Partyflock

Forumonderwerp · 725662

Waarschuw beheerder
Wat is jullie max met bankdrukken, squaten en deadliften?

vermeld ook ff je lengte en gewicht er bij!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik pik naast trainen nog twee keer per week een lesje spinning mee....

.....om juist wat af te vallen.... :bloos: :9
Waarschuw beheerder
Das het verschil in bouw he, sommigen zijn erg droog van zichzelf, anderen hebben nou eenmaal wat overtollig vet overal ;-)
Waarschuw beheerder
Ik ben nu net sinds 4 maanden begonnen en ik zit nu op 70 kilo. Ik ben zelf 1.78 en weeg nu zo rond de 75 kilo. Ik moet ook niet te hard gaan groeien anders gaat dat helemaal verkeerd in combinatie met voetbal :D
Waarschuw beheerder
BP 70 (3x8 reps)
SQ 90 (3X8 reps)
DL 60 (3X8 reps)

1.77m
70Kg
9% vet

zit nu in de cut, dus het valt iets tegen qua gewicht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Nima op donderdag 2 juni 2005 om 12:40:
De betere weightgainers bevatten aspartaam i.p.v doorsnee suikers, aspartaam is zoetstof, (suikers die mensen die willen afvallen moeten nemene i.p.v andere sachariden)

Aspartaam bevat geen kcal, dus slaat het nergens op om deze in een weightgainer te stoppen. De meeste weightgainers bestaan weldegelijk uit suikers (en eiwitten en vetten). Een paar uitzonderingen daargelaten. Ze bestaan ook met complexe carbs). De suikers worden aangegeven als kh.

Je bent in de war met whey- of casseine eiwit, deze bevatten vaak wel aspartaam. Voor de smaak.

Maar is het echt zo dat je het gewicht weer kwijt raakt zodra je stopt met de weightgainers? Heb ik echt nog nooit van gehoord

als je die weightgainer neemt om in gewicht aan te komen en je stopt daarmee en vult dit niet aan met voeding, val je af ja.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
logisch toch...onderhuidsvocht vd suikers gaat weg als je ermee kapt :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinlath a.k.a. Dennis op donderdag 2 juni 2005 om 13:25:
1.77m
70Kg
9% vet

zit nu in de cut, dus het valt iets tegen qua gewicht.

waarom cutten met dat gewicht en vet%??? Ik zou nog ff doorbulken, anders hou je weinig over vrees ik..
Waarschuw beheerder
bulken is lekker, cutten niet :x haha

Waarschuw beheerder
precies. bulken vind ik ook het lekkerst.
Waarschuw beheerder
:yes: ja is idd lekker

Waarschuw beheerder
hebben mensen trouwens al eens vendetta geprobeerd?
heb namelijk ook zo,n pot gekocht.
Waarschuw beheerder
noize ik merkte dinsdag voor t eerst de pomps :p

Waarschuw beheerder
ja ik.. en zoals alle supps geen resultaat. zonde van je geld.

Waarschuw beheerder
had dat eerder gezegd rude ;)
Waarschuw beheerder
haha rude :d

Waarschuw beheerder
165kg x 6
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 juni 2005 om 14:14:
waarom cutten met dat gewicht en vet%??? Ik zou nog ff doorbulken, anders hou je weinig over vrees ik..

omdat ik begon met 17% vet.. nog 3 weken en da gan ik weer schranzen.. woog 74 kilo ruim 4 kilo eraf dus.. nu weer netjes.. langzaam bulken laatste keer ging te hard.. zat veel te hoog in mijn calorie opname.

ga er nu nog scherper op letten.

edit : tikfoutje
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 juni 2005 om 14:06:
Aspartaam bevat geen kcal, dus slaat het nergens op om deze in een weightgainer te stoppen. De meeste weightgainers bestaan weldegelijk uit suikers (en eiwitten en vetten). Een paar uitzonderingen daargelaten. Ze bestaan ook met complexe carbs). De suikers worden aangegeven als kh.

Het wordt er ook ingestopt voor de smaak, het beetje aspartaam dat erin zit, niet om aan te komen.
Degene die ik heb www.bodystore.nl zitten verder helemaal geen suikers in... met 0% vet.. Is dus bijna allemaal koolhydraten en eiwitten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinlath a.k.a. Dennis op donderdag 2 juni 2005 om 16:33:
omdat ik begon met 17% vet.. nog 3 weken en da gan ik weer schranzen.. woog 74 kilo ruim 4 kilo eraf dus.. nu weer netjes.. langzaam bulken laatste keer ging te hard.. zat veel te hoog in mijn calorie opname.

dan zat je of niet op 17% of nu niet op 9% ;) Uitgaande van glycogeen en vochtverlies ben je al 2-3 kg aan het begin van je cutperiode kwijt zonder veel % te verliezen. Je kan dus niet 8% verliezen met 4 kg :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Nima op donderdag 2 juni 2005 om 17:34:
Het wordt er ook ingestopt voor de smaak, het beetje aspartaam dat erin zit, niet om aan te komen.
Degene die ik heb www.bodystore.nl zitten verder helemaal geen suikers in... met 0% vet.. Is dus bijna allemaal koolhydraten en eiwitten

wat ik al zei.. de meeste koolhydraten die in een WG zitten zijn suikers (suikers = snelle koolhydraten). Maargoed, op de site geven ze aan dat het lage GI carbs zijn, dus daarvan uitgaande zijn het complexe. Een van de weinige WG'ers die dus weinig tot geen suikers bevatten.
Neemt niet weg dat je beter je voedingsstoffen uit vaste voeding kan halen...

Waarschuw beheerder
Lean gainer 2 Alleen complexe koolydraten en verschillende soorten eiwit en mct.

Waarschuw beheerder
gewoon elke dag zwaar trainen en boterham met pindakaas!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 juni 2005 om 20:51:
Lean gainer 2 Alleen complexe koolydraten en verschillende soorten eiwit en mct.

dat zei ik, uitzonderingen daargelaten :p
Waarschuw beheerder
de meeste zijn gewoon kut
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 juni 2005 om 19:35:
dan zat je of niet op 17% of nu niet op 9% Uitgaande van glycogeen en vochtverlies ben je al 2-3 kg aan het begin van je cutperiode kwijt zonder veel % te verliezen. Je kan dus niet 8% verliezen met 4 kg

dan zat ik niet op de 17%, 9% is gemeten(tang).
Heb in het begin beetje aangemodderd met cutten, pas na 4 weken wat strakker gaan meten met calorieen.
die 17% was een schatting (ja slecht weet ik .. meten is weten) ik heb gewoon een lang leerproces ;-)

Waarschuw beheerder
komt wel goed met je ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 14:46:
komt wel goed met je

als dat niet zo was had ik me allang opgehangen ;-)

Waarschuw beheerder
De meest overschatte borstoefening en egostrelende oefening die er is, dat is bankdrukken. ;P Het belast relatief hard je schouders en triceps, bij mij althans. Dus ik bankdruk niet meer, prefereer zware dips met gewichten, incline presses en decline/incline Flyes.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 17:15:
De meest overschatte borstoefening en egostrelende oefening die er is, dat is bankdrukken. Het belast relatief hard je schouders en triceps, bij mij althans. Dus ik bankdruk niet meer, prefereer zware dips met gewichten, incline presses en decline/incline Flyes.

nou gozer als ronnie colema zegt dat banken een van de top 3 oefeningen is. en met hem de rest van de bodybuilders luister ik toch echt naar hem en niet naar jou...
maar als je denkt dat je er meer van weet dan de pro's wanneer verwacht je mee te doen aan de mr. O?

Waarschuw beheerder
zooo jij snapt er ook geen drol van he?

Die gasten die bij de O staan hebben gigantische aanleg en een shitload aan middeltjes in hun lichaam.. tevens jaaaren training en ervaring.
En bankdrukken, kan een hele goede borstoef. zijn, mits je geen schouder en/of tricepspresser bent, anders zal je borst nauwelijks groeien van banken.
Waarschuw beheerder
ja als je een oefening niet eens goed kan uitvoeren is het beter om gewoon thuis te blijven...

Waarschuw beheerder
Bankdrukke, uhh, 25 denk ik :)

Waarschuw beheerder
Ieder voor zich, Squat en Deadlift vindt ik persoonlijk wel kei lekker. Vooral als ik ze op dezelfde dag doe.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Natural op vrijdag 3 juni 2005 om 19:04:
ja als je een oefening niet eens goed kan uitvoeren is het beter om gewoon thuis te blijven...

wie heeft het hier nu weer over de uitvoering???

Waarschuw beheerder
183m 82kg
6x120kg 4sets
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 18:39:
mits je geen schouder en/of tricepspresser bent

iemand die uit zijn schouders of triceps drukt...
dan doe je het dus niet goed.. anders druk je vanuit je borst...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Natural op vrijdag 3 juni 2005 om 21:31:
iemand die uit zijn schouders of triceps drukt...
dan doe je het dus niet goed.. anders druk je vanuit je borst...

nee, dat heeft daar niet maar dan ook niets mee te maken. al kun je de uitvoering nog zo perfect uitvoeren, als je nu eenmaal sterker in je schouders bent dan borst, zul je gewoon meer kracht geven met de schouders, waardoor je de schouders dus meer stimuleert, dan de borst.. goede uitvoering of niet.
Daarbij komt het dan het een compound oefening is, voor de voortste koppen van de schouders, de borst en de triceps. De borst zelfs het minst van deze spiergroepen. De meeste powerlifters zien de benchpress ipc alleen als schouder/tricep oefening. En zeg tegen hun niet dat hun uitvoering slecht is..

en als je toch over pro's hebt... er zijn er nog weinig die plat pressen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dan kan je ook eerst een oefening doen die je triceps en schouders vermoeid, zodat je wel uit je borst moet drukken.

anyway voor mij werkt banken perfect..

Waarschuw beheerder
ja voor jou werkt het perfect en voor een ander totaal niet. Niemand is hetzelfde.

Waarschuw beheerder
BP 70KG(3x10)

Ik train nu sinds 3 maanden weer heb daarvoor 5 jaar nix gedaan en voor die 5 jaar trainde ik 3x in de week in de gym en 2 keer op de racefiets.
Toen ik stopte met trainen(5jaar geleden dus) kwam ik 25kg aan en woog op mijn diepte punt 120kg bij 1.88M..
Na eerst 37kg te zijn afgevallen ben ik weer gaan trainen en ben nu al weer 7 kg aangekomen en zit nu dus op de 90KG.

Heeft er iemand nog tips om op een gezonde manier een snellere spiergroei te realiseren?

Waarschuw beheerder
gewoon zo doorgaan... dikke respect voor wat je nu al hebt bereikt. 7 kg op 3 maanden is zeer goed.

Waarschuw beheerder
Thnx:D

Het enige jammere is dat ik zwaarder ben dan ik lijk veel mensen denken dat ik zo rond de 75á80kg weeg dus het gewicht is er wel maar de vorm nog niet...

Waarschuw beheerder
komt vanzelf ;) Geduld is een schone zaak.

Waarschuw beheerder
Heeft er iemand toevallig nog wat Kettler gewichten liggen voor aan de stang, alsmede zware halters...? :flower:
Waarschuw beheerder
ik vind bankdrukken zo aldergaarst. weet niet wat het is maar met alles boek ik progressie maar niet met bankdrukken....

heeft iemand trouwens nog tips om overtollig vel kwijt te raken zonder operatie? klotige afvallen....

Waarschuw beheerder
wat cardio en en wat hoger in je eiwitten gaan zitten.

Waarschuw beheerder
van vaak aftrekken krijg je ook goeie spieren

Waarschuw beheerder
jij mischien