Partyflock

Forumonderwerp · 718740
19 volgers · 332317x bekeken

Werkzaam bij 2dj2 Events
Waarschuw beheerder
donateur
Hardhouse, hardtrance en een beetje techno en een héél klein beetje hardstyle (althans zo draai ik het).
Op de één of andere manier komt deze muziekstroming niet helemaal door.
Ben wel benieuwd naar de meningen over hoe dat komt.
Te hard voor de Tiesto/cor fijneman enz. liefhebbers, te soft voor de hardstylers/hardcoreliefhebbers enz.

Mijn mening is dat harddance van alles in zich heeft om verrassende uptempo (gb) en/of beukende duitse/hollandse platen te mixen. Tóch muzikaal én stevig.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jim_Justice op zondag 29 maart 2009 om 13:30:
een paar verdwaalde hoovers op een bounce beat

Beter is t idd niet te omschrijven. Wil echt niet lullig naar die gasten zijn, maar het was eigenlijk gewoon zielig. Sta je op DV, staat t veld vol, beweegt er niemand. Denk dat je je dan best wel beroerd voelt na afloop (en ook tijdens).

En idd we zijn 5 jaar verder alweer. Maar wat ik het mooiste vind: een aantal mensen van het groepje van 'het eerste uur' stond bij Trance Energy aan het einde ouderwets vooraan te knallen. Deed me ff terugdenken aan de 2 jaar dat we elk weekend met zn allen vooraan stonden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 29 maart 2009 om 13:39:
Deed me ff terugdenken aan de 2 jaar dat we elk weekend met zn allen vooraan stonden.

Brrrrrrrrrrrrrrrr:9

*edit*
Ik zit nu naar Artento's Front Of My Bag 009 mix te luisteren, niks mis mee hoor:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat er op de HC stage van TE werd gedraaid was een beetje a la dit, vanmiddag ff in elkaar geflanst:

http://www.sendspace.com/file/o4pquq
Waarschuw beheerder
donateur
Ben er nog ff aan gaan zitten en heb snel een arrangementje in elkaar geknald, kan nog wel eens leuk worden:

www.charlyhateshyves.hyves.nl (en dan ff Premium in de player checken) of http://www.sendspace.com/file/28f82y
Waarschuw beheerder
Ben niet weg van je bliep-melodie maar vind de percussie echt vet. Is een stijl die ik graag zou willen maken maar wat me niet lukt, Sander van Doorn-achtig. Die ratelende beat en dat gespeel met reeverb, lekker :)
Waarschuw beheerder
lijkt me inderdaad lastig in fruity. daar werk je met strakke patterns, ja kan geen beat plaatsen tussen twee blokjes zeg maar. zal wel een swing instelling zijn? bij cubase heb je gelukkig ale vrijheid :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op maandag 30 maart 2009 om 09:42:
lijkt me inderdaad lastig in fruity. daar werk je met strakke patterns, ja kan geen beat plaatsen tussen twee blokjes zeg maar.

Kan wel in fruity, je kunt alles plaatsen waar je maar wilt;) Ik snap alleen nog niet hoe je zo'n beat maakt, soort delay ofzo. Klinkt in elk geval erg lekker!
Waarschuw beheerder
donateur
Nee t is echt te easy.

- Zet je quantise op 1/4 step
- Laad een Fruity Slicer in
- Pak een loopje waar goede sounds in zitten (beetje funky dus)
- Sleep de loop in de slicer, die maakt er als het goed is een aantal blokjes van
- Zet vervolgens je percussie allemaal op deze manier neer (als je andere percussiegeluiden niet op dezelfde manier intekent, krijg je rare ritmes die niet kloppen):
[img width=800 height=500 cacheid=001051bb002d28cb68fcfe0b1a027830e4]http://i14.photobucket.com/albums/a316/charly01/naamloos.jpg[/img]

Je kan ze ook nog iets funkier maken door hier en daar je quantise op NONE te zetten en de blokjes een klein stukje te verschuiven, zo krijg je er een vette swing aan.
Maar let er echt op dat je in alle verdere kanalen hetzelfde trucje gebruikt, anders werkt het niet. Heb het in Premium ook bij de melodie gedaan zodat ie wat minder statisch wordt.
Waarschuw beheerder
http://www.amplifiedonline.co.uk//mixes/Amplified%20March%202009%20-%20Bryan%20Kearney%20%280230%20till%200400%29%20%5b192kbps%5d.mp3

1 Viframa - Cristalle (Katana Intro Mix)
2 Robin S - Show Me Love (Bryan Kearney's Unrequited Treatment)
3 Aka Carl - Seconds Left
4 The Prodigy - Charly (O'Callaghan Rework)
5 Mojado - Kaktus (O'Callaghan's Twilight Edit)
6 Unknown - Booktek 37 (Kearney Edit)
7 Mauro Picotto - Bangkok
8 Underworld - Cowgirl (O'Callaghan Rework)
9 Sean Tyas - Lift (Bryan Kearney Edit)
10 Bryan Kearney - Punchline
11 Yves De Reuter - Back To Earth (Rave Mix)
12 Lange - Out Of The Sky (Bryan Kearney's 4 Dorts Bootwork)
13 Maria Naylor - Angry Skies (Mike Nichol Rework)
14 Rank 1 - Breathing (Breaks Mix)
15 O'Callaghan & Kearney - Exactly
16 The Doppler Effect - Beauty Hides In The Deep (John O'Callaghan Remix)
17 Bryan Kearney - You Will Never Be Forgotten (Original Mix)
18 Plastic Boy - Silver Bath
19 Pulser - Cloudwalking (Astral Mix / Kearney Edit)
20 Chicane - Autumn Tactics (Bryan Kearney & Mike Nichol Rework)
21 Nu Nrg - Dreamland
22 Jose Amnesia - The Eternal (Pulser Mix)
23 Timmy & Tommy vs Morgan Page - Full Tilt Down The Longest Road (Bryan Kearney Mash Up)
24 Push - Universal Nation (Ferry Corsten Mix)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Charly Rocks op dinsdag 31 maart 2009 om 20:23:
Zet vervolgens je percussie allemaal op deze manier neer (als je andere percussiegeluiden niet op dezelfde manier intekent, krijg je rare ritmes die niet kloppen):

Patterns arrangen in de automation clip window makes me a SAD PANDA :'(

Echt een ramp, ik engineer nu n plaat voor Dean Zone en die werkt ook zo... je vindt geen klote meer terug op die manier... pak gwn die blokjes onderin das tenminste overzichtelijk ;)
Uitspraak van Charly Rocks op dinsdag 31 maart 2009 om 20:23:
Zet je quantise op 1/4 step

Ja idd, zo werk k altijd, als ik house of tech house maak. En met van die Cosmic Gate hihats zeg maar doe ik het ook altijd :9

Maareh serieus;

Beter gebruik je die window alleen om patterns in te zetten als je n déél van n pattern gebruikt ofzo, en die je dan met slepen in kort. Anders kan je bij elk geluidje gaan opzoeken wat wat is. Opzich maakt het natuurlijk niks uit als je het gewend bent, maar als je n keer n collab gaat doen met iemand die anders werkt bezorg je die persoon er de nodige (overbodige) hoofdbrekers mee.
laatste aanpassing
Artiest W
Waarschuw beheerder
MysterieuzeGozert

Heeee Petertje .....
Artiest {SHOWLIST artist 131260, 81871}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op maandag 30 maart 2009 om 09:42:
bij cubase heb je gelukkig ale vrijheid

Leve Cubase hihi en begin je het al te leren?

HiHi maakt me geen reet uit hoe die blokjes staan als het maar lekker wordt, maar Dean Zone en Charly kunnen dus gaan samenwerken Hihi!

Premium is echt wel een vet plaatje aan het worden met dat heerlijke ritme erin en dat zal wel de perscussie zijn uiteindelijk, maar ikke niet precies weten en begrijpen.

Ikke ook niet begrijpen wat Charl&Nazzz aan het doen waren op Blow Out met die tovermachines met vijf schuifjes naast de draaitafels en ben best wel nieuwsgierig???? Het was wel een te vette set al zaten de heren aan het begin van de set wel erg erg een beetje teveel aan de knopjes, maar toen het ging rollen was het vet en zijn allerlei hardstijl gepasseerd en eindigde oude tijd om half vijf met een soort van hakken hardstijl en kan best begrijpen dat er mooie muziekjes uit Charly zijn kop rocken op het moment want die shit was gewoon dope en denk semi live???

Ik heb me trouwens wijs laten maken dat als een dj vanaf de computer zijn eigen gemaakte nummers speelt in de hoogst haalbare kwaliteit dat je uiteindelijk het beste van het beste geluid hebt wat er mogelijk is en dus net zo goed of beter als een plaat in de veronderstelling dat er bij het overzetten van computer naar plaat kwaliteit verloren gaat, maar klopt dit?

Ver hier boven was een discussie over trance en de High contrast zaal op Trance Energy ik belande daar net na de set van Johan Gielen en heb me toen staan bedenken dat de stroming waar Johan Gielen voor stond nu eindelijk weer zijn kont begint te roeren met die heerlijke melodien die je dat heerlijke kippenvel geven, maar nu met nieuwe namen die als paddestoelen uit de grond schieten zoals meneer Divini, Leon Boilier, John o Bir en vele andere namen die waarschijnlijk al een poosje bezig zijn maar nu ook echt op elke line up aan het prijken zijn en ik kreeg echt binnenpret toen ik me bedacht dat ze er wel een vette vette drive aan hebben gegeven die ik bij Johan Gielen niet meer kon vinden maar die anno 2009 echt wel bij die melodien hoort wil het mij nog pakken en het geluid is zo ontzettend voller dan vol in verglijking met de nummers die Johan Gielen aan het draaien was!

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 1 april 2009 om 20:22:
SAD PANDA

HiHi wil je bamboe vriend?

Kwam nog een leuke link tegen ergens in de opmerkingen van een vet trance feest waar ik denk ik niet zal belanden met Tiga in de stad en al dat andere lekkers wat Amsterdam gaat bieden in de 24 uur van Trix.

http://www.musicincontrol.nl/index.php/2009/03/21/the-sound-of-q-dance-sydney-fausto/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KriminalSputnik op woensdag 1 april 2009 om 00:42:
1 Viframa - Cristalle (Katana Intro Mix)
2 Robin S - Show Me Love (Bryan Kearney's Unrequited Treatment)
3 Aka Carl - Seconds Left
4 The Prodigy - Charly (O'Callaghan Rework)
5 Mojado - Kaktus (O'Callaghan's Twilight Edit)
6 Unknown - Booktek 37 (Kearney Edit)
7 Mauro Picotto - Bangkok
8 Underworld - Cowgirl (O'Callaghan Rework)
9 Sean Tyas - Lift (Bryan Kearney Edit)
10 Bryan Kearney - Punchline
11 Yves De Reuter - Back To Earth (Rave Mix)
12 Lange - Out Of The Sky (Bryan Kearney's 4 Dorts Bootwork)
13 Maria Naylor - Angry Skies (Mike Nichol Rework)
14 Rank 1 - Breathing (Breaks Mix)
15 O'Callaghan & Kearney - Exactly
16 The Doppler Effect - Beauty Hides In The Deep (John O'Callaghan Remix)
17 Bryan Kearney - You Will Never Be Forgotten (Original Mix)
18 Plastic Boy - Silver Bath
19 Pulser - Cloudwalking (Astral Mix / Kearney Edit)
20 Chicane - Autumn Tactics (Bryan Kearney & Mike Nichol Rework)
21 Nu Nrg - Dreamland
22 Jose Amnesia - The Eternal (Pulser Mix)
23 Timmy & Tommy vs Morgan Page - Full Tilt Down The Longest Road (Bryan Kearney Mash Up)
24 Push - Universal Nation (Ferry Corsten Mix)

lekkere treklijst..vooral die 1e :D
Artiest {SHOWLIST artist 62105, 11259}
Waarschuw beheerder
Jaja, de volgende Blow Out staat alweer in de agenda :D:D KOmt dat zien, komt dat zien!
Waarschuw beheerder
heeeeey er is er weer eentje ont-bannen!
Waarschuw beheerder
Scott Fo Shaw - Strike Artists Mix

http://www.sendspace.com/file/ifu9bl

1. Lee Pach - F.U.N.K. (Scott Fo Shaw Remix)
2. Jon Bw Meets Scott Fo Shaw - Borrowed Milk
3. Chris Comben - Something Different
4. Rachel Auburn - Screwdriver (Olive Grooves Remix)
5. Lusty & Bonzo - Feel Good (Curve Pusher Remix)
6. Venkman - Gotta Believe
7. Nik Denton - Phorever People
8. 99th Floor Elevators - Hooked (Curve Pusher Remix)
9. Amber D - Rush On Me (Paul Maddox Remix)
10. Amber D Feat. Stace - Cerca Trova (Nik Denton Remix)
11. Ben Stevens & Rodi Style - The Eternal
12. Rich Resonate - Cydonia Nights
13. Louis Fernio - Underground (Scott Fo Shaw Re-Edit)
14. Paul Glazby - Kanashimi
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op donderdag 2 april 2009 om 10:58:
heeeeey er is er weer eentje ont-bannen!

Whehehehe!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 1 april 2009 om 20:22:
Patterns arrangen in de automation clip window makes me a SAD PANDA

Echt een ramp, ik engineer nu n plaat voor Dean Zone en die werkt ook zo... je vindt geen klote meer terug op die manier... pak gwn die blokjes onderin das tenminste overzichtelijk

Hoezo? Je kan elke bar terugvinden door gewoon naar die pattern te gaan. Had trwns t verkeerde plaatje gepost, maar dat terzijde :lol:
Uitspraak van Flexy op woensdag 1 april 2009 om 23:25:
Het was wel een te vette set al zaten de heren aan het begin van de set wel erg erg een beetje teveel aan de knopjes

Whehe ja er ging ff wat mis, kinderziektes moeten er nog uit.
Uitspraak van Flexy op woensdag 1 april 2009 om 23:25:
soort van hakken hardstijl en kan best begrijpen dat er mooie muziekjes uit Charly zijn kop rocken op het moment want die shit was gewoon dope en denk semi live

Yup, we mixen dingen van de laptop met de cd spelers door elkaar, Peter heeft er veel tijd aan besteed, maar het werkt nu eindelijk goed :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op donderdag 2 april 2009 om 20:23:
Je kan elke bar terugvinden door gewoon naar die pattern te gaan.

En ik alle kroegen maar afzwerven!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flexy op donderdag 2 april 2009 om 20:32:
En ik alle kroegen maar afzwerven!

He, wat vervelend!
Waarschuw beheerder
Ik ben ook blij dat ik de rest van Charrel zijn verhaal niet snap!
Werkzaam bij Theracords
Artiest {SHOWLIST artist 27401, 141762, 66294, 127628}
Waarschuw beheerder
Gisteren heeft mn Deense collega Matt Restless de set van Theracords Radio verzorgd op FearFm, toch ff het setje posten hier :)

Link:
http://www.theracords.com/radio/TheracordsRadio014MattRestless.mp3

Tracklist:
01. Brain 30 - Brain Train (Tunnel Virus Cut)
02. Warmduscher - 10 Kleine Bassdrums (Pilla Palle Mix)
03. A*S*Y*S - DJ's Nightmare
04. Brain 35 - Only A Illusion (Vocal Mix)
05. DJ Hellraiser - The Outer Limits (Dark Matter Mix)
06. A*S*Y*S - From Past 2 Phuture
07. Kai Tracid - Too Many Times (Warmduscher Mix)
08. Brain 31 - Tinnitus
09. Warmduscher - Hardcore Will Never Die (Vocal Mix)
10. Hennes & Cold - Sound Of Rock (A*S*Y*S Remix)
11. Kai Tracid - Destiny's Path (Warmduscher Remix)
12. A*S*Y*S - Acid Nightmare
Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig houdt ie niet echt van Tracid Traxxx :lol:
Waarschuw beheerder
niet bepaald nee bah wat een viezzzzz muziekske

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van PieterH op vrijdag 3 april 2009 om 16:50:
een viezzzzz muziekske

(l)
Waarschuw beheerder
alexx kidd &kidd kaos - ambers theme VETTE TRAKC wederom van het Kidd kamp.

LAB4 - the homecoming alsof ze niet zijn weg geweest.
Waarschuw beheerder
Op deze twee plaatjes krijg ik goede reacties, dus ben benieuwd wat het kritische volk ervan vind.

http://www.sendspace.com/file/9xhvxv

Nieuwste
Buckley - Bells Fury

http://www.sendspace.com/file/kstnd0

Week of twee geleden:
Buckley - Gutter

Ik denk dat Nostic het wel kan waarderen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj W op vrijdag 3 april 2009 om 19:43:
LAB4 - the homecoming

poeh, wat vet idd. Dit soort platen bedoel ik als ik zeg dat er nog steeds goede harddance wordt gemaakt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op donderdag 2 april 2009 om 20:23:
Yup, we mixen dingen van de laptop met de cd spelers door elkaar, Peter heeft er veel tijd aan besteed, maar het werkt nu eindelijk goed

Gaan jullie dat op DanceValley ook doen?

Uitspraak van DjDark op vrijdag 3 april 2009 om 22:14:
dus ben benieuwd wat het kritische volk ervan vind.

HiHi het zijn nummers aan het worden en ze passen meer dan ooit tevoren thuis in dit forum. Ik denk wel dat als je muziek wilt maken van deze tijd dat ze voller mogen en de kinderlijke deuntjes mogen eruit. Ga op zoek naar nieuw geluid. Hier wordt altijd geroepen dat je moet sampelen. Als je een vet geluid hoort in een ander muziekje met je die deun eruit proberen te knippen en dat kan overal in zijn. Zelf heb ik altijd het gevoel dat de Amerikaanse hip hop scene veel vette geluiden gebruikt.

Over vette geluiden gesproken die gitaar uit het nummertje van het Kidd Kamp is echt te gruwelijk lekker en zo vet van instrument naar elektronisch en een lekker beukend Pounding nummertje. Draaien de kinderen ook weleens samen?

Numer van Lab4 is lekkeren en die drive is heerlijk.

En nu ga ik naar Matt de rusteloze luisteren!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flexy op zaterdag 4 april 2009 om 06:26:
Over vette geluiden gesproken die gitaar uit het nummertje van het Kidd Kamp is echt te gruwelijk lekker en zo vet van instrument naar elektronisch en een lekker beukend Pounding nummertje. Draaien de kinderen ook weleens samen?

b2b draaien ze volgens mij niet ... althans ik heb et nog niet ergens zien staan.
kidd kaos is door zijn goeie productie skillz volgens mij geadopteerd door Alex en wordt daardoor helemaalgehyped wat niet meer als logisch is , die gast is GOED erg GOED .... en dan ook nog es best new comer winnen tijdens de harddance awards ja dat gaat je opzker wel helpen.
Waarschuw beheerder
public enemy zei ooit: don't believe the hype!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jim_Justice op zaterdag 4 april 2009 om 12:11:
don't believe the hype!

want anders....?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op zaterdag 4 april 2009 om 12:11:
public enemy zei ooit: don't believe the hype!

fijne reminder, even geluisterd net, en merkte dat ik de tekst nog aardig kende
Waarschuw beheerder
Precies ik wil juist voorkomen dat ik ga rippen uit andermans liedjes..

Ik gebruik liever een VSTi en dan zozeer de standaard sound aanpassen, dat het mijn sound worden.

Kun je een klein stuk uit een van mijn nummers rippen waar dat 'kinderlijke deuntje' volgens jou zit dan? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj W op zaterdag 4 april 2009 om 10:45:
b2b draaien ze volgens mij niet ... althans ik heb et nog niet ergens zien staan.
kidd kaos is door zijn goeie productie skillz volgens mij geadopteerd door Alex en wordt daardoor helemaalgehyped wat niet meer als logisch is , die gast is GOED erg GOED .... en dan ook nog es best new comer winnen tijdens de harddance awards ja dat gaat je opzker wel helpen.

De namen passen wel bij elkaar en gezien de feestbeest muziek die ze maken en draaien zouden ze samen weleens het kind in elk los kunnen maken, maar als ze samen de studio in duiken zullen ze toch ook weleens samen draaien en maakt me verder niet uit hoe hoor als de twee breinen maar aan elkaar zijn geknoopt want ze zijn samen tot veel in staat zo lijkt het.

Dat ze veel aan elkaar hebben blijkt wel want het kind der kinderen staat dit jaar op GroundZero en Alexx draait zowel op GroundZero als op DanceValley twee keer en GroundZero zelfs op het hoofdpodium. Als het goed is draaien ze in de Pounding Grooves in elk geval in dezelfde area en wie weet achter elkaar of voor elkaar HiHi zodat de ene energie op de andere aansluit, want er klopt iets tussen die twee zegt mijn gevoel!

Uitspraak van DjDark op zaterdag 4 april 2009 om 13:30:
Precies ik wil juist voorkomen dat ik ga rippen uit andermans liedjes..

Het gaat om een mini stukje met dat stukje geluid wat nog niemand anders eruit heeft gefilterd waar jij weer een draai aan kan geven zoals je doet met diezelfde VSTi die iedereen tot zijn beschikking heeft, maar dat is vanuit mijn oppervlakkige kijk gezien he, want ik ben niet meer als een passagier die mee vaart en zou met de handen in mijn haar staan als de kapitein van boord springt!

Uitspraak van DjDark op zaterdag 4 april 2009 om 13:30:
Kun je een klein stuk uit een van mijn nummers rippen waar dat 'kinderlijke deuntje' volgens jou zit dan? ;)

In de eerste plaats is het natuurlijk gewoon vet dat je muziek steeds meer en meer jouw ding aan het worden is. Het past ondertussen thuis in dit forum en dat is weleens anders geweest al zat daar wel duister geweld tussen waarvan ik de gekkigheid wel kan waarderen, maar niet helemaal strookte met je liefde voor muziek die je hier weleens verwoord al heb ik ook wel het gevoel dat je best breed bent!

Het kinderlijke zit hem in de gehele linie en ik denk dat het om de percussie gaat al ben ik er nog steeds niet helemaal zeker van wat de percussie is, maar goed geluid is op dat gebied natuurlijk toch wazig gebied net zoals de waarnemingen van het smaakzintuig niet goed zijn te beschrijven, want hoe leg je een ander uit hoe een zeeuwse bolus met bleuband boter smaakt tot in het kleinste detail en waarom vind alleen ik dat lekker en zo geldt dit natuurlijk des te meer voor geluid.

Het ritme van die percussie vind ik wel erg vet en van tijd tot tijd gruwelijk duister. Die kerkklokken vind ik maar niets maar dat komt misschien omdat ik de eerste 18 jaar van mijn leven achter de kerk heb gewoond en te vaak heb moeten luisteren naar die saaie gom zoals je in jouw nummer hebt gebruikt. Overigens op zondag ging dat ding om negen uur en dat vond ik de laatste jaren echt niet leuk, maar heb hem pas gehoord en hij maakt dan gebruik van twee klokken ipv een klok waardoor ook nogeens die galmen door elkaar heen gaan en weer een geheel vormen en dan kan je zo lekker meeschudden met je hoofd euh kop in dat geval.

Hahahahaha binnenpretje want je hebt twee nummers gepost en deze heet Bells Fury dus die bellen horen te bellen. Tweede nummer heb ik veel minder op aan te merken trouwens. Klinkt heel erg vet en zit alweer veel meer avontuur en opbouw in en is soms zelfs meesterlijk van duister naar gepaste vrolijkheid. In het begin van het nummer hoorde ik wat schelle tonen die het wat kinderlijker doen lijken maar vanaf drie minuten zijn die weg of ligt er juist een ander geluid overheen en klinkt het nummer vet volwassen!

Beetje rare manier van rippen HiHi en het is opbouwend bedoeld he we treden in details en dat lijkt me juist goed!
Waarschuw beheerder
donateur
Percussie is alles dat schudt en waar je op slaat (te makkelijk om hier een sexistische grap over te maken :D). Hihats, drums, tamboerijnen, maracas, alles dat met drums etc te maken heeft valt onder percussie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op zaterdag 4 april 2009 om 21:14:
Percussie is alles dat schudt en waar je op slaat (te makkelijk om hier een sexistische grap over te maken :D). Hihats, drums, tamboerijnen, maracas, alles dat met drums etc te maken heeft valt onder percussie.

Dan zit ik wel een heel eind richting het snappende!
Waarschuw beheerder
donateur
Ola allemaal :D

Ben met het persbericht bezig en vanmiddag/vanavond komt de topic weer on line, maar even alvast de e-flyers als voorproefje

[img width=674 height=1040 cacheid=00005861000682ce8b6d37c21a0278e38e]http://i39.tinypic.com/72ymba.jpg[/img]

Complete line up volgt later deze week, maar hij belooft en internationaal te worden en we hebben een wel heel bijzondere act die ook op Dance Valley staat dit jaar :9

En het feest op Koninginnenacht gaat stiekum een uurtje langer door *fluister het voort* ;)

[img width=674 height=1040 cacheid=00005862000682d2a1292e891a0278e38e]http://i42.tinypic.com/63vb0l.jpg[/img]

De Afterparty D.D.O.Dr. House belooft een zwoele en funky mix van house, electro, progressive en trance te worden om heerlijk bij te komen van al het Koninginnenacht en dag geweld :woep:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
daan check pb aub !!!!!

vette flyers weer !!!!
Artiest {SHOWLIST artist 55359, 17262}
Waarschuw beheerder
Voor de liefhebbers van het wat hardere werk:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flexy op zaterdag 4 april 2009 om 20:44:
In de eerste plaats is het natuurlijk gewoon vet dat je muziek steeds meer en meer jouw ding aan het worden is. Het past ondertussen thuis in dit forum en dat is weleens anders geweest al zat daar wel duister geweld tussen waarvan ik de gekkigheid wel kan waarderen, maar niet helemaal strookte met je liefde voor muziek die je hier weleens verwoord al heb ik ook wel het gevoel dat je best breed bent!

Het kinderlijke zit hem in de gehele linie en ik denk dat het om de percussie gaat al ben ik er nog steeds niet helemaal zeker van wat de percussie is, maar goed geluid is op dat gebied natuurlijk toch wazig gebied net zoals de waarnemingen van het smaakzintuig niet goed zijn te beschrijven, want hoe leg je een ander uit hoe een zeeuwse bolus met bleuband boter smaakt tot in het kleinste detail en waarom vind alleen ik dat lekker en zo geldt dit natuurlijk des te meer voor geluid.

Het ritme van die percussie vind ik wel erg vet en van tijd tot tijd gruwelijk duister. Die kerkklokken vind ik maar niets maar dat komt misschien omdat ik de eerste 18 jaar van mijn leven achter de kerk heb gewoond en te vaak heb moeten luisteren naar die saaie gom zoals je in jouw nummer hebt gebruikt. Overigens op zondag ging dat ding om negen uur en dat vond ik de laatste jaren echt niet leuk, maar heb hem pas gehoord en hij maakt dan gebruik van twee klokken ipv een klok waardoor ook nogeens die galmen door elkaar heen gaan en weer een geheel vormen en dan kan je zo lekker meeschudden met je hoofd euh kop in dat geval.

Hahahahaha binnenpretje want je hebt twee nummers gepost en deze heet Bells Fury dus die bellen horen te bellen. Tweede nummer heb ik veel minder op aan te merken trouwens. Klinkt heel erg vet en zit alweer veel meer avontuur en opbouw in en is soms zelfs meesterlijk van duister naar gepaste vrolijkheid. In het begin van het nummer hoorde ik wat schelle tonen die het wat kinderlijker doen lijken maar vanaf drie minuten zijn die weg of ligt er juist een ander geluid overheen en klinkt het nummer vet volwassen!

Beetje rare manier van rippen HiHi en het is opbouwend bedoeld he we treden in details en dat lijkt me juist goed!

Allereerst verbaas ik me elke keer weer over jou geniale van hot naar her gespring en toch uiteindelijk ergens een punt kunnen maken. :P

Wat betreft de quote:

De humor zit hem vooral in de titel van de tweede plaat die ik postte neem ik aan? (gutter, heb ik voor gekozen, omdat ik altijd ervan hou te verassen, niet alleen met muziek, maar ook in het dagelijks leven)
Gutter is meer een woord dat je verwacht te vinden als titel van een hardcoretrack, maar als je vervolgens het nummer luisterd denk je toch bij vlagen.. ja 't heeft wel iets duister, ondergronds, smerigs en bij vlagen een vrolijke vlinder die door de 'gutter' heenvliegt.

Thanks voor de kritiek, ik neem het zeer ten harte en ga dus vooral letten op gutter, aangezien ik hier zelf ook het meeste naar luister van de twee.

Nu nog eens een manier vinden om PQ zijn beloftes eens te laten nakomen om mijn track en een andere aan te passen zodat ie gedraaid kan worden op een van de plaatselijke feesten. Ik heb het dan over violin's hell en Gutter dus in dit geval.

Ik hoef niet zo nodig een release op nero - records, al zou dat natuurlijk wel de shit zijn.. Mij zou het veeel lekkerder lijken om los te gaan op mijn eigen track.. niet zozeer, omdat ik mezelf de hemel in wil prijzen, van mijn part ben ik de enige die erop losgaat, maar als ik de vreugde over mijn track kan delen met anderen.. zal ik deste meer ervan genieten.

@ Nazzz:

Something New:

Niet echt mijn ding.. jammer dat het gewoon een hardcore nummer in een hardstyle jasje is.
Over kwaliteit heb ik het dan niet gehad, die heeft het zeker.

Phuture:

Alleen al het begin is erg vet, best origineel en behoorlijk duister. Meteen erna mooie drive waar ik wel van hou. Gelukkig geen eeuwig gewissel van basslinetoonhoogte..Waar ik persoonlijk een hekel aan heb.
Prettig dat de track zijn duistere stijl blijft vervolgen en de melodie ligt lekker bij me in 't gehoor.

Systems:
Ookal klinkt het vet in het begin die zaag die steeds terug blijft komen. Mijn ding is het niet meer, omdat ik het inmiddels in tientallen producties al heb gehoord in dezelfde setting.
Wel prettig dat het vervolgens om een lekker duistere melodie verder gaat.. alleen hier komen dus die (voor mij) annoying basslinetoon veranderingen.

Tear it off:
Leuke adoptie van een hiphopsample, op ongeveer 1 minuut helaas weer een veel te vaak gebruikte sound, waardoor ik afhaak.
Op ongeveer 1:50 word mijn aandacht weer gegrepen door een vette melodie. Al vrees ik dat het weer verder gaat met de basslinetoon veranderingen. (ander woord heb ik er niet voor)

Zo.. :D
Waarschuw beheerder
donateur
Respect voor die flyert:respect: House:lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DjDark op zondag 5 april 2009 om 13:53:
basslinetoon veranderingen

Dan snap je het begrip 'bassline' niet helemaal. Als je die weg zou halen, of als je zelfs alleen de veranderingen in toonhoogte van de bassline weg zou halen, dan valt je complete track dood. Dan is het echt niet om aan te horen, alle warmte en alle hoogtepunten van de track veranderen dan in een soort mislukte poging tot muziek maken. En dat geldt voor alle dancetracks, waar een melodie in zit,die er ooit gemaakt zijn.

En idd meesterlijke flyers :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DjDark op vrijdag 3 april 2009 om 22:14:
Op deze twee plaatjes krijg ik goede reacties, dus ben benieuwd wat het kritische volk ervan vind.

http://www.sendspace.com/file/9xhvxv

Nieuwste
Buckley - Bells Fury

http://www.sendspace.com/file/kstnd0

Week of twee geleden:
Buckley - Gutter

Ik denk dat Nostic het wel kan waarderen.

omdat ik altijd ervan hou te verassen, niet alleen met muziek, maar ook in het dagelijks leven

Gutter
Begint met een lekker hihatloopje, kick komt er beetje plokkerig in. Je hebt wel afwisselingen maar er gebeurd weinig.
Breakje komt er mooi in, leads leuk maar te dofjes en misschien iets teveel reverb?
Vette fx rond de 2 min, lead wordt wat stoerder maar die hoge tonen zitten niet echt lekker.

Tegen de 4 min vind ik die 2e duistere lead erbij gaaf! Ja leuk melodietje, hier mis ik eigenlijk wat opbouwende acid heheh. Leuke opbouw rond de 5 min, echter komt er niet een echte climax..
Het is in ieder geval goed duister! Breakje rond 6:10 is chill, daarna wordt het allemaal beetje iets te druk naar mijn idee. Mis ook aan het eind die bassline. Al met al een lekker duister space trackie :)

Bell's Fury
Elastisch soundje in het begin :P Bel klokken nice, de kick vind ik alleen een beetje te lang het zelfde doorgaan.
Goeie afwisseling van geluiden, ook hier had een lekkere diepe bassline het veel meer energie kunnen geven denk ik.
Elastische soundje gabbelt lekker door, hier mag wel wat noten variatie in (breekt het monotone)

Grappig breakje rond 2:40, alleen klinkt het nog wat leegjes. De energie die de track kan hebben blijft een beetje weg.
Lead rond 3:20 cool gedaan, ik verwacht een stilte en dan knallen! Maar helaas komt die nog lang niet heheh. Bij 4:35 had ie echt kunnen knallen door je beat terug te gooien met een rauwe bass.
Je hebt goeie ideen, ik zou wat meer variatie in je tracks brengen door wat leuke edits, meer hihats en een goeie diepe bassline.
Misschien kan je een sublead gebruiken voor intro en outro en een vette mainlead voor in het midden.
Je bent goed op weg en denk dat als je de luisteraar kan blijven boeien/verassen je ver kan komen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op zondag 5 april 2009 om 10:42:
Complete line up volgt later deze week, maar hij belooft en internationaal te worden en we hebben een wel heel bijzondere act die ook op Dance Valley staat dit jaar

Kan niet wachten tot dit dagje Albert Cuyp van start gaat en de Pijp met dit heerlijke aanstaande feest op zijn grondvesten zal gaan trillen en zeker nu het zonder jas weertejs aan het worden is gaat het bloed met de dag sneller en sneller stromen!

Uitspraak van Nazzz op zondag 5 april 2009 om 13:31:
Voor de liefhebbers van het wat hardere werk:

Vette shit vind ik dat want hardstyle is na zijn geboorte vanuit vette harddance achtige muziek later gegroeid naar iets wat het steeds minder deed bij mij, maar ondanks dat het nu keihard is kan ik het hardcore achtige avontuur erin wel waarderen en de vette melodien die er eindelijk weer echt in zitten zijn vaak te gruwelijk en vraag me af waar al dat evil achtige vandaan komt. Nummers zitten trouwens profi in elkaar psyco`s!

Peter Nazzzzzzzz zijn post maakt me trouwens ook creatief want er staan hier vier kanalen op een pagina en Youtube is echt mijn ding aan het worden. Geef mij maar twee laptops met elk een kanaal op het mengpaneel aangesloten op internet en ik kan draaien hihi. Youtube geeft telkens weer suggesties voor het volgende nummer en dat kon deze man zonder namen knobbel wel gebruiken! Trouwens erg vet als je hetzelfde nummer 10 keer opend dan ontstaat er nieuwe muziek!

Over evil achtige melodien gesproken op een vanmijn Youtube avonturen kwam ik het volgende mixje tegen en zit een vette koor melodie in en daar zou ik wel graag de Id van hebben en wie weet kan iemand me helpen

Ik hoef niet zo nodig een release op nero - records, al zou dat natuurlijk wel de shit zijn.. Mij zou het veeel lekkerder lijken om los te gaan op mijn eigen track.. niet zozeer, omdat ik mezelf de hemel in wil prijzen, van mijn part ben ik de enige die erop losgaat, maar als ik de vreugde over mijn track kan delen met anderen.. zal ik deste meer ervan genieten.

Cool!

Uitspraak van X-Field op zondag 5 april 2009 om 15:08:
Respect voor die flyert House

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
je moet ff MOVIE gebruiken ipv VIDEO ;)