Partyflock

Forumonderwerp · 733271
Waarschuw beheerder
donateur
Stel nou je bent rustig naar huis aan het rijden, en plotseling wordt je auto getroffen door een bliksem.

Wat gebeurd er dan?

En nog veel belangrijker wat moet je dan eigenlijk doen?

Waarschuw beheerder
donateur
als je getroffen ben door bliksem dan moet je tegen een lantaarnpaal aanrijden zodat de auto zich ontlaat..ofzoiets haha wijsheid enzo

Dan doe jij dat lekker :s :s
Waarschuw beheerder
donateur
je moet ten alletijde blijven zitten en het beste is met je trekhaak tegen een IJZER/STALEN paal rijden en dan pas uitstappen

Mag jij al die moeite doen, stap ik wel gewoon meteen uit oke? ;)

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Heel hard gillen en roepen om je mammie :jaja:

Waarschuw beheerder
tegen paal aanrijden?
als je auto als condensator functioneert zou dit inderdaad kunnen, maar een auto doet dat niet dus is het bulshit.

ps als je niet eens weet wat een condensator is of wat ie doet dan moet je hier ook gewoon je snuit houden

Waarschuw beheerder
ja ik weet dat je auto als kooi van faraday werkt, maar geldt dat ook bij cabrio´s met een stoffen kap?

Waarschuw beheerder
donateur
Zoals gezegd, werkt je auto dan als een kooi van faraday,

óók bij auto's met een cabrio met stoffen kap. Volgens mij komt dit omdat er koper of ander geleidend materiaal de stalen balken weer met elkaar verbindt en je dan dezelfde functie als een raam krijgt. :) Zolang de binnenkant van de auto maar niet nat is :P 8)
Waarschuw beheerder
Gebeurt niets je zit in een kooi wat ze de kooi van Faraday noemen ofzo het enige wat zou kunnen gebeuren is dat je electronishe cirquit storing gaat geven .
En nee je hoeft niet persee tegen een boom of lantaarn paal te rijden (helpt ook niet met die kunstof bumpers)
Er gebeurd dus niks

Waarschuw beheerder
donateur
ja zoals je het zegt, storing in elektrische circuit, betekend dat hooguit je motor uitslaat, dus ook je stuurbekrachtiging en rembekrachtiging en je baskist achter in je auto :P Maar dat is gewoon kwestie van rijdend de motor weer aanzetten en je kan gewoon verder! :)

Waarschuw beheerder
Dan gebeurd er werkelijk niets :/
Alle electronen die vrij komen, lopen via de auto banden weg.

Waarschuw beheerder
@ Lust: er gebeurt van alles je hebt een dikke deuk in je auto en je moet rustig tegen een boom of iets dergelijks rijden
Waarschuw beheerder
donateur
@ Lust: er gebeurt van alles je hebt een dikke deuk in je auto en je moet rustig tegen een boom of iets dergelijks rijden

Sommige mensen blijven eigenwijs he ;)

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
FF langs de Praxis gaan, vertellen wat er aan de hand is

Waarschuw beheerder
Als je getroffen word door onweer in de auto heb
je wel heel veel ongeluk.
De veiligste plek is in de auto!
Heb een keer noodweer gehad tijdens heb kamperen op
Corsica en ik was zo bang dat ik mooi in de bus ben
gaan zitten.
Waarschuw beheerder
andere auto kopen.

Waarschuw beheerder
donateur
Alle electronen die vrij komen, lopen via de auto banden weg.

Bij een dergelijke klap isoleren je banden niet meer.

het enige juiste antwoord is dat je in een kooi van faraday zit.
Waarschuw beheerder
Toch wel komisch dat half partyflock zijn auto vol deuken rijd als ze geraakt worden terwijl dat echt niet nodig is :[