punt? Kan ik nu niet mee discussieren?

Waarschuw beheerder
donateur
Maar Ros.... dat wist ik toch al! :9

zit je weer de hardcore fans op stang te jagen :-o :D haha

Waarschuw beheerder
Wat is je punt? Kan ik nu niet mee discussieren?

Discussieren? iemand een bijdehandje noemen als 19 jarig rukkertje is je eigen voor lul zetten.

Jij waardeerd me zoals ik ben Ap...bedankt!!
en ik zeg alleen de waarheid.

Waarschuw beheerder
donateur
Jij waardeerd me zoals ik ben Ap...bedankt!!

Tuuuuurlijk Ros.... ik weet wie et zegt he :9 hahah!

maaruh...... tijd neit gezien man!? :|
gaan jullie nog wel is op pad dan???
Westergas heb ik begrepen?? (Y)
uiteraard de zaterdag :jaja:

Waarschuw beheerder
ja beste wensen nog!!

We zijn een beetje aan t opladen voor de zomer, me hart pompt gewoon 2 keer zo langzaam in de winter. Westergas wordt t eerste feestje, kijk ik wel naar uit.
Jij??