ik heb het begin dit jaar eens getest en ik hoorde 20 hz niet maar net daarboven volgens mij wel. 20KHz hoorde ik ook net niet, maar 19 nog wel
Dat is vrij normaal. Een baby zou vanaf 20 tot 20KHz moeten horen en daarna gaat het alleen maar bergafwaarts. Heb een tijdje stage gelopen in een woon/zorg centrum en bij mensen met een gehoortoestel wil die nog wel eens 'piepen' als die net niet goed zit. Die mensen horen dat uiteraard niet meer, maar het personeel wel. Dat is wel een mooie test om te horen of je oren echt naar de kut zijn of niet
Denk alleen dat als wij dj's een test zouden doen dat het nog veel erger is dan iemand die niet zo met muziek bezig is.
Aan de andere kant heeft vrijwel iedere jongere zijn mp3 speler te hard en op het werk is het ook niet altijd even stil.
Laatst een outdoor thingie gehad in Amsterdam, ik zou er 2 uurtjes zijn omdat een vriend moest afsluiten. Ik dacht heel naief, het duurt 2 uurtjes, het is outdoor, moet wel zonder oordoppen kunnen. NIET dus, enorm schel geluid en geen plek om te 'schuilen'. Gelukkig had die vriend een extra paar oordopjes in zijn tas zitten. Het erge is eigelijk dat ik al ruim 4 jaar oordoppen draag en nog ben ik zo naief om te denken dat het soms wel kan.