Partyflock

Forumonderwerp · 731628

Waarschuw beheerder
Twee witte haaien hebben donderdag bij een populair strand in de Australische plaats Adelaide een surfer gedood. Voor de ogen van enkele vrienden werd de 18-jarige man aan stukken gescheurd. Er is verder geen spoor meer van de jongen, nadat hij onder water verdween.

"Hij viel van zijn surfplank, de haai kwam en greep hem. Het leek erop alsof hij hem in tweeën scheurde en de andere haai kwam om de rest te pakken", aldus een van de reddingswerkers ter plaatse. Het slachtoffer werd op het moment van de aanval door vrienden in een bootje voortgetrokken.

Deze haaienaanval is de tweede in vijf dagen tijd. Afgelopen zaterdag greep een haai een speervisser voor de kust van de deelstaat Queensland. Beide incidenten hadden een dodelijke afloop.

[img cacheid=00133f460015cfd46ff3ae391a007eeead]http://web.planet.nl/_discovery/discoverplaatjes/white.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig is de haai laatst tot beschermde diersoort uitgeroepen. Dit soort incidenten dragen niet bij tot een goed beeld van het beest.
Artiest Taurus
Waarschuw beheerder
oww wat lijkt me dat een kut dood zeg :S
zie je dat beest je een beetje aan flarden scheuren maar je kan er niks aan doen...

vorrige week was er ook al 1tje opgegeten.....

Waarschuw beheerder
rot voor em

Waarschuw beheerder
gevolg van overbevissing....
Waarschuw beheerder
donateur
Zooo :O het zou je maar gebeuren !
daarom ben ik dus niet veel het water in
geweest toen ik daar zat.....

Waarschuw beheerder
kut voor em
Waarschuw beheerder
donateur
Bah kut haaien :[
Waarschuw beheerder
donateur
jawsssssssssss

Waarschuw beheerder
incident, shit happens, life goes on...

Waarschuw beheerder
auw:S

Waarschuw beheerder
Ja lullig, dat is zo als je gaat surfen in Australie :)
Waarschuw beheerder
het water is toch HUN leefgebied.
En een haai dood alleen om te eten en niet zoals de mens omdat ze een leuk vloerkleedje willen hebben.

En ze weten daar in AUssie dat de kans aanwezig is
Waarschuw beheerder
Tja....haai staat voor mij boven aan de voedselketen :yes:

En niet een surfer :nee:

haaien rule!
Waarschuw beheerder
donateur
Haaien zijn :lief:

Waarschuw beheerder
Bbbbrrrr mijn allergrootste nachtmerrie is dit.. :|
Waarschuw beheerder
donateur
Vervroegd kerstmaaltijd
Waarschuw beheerder
jeetje wat erg voor die vrienden zeg om dat te moeten zien...
Waarschuw beheerder
Tjaah.. Das kut...
Gelukkig zijn er hier geen haaien..
Waarschuw beheerder
donateur
Jak :S

Wat een erge manier om aan je einde te komen, en wat een trauma voor zijn vrienden :/
Waarschuw beheerder
donateur

Laatst is nog een reuzenhaai (geen vleeseter) in Nederland aangespoelt en in de Noordzee zwemmen kleine haaien. En als je zomers de Middellandse Zee induikt?;)

Waarschuw beheerder
Tjaah.. Das kut...

:yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Shit happens ;)

Waarschuw beheerder
hehehe

Waarschuw beheerder
Dat is toch een beetje het risico dat je loopt wanneer je in Australie in de zee gaat zwemmen of surfen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja precies vindt ik ook!
Waarschuw beheerder
donateur
Tjaah.. Das kut...

d'r zijn hier echt wel haaien, alleen het grootste deel zijn kleine grondhaaien die niet groter dan een meter worden...

lijkt me verschrikkelijk als 1 van je vrienden voor je neus verscheurd wordt door een haai, meestal is het een kwestie dat de haai het verkeerd heeft ingeschat en dat hij de mens aanziet voor een ander organisme uit zijn voedselketen!

Denk dat ik zelf ook niet echt graag ga surven op de oceaan in zulke landen, dan maar vertrouwd op een meertje surfen;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:O:O:O
Waarschuw beheerder
Ja lullig voor die jongen... maar goed, je weet als surfer dat je dat risico loopt.................
Waarschuw beheerder
donateur
het water is toch HUN leefgebied.
En een haai dood alleen om te eten en niet zoals de mens omdat ze een leuk vloerkleedje willen hebben.

En ze weten daar in AUssie dat de kans aanwezig is

:respect: en :
1) Haaien kijken eerst of iets eetbaar is d.m.v. een kleine beet, alleen dat het een beetje uit de hand loopt bij een beest dan een kracht heeft van meer dan 500 kg/cm2 is een ander verhaal
2) Mensen staan niet op het menu van een haai :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Sneu en meestal word die haai dan ook nog opgejaagt alsof ie 't expres doet :no:
Ik vind 't egt mooie beesten maar veel mensen hebben een vekeerde indruk van haaien...

Waarschuw beheerder
[img cacheid=00133f4d0015d068ce0fcaf11a007ef714]http://www.seas-expo.com/PhotoContestWinners/images/great%20white%20shark.jpg[/img]

Moet je maar gaan waterskieen en dat zon beest volop je springt :|

Waarschuw beheerder
Echt niet best ... Achter glas vind ik het wel leuk om ze te bekijken maar hoef niet een in real life tegen te komen.

Waarschuw beheerder
donateur
gevolg van overbevissing....

Dat denk ik niet, wij vangen toch geen zeehonden:/

Waarschuw beheerder
Haaien zijn cool !! pech voor de surfer
Waarschuw beheerder
donateur
Dat denk ik niet, wij vangen toch geen zeehonden

maar wat eten zeehonden........??????? :flower:

denk dat het eerder een incident is dan dat de haai bewust een mens ziet als prooi. surfers worden daarentegen WEL eens aangezien als prooi vanwege de vorm van hun surfboard. :/

Dit in combinatie met het feit dat de haai nog wel eens hongerig zou kunnen zijn, maakt het dier toch steeds vaker een direct gevaar voor de mens...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Denk dat ik zelf ook niet echt graag ga surven op de oceaan in zulke landen, dan maar vertrouwd op een meertje surfen
Om vervolgens tussen de kaken van een krokodil te eindigen :[ ...

Het schijnt trouwens niet pijn te doen als een haai je bijt, je voelt alleen een onwijze kracht en dan zie je bloed...
En als je pech hebt zie je na een paar seconden niets meer ;p
Waarschuw beheerder
hmm ik surf zelf ook ( soms ook in tropische wateren ;)) tja je weet dat je meer risico loopt dan dat je op het strand blijft, maar ik respecteer die beesten! Ze zien surfers soms helaas aan voor zeehonden omdat het sillouet van een board vanonderaf gezien daaar simpelweg ook op lijkt.Als je bekijkt hoeveel ( hoe weinig ) mensen er per jaar door haaien worden gedood is dat een schijntje vergeleken bij bijvoorbeeld het aantal mensen dat overlijd aan een slange/mugge beet.. dus weet niet waarom sommige mensen altijd zo paniekerig doen als het haaien betreft

Waarschuw beheerder
Daarom zou ik nou nooit in Australie gaan surfen of snorkelen/duiken :no:
Ik zwem al meteen naar boven als ik een krab van 30 cm zie, laat staan een haai :|

Waarschuw beheerder
Het was in ieder geval niet Bruce de shark uit Finding Nemo,
Remember people are friends and not food :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, je weet welk risico je neemt.

Waarschuw beheerder
Had beter postzegels van haaien kunnen verzamelen...minder gevaarlijk!

Waarschuw beheerder
Ook haaien moeten eten het is keer wat anders dan vis
Waarschuw beheerder
Tjaah.. Das kut...

Dan is deze opmerking pijnlijk wijfie...

Okay berid je voor
In de noordzee zwemmen 100.000den Hondhaaien er dergelijke maar das niet errug...

2 Jaar geleden is er nog een "WITTE HAAI" (wiite dood) gevangen voor de kust van ZANDVOORT! Geen gein!

Witte haaien zwemmen ook in de noordzee maar niet zoveel in de middellandse zee zwemmen er beduidend meer denk 50tot 60X zoveel als in de noordzee!

Mijn oom heeft zelf nog een tijgerhaai van 2meter 21 gevangen (ook een "menseter") voor de kust van ymuiden (bijna tussen de pieren in!

Dus meisie... Slaaaaap lekker :[

Waarschuw beheerder
Hahahahahaha :D:D:D

Ja er kunnnen wel wat haaien zijn maar de kans dat je echt ooit een haai tegenkomt in de Noordzee of de Middelandse zee is 1 op 10000
Mijn pa die snorkelt al 30 jaar overal en heeft nog nooit een haai gezien,dus om meteen bang te zijn als je in het water gaat is een beeeeetje dom en overdreven :)

Waarschuw beheerder
Bovendien is de kans groter dat je morgen onder een auto ligt dan wanneer je door een haai opgevreten word hier (y)

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Dat beest zag die jongen gewoon voor een zeehond aan;)

Als je op je surfplank ligt en je peddelt met je armen en benen:D net een zeehond

Waarschuw beheerder
donateur
Het is idd zo dat een surfer op een surfboard eerder word gepakt dan een zwemmer in de zee...
Waarschuw beheerder
donateur
2 Jaar geleden is er nog een "WITTE HAAI" (wiite dood) gevangen voor de kust van ZANDVOORT! Geen gein!

bron ???? :|

witte haaien komen hier niet eens in de buurt...

Waarschuw beheerder
@ the wrong place @ the wrong time...lijkt me wel helemaal te gek om in zn kooi onder water die haaien te bekijken!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
witte haaien komen hier niet eens in de buurt...

Het zou kunnen zijn, dat het een verdwaalde witte haai was en dat ie door het koude water dood is gegaan!

Er spoelen wel vaker beesten aan, die helemaal niet in de noordzee voorkomen!
Waarschuw beheerder
donateur
theoretisch zou het kunnen, maar dan zou die witte haai wel heel erg verdwaald moeten zijn.... :/

ik woon zelf aan de Noordzee-kust en heb nog nooit gehoord dat er een witte haai is aangespoeld... op internet is er ook niets over te vinden, dus t is gelul :)

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, heb net ook al gezocht, maar ken er ook niks over vinden!

In de Middelandse zee komen ze geloof ik wel voor, nou als ze dan via atlantische oceaan in de noordzee komen, is een theorie natuurlijk!

Waarschuw beheerder
whahaha witte haai in de Noordzee?
Yeah right!
Waarschuw beheerder
zijn er geen video beelden van :P ;)
wel klote als je dat overkomt.
ik kan me wel een betere mannier in denken om de pijp uit te gaan

Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=0008038f0015d41d8a2596ad1a007f4d86]http://www.iselinge.nl/scholenplein/pabolessen/00012bhaaien/leefgebied.gif[/img]

Dit is het leefgebied van de witte haai;)

Waarschuw beheerder
donateur
Dus is het toch mogelijk, dat ie verdwaald is
Waarschuw beheerder
Wacht even, hier klopt iets niet in dit bericht..

1. Er werden geen sporen gevonden nadat hij onder water verdween.

2. Vrienden zagen hoe hij aan stukken werd gescheurd.

Als hij onder water werd gesleurd zonder sporen achter te laten (dus zonder stukken vlees en zonder bloed)..hoe konden de vrienden dan zien dat hij in stukken werd gescheurd? Zwommen zij soms ook onder water tussen de haaien?? Stukken vlees zijn immers sporen... :d
Waarschuw beheerder
hahaha zo dan wat een snuggere opmerking kingoftrance
Waarschuw beheerder
:S

echt vreselijk
geen woorden voor
ik vind haaien eng! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Het is natuurlijk erg, wat er gebeurd is, maar je las al, dat er de laatste 5 dagen 2 aanvallen zijn geweest!
Dan zou je toch 2 keer nadenken om het water in te gaan;)

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind haaien eng!

Ik vind het juist hele mooie beesten, die het al heel lang volhouden hier op aarde:respect:

Waarschuw beheerder
Als hij onder water werd gesleurd zonder sporen achter te laten (dus zonder stukken vlees en zonder bloed)..hoe konden de vrienden dan zien dat hij in stukken werd gescheurd? Zwommen zij soms ook onder water tussen de haaien?? Stukken vlees zijn immers sporen...

antwoord:
Het leek erop alsof hij hem in tweeën scheurde en de andere haai kwam om de rest te pakken"

beter lezen!

Waarschuw beheerder
donateur
En zo'n beest laat echt geen sporen achter, want die vreet je helemaal op, inclusief botten;)
Die verteren alleen niet!
Ze hebben ook schildpadden gevonden in de maag van een witte haai!
Dat schild lijkt me nou niet echt verteerbaar;)
Waarschuw beheerder
tja je weet dat die beesten er zijn, gewoon eigen risico hoor :[

Waarschuw beheerder
Bah ging daar in die gebieden nog niet het water in :s
Ja we staan niet echt aan het hoofd van de voedselketen :/

Waarschuw beheerder
whehehe 'doodgebeten'
Volgens mij doen haaien niet anders, of zijn ze soms ook speels? ;)
Waarschuw beheerder
nou er is vorige week wel een haai aangespoeld bij Petten hor, die ligt nu bij Den Helder bij zo'n museum.
Dat was een (grote) haai die in de Noordzee niet voorkomt, maar die is hier dus gewoon dood aangespoeld en dat komt idd bijna nooit voor.
Waarschuw beheerder
ow het is een reuzenhaai lees ik net, verder staat er:

*Een vogelspotter vond zaterdag het dode dier. De man schakelde het aquarium in. De haai heeft een lengte van 3,65 meter en weegt ongeveer 250 kilo. Volgens Wulffelé is het geen volwassen exemplaar. Die meten ongeveer elf meter en wegen 5000 kilo.*

Waarschuw beheerder
eigen schuld,je weet dat die dingen daar zwemmen,staat duidelijk aangegeven dat het levens gevaarlijk is om te gaan zwemmen/surfen.
en wat gebeurt er?
ja er word jacht gemaakt op een beschermd diersoort,wat alleen puur z'n instinct volgt.

Waarschuw beheerder
precies , het is de haai z'n instinct,En nu zie je ze op tv op hem jagen en maken ze hem dood, er er komt nog bij dat er nog veel meer witte haaien zwemmen,
Waarschuw beheerder
Witte haai staat op de rand van uitsterfen!

En als wij niet zoveel vis en shit vangen zouden het totaal geen problemen moeten geven haaien!

Trouwens die Witte haai voor zandvoort... Die zwom gewoon verder hoor Witte haaien zijn warmbloedig (iets warmer dan het water kom hun heen) heb een lange tijd geleden nog een film gezien op Rtl4 Over een haai die een boorplatform aanviel en aangezien het geen kleintje was (5a6 meter) kon het niks anders zijn dan een witte haai!

En voor de kust van engeland is een een visser aangevallen door een grote haai toen die nog in ze bootje zat! Dat staat nog ergens in een boekje ik zal um wel zoeken!

Witte haaien verdwalen ook hoor en in de zomer kan het water FLINk warm zijn voor de kust! Er zijn zelfs Walvishaaien in de noordzee gevonden (vind het gek met al dat plakton hier).

De kans is zeer klein maar gozer
Mijn pa die snorkelt al 30 jaar overal en heeft nog nooit een haai gezien,dus om meteen bang te zijn als je in het water gaat is een beeeeetje dom en overdreven

Ik duik nu 2 jaar ofzo en heb al 10tallen haaien gezien en niet alleen in Spanje ook voor de kust van ymuiden (met doodtij) een grote Hondshaai (1.20Meter ofzo)

Haaien zijn er weldegelijk je moet alleen niet de verkeerde tegenkomen!
Waarschuw beheerder
ja het is allemaal het risico wat je kan lopen als je gaat surfen...

Waarschuw beheerder
donateur
Alleen een beetje jammer weer, dat ze nu weer jacht maken op die haai:(

Het zijn wel beschermde beesten, maar als er 1 iemand kapot maakt, zijn ze opeens niet meer beschermd:O

Laat dat beest gewoon lekker zwemmen! Voor ieder, die er gaat zwemmen(op eigen risico):[

Waarschuw beheerder
Tja erg naar voor hem en bekenden :/

Maareh, wanneer jullie next summer in Spanje/Kreta ofzo de zee induiken kun je ook de sigaar zijn hoor :yes:

Was een keer met (wind)-surfen een beetje ver op zee geraakt (scheepvaartroute 8) ) en daar zat ik samen met een vriend op een boei te tjillen, komt er een catamaran aanvaren die een stuk verderop een grote haai had gezien, lekker manne (y) ik moet zo het water in :devil:
Waarschuw beheerder
zal wel een amateur zijn geweest, als je daar ga surfen smeren de meeste mensen zich in met een goedje dat de haaien afschrikt. i.v.m stank :d

Artiest Pat Houston
Waarschuw beheerder
daarom vind ik het maar niks, zo ver in de zee. :no:

je ziet niet wat er onder je gebeurt. :s

brr...

Waarschuw beheerder
ja en?
is echt niet de eerste hoor
ze weten toch dat die beeste daar zitten

Waarschuw beheerder
leuke beesten :yes:
Waarschuw beheerder
Het bleek een tow-in surfer te zijn....dit tow-in surfen wordt op een hele grote golf gedaan die ver uit de kust is. Je hangt eerst achter een jetski om dezelfde snelheid van de golf te krijgen, om er vervolgens vanaf te rijden.
Deze surfer viel op de golf....is sommige gevallen wordt je dan wel meer dan 10 meter onderwater getrokken.

Ook in dit geval was het 300 meter uit de kust gebeurd. Je hoeft je dus niet zo druk te maken als je gewoon golfsurft...dan ben je maximaal 50 meter uit de kust.

Waarschuw beheerder
haaien komen overal voor alle kusten voor...
er was lange tijd een mythe dat er geen haaien in de middellandse zee zouden zwemmen... maar 2 jaar terug is er een haai gesignaleerd voor de kust van cyprus.
enkel heeft nooit een haai in de middellandse zee een mens aangevallen
witte haaien komen het meest voor rondom de evenaar... maar net zoals wij verdwalen soms omdat we niet opletten... kunnen haaien ook verdwalen.
en dan krijg je het effect dat er ineens hier voor de kust een witte haai zou zwemmen.
voor de kust van nederland zwemmen (zoals ik al ergens eerder las) honderdduizenden (relatief) kleine haaien die niet zo gauw een mens zouden aanvallen. en zouden ze dat wel doen dan heb je een flinke wond maar het is niet direct dodelijk.
maar tel eens na, dagelijks zwemmen miljoenen mensen in de zee... en 1 keer per 24 uur wordt er toch minimaal een mens aangevallen door een haai, ookal is het zonder dodelijke afloop (want dat hoor je nooit, je hoort enkel alleen de sterfgevallen) dan is de kans 1 op de miljoen dat je door een haai gegrepen wordt.
nou die kans die durf ik heus wel te nemen, je krijgt eerder een ongeluk als je gewoon op de weg loopt.
Waarschuw beheerder
enkel heeft nooit een haai in de middellandse zee een mens aangevallen

en ook dit is niet helemaal waar, zo n 10 jaar geleden is bij sicilie een duiker door een witte haai gedood en ook zijn er meerdere zwemmers aangevallen in de middellandse zee de afegelopen eeuw. Het komt alleen sporadische voor, in australie gebeurd het vaker, tja je leert noges wat als je op zondagmiddag brak op bed naar discoverychannel kijkt
:)

Waarschuw beheerder
nouja zag het op tv en hij was gelukkig wel in 5seconden weg,opgegeten.
wel zielig dat ze nu al die haaien gaan vermoorden (niet ergens vastzetten) omdat 1surfertje is doodgebeten

Waarschuw beheerder
donateur
je zou het maar zien dat 1 van je maten wordt opgevreten...
lijkt me echt verschrikkelijk (machteloos)

Waarschuw beheerder
ja tuurlijk,maar je moet er ook rekening mee houden!!
hun denken ach boeie, dat egbeurd mij niet,ik wil surfen....nouja dan krijg je ooit wel eens met de natuur te maken
Waarschuw beheerder
hmm maar ik surf ook, dus ik kom ook een x tje aan de beurt?
Waarschuw beheerder
een goede vriend van mijn nonkel stond in australie tot aan zijn knieen in het water en werd opeens gegrepen door een haai , resultaat : onderbeen kwijt.
haaien komen soms wel heel dicht tot aan de kust, ik ken die mens persoonlijk dus dit is geen zever zoals ik hier veel lees...
Waarschuw beheerder
ik ken die mens persoonlijk dus dit is geen zever zoals ik hier veel lees...

:vaag:

tot aan zijn knieen in het water en werd opeens gegrepen door een haai , resultaat : onderbeen kwijt.

tpt aan zn knieen . das 50 cm ofsow ? geen witte haai dus! misschien was het wel de australische kangeroe-haai , die kunnen net zo ver springen als skippy ;)
laatste aanpassing
Artiest DSpawn
Waarschuw beheerder
donateur
nu is mij een keer door een documentaire op Discovery verteld dat als je ziet dat er een haai in de buurt is, je het beste onderwater zo hard mogelijk moet gaan schreeuwen.
als je gelukt hebt, heeft de haai door dat je een mens bent want haaien zijn bank voor mensen en laat hij je derhalve met rust.

overigens kan je ook proberen op zn neus te slaan, maar dat is wat lastiger dan de 1e optie :P

Waarschuw beheerder
bacoyves

ben jij een belg? ik herken veel woorden uit je post van urbanus :D
Waarschuw beheerder
donateur
tja de meeste baaien daar worden bezocht door witte haaien, als je dan besluit te surfen weet je welk risico je loopt..

sommige baaien zijn niet voor niets dicht gegooid.

maar wel heel erg kut voor hem en vooral zn vrienden
je zal het maar zien gebeuren :/

Waarschuw beheerder
donateur
Waarschijnlijk heb die jongen er niks van gevoeld, want de kracht van een beet is zo groot, dat je het niet meer merkt en waarschijnlijk in 1 beet doormidden:S

Waarschuw beheerder
Ik vind dat jullie maar hier iedereen bang maken met jullie verhalen :(

Waarschuw beheerder
donateur
sorrie;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou het water niet in gegaan zijn als ik wist dat er haaien in de buurt zijn. Surfers nemen graag risico's en dat heeft hij met de dood moeten bekopen:s

Waarschuw beheerder
Lijkt me erg schokkerend om zoiets te zien,dat die haai gedood vind ik overdreven ze hadden hem toch ook weg kunnen jagen??
Waarschuw beheerder
Eeej PEPPI, leuke naam heb je ;) ;) ;)

Waarschuw beheerder
laatst werd er in Australie ook een surfer bijna aangevallen door een witte haai. toen kwamen er lieve dolfijntjes en die gingen rondjes zwemmen om die surfer heen. toen ging de haai weg en was de surfer gered. doen dolfijnen wel vaker, ook als er bijvoorbeeld een gewonde dolfijn aangevallen wordt. hele intelligente beestjes...
Waarschuw beheerder
donateur
Offtopic;
heey kingoftrance, leuke vriendin heb je.

Jij mijn naam, ikke je vriendin ? ;p
Hahaha :D

Waarschuw beheerder
Risico van de hobby. Denk dat voor die gasten het ook wel een soort extra thrill is dat ze weten dat die beesten er kunnen zitten.

ik zwem persoonlijk liever ook in een zwembad dan in zee. Maar dat heeft ook meer te maken met scherpe schelpjes etc...:D
Waarschuw beheerder
donateur
En zout water...

Waarschuw beheerder
Dit zijn dus de redenen waarom ik niet in de zee durf te zwemmen haha. Vind zwemmen in de zee leuk als ik de bodem nog kan zien en in de rest van de omgeving ook anders zwem ik niet in een diepe zee.

Waarschuw beheerder
fucking eigen schuld
Waarschuw beheerder
moet je maar niet gaan surfen

Waarschuw beheerder
donateur
Het zou je gebeuren, zo echt in me broek schijten als ik een haai zou zien in de zee:|

Waarschuw beheerder
hehe wat denk jij dan,ben al dood voor die in de buurt is
Waarschuw beheerder
ik denk dat je niet de kans krijgt om te schijten

Waarschuw beheerder
hahahaha lok je er nog meer
Waarschuw beheerder
ik denk eerder dat ze er wel van schrikken

Waarschuw beheerder
hahahaha (y)

Waarschuw beheerder
Hahaha ahhhhhh :lief:
Wat dat betreft zijn haaien wel lief, PrincessPeach :D :p

Waarschuw beheerder
PEPPI 20 december 2004 13:41

heey kingoftrance, leuke vriendin heb je.

Jij mijn naam, ikke je vriendin ?
Hahaha

You wish :9
Waarschuw beheerder
Je hebt meer kans om door de bliksem getroffen te worden dan door een witte haai aangevallen te worden.

Beetje jammer dus dat je door dit soort berichten weer zo'n negatief beeld krijgt van de haai.

Waarschuw beheerder
hte ligt aan die surfers dat zei ik tog al dude
Waarschuw beheerder
Haai bijt zwemmer doormidden

Uitgegeven: 19 maart 2005 12:20

SYDNEY - Een 26-jarige zwemmer is voor de westkust van Australië door een zes meter lange haai doormidden gebeten, meldden Australische media zaterdag.

De man, die als matroos werkte op een luxe charterschip voor toeristen, was met een groep opvarenden van zijn schip aan het snorkelen voor de kust van Pelseart Island. Hij overleed vrijwel direct, nadat de haai had toegeslagen. Zijn lichaam is nog niet geborgen, deelde de politie mee.
Waarschuw beheerder
mja, die naam het "dieren voeren in het wild" wel erg letterlijk...

Waarschuw beheerder
vraag me wel af waarom die haaien mensen aanvallen, vanmiddag nog op discovery een programma gezien over de "bull-shark" oftewel zambezi haai (ofzoiets) en dat is de gevaarlijkste haai geloof ik. Maar als een mens gebeten wordt zijn daar altijd redenen voor te vinden, want een haai bijt niet zomaar.

*trouwens: de mens is geen prooi van de haai en de haai herkent de mens dus ook niet als prooi. maar als een haai even proeft wat het is loopt dat natuurlijk al uit de hand. Een haai ruikt/herkent mensenbloed niet eens, terwijl ze op vissenbloed onmiddelijk af komen eigenlijk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ach.. 1 iemand is doodgebeten door een haai. Gaat meteen heel de wereld over..
De Nijlpaard dood ongeveer de meeste mensen per jaar en daar hoor je nooit iets over :S

Snap niet waarom ze haaien altijd in een kwaad daglicht willen stellen
Nog ff en ze zijn er niet meer :(
Waarschuw beheerder
haaien zien het sillhouet van een mens aan de oppervlakte vaak aan voor een zeehond..dit in combinatie met spartelen maakt dat haaien wel eens mensen aanvallen..
Waarschuw beheerder
ik zit hier nu in australie en surf zelf ook en er is in de stad waar ik nu zit 1 jaar geleden een man die stond te vissen in de zee ( tot zn middel in het water) gegrepen door een 5 meter grote haai.... dood :S voor de rest gebeuren er wel aardig wat aanvallen, maar nie dodelijk, door kleinere haaien die denken dat je een gewonden zeehond bent ofzo..

die jongen van 18 was het 3e slachtoffer van de 6 meter lang haai, want de haai had eerst een duiker in het noorden gegrepen. Toen een klein rubberbootje aangevallen en twee mensen gegrepen en gedood.
De sufer was op zn surfplank achter een rubberbootje ver in de zee toen de haai de plank aanviel en de kerel in 2en scheurde.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind 't zowiezo zever om die beesten in een kwaad daglicht te zetten je komt tenslotte in zijn leef omgeving en nie andersom.....
Artiest {SHOWLIST artist 15618, 45950}
Waarschuw beheerder
Ach.. 1 iemand is doodgebeten door een haai. Gaat meteen heel de wereld over..
De Nijlpaard dood ongeveer de meeste mensen per jaar en daar hoor je nooit iets over

Inderdaad!

die jongen van 18 was het 3e slachtoffer van de 6 meter lang haai, want de haai had eerst een duiker in het noorden gegrepen. Toen een klein rubberbootje aangevallen en twee mensen gegrepen en gedood.
De sufer was op zn surfplank achter een rubberbootje ver in de zee toen de haai de plank aanviel en de kerel in 2en scheurde.

Tja...

Waarschuw beheerder
kan er niet wakker van liggen ... moet je maar niet in habitat van de haaien gaan spelen....Misschien was dit een wijze les voor zijn vrienden... Alleen jammer dat er nu weer wat haaien afgemaakt gaan worden vanwege die eikels......

Waarschuw beheerder
Heb eens een keer ergens gelezen dat in Australie per jaar meer mensen overlijden aan kwalenbeten dan totaal over de hele wereld aan haaienbeten (zijn echt niet veel mensen doodgebeten door haaien hoor)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat klopt. Er zijn zoveel dieren die meer mensen doden dan haaien, maar een haai krijgt wel alle publiciteit. Je leest haast nooit in de krant dat iemand is gedood door een nijlpaard, ezel, kwal, bij, wesp of mestkever.

Jaws heeft de haai geen goed gedaan en een totaal verkeerd beeld neer gezet.:/

Waarschuw beheerder
haha, eerste waar ik aan dacht was Jaws ja qua slechte naam.

Nijlpaarden zijn een van de gevaarlijkte dieren voor de mens, hoor je idd nooit wat over.
Waarschuw beheerder
donateur
De vlieg is absoluut de grootste killer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat zeker, ik maakte alleen even onderscheid in doodgebeten door een directe aanval en dood door infectie of wat voor bacterie dan ook
Waarschuw beheerder
tja je leert noges wat als je op zondagmiddag brak op bed naar discoverychannel kijkt

:yes::yes:

Waarschuw beheerder
Leuke visjes die haaitjes!
Waarschuw beheerder
donateur
Als een haai een mens vermoord word ie meteen afgemaakt. Mogen ze ook wel doen als een mens een mens vermoord.

Waarschuw beheerder
ey 909 de vlieg is idd wel groote killer, wat dacht je van de mug (muskiet). al die ziektes die dat beest overdraagd en mensen meej besmet

Waarschuw beheerder
en als we het verlede ook mee tellen, RATTEN, ratten hebben cholera, tyfus, pest epedimieen in Europa veroorzaakt. dus Fuck die haaien
Waarschuw beheerder
tpt aan zn knieen . das 50 cm ofsow ? geen witte haai dus! misschien was het wel de australische kangeroe-haai , die kunnen net zo ver springen als skippy

:D

denk dat de haaien daar honger hebben ofzo....