Partyflock

Forumonderwerp · 728931
45 volgers · 1025161x bekeken

Artiest V-licious
Waarschuw beheerder
+8
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder
Werkzaam bij Leg Breakin' Events
Artiest {SHOWLIST artist 36596, 62180}
Waarschuw beheerder
Ik zoek ook nog steeds knappe monitoren, van ongeveer hetzelfde bedrag.
Zat te denken aan die Syrincs.. maar weet eigenlijk niet of ik me daar goed aan doe.
Ik wil gewoon 1 keer kopen, en er dan minimaal 10 jaar mee vooruit!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 9 juni 2009 om 23:13:
Heb jij in je leven wel eens een draaitafel aangeraakt?

vraag je aan een DJ, lol :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Greg D. op dinsdag 9 juni 2009 om 23:13:
en er dan minimaal 10 jaar mee vooruit!

:jaja:

Of je zit midden in je afmix en je denkt van KUT ik heb net ff meer power of laag nodig..

Ik haal gewoon 8" of 10 dan ben ik ook meteen klaar voor 8-10 jaartjes ;).
laatste aanpassing
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 juni 2009 om 23:10:
BTW ik denk dat ik doorspaar voor monitors van +-700 euro samen want ik zie mezelf al weer knetterleip worden van vals geluid.

Mag het ook 790 zijn? 8)

http://www.thomann.de/nl/krk_vxt6.htm

Fijn speakertje :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Sja 790... nee ghehehe mja mischien ook wel als die dingen echt geniaal zijn...

het formaat is niet eens zo huge.

Als je daar mee echt bassen creert die perfect aanvoelen ben ik wel klaar denk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Greg D. op dinsdag 9 juni 2009 om 23:13:
Ik zoek ook nog steeds knappe monitoren, van ongeveer hetzelfde bedrag.
Zat te denken aan die Syrincs.. maar weet eigenlijk niet of ik me daar goed aan doe.
Ik wil gewoon 1 keer kopen, en er dan minimaal 10 jaar mee vooruit!

http://www.thomann.de/nl/krk_vxt6.htm

dat geldt ook voor jou ;)

Deze klinken prima! Goedkoopste actieve speaker waarvan ik vindt dat ie strak klinkt

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 juni 2009 om 23:25:
Waarom is die zo duur het formaat is niet eens zo huge

Zijn andere componenten voor gebruikt dan voor de Rokit serie. Kost wat maar dan heb je ook wat :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tokkie.. op dinsdag 9 juni 2009 om 21:20:
het is ook nog eens een Fc Twente beertje

Tuulk Tukker 4 life :respect:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 juni 2009 om 18:42:
Hoe kom je aan die Q-Dance vlag, dies echt nice

Op Q-Dance feesten (y)

Wil binnenkort kijken voor CDJ-1000 of de 600 te halen maar ben er nog niet over uit :P tis alleen wel veel geld sinds die prijsverhoging :( :$ ...iemand misschien wat te koop?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Een goed laag dus? goed voor donderende bassdrums dus ;). Dat je lekker kan finetunen en miereneuken tot je erbij neervalt.
Mja ik had die KRK5 ook gehoord bij een maat maar ik had echt zoiets van TSjaaa als ik hier mee aan de slag ga ben ik na 2 weken erop uitgekeken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tja, 6" woofer, dus heel laag gaat ie niet. Maar wat eruit komt klinkt goed. (Y)
Volgens de specs gaat ie net onder de 50 hz. (evenlaag als de Rokit rp6)
Tot 60 Hz zal ie wel goed klinken daaronder gooit ie het door de basspijp. Dan he bje nog wel bass maar Geeft ie minder strak weer.

Als je ook goed laag wil is ie er ook met 8" woofer, maar daar betaal je dan ook weer voor natuurlijk:

http://www.thomann.de/nl/krk_vxt8.htm
Die gaat volgens de specs tot onder de 40 Hz. Dan zit je gebakken 8)

Maar met een budget van 700 euro zit je dicht bij de VXT6. Het is geen full range speaker maar hij klinkt goed. Dat is al een hoop waard :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Mja dat kan ook idd! :)... 1000 euro maar je kan dan wel een kleine poos produceren en niet de hardware de schuld geven. En 2e hands zit je denk een hele lange tijd nog goed... mocht je ervanaf willen. Daar ga ik gewoon voor sparen!! En in de tussentijd PRISON BREAK :roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb eerlijk gezegd geen idee over de 2e hands markt. Volgens mij houden ze wel redelijk hun waarde maar dan zou je een tijdje marktplaats in de gaten moeten houden.

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 juni 2009 om 23:38:
Mja dat kan ook idd! ... 1000 euro

1000 euro is een hoop geld. Bij het uitgeven van zo'n bedrag moet je ZEKER alle speakers ergens gaan luisteren!
Evt. is marktplaats ook een idee. Voor 1000 euro is Dynaudio BM6a wel haalbaar denk ik 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Eindelijk de verhuizing en verbouwing achter de rug.

Vandaag een start maken om mijn booth weer op te stellen. Eerst even mn creatieve geest aan het werk zetten en dan maar eens knutselen.
Weet in ieder geval dat deze booth groter gaat worden dan mijn vorige, want er gaat een 2e cd-speler bij komen...
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Waarschuw beheerder
Van het weekend weer is kijken voor Woofers. (2 stuks)

Peavey's
[img width=559 height=492 cacheid=0010984e002da402a741a1be1a028362dd]http://forums.klipsch.com/forums/storage/6/1046527/mocksys1sm.jpg[/img]
Gaat gevoed worden door een Crest 600W rms versterker, met een peavey crossover. En met mijn huidige fullrange's moet dit wel lekker gaan klappen (H)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wouter, anders spaar gewoon ff door voor een Funktion.1 systeempje als je tog bezig bent ;p

wooot check dit nou, en de SL's op de goede plek, zoals t hoort :kwijl:

[img width=1024 height=560]http://www.funktion-one.com.au/images/spacedjbooth.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ja bruno, net of jou dat boeit :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
en wat bedoel je daar nou weer mee jacky :[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van best of both worlds op woensdag 10 juni 2009 om 10:08:
jij draait toch alleen maar met twee cdj800's ? ;)

Wil je niet van die grove taal gebruiken, zometeen denken mensen nog dat het echt zo is :D

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 10 juni 2009 om 09:41:
wooot check dit nou, en de SL's op de goede plek, zoals t hoort

wat een dikke booth zeg.. alleen snap ik de keuze van die DVJ's niet helemaal, omdat je op een DJM1000 volgens mij geen video's kan mixen? ik zie ook geen videomixer. Hang er dan een SVM1000 tussen :P
Werkzaam bij House of Justice
Artiest {SHOWLIST artist 56855, 62740, 93455, 39403}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juni 2009 om 10:20:
Hang er dan een SVM1000 tussen

Volgens mij zit die er ook geregeld tussen in de Space.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juni 2009 om 10:20:
DJM1000

heeft iemand hier weleens mee gedraaid?
zou er weleens mee willen spelen! een dj die ik echt goed vind gebruikt deze altijd! (derrick may)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ..Kevinn op woensdag 10 juni 2009 om 10:42:

Nee en wil ik graag zo houden ook, heb echt een broertje dood aan van die gare Kuipfaders op een DJ mixer. Als er nou normale faderknoppen opzaten wilde ik er wel eens mee spelen.
Waarschuw beheerder
??????? Hoeso dan man je wilt toch een keer ergens je publiek vermaken!?

Als je goed leest staat er bij dat ik me meer wil gaan richten op live, mits ik meer tijd heb!

Uitspraak van MAW op dinsdag 9 juni 2009 om 23:04:
oeh, dat lijkt me een fijn kaartje!

Denk dat ik de Motu ultralite ook wel ga halen(H)

BTW ik denk dat ik doorspaar voor monitors van +-700 euro samen want ik zie mezelf al weer knetterleip worden met subwoofers die niet aan me eisen voldoen.

Het gaat niet altijd om hoe hard de speakers gaan, maar hoe breed de frequenties zijn en hoe eerlijk ze zijn. Het is ook een kwestie van smaak met monitoren vind ik, licht eraan welke muziek je maakt. Als je extra laag erbij wilt kun je altijd subwoofers kopen van KRK naast je RP6 of VXT6 speakers.

Mijn advies is koop gewoon RP6 of VXT6 en voeg deze erbij:

http://www.playback-europe.com/krk-10s_sub-53541.html
Artiest {SHOWLIST artist 60688, 49131}
Waarschuw beheerder
People,

Iemand nog aanraders voor een geluidskaart voor ong. 400-500 euries? Hoor verschillende geluiden over intern of extern, wat is voor dit budget een goede keuze? Werk met Cubase SX. 3, wellicht van de zomer 5.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Timmie_Z op woensdag 10 juni 2009 om 11:11:
People,

Iemand nog aanraders voor een geluidskaart voor ong. 400-500 euries? Hoor verschillende geluiden over intern of extern, wat is voor dit budget een goede keuze? Werk met Cubase SX. 3, wellicht van de zomer 5.

Leuk dat je erover begint:P Ik ga zelf de Motu Ultralite halen. Gaat via firewire en zou geen tot minimale latency moeten hebben. Ook is de geluidskwaliteit super van dit ding(waar motu om bekent staat) Je hebt ook interne kaarten van fireface waar ik goede dingen over gelezen heb, maar die zijn verruit te hoog voor mijn budget. Zover ik gelezen heb zit er weinig verschil tussen firewire en interne kaarten qua latency. USB is een ander verhaal... En zeker geen aanrader voor het aansturen voor meerdere synth's tegelijk!
Waarschuw beheerder
ik ga een emu 1212M halen, intern PCI :) Als ik een x geld heb en geen velgen en banden aan gort rij :X

Waarschuw beheerder

nee heb er nog niet mee gewerkt op locatie.. alleen mee gespeeld bij de FB. die EFX 1000 is wel prettig :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Canta op woensdag 10 juni 2009 om 10:20:
DJM1000

zou er weleens mee willen spelen! een dj die ik echt goed vind gebruikt deze altijd! (derrick may)

Nou ik draai er geregeld op, en is een heerlijke bak hoor! Ook apart dat je losse eq hebt over de master heen. Geinige feature. I.c.m een externe effectenbak een geweldig (duur!) speeltje!
Waarschuw beheerder
een Funktion.1 systeempje als je tog bezig bent

Heb jij dan funktion one centjes voor me :P?

Als ik nou is wat meer geld had :( dan had ik oor dit gegaan:
http://link.marktplaats.nl/255114408
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
hehe,

Maar funktion.1 is wel echt het ziekste soundsysten wat ik ken hoor :kwijl: is lastig af te stellen, maar als je het eenmaal voor mekaar hebt dan laten ze alles gewoon VER achter zich :respect:

[img width=360 height=480 cacheid=00109876002da44d3d7ee13b1a02836ede]http://www.funktion-one.com/images/Fuse-In/IMG_43(R5%2BDownfill).jpg[/img]

:kwijl::kwijl::kwijl::kwijl::kwijl::kwijl::kwijl::kwijl::kwijl:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
in de Thalia hangt 't ook :D heeeeeeeeerlijk zeg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 10 juni 2009 om 13:59:
Maar funktion.1 is wel echt het ziekste soundsysten wat ik ken hoor is lastig af te stellen, maar als je het eenmaal voor mekaar hebt dan laten ze alles gewoon VER achter zich

Hebben ze nu ook in de Poema in Utrecht. Heb daar 1 keer mogen draaien en dat geluid was echt niet normaal vet :D
Waarschuw beheerder
Sorry maxime,

Dat ze funktion one hebben ok, maar ik kan me daar gewoon echt neit thuisvoelen bij de poema. Geluid komt van alle kanten, abnormaal schel. En na een nachtje knallen piepen me oren ook echt te erg. Dan nog maar niet te spreken over dat plafond daar waar de tops aanvast hangen, als je dus op de verhoging staat staan die dus ff flink je oren te misbruiken. (aangezien je maar 30 cm hebt tussen je hoofd en het plafond :P)
Ik weet wel dat je met de poema neit veel kan kwa inrichting maar als je zoon systeem hebt ben ik wel van mening dat je er veel meer mee moet doen ipv oren opblazen.

Als je een van de beste systemen van utrecht wil horen moet je naar tivoli de helling. SUPER helder geluid op hard volume, zeer goede laag en dag erna (ookal sta ik 5cm vanaf de boxen) geen piep in mijn oren. Het is geen funktion one, maar naar mijn mening een van de beste systemen die ik in een club ben tegen gekomen.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Grasp Techno
Artiest {SHOWLIST artist 59784, 57252}
Waarschuw beheerder
Ik ben het helemaal met je eens Wazu. Geluid in de Poema is maar klote. Heel schel, heel erg veel echo en resonantie. Als je niet op de goede plek staat, dan hoor je gewoon helemaal niks meer behalve tweedehands ruis. De helling is daarintegen gewoon hardstikke prima.

Als je een keer een echt goed Funktion 1 systeem wil horen, dan moet je naar Berghain in Berlijn. Niet normaal zo goed. Het geluid is voor je gevoel keihard, maar je kan nog gewoon een gesprek voeren met de persoon naast je zonder dat je hoeft te schreeuwen. (l)

Waarschuw beheerder
Helaas dat bij zulke systemen en zo'n beetje bij alle mooie duren apparatuur de zwakke schakel helaas vaak de menselijke is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 10 juni 2009 om 14:25:
Dat ze funktion one hebben ok, maar ik kan me daar gewoon echt neit thuisvoelen bij de poema. Geluid komt van alle kanten, abnormaal schel. En na een nachtje knallen piepen me oren ook echt te erg. Dan nog maar niet te spreken over dat plafond daar waar de tops aanvast hangen, als je dus op de verhoging staat staan die dus ff flink je oren te misbruiken. (aangezien je maar 30 cm hebt tussen je hoofd en het plafond )
Ik weet wel dat je met de poema neit veel kan kwa inrichting maar als je zoon systeem hebt ben ik wel van mening dat je er veel meer mee moet doen ipv oren opblazen.

Vanuit de dj booth klonk het goed. Verder ben ik ook niet heel de nacht in die tent geweest, moest na een half uur weer door naar een andere boeking. Ik weet ook niet heel veel van geluidssystemen af en hoe er het maximale uit gehaald kan worden, maar wat ik daar gehoord heb vond ik gewoon lekker klinken.

Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 10 juni 2009 om 14:25:
Als je een van de beste systemen van utrecht wil horen moet je naar tivoli de helling. SUPER helder geluid op hard volume, zeer goede laag en dag erna (ookal sta ik 5cm vanaf de boxen) geen piep in mijn oren. Het is geen funktion one, maar naar mijn mening een van de beste systemen die ik in een club ben tegen gekomen.

Ben daar nog nooit geweest, maar dan staat die bij deze ook op het lijstje om nog een keer naar toe te gaan :)
Waarschuw beheerder
[img width=1024 height=560]http://www.funktion-one.com.au/images/spacedjbooth.jpg[/img]
Vette booth ja!

de SL's op de goede plek, zoals t hoort

haha idd

Had zin om te draaien en en dacht laat ik eens opnemen, dit is het resultaat:

Martijn W - Walking up the stairs

(voor de technoliefhebbers)

Onbewerkt, heb hem alleen genormalised aangezien de digitale uitgang van de DJM nogal zacht uitslaat en ik qua volume ook nog eens zacht begon. Wel zitten er wat haperingen in. Moet zoieso m'n pc opnieuw installeren want windows heeft hem gewurgd. Maar weet niet of het daardoor komt of dat de kabel aan vervaning toe is.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 64189, 62107, 28441}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjoewe op woensdag 10 juni 2009 om 14:35:
Geluid in de Poema is maar klote

Ja vond het ook niet echt goed toen ik daar was idd. De DJ's waren ook lekker in het rood bezig, dat hielp ook niet echt.

Sowieso vind ik dat de geluidstechnicus vaker de hele nacht moet blijven. Als je het systeem afsteldt in een lege zaal op een bepaalde sound geeft nu niet echt garanties dat het ook goed klinkt op de avond zelf
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op woensdag 10 juni 2009 om 15:02:
Wel zitten er wat haperingen in

Misschien op je geluidskaart een andere (latency) instelling?
Waarschuw beheerder
nou, hij kon het altijd wel aan, dus als de latency het probleem is kan ik beter windows reinstallen.

Uitspraak van Wie? op woensdag 10 juni 2009 om 15:11:
Sowieso vind ik dat de geluidstechnicus vaker de hele nacht moet blijven. Als je het systeem afsteldt in een lege zaal op een bepaalde sound geeft nu niet echt garanties dat het ook goed klinkt op de avond zelf

nou, dan moet je hem afstellen wanneer de zaal "gemiddeld" vol is en hem dan zo laten staan of het leeg of vol is. Niet elke keer aan gaan lopen klooien ieg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
heb ik ook vaak, als ik veel apps heb open staan, dat bij het afspelen van rauwe .wav bestanden er af en toe wat glitches in zitten, dus kan goed zijn dat als wij hem downloaden dat we er geen last van hebben. Of heb je t al op meerdere pc's gecheckt?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 36661, 38868}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xerenetox op dinsdag 9 juni 2009 om 23:29:
Wil binnenkort kijken voor CDJ-1000 of de 600 te halen maar ben er nog niet over uit

bestaan er tegenwoordig ook cdj 600's dan?

Artiest The Amethist
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KENTI op woensdag 10 juni 2009 om 17:09:

Wannabe pioneer van een ander merk:P:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 10 juni 2009 om 17:19:
Wannabe pioneer van een ander merk:P:jaja:

Sja, inderdaad zeg :-|. Ik vond het al wonderlijk dat Reloop met hun RMP's niet in de clinch zijn gekomen met Pioneer wegens wel ERG op elkaar lijkende designs, maar dit gaat zelfs nog verder (displaytje op platter)
[img width=350 height=309 cacheid=00109894002da47b323b91e01a02837a2b]http://www.bekafun.com/images/artikels/408/koo-cdj600.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KENTI op woensdag 10 juni 2009 om 17:09:

800 ook goed :lol: maar iemand?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 10 juni 2009 om 17:22:
Sja, inderdaad zeg :-|. Ik vond het al wonderlijk dat Reloop met hun RMP's niet in de clinch zijn gekomen met Pioneer wegens wel ERG op elkaar lijkende designs, maar dit gaat zelfs nog verder (displaytje op platter)

haha.. lijkt net een stikker op de platter:P

Ik heb zelf zo'n Reloop RMP1, 2 zelfs, leuk instap dingetje maar haalt het bij lange na niet bij de Pioneer;) Is dan ook wel van een iets andere prijsklasse.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 10 juni 2009 om 17:40:
haalt het bij lange na niet bij de Pioneer

wat is precies t verschil dan vraag ik me af. Had het idee dat de RMP's zeer degelijk waren en een uitstekend alternatief voor een CDJ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 10 juni 2009 om 17:49:
Had het idee dat de RMP's zeer degelijk waren en een uitstekend alternatief voor een CDJ?

Platter vind ik kut van die Reloop dingen, gaan veel te soepel! Slinger je zo een halve maat mee verder als je aan het corrigeren bent...Verder zijn de CUE en PLAY knop een stuk minder dan die van de PIO's. Bij de Reloops zit er maar 1 drukpuntje onder volgens mij, zo voelt het althans, dus je CUE't nog wel eens mis als je denkt op PLAY te drukken maar hij pakt 'm niet. En verder hebben ze niet echt handigheidjes zoals AUTO CUE, lekker lui:P Het zijn verder wel degelijke bakken in levensduur....

Als ik op CDJ 1000'tjes draai zet ik ook altijd de Jog-adjust helemaal naar rechts, dan ís de platter niet zo ''zenuwachtig''.