Partyflock

Forumonderwerp · 722261

Waarschuw beheerder
Zelfs in Belgie kennen ze het woord vrije meningsuiting niet eens...

Maar een vernieuwde partij staat er terug vanaf zondag :D

Het Hof van Cassatie heeft de eerdere
veroordeling van drie vzw's van het
Vlaams Blok bevestigd. Die waren
veroordeeld wegens het oproepen tot
racisme en discriminatie.

Het Hof veegde alle bezwaren van het
Blok van tafel. Zo had de partij
gesteld dat de vrije meningsuiting door
de eerdere uitspraak in Gent in het
gedrang dreigde te komen.

Cassatie vindt evenwel dat het publieke
debat over de komst van migranten niet
gehinderd wordt door de veroordeling.

Concreet zal het Vlaams Blok nu zondag
op een congres een nieuwe partij met
een nieuwe naam moeten oprichten.

Het proces tegen de vzw's van het
Vlaams Blok werd eind 2000 aangespannen
door de Liga voor de Mensenrechten en
het Centrum voor Gelijkheid van Kansen
en Racismebestrijding.

Volgens hen maakten die vzw's samen met
het Blok deel uit van een groep die
oproept tot racisme en discriminatie.
Het Blok zelf heeft geen rechtspersoon-
lijkheid en kan dus niet vervolgd
worden.

Twee rechtbanken verklaarden zich
onbevoegd, maar tenslotte werden de
vzw's toch veroordeeld door een
rechtbank in Gent wegens overtreding
van de anti-racismewet. Het Blok ging
evenwel in cassatie.

Door de bevestiging van het arrest van
het Gentse hof van beroep komt in
theorie de financiering van de partij
in het gedrang.

Tegelijk zou iedereen die meewerkt met
de partij in principe strafbaar zijn,
maar zo'n vaart zal het wel niet lopen.

Zo heeft de partij dit weekend een
congres gepland. Daar zullen nieuwe
statuten en een nieuwe naam worden
gekozen. Een nieuwe partij zal het
Vlaams Blok dus vervangen.

Het Vlaams Blok werd in 1978 opgericht.
Toen scheurde de rechtervleugel zich af
van de toenmalige Volksunie uit protest
tegen het Egmontpact.

Volgens voorzitter Frank Vanhecke is
het arrest van het Hof van Cassatie een
overwinning voor de Belgische staat en
het Belgische gerecht.

Het gaat volgens hem evenwel ook om een
nederlaag voor de democratie en de
vrije meningsuiting.

Vanhecke stelt dat precies 15 jaar na
de val van de Berlijnse Muur die
vrijheid in België ingeperkt wordt.

Hij herhaalt ook dat zijn partij een
van de grootste is in België en dat ze
12 keer op rij meer stemmen heeft
gehaald bij verkiezingen.

Bron tv1 Teletekst

Waarschuw beheerder
donateur
Heb het op he nieuws gezien ja, maar die partij heeft niets met vrije meningsuiting te maken!
Waarschuw beheerder
donateur
Zelfs in Belgie kennen ze het woord vrije meningsuiting niet eens...

De grootste partij van Belgie..........

In Belgie legt de rechter het vrije woord het zwijgen op

In Nederland de kogel :S
Waarschuw beheerder
ach die partij blijft toch wel bestaan alleen onder een andere naam.

Waarschuw beheerder
Jojo met wat hebben ze dan wel te maken?

Grootste partij van Vlaanderen word verboden... Meer dan 1 miljoen kiezers die dezelfde mening hebben worden opzij gezet...

Die partij heeft alles te maken met de vrije mening...

Waarschuw beheerder
Tuurlijk Luna :)
Waarschuw beheerder
die uiteraard nog groter wordt door al die aandacht en alle gebeurtenissen van de laatste tijd;)

Waarschuw beheerder
valt nog af te wachten maar die richting gaat het toch uit...
Waarschuw beheerder
1 miljoen vlaamse kiezers is vanaf nu officieel racist

Waarschuw beheerder
donateur
Jojo met wat hebben ze dan wel te maken?

Grootste partij van Vlaanderen word verboden... Meer dan 1 miljoen kiezers die dezelfde mening hebben worden opzij gezet...

Die partij heeft alles te maken met de vrije mening...

Partij is helemaal niet verboden, alleen zijn de 4 topfigureren opgepakt wegens diverse aanklachten.

Er staat duidelijk in dat de partij zelf niet verboden of vervolgd kan worden.

Wat ze nu moeten doen is, zoals het daar staat, onder een andere naam opnieuw beginnen.

Handig hoor, om eerst even te lezen en dan pas te blaten.

Waarschuw beheerder
donateur
1 miljoen vlaamse kiezers is vanaf nu officieel racist

Nog eentje die problemen heeft met lezen :s

Waar staat dat dan?
Waarschuw beheerder
Nou sommige dingen die in hun statuten stonden konden ook echt niet meer door de beugel:

- Het verwijderen van alle niet-westerse immigranten
- Pro Apartheid
Waarschuw beheerder
Wat ze nu moeten doen is, zoals het daar staat, onder een andere naam opnieuw beginnen.

komt toch allemaal bijna op hetzelfde neer. vlaams blok is het iig niet meer

Waarschuw beheerder
Viptweak...

heb je ongelijk in

Vlaams Blok word verboden , slogans worden verboden + het logo van de partij...

Ze gaan natuurlijk gewoon door onder een andere naam.

En de 4 topfiguren zijn niet vervolgd geweest maar de 3vzw's(geldschieters) van de partij wel...
Waarschuw beheerder
moet je effe de actualiteit volgen
het vlaams blok is veroordeeld voor racisme en bijgevolg een racistische partij; dit door een klacht van het centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding.
Nog een gevolg is dat de partijfinanciering wegvalt, lijkt me nogal duidelijk denk ik

Waarschuw beheerder
donateur
En de 4 topfiguren zijn niet vervolgd geweest maar de 3vzw's(geldschieters) van de partij wel...

Ah oke, dat had ik dan verkeerd opgevat.

Maar er staat helemaal nergens dat de leden worden gezien als racist of daarvoor veroordeeld worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Ze gaan natuurlijk gewoon door onder een andere naam.
==================================================­==============
Totdat dat ook weer verboden wordt :)

Waarschuw beheerder
DF partij financiering van het vlaams blok is weg maar niet van de Nieuwe partij he ;)
En na zovele processen hebben diel inkse ratten eindelijk wat ze willen... Alhoewel dit nog raar kan uitdraaien voor hun want hun doel zal tegen hen keren en den ieuwe partij juist nog sterker maken dat het vlaams blok al was...

Viptweak neen staat idd nergens in
Waarschuw beheerder
Maar er staat helemaal nergens dat de leden worden gezien als racist of daarvoor veroordeeld worden.

als je stemt op een racistische partij is het nogal wiedes dat je bestempelt wordt als racist lijkt me...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hehe dan hebben die mensen oogkleppen op die dat denken of zegen df..
Waarschuw beheerder
In ieder geval hebben de Walen olv Elio Di Rupo hun slag weer thuis gehaald met dit arrest...

Waarschuw beheerder
Ja die linkse rat zal nu wel glimlachen...

Alleeen slechte zet voor iemand die ooit Premier wil worden van Belgie :)

Waarschuw beheerder
donateur
En hoe zit het met de AEL, die zouden dan toch ook moeten worden opgedoekt, aangezien deze word gezien als de tegenhanger...

Waarschuw beheerder
donateur
Verbieden,iedere keer weer.

vrijheid van meningsuiting,prima...blijven uiten van je mening dan,maar geen zetels als politieke partij.
Geen mensen in welke regering van welk land dan ook die tegen rassenvermenging zijn,de mensenrechten aan hun laars lapt en die vluchtelingen het land uit wil zetten.

laat ze maar de hele dag vrij hun mening verkondigen maar niet in de politiek gaan zitten.

Waarschuw beheerder
Tegen een paar AEL kopstukken is een proces gevoerd geweest en ze kwamen er vanaf met een paar 'lichte' sancties... Paar maand niet mee doen aan hun betoging enn iet actief zijn in de politiek en een paar weken voorwaardelijk straf voor die Abou Jah Jah of hoe jet ook schrijft :)

Waarschuw beheerder
Dekwaadsteniet...

Je schilder ze precies af als een facistische partij... :s

Waarschuw beheerder
donateur
klopt.

ze zijn niet voor alleen eigen volk,nee maar hebben wel een partijblad eiegen volk.
er mogen wel vluchtelingen naar binnen,maar alleen Europeese politieke vluchtelingen.

ze zijn niet tegen homo`s ,nee hoor,zo lang ze maar niet in optochten lopen en dan dit nog:
Voor het Vlaams Blok is en blijft het huwelijk tussen man en vrouw hoe dan ook de norm. Mag het? Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

Waarschuw beheerder
Vind het wel goed dat het word afgeschaft, een partij die discrimineert hoort niet thuis bij het europa van vrije meningsuiting.

Waarschuw beheerder
ach ik geef ut nog een maand max tegen de hele zooi die nu aan het gebeuren is in nederland ook in ons land uitbreekt :S
Zeker na die veroordeling van het Vlaams Blok.
Of je nu voor of tegen het blok was iedereen voelt zo wel wat aan van dit is geen democratische uitspraak. meer dan 1 miljoen vlamingen stemden op de partij (de grootste partij van vlaanderen) en dan wordt ze verboden.
Ow uhm marokkaan het "europa van vrij meningsuiting" daar wil het Vlaams blok inderdaard niet bijhoren. Het Vlaams blok wil Vlaanderen los van België en Europa.

Waarschuw beheerder
donateur
trouwens zit er drie minuten op die site rond te kijken en mijn AVG haalt al twee virussen uit mijn computer,lekkere site.
Waarschuw beheerder
donateur
De stem van 1 miljoen vlamingen wordt zo in de prullebak gegooid......Weet niet wat daar nou goed aan is.........:nee:

Waarschuw beheerder
donateur
ja ze willen echt eigen volk eerst inderdaad,extremer dan dat kan wel hoor,maar dan moet Friesland ook proberen zich van Nederland af te sluiten.

wat ook mooi was op de site:
Wij Vlamen zijn heel intelectueel en hebben kennis van veel talen,er zijn in Vlaanderen veel Chinese restaurants en Italiaanse restaurants gevestigd,ook hebben wij keuze uit 30 buitenlandse televisie zenders.

O,kijk virus nummer drie te pakken.

Waarschuw beheerder
Wathet gerecht ook wil bereiken met die veroordeling blijft mij toch ook onbeantwoord.
Denken ze nu echt dat het blok door een andere naam te gebruiken hun zogezegde "racistische" uitspraken gaat mijden?
Ik denk dat ze er met de nieuwe naam net nog wat harder gaan tegen aan gaan.
Als je de commentaar van De winter hoorde als hij uit de rechtszaal kwam "De scherpe kantjes afslijpen? Helemaal niet we zullen ze mechter nog wat slijpen. Een moslim meisje dat een hoofdoek draagt die hoofdoek zal haar vliegtuig ticket terug naar eigen land worden"

Waarschuw beheerder
donateur
Die Flip is toch een grote lachvertoning, meneer gaat terug komen maar gaat wel het een en ander aanpassen, waar sta je dan voor zou ik zo zeggen?

Waarschuw beheerder
Als je de mond gesnoert word door het niet recht hebben op vrijheid van meningsuiting moet je wel wat aanpassen in deze hypocriete onzin. Logisch.

Waarschuw beheerder
racisme heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.

Waarschuw beheerder
als je vrijheid letterlijk neemt wel. In amerika mag je alles dat allemaal wel zeggen. Freedom of speech.

Maar tegenwoordig is alles racisme, zo snel.

Waarschuw beheerder
Ja jammer he.

Freedom of speech is goed, alleen je mag geen mensen kwetsen.

Waarschuw beheerder
Klopt, maar wat voor de 1 niet kwetsend is, is voor de ander wel.
Waarschuw beheerder
Vond het wel mooi wat die man van vlaamsblok zei: Vrouwen met hoofddoek tekenen voor terugreis.

Waarschuw beheerder
donateur
Racisme is altijd kwetsend.

Waarschuw beheerder
Ze horen niks te klagen te hebben, ik denk dat ze het in belgie stukken beter hebben dan waar ze vandaan komen.

Niet alles hoeft aangepast te worden, en het VB krijgt niet voor niks zoveel stemmen.
Waarschuw beheerder
racisme heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.

IDD (Y)

Waarschuw beheerder
Nee heb geen hekel aan iedere marokkaan of turk of wat dan ook, maar als een partij daar voor staat moeten ze dat zelf weten, niet meteen de zieligerd uithangen.

Waarschuw beheerder
donateur
Het VB krijgt voornamelijk stemmen van de jongeren...
Als je hun bladen leest word je misselijk.

De domheid straalt er vanaf,alles draait maar om 1 ding en dat is alles voor eigen volk en proberen dit o,zo gevaarlijke standpunten met grote nonsens te verbloemen.

Mensen die zich met hun inlaten zgn. om ook andere standpunten zijn mooi in de fuik gelopen.

En Hardkikker,ik vroeg me al af waar je bleef:ze horen niets te klagen te hebben?
Had jij het niet over vrijheid van meningsuiting,geld dat alleen voor jou dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Hardkikker,dan moeten ze dat zelf weten?

Heb je totaal geen mogelijkheid om je tunnelvisie te verbreden?
Snap je niet wat een partij met die denkbeelden kan aanrichten?

Jij veroordeeld hier de mensen van een te soft beleid,vind jouw gedachtengang in deze dan ook een van een soft beleid.

Waarschuw beheerder
Hij geldt niet voor mij, het is allemaal leuk gebracht dat vrijheid van meningsuiting maar doen doet hij er niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als je meelult dat in het straatje past van mensen met ongeveer jouw visie dan kun je een normale discussie voeren.

Word je in jullie ogen te rechts dan komt er geen 1 normaal bericht van jullie kant uit, maar meteen gescheld, cynisme etc.

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry maar wat verwacht je dan, dat we gaan applaudiseren?
Scholen en Moskeeen die in de fik gestoken worden door wie?
Niet door de Linkse hoor!

Waarschuw beheerder
donateur
we doen niet anders dan normale vragen stellen,je mening af te wegen en vragen daarover te stellen,dat heet discussie.
ik kan er niets aan doen dat als jij een mening geeft die zeer dubbel is om daar een vraag over te stellen,en cynisme klinkt bij mij heel anders en dat gebruik ik niet zolang dat ook niet naar mij gebruikt word.

schelden heb ik denk ik ook nog niet gedaan,zeker niet als ik ook niet verfoeid word.

daar veel van de extreem rechtsen een naloopen praat cultuur volgen is het misschien voor sommige ook moeilijk om een gehoord standpunt te verdedigen,soms is het zelfs al teveel om er meer dan een tien minuten over na te denken.

Waarschuw beheerder
Door wie komt het, dat scholen en moskeen in de fik worden gestoken?? Dus wie was de aanleiding...

Niet de Rechtse hoor!

Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat er niet om wie de aanleiding was maar wie het doet.

Waarschuw beheerder
donateur
Je zegt dat ze hier in Nederland of in Belgie of waar dan ook stukken beter hebben dan in hun eigen land en dan zouden ze niets te klagen mogen hebben.

Ik zeg dat jullie(wij) het allemaal zo verdomde goed hebben hier in ons land ondanks de aanwezigheid van allochtonen dat er niets te klagen valt buiten jullie gevoel van onveiligheid door extremisten.

Jullie brullen dan vrijheid van meningsuiting,ik brul dan waarom mogen zij dan niets te klagen hebben,omdat ze uit -niet europa-komen,hebben zij geen vrijheid van meningsuiting?

Moeten ze de hele dag onze voeten kussen en buigen en bedanken voor onze goedheid?

Waarschuw beheerder
We zullen zien over een paar jaar, hoe het hier gaat in Nederland. Mensen worden niet zomaar rechts.

Over een nog wat langere tijd komt miss de nasleep van WOII voor het europese volk ook boven water. De aangepraten schuldgevoelens, het moete opofferen van eigen dingen etc.

Waarschuw beheerder
Je moet het probleem bij de wortel aanpakken, lijkt me logisch...

Waarschuw beheerder
Nee dat hoeven ze niet, maar dankbaarheid is ook nergens te vinden.

Waarschuw beheerder
donateur
Feit:
Er word een Nederlander vermoord door een andere nederlander met een extremitische overtuiging van zijn geloof.

De man word opgepakt en zal veroordeeld worden.

waarom verder dan al die andere gebeurtenissen?

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe moeten ze dan hun dankbaarheid uiten volgens jou?

Hoe uit jij je dankbaarheid jegens de maatschappij?

Waarschuw beheerder
Omdat de maat vol is,,,, snap je niet alleen dat ene wat je nu zegt, en dat weet je zelf ook.

Als dat het enige was zou niemand rechts zijn.

Maar nederland word rechtser dus ik heb idd niks te klagen :D.

Waarschuw beheerder
Ik moet gaan, het beste dan maar he !

Waarschuw beheerder
donateur
Maar nederland word rechtser dus ik heb idd niks te klagen
Maar waarschijnlijk leef jij wel van onze belastingcenten, diezelfde die gebruikt gaan worden voor de opbouw van die scholen en weet ik wat nog meer, dankzij die rechtse!

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk even naar deze site van Amnesty waar veel mensen volgens de extreem rechtsen niet hier mogen komen omdat ze niet uit europa komen ,kijk even waar mensen weer naar toe terug gestuurd worden,wil je even de landen aanklikken en kijken waar ze naar terug gaan?

Wil je je er even van overtuigen er even de tijd voor nemen.

Zou je dan nog aan die mensen die hier proberen scholing te krijgen een baan te zoeken en een veilig plekje voor hun gezin willen hebben willen vrage,zeg wees eens wat dankbaarder.
http://www.amnesty.nl/landeninfo.shtml
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En inderdaa moet je dan gaan nadenken en moet je sommige dingen onderbouwen,dan geef jij vreemde antwoorden of moet je ineens weg.

Goed zo..

Waarschuw beheerder
donateur
en hij is er gewoon nog he....dus de rechtsen in ieder geval 1 laat duidelijk zien dat ze niets hebben tegen liegen.

Openheid is ze dus vreemd,gewoon zeggen ik heb hier geen zin in ,of ik ga effe naar een ander topic of zelfs gewoon baaaaaaaaaai....nee ...

en zeggen dat wij gaan schelden en cynisch worden en met hen niet kunnen discusieren...Ppppffffffffff
Waarschuw beheerder
Als de afgelopen dagen een ding hebben laten zien is dat ik nog geen enkele intelligent persoon met extreem-rechtse denkbeelden heb gezien op deze site... iemand die daadwerkelijk de discussie aan kan en die ervoor zorgt dat ik moet nadenken over of die ander wel niet gelijk heeft...

Het zijn net kleuters met hun 'zij hebben het gedaan', 'zij zijn gevaarlijk', 'zij zijn begonnen'...

Waarschuw beheerder
donateur
Daarin heb je groot gelijk,hoe vreselijk me het gedachtgoed ook tegen staat,kan ik met veel dingen eens zijn betreffende criminaliteit en veiligheid,maar een normale discussie van "die"kant is niet te voeren en ja wij bomenknuffelendegeitensokkendragendeschapenneukers hebben elkaar niets nieuws te vertellen.

Zodra je ook direct iemand confronteerd met verdraaide feiten of gedachten dan gaan ze schreeuwen.

Moeten wij bewijzen enz.
Jammer,maar weer eens te meer inderdaad het bewijs door hunzelf helaas bevestigd dat het niet de nadenkende en intelligentste mensen zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
SUPER DEMOCRATIE DIE BELGEN

gelukkig tellen de stemmen zo'n 25 % van de vlamingen niet meer

ze gaan nu de statuten wijzigen en andere naam

eens zien of het dan nog lukt ze te verbieden

en als ze eenmaal aan de macht zijn doen ze het toch want dan kunnen ze hun rechters aanwijzen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ze komen nooit aan de macht omdat het een partij is die teveel racistisch bezig is.

Waarschuw beheerder
donateur
Draskovic,was dat Vlaams...ikke niet de helft begrijp.

Waarschuw beheerder
donateur
kan geen toekomst voorspellen

ennuhh

ik woon in nl, verder dus boeiend

Waarschuw beheerder
donateur
vlaanderen gheghegeh

in belgie kiezen ze zowel in nederlands en franstalig gedeelte met daaruit voorvloeiend eigen politieke partijen

das om te voorkomen dat de mensen in vlaanderen effe gaan bepalen wat de walen moeten doen (wallonie)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De Belgen zijn verplicht te stemmen!
Ze kunnen ze beter verplichten zich te verdiepen in de politiek i.p.v. op Flip te stemmen.

Waarschuw beheerder
Helemaal terrecht!!!!

Ze gooien het op de aanwezigheid van vrijheid van meningsuiting in de grondwet... :/
Maar in datzelfde grondwet staat heel duidelijk dat je niet mag discrimineren :D

Waarschuw beheerder
donateur
Drascovic,je claimt bedrijfseconoom te zijn,is het dan heel erg vermoeiend voor je als ik je vraag of je die ene reply even begrijpelijk kan maken?

En als Bedrijfseconoom zijnde zou het je wel moeten boeien hoe het buiten Nederland gaat en staat...maar ja..cool he zo`n houding?
Waarschuw beheerder
Ze komen nooit aan de macht omdat het een partij is die teveel racistisch bezig is.

Dat kan wel zijn maar zoals gezegd hebben er wel meer dan 1 miljoen mensen op gestemd, dus zal er wel onvrede bestaan over het een en ander die deze partij aan de kaak stelt.

En om door zo'n partij te verbieden zal het alleen nog maar erger worden en misschien gaat het nu ook daar escaleren.

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat het meer escaleert als zo`n partij echt wat te zeggen gaat krijgen..

en echt 1 miljoen??
wanneer was die stemming??
worden ook de jongeren ,de meelopers meegeteld onder de stemgerechtigde leeftijd?

Waarschuw beheerder
donateur
Tsja, je kan druk maken over alles en nog wat! maar mijn eerste prioriteiten zijn NU mijn naasten en die wonen toevallig allemaal in Nederland. Dus vandaar dat mijn interesse vooral gaat over wat er in dit land gebeurt, zeker in deze tijd!

Wat er in het buitenland gebeurt mogen anderen zich NU druk over maken. Dat is mijn mening! en wat mrdekwaadste daarvan vind ik niet relevant!

De enige reden dat ik hierop reageerde is omdat ik vind dat een kwart van de stemmers in Belgie nu hun partij wordt ontnomen. De kwestie of deze partij rascistisch is kan je over discussieren. Echter maakt dat niet uit omdat het hoogste gerechtelijk orgaan de partij verboden heeft, zelfs na alle discutabele teksten uit de statuten te hebben verwijderd. IK vind het feit dat na deze verwijdering dat de partij nog steeds crimineel is verklaard een schande en dat een kwart van de belgische stemmers in de kou worden gezet en hun stem niet meer zou kunnen worden gehoord. Er is heerst in Belgie veel onvrede over de gang van zaken en mensen willen dat er wat aan wordt gedaan en toevallig is vlaams blok de enige die deze mensen kan vertegenwoordigen.

Ja, ik zie weleens die belgische praatprogramma's op zondagochtend en spreek weleens belgen waarop ik me die gegevens baseer.

Owja, ben jij altijd zo persoonlijk tegen mensen die niet jou mening delen!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
lees nu zelf eens meneer de econoom.

je kan er geen touw aan vast knopen je haalt alles door elkaar en die laatste zin die je verklaard mag je nog weleens op spelling controleren,zo slaat het nog nergens op.
Waarschuw beheerder
die steming was op 13 juni, onder de stemgerechtigde leeftijd .....waar haal je dat uit hier is stemplicht vanaf 18 jaar jonger kan je niet stemmen ...dus wat je verklaard slaat op niks,volgens mij heeft nederland nood aan een soort gelijk vlaams blok denk dat je dan raar zal staan kijken mr dekwaadsteniet !baas in eigen land !!vrijemeningsuiting is het begin van de democratie ! anders ben je geen D.C land volgens mij ...., en vlaams blok racisten ...hoe heet je dit dan ???http://cyberdjihad.blogspot.com/2004/11/eigen-schuld-dikke-bult.html dit is gvd pas racisme !

Waarschuw beheerder
donateur
http://cyberdjihad.blogspot.com/2004/11/eigen-schuld-dikke-bult.html dit is gvd pas racisme !

Nee, dat is fake... ik snap niet dat er nog mensen zijn die daar in (willen) trappen... :/
Waarschuw beheerder
En er is helemaal geen stemplicht in Nederland vanaf 18 jaar...

Er is stemrecht...

Iedereen is gelijk is het begin van democratie...

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, dat is fake... ik snap niet dat er nog mensen zijn die daar in (willen) trappen...
==================================================­=============
Vlaams Blokkers?

Waarschuw beheerder
Tjeerdo wil je best een forum geven, waar je op hoog niveau kunt discussieren zeg het maar.

Discussieren is niet mijn sterkste punt, maar ik hoef er niet zo ver op in te gaan, ik weet wat ik vind punt.
Ik weet dat ik gelijk ga krijgen over een paar jaar.

Jij wilt op hoog niveau discussieren met extreem-rechts stuur maar een pb.
Als ik er geen krijg mag je niet meer klagen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ongelooflijke schande om vlaams blok te verbieden, net zoals het cordon sanitaire.
1 miljoen stemmers worden gewoon genegeert en natuurlijk zal deze schijnheiligheid hetzelfde gevolg krijgen als in Nederland....

Waarschuw beheerder
donateur
Ook weer zo'n typisch voorbeeld van mensjes die zich extreem rechts denken te noemen, ben dan zo flink en doe het openbaar.
Nee natuurlijk niet he bang zijn om gebanned te worden zeker?

Waarschuw beheerder
Ja dus geen vrijheid van meningsuiting :).
En ik hou me hier aan de regels wat deze respecteer ik hier of ik het er mee eens ben of niet, er wordt constant gezeikt door personen zoals jouw over regels, nu hou ik me er aan is het nog niet goed, WAT WIL JE :D.

Daarbij zegt tjeerdo niemand op hoog niveau gevonden te hebben, maar hier kun je idd niet alles zeggen.
Dus vraag ik of hij dat ergens anders wel wil, maar het antwoord zal wel nee zijn....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja hoor,dat mag hij wel want hij heeft recht op vrijheid van meningsuiting,dus klagen mag altijd.

en discusieeren hoeft je sterkste punt niet te zijn,misschien respectvol uitleggen wel.
Jij neemt de benen als het te heet onder de voeten word.

Hoog niveau discusieeren?Waar staat dat?

Beste BRUGESLAD(of is het Liselotte,petje komt me bekend voor)ik heb niets verklaard,ik had een vraag.
Vraagtekens achter een zin betekent-zelfs in Belgie-dat het een vraag betreft.

Nederland heeft geen nood aan een gelijkgestemde partij als Vlaams Blok,misschien sommige ingezetene,maar Nederland niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dus geen vrijheid van meningsuiting
==================================================­============
Dacht dat dat iets heel anders was dan racisme.

Waarschuw beheerder
Haha dat je zelfs denkt dat ik jullie uit de weg ga, nee er bestaan belangrijke dingen mijn kleine neefje en nichtje kwamen langs.

Logisch dat ik dan naar beneden kom, voor mij is pf niet mijn leven.

Waarschuw beheerder
Als de afgelopen dagen een ding hebben laten zien is dat ik nog geen enkele intelligent persoon met extreem-rechtse denkbeelden heb gezien op deze site... iemand die daadwerkelijk de discussie aan kan en die ervoor zorgt dat ik moet nadenken over of die ander wel niet gelijk heeft...

dekwaadsteniet: ik reageerde op een stuk van tjeerdo :)

Waarschuw beheerder
donateur
Haha dat je zelfs denkt dat ik jullie uit de weg ga, nee er bestaan belangrijke dingen mijn kleine neefje en nichtje kwamen langs
Laat me raden, kleine Adolfje en Helga ;)

Waarschuw beheerder
Nee eva :)

Waarschuw beheerder
donateur
Aha je grote nicht was er dus ook

Waarschuw beheerder
lol :), maarre laten we weer ontopic blijven ?

Waarschuw beheerder
donateur
nee maar je tijd liep wel door,dat je dan niet even je computer uitlogd.
ach laat maar.
en ik reageerde even op je reply naar Tjeerdo,omdat ik daar ook graag een antwoord op wilde hebben.

en ook wil ik nog graag weten of je intussen hier al moeite voor hebt gedaan:

Kijk even naar deze site van Amnesty waar veel mensen volgens de extreem rechtsen niet hier mogen komen omdat ze niet uit europa komen ,kijk even waar mensen weer naar toe terug gestuurd worden,wil je even de landen aanklikken en kijken waar ze naar terug gaan?
Wil je je er even van overtuigen er even de tijd voor nemen.
Zou je dan nog aan die mensen die hier proberen scholing te krijgen een baan te zoeken en een veilig plekje voor hun gezin willen hebben willen vrage,zeg wees eens wat dankbaarder.
http://www.amnesty.nl/landeninfo.shtml

Waarschuw beheerder
donateur
Prima, maar ff zonder mij.
Mijn Turkse koffie wordt koud en de hond heeft mijn Jodenkoek al opgegeten.

Waarschuw beheerder
dekwaadsteniet, ik DENK dat je een fout maakt door mij iemand te vinden die alles en iedereen nl uit wil.

Reeds eerder gezegd, iedereen mag het net zo goed hebben als mij, maar je kunt er niet onderuit dat minderheden veel voor criminaliteit zorgen. Integratie is fout gegaan maar dat blijft voor mij geen excuus.

Als ik vind dat een allochtoon die dingen doet die niet door de beugel kunnen er uit gegooid mag worden, maakt dat mij dan een racist?

Waarschuw beheerder
Ik zeg het nu vast voor je ik ga zo een keer, voordat ik weer 'bang' wordt.

Waarschuw beheerder
donateur
die laatste reply kan ik geen koek van bakken.

maar de reply daarvoor...nee.

Ik vind dat ieder mens bij een misdaad gestraft moet worden,flink gestraft moet worden en niet zo soft als nu.
Dat dat hele apparaat eens flink door een soppie gehaald moet worden.

Minderheden zorgen voor veel criminaliteit en onder die minderheden vallen ook de groep Tokkies.

Ik vind dat politieke en oorlogsvluchtelingen altijd opgevangen moeten worden en dat er geen uitzettingen gedaan mogen worden naar nog steeds gevaarlijke landen(bekijk de rapporten van Amnesty)

Ik vind dat men een ieder in zijn waarde moet laten en niet iedereen met een tintje moet benaderen alsof ze behangen zijn met bommen en zich op jouw neerstorten.

Waarschuw beheerder
Even of-topic, maar ben je een vrouw, de kwaadste niet?

:)

Inge
Waarschuw beheerder
Jij wilt op hoog niveau discussieren met extreem-rechts stuur maar een pb.
Als ik er geen krijg mag je niet meer klagen.

Ik wil helemaal niet op hoog niveau discussieren met extreem-rechts...

Er valt namelijk nergens over te discussieren...

Het valt me alleen op dat ik nog niemand heb gezien die mij daadwerkelijk aan het twijfelen brengt of alle ellende van nu niet enkel door allochtone Nederlanders is veroorzaakt...

En die persoon zal er ook niet komen want mensen die zich niet aan de grondwet houden doen er inderdaad beter aan zich te verschuilen. Dat geldt voor beide kampen...

De mongool die een school in de fik steekt en het gore lef durft te hebben om R.I.P Theo op het raam te zetten zou van Theo zelf een flinke knal op z'n bek hebben gehad als Theo in geweld geloofde...

Waarschuw beheerder
donateur
Is dat belangrijk Inge?

Waarschuw beheerder
Tja, en dan sturen we alle buitenlanders weg. Zou iedereen dan ineens happy zijn??? Of hebben we dan weer wat anders om over te mekkeren?

Inge

Waarschuw beheerder
Nou, ik bekeek je profiel en zag staan: 'maak vriendinnetje' en da's wel grappig want ik was er altijd vanuit gegaan dat je een mannetje was. :P

Waarschuw beheerder
donateur
Weet ik...grappig niet.

hoe ver men kijkt dan zijnes neusos lang is.

wat deed je op mijn profiel binnen zonder kloppen?????

Maar als we nu gewoon alles terug sturen ,alles twee tot drie generaties,dan heb je het wel.
Woningen genoeg,winkels genoeg,banen genoeg,sociale lasten naar beneden,bijstand omhoog.
Ziektekosten weer te betalen en kookboeken weer in de keuken.
Cultuur weer opdoen in het museum en nooit meer over de grens,zeker niet zeggen dat je Nederlands bent.

Zouden we dan verdoemd zijn om toch naar ons eigen gedrag te kijken,onze jeugd verloederd te zien,de gevangenissen nog steeds wachtlijsten hebben???

Misschien kunnen we weer ouderwets de geur/kleurstoffen de schuld geven en de smaakmakers,de weekmakers...
Greenpeace weer eens achter zijn kladden zitten en en en misschien een hetze tegen zwervers ofzo?
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of je het weet maar 8 a 10 jaar eerder is de boel al verkloot of misschien wel eerder! Vanaf die tijd hou ik de politiek met 1 oog in de gaten.... waar we nu mee zitten is een bak ellende die balkenende oplossen mag.
een moeilijke taak als je het mij vraagt! En de economische recessie die we hebben gehad of nog steeds hebben draait ook een steentje bij uiteraard.

Off topic: De kwaadste is onzijdig en eet graag vis!

Kut, reageer ik in het verkeerde topic zie ik... kneus die ik ben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
zeg lekkere zuiplap,reageer dan effe in de goeie ken ik effe reageren.

Waarschuw beheerder
donateur
Wanneer kom mie nouw naar rotterdam,verleden week nog effe op de binnenweg geweest,maar nee hoor,geen Oldstyle te zien.

Waarschuw beheerder
Doe maar niet zo geheimzinnig, voor mij kom je over als een kerel, dekwaadsteniet. :jaja:

Of een vrouw met ballen. :[

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
dekwaadsteniet kweetniet?

on-topic,straks krijg ik nog de schuld van de moeilijkheden hier in Nederland,door jouw Jihaad gaan ze nog denken dat ik een hoofddoekje draag.:yes:

en bomen knuffel terwijl ik een geit neuk die op dat moment probeert zich aan de Rammadan te houden.
Stel je voor dat er iemand erwtensoep in het suikerfeest gooit en de sleutel van de moskee kwijt heeft gemaakt...

of praat ik nu poep?
Waarschuw beheerder
Humor heb je in ieder geval wel de kwaadste! Ik zag jou wel op de binnenweg bij die turkse viskraam.
Verhuis pas in het nieuwe jaar... dus kunnen we samen vis gaan eten als je een vrouw bent tenminste!?

Waarschuw beheerder
donateur
nadat vissie heb ik effe bij Nigttown de kaarten voor vrijdag gehaald..

je moet ze daar wel effe manieren leren hoor.

die goser bleef zitten kijken alsof tie een alien zag..nou zie ik er zo uit dan?
Toen moest tie ook nog op staan en toen moest ik wel gepast betalen anders had hij niet terug,volgens mij kon hij niet tellen,maar goed.

Wij gaan vissie eten,maar veel bier om weg te spoelen.
Zie je vanzelf of ik man,vrouw,travestiet,leerfettisj of een papagaai ben.
Waarschuw beheerder
Was een paar weken terug nog in Nighttown. strictly techno geloof ik.
Wat voor een feessie ga jij heen dan?

Waarschuw beheerder
Lesbische negerin in een rolstoel. :P

Ach, flauw...

Inge

Waarschuw beheerder
toch meer dan een miljoen mensen hebben er opgestemd. Zo'n party mag je niet gaan verbieden:no:

Waarschuw beheerder
Hitler had totale macht in hun kabinet...
Achteraf gezien, zou je zo een partij hebben moeten verbieden of toch niet?

Waarschuw beheerder
donateur
Ghosttown....voel ik me wel thuis.

ja inderdaad vrij flauw Inge..

ik lijk daar niet op.

ik ben een urkervisser die aan paal(ing)dansen doet.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja Esco,Ja.

en daarom nu weer.
iedere partij die ook maar 1 keer in de mond neemt dat homo`s wel mgen,maar het niet in het huwelijk mag treden voor de volksgezondheid is debiel,iedere partij die zegt dat politieke vluchtelingen van buiten Europa er niet in komen zijn alleen een houten kistje waard in een park.
Laten ze daar maar profiteren van hun vrije meningsuiting.

Waarschuw beheerder
donateur
iedere partij die ook maar 1 keer in de mond neemt dat homo`s wel mgen,maar het niet in het huwelijk mag treden

Dat zegt de SGP ook en ze maken bezwaar dat er teveel vrouwen in de politiek werken aangezien ze achter het aanrecht moet staan.

En dat is dan een partij die 2 zetels heeft en een vaste achterban

Waarschuw beheerder
donateur
ja en hier moet het theater dicht,ze willen geen subsidie meer geven ,maar wel aane muziekschool,want dat houd de kinderen van de straat en in het theater worden stukken vertoond die totaal tegen de geloofsbelijdenis gaan.

Waarschuw beheerder
Hitler had totale macht in hun kabinet...
Achteraf gezien, zou je zo een partij hebben moeten verbieden of toch niet?

De stem van het volk kan je niet bij voorbaad verbieden omdat een 3e partij partij denkt dat dit beter is.
Dit is in feite ook met drs Jan Maat gebeurd bij de cd, monddood en zie wat dit uiteindelijk heeft opgeleverd.
15 jaar geen actie ondernomen en elke partij doet nu grovere uitspraken dan drs Jan Maat toen...

Waarschuw beheerder
donateur
ja dat neemt de tijd met zich mee,in de jaren 50 waren de schooljongetjes ook bang voor meneer agent.

Waarschuw beheerder
ach ja.. ben je rechts en word je een grote partij.. word je de mond gesnoerd.. dat mag natuurlijk niet.. heb wel gehoord dat ze onder nieuwe naam door gaan..

om om ze te verbieden:no:,te zot voor woorden..

Waarschuw beheerder
donateur
al was je boven of onder of groen of purper...het gaat om je idiote mensonterende tegen alle beschavingen ideeen.

je mag van mij rechts zijn,maar je mag van mij niet de internationale rechten van de mens schenden of af willen schaffen.

al gaan ze door onder de naam suske en wiske of voor mijn part Lambik,als ze kreten slaken eigen volk eerst maogen ze van mij zo weer afvloeien de Ardennen in,wildwatervaren zonder kano,zo voelen zich ook ongeveer de Moslims die hierheen gevlucht zijn,gewoon een gezinnetje vormen en nu gezien worden als volkeren moordenaars.

Waarschuw beheerder
vind ik wel jammer !

maja ze gaan toch door
Waarschuw beheerder
groot gelijk..ze kunen beter net als ons de PKK en AEL toelaten

dom volk in europa

enne de kwaadste niet..jij bent nog dommer dan je eruit ziet joh

Waarschuw beheerder
donateur
hoe weet jij hoe ik eruit zie???

zo ben je nog dommer dan je je voordoet...hahahahahaha
Waarschuw beheerder
voorlopig heb ik nog steeds gelijk gehad mr iknoweverything..als de tijd komt en ze komen jou ophalen dan moet je maar kijken of ze sympatie hebben voor jou linksheid, ik denk van niet dus ik zorg dat ik ze voor ben...noem jij dat maar dom

Waarschuw beheerder
donateur
They are coming to take me away aha,they coming to take me away..

Moet ik naar toe dan?
Naar zo`n lekker warm land?
Of moet ik hier blijven?
Ben ik links?
Ben ik rechts?
Of voel ik sympathie voor mijn medemens die net als ik niets kwaads in de zin heeft?
Met mijn buren(wij wonen hier in een flat met 300 gezinnen)kan ik prima opschieten,ik organiseer als medebestuurslid van een multicultureel centrum hier(er zijn 3 van die flats)elk jaar een pracht van een zomercultuurfeest.

echt puik.

Maar zouden ze me komen halen denk je???
Wel ga ik alvast mijn zonnebrand inpakken..hahahaha

Waarschuw beheerder
Volgens mij hebben hier toch een paar een verkeerd beeld van de partij Vlaams Blok...

Maar ieder zen mening he ;)

Zondag ben ik aanwezig op het congres van de nieuwe partij en dat is weer een start naar een nieuwe verkiezingsoverwinning die ze al meer dan 20 jaar hebben :)

Waarschuw beheerder
(Y)vlaams blok ()

en zo zie je maar weer vrijheid van menings uiting en democratie worden weer eens van tafel geveegt

Waarschuw beheerder
Ik vind ut echt nergens op slaan dat zo'n grote partij, die zoveel mensen achter zich heeft staan gewoon word verboden. Hoe kunnen al die mensen die erop gestemt hebben dan hun mening uitten ? Waar is dan de democratie gebleven ?:frusty:

Waarschuw beheerder
Mensen die de problemen zien bv in zake het vreemdelingen problemen daar hebben de traditionele partijen bang van... Omdat zij de waarheid spreken..

En als je de waarheid zegt dan ben je al direct afgestempeld als 'rascist' en word je verboden he...

En de traditionele partijen blijven maar ontkennen dat er een probleem is , en dat is pas gevaarlijk...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en zo zie je maar weer vrijheid van menings uiting en democratie worden weer eens van tafel geveegt
VB is veroordeeld vanwege RACISME, dat is heel iets anders dan vrijheid van meningsuiting en democratie.

Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
Vlaams blok had toch best wel veel kiezers?
hoe kunnen ze dat nou verbieden?

Waarschuw beheerder
daar is dus ook geen democratie meer, je mag gewoon een partij oprichten met eigen meningen en schijnbaar waren veel mensen het er mee eens ook velen mee oneens dus het verbieden van zo'n partij heeft niks meer met een democratie te maken, als heel belgie op die partij stemt moet het gewoon regeren of je het er nu mee eens bent ofniet

Waarschuw beheerder
Na 8 processen zijn ze veroordeeld...

6 keer vrijgepleid en 2 keer ongelijk gekregen ligt dat nu aan mij of was het gerecht verplicht ze laten te verbieden???

Het vonnis is gewoon uitgevoerd omdat de traditionele partijen bang waren van het vlaams blok...

The real jojo wat is rascisme nog tegenwoordig...
Ik heb bijna dezelfde mening dan het vlaams blok maakt dat van mij dan ook een racist?

Er is namenlijk een probleem onder sommige bevolkings groepen en als je me niet geloofd wil ik met jouw wel is door de straten van bv Antwerpen of Brussel lopen...

Als hier iemand komt om alleen maar van onze voordelen te profiteren of criminele feiten wil plegen moet je zo mensen in je land houden?

En daarvoor is het vlaams blok afgestraft alleen maar omdat zij de problemen wel zagen...

Waarschuw beheerder
Peejay geef ik je helemaal gelijk in...

Vlaams blok won de vlaams verkiezingen + werd de grootste partij en volgens mijn weten van een democratie mag de grootste partij + winnaar tegen mee regeren... Want de grondlegging van democratie is nog altijd --> het volk kiest de regering...

Neen in Belgie gaat het anders daar regeren nu de verliezers van de verkiezingen...

Waarschuw beheerder
donateur
Er is namenlijk een probleem onder sommige bevolkings groepen en als je me niet geloofd wil ik met jouw wel is door de straten van bv Antwerpen of Brussel lopen...
==================================================­===================
Aanbod neem ik zonder meer aan.
Borgerhout schuw ik ook niet.
Waarschuw beheerder
Alle goeie dingen waar mensen veel in zien schaffen ze af!:@

Waarschuw beheerder
donateur
Als hier iemand komt om alleen maar van onze voordelen te profiteren of criminele feiten wil plegen moet je zo mensen in je land houden?
==================================================­==================
En wat ga je dan doen met al die Belgen die van de voordelen profiteren en crimineel zijn?
Heb met een aantal Marokkanen vroeger samen gewerkt en dat waren gewoon toffe gasten, niks op aan te merken.
Maar zoals er klote Marokkanen zijn, zijn er Klote Turken, Surinamers, Belgen, Nederlanders.
Daarbij voorzie ik in de toekomst steeds meer problemen met Oostblokkers, die snijden voor een pakje boter je strot al door.
Kijk eens in Antwerpen naar de Albanezen?

Waarschuw beheerder
Real Jojo kom je maar met me mee dan ;)

Schaarbeek , Brussel Noord , Sint Jans Plein Antwerpen enz

Of we zonder kleerscheuren eruit komen kan ik je niet garanderen ;)

Belgen die crimineel zijn... Daar zijn onze cellen voor he ;)

Belgen die profiteren van bv te lang doppen gooien ze zonder pardon van de dop hier...
Alleen doen ze dat niet bij vreemdelingen omdat ze beschermd worden door zovele instanties...

Kan je voorbeelden genoeg geven want zit in de gemeenteraad van men dorp...

Heb je gelijk in Albanezen zijn idd ook een bedreiging zeker in Antwerpen!

Ik ben gewoon van mening als ze hun hier niet aan de regels houden en die zijn namenlijk heel simpel... werken belastingen betalen en aan de wetten houden kunne ze voor mijn part gaan profiteren in hun eigen land...

Maakt dat van mij dan een racist zoiets te zeggen?

Ik moet ook knokken voor elke maand rond te komen omdat ik alleen woon en dan zouden andere hier even in men landje komen om van de voordelen hier te gaan profiteren , stelen of zelfs moorden en dat je daar kritiek op hebt ben je racist...

Tja sommige zijn hier een beschermd ras nu eenmaal he...

Waarschuw beheerder
donateur
Real Jojo kom je maar met me mee dan

Schaarbeek , Brussel Noord , Sint Jans Plein Antwerpen enz

Of we zonder kleerscheuren eruit komen kan ik je niet garanderen
==================================================­================
Met mij erbij gebeurd niets ;)
Persoonlijk ben ik voor een systeem zoals in Zwitserland, geen werk geen uitkering.
Maar eigen volk eerst gaat mij wat te ver er zijn genoeg Marokkanen en Turken die hier of al jaren wonen of geboren zijn die niet voor problemen zorgen en ook iedere maand moeten knokken om rond te komen net zoals jij en ik en heel veel anderen.

Waarschuw beheerder
Wees daar maar niet zo zeker dat er niks gebeurd ;)

Er zijn zeker Marokanen of turken die hier zijn die niet voor problemen zorgen en werken hier... Maar op die groep heeft het vlaams blok zich dan ook niet gericht...

Het zijn juist op de probleemgroep waarop zij hun richten en daarvoor zijn ze dan ook veroordeeld he...

Er zijn nu eenmaal problemen met vele groepen en de mensen die dat niet zien zijn blind...

Waarschuw beheerder
ik vond de ideeen van het vlaams blok op zich wel goed :)
Jammer dat we hier in nederland zo tolerant zijn en dat zulke partijen gelijk worden bestempeld als nazi partijen ofzo. Neem bijvoorbeeld nieuw rechts, volgens sommige een goede partij, volgens anderen gewoon een spreekbuis voor extreem rechtsen.
Sja...moet nog veel gebeuren willen wij ook een vlaams blok in het kabinet hebben.
Wilders is zo gek nog niet :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ik woon in Borgerhout, en ga ik Schaarbeek naar school (volwassenenonderwijs op zaterdag) Ik heb er eerlijk gezegd nog geen probleem mee gehad...

Stjansplein koningsplein ed durf ik ook wel alleen rondlopen hoor, niet iedere allochtoon is een crimineel!!

Ok het blok heeft veel kiezers, maar dat is meer omdat mensen willen dat er iets veranderd; we hebben de laatste jaren in antwerpen gewoon te veel incidenten gehad die ertoe leiden dat mensen rascist worden. Vluchtelingen krijgen hier meer uitkering dan iemand die werkloos is, ze krijgen premies ed terwijl we hier een grote vierde wereld hebben.

Allochtone jongeren krijgen vaak ook minder kansen, gewoon door vooroordelen, wat ertoe leid dat ze zich gaan bezighouden met kleine criminaliteit en het een leidt tot het ander...

Het blok is iets te extreem, maar het zou goed zijn als ze een coalitie konden vormen maat een gematigdere partij, zodat er tenminste naar hen geluisterd word, wat wat men ook zegt, het is de enige partij die zegt wat het volk denkt, dat word ieder jaar meer en meer bewezen (spijtig genoeg.)

Waarschuw beheerder
donateur
BierBos,kan jij me op een zeer eenvoudige manier afhelpen van mijn ongeloof?
Ik geloof er totaal niet in dat jij in Antwerpen woont.

In Belgie staan ze bekend om hun perfecte Nederlands,jij maakt verschrikkelijke fouten,zonder ook maar 1 keer in een beetje Vlaams accent te vervallen.

Daarnaast zeg je toch ook in de Gemeenteraad werkzaam te zijn,maak je dan ook zulke spelfouten?
En noem je Antwerpen als je woonplaats een dorp????

kijk nog even naar alleen deze zin van iemand die zegt Belg te zijn,zou haast een mop worden.

dezelfde mening dan het vlaams blok

geloofd wil ik met jouw wel is

Het zijn juist op de probleemgroep waarop zij hun richten
want zit in de gemeenteraad van men dorp

aan de wetten houden kunne ze voor mijn part gaan profiteren in hun eigen land...
Waarschuw beheerder
Bel even de Vlaams/Rotterdamse Peter R. de Vries ofzo de kwaadste! Dan weet je het zeker...

Waarschuw beheerder
donateur
nee moet ik er zeker weer langs,dank u,ze weten wel wat frite is ,maar die vis is niet te vreten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Belachelijk dat ze het vlaams blok hebben verboden. Ze komen terug met een nieuwe naam, aangepast en zullen alleen maar sterker worden. Democratie is niet in belgie te vinden. Het mag blijkbaar alleen op een "bepaalde" manier.Maarja, het zelfde in Oostenrijk. Jorg Heider krijgt de meeste stemmen, en Nederland met z'n grote mond over democratie en vrijheid van meningsuiting meent te moeten veroordelen dat er een TE rechts beleid in Oostenrijk was en hier geen zaken mee wil doen. Als je voor Democratie gaat ga dan all the way. En gebruik het niet alleen als het je uitkomt. Als er een meerderheid een rechts beleid wil(ook al is het nog zo tegen je gevoelens in) heb er dan respect voor op een normale manier. En vecht er op een "normale" manier tegen. En niet op een laffe manier als HET alleen maar veroordelen. En de manier zoals in Belgie. Zoals in Nederland het zogenaamde "demoniseren". Toch vreemd dat de Koningin er toentertijd zo'n schijt aan had en gewoon elke keer weer naar Lech op vakantie ging.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Met een democratie kan JOU mening ook een keer niet gedeeld worden door de meerderheid, heb daar respect voor. Anders vraag een ander ook geen begrip en respect voor de jouwe.
Waarschuw beheerder
BierBos woont wel degelijk in antwerpen !! de kwaadsteniet!!! je lult echt slap !! ik kom trouwens uit brugge ....dat valt ook niet op tussen jullie ! en wat loop je te lullen over spelfouten kan iedereen gebeuren !

Waarschuw beheerder
dekwaadsteniet a.k.a. gabbermamma Jij bent echt een lachertje :) belgie die staat voor het perfecte Nederlands whehe :)

Nog nooit gehoord van het Antwerpse accent misschien?

En voorwat zou ik hier men perfecte Nederlands moeten bovenhalen? Doed hier bijna niemand...

En ja als jij geloofd dat ik niet in Antwerpen woon dan moet jij dat maar weten he kerel.

En ik ben geen belg maar Vlaming ;)

Miss ganja ik heb al redelijk veel problemen gehad in die buurten dan heb jij geluk gehad he ;)

Ik heb namenlijk een kale kop en daar richten die wreemdelingen nu eenmaal hun pijlen op af...
Ik word uitgescholden voor gabber wat ik helemaal niet ben, ben al verschillende keren beroofd geweest , in elkaar geslagen enz in de meeste gevalleen omdat ze dachten dat ik een gabber was :s Wie discrimineerd hier dan :s

Maarja ieder zen mening he ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mischien zou je eens snoeihard terug moeten slaan als je gediscrimineert en/of beroofd word maat, dat pik je tog van niemand....

enne..ben blij dat ze zelfs in vlaanderen om dekwaadsteniet kenen lache want zown goedgelovi hippei hek al jaren niet meer gezein

Waarschuw beheerder
De meeste slaan snoeihard terug in het stemhokje die zoiets meemaken maar als die kiezers dan een singaal willen geven langs die weg worden ze afgestraft omdat ze niet gehoord worden omdat het blok toch niet in het parlement word opgenomen ook al winne ze... En nu worden ze dan nog verboden...

En dan is de 2de oplossing terugslaan met geweld maar dat word dan ook niet goedgekeurd wat ergens normaal is...

Ja volgens dekwaadsteniet is er geen probleem met vreemdelingen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Belgen he ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Gaan jullie lekker zo?
Richt een eigen partijtje op jongens.

En ben ik ergens begonnen met de aanval BierBos?
Lekker toontje sla jij aan meneer de Allochtoon.

Ik vind het dan maar een vreemd gedrag van jou als Gemeenteraadslid in jouw dorp Antwerpen,om als je op een forum zit dan maar met spelfouten te gooien en te zeggen dat het het accent is van Antwerpen.

Gekkehuus25,ze lachen zelfs in Spanje om me en in Frankrijk.
Doe jij eens niet zo zielig,als iemand jouw standpunt niet deelt en dat normaal onderbouwd dan blaf je maar af?
Dat ik totaal geen angst heb voor een Moslim ,vind jij een reden om mij zo te beledigen,doe me een lol en ga lekker verder met je Jihaad.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Jihad, steek een vinger in je gat!! :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Doe jij eens niet zo zielig,als iemand jouw standpunt niet deelt en dat normaal onderbouwd dan blaf je maar af?

haaahaahaa:-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jihaad steek een vinger in je naat:-)

Waarschuw beheerder
Vreemd gedrag... :gaap:

Blijf maar verder leven in je leefwereldje 'waar alles perfect is' met iemand als jouw kan je toch niet praten... De enige tegenreactie dat je kan geven is iemand duiden op spelfouten :s Zwak!

En Antwerpen is verdeeld in een provincie met steden en dorpen... Dat wist je toch...

En in 1 van die dorpen ben ik gemeenteraadslid als je me nu geloofd of niet is jouw zaak...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bierbos is toch de ex van dat pepsletje of niet

Waarschuw beheerder
Neen ik ben geen ex van je crush :)

Waarschuw beheerder
donateur
hahahah

jihaad, ga maar lekker uit je naat :P

@bierbos vind je het leuk werk?

klopt het trouwens wat ik heb gehoord over die albanese bendes in antwerpen en brussel? Dat ze van winkeliers beschermingsgeld eisen anders komen ze 's avonds de boel effe slopen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee gelukkig niet nee.... ;)

Bedoelde die slet uit limboland

Waarschuw beheerder
Angela? heb ik een week mee geweest dus een ex noem ik het niet... En iedereen maakt wel eens fouten in zen liefdesleven he :D Heb jij waarschijnlijk ook wel is gedaan haha

Draskovic werk valt wel mee alleen zijn er veel saaie kanten aan maar die moeten ook worden gedaan he, hoort er nu eenmaal bij.

Ja dat klopt word zelfs gedaan in de grote winkelstraat de Meit in Antwerpen...
Zijn meestal van het portiersMilieu van Antwerpen/Brussel en daar word niets tegen gedaan omdat ze er toch bang van hebben...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Was dat normale antwoord zo moeilijk?
Het was het enigste wat ik vroeg...

Ik zit ook in de Gemeenteraad en ik ken wel degelijk het Probleem van allochtonen,ik heb het in nog geen 1 reply onderschat,ik zeg al net zolang als PF bestaat op PF dat er overal rotte appels zijn en dat die rotte appels heel zwaar gestraft moeten worden.

Maar verder veroordeel ik niet de niet-misdadigers.
En ik leef me in de situatie van de mensen die erop aan gekeken worden,terwijl ze onschuldig zijn.

Ik veroordeel ook een Vlaams blok om hun kortzichtigheid om wel politieke vluchtelingen aan te nemen vanuit Europeese landen,terwijl het ergste gebeurd dar buiten.
ik heb daar een link voor gegeven.
Dat jullie dat moeilijk kunnen bedenken in jullie gouden wiegjes is voor mij onverteerbaar.

Dat het Vlaams Blok spreekt over homo`s mogen,maar ze mogen niet trouwen vanwege de volksgezondheid is een giller.

Dat ze spreken over dat Vlamen zo intelectueel zijn en veel talen kennen omdat ze Chinese restaurants hebben en Italiaanse restaurants en Japanse eethuizen,wel dan lig ik in een deuk.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat het Vlaams Blok spreekt over homo`s mogen,maar ze mogen niet trouwen vanwege de volksgezondheid is een giller

Is altijd nog beter dan van het dak gooien.

Waarschuw beheerder
Dat het Vlaams Blok spreekt over homo`s mogen,maar ze mogen niet trouwen vanwege de volksgezondheid is een giller.

Dat ze spreken over dat Vlamen zo intelectueel zijn en veel talen kennen omdat ze Chinese restaurants hebben en Italiaanse restaurants en Japanse eethuizen,wel dan lig ik in een deuk.

:s

Over dat 1ste wat je zegt : Die uitspraak heb ik toch nog niet gehoord... En als die uitspraak is gezegd heb je gelijk dat het een giller is.

Ikzelf ben geen voorstander van het huwelijk maar dat is mijn mening.

En dat 2de waar heb je dat gelezen dan?

Maarja er word zoveel geschreven over het vlaams blok en wat is er 100% de waarheid van...

Kan je genoeg links geven van linkse sites waar er zoveel onwaarheden worden verteld om het blok te schaden...

En vlaanderen kan niet blijven vluchtelingen aanemen he... we leven hier in een klein gebied al met 11 miljoen inwoners en het blijft maar stijgen door de grote groei van geboortes + vluchtelingen...

En dat brengt alleen maar meer conflicten mee hoor...
Kleine ruimte + veel volk + veel religies... kan niet blijven goedkomen.
Kijk maar wat er in jullie landje aan het gebeuren is...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Angela?

Nee, Irene.... toch???

Heb jij waarschijnlijk ook wel is gedaan haha

:no: :p

Waarschuw beheerder
neen irene is geen ex van me crush :no:

Waarschuw beheerder
donateur
hahah ben jij zo'n player BIERBOS :P?

spreek me er niet van, die saaie kanten van het werk, ik ben een cijfermannetje maar ja, ieder zijn ding he!

wat vind jij de leuke kanten van je beroep
als gemeenteraadslid?

Wat verwacht jij trouwens van NL in de toekomst? bedoel, jij als niet - nederlander kan een redelijk objectieve beschouwing geven.

Waarschuw beheerder
donateur
website Vlaams Blok....

Volgens ons behoort de seksuele geaardheid van mensen tot het privé-domein en wat meerderjarigen met wederzijdse toestemming, homo's òf hetero's, in de beslotenheid van hun huis- of slaapkamer doen is niet onze zorg. Het Vlaams Blok pleit dus zeker niet voor de discriminatie van homo's of lesbiennes. Maar dat betekent nog niet dat wij staan te juichen bij publieke seksueel getinte uitspattingen van roze optochten of zondagen.

Voor het Vlaams Blok is en blijft het huwelijk tussen man en vrouw hoe dan ook de norm. Mag het? Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben ook tegen homohuwelijk maar ja

het grootste gedeelte van nederland is ook niet zo conservatief ingesteld als ik

Ik zie het huwelijk als een heilig verbond tussen een man en vrouw die van elkaar houden. maaruh heeft waarschijnlijk ook met mijn godsdienst en opvoeding te maken dat ik er niet zo gecharmeerd van ben.

in principe mogen mensen doen wat ze willen doen zolang ze anderen er maar niet mee lastig vallen op een zeer hinderlijke manier.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
website Vlaams Blok....

Volgens ons behoort de seksuele geaardheid van mensen tot het privé-domein en wat meerderjarigen met wederzijdse toestemming, homo's òf hetero's, in de beslotenheid van hun huis- of slaapkamer doen is niet onze zorg. Het Vlaams Blok pleit dus zeker niet voor de discriminatie van homo's of lesbiennes. Maar dat betekent nog niet dat wij staan te juichen bij publieke seksueel getinte uitspattingen van roze optochten of zondagen.

Voor het Vlaams Blok is en blijft het huwelijk tussen man en vrouw hoe dan ook de norm. Mag het? Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding

en??? Dat is een mening en zet niet tot kwaad aan.

Waarschuw beheerder
donateur
@ gozertjuh

JUIST
:yes: :jaja:

Waarschuw beheerder
Leukste vind ik zeker naar de personen zelf toe gaan in men dorp en spreken over de problemen van het dorp, de raden zelf vind ik ook wel intressant zeker als de tegenstanders van men partij aan het woord is... Meestal lachwekkend ;)
Organiseren van acties + betogingen is zeker ook niet onaangenaam...

Toekomst van Nederland... Als je de juiste manier van werken kan aanpakken in nederland en niet alleen de links gerichte toer opgaat moet het daar zeker weer lukken...

Hard aanpakken van 'Terroristen' of 'extrimisten' door beter controles... Zou wel veel geven aan het veiligheidsgevoel van de burger...

Alleen de financiele schuld van Nederland zal denk ik niet makkelijk terug op peil te krijgen. Is spijtig natuurlijk want de gewone burger betaald de rekening ervoor.

Is natuurlijk een kleine mening over de toekomst maar ik volg ook niet elke dag de situatie in Nederland...

Waarschuw beheerder
donateur
Website Vlaams Blok:

De Vlamingen staan bekend om hun talenkennis. Tot in de kleinste dorpen in Vlaanderen vindt men Chinese, Griekse en Italiaanse restaurants. Op de beeldbuis ontvangen wij maar liefst 30 kanalen in wel negen verschillende talen.

Trouwens ook even gelezen dat ze tegen Abortus zijn en tegen euthanasie.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Nou zeg, de schoften:-)

Waarschuw beheerder
Dat het Vlaams Blok spreekt over homo`s mogen,maar ze mogen niet trouwen vanwege de volksgezondheid

Die zin lees ik toch niet in die tekst hoor dekwaadsteniet a.k.a. gabbermamma

En ik ben ook nog altijd voorstander van het huwelijk tussen man en vrouw en zeker niet voor een huwelijk tussen man man of vrouw vrouw...

En als er mensen zeggen dat ik met die mening ongelijk hebben is hun probleem...
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Website Vlaams Blok:

De Vlamingen staan bekend om hun talenkennis. Tot in de kleinste dorpen in Vlaanderen vindt men Chinese, Griekse en Italiaanse restaurants. Op de beeldbuis ontvangen wij maar liefst 30 kanalen in wel negen verschillende talen.

Vlamingen staan ook bekend voor hun talenkennis maar op die manier uitgelegd is het idd een dom voorbeeld...

Is dat een misdrijf daar tegen te zijn?

Waarschuw beheerder
donateur
Nog even in de herhaling: maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

wat kan een homohuwelijk te maken hebben met een ongezonde samenleving en ongezonde opvoeding.???????????

het is geen misdrijf om tegen abortus en tegen euthanasie te zijn....ik heb het nog steeds nooit gehad over misdrijven.

Ik vind het wederom weer niets voor een geonde partij voor de toekomst om mensen niet de keus te geven om te beslissen of ze na een verkrachting een kind weg laten halen,of dat iemand na de overgang met 48 jaar zwanger raakt en het niet kan laten weghalen en een heroinejunk ook haar heroine baby moet krijgen.

Ik vind het ook erg tegendraads van een partij om tegen euthanasie te zijn,een mens moet kunnen beslissen als het eind in zicht is om op een menswaardige manier afscheid te kunnen nemen en zo ook een einde aan een ondragelijk lijden te maken.

Waarschuw beheerder
donateur
Gozertjuh...lees eerst eens een heel topic en alle reply`s voor je wat brabbelt,nergens staat er dat ze met die meningen mensen aanzetten tot demonstraties of homo`s rammen.

Ik geef alleen voorbeelden van wat IK vind en meerdere in Nederland armzalige en SGP achtige gedachtengoed.

Waarschuw beheerder
donateur
Vlaams blok is absoluut geen progressieve partij, dus is het eigenlijk vrij voor zichzelf sprekend dat ze tegen homohuwelijken, abortus en euthanasie zijn.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hahahahaha

Waarschuw beheerder
Moslims zijn ook gekant tegen euthanasie of het homohuwelijk... want het is een schande als je als moslim zijnde homo bent. En ontken het niet want heb die vraag al veel gesteld aan moslims en is ook al veel gezegd door moslims in tv debatten... Dus mag je daar ook u kritiek op geven...

En abortus ben ik het maar met 3 delen akkoord bij een verkrachting of als je de baby niet kan groot brengen op een gezonde manier of je het niet kan grootbrengen doormiddel van een slechte financiele toestand...

En kwa euthanasie geef ik je helemaal gelijk!
Wil niet zeggen dat men partij die mening heeft dat ik die ook moet overnemen. Heb nog altijd een eigen mening

Waarschuw beheerder
tegen abortus en euthanasie kan ik niet helemaal mee inkomen.
wat als je verkracht bent?
wat als je 90+ bent overal pijn, maar je gaat nog niet dood?
homohuwelijken vind ik nog niet zo'n ramp wel dat ze dan ook een kind kunnen nemen. Want dat kan dat kind niet beslissen. Het kind zal waarschijnlijk later gepest worden.e.d

Waarschuw beheerder
donateur
Moslims zijn ook gekant tegen euthanasie of het homohuwelijk... want het is een schande als je als moslim zijnde homo bent

Moslims erkennen het niet, dus je kan niet eens een homo zijn. Vandaar dat ze homo's onmenselijk vinden.
Overigens is dat ook het standpunt van het Christendom en Jodendom.

Waarschuw beheerder
donateur
van de website van het Vlaams Blok:

Het Vlaams Blok pleit dan ook voor een volgehouden verbod op alle drugs en een keiharde aanpak van de drugsmaffia.

Dat word voor velen hier op een houtje bijten.

Waarschuw beheerder
Moslims erkennen het niet, dus je kan niet eens een homo zijn. Vandaar dat ze homo's onmenselijk vinden.
Overigens is dat ook het standpunt van het Christendom en Jodendom

ik vind homo's gewoon mensen.
dit wil niet zeggen dat ik het toejuig dat niet. Maarja ik kan er nix aan doen als een man een andere man liefheeft.

Waarschuw beheerder
Het Vlaams Blok pleit dan ook voor een volgehouden verbod op alle drugs en een keiharde aanpak van de drugsmaffia.

Dat word voor velen hier op een houtje bijten

Ja nouw ja, drugs is ook slecht.
maarja ik vind dat ze daar wel gelijk in hebben.
Aan de andere kant kan je ook denken, die gebruikers moeten het maar zelf weten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Hehe, eindelijk een zinnige reden om niet op ze te stemmen:-)

Waarschuw beheerder
Dekwaadsteniet... Ik kan dat standpunt begrijpen voor de harde aanpak op drugs... heb zelfs in men jeugdjaren zonder verstand drugs gebruikt en ik ken als geen ander de nadelen ervan.

Geef me 1 partij die niet gekand is tegen het harddrugs gebruik in jullie land...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
van de website:

Het avondklok-voorstel van het Vlaams Blok is dus een uitzonderlijke maatregel om specifieke problemen op specifieke plaatsen en beperkt in de tijd, gericht aan te pakken en onder controle te krijgen

lekker als je in zo`n wijk woont.
mag je de deur niet uit,omdat er weleens jongeren rellen zouden kunnen veroorzaken en wie denken jullie wie ze dan op het oog hebben??? Hoe zaaien we haat,onrust en woede.

Waarschuw beheerder
donateur

Dat is vanwege de legalisering van wiet in Belgie, denk ik

Wiet is dus legaal, alleen het mag niet geimporteerd/exporteerd worden, niet verbouwd worden en niet gehandeld worden.
Daarbij bepaalt de politie-agent of jij een gebruikersdosis hebt of dat je aan het dealen bent.

Wet is gemaakt voor medische wiet, maar VB werpt er nogal wat weerstand op omdat ze tegen legalisering van drugs zijn.

BierBos -> pas het even aan indien het niet zo is...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ze hebben het ook over soft drugs maatje.

En ik ben voorstander voor de Blow,zeker de medicinale.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tot 30 gram.

Waarschuw beheerder
Avondklok is een fout voorstel.

hebben jullie nooit geen zero tolerantie wijken gehad mischien?

En hier zijn al wel een aantal rellen geweest met moslim jongeren... Nouja leuk als je in die buurt zou wonen dan he ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar als je dingen bij de naam noemt, en het komt sommigen niet uit. Kunnen ze weer "discriminatie en rascisme" in je schoenen schuiven.

Waarschuw beheerder
donateur
Eigenlijk zouden mensen helemáál de deur niet meer uit moeten mogen, daar krijg je toch alleen maar ellende van (verkeersongelukken en zo)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Weed is niet langer meer legaal in Belgie die wet is terug getrokken omdat de wet onduidenlijk was wat nu niet en wel mag...

Soft drugs is nu ook eenmaal een drugs waar ik geen voorstander van ben...

Bij vele begint het allemaal bij dat jointje...
(En ik zeg ook niet dat elke persoon die een joint rookt overgaat naar hard drugs maar is toch in vele gevallen wel zo)

Waarschuw beheerder
discriminatie en rascisme" in je schoenen schuiven...

Die naam heb ik allang hier... Alleen maar omdat ik een mening heb.

Maar trek ik me niet veel van aan dat zijn mensen met oogkleppen op.

Waarschuw beheerder
donateur
Viptweak,heb het alopgezocht:

Het Vlaams Blok heeft de cannabiswet - nog voor ze werd gestemd - steeds en hardnekkig bestreden, omdat het een slechte wet is die een totaal verkeerd signaal geeft. Voorstanders van het gedoogbeleid hebben steeds geargumenteerd dat alleen meerderjarige gebruikers voortaan ongemoeid worden gelaten. Maar zo heeft de kwetsbare jeugd het alvast niet begrepen. Zij hebben alleen onthouden dat de regering en de ministers zelf geoordeeld hebben dat cannabisgebruik onschuldig en ongevaarlijk zou zijn. Recente wetenschappelijke onderzoeken hebben dat als een gevaarlijke mythe ontmaskerd, maar al snel na de goedkeuring van de cannabiswet bleek dat het gebruik bij jongeren dramatisch is toegenomen. Ook en vooral daarom zijn wij uitermate verheugd dat deze slechte wet nu begraven wordt.

Waarschuw beheerder
donateur
Wiet is nooi legaal geweest, die wet is er nooit doorheen gekomen en zelf verwacht ik niet dat het ooit legaal zal worden.
Toch wel leuk als je ziet dat een hoop van die speedsnuivende en wiet rokende kaalkopjes op het VB stemmen.

Waarschuw beheerder
Weed is wel gedoogd geweest he jojo... Algoed dat die wet er weeral uitligt...

en waarom zouden die mensen niet op het blok stemmen dan? Omdat ze tegen drugs zijn...

Je hebt nooit 100% dezelfde mening als die van de partij he...

Waarschuw beheerder
donateur
Nou dan weet de Rijkswacht niet hoe de wet is in Belgie :)
Wij hebben juist toen geinformeerd toen er spraken was van legalisering en hun zeiden toen dat het nog steeds verboden was wiet in bezit te hebben.
Heb vaak meegemaakt dat klanten voor het in het bezit hebben van 1 joint €150 boete moesten betalen.

Waarschuw beheerder
donateur
Soft drugs is nu ook eenmaal een drugs waar ik geen voorstander van ben...

Die hele indeling moet trwns eens nodig worden herzien, want die is alleen maar gebaseerd op wat de diverse wetgevers op bepaalde momenten onwenselijk hebben geacht

als je puur van de medische (= objectieve) definities zou moeten uitgaan zijn koffie & tabak óók sofdrugs, is alcohol een harddrug en hoort MDMA eigenlijk bij de softdrugs... :)

Waarschuw beheerder
Real jojo daarom is die wet ook in de prullemand geworpen omdat er vele niet wisten wat er nu wel of niet mocht...

Je mocht de weed niet inporteren vanuit bv nederland , je mocht 3 gr opzak hebben, je mocht het niet kopen/verkopen en je mocht voorral geen overlast veroorzaken... En op dat laaste punt was er nogal verwarring want wat was nu overlast.

Typisch een Belgische wet dus :yes:

Als je 150 euro moest betalen voor die 1ne joint dan zijn die mensen aardig in het zak gezet :yes:

MDMA softdrugs :s

Alcohol hoort idd bij de harddrugs als je ermee overdrijft...

Waarschuw beheerder
donateur
Als je 150 euro moest betalen voor die 1ne joint dan zijn die mensen aardig in het zak gezet
==================================================­===============
Jazeker, en alles officieel via het Parket, heb de dokumenten zelf in mijn handen gehad.

Waarschuw beheerder
Vind ik echt maar raar...

Geloof je zeker wel.

Kon zijn dat hij aan het rijden was dan onder invloed ofzo?
Ken mensen met paar gram in hun bezit die gewoon mochten doorrijden...
Waarbij de politie binnen is gevallen waar 3 planten zijn gevonden maar ze toch niet in beslag genomen zijn enz...

Waarschuw beheerder
donateur
MDMA softdrugs :S

Ja, daar horen mensen vaak nogal van op.

MDMA/XTC is midden jaren 80 door de Amerikaanse drugsbestrijdingsdienst (de DEA) tot "juridische harddrug" verklaard (tegen een gerechtelijke uitspraak in!!) omdat ze daar iets wilden doen aan het nogal overvloedige XTC-gebruik op Amerikaanse universiteiten.

Ze beriepen zich hierbij op een tweetal onderzoeken, waarvan eentje (hun eigen interne rapport) al snel helemaal niet over MDMA bleek te gaan maar over MDA (iemand dacht dat t een typfout was en had t "verbeterd") en t andere onderzoek is vorig jaar ingetrokken.

Dat laatste onderzoek stond eigenlijk al sinds t begin aan veel kritiek bloot omdat t totaal niet overeenkwam met andere onderzoeken over MDMA, maar omdat de DEA persé MDMA tot harddrug wilde maken zijn die andere onderzoeken toen gewoon tot "staatsgeheim" verklaard :P

Er is dus in feite geen ENKELE medische grond om MDMA nog bij de harddrugs te laten staan, vandaar ook die akie van een aantal rechters vorig jaar om XTC te "decriminaliseren" omdat ze t zat waren om mensen te moeten veroordelen op iets waarvan de regering van een ander land zegt dat het een misdrijf is, terwijl iedere basis daarvoor ontbreekt.

Waarschuw beheerder
donateur
Kon zijn dat hij aan het rijden was dan onder invloed ofzo?
==================================================­===============
Nee, was een zij en ze was bijrijder.

Waarschuw beheerder
Heb vroeger paar x puur MDMA poeder genomen en ik vindn iet echt dat het tot een soft drugs behoort maar ieder zen mening ;)

Vind ik wel te hard beboet dan voor 1 joint jojo :s

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, Belgie ;)

Waarschuw beheerder
Achjah in elk land heb je wel voor en nadelen :D

Waarschuw beheerder
donateur
Breek me de bek niet open ;)

Waarschuw beheerder
:D

Waarschuw beheerder
Laten we nog gewoon eerlijk zijn, en man genoeg zijn om toe te kunnen geven dat Vlaams Blok een discriminerende partij is, die geleid wordt door rascisten. :yes:

Je moet wel heel dom zijn om zoiets te ontkennen als zij een slogan gebruiken zoals, "eigen volk eerst" :s :s

Volgens mij staat in ieder westers grondwet dat ieder persoon gelijk behandeld dient te worden.

Als het Vlaams Blok het grondwet zo goed heeft doorgenomen, wat ze trouwens zeggen gedaan te hebben, en vinden dat ze vrijheid van meningsuiting hebben; ze dan op zn minst ook de tijd en moeite hadden moeten nemen om begrijpend te lezen.... :/

ik blijf erbij; rascisme ontstaat uit onwetendheid, domheid, mensen die niet beter weten of niet beter willen weten... Heb medelijden om mensen die anderen willen beoordelen zonder die persoon eerst te willen leren kennen. Jammer genoeg bestaan er bepaalde groepen (maakt niet uit aan welke kant) die graag gebrik maken van onwetendheid van mensen en die misbruiken om zelf aan macht te komen.

Als moslim vraag ik jou en heel het Vlaams Blok; waarom iets tegen homo's hebben? Jaloers dat ze niet in jouw kont zitten misschien?

Waarschuw beheerder
En als vlaming vraag ik dan waarom hebben dan zovele moslims iets tegen homo's...

Deze discussie kan eeuwig blijven verder gaan er zijn nu eenmaal voor en tegenstaders van het blok... En zal altijd zo blijven.

Waarschuw beheerder
Zoveel moslims hebben niet iets tegen homo's, maar ontkennen dat homofilie bestaat... Ikzelf heb er absoluut geen problemen mee, omdat ik het fout vind iemand te beoordelen op wat hij is ipv het goede wie hij is....

Misschien een wijze les voor het Vlaams Blok en zijn aanhang :D :flower:

Waarschuw beheerder
Hehe zoveel moslims hebben iets tegen homo's... Nouja hier in Belgie blijkbaar wel dan :s

Sommige geestelijke onder jullie schrijven er zelfs een boek over...

De Homoliga is geschokt door berichten in de pers over de agressie van allochtonen tegen homo's te Brussel.

De Homoliga diende reeds op 26 april jl. een klacht in bij het parket tegen de auteur, uitgevers en verspreiders van het boek "De Weg van de Moslim". In dit boek wordt opgeroepen om homo's te doden door hen van het hoogste balkon van het hoogste gebouw te gooien en vervolgens met stenen af te maken, indien nog nodig.

Van het parket hebben wij verder niets vernomen alhoewel de klacht geregistreerd werd onder het nummer AN 45 99 453-04 en inmiddels door het Antwerpse parket overgemaakt zou zijn aan het parket te Brussel.

Op 28 april nam de Homoliga kennis van het Integraal Verslag van de Commissie van Justitie van de Kamer van 26 april jl. Tijdens deze zitting stelde Mevrouw Annemie Turtelboom (VLD) aan minister van Justitie Laurette Onkelinx 🇵🇸 de vraag of het haar bekend was dat het boek De Weg van de Moslim in België verspreid werd en wat zij van plan was hiertegen te ondernemen. Tot onze verbijstering lazen wij in het antwoord van de minister het volgende: "Dergelijke literatuur is goed bekend bij onze politiediensten en bij de Veiligheid van de Staat. De levenswijze die daarin aangeprezen wordt, is naar een rigoureuze en bekrompen interpretatie van de islamitische godsdienst en is vaak in tegenspraak met bepaalde waarden die algemeen in onze Westerse maatschappijen alsook in de moslimgemeenschap in het algemeen aanvaard worden. (...) Voor zover mij bekend heeft dat echter geen aanleiding gegeven tot afwijkend gedrag bij de leden van islamitische gemeenschap. Indien dat het geval zou zijn, is het duidelijk dat de ministers die bevoegd zijn voor de openbare orde en de rechtstaat snel een standpunt zouden moeten innemen en de maatregelen nemen die zich opdringen, maatregelen van politionele, gerechtelijke of administratieve aard."

Wij hebben toen ook de volgende randbemerkingen gemaakt:

"De Homoliga noteert dat:

De politie en de staatsveiligheid al lang afwisten van dit boek en de daarin opgenomen oproep tot massamoord, maar het niet nodig vinden hier tegen op te treden.
Er nog meerdere, soortgelijke boeken in omloop zijn waartegen evenmin iets ondernomen wordt.
PS-minister Onkelinx ook niet van plan is om op te treden: het boek moet niet uit de handel, want dit zou "contraproductief" zijn, omdat "het boek nog niet tot afwijkend gedrag heeft geleid". Lees: voorlopig is er nog niemand van een terras gegooid en vervolgens met stenen afgemaakt wegens zijn homoseksualiteit.
Blijkbaar is de les die ook de affaire Dutroux heeft geleerd nog steeds niet doorgedrongen: er moeten eerst slachtoffers vallen vooraleer men optreedt.
De Homoliga vraagt met aandrang dat de politieke verantwoordelijken zich distantiëren van een dergelijk onverantwoordelijk beleid dat wacht tot er slachtoffers vallen vooraleer er opgetreden wordt. Wij herhalen tevens dat dit soort oproepen tot het uitmoorden van een deel van de bevolking intrinsiek fascistisch van aard zijn en voor geen zinnig mens onder de vrijheid van meningsuiting of vrijheid van godsdienst kunnen vallen."

De Homoliga constateert met verontwaardiging dat de agressie nu concrete vormen aanneemt. Het beleid is blijkbaar ook niet bijgestuurd.

De Homoliga vraagt nogmaals dat er strenge en afdoende maatregelen genomen worden tegen agressie uit welke hoek dan ook tegen homo's. De Homoliga hoopt dat er niet eerst iemand levenslang verminkt moet worden, zoals Sébastien Nouchet in Frankrijk die in brand gestoken werd, of in het ziekenhuis belanden zoals onlangs een Joodse jongere in Antwerpen. Wij vragen tevens dat de overheid zou onderzoeken of deze agressie ingegeven is door moslimfundamentalisme, en zo ja, wie die dan verspreidt.

Bovendien moeten er sterke signalen komen dat dergelijke vormen van agressie onduldbaar zijn in ons land. Pas de laatste jaren hebben homo's en lesbiennes een vorm van maatschappelijke erkenning verworven. Deze pas verworven emancipatie mag niet in het gedrang komen door het agressief gedrag van bepaalde groepen in de maatschappij.

Ivo Moelans,
woordvoerder

Waarschuw beheerder
Artikel uit de standard

Holebi's bang in Brussel
23-07-2004
Pag. 6

BRUSSEL - ,,Op een ochtend, het was nog maar acht uur, komt er ineens een veertiger van allochtone origine op mij af met een stok in zijn hand. Zonder enige aanleiding scheldt hij mij uit voor pédé en begint hij met zijn stok te zwaaien. Het feit dat ik homo ben, geeft een allochtoon blijkbaar carte blanche.''

De VLD'er Bart Eeman woont in de Brusselse vijfhoek en hij is homo. Het incident dat hem overkwam, vlakbij de plek waar hij woont, is maar ,,een klein fait-divers, zoals er dertien in een dozijn zijn''. Het liep alles bij elkaar goed af, maar dan vooral omdat Eeman de benen nam voor zijn belager hem kon treffen. Hij zegt dat de homogemeenschap in Brussel erg verontrust is vanwege de toename van dit soort voorvallen.

,,De daders zijn niet altijd individuen. Het zijn ook vaak groepjes allochtone jongeren, die homo's opwachten wanneer ze 's avonds of 's nachts uit bepaalde cafés komen. Zonder ze allemaal over dezelfde kam te willen scheren, moeten we ons toch durven afvragen hoe het komt dat de Marokkaanse gemeenschap zo'n agressieve houding aanneemt tegenover gays. Zij vinden blijkbaar dat je op homo's mág kloppen. Er is een cultuur van geweld gegroeid waarvan mensen wier levensstijl niet past binnen hun levensvisie het slachtoffer worden.''

Het Vlaams parlementslid Sven Gatz, ook Brusselaar, vindt dat burgemeester Thielemans met een groot actieplan moet komen dat een einde maakt aan die uitingen van homohaat. ,,Hij moet aan de bevolking, en aan de Marokkaanse gemeenschap in het bijzonder, duidelijk maken dat geweld tegen homo's niet kan. Het is onaanvaardbaar, punt.''

Volgens Eeman en Gatz treedt de politie wel degelijk op wanneer belaagden klacht indienen, maar blijft het parket in gebreke. Gatz: ,,Men zegt mij dat deze zaken meestal niet vervolgd worden.'' Eeman: ,,Toen ik de politie vroeg wat er zou gebeuren met mijn klacht, zeiden ze dat ik niet te veel moest verwachten omdat ik per slot niet gewond was geraakt.''

Gatz zegt dat ook de religieuze leiders van de allochtone gemeenschap moeten worden aangesproken opdat die het probleem binnen de gemeenschap zouden aankaarten. ,,Ik ga niet zover te stellen dat de islam homofoob is, maar spijtig genoeg zijn veel moslims dat wel, meer dan autochtonen.''

Op langere termijn moet er werk worden gemaakt van een opleiding voor imams, zodat die niet allemaal uit andere landen hoeven te blijven komen. Imams van elders zijn vaak behoorlijk conservatief. En de moskeeën moeten erkend en gefinancierd worden.

Gatz: ,,Als overheid hebben we er alle belang bij om qua financiering en controle op een normale manier met de islam om te gaan. Alleen dan behouden we ook het overzicht op de uitwassen.''(vbr)

(vbr) © 2004 Vlaamse Uitgeversmaatschappij NV

Waarschuw beheerder
donateur
Weed is niet langer meer legaal in Belgie die wet is terug getrokken omdat de wet onduidenlijk was wat nu niet en wel mag...

Vonden ze dat ook, hahaha :P

Waarschuw beheerder
donateur
maar ieder zen mening

ummm... het feit dat ergens geen enkele wetenschappelijke basis voor is, is natuurlijk niet echt een mening he? :P

Waarschuw beheerder
Zonder twijfel zulen er onder ieder groep mensen zijn, zo ook moslims in Belgie die anders tegen bepaalde zaken kijken dan the majority...

Mensen lezen liever dat ze tegen homo's moeten zijn, dan teksten zoals; ieder mens is gelijk en dient als gelijken behandeld te worden... :(

Maaaaaaaaaar, dat neemt niet weg dat zulke gedachtengang niet goed te spreken is... Het is fout en het blijft fout! En dan maakt het niet uit van welke hoek het komt....

Er bestaat zoiets als religieus-extremisme, die in het joods, christelijk en dus ook islamitische geloof voorkomt. Mensen die anderen beoordelen op diens "wat"-zijn behoren tot deze groep... Probeer iemand te beoordelen op diens karakter, persoonlijkheid, het doen en laten, ipv zijn afkomst, religie, huidskleur of het feit dat deze persoon liever eentje van achteren als van voren wilt... :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hallo!

Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt al veel keren aangegeven dat je met sommige standpunten niet eens bent,het lijkt er zelfs op dat je de website niet kent,waarom ben je aanhanger....is het net als alle partijen die verdoemd zijn te mislukken:
we winnen zieltjes met wat geleuter,maar we maken de grootste klapper met :eigen volk eerst.

Van alles wat gezegd is blijft me 1 ding bij:
Alleen politike vluchtelingen uit Europa mogen asiel aanvragen.

En ik heb nog van niemand gehoord of ze de moeite hebben genomen om naar mijn link te kijken van Amnesty en waarom niet: omdat het jullie geen shit interesseert hoe het in die landen toegaat,het interesseert jullie geen fuck hoe mensen behandeld worden...

Wij hadden vroeger het liedje:vluchten kan niet meer....voor die mensen word het met de dag meer bewaarheid.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ach die mense bereiken toch niks..maar voor hun is t gewoon n bron van inkomsten, als je n politieke partij hebt wordt je gewoon voor je werk betaald.

Waarschuw beheerder
donateur
ja.:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
ik ook,maar dan wel een andere partij.
Waarschuw beheerder
MDMA is op zich redelijk soft maar het is behoorlijk geconcentreerd dus je kunt heel veel tegelijk pakken zonder al te veel moeite.

Ik kan me voorstellen dat je van een gram pure THC ook aardig fout gaat.

Waarschuw beheerder
donateur
als je twee kilo zout opeet (en binnen weet te houden) heb je t ook wel gehad :P

je moet idd natuurlijk wél uitgaan van normale doseringen ;) al heeft dat verder niks te maken met de medische definitie van een softdrug (namelijk: geen lichamelijke afhankelijkheid)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
is dit nog steeds on-topic..gnagnagnagna

Waarschuw beheerder
donateur
t kan zolangzamerhand naar "Gezondheid en Voeding" whahaha

Waarschuw beheerder
donateur
hihihihi,ik ga even kijken of er nog geen kleinzoon in Amerika is....

adios amigos....snuif ze en lekker slapen.
Waarschuw beheerder
je moet idd natuurlijk wél uitgaan van normale doseringen ;) al heeft dat verder niks te maken met de medische definitie van een softdrug (namelijk: geen lichamelijke afhankelijkheid)

Och ja dan is het natuurlijk softdrugs, al ga ik er natuurlijk wel hard van he, *huhuhuh* *huhuh* *uhuhuhu*

Waarschuw beheerder
Dekwaatsteniet :gaap:

Precies of jij bent met elk stanpunt van je partij 100% eens...

Ik heb men eigen visie en uit zelf kritiek op men partij als ik het er niet eens mee ben... Doe jij dat soms niet? Of ben je zon meeloper als de partij iets zegt dat jij ook ja knikt??

En wat je zegt om met onzin zieltjes te winnen dan zijn er volgens jouw standpunt meer dan 1 miljoen mensen dom?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
MDMA is op zich redelijk soft maar het is behoorlijk geconcentreerd dus je kunt heel veel tegelijk pakken zonder al te veel moeite

Waarom moeilijk doen? Laat je huisarts Citalopram uitschrijven en je hebt exact hetzelfde effect en het word nog vergoed door het ziekenfonds ook ;P

Waarschuw beheerder
hehe hij weet toch alles he die viptweak :p

Waarschuw beheerder
donateur
Jah, heb het zelf geslikt, hahahaha

Waarschuw beheerder
Vroeger ook veel medicatie uitgeprobeert maar dat middeltje ken ik niet hehe.

Waarschuw beheerder
donateur
Tranxen heb ik tot voor kort ook geslikt, dat is ook erg lekker spul, hahaha..stuiterde door heel het huis heen met wel erg grote oogjes :P :P

Nu heb ik Seroquel, dat is nog krachtiger maar heeft helaas niet zulke leuke bijwerkingen, hahaha

Waarschuw beheerder
hehehe je makker is dokter ofzo dat hij dat allemaal kan voorschrijven :D

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, ik ben depressief en psychotisch ;)

Vandaar.... :P :P

Waarschuw beheerder
Hehe een beetje comedy gespeeld bij de psychologe? of is het echt zo ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Het is echt zo...

Waarschuw beheerder
Kan je best stoppen met drugs...

Waarschuw beheerder
donateur
Dat ben ik al ;)

Maar dat heb ik ook niet nodig met deze medicijnen hoor, hehe

Waarschuw beheerder
Beters ;)

hehe zolang je daar maar niet aan verslaafd geraakt...

ken veel mensen die gestopt zijn met drugs en gewoon zijn verder gegaan met zon soort medicijnen...

Waarschuw beheerder
donateur
tranxen is zwaar verslavend, net als Valium.
Beide ben ik in een week vanaf geraakt door voornamelijk te slapen.
Volgende week krijg ik een lagere dosering Seroquel, ben blij als ik er vanaf zou zijn.

Waarschuw beheerder
Hoop het voor jouw makker dat je terug eindelijk terug een normaal leven kan begingen zonder die drugs of medicijnen

Waarschuw beheerder
donateur
Het is mn voornemen voor 2005, hahaha :)

Waarschuw beheerder
Hopenlijk lukt die voornemen dan ;) hehe

Waarschuw beheerder
donateur
ken veel mensen die gestopt zijn met drugs en gewoon zijn verder gegaan met zon soort medicijnen...
==================================================­=====================
Vooral Lexotan is heel populair in Belgie he?

Waarschuw beheerder
ja gebruiken redelijk veel mensen in Belgie jojo...

Ook valium

Waarschuw beheerder
donateur
Gevaarlijk goedje dat Lexotan.

Waarschuw beheerder
Als je het op een normale manier neemd is hetn iet gevaarlijk maar als je het mixt met andere dingen wat vaak word gedaan in Belgie kan het idd gevaarlijk wezen...

Waarschuw beheerder
donateur
Zo bedoel ik het, gooien ze der eigen vol met drank en dan Lexotan.

Waarschuw beheerder
Niet alleen vol drank...

Al veel mensen zien van neer gaan...

Waarschuw beheerder
donateur
Triest volk.

Waarschuw beheerder
Mensen die hun grenzen niet weten liggen he...

Waarschuw beheerder
donateur
drugs topic geworden?

Maar effe reactie op BierBos.

Ja ik denk dat er 1 miljoen mensen dom zijn,ik denk zelfs dat er miljoenen dom zijn.
Sommige staren zich alleen maar blind op Buitenlanders eruit en eigen volk eerst,de rest vinden ze echt niet belangrijk,wel en daar vaart die partij wel bij.

Of ik het met mijn partij 100% eens ben,nee met name jeugdbeleid en kinderzorg ben ik bijna altijd tegen,bijna.

Maar daar waar nodig stem ik tegen....het is alleen wel de enigste partij die verder helemaal bij mij past.

Waarschuw beheerder
donateur
En daar zijn er genoeg van die hun grens niet weten te liggen ;)

Waarschuw beheerder
hehehe 1 miljoen domme mensen in vlaanderen wel lachen maar is jouw mening erover he...

Dat bedoel ik dan ook he dekwaaatsteniet... Je kan nooit 100% akkoord zijn met je partij anders loop je hem maar achterna...

En zon mensen komen de partij van goede.

Real jojo en Belgie zeker niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Veel mensen hebben op VB gestemd als tegenstem.

Net als dat er in Nederland hele volksgroepen zijn die op SP of GL stemmen %)

Waarschuw beheerder
Zon kiezers heb je in elk land he...

Waarschuw beheerder
donateur
en dat zijn die domme....en dan kom je al snel op een heel aantal hoor.

net als mensen die ineens gaan stemmen op partij voor de dieren....nou jaaaaa.

ik ben ook tegen dierenmishandeling enz. maar om nu een splinterpartijtje te gaan promoten en die belangrijke stem....nou ja,hoef niet meer te vertellen.

ik ga nu even wat nuttigs doen,het meest nuttige is allemaal al besproken denk ik dus ik zeg..Allee Zulle

oftewel dag Polleke.

:flower:
Waarschuw beheerder
manneké

Waarschuw beheerder
hehehe :)

:bier:

Waarschuw beheerder
donateur
13/11 Blok-kopstukken ergeren zich aan Dewinter
Binnen de top van het Vlaams Blok is de ergernis over de politieke lijn van Antwerps boegbeeld Filip Dewinter levensgroot.
Dat bleek gisteren tijdens de nababbel na de opnames van Polspoel en Desmet, schrijft De Morgen zaterdag.
De uitzending van Polspoel en Desmet was gewijd aan het arrest van het Hof van Cassatie eerder deze week. Dat arrest bevestigde het vonnis van het Gentse hof van beroep begin dit jaar: het Vlaams Blok is een partij die "kennelijk en systematisch" discrimineert. Op de trappen van het Hof van Cassatie zei Dewinter na het arrest dat "elke moslimvrouw die een hoofddoek draagt, een terugkeercontract tekent."

Na de uitzending van Polspoel en Desmet stak Blok-voorzitter Frank Vanhecke niet onder stoelen of banken dat hij zeer verveeld zit met Dewinters aangebrande statements, zeker nu de partij zich een ander imago probeert aan te meten. Tegenover Marie-Rose Morel en in aanwezigheid van een aantal andere journalisten liet hij zich ontvallen: "Ik kan hem toch niet desavoueren?!" Ook Morel maakte er geen geheim van dat ze de koers van Dewinter meer dan beu is.
Ze zit vooral verveeld met het feit dat de Vlaams Blok-top tegenwoordig een fulltime taak heeft gemaakt van het bijsturen van de communicatie van Dewinter.

Bron:GVA
Waarschuw beheerder
dat kan ni waar zijn zoiets kan gewoon ni dat he het land juist nodig wat en schande

Waarschuw beheerder
donateur
wat zeg je ikke?

Waarschuw beheerder
donateur
Hopelijk leert ikke haar kind niet praten zoals ze zelf schrijft.
De gemiddelde allochtoon schrijft nog beter!

Waarschuw beheerder
donateur
ach 19 en mamma....tis zo jammer toch...maar vrijemeningsuiting dus schiet me niet neer....

on-topic...watwas het?
Waarschuw beheerder
http://www.vlaamsbelang.org het is dus vlaams belang geworden :-)

Waarschuw beheerder
donateur
ANTWERPEN - Het Vlaams Blok, de extreemrechtse partij die een kwart van de Vlaamse kiezers achter zich heeft, is zondag opgeheven en vervangen door Vlaams Belang. Van mildere standpunten lijkt echter geen sprake. "Wij zijn een eigen-volk-eerst-partij. Die succesformule van het verleden willen we niet zomaar overboord gooien", aldus een strijdlustige Blok-voorman Filip Dewinter in tv-programma Buitenhof.

Het Vlaams Blok zag zich gedwongen tot opheffing, nadat het hof van cassatie eerder deze week had geoordeeld dat drie gelieerde stichtingen de racismewet hadden overtreden. Volgens de rechter heeft het Blok "systematisch aangezet tot discriminatie".

Milder

Het partijprogramma van opvolger Vlaams Belang is iets milder over migranten dan het Blok. Toch lieten de partijkopstukken zondagmiddag weten dat de houding van het Belang dezelfde is als die van het Blok.

"Een vrouw die een hoofddoekje draagt, tekent het contract voor haar eigen terugkeer", aldus Dewinter. Hij noemde de islam "het paard van Troje voor de radicale islam, en dat is het paard van Troje voor islamterrorisme."

Lastige keuze

Het Vlaams Belang staat voor een lastige keuze. Afstand nemen van het Vlaams Blok kan ertoe leiden dat de partij minder aanhang krijgt, na de eerdere reeks van verkiezingszeges. Maar een afgezwakt migrantenstandpunt kan ook een einde maken aan het 'cordon sanitaire'. Dat is de afspraak die alle andere politieke partijen in Vlaanderen hebben gemaakt om nooit met het Blok een regering te vormen. Daardoor was het Blok altijd tot de oppositie veroordeeld, zelfs in het gemeentebestuur van Antwerpen, waar de partij 34 procent van de stemmen haalt.

Voorlopig lijkt het Vlaams Belang te kiezen voor het vasthouden aan de oude, extreme standpunten. "Ook als we het niet meer mogen zeggen, zullen we het diep in ons hart blijven denken: eigen volk eerst", aldus interim-voorzitter Frank Vanhecke van het Vlaams Belang. In de zaal van het partijcongres, dat te klein was om alle aanhang te herbergen, werd vervolgens de omstreden kreet gescandeerd.

Inbinden

Ook Dewinter wond er in Buitenhof geen doekjes om. Volgens hem tonen de gebeurtenissen in Nederland zijn gelijk aan. "We krijgen gelijk en dan moeten we inbinden. Dat zou toch te gek zijn."

De oprichter van het Vlaams Blok, Karel Dillen, kreeg zondag de partijkaart met lidnummer 1 uitgereikt. Het Blok ontstond in 1978 uit de Volksunie, een allegaartje van nationalisten en sociaal-liberalen dat enkele jaren geleden is opgesplitst. In de eerste jaren kreeg het Blok slechts enkele procenten van de stemmen, maar sinds eind jaren tachtig zat de groei er in.

Waarschuw beheerder
"Een vrouw die een hoofddoekje draagt, tekent het contract voor haar eigen terugkeer", aldus Dewinter

Dit slaat echt alles. Vrijheid van godsdienst komt hiermee in gevaar. Bovendien kan een vlaamse er voor kiezen om als een moslima door het leven tegaan en daarbij de keuze maakt om een hoofddoek tedragen, waar moet zij dan heen?
Waarschuw beheerder
Laat de Belgen toch lekker de eigen Keuze maken.
Wie zijn wij om daar voor te beslissen.

Leve de vrije meningsuiting
Waarschuw beheerder
Dit slaat echt alles. Vrijheid van godsdienst komt hiermee in gevaar. Bovendien kan een vlaamse er voor kiezen om als een moslima door het leven tegaan en daarbij de keuze maakt om een hoofddoek tedragen, waar moet zij dan heen?

hoe zit het met het recht om niets met het geloof te maken te willen hebben , er bestaat geen god, geen allah, geen jezus en geen jaweh voor mij dus ik wil dat gezeik erover ook niet horen maar ja daar kom ik niet onderuit laatste tijd..

Waarschuw beheerder
dat je niet wilt geloven is jou zaak. iemand met een hoofdoek hoor je niet.

Waarschuw beheerder
Was zondag wel een geslaagd congres...

Enig minpunt was dat sommige iets mildere taal gebruikten...

Ik hou niet van afzwakken want dat willen zeker dek iezers niet ... Hopenlijk word dat terug wat bijgeschroeft.

En geloof niet echt de kranten want die zijn op het gebied van het blok niet correct...

Waarschuw beheerder
donateur
ik blijf wel lachen met jouw taaltje...

terug wat bijgeschroeft...en...dek iezers....hahahahahageintjuhhhhhhhhhhh

Hoofddoeken kwestie is nog lang niet europa uit.
Want dan moeten dus ook de nonnen hun kappen af,op zondag de gereformeerde dames hun hoeden af, de kruisjes om de nekken vandaan,de keppeltjes de kast in,en ga zo nog maar door.

Daarnaast Marokkaan heb je groot gelijk,wat nu met ale wat oudere dames en hun regenkapjes?
Wat nu met de dames die een hoofddoekje omslaan voor een dure permanentje.
Wat nu met al die mannekes in de zandbak met die handgeknoopte zakdoekjes.

Geloof of niet,kledingstukken verbieden,okay,maar dan ook goed,geen overtuiging meer op welke manier dan ook uitdragen,niet nationalistisch,niet politiek,niet als verering dus geen voetbalafbeeldingen enz.
Weg met de bomberjacks,weg met de kisten,weg metSP tomaten tiet shirts..enz.enz.

allemaal naakt,niets meer te verbergen.

Waarschuw beheerder
donateur
Enig minpunt was dat sommige iets mildere taal gebruikten...

Ik hou niet van afzwakken want dat willen zeker dek iezers niet ...
==================================================­================
Dus waarvoor staan ze dan?
Als ze zo al gaan beginnen.

Waarschuw beheerder
donateur
Zelfde produkt, andere verpakking.

Waarschuw beheerder
Zelfde product, vernieuwde verpakking, extra lange frisheid...

Waarschuw beheerder
donateur
vind het nu al stinken.

Waarschuw beheerder
Dekwaatsteniet Ben blij voor je dat je ermee kunt lachen :D

Waarom ze milder naar buiten komen is omdat het moet... Al vind ik dat fout maarja ze zullen niet weer zin hebben in een 4 jaar durige strijd in de rechtbanken :s

En over de hoofdoekenkwestie heeft ieder zen gedacht ik vind dat ze het moeten verbieden op openbare diensten,gebouwen of scholen maar dat is nu weer mijn mening he...

Real jojo de partij is al jaren aan het milderen en het afzwakken met de punten waarin ze sterk waren maar dat moeten ze nu wel want ze zijn veroordeeld voor 'rascisme'...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bah zielige figuren.. ik knok ook graag met bijdehante marokkaantjes die denken dat het land van hun is

maar racisme KOTS

1 pot nat dat vlaams blok.....

Waarschuw beheerder
donateur
BierBos,waarom niet in openbare gebouwen dan,kan je dat wel goed uitleggen,waarom mogen oudere mannen hun hoeden op,dames hun bontmutsje,joden een keppeltje en er lopen ook bij jullie toch zat nonnenkens...die kan je toch niet vragen hun habijt af te doen?

Wat is er nu zo erg aan hun hoofddoek.

Soms zie ik dames met uitgegroeide haarverf en uitgeplozen permanenten,of een vette kop ellende,dan dacht ik waren hoofddoekjes maar verplicht.

Burka is een ander verhaal,maar een hoofddoekje,alle zullle,polleke toch.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik heb ook niks tegen hoofddoekjes, die meisjes zijn beleefder dan de gemiddelde .NL sloerie......

maar toch is het ouderwets en achterhaald

Waarschuw beheerder
donateur
Real jojo de partij is al jaren aan het milderen en het afzwakken met de punten waarin ze sterk waren maar dat moeten ze nu wel want ze zijn veroordeeld voor 'rascisme'...
==================================================­=================
Daarom zei ik dus, waar sta je dan nog voor?
Komt ook niet echt geloofwaardig bij de kiezers over he?

Waarschuw beheerder
donateur
ik zat laatst in de tram naast een alleraardigst meisje met een hoofddoek, een spijkerbroek en Nikes en toen dacht ik zomaar opeens "waar maken mensen zich nou toch zo druk over?" :S

ik had ff geen antwoord voor mezelf :/

Waarschuw beheerder
donateur
En een partij die zich milder voordoet dan ze eigenlijk is omdat dat "moet van de rechter" is net zo fake als mannen die hun haar raar kammen om kale plekjes te verbergen :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
die hoofddoek :@

nee..... gewoon omdat ze moslim is..... en dat is niet stoer :nee:
Waarschuw beheerder
Jongens moeten in de klas toch ook hun baseball-petje afzetten... om een voorbeeld te geven...

Waarschuw beheerder
donateur
baseball is geen geloof (behalve in de VS :P )

en t wil er bij mij gewoon NIET in dat t verbieden van hoofddoekjes ook maar *iets* anders is dan "moslims ergens op willen pakken"
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
allemaal naakt,niets meer te verbergen

:D :D :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Lieseken? je bent toch niet dom? :S

een hoofddoek is meestal geen decoratie.ppppppfffffff ik ga het geeneens uitlggen......

Waarschuw beheerder
maar toch is het ouderwets en achterhaald

Het stamt af uit de oudheid maar ik vind het zeker niet achterhaald. Je zelf bedekken als vrouw daar kies je natuurlijk ( 99% van de vrouwen) zelf voor.

In een maatschapij als deze waar na sesamstraat tijd al veel naakt tezien is, eigenlijk daarvoor ook al, kan ik mij enigzins voorstellen dat niet alle vrouwen zich als lust/seks object willen tonen. Zeker niet achterhaald maar een ding van de toekomst.

Waarschuw beheerder
Ik denk dat veel arabische moslimvrouwen hun haren ook bedekken omdat ze oorspronkelijk woestijnbewoners zijn? Toen ik in Egypte was had ik ook het liefst een pet op m'n hoofd. ;) Je ziet namelijk bij Indonesische moslimvrouwen veel minder dat zer een hoofddoek dragen, lijkt me ook vies in een tropische plakhitte.

Inge

Waarschuw beheerder
Ik denk ze vroeger meer in hun blote kont rondrenden, Marrokaan. ;)

kan ik mij enigzins voorstellen dat niet alle vrouwen zich als lust/seks object willen tonen. Zeker niet achterhaald maar een ding van de toekomst.

Ik denk dat de meeste vrouwen niet willen/doen, en ik denk niet dat als je je helemaal bedekt en hoofddoek op, dat je alleen dan niet een lustobject bent. Ik vind verder dat je als vrouw best wel mag laten zien dat je trots bent op je lijf, ik zie dat niet als iets laags ofzo. Je helemaal inpakken; dan kom je pas over alsof je geen eigenwaarde hebt. :S

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Marokkaan ik vier bijna jaarlijks een vakantie in Turkije en daar ziet het er toch een stuk moderner uit :)

Waarschuw beheerder
donateur
Of dat je er niet uit ziet,moet je mij over straat zien gaan...nog zo`n oud Michelinpak...

Waarschuw beheerder
Sommige laten trots zien wat ze hebben, of bedekken het in ieder geval niet ivm met eigenwaarde. Andere bedekken het juist uit dat gevoel voor eigenwaarde.

Turkije is moderner? Dat komt natuurlijk allemaal door Ata turk, meen ik. Staat en geloof gescheiden. Mensen MOESTEN moderne kleding kopen enzovoorts. Maar ga je naar Turkije de bergen in is het weer anders.

Waarschuw beheerder
Of dat je er niet uit ziet,moet je mij over straat zien gaan...nog zo`n oud Michelinpak...

Lekker sappig :-p gehehehe

Waarschuw beheerder
Ik kan me niet voostellen dat een mooie vrouw er voor kiest haar lichaam te bedekken. Het is toch natuurlijk om jezelf een beetje te 'showen' zeg maar?

Nee, volgens mij is er dan meer aan de hand.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Straks als de ozonlaag helemaal naar de filistijnen is, moeten we waarschijnlijk allemáál een burka, dus...

Zeker niet achterhaald maar een ding van de toekomst.

...zou wel eens kunnen kloppen, ja! :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
klopt Marokkaan.. maar hier hebben we ook geen bergen :)

Inge.. ik hoor wel van islamitische vrienden van mij dat ze 'hoerige' meisjes slaan :S

zij zien het als vorm van bescherming... maar geweld is nou eenmaal niet gepast hier!

Waarschuw beheerder
Tja Inge vraag het eens aan een moslima.

Ik kan me het wel voorstellen. Loop je door de stad, altijd maar dat gefluit en getoetert en dan maar rare reacties krijgen dat je niks terugzegt. Bovendien 'showt' een moslima haar lichaam wel maar dan voor een beperkt publiek, haar man in dit geval.

Maar ja, ik voor vrouwen denken? Nee.

En het zou best kunnen dat er meer aan de hand is in sommige gevallen. Die gevallen willen zich graag showen alleen door een bepaalde druk, lukt dat niet.

Wat ik vandaag weer zag waren 2 meisjes met een hoofdoek op, modieus gewikkeld laat ik het maar zo noemen, strakke kleding. Ik snap niet dat bepaalde mensen zo tegen een hoofdoek zijn.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
snap je wel waarom er zoveel rechtse mongooltjes in Nederland rondlopen dan? hehe

Waarschuw beheerder
Nou, ik heb in de zomer zelden dat mannen echt grof worden. Ik loop natuurlijk niet in hotpants en mini-bikini rond he. ;)

En gefluit en getoeter kan echt geen reden zijn voor een soepjurk en hoofddoek.

Ik denk idd dat de vrouw niet de keuze maakt voor hoofddoekje en bedekking van haar lichaam, maar haar man en/of familie. En een heleboel weten niet beter natuurlijk, dat is erg jammer.

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
klopt Inge, ik ben zelf geen moslim O:) maar weet dit uit ervaring.. vader en broers zijn zeer oplettend en tolereren vrijwel niks.........

trouwen en dan pas neuQen.. anders klapjes krijgen

dit krijg ik zelf te horen van Turkse vrienden van mij... helaas hebben ze alleen ook het idee dat ze dat bij Nederlandse meisjes ook kunnen maken :S

Waarschuw beheerder
trouwen en dan pas neuQen..

helaas hebben ze alleen ook het idee dat ze dat bij Nederlandse meisjes ook kunnen maken

Te laat!! 8)

Nee, maar even serieus.. Ze zullen wel moderner worden, want amper 50 jaar geleden mochten nederlandse meisjes ook niet aan seks voor het huwelijk doen, en dan vielen er anders ook wel klapjes.

Maar ik vind het wel zielig voor die meisjes, dat ze hun hart niet kunnen volgen, dat je niet mag seksen, terwijl het natuurlijk is dat je dat op een geven moment doet met iemand die je aantrekkelijk vindt. Aaargh, ik moet er niet aan denken! :(

Inge

Waarschuw beheerder
En het lijkt me helemaal niks om te worden uitgehuwelijkd, dat je niet zelf mag kiezen met wie je wilt trouwen. :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hehe, ik had het er toevallig tijdens het eten over, mijn paps vluchtte vroeger regelmatig de kast in omdat de ouders van mams langs kwamen wippen :$

geloof is gewoon niet Trendy meer, of het nou christenen zijn of moslims......

Waarschuw beheerder
donateur
Moest jij de kast in omdat je schoonouders kwamen wippen....bah.

Er is denk ik een groot verschil met de moderne jonge Moslimvrouw en de oudere generatie.
En dan ook nog de streek waar ze vandaan komen en hoelang ze hier zijn.

Daarnaast zijn er in elk geloof nog mensen die zich er totaal in vinden en dat ook uitdragen.
Denk maar aan de Gereformeerde dames die je niet in lange broek zult zien.

Ik vind het zelfs een mooi gegeven om je schoonheid voor je man te houden en er niet mee te koop te lopen en mannen op verkeerde ideeen te brengen.
Ik weet het hopeloos achterhaalt,maar daarom kan ik het nog wel waarderen en begrijpen.
Ben romanticus denk ik.

Meneer Korfbal.
De Turken zijn een heel ander verhaal,kan je niet met een Marokkaan ofzo vergelijken.
Turken hebben hun eigen mensen,kloeken samen en hebben hun eigen wetten,dat zijn inderdaad de jongens die alles buiten de deur wippen omdat dat allemaal kan in Nederland en uiteindelijk toch in hun Gemeenschap eeen huwelijk aangaan.

Het komt wel van twee kanten,meiden zouden het moeten weten.

Waarschuw beheerder
vlaams belang ole ole!! :p

Waarschuw beheerder
Moest jij de kast in omdat je schoonouders kwamen wippen....bah.

Er is denk ik een groot verschil met de moderne jonge Moslimvrouw en de oudere generatie.
En dan ook nog de streek waar ze vandaan komen en hoelang ze hier zijn.

Daarnaast zijn er in elk geloof nog mensen die zich er totaal in vinden en dat ook uitdragen.
Denk maar aan de Gereformeerde dames die je niet in lange broek zult zien.

Ik vind het zelfs een mooi gegeven om je schoonheid voor je man te houden en er niet mee te koop te lopen en mannen op verkeerde ideeen te brengen.
Ik weet het hopeloos achterhaalt,maar daarom kan ik het nog wel waarderen en begrijpen.
Ben romanticus denk ik.

:D je haalt de woorden uit mijn vingers

Waarschuw beheerder
donateur
gnagnagna...