Partyflock

Forumonderwerp · 728931
45 volgers · 1019596x bekeken

Artiest V-licious
Waarschuw beheerder
+8
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 augustus 2009 om 18:44:
sorry maar op mijn acura's staan gewoon getalletjes hoor..

heb jij net dat setje dan waar het wel op staat willem :o

Waarschuw beheerder
op de facelift wel ja, op de oude niet. (of andersom)

Waarschuw beheerder
zou t niet weten, heb nog nooit een acura gezien die het had, ook geen van de andere OEMs trouwens
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 augustus 2009 om 20:10:
zou t niet weten, heb nog nooit een acura gezien die het had, ook geen van de andere OEMs trouwens

die van mij hebben 't gewoon hoor?

http://img.2dehands.nl/f/normal/56480705-2x-citronic-pd-45-ultima-super-oem-elementen-mixer.jpg

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 augustus 2009 om 19:51:
heb jij net dat setje dan waar het wel op staat willem :o

nee ik doe gewoon graag interessant :[ :yes: :lol:

hier een fototje dan .. ff snel met me mobieltje gemaakt.. let niet op de kwaliteit
[albumelement=70486328]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 augustus 2009 om 15:03:
Als er getallen naast je pitchfader staan dan kan je aflezen op welk % je oorspronkelijk begon. Met de hoeveelheid streepjes die bij de Acura´s bij de pitchfader staan is het onmogelijk om te zien op welk punt je oorspronkelijk begon.

ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet of er ergens cijfers bij de pitch staan, duidelijk weten waar de 0 zit, ist belangrijkste.
bij 1200's gaat de fader (met cijfers) tot 8% + en -
als ik even snel wat superoems vergelijk (met en zonder cijfers) , dan hebben die allemaal 10% + en - :yes:
zo moeilijk is het dan toch niet om af te lezen...zonder cijfers ernaast?
als het te donker of wat dan ook is of er moeite mee hebben om het met 1 hand te doen, zou je t bijsturen ook (zonder naar cijfers of streepjes te letten) met 2 handen kunnen doen.
1 vinger boven of of onder tegen de pitch knop aan, en met je andere hand ff een zwieper geven aan de knop, om m vervolgens weer tegen die vinger die nog op die fader rust te laten stoppen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op maandag 24 augustus 2009 om 21:30:
die van mij hebben 't gewoon hoor?

aha ok, citronic maakt ze ook dat is waar die was ik vergeten

niet dat t me wat boeit ik gebruik de pitch toch niet veel

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 augustus 2009 om 23:54:
nee ik doe gewoon graag interessant :[ :yes: :lol:

weet ik ;)

maar hoelang heb jij ze al? misschien dat er een oplage is geweest die het wel had en dat ze daarna weer over gestapt zijn? of een andere fabriek?

of heb je het gewoon heel pauperig zelf erop getekend 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
wie gaan er zaterdag allemaal naar oberhausen? O:)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op maandag 24 augustus 2009 om 19:22:
Zag net pas dat er bij mij ook dots opzitten

:roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 25 augustus 2009 om 09:39:
wie gaan er zaterdag allemaal naar oberhausen? O:)

Miss wel even kijken van 12 tot 4 ofzo..
Artiest {SHOWLIST artist 36661, 38868}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 25 augustus 2009 om 09:39:
wie gaan er zaterdag allemaal naar oberhausen?

jij? 8)

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 00:55:
1 vinger boven of of onder tegen de pitch knop aan, en met je andere hand ff een zwieper geven aan de knop, om m vervolgens weer tegen die vinger die nog op die fader rust te laten stoppen.

juist, dat doe ik ook weleens (Y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 09:11:
niet dat t me wat boeit ik gebruik de pitch toch niet veel

jij hebt al je cd's op hetzelfde BPM gebrand? 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 13:39:
juist, dat doe ik ook weleens (Y)

same here idd :jaja:

jij hebt al je cd's op hetzelfde BPM gebrand? 8)

lol

Waarschuw beheerder
jij hebt al je cd's op hetzelfde BPM gebrand?

jup

iemand kopen trouwens, een 12" brander??
Waarschuw beheerder
donateur
Zou ik erg graag hebben.. (snijder dan) Een maat van me is nu ook aan het kijken hoe hij het voordeligst zn tracks op vinyl kan drukken zodat ik ze kan draaien op bookings (tog beter dan alles van CD afdraaien) :)
Waarschuw beheerder
ik heb 't een tijd geleden uit proberen te zoeken en kwam tot 40e voor een 12'plaat volgens mij. moet wel alles al afgemasterd zijn etc etc maar waar 't was? geen idee meer :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 25 augustus 2009 om 14:21:
Zou ik erg graag hebben.. (snijder dan) Een maat van me is nu ook aan het kijken hoe hij het voordeligst zn tracks op vinyl kan drukken zodat ik ze kan draaien op bookings (tog beter dan alles van CD afdraaien)

waarom geen serato of iets dergelijks?

Waarschuw beheerder
carvery kun je eigen platen laten maken, redelijk prijzig wel
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TECHNOFREAK® op dinsdag 25 augustus 2009 om 14:24:
waarom geen serato of iets dergelijks?

huh? ik ga tog geen serato of traktor aanschaffen voor die paar tracks die ik niet op vinyl heb??

daarnaast is t op locatie gewoon een gedoe altijd..

en voordat er weer mensen de discussie aangaan ' het is helemaal geen gedoe' die ga ik niet aan 8), ik vind het gewoon een gezeik om op locatie met timecode te draaien, TOTdat er in elke dj booth standaard een audio8 interface plus multicore kabels aanwezig zijn ;)

Waarschuw beheerder
bruno je snapt toch dat al die kut clubs gericht zijn op de cd djs man, denk dat je over een tijd nog nergens interfaces gaat vinden voor de digitale(vinyl) dj hoor
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
tja, vind het ook wel een gedoe. Maar als het eenmaal staat is er niets fijner dan al je tracks kunnen draaien op een stabiele tc setup 8)

Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 25 augustus 2009 om 14:28:
TOTdat er in elke dj booth standaard een audio8 interface plus multicore kabels aanwezig zijn

uiteindelijk gaat alles via midi (met de cdj400 kun je al met midi werken in serato) Timecode wordt dan overbodig. Tenzij je persee met vinyl's wil spinnen, maar als er alleen nog maar cdj's staan wordt dat wat lastig :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
klopt, maar de kabels en interfaces zijn tog gelijk als wanneer je timecode met CD draait?

dan hoeven er alleen maar 2 draaitafels bij toch? :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 14:33:
bruno je snapt toch dat al die kut clubs gericht zijn op de cd djs man, denk dat je over een tijd nog nergens interfaces gaat vinden voor de digitale(vinyl) dj hoor

2 usb-stickies en je koptelefoon heb je straks nog maar nodig (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 14:35:
2 usb-stickies en je koptelefoon heb je straks nog maar nodig (Y)

achja, iedereen met een ipod is al een dj tegenwoordig en het word er vast niet beter op :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 25 augustus 2009 om 14:34:
klopt, maar de kabels en interfaces zijn tog gelijk als wanneer je timecode met CD draait? dan hoeven er alleen maar 2 draaitafels bij toch?

ja, alleen cdj's hoeft dus niet meer met timecode maar kan via midi. Als je met de cdj400 in serato wil draaien sluit je de cdj's direct aan op je laptop via usb. Van de interface gebruik je dan alleen de uitgangen (naar je mixer)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ja maar wie heeft het over CDJ-400's? Die staan toch maar in 1 % van de clubs in NL.

Daarnaast zou ik nooit timecode met CD draaien, alsof die CD's zo veel ruimte in beslag nemen :lol:

nee, geef mij maar lekker pijn in mn rug en een goed gevulde tas met het o zo geile zwarte goud (L)
Waarschuw beheerder
de cdj400 is de nieuste cdj. Als de 1000 een update krijgt zal ie ongetwijfeld ook midi ondersteunen

Waarschuw beheerder
Dat ene trackie wat je niet op vinyl hebt, kun je dan toch wel op cd fikken en meenemen naar je gig, overal staan CDJ's :-)
Beetje omslachtig om dat op vinyl te laten snijden of er timecode voor te gaan aansluiten :vaag:
Waarschuw beheerder
en daarbij...
ga je zelf maar eens onderscheiden van andere dj's als je alleen met cd's draait...
moet je op z'n minst een paar spraakmakende releases op je naam hebben staan of invloedrijke figuren kennen wil je op een 'groter' feestje je kunsten vertonen.
iedereen kan tegenwoordig draaien...dus waarom zou een club of organisatie aan de andere kant van het land je boeken terwijl ze ook pietje of jantje van de hoek kunnen boeken voor 2 kwartjes en een bos konthaar.

zie veel meer gasten die nog niet zo bekend zijn en nog niet superlang bezig zijn (maar wel puur vinyl draaien) op feesten staan. het is alleen zo pokke duur (voor een student) om de vinyl releases bij te houden... maar vinyl (dus ook TC) it is :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 15:33:
Dat ene trackie wat je niet op vinyl hebt, kun je dan toch wel op cd fikken en meenemen naar je gig, overal staan CDJ's :-)
Beetje omslachtig om dat op vinyl te laten snijden of er timecode voor te gaan aansluiten :vaag:

is ook zo, maar cd's draaien zuigt vind ik :$

ben nu trouwens wel samen met dr Bone bezig met een remix van een aantal gouwe ouwe klappers voor a.s zaterdag op EQ..
Bij wijze van een originele intro.. die zal wel van CD af gedraaid worden ben ik bang O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 25 augustus 2009 om 15:36:
ben nu trouwens wel samen met dr Bone bezig met een remix van een aantal gouwe ouwe klappers voor a.s zaterdag op EQ..
Bij wijze van een originele intro.. die zal wel van CD af gedraaid worden ben ik bang

haha een mash up?

dat is zo kut bruno, mix het dan live
Waarschuw beheerder
donateur
Een soort mashup ja.. en wees maar niet bang Jacky want ik heb ook een pokkehekel aan mashups. Dit is iets totaal anders..

kom maar naar duitsland zaterdag en dan kan je t horen :P
Waarschuw beheerder
donateur
opzeker! laptop gaat mee en ben momenteel aan t kijken voor een goede camera om alles live te registreren :) Tog leuk om te hebben zo'n opname :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 25 augustus 2009 om 13:36:
van 2100 tot 2200 in zaal 2 (indoor)

komt dat zien komt dat zien

Ik kan overdag gewoon feesten, moet vanaf 7 uur de kledingstand binnen opbouwen, en om 8 uur moek werken bij die stand, als het rustig is bij de stand tot een uur of 3, anders hele nacht :P

Waarschuw beheerder
donateur
Timecode setup is voor mij iets voor op langere termijn. Voor thuis draaien is het ideaal, geen 10 cd's per maand meer branden. Maar setup staat nu even niet zo hoog in prioriteit, zeker niet na de aanschaf van de cd speler.

Waarschuw beheerder
Ik snap nog steeds het nut niet van een TC systeem i.c.m. cd-spelers. Is zelfs een cd branden voor veel mensen al te veel werk dan?
Waarschuw beheerder
als je 't systeem toch al hebt? en het terugspringen naar je cue point is echt wel een dikke vooruit gang ten opzichte van vinyl ;) als dat nou eens gecombineerd kon worden :P

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 18:16:
Is zelfs een cd branden voor veel mensen al te veel werk dan?

''ze'' draaien niet voor niets met cd 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 18:16:
Ik snap nog steeds het nut niet van een TC systeem i.c.m. cd-spelers. Is zelfs een cd branden voor veel mensen al te veel werk dan?

ik heb een mappenstructuur waarvan ik weet waar welke track staat / welke tracks staan. Als ik alles op cd ga fikken heb ik geen idee hoe ik een map logisch in kan richten. En als je toch een tc setup hebt en ergens staan cdj's.. 1+1=2
laatste aanpassing
Artiest Neo-C
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 25 augustus 2009 om 15:49:
laptop gaat mee en ben momenteel aan t kijken voor een goede camera om alles live te registreren Tog leuk om te hebben zo'n opname

en dat is niet teveel gedoe met kabels en laptops voor een uurtje?!
Waarschuw beheerder
lijkt me dat ie dan gelijk alles wel opneemt :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 18:31:
''ze'' draaien niet voor niets met cd 8)

:)

Betaal jij de kosten om de dubjes op vinyl te drukken? En wellicht 2 a 3x omdat ze meestal nog niet af zijn?

Dat gezegd ben ik af en toe wel te lui om een cd te fikken ja :o

Waarschuw beheerder
dat is geen probleem, een cd spelert voor erbij voor je eigen tracks :) daar zijn ze voor ontworpen (dj cd spelers)
Artiest {SHOWLIST artist 52485, 55752}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tokkie.. op dinsdag 25 augustus 2009 om 18:41:
en dat is niet teveel gedoe met kabels en laptops voor een uurtje?!

Uitspraak van MAW op dinsdag 25 augustus 2009 om 18:42:
lijkt me dat ie dan gelijk alles wel opneemt

ja en wel met ''camtasia studio 6.0''