Partyflock

Forumonderwerp · 728931
45 volgers · 1021987x bekeken

Artiest V-licious
Waarschuw beheerder
+8
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sublim&All op donderdag 8 oktober 2009 om 17:18:
Ik vind minimal wel leuk

De doodsteek van de echte Techno is het. :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van anders op donderdag 8 oktober 2009 om 17:24:
technisch gezien moeilijker omdat je minder referenties hebt om te horen of hij scheef ligt of niet

dat vind ik eerlijk gezegd ook

Waarschuw beheerder
Uitspraak van anders op donderdag 8 oktober 2009 om 17:24:
technisch gezien moeilijker omdat je minder referenties hebt om te horen of hij scheef ligt of niet

minimal is erg simpele muziek...ik zie t probleem niet zo
oenk...oenk...oenk...oenk
als je dat hoort heb je er toch genoeg aan? :vaag:
imo hoor ik in een minimal set van 1,5uur gewoon 1 track van 1,5 uur.
het doel van degene die de mix afdraait is om iedereen te laten horen hoe goed hij/zij met de effectenbak van een djm800 kan spelen :respect:

:gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 18:16:
volgens mij ga ik er net zo lang over doen voor ie goed staat als de eerste keer dat ik er eentje had :|

connector was dus dezelfde als bij de standaard fader :X binnenn 5 min. klaar :roflol:
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KENTI op donderdag 8 oktober 2009 om 17:18:
draai zo nu en dan ook wel eens wat minimal tussendoor

ik ook en minimal vind ik veruit het makkelijkst van de stylen die ik draai

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 18:46:
minimal is erg simpele muziek...ik zie t probleem niet zo oenk...oenk...oenk...oenk als je dat hoort heb je er toch genoeg aan?

haha idd. Altijd een duidelijke maatgeving en verder niets wat je daarvan kan afleiden :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op donderdag 8 oktober 2009 om 19:04:
haha, je hebt juist altijd een cleane beat zonder andere geluiden wat het alleen maar lastig maakt.

persoonlijk beatmatch ik meer met hoge tonen, highhats hoor je veel sneller scheef lopen dan beats...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van anders op donderdag 8 oktober 2009 om 19:13:
beatmatch

betekenis: het matchen [= gelijkzetten] van de beat [van minimaal 2 verschillende tracks]

;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Timmie_Z op donderdag 8 oktober 2009 om 18:21:
Haha indd. Die 3de kick slaap echt als een lul op een drumstel....Gaat zoveeeeeeel te hoog die bass, te lelijk voor woorden! Maar dat heeft zn redenen, in de promo versie was die kick niet zo namelijk....

oeh, dan ga ik het net eens af voor die promo (H)
Weet jij de reden ook dan?
Waarschuw beheerder
minimal draaien van break naar break of van uitloop van een track naar inloop is mega easy natuurlijk, maar dan zou het wellicht een tikkeltje saai kunnen worden ja :)
Artiest {SHOWLIST artist 64189, 4304}
Waarschuw beheerder
persoonlijk beatmatch ik meer met hoge tonen, highhats hoor je veel sneller scheef lopen dan beats...

dat dus

daarnaast mix ik liever op de verschillen dan op de overeenkomsten. was voor mij althans een eye of ear opener
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Sorry mensen, die Fx is toch toegevoegd om te gebruiken of zit die sectie er alleen op om de loze ruimte op te vullen...? :
Ik snap dat als je continue dezelfde fx gebruikt en geen maat weet te houden dat het zwaar kan irriteren [ flanger zie ik voorbijkomen ] maar er zijn toch véél meer fx aanwezig?
Echo klnikt bijvoorbeeld héél vet als je de juiste instelling weet te vinden [ ~140 bpm/~105ms ] alleen vergeet niet dat je bijvoorbeeld met een 600 wél je toonregeling moet knijpen , anders overstuurd het een en ander... [ vooral laag wegdraaien! ]
Verder is de Transform of filter-instelling erg dik, vooral als je een lange break hebt kan je daar vette shit mee doen...(y)
Ommaar te zwijgen over de sampler...:x [ 800 een sampler? ]
Waarschuw beheerder
Jep, de rest van de effecten is zeker cool, maar de flanger boys weten die blijkbaar niet te vinden; flangen is het enige wat ze doen.
Zelf gebruik ik die amper, ben veel groter fan van de filter (low-mid-high), de echo en ik speel graag met de hot-cue's en loop.

Breng dat de flanger generatie maar eens bij 8)
Waarschuw beheerder

ja, ik gebruik ook altijd het hoog, maar dan nog heb je bij minimal niets wat "stoort"
Waarschuw beheerder
Met de 600 kan je de sampler activeren met de Xfader...best relaxed...(y)

Waarschuw beheerder
Ej boyz, Kaospad 3.. wat zijn jullie ervaringen met deze effecten unit?De reacties zijn nogal uiteenlopend, en heb de KP zelf nog niet echt goed kunnen testen.
Artiest {SHOWLIST artist 64189, 62107, 28441}
Waarschuw beheerder
Het is een leuk apparaat, maar ik heb hem toch weer verkocht.
+ veel, heel veel mogelijkheden
- geluidskwaliteit kan beter

Het sloot dus niet echt bij mij setup, en ook niet echt bij mijn muziekstijl(en) aan. Maar heb er opzich wel een hoop lol mee gehad
Artiest {SHOWLIST artist 36661, 38868}
Waarschuw beheerder
toevallig afgelopen zondag voor t eerst een kaospad onder handen gehad, best geinig ding zitten wel leuke effecten of, vind het jammer dat als je filtert dat het geluid abrubt veranderd zodra je je vinger op de pad legt ipv dat het een smooth overgang is zeg maar, leuk ding als je geen djm oid hebt, voor mij is t niets, als ik dan eens een keer een effectje gebruik dan liever vanaf mn mixer ipv weer een extra kastje om mee te klooien (tjah lui)
Waarschuw beheerder
Beter man, wel vaag dat die downgrade nodig was
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 21:12:
Kaospad 3

Heb hem getest. Leuk ding voor het geld en ws chill om als losse sampler te gebruiken maar nie tideaal in een djsetup. De belangrijkste reden hiervoor is dat je het bpm van de bron niet kan gebruiken voor de effecten. Zelfs de beat tap functie werkt niet heel behoorlijk. Toepassen van beat fx is daardoor niet goed mogelijk. (filters ed zijn niet afhankelijk van het bpm en die zijn dus wel prima toepasbaar)

Uitspraak van KENTI op donderdag 8 oktober 2009 om 22:17:
best geinig ding zitten wel leuke effecten

zitten wel wat leuke dingen op maar van de 150 effecten zijn er misschien 10 toepasbaar (als ik hem zou gebruiken)

Uitspraak van Wie? op donderdag 8 oktober 2009 om 21:57:
- geluidskwaliteit kan beter

idd. de effecten that is. De sampler zelf klinkt wel ok. Zeker voor de prijs maar nogmaals bij een dj setup kun je van de eindeloze hoeveelheid mogelijkheden er maar weinig goed gebruiken
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 60688, 49131}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M op donderdag 8 oktober 2009 om 19:43:
Weet jij de reden ook dan?

Om een track op vinyl te persen moet die aan een aantal eissen voldoen. Ik heb ooit is vernomen, dat er maar tot bepaalde frequenties geperst kan worden op vinyl zeg maar. Dus ik denk dat die 3de kick uit de climax onder die waarde dook, en dus niet op vinyl geperst kon worden, en dat hij daarom de track heeft aangepast. Hij heeft m immers maandenlang gedraaid met een fatsoenlijke kick erin, en pas toen de vinyl uitkwam is het veranderd....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Timmie_Z op vrijdag 9 oktober 2009 om 00:42:
Om een track op vinyl te persen moet die aan een aantal eissen voldoen. Ik heb ooit is vernomen, dat er maar tot bepaalde frequenties geperst kan worden op vinyl zeg maar. Dus ik denk dat die 3de kick uit de climax onder die waarde dook, en dus niet op vinyl geperst kon worden, en dat hij daarom de track heeft aangepast.

Ik heb geen idee op hoeveel hz die kick zit, maar ik weet vrijwel zeker dat ik op vinyl tunes heb die tonen erin hebben die ver eronder zitten. Doe eens een linkje/filmpje van die tune?

Lijkt mij echt heel sterk dat dat de reden is
Waarschuw beheerder
en dannog, dan heb je twee verschillende versie, vinyl edition en de normale? zie je wel vaker dacht ik zo? sowieso is de afmix heel anders van een vinyl dan van een cd!
Waarschuw beheerder
er is geen start frequentie voor vinyl, je kan 1 hz op een plaat zetten, het gaat alleen ten koste van het algemene volume en niemand gaat het horen..

wel zijn er beperking wat betreft de hoge frequenties. Des te hoger de frequenties, des te sneller de snijkop de moederplaat zal snijden, des te heter die snijkop wordt.
Meeste master studio's zullen niet al te veel risico's nemen met hun dure snijkop, dus zullen ze de hoge frequenties met mate toepassen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 oktober 2009 om 00:46:
Doe eens een linkje/filmpje van die tune?

Die 'debiele' kick zit na ~2:40
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op vrijdag 9 oktober 2009 om 01:09:
en dannog, dan heb je twee verschillende versie, vinyl edition en de normale? zie je wel vaker dacht ik zo? sowieso is de afmix heel anders van een vinyl dan van een cd!

Dit is geen afmix verschil meer, dit is echt een hele andere kick
Waarschuw beheerder
Anyway, door die kick zal ik die plaat nooit gaan draaien :/
Waarschuw beheerder
Die kick....dat kan hij niet menen :roflol:
Werkzaam bij House of Justice
Artiest {SHOWLIST artist 56855, 62740, 93455, 39403}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M op vrijdag 9 oktober 2009 om 08:16:
'debiele' kick

pff, gaat echt nergens over
Waarschuw beheerder
Gewoon zonde :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M op vrijdag 9 oktober 2009 om 09:12:
Anyway, door die kick zal ik die plaat nooit gaan draaien

ik vind die plaat in zijn geheel gewoon bedroevend. Naast die kick vind ik de melodie 3x niks, in het middenstuk hoor je 10 seconden lang alleen maar een clap en die standaard opbouw van zulke tracks kan ik ook niet meer aanhoren

volg hardstyle al een tijdje niet meer maar als dit een maatstaaf is voor wat er nu wordt uitgebracht dan is volgens mij het niveau ech hard gedaald :(

maar om nog ff ontopic te blijven: net nieuwe naalden besteld :P
Waarschuw beheerder
Voor een bkantje is ie best nog wel aardig vind ik. Geen knaller, maar had er een normale bass onder gezeten is het een plaatje wat je best tussendoor kunt draaien :) Nu is het gewoon een no-go en zonde van de ruimte op me cd :P

Waarschuw beheerder
donateur
Gratis mp3 zou ik nog zwaar twijfelen of ik em dan brand of niet.

Not my cup of tea.

Die b-line/kick is inderdaad vrij storend
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M op vrijdag 9 oktober 2009 om 08:16:
Die 'debiele' kick zit na ~2:40

Schrok me de pleuris, wat een kut kick...
Waarschuw beheerder
donateur
heb geen geluid hier op mn werk.. kan iemand me die kick uitleggen want raak wel heeeeeeeel benieuwd nu :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op vrijdag 9 oktober 2009 om 15:24:
heb geen geluid hier op mn werk.. kan iemand me die kick uitleggen want raak wel heeeeeeeel benieuwd nu

Ik kreeg een beetje een circus-hoempapa idee bij die kick :rot:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 52485, 55752}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op vrijdag 9 oktober 2009 om 15:24:
heb geen geluid hier op mn werk.. kan iemand me die kick uitleggen want raak wel heeeeeeeel benieuwd nu

ga naar de apres-ski hut en je weet waar t over gaat :p

nou kijk... het klinkt een beetje als zo'n kinderlied waar een 1 of andere sjonnie iets staat te schreeuwen hoe mooi de zomer wel niet ken wezen en alle kinders lkkr gaan tjumpun!!!zo'n kick

oow en er zit een trilgeluidje in die wel iets weg heeft van gitaar spelen op aangespannen snorharen van een kat...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb ik nou een ware hetze tegen Expressionz ontketend? :bloos:

Waarschuw beheerder
donateur
nee, dat doet die track zelf wel :)

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
hardstyle -1

Waarschuw beheerder
donateur
die plaat -1 ;)

Ieder zijn ding qua genre

Waarschuw beheerder
Spam!

vanavond ben ik samen met MarQ uitgenodigd om wat techno/oldschool/etc mee te draaien bij Delixed in da mix. @ Banzai
normaal gesproken is het programma van 19:00-22:00, maar omdat het programma (de invasie)erna niet doorgaat is het deze keer weer een xxl uitzending; oftewel dj Delucxed draait door :vaag:
dus vanaf 19:00 luisteren op www.radiobanzai.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gevlopt!!!! :@

:lol:

Zal hem eens opzetten, ik eet meestal rond die tijd (Y)