Partyflock

Forumonderwerp · 722261

Waarschuw beheerder
Zelfs in Belgie kennen ze het woord vrije meningsuiting niet eens...

Maar een vernieuwde partij staat er terug vanaf zondag :D

Het Hof van Cassatie heeft de eerdere
veroordeling van drie vzw's van het
Vlaams Blok bevestigd. Die waren
veroordeeld wegens het oproepen tot
racisme en discriminatie.

Het Hof veegde alle bezwaren van het
Blok van tafel. Zo had de partij
gesteld dat de vrije meningsuiting door
de eerdere uitspraak in Gent in het
gedrang dreigde te komen.

Cassatie vindt evenwel dat het publieke
debat over de komst van migranten niet
gehinderd wordt door de veroordeling.

Concreet zal het Vlaams Blok nu zondag
op een congres een nieuwe partij met
een nieuwe naam moeten oprichten.

Het proces tegen de vzw's van het
Vlaams Blok werd eind 2000 aangespannen
door de Liga voor de Mensenrechten en
het Centrum voor Gelijkheid van Kansen
en Racismebestrijding.

Volgens hen maakten die vzw's samen met
het Blok deel uit van een groep die
oproept tot racisme en discriminatie.
Het Blok zelf heeft geen rechtspersoon-
lijkheid en kan dus niet vervolgd
worden.

Twee rechtbanken verklaarden zich
onbevoegd, maar tenslotte werden de
vzw's toch veroordeeld door een
rechtbank in Gent wegens overtreding
van de anti-racismewet. Het Blok ging
evenwel in cassatie.

Door de bevestiging van het arrest van
het Gentse hof van beroep komt in
theorie de financiering van de partij
in het gedrang.

Tegelijk zou iedereen die meewerkt met
de partij in principe strafbaar zijn,
maar zo'n vaart zal het wel niet lopen.

Zo heeft de partij dit weekend een
congres gepland. Daar zullen nieuwe
statuten en een nieuwe naam worden
gekozen. Een nieuwe partij zal het
Vlaams Blok dus vervangen.

Het Vlaams Blok werd in 1978 opgericht.
Toen scheurde de rechtervleugel zich af
van de toenmalige Volksunie uit protest
tegen het Egmontpact.

Volgens voorzitter Frank Vanhecke is
het arrest van het Hof van Cassatie een
overwinning voor de Belgische staat en
het Belgische gerecht.

Het gaat volgens hem evenwel ook om een
nederlaag voor de democratie en de
vrije meningsuiting.

Vanhecke stelt dat precies 15 jaar na
de val van de Berlijnse Muur die
vrijheid in België ingeperkt wordt.

Hij herhaalt ook dat zijn partij een
van de grootste is in België en dat ze
12 keer op rij meer stemmen heeft
gehaald bij verkiezingen.

Bron tv1 Teletekst

Waarschuw beheerder
donateur
Is dat belangrijk Inge?

Waarschuw beheerder
Tja, en dan sturen we alle buitenlanders weg. Zou iedereen dan ineens happy zijn??? Of hebben we dan weer wat anders om over te mekkeren?

Inge

Waarschuw beheerder
Nou, ik bekeek je profiel en zag staan: 'maak vriendinnetje' en da's wel grappig want ik was er altijd vanuit gegaan dat je een mannetje was. :P

Waarschuw beheerder
donateur
Weet ik...grappig niet.

hoe ver men kijkt dan zijnes neusos lang is.

wat deed je op mijn profiel binnen zonder kloppen?????

Maar als we nu gewoon alles terug sturen ,alles twee tot drie generaties,dan heb je het wel.
Woningen genoeg,winkels genoeg,banen genoeg,sociale lasten naar beneden,bijstand omhoog.
Ziektekosten weer te betalen en kookboeken weer in de keuken.
Cultuur weer opdoen in het museum en nooit meer over de grens,zeker niet zeggen dat je Nederlands bent.

Zouden we dan verdoemd zijn om toch naar ons eigen gedrag te kijken,onze jeugd verloederd te zien,de gevangenissen nog steeds wachtlijsten hebben???

Misschien kunnen we weer ouderwets de geur/kleurstoffen de schuld geven en de smaakmakers,de weekmakers...
Greenpeace weer eens achter zijn kladden zitten en en en misschien een hetze tegen zwervers ofzo?
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of je het weet maar 8 a 10 jaar eerder is de boel al verkloot of misschien wel eerder! Vanaf die tijd hou ik de politiek met 1 oog in de gaten.... waar we nu mee zitten is een bak ellende die balkenende oplossen mag.
een moeilijke taak als je het mij vraagt! En de economische recessie die we hebben gehad of nog steeds hebben draait ook een steentje bij uiteraard.

Off topic: De kwaadste is onzijdig en eet graag vis!

Kut, reageer ik in het verkeerde topic zie ik... kneus die ik ben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
zeg lekkere zuiplap,reageer dan effe in de goeie ken ik effe reageren.

Waarschuw beheerder
donateur
Wanneer kom mie nouw naar rotterdam,verleden week nog effe op de binnenweg geweest,maar nee hoor,geen Oldstyle te zien.

Waarschuw beheerder
Doe maar niet zo geheimzinnig, voor mij kom je over als een kerel, dekwaadsteniet. :jaja:

Of een vrouw met ballen. :[

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
dekwaadsteniet kweetniet?

on-topic,straks krijg ik nog de schuld van de moeilijkheden hier in Nederland,door jouw Jihaad gaan ze nog denken dat ik een hoofddoekje draag.:yes:

en bomen knuffel terwijl ik een geit neuk die op dat moment probeert zich aan de Rammadan te houden.
Stel je voor dat er iemand erwtensoep in het suikerfeest gooit en de sleutel van de moskee kwijt heeft gemaakt...

of praat ik nu poep?
Waarschuw beheerder
Humor heb je in ieder geval wel de kwaadste! Ik zag jou wel op de binnenweg bij die turkse viskraam.
Verhuis pas in het nieuwe jaar... dus kunnen we samen vis gaan eten als je een vrouw bent tenminste!?

Waarschuw beheerder
donateur
nadat vissie heb ik effe bij Nigttown de kaarten voor vrijdag gehaald..

je moet ze daar wel effe manieren leren hoor.

die goser bleef zitten kijken alsof tie een alien zag..nou zie ik er zo uit dan?
Toen moest tie ook nog op staan en toen moest ik wel gepast betalen anders had hij niet terug,volgens mij kon hij niet tellen,maar goed.

Wij gaan vissie eten,maar veel bier om weg te spoelen.
Zie je vanzelf of ik man,vrouw,travestiet,leerfettisj of een papagaai ben.
Waarschuw beheerder
Was een paar weken terug nog in Nighttown. strictly techno geloof ik.
Wat voor een feessie ga jij heen dan?

Waarschuw beheerder
Lesbische negerin in een rolstoel. :P

Ach, flauw...

Inge

Waarschuw beheerder
toch meer dan een miljoen mensen hebben er opgestemd. Zo'n party mag je niet gaan verbieden:no:

Waarschuw beheerder
Hitler had totale macht in hun kabinet...
Achteraf gezien, zou je zo een partij hebben moeten verbieden of toch niet?

Waarschuw beheerder
donateur
Ghosttown....voel ik me wel thuis.

ja inderdaad vrij flauw Inge..

ik lijk daar niet op.

ik ben een urkervisser die aan paal(ing)dansen doet.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja Esco,Ja.

en daarom nu weer.
iedere partij die ook maar 1 keer in de mond neemt dat homo`s wel mgen,maar het niet in het huwelijk mag treden voor de volksgezondheid is debiel,iedere partij die zegt dat politieke vluchtelingen van buiten Europa er niet in komen zijn alleen een houten kistje waard in een park.
Laten ze daar maar profiteren van hun vrije meningsuiting.

Waarschuw beheerder
donateur
iedere partij die ook maar 1 keer in de mond neemt dat homo`s wel mgen,maar het niet in het huwelijk mag treden

Dat zegt de SGP ook en ze maken bezwaar dat er teveel vrouwen in de politiek werken aangezien ze achter het aanrecht moet staan.

En dat is dan een partij die 2 zetels heeft en een vaste achterban

Waarschuw beheerder
donateur
ja en hier moet het theater dicht,ze willen geen subsidie meer geven ,maar wel aane muziekschool,want dat houd de kinderen van de straat en in het theater worden stukken vertoond die totaal tegen de geloofsbelijdenis gaan.

Waarschuw beheerder
Hitler had totale macht in hun kabinet...
Achteraf gezien, zou je zo een partij hebben moeten verbieden of toch niet?

De stem van het volk kan je niet bij voorbaad verbieden omdat een 3e partij partij denkt dat dit beter is.
Dit is in feite ook met drs Jan Maat gebeurd bij de cd, monddood en zie wat dit uiteindelijk heeft opgeleverd.
15 jaar geen actie ondernomen en elke partij doet nu grovere uitspraken dan drs Jan Maat toen...

Waarschuw beheerder
donateur
ja dat neemt de tijd met zich mee,in de jaren 50 waren de schooljongetjes ook bang voor meneer agent.

Waarschuw beheerder
ach ja.. ben je rechts en word je een grote partij.. word je de mond gesnoerd.. dat mag natuurlijk niet.. heb wel gehoord dat ze onder nieuwe naam door gaan..

om om ze te verbieden:no:,te zot voor woorden..

Waarschuw beheerder
donateur
al was je boven of onder of groen of purper...het gaat om je idiote mensonterende tegen alle beschavingen ideeen.

je mag van mij rechts zijn,maar je mag van mij niet de internationale rechten van de mens schenden of af willen schaffen.

al gaan ze door onder de naam suske en wiske of voor mijn part Lambik,als ze kreten slaken eigen volk eerst maogen ze van mij zo weer afvloeien de Ardennen in,wildwatervaren zonder kano,zo voelen zich ook ongeveer de Moslims die hierheen gevlucht zijn,gewoon een gezinnetje vormen en nu gezien worden als volkeren moordenaars.

Waarschuw beheerder
vind ik wel jammer !

maja ze gaan toch door
Waarschuw beheerder
groot gelijk..ze kunen beter net als ons de PKK en AEL toelaten

dom volk in europa

enne de kwaadste niet..jij bent nog dommer dan je eruit ziet joh

Waarschuw beheerder
donateur
hoe weet jij hoe ik eruit zie???

zo ben je nog dommer dan je je voordoet...hahahahahaha
Waarschuw beheerder
voorlopig heb ik nog steeds gelijk gehad mr iknoweverything..als de tijd komt en ze komen jou ophalen dan moet je maar kijken of ze sympatie hebben voor jou linksheid, ik denk van niet dus ik zorg dat ik ze voor ben...noem jij dat maar dom

Waarschuw beheerder
donateur
They are coming to take me away aha,they coming to take me away..

Moet ik naar toe dan?
Naar zo`n lekker warm land?
Of moet ik hier blijven?
Ben ik links?
Ben ik rechts?
Of voel ik sympathie voor mijn medemens die net als ik niets kwaads in de zin heeft?
Met mijn buren(wij wonen hier in een flat met 300 gezinnen)kan ik prima opschieten,ik organiseer als medebestuurslid van een multicultureel centrum hier(er zijn 3 van die flats)elk jaar een pracht van een zomercultuurfeest.

echt puik.

Maar zouden ze me komen halen denk je???
Wel ga ik alvast mijn zonnebrand inpakken..hahahaha

Waarschuw beheerder
Volgens mij hebben hier toch een paar een verkeerd beeld van de partij Vlaams Blok...

Maar ieder zen mening he ;)

Zondag ben ik aanwezig op het congres van de nieuwe partij en dat is weer een start naar een nieuwe verkiezingsoverwinning die ze al meer dan 20 jaar hebben :)

Waarschuw beheerder
(Y)vlaams blok ()

en zo zie je maar weer vrijheid van menings uiting en democratie worden weer eens van tafel geveegt

Waarschuw beheerder
Ik vind ut echt nergens op slaan dat zo'n grote partij, die zoveel mensen achter zich heeft staan gewoon word verboden. Hoe kunnen al die mensen die erop gestemt hebben dan hun mening uitten ? Waar is dan de democratie gebleven ?:frusty:

Waarschuw beheerder
Mensen die de problemen zien bv in zake het vreemdelingen problemen daar hebben de traditionele partijen bang van... Omdat zij de waarheid spreken..

En als je de waarheid zegt dan ben je al direct afgestempeld als 'rascist' en word je verboden he...

En de traditionele partijen blijven maar ontkennen dat er een probleem is , en dat is pas gevaarlijk...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en zo zie je maar weer vrijheid van menings uiting en democratie worden weer eens van tafel geveegt
==================================================­==============
VB is veroordeeld vanwege RACISME, dat is heel iets anders dan vrijheid van meningsuiting en democratie.

Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
Vlaams blok had toch best wel veel kiezers?
hoe kunnen ze dat nou verbieden?

Waarschuw beheerder
daar is dus ook geen democratie meer, je mag gewoon een partij oprichten met eigen meningen en schijnbaar waren veel mensen het er mee eens ook velen mee oneens dus het verbieden van zo'n partij heeft niks meer met een democratie te maken, als heel belgie op die partij stemt moet het gewoon regeren of je het er nu mee eens bent ofniet

Waarschuw beheerder
Na 8 processen zijn ze veroordeeld...

6 keer vrijgepleid en 2 keer ongelijk gekregen ligt dat nu aan mij of was het gerecht verplicht ze laten te verbieden???

Het vonnis is gewoon uitgevoerd omdat de traditionele partijen bang waren van het vlaams blok...

The real jojo wat is rascisme nog tegenwoordig...
Ik heb bijna dezelfde mening dan het vlaams blok maakt dat van mij dan ook een racist?

Er is namenlijk een probleem onder sommige bevolkings groepen en als je me niet geloofd wil ik met jouw wel is door de straten van bv Antwerpen of Brussel lopen...

Als hier iemand komt om alleen maar van onze voordelen te profiteren of criminele feiten wil plegen moet je zo mensen in je land houden?

En daarvoor is het vlaams blok afgestraft alleen maar omdat zij de problemen wel zagen...

Waarschuw beheerder
Peejay geef ik je helemaal gelijk in...

Vlaams blok won de vlaams verkiezingen + werd de grootste partij en volgens mijn weten van een democratie mag de grootste partij + winnaar tegen mee regeren... Want de grondlegging van democratie is nog altijd --> het volk kiest de regering...

Neen in Belgie gaat het anders daar regeren nu de verliezers van de verkiezingen...

Waarschuw beheerder
donateur
Er is namenlijk een probleem onder sommige bevolkings groepen en als je me niet geloofd wil ik met jouw wel is door de straten van bv Antwerpen of Brussel lopen...
==================================================­===================
Aanbod neem ik zonder meer aan.
Borgerhout schuw ik ook niet.
Waarschuw beheerder
Alle goeie dingen waar mensen veel in zien schaffen ze af!:@

Waarschuw beheerder
donateur
Als hier iemand komt om alleen maar van onze voordelen te profiteren of criminele feiten wil plegen moet je zo mensen in je land houden?
==================================================­==================
En wat ga je dan doen met al die Belgen die van de voordelen profiteren en crimineel zijn?
Heb met een aantal Marokkanen vroeger samen gewerkt en dat waren gewoon toffe gasten, niks op aan te merken.
Maar zoals er klote Marokkanen zijn, zijn er Klote Turken, Surinamers, Belgen, Nederlanders.
Daarbij voorzie ik in de toekomst steeds meer problemen met Oostblokkers, die snijden voor een pakje boter je strot al door.
Kijk eens in Antwerpen naar de Albanezen?

Waarschuw beheerder
Real Jojo kom je maar met me mee dan ;)

Schaarbeek , Brussel Noord , Sint Jans Plein Antwerpen enz

Of we zonder kleerscheuren eruit komen kan ik je niet garanderen ;)

Belgen die crimineel zijn... Daar zijn onze cellen voor he ;)

Belgen die profiteren van bv te lang doppen gooien ze zonder pardon van de dop hier...
Alleen doen ze dat niet bij vreemdelingen omdat ze beschermd worden door zovele instanties...

Kan je voorbeelden genoeg geven want zit in de gemeenteraad van men dorp...

Heb je gelijk in Albanezen zijn idd ook een bedreiging zeker in Antwerpen!

Ik ben gewoon van mening als ze hun hier niet aan de regels houden en die zijn namenlijk heel simpel... werken belastingen betalen en aan de wetten houden kunne ze voor mijn part gaan profiteren in hun eigen land...

Maakt dat van mij dan een racist zoiets te zeggen?

Ik moet ook knokken voor elke maand rond te komen omdat ik alleen woon en dan zouden andere hier even in men landje komen om van de voordelen hier te gaan profiteren , stelen of zelfs moorden en dat je daar kritiek op hebt ben je racist...

Tja sommige zijn hier een beschermd ras nu eenmaal he...

Waarschuw beheerder
donateur
Real Jojo kom je maar met me mee dan

Schaarbeek , Brussel Noord , Sint Jans Plein Antwerpen enz

Of we zonder kleerscheuren eruit komen kan ik je niet garanderen
==================================================­================
Met mij erbij gebeurd niets ;)
Persoonlijk ben ik voor een systeem zoals in Zwitserland, geen werk geen uitkering.
Maar eigen volk eerst gaat mij wat te ver er zijn genoeg Marokkanen en Turken die hier of al jaren wonen of geboren zijn die niet voor problemen zorgen en ook iedere maand moeten knokken om rond te komen net zoals jij en ik en heel veel anderen.

Waarschuw beheerder
Wees daar maar niet zo zeker dat er niks gebeurd ;)

Er zijn zeker Marokanen of turken die hier zijn die niet voor problemen zorgen en werken hier... Maar op die groep heeft het vlaams blok zich dan ook niet gericht...

Het zijn juist op de probleemgroep waarop zij hun richten en daarvoor zijn ze dan ook veroordeeld he...

Er zijn nu eenmaal problemen met vele groepen en de mensen die dat niet zien zijn blind...

Waarschuw beheerder
ik vond de ideeen van het vlaams blok op zich wel goed :)
Jammer dat we hier in nederland zo tolerant zijn en dat zulke partijen gelijk worden bestempeld als nazi partijen ofzo. Neem bijvoorbeeld nieuw rechts, volgens sommige een goede partij, volgens anderen gewoon een spreekbuis voor extreem rechtsen.
Sja...moet nog veel gebeuren willen wij ook een vlaams blok in het kabinet hebben.
Wilders is zo gek nog niet :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ik woon in Borgerhout, en ga ik Schaarbeek naar school (volwassenenonderwijs op zaterdag) Ik heb er eerlijk gezegd nog geen probleem mee gehad...

Stjansplein koningsplein ed durf ik ook wel alleen rondlopen hoor, niet iedere allochtoon is een crimineel!!

Ok het blok heeft veel kiezers, maar dat is meer omdat mensen willen dat er iets veranderd; we hebben de laatste jaren in antwerpen gewoon te veel incidenten gehad die ertoe leiden dat mensen rascist worden. Vluchtelingen krijgen hier meer uitkering dan iemand die werkloos is, ze krijgen premies ed terwijl we hier een grote vierde wereld hebben.

Allochtone jongeren krijgen vaak ook minder kansen, gewoon door vooroordelen, wat ertoe leid dat ze zich gaan bezighouden met kleine criminaliteit en het een leidt tot het ander...

Het blok is iets te extreem, maar het zou goed zijn als ze een coalitie konden vormen maat een gematigdere partij, zodat er tenminste naar hen geluisterd word, wat wat men ook zegt, het is de enige partij die zegt wat het volk denkt, dat word ieder jaar meer en meer bewezen (spijtig genoeg.)

Waarschuw beheerder
donateur
BierBos,kan jij me op een zeer eenvoudige manier afhelpen van mijn ongeloof?
Ik geloof er totaal niet in dat jij in Antwerpen woont.

In Belgie staan ze bekend om hun perfecte Nederlands,jij maakt verschrikkelijke fouten,zonder ook maar 1 keer in een beetje Vlaams accent te vervallen.

Daarnaast zeg je toch ook in de Gemeenteraad werkzaam te zijn,maak je dan ook zulke spelfouten?
En noem je Antwerpen als je woonplaats een dorp????

kijk nog even naar alleen deze zin van iemand die zegt Belg te zijn,zou haast een mop worden.

dezelfde mening dan het vlaams blok

geloofd wil ik met jouw wel is

Het zijn juist op de probleemgroep waarop zij hun richten
want zit in de gemeenteraad van men dorp

aan de wetten houden kunne ze voor mijn part gaan profiteren in hun eigen land...
Waarschuw beheerder
Bel even de Vlaams/Rotterdamse Peter R. de Vries ofzo de kwaadste! Dan weet je het zeker...

Waarschuw beheerder
donateur
nee moet ik er zeker weer langs,dank u,ze weten wel wat frite is ,maar die vis is niet te vreten.