Partyflock

Forumonderwerp · 731521
Waarschuw beheerder
donateur
voor alle mensen die gaan afrijden, bezig zijn met hun theorie, tips willen voor rij examens etc.

steun, feliciteer en troost elkaar :lief:

;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb mijn examendatum inmiddels gekregen..
Waarschuw beheerder
Vorige week heb ik heb m'n theorie gehaald :cheer:

Nu de rest nog...

Waarschuw beheerder
Ik mag morgen om 10.45uur afrijden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 17:14:
Ik mag morgen om 10.45uur afrijden...

Succes! :flower:

Waarschuw beheerder
Ik ben geslaagd! :D
Waarschuw beheerder
Gefeliciteerd! :D Ik heb vanaaf m'n 8ste rijles :)

Waarschuw beheerder
Dank jullie wel!

Ik wens jullie heel veel succes... gaat het goed tot nu toe ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 november 2009 om 15:13:
Ik wens jullie heel veel succes... gaat het goed tot nu toe ?

Bij mij gaat het super!
Ik heb nu 9 lessen gehad, en over 10 lessen mag ik op :)
Nog even wat dingetjes bijschaven, en gewoon nog wat ervaring op doen :D
Waarschuw beheerder
1 december mag ik op voor mij eindexamen hoop dat ik het in een keer haal tussentijdse toets is bij mij zwaar klote gegaan maar we houden moed :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op vrijdag 20 november 2009 om 15:37:
Ik heb nu 9 lessen gehad, en over 10 lessen mag ik op

Dat is snel zeg! Na 20 lessen al afrijden ? Succes!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lonschandale op vrijdag 20 november 2009 om 22:41:
1 december mag ik op voor mij eindexamen hoop dat ik het in een keer haal tussentijdse toets is bij mij zwaar klote gegaan maar we houden moed

Heb je dus geen vrijstelling gehad? Of heb je het over een andere tussentijdse toets..

Wie heeft het RIS pakket ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 november 2009 om 13:52:
Ik ben geslaagd! :D

Gefeliciteerd :)

Uitspraak van lonschandale op vrijdag 20 november 2009 om 22:41:
1 december mag ik op voor mij eindexamen hoop dat ik het in een keer haal tussentijdse toets is bij mij zwaar klote gegaan maar we houden moed :cheer:

succes alvast, ik mag 30 november op.
TTT ging bij mij ook erg slecht, maar heb wel de vrijstelling gehaald :)

laatste rijles ging ook echt vreselijk slecht... waarom? geen idee

Waarschuw beheerder
Dank je wel :d

Ik had het ook hoor, mn les op donderdag ging onwijs slecht, echt alles ging fout! Op dinsdag ging het super goed.. en gisteren voor mn examen ging het ook niet geweldig.. zooo irritant..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 14:01:
Ik had het ook hoor, mn les op donderdag ging onwijs slecht, echt alles ging fout! Op dinsdag ging het super goed.. en gisteren voor mn examen ging het ook niet geweldig.. zooo irritant..

ik heb komende zaterdag nog een dubbele les (volgende week) om examenrouters te rijden.
en dan de maandag nog 1 rijles vlak voor het examen.

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik het haal :)

Waarschuw beheerder
Wat handig, dat heb ik nooit gehad... ik reed wel vlak bij het CBR, maar reed geen routes die vaak door het CBR gereden werden...

Is het de eerste x dat je gaat afrijden ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 15:47:
Is het de eerste x dat je gaat afrijden ?

:yes:

tsja, de examenroutes...
als de instructeur me dan zegt, rijd hierheen dan moet ik zo rijden.
zitten een aantal "moeilijke" punten in en daarmee kan ik mezelf dan bewijzen.

Waarschuw beheerder
Afgelopen vrijdag Geslaagd:) voor de auto:) Nu snel door voor aanhanger B+E, En dan Motorrijbewijs!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 november 2009 om 11:41:
Afgelopen vrijdag Geslaagd voor de aut Nu snel door voor aanhanger B+E, En dan Motorrijbewijs!

Gefeliciteerd! Ik ook vrijdag :d

Uitspraak van Denskie ® :cheer: op zaterdag 21 november 2009 om 17:21:
tsja, de examenroutes...
als de instructeur me dan zegt, rijd hierheen dan moet ik zo rijden.
zitten een aantal "moeilijke" punten in en daarmee kan ik mezelf dan bewijzen.

Ja precies.. de routes dicht bij het CBR waar alle belangrijke stukken inzitten...
Waarschuw beheerder
2e rijbewijs is ook weer binne B
Waarschuw beheerder
tijdje terug ook gehaaaald :D

Waarschuw beheerder
Ik kreeg toen ik was geslaagd een doos met snoep... met een bon erin.. er stond van harte gefeliciteerd dat je bent geslaagd.. deze felicitatiekaart geeft je 25 euro korting op rijbewijs E. Ik dacht: ja daaag genoeg gelest, genoeg instructeurs gezien, genoeg examinatoren gezien, genoeg examens gedaan (2 dus) het is GENOEG! Weg met die bon (en de snoepjes opeten :D)
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben vandaag gezakt :(
bah wat voel ik mij nou k*t zeg!
maar ja...niet te druk om maken en gewoon dom doorgaan :)

Waarschuw beheerder
Wat rot voor je :( had je zelf het gevoel dat het goed ging? of had je al verwacht dat je gezakt was? Wat ging er fout ?
Waarschuw beheerder
Vandaag voor t eerst weer rijles gehad sinds juli (geld was op) maar ging heel goed, vond mijn instructrice ook :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 november 2009 om 11:41:
Afgelopen vrijdag Geslaagd

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 november 2009 om 17:05:
Gefeliciteerd! Ik ook vrijdag :d

gefeliciteerd allebei :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 november 2009 om 09:35:
deze felicitatiekaart geeft je 25 euro korting op rijbewijs E.

die had ik aan iemand cadeau gedaan, de rest heb ik toch niet nodig
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 november 2009 om 13:44:
Wat rot voor je had je zelf het gevoel dat het goed ging? of had je al verwacht dat je gezakt was? Wat ging er fout ?

ik had er een beetje gemengde gevoelens over
het ging naar mijn gevoel wel goed, maar ik zag de examinator af en toe een beetje schrikken van wat ik deed :D
ik naderde voornamelijk de kruispunten te hard
ik verleende een keer een auto van rechts geen voorrang...ik zag 'm wel aankomen, maar ik vond dat ik er nog makkelijk langs kon
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 11:55:
Heb je dus geen vrijstelling gehad? Of heb je het over een andere tussentijdse toets..

Wie heeft het RIS pakket ?

ik heb idd de vrijstelling niet .. was te zenuwachtig met het gevolg dat de examinator de auto heeft moeten stoppen anders had ik een lantaarnpaal geraakt :$ :C

ik heb nu les via het Rispakket. moet heel eerlijk zeggen dat ls ik het opnieuw een rijschool zou moeten kiezen dat het zonder het RIS zou zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op dinsdag 24 november 2009 om 15:08:
die had ik aan iemand cadeau gedaan, de rest heb ik toch niet nodig

Goed idee.. is even rondvragen of er iemand is die voor rijbewijs E gaat..

Uitspraak van *PrInCeSsPeAcH* op dinsdag 24 november 2009 om 17:34:
het ging naar mijn gevoel wel goed, maar ik zag de examinator af en toe een beetje schrikken van wat ik deed :D
ik naderde voornamelijk de kruispunten te hard
ik verleende een keer een auto van rechts geen voorrang...ik zag 'm wel aankomen, maar ik vond dat ik er nog makkelijk langs kon

Zonde... het klinkt heel cliche, maar bij twijfel niet doen... mn eerste examen deed ik dat wat jij zegt ook allemaal.. bij mn 2de x dacht ik: laat ik het maar niet doen...
- als ik toch moet stoppen, nader ik maar meteen langzaam
rechts voorang? Langzaam aankomen rijden
bij slecht zicht desnoods in 1ste versnelling...

ik kwam op een gegeven moment een zebrapad tegen.. dr liep een oud omatje op.. ze was nog bij de andere rijstrook, maar bleef toch wachten.. ik had makkelijk kunnen gaan, maar toch niet gedaan...

Denk je dat het nog wel kan? Doe het dan express niet.. een examinator denkt er namelijk altijd anders over..
Gewoon blijven denken: wat zou HIJ doen? Hij zou stoppen.. dan moet jij ook stoppen.. het maakt het zoveel makkelijk...

De eerste toets was ik steeds bezig met IK denk, IK doe, Ik ga.. maar later deed ik anders.. wat denkt HIJ, wat zou HIJ doen..

Uitspraak van lonschandale op dinsdag 24 november 2009 om 18:08:
met het gevolg dat de examinator de auto heeft moeten stoppen anders had ik een lantaarnpaal geraakt :$ :C

Oww jammer... :(
maar aan de andere kant: je examen duurt 35 minuten.. als je nog bijzondere verrichtingen moet doen dan zit dat in die 35 minuten.. ideaal dus, anders moet je 35 minuten lang alleen maar rijden..

Waarom zou je voor een niet-ris-rijschool kiezen? Wat vind je er niet makkelijk/leuk/handig aan ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 november 2009 om 19:23:
Oww jammer...
maar aan de andere kant: je examen duurt 35 minuten.. als je nog bijzondere verrichtingen moet doen dan zit dat in die 35 minuten.. ideaal dus, anders moet je 35 minuten lang alleen maar rijden..

ja dat is waar .. als ik maar niet of te file parkeren dan komt alles goed :lol:

Waarom zou je voor een niet-ris-rijschool kiezen? Wat vind je er niet makkelijk/leuk/handig aan ?

op deze manier neemt het veel meer lessen in de beslag. dan mag je 5 lessen alleen sturen en elke keer krijg je er een klein stukje bij . je krijgt de tijd om dingen te leren maar ik persoonlijk vind het allemaal te lang duren . ik ben nu al 54 lessen verder :/ had ook anders gekund (zeg niet dat dit persee alleen met het RIS te maken heeft) maar het had naar mijn idee een heeeeeeel stuk minder gekund

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lonschandale op dinsdag 24 november 2009 om 19:31:
ja dat is waar .. als ik maar niet of te file parkeren dan komt alles goed :lol:

Je krijgt een parkeeropdracht.. je mag zelf weten hoe je gaat parkeren, vak vooruit, vak achteruit, file voor of file achteruit.. maar ja, moeten er wel vakken EN filevakken zijn..

Uitspraak van lonschandale op dinsdag 24 november 2009 om 19:31:
op deze manier neemt het veel meer lessen in de beslag. dan mag je 5 lessen alleen sturen en elke keer krijg je er een klein stukje bij . je krijgt de tijd om dingen te leren maar ik persoonlijk vind het allemaal te lang duren . ik ben nu al 54 lessen verder :/ had ook anders gekund (zeg niet dat dit persee alleen met het RIS te maken heeft) maar het had naar mijn idee een heeeeeeel stuk minder gekund

Ik snap wel wat je bedoeld inderdaad.. ik hoor mensen die in les 1 alles mogen doen.. zover ze het kunnen.. en in de eerste 5 lessen was ik nog aan het leren schakelen.. les 1 sturen, daarna gas geven en remmen.. wat je zegt: 1 ding tegelijk.. handig als het allemaal niet zo duur is :lol: maar dat is het wel dus had het vanmij ook wel sneller gemogen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 november 2009 om 19:36:
Je krijgt een parkeeropdracht.. je mag zelf weten hoe je gaat parkeren, vak vooruit, vak achteruit, file voor of file achteruit.. maar ja, moeten er wel vakken EN filevakken zijn..

ja het zal hopelijk goed komen .. we houden er vertrouwen in :D :Cheer:

Ik snap wel wat je bedoeld inderdaad.. ik hoor mensen die in les 1 alles mogen doen.. zover ze het kunnen.. en in de eerste 5 lessen was ik nog aan het leren schakelen.. les 1 sturen, daarna gas geven en remmen.. wat je zegt: 1 ding tegelijk.. handig als het allemaal niet zo duur is maar dat is het wel dus had het vanmij ook wel sneller gemogen...

ik zet net toevallig nog ff in het boek terug te kijken maar echt .. pff het frustreerd me zelfs een beetje ;) ik betaal 60 euro per les (anderhalf uur) en 2 keer in de week doe maar is 60 euro keer 54 lessen :rot: en dan nog de examens erbij :O ik heb het idee dat rijscholen die het ris gebruiken ook duurder zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lonschandale op dinsdag 24 november 2009 om 19:43:
we houden er vertrouwen in

(Y) goed zo :D wens je heel veel succes...

Dat denk ik ook... dit zijn bij mij de prijzen: http://www.schonenburg.nl/prijzen.htm

Toen ik begon in oktober 2008 kostte het starterspakket nog 1375.. per 1 januari werd dit 1405..
Ik heb een starterspakket genomen en overige lessen gewoon los erbij genomen...

Starterspakket: 20 uur rijles + 3 praktijktoetsen en het CBR rijexamen, verkeersveiligheids training, anti-slipcursus ed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 november 2009 om 19:49:
verkeersveiligheids training, anti-slipcursus ed.

die heb ik er niet bij :/

ach ja ik ben blij als ik het volgende week dinsdag haal :O

Waarschuw beheerder
Ik hoop het voor je :D

Ik ben ook blij dat ik het heb... ik had toen ik gezakt was echt zoiets van: shit, was ik op mn 18de maar alvast begonnen, dan had ik um nu allang gehad.. maar ja, allemaal onzinnige gedachtes.. want dan had je toen deze shit gehad...

Anti slip-cursus is trouwens erg leuk :yes: maar volgens mij best duur als je het zelf gaat doen, buiten de rijschool om...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap wel wat je bedoeld inderdaad.. ik hoor mensen die in les 1 alles mogen doen.. zover ze het kunnen.. en in de eerste 5 lessen was ik nog aan het leren schakelen.. les 1 sturen, daarna gas geven en remmen.. wat je zegt: 1 ding tegelijk.. handig als het allemaal niet zo duur is :lol: maar dat is het wel dus had het vanmij ook wel sneller gemogen...

had ik ook trouwens.

eerste 2 lessen gewoon alleen rijden, daarna schakelen en bij les 5 of 6 zelf remmen.
terijwl andere bij les 6 als zelfstandig rijden...

Uitspraak van lonschandale op dinsdag 24 november 2009 om 19:53:
ach ja ik ben blij als ik het volgende week dinsdag haal :O

veel success alvast.
hoe laat mag je?
Waarschuw beheerder
ik blijf ook hopen :9

ja dat geloof ik ook .. gaat me heel veel tijd schele op om het werk te komen . tuurlijk was ik ook liever begonnen op de dag dat ik 18 werd .. maar ja wat niet is is niet ;)

krijg een anti slip cursus van me vriend zal het ook wel doen :Lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op dinsdag 24 november 2009 om 20:05:
terijwl andere bij les 6 als zelfstandig rijden...

Precies.. maar ja, ik wist niet beter, dus dacht: zal wel normaal zijn.. niet dus :no:

hoe laat mag je?

en wanneer precies ?

Uitspraak van lonschandale op dinsdag 24 november 2009 om 20:07:
krijg een anti slip cursus van me vriend zal het ook wel doen :Lol:

Leuk! Het is echt gaaf :D

Uitspraak van lonschandale op dinsdag 24 november 2009 om 20:07:
maar ja wat niet is is niet ;)

Idd.. ik dacht: ach dat komt wel.. doe ik volgend jaar wel 'ff' nou niks ff! Ben een jaar bezig geweest :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 november 2009 om 21:28:
wanneer precies ?

1 December

hoe laat mag je?

10.45

thnx voor de successen zal ik hard nodig hebben :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Zonde... het klinkt heel cliche, maar bij twijfel niet doen... mn eerste examen deed ik dat wat jij zegt ook allemaal.. bij mn 2de x dacht ik: laat ik het maar niet doen...
- als ik toch moet stoppen, nader ik maar meteen langzaam
rechts voorang? Langzaam aankomen rijden
bij slecht zicht desnoods in 1ste versnelling...

ik kwam op een gegeven moment een zebrapad tegen.. dr liep een oud omatje op.. ze was nog bij de andere rijstrook, maar bleef toch wachten.. ik had makkelijk kunnen gaan, maar toch niet gedaan...

Denk je dat het nog wel kan? Doe het dan express niet.. een examinator denkt er namelijk altijd anders over..
Gewoon blijven denken: wat zou HIJ doen? Hij zou stoppen.. dan moet jij ook stoppen.. het maakt het zoveel makkelijk...

De eerste toets was ik steeds bezig met IK denk, IK doe, Ik ga.. maar later deed ik anders.. wat denkt HIJ, wat zou HIJ doen..

hmm dat stelt me toch wel weer gerust :)
klopt wel wat je zegt...bij twijfel gewoon stoppen...tis wel de veiligste oplossing
Waarschuw beheerder
ik mag half december her examen doen!
hopelijk haal ik hem dan :)
ach, de meeste halen hem 2e keer toch ?:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Anneke op dinsdag 24 november 2009 om 23:28:
ik mag half december her examen doen!
hopelijk haal ik hem dan

Tuurlijk haal je hem dan..
Gewoon niet te veel bij nadenken, en doen wat je geleerd is ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *PrInCeSsPeAcH* op dinsdag 24 november 2009 om 22:15:
hmm dat stelt me toch wel weer gerust

(Y) goed zo! Ben benieuwd!

Uitspraak van Anneke op dinsdag 24 november 2009 om 23:28:
ach, de meeste halen hem 2e keer toch ?

Klopt.. ik ook.. mn rijinstructeur zei ook: een meerderheid van de Nederlanders haalt het rijbewijs de 2de x...
Waarschuw beheerder
rijinstructeur vroeg of ik tussentijdsetoets wilde doen..
ik heb gezegd van niet, hij zegt dat het verstandig is als je echt zo'n zenuwpees bent.. en dat ben ik wel, heb zware faalangst..
jullie tips? :O
ikzelf zou zeggen van niet..
en hij zegt dat ik de eerste keer zeker moet slagen.

Waarschuw beheerder
Ik zou het zeker wel doen. Dan weet je iig hoe het examen in elkaar zit en hoe het in zijn werk gaat allemaal. En je kan vrijstelling krijgen voor bijzondere verrichtingen. Je hoeft bij het echte examen dan alleen maar te rijden en niet te parkeren, straatje keren, functies van de auto benoemen, onder de motorkap kijken en andere bijzondere verrichtingen... maar dan moet je je vrijstelling wel halen...

Nog een reden om het wel te doen: zo heb je een beetje een idee hoe het is om met een examiniator te rijden.. hij geeft na de toets aan waar je goed op moet letten...

Mijn rijinstructeur zei tegen mij dat ik 30% meer moest spiegelen.. de examinator gaf aan dat ik niet zo overdreven moest spiegelen... en het is belangrijker wat een examinator zegt omdat hij jou laat slagen of zakken...
Waarschuw beheerder
Weetje wat het is..

Bij mij kost een ttt 150 euro.. :S
een gewoon examen kost 200 euro..
en een HER-examen kost 185.

Dan heb ik liever 2 keer de kans om mijn rijbewijs echt te halen, dan om voor dat geld (ja 30 euro minder), een vrijstelling te krijgen..

Want mocht ik dan de 1ste keer zakken betaal je je 3 keer scheel :/

Waarschuw beheerder
weet ik

Waarschuw beheerder
Ja daar zit wel weer wat in... ik had een starterspakket voor € 1375,-

Dit pakket is opgebouwd uit:
- 2 deeltoetsen op de rijschool
- een 3e RIS toets, vergelijkbaar met een TussenTijdseToets bij het CBR voor eventuele vrijstelling
- het CBR praktijkexamen
- rijvaardigheidstraining (anti-slipcursus), routevoorbereiding en zelfstandig er naartoe rijden.
- ndividuele rijlessen 20 uur